#جریان_شناسی
#اهمیت_مبارزه_با_یهود🕍
#وحدت_مسلمین_در_جنگ_با_یهود
👳♂دستور خواندن نماز عصر نزد بنی قریظه توسط پیامبربرای محاصره آنان در ذو القعده سال
در سال پنجم هجری، یهودیان بنی قریظه، پیمان خود با پیامبر را شکسته و در جنگ احزاب(خندق) با مشرکان همپیمان شدند. پیامبر اکرم نیز خطاب به مسلمانان فرمودند :
نماز ظهر را کسی جز در بنی قریظه نمی خواند. عده ای از ترک نماز می ترسیدند، پس نماز می خواندند و برخی دیگر می گفتند: ما نماز نمی خوانیم مگر در جایی که رسول خدا به ما دستور داده است... هر چند وقت گذشته باشد. رسول خدا هیچ یک از آنها را مواخذه نکرد (آنهایی که نماز عصرشان قضا شده بود)
📗الطبقات الکبری، ابن سعد، ج۲ص ۵۸
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#سماع_موتی
#آیات_سماع_موتی
یکی از دلایلی که وهابیت برای اینکه اثبات کنند اموات نمی شنوند استفاده از آیات قرآن است. به عنوان مثال آیه ۲۲سوره فاطر که خداوند می فرماید:(ما انت بمسمع من فی القبور) و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی!
🥷 همچنین بن باز می گوید: مردگان در قبر از امور اهل دنیا اطلاعی ندارند زیرا این امور با مرگ آنها قطع می شود.
📗مجموع فتاوی بن باز، ج۱ص۴۱۷
🥷در حالی که بعضی از علمای اهل سنت نظری دیگر دارند به عنوان نمونه:
👳♂ابن قيم جوزيه از علمای اهل سنت در تفسير آيه «وَماأَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ» به همین نکته اشاره کرده و مى گويد: «آيه دلالت دارد بر كافرى كه قلبش مرده است به نحوى كه نمى توانى حقايق را به او برسانى تا از آن بهره مند شود، همان گونه كه نمى توانى به كسانى كه در قبرند چيزى بشنوانى به حدّى كه نفع برند».
هم چنين در تفسير آيه شريفه: «إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى» مى گويد: «مراد از آيه نفى اهليّت سماع است؛ به اين معنى كه قلب هاى مشركان از آن جا كه مرده است، تو نمى توانى حقايق را به آنان برسانى، همان گونه كه در اموات نيز چنين است»
📗الروح، ابن قیم، ج۱ص۴۵
⁉️سوال از وهابیت این است چرا آنها مسلمین را با مشرکین یکی می دانند و آیاتی که شان نزول آن برای مشرکین است را به مسلمین تعمیم می دهند!
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#سماع_موتی
#تلقین_میت
🥷وهابی ها در مورد تلقین بعد از مرگ می گویند : «نظر صحیحتر علما درباره تلقین بعد از مرگ این است که تلقین مشروع نیست؛ بلکه بدعت بوده و هر بدعتی ضلالت است».
📗1-احمد بن عبدالرزاق الدويش، فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء، ج8، ص339
این در حالی است که بعضی از علمای اهل سنت آنرا مستحب می دانند به عنوان نمونه:
👳♂️شنقیطی عبارت نووی را از کتاب روضة الطالبین نقل می کند که می گوید: «تلقین میت بعد از دفن مستحب است و این عبارت در تلقین گفته شود: «ای بنده خدا پسر کنیز خدا! به یاد بیاور عقیدهای که در زمان ترک از دنیا داشتی در شهادت به یگانگی خدا و رسالت پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) و اینکه بهشت و دوزخ و حشر حق است و اینکه قیامت بدون شک خواهد آمد و خدا مردگان را محشور خواهد کرد و تو به اینکه خداوند پروردگار تو، محمد (صلیاللهعلیهوآله) پیامبر تو، قرآن امام تو، کعبه قبله تو و مؤمنین برادران تو هستند، راضی هستی. این روایت از پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) نقل شده است.»
سپس نووی میگوید: «این تلقین را عدهای از علمای ما مستحب دانستهاند، ازجمله قاضی حسین و صاحب تتمه و مقدسی و دیگران.»
📗روضه الطالبین و عمده المفتین، نووی، ج۲ص۱۳۸
⁉️سوال از وهابیت این است اگر میت طبق مبنای شما ادراک ندارد پس چرا علمای اهل سنت برای میت تلقین می خوانند؟ آیا تلقین دلالت بر ادارک میت ندارد
📗روضة الطالبين وعمدة المفتين، نووی، ج2، ص138
جریان_شناسی #اشتراکات_داعش_با_وهابیت (۳)
حکم مخالفان غیر وهابی ⚔
وهابیت👳♂
وهابی ها مخالفین خود را کافر می دانند و در این زمینه بین فرقه های اسلامی غیر وهابی و سایر ادیان تفاوتی قائل نیستند و با هر چه غیر وهابی است دشمنی دارند. به عنوان مثال محمد بن عبدالوهاب می گوید: بیشتر مسلمانان اهل مکه و اهالی برخی مناطق را به جرم اینکه با او همراهی نکردند کافر و خونشان مباح است 💣🧨
📗مبانی اعتقادی وهابیت، رضوانی، ص۲۸
داعش 🥷
همین اعتقاد در داعش نیز وجود دارد آنها تمامی جوامع مخالف خود و تفکر جهاد را تکفیر کرده و ریختن خون آنها را حلال می داند 🗡
به عنوان مثال در ورود به شهر موصل پس از قتل و غارت و خشونت بیش از اندازه دستور بیعت دادند و هرکسی را که بیعت نکرده به قتل رسانده و سر از تنش جدا نمودند به لحاظ اعتقادی هر که غیر خود را کافر و مشرک دانسته و جهاد با آنها واحب و ریختن خون آنها لازم می دانند 🧨⚔
📗تحلیل روانشناختی پدیده داعش، عبدالمالکی، ص۲۴
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#جریان_شناسی #اشتراکات_داعش_با_وهابیت(4)
هجرت از دار الکفر به دارالاسلام✈️
وهابیت👳♂
هجرت در اندیشه وهابیت نوعی تعیین مرز است که در آن فرد باید به قلمرو دولت (سعودی) که زیر نظر وهابیون است برود محمد بن عبدالوهاب می گوید :هجرت از سرزمین شرک به سرزمین اسلام بر امت مسلمان واجب و این تکلیف تا روز قیامت به قوت خود باقی می ماند✈️
📗اصول الثلاثه و ادلتها، محمد بن عبدالوهاب، ص۶
داعش🥷
تکفیریون داعش با توجه به باور کافر دانستن مسلمانان و لزوم گریز از دار الکفر به دار الایمان همواره با جامعه و دولت ها در ستیز بوده اند تکفیر و بعد از آن هجرت به سرزمین ایمان از استراتژی های آنها بوده است بیشترین بحثی که در سه شماره مجله دابق به آن پرداخته شده اصل هجرت است در یکی از شماره های این مجله چنین آمده است:امیرالمومنین فرمودند بنابراین مسلمین بشتابید به دولت خودتان بله این دولت شما است بشتابید زیرا سوریه برای سوریه ای ها نیست و عراق برای عراقی ها نیست زمین برای خدا است
📗مجله دابق، داعش، شماره۱ص۱۰_۱۱،رمضان ۱۴۳۵
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#تبرک
#تبرک_به_قبر_بلال_حبشی
👳♂ابن جبیر درباره زیارت قبر بلال مینویسد: بلال بن حمامه حبشی در سال ۲۰ هجری قمری در دمشق ازدنیا رفت. نام و تاریخ وفات او بر روی قبرش نگاشته شده است. دعا در این مکان با برکت که عدهای از صحابه پیامبر اکرم (ص) نیز در آن مدفون هستند، مستجاب میشود. بسیاری از اولیا و خوبان که برای زیارت قبر بلال و صحابه مدفون در این مکان میرفتند و به آنان تبرک میجستند، این امر را تجربه کردهاند.✅
📗 إاعتبار الناسک فی ذکر الآثار الکریمه و المناسک معروف به رحله ابن جبیر: ص ۲۱۷
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#توسل
#توسل_به_قبر_ابو_ایوب_انصاری
👳♂حاکم نیشابوری شافعی درباره زیارت قبر ابوایوب انصاری مینویسد: قبر ابوایوب انصاری در قسطنطنیه قرار دارد. مردم قبر ابوایوب انصاری را میشناسند و به زیارت قبر او میروند و در مواقع خشکسالی به قبر ابوایوب انصاری متوسل میشوند و از خداوند طلب باران میکنند.
📗حاکم نیشابوری شافعی، المستدرک علی الصحیحین: ج۳، ص ۵۱۸،
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#استغاثه
#استغاثه_حضرت_عیسی_به_پیامبر_ص
👳♂از احمد بن عیسی از ابن وهب از ابی صخر از سعید مقبری که از ابو هریره نقل می کند که شنیدم رسول خدا (ص) می فرمود : قسم به کسی که جان ابو القاسم در دستان اوست ، حضرت عیسی حتما از آسمان پایین می آید در حالی که امام و حاکمی است که عدالت را رعایت می کند و صلیب را می شکند ، خنزیر را می کشد ، بین مردم صلح برقرار می کند …🌅
تا این که سراغ قبر من می آید و می گوید : یا محمد ، من هم جواب او را می دهم
📗 مسند ابی یعلی الموصلی ، حافظ احمد بن علی بن مثنی التمیمی ، جلد ۱۱ ، صفحه ۴۶۲
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#عزاداری
🏴عزاداری از سیره مسلمانان می باشد.
🏴درخواست مقتل خوانی از سبط ابن جوزی
👈در زمان ملك ناصر فرماندار حلب، روز عاشورا از سبط بن جوزي خواستند براي مردم مقداري مقتل امام حسين عليه السلام بگويد، وی بالاي منبر رفت و مدت طولانی سكوت كرد، سپس دستمالي بر صورتش گذاشت و به شدت گريه كرد😭😭 و اين اشعار را در حال گريه خواند :
{ويل لمن شفعاؤه خصماؤه
والصور في نشر الخلائق ينفخ
لا بد أن ترد القيامة فاطم
و قميصها بدم الحسين ملطخ}
واي به حال كسي كه شفيعانش دشمنان او باشند /در حالي كه براي محشور شدن خلايق در صور دميده مي شود /به ناگاه در عرصه قيامت حضرت فاطمه «سلام الله عليها» وارد مي شود /در حالي كه پيراهنش آغشته به خون حسين «عليه السلام» است.
🔰سپس در حالي كه گريه مي كرد از منبر پايين آمده و با همان حال گريه به مدرسه صالحيه رفت.
📚البداية والنهاية ، ج 17 ، ص 345،
بدر الدين العينى ، عقد الجمان في تاريخ أهل الزمان، ص 30.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#مبانی
#سماع_موتی
#ولایت_تکوینی
👳♂سعد الدين التفتازاني در شرح المقاصد می نویسد: ظاهر قواعد اسلام این است که نفس بعد از جدا شدن از بدن دارای ادراکات جدید و جزیی است و بر بعض جزئیات احوال زندگان مخصوصا آشنایان آگاهی دارد. لذا زیارت قبر میت نافع است و با استمداد از اموات صالح، خیرات نازل می شود و مصائب بزرگ دفع می شود
📗شرح المقاصد، سعد الدين التفتازاني، ج3، ص338.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#توسل
#توسل_بعد_از_وفات
👳♂علامه کوثری در کتاب ارغام المرید در مورد توسل و استغاثه به نقل از ابو سعید خادمی از زیعلی حنفی از بزرگان علمای احناف می نویسد: توسل به سوي خداوند و استغاثه به انبيا و صالحين و لو بعد از مردن آنها جايز است؛ زيرا معجزه و کرامت با مردن آنها قطع نميشود و از امام الحرمين نقل شده که هيچ کس منکر کرامت و لو بعد از مرگ، نيست.
📗 کوثری، محمد زاهد، إرغام المريد في شرح النظم العتيد لتوسل المريد، ص 22 و 23.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#عزاداری
🏴عزاداری از سیره مسلمانان می باشد
🏴عزادرای برای جوينی ( از علما اهل سنت متوفای 478 هق)
✍ذهبی در مورد مراسم عزای جوینی می نویسد:
او را كنار قبر پدرش به خاك سپردند، و در عزاي او منبرش را شكستند، و بازار ها را بستند، و در رثاي او قصيده ها گفتند، و او كه حدود چهار صد شاگرد داشت، همه آنها قلم و دوات ها را شكستند
👈و يك سال اقامه عزا نمودند،
👈 و نيز يك سال تمام مناديل هايشان (پارچه ای شبيه به چفيه) را از سر بر داشتند، و در اين كار به حدي اسرار داشتند كه أحدي جرئت گذاردن پارچه به روی سر را نداشت. و در طول اين مدت طلبه های او در كوچه و بازار شهر مي چرخيدند و نوحه سرايي می كردند و در صيحه و جزع افراط می كردند
📚سير أعلام النبلاء، ج 18، ص476
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii