ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢
╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮
╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
🔴
امام سجاد عليه السلام :
مَنْ لَمْ يَرْجُ النّاسَ فى شَىْ ءٍ وَ رَدَّ أَمْرَهُ إلَى اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ فى جَميعِ اُمورِهِ اسْتَجابَ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ فى كُلِّ شَىْ ءٍ؛
هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداوند هر خواسته اى كه او داشته باشد اجابت كند.
📚كافى، ج2، ص 148، ح 3
•┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢
╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮
╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
در محضر امیرالمومنین
عليه السلام:
(غررالحكم حدیث ۱۰۲۸۶)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮
╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
امام على عليه السلام:
لا يَشغَلَنَّكَ عَنِ العَمَلِ لِلآخِرَةِ شُغلٌ ؛ فَإِنَّ المُدَّةَ قَصيرَةٌ
غررالحكم حدیث ۱۰۲۸
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام على عليه السلام:
مبادا هيچ كارى تو را از كار براى آخرت
با ز دا ر د ؛ ز ير ا كه
فرصت، كم است
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام على عليه السلام:
غررالحكم حدیث ۱۰۲۸۶
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮
╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
خیر و برکت و ا قعی
در خانواده
رسول خدا صلياللهعليه
و آ له و سلم:
اِذا اَرادَ اللّه ُ بِاَهْلِ بَيْتٍ خَيْرا فَقَّهَهُمْ فِى الدّينِ
وَ رَزَقَهُمُ الرِّفْقَ فى مَعيشَتِهِمْ
وَ الْقَصْدَ فی شأنهم وَ وَقَّرَ صَغيرُهُمْ كَبيرَهُمْ
وَ اِذا اَرادَ بِهِمْ غَيْرَ ذلِكَ تَرَكَهُمْ هَمَلاً؛
هرگاه خداوند براى خانوادهاى خير
بخواهد، آنان را در دين
دانا میكند
و مدارا در زندگى و ميانهروى در خرج
كردن را روزيشان مى نمايد،
وكوچكترها، بزرگترهايشان را
احترام مىنمايند ،
و اگر براى آنان جز اين بخواهد،
به خودشان واگذارشان
مىنمايد.
مستدرك الوسائل، ج ۸،
ص ۳۹۲
و فا ت غمبا ر حضر ت
ام البنین عليهاا لسلام
استاد کاشانی
تا ریخ و فا ت حضرت امّ البنین صلوات الله
علیها روشن نیست و لی ا گر هر روز برا ی
ایشا ن بزر گدا شت بگیریم کم ا ست. ما
در کربلا غیر از اهل بیت علیهم ا لسّلام
کسی را ندا ریم که همه ی دا ر و ندا ر
خود را خرج کرده با شند. ا مّ ا لبنین
سلام الله علیها یک ویژگی دا رد که
هم چها ر پسر خود را دا د و هم
اسم خود را داد. بعد از واقعهی
کربلا ا سم حضرت عو ض شد،
دیگر امّ البنین باقی نمانده بود.
«لَا تَدعونِي وَيكَ أمُّ البَنينِ
تُذَكَّرينِي بِليوثِ العَرينِ»[1]
میگو ید:
من را به یاد شیر بچّههایم نیندازید،
دیگر مادر پسر ا نی با قی نما ند ه ا ست.
تا ز ما نی که آ ن ها _ بو د ند _ شما
هیچ _ و قت _ ا ز ، سیّد ا لشّهد ا ء
صلو ا ت ا لله علیه نشنید يد
که بگو یند: «أ ینَ؟»
من باز هم این جمله را تکرار میکنم ،
و به این ایمان دارم ولی نمیخو ا هم
بگو یم چر ا.
ا گر کسی میخو ا هد در این عالم معرفت
پید ا کند، با ید به ا مّ ا لبنین سلام ا لله
علیها توسّل کند.
این خانم صاحب ادب و معر فت ا ست. ،
ا میر ا لمؤ منین سلام الله علیه دیدند
ا گر بخو ا هد ، عبّا س ا بن علی
علیه ا لسّلا م به دنیا بیا ید با يد در
انتخاب همسرش تحقيق كند ،
اينکه فقط پدر ا و علی با شد کا فی نیست ،
لذا گشتند و کسی را پیدا کردند که بتواند
عبّا س بن علی تربیت کند،
و ا لبته نه فقط عبّا س ا بن علی، بلکه اگر
برادران حضرت ویژه نبو د ند به ا مّ ا لبنین،
امّ العبّاس میگفتند.
برادران مادرى حضرت عباس علیه السلام
نيز ويژه بودند،
آنها ویژگیهایی داشتند که کنار قمر بنی
هاشم سلام الله علیه جمع بسته شدند؛
لذا به مادرشان می گفتندامّ البنین.
در کربلا وقتی قمر بنی هاشم صلوات الله علیه
دید یک به یک همه بر زمین افتادند، برادران
خود را جمع کرد و فرمود: مادر ما با بقیه
فرق میکند –(این حرف من است-)
امّ ا لبنین روی شما سرما یهگذاری
کرده ا ست. مبادا سنگی یا تیری
بر بد ن مطهر پسر پیغمبر
صلّی الله علیه و آله و سلّم
بنشیند قبل از اینکه شما
زنده باشید. بروید،
میخواهم قبل از رفتن به میدا ن، جا ن دادن
شما را هم ببینم، میخو ا هم هر چیز ی که
د ا ر م در ر ا ه د و ستى حسین عليه السلام
كه حكم و فر ما ن خدا ى تعا لى ا ست فدا
کنم.،
وقتی یک پدر شهید بگوید:
بریده شدن گلو و صدای خرخر کردن یک
سر بریده آسانتر است تا شنیدن
بدگویی به علی علیه السّلام،
اینها دارند به پسر فاطمه
سلام الله علیها دشنام
میدهند.
آنها آمدند مقابل سیّد الشّهداء
سلام الله علیه ایستادند.
ا ین بچّه ها در طو ل عمر خو د
در برابر ا مام حسين عليه السلام
خا ک بودند.
ا ینجا آمد ند به سیّد ا لشّهدا ء
سلام الله علیه پشت کردند
و رو به دشمن کردند،
سرها افراشته،
«جَعَلوا یَقُونَه بِوُجوهِهِم»
تیرها که میآمد، سرهای خود را به
سمت تیرها میبردند،
«و نحورِهم»
گردنها را آسیب دادند تا اینکه یک
به یک به زمین افتادند.
وقتی یک به یک بر زمین افتادند،
نوبت قمر بنی هاشم صلوات الله
علیه رسید،
آن کسی که همهی وجود خود را خرج
امام حسین علیه السّلام کرده است،
سربازی که امام صادق علیه السّلام
در مورد او میفرماید:
«أَشْهَدُ أَنَّكَ … غَايَةَ الْمَجْهُودِ»[2]
تو نهایت تلاشی که میشد انجام داد
را انجام دادی،
«وَ نِهَايَةُ الْمَأْمُولِ[3]»
از این بیشتر آرزو نداشت که کسی
بتواند کاری انجام بدهد.
نگاه کرد، یک به یک سربازان او
بر زمین افتادند.
کسا نی که ر ز منده هستند
و در جلسه حضور دارند
میدانند ،
هیچ چیزی سختتر از این برای یک فرمانده
نیست که خودش سالم ما نده باشد امّا یک
به یک سربازان او افتاده باشند.
یک وظیفه هم داشت که خیلی او
را اذیّت میکرد،
باید میآمد نزدیک خیمهها و از
سیّد الشّهداء صلوا ت الله علیه
دفاع کند،
نگاه ملتمسانهی بچّهها که از او
توقّع داشتند و مشک در دست
آنها بود،
وقتی میبیند نمیتو ا ند وظیفه ا ی
که دارد را ا نجام دهد آ مد و مقا بل
حضرت قرار گرفت.
یک عدّه همینجا آمدند و در لحظات آخر
به سیّد ا لشّهداء صلوات ا لله علیه گفتند:
اگر کاری نداری ما برویم، دیگر نمیتوانیم
برای تو کاری انجام دهیم.
ولی عظمت عبّاس بن علی سلا م الله علیه
این ا ست که (گفت) ا ز ا ین که نمیتو ا نم
کا ر ی برا ی تو ا نجام دهم شرمنده هستم،
کجا بروم؟
گفت:
«قَدْ سَئِمْتُ مِنَ الْحَيَاةَ الدُّنیا»
از حیات دنیا بیزار هستم،
«قَدْ ضَاقَ صَدْرِي»[4]
سینهی من سنگین شده است،
بگذار بروم و جان خود را فدای تو کنم.
هر کسی در این واقعه آمده با سیّد الشّهداء
صلو ا ت ا لله علیه و د اع کند، هر کدام یک
داستان دارند.
اینجا یک مسئلهی عجیب وجود دارد. ،
به محض اینکه آمد به حضرت گفت: میخواهم بروم جان خود را فدای تو کنم،
نوشتهاند:
«فَبَكَى الحُسَينُ عَلَیه السَّلام بَكاءً شديداً»…
یوم الحسرة ،
یکی از نام های روزقیامت
یوم الحسره می باشد
یعنی روز (ای کاش ای کاش) گفتن
اهل محشر ،
چرا که فرصت های با ارزش برای برداشتن
زاد و توشه ازدست رفته است ،
هرکسی ا ز آ نچه که در عا لَم دنیا برای
روز قیامتش اندوخته بود برخوردار است،
لذا خدای متعال در آیات قرآن برای آن که ما
بندگانش را از غفلت برهاند، وهشدار لازم را
بدهد،از این ای کاش ها در آیه های متعدد
آورده است
1. يَا لَيْتَنِي كُنْتُ تُرَابًا؛
یعنی در آن روز اهل محشر می گویند،:
ای ﮐﺎﺵ! خاک میبودم ،
(ﺳﻮﺭه نَبَأ آیه 40)
2. يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي؛
ﺍی ﮐﺎﺵ! (در دنیا) برای (این) زندگیام
(چیزی از) پیش فرستاده بودم.
(ﺳﻮﺭه ﻔﺠﺮ آیه 24)
3. يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ! نامه اعمالم به من داده نمیشد.
(ﺳﻮﺭه ﺍﻟﺤﺎﻗﺔ 25)
4. يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ! فلان انسان را به دوستی
نمیگرفتم.
(ﺳﻮﺭه ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ 28 )
5. يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا؛
ﺍیﮐﺎ ﺵ! الله و رسولش
صلی الله علیه و آله و سلم
را اطاعت میکردیم.
(ﺳﻮﺭه اﺣﺰﺍﺏ آیه 66)
6. يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ! راه و روش رسول الله
صلی الله علیه و آله و سلم
را انتخاب می کردم
(ﺳﻮﺭه ﻔﺮﻗﺎﻥ آیه 27)
7. يَا لَيْتَنِي كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ! من هم با آنها میبودم ،
حال کامیابی بزرگ حاصل میکردم.
(ﺳﻮﺭه ﻨﺴﺎﺀ آیه 73)
8. يَا لَيْتَنِي لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّي أَحَدًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ! با رب خود کسی را شریک
نمیآوردم.
(ﺳﻮﺭه ﻜﻬﻒ آیه 42)
9. يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا
وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين؛
ﺍ ی ﮐﺎﺵ ! که دوباره به دنیا بر می گشتیم
و نشانیهای رب خود را انکار نمی کردیم
و از جمله مؤمنین شویم.
(ﺳﻮﺭﺓ ا ﻧﻌﺎﻡ آیه 27)
::
و برای ساختن، باید تخریب کرد،
و هیچ جایی برای تخریب بهتر از جهان عرب
وجود ندارد…
قابل توجه برجامیان داخلی که بر
ادا مه طرح وبرنامه های خا ئنا نه
خود ا صرار، و پا فشا ر ی دا ر ند،
حقیقتی تلخ از اقرار واعتراف جهان غرب
بر انحطاط فرهنگی واخلاقی که متاسفانه
یک عده از جاه طلبان بی هویت واصالت
و جیره خواران خائن داخلی استکبار
نمی خواهند به خیانت خودشان به
کشور ومملکت ونظام اقرار واعتراف
کنند،
مهم و خطرناک
دونالد ترامپ سخن میگوید:
با صراحتی که شاید بسیاری جرأت بیان آن را ندارند، با اینکه گفتارش آمیخته به وقاحت، رذالت و خصومت است، اما به دلیل شفافیتش قابل توجه است.
باید اذعان کرد که در این صحبتها
حقیقتی تلخ نهفته است.
ترامپ در کنفرانس اخیر جمهوری خواهان
به شکلی آشکار و ترسناک درباره آ نچه در
جهان میگذرد و آینده آن در پرتو تغییرات
۴۰۰ سا ل گذ شته صحبت کر ده ا ست.
شاید این سخنان هشداری باشد که ما را از
خواب بیدار کند و از نزاعها و کشمکشهای
بیثمر نجات دهد.
خلاصه صحبتهای ترامپ در یک
گفتگوی مستقیم:
آقایان،
امروز تصمیم گرفتهام که هر آنچه در جریان است را به شما بگویم و اینکه جهان به کدام سمت حرکت میکند.
از تغییراتی که طی ۴۰۰ سال گذشته
رخ داده است، صحبت کنیم.
به یاد دارید سال ۱۷۱۷ که جهان جدید متولد
شد؟ به یاد دارید ا و لین د لار در سال ۱۷۷۸
چاپ شد؟و برای اینکه این دلاربتواندحکومت
کند، دنیا نیاز به یک انقلاب داشت،که همان
انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ بود.
این انقلاب همه چیز را تغییر داد و جهانی که ۵۰۰۰ سال تحت تسلط ادیان و اساطیر بود، جای خود را به یک نظام جهانی جدید داد که در آن پول و رسانه حکمرانی میکنند.
جهانی که در آن جایی برای👈 خدا
و ارزشهای انسانی نیست.
تعجب نکنید که ما نمونهای از این
نظام جهانی جدید هستیم.
سیستمی که ماهیت شغلی مانند من، بدون ارزشهای انسانی و اخلاقی را ممکن میکند.
برای من مهم نیست که یک کشتیگیر بمیرد، آنچه مهم است این است که کشتیگیری که روی آن شرط بستهام، برنده شود.
با ا ین حا ل، ا ین سیستم جها نی مرا به
ریا ست جمهو ر ی رسا نده است، من که
اداره کننده مؤسساتی برای قمار هستم!
اگر اخلاق دیگر معیار نیست، پس آ نچه
امروز جهان را اداره میکند، منافع است.
سیستم ما با صبر و بدون خستگی عمل کرده
ا ست، تا جا یی که قد ر ت کلیسا از بین رفته
است، دین از سیاست جدا شده و سکولاریسم
برای مقا بله با مسیحیت پدید آ مد. همچنین،
زما نی که چیزی به نام خلافت عثمانی سقوط
کرد و حتی یهو د یت نیز قربا نی این سیستم
شد ، چو ن ما آن را در سیستم جهانی درگیر
کردیم. امروز اکثریت جهان از یهودیان متنفر
است، به همین دلیل ما قانونی برای محافظت
ا ز یهو د یت وضع کرد یم. بد و ن این قانون،
یهودیا ن درهمه جای جهان کشته میشدند.
این نشا ن میدهد که در ا ین نظام جهانی
جدید جایی برای ادیان وجود ندارد.
شما امروز هرج و مرج گستردهای را در سراسر
جهان می بینید. ا ین یک تو لد جدید ا ست،
تولدی که هزینه آن خونهای بسیاری است.
ما، به عنوان بخشی از این سیستم جهانی،
از این وضعیت ناراحت نیستیم، چون دیگر
احساسات و عواطفی نداریم.
کار ما شبیه یک ماشین شده است.
به عنوان مثال،
ما تعداد زیادی از عربها و مسلمانان را
میکشیم، پولشان را میگیریم، زمینهایشان
را اشغال میکنیم و ثروتهایشان را مصادره
میکنیم.
شاید کسی بگوید این خلاف قوانین است، اما
پاسخ ما ساده است:
اینجا را دقت کنید،
ببینید ترامپ در ادامه چه می گوید ،؟
آنچه ما با عربها و مسلمانان میکنیم، بسیار
کمتر از کاری است که خودشان با یکدیگر
میکنند.
آنها خائن و احمق هستند…
شایعهای در جهان عرب وجو د دارد که
آ مر یکا میلیا ر د ها د لا ر به اسرائیل
میدهد،
اما این یک د ر و غ است. این عربها هستند
که میلیاردها دلار به آمریکا میدهند و آمریکا
نیز این پول را به اسرائیل میدهد.
عربها احمق هستند، چون به دلایل طایفهای با یکدیگر میجنگند، در حالی که زبانشان یکی است و اکثراً از یک دین پیروی میکنند.
بنابر این، منطقی است که این جوامع نباید
بقا داشته باشند.
در مو ر د ایران، ما با ا ین کشو ر نمیجنگیم
كه به ما حمله کرده است، بلکه ما هستیم
که تلاش میکنیم آن را نابود کنیم و نظامش
را تغییر دهیم.
ما این کار را با بسیاری از کشورها انجام
دادهایم.
اگر بخواهید قویترین کشور جهان باقی
بمانید، باید دیگران را ضعیف کنید.
ما دیگر پشت بها نه ها یی مانند «دموکراسی»
پنهان نمیشویم.
امروز آمریکا دیگر پلیس جهان نیست،
بلکه یک شرکت ا ست. شرکتها میفرو شند،
و میخرند و با کسی هستند که بیشتر پرداخت
کند.