eitaa logo
ماهنامۀ سوره
544 دنبال‌کننده
144 عکس
14 ویدیو
8 فایل
ماه‌نامهٔ «سوره» ارتباط با ادمین؛ @Sourehmagazine_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
ماهنامۀ سوره
💠بخش‌هایی از گفت‌وگوی ماهنامه سوره با وحید جلیلی، قائم‌مقام رسانه‌ملی (۲): 🔸شما در قضیه‌ای مثل آب ا
🔹همین کسانی که این حرف‌ها را می‌گویند، یک وحید جلیلی را روی آنتن تحمل نمی‌کردند. همان‌ها که ما را ممنوع‌التصویر کردند، دم از سعهٔ صدر و تنوع و چندصدایی می‌زنند. از حوزه هنری اخراج شدیم، به خاطر اینکه صداوسیما را نقد کردیم. دو تا انتقاد به یک سریال کردیم، بسیج شدند از ضدولایت فقیه به ما بستند تا خوارج و ابن‌ملجم و... . 🔸امروز بعضی از همان‌ها دم از سعهٔ صدر می‌زنند. یا می‌گویند یک مشت آدم‌های بی‌تجربه هستند! طرف از موشکی سپاه اینجا آمده و معاون شده و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است، ولی آقای پیمان جبلی که سی سال در سازمان بوده بی‌تجربه می‌شود و سازمان را نمی‌شناسد و نمی‌داند مدیریت‌ها را به که بسپارد؟ 🔰برای مطالعه مشروح گفت‌وگو می‌توانید دومین شماره ماهنامه سوره را تهیه کنید. همچنین برای دریافت این شماره می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید. @sourehmagazine
بخش‌هایی از گفت‌وگوی ماهنامه سوره با وحید جلیلی، قائم‌مقام رسانه‌ملی (۳): 🔸یکی از دوستان گفت اختلاف ما با آقای جلیلی در این است که ایشان فکر می‌کند صداوسیما باید برای ۱۰ درصد حزب‌اللهی برنامه بسازد. ما مثل آقای جلیلی حزب‌اللهی هستیم، ولی اعتقاد ما این است که ما رسانهٔ ملی هستیم و باید برای هشتاد میلیون ایرانی برنامه بسازیم، نه برای ۱۰ درصد حزب‌اللهی. اگر همین را آقای جلیلی فهم کند، ما مشکلی نخواهیم داشت. من آنجا چه گفتم؟ گفتم ۱۰ درصد حزب‌اللهی هستند؟ گفت بله. گفتم آقای مدیرِ صداوسیما اصلاً ما نه نظام جمهوری اسلامی هستیم و نه دویست‌هزار شهید دادیم و نه آرمانی داریم. اصلاً ما صرفاً دموکرات هستیم! اینجا ایسلند و استرالیاست! ۱۰ درصد که حزب‌اللهی هستند! ۴۰۰ سریال ساختیم. از این ۴۰۰ سریال باید چهل مورد بازنمایی زندگی حزب‌اللهی‌ها باشد. شما دو کاراکتر حزب‌اللهی در کل سریال‌ها به من معرفی کنید. 🔹در فضای سریال‌ها نگاه کنید، شما حتی وقتی می‌خواهید شهید بابایی را تصویر کنید، طرف را صدا می‌کنید و می‌گویید مراقب باش! ما شهید بابایی واقعی را نمی‌خواهیم. سلاخی‌اش کن! تمام وجوه و نشانه‌شناسی‌های حزب‌اللهی او را بتراشید. چون یک پیش‌فرض دارید. می‌گویید حزب‌الله، انقلاب و اسلام، دافعه دارد و این‌ها را باید بتراشیم. این‌ها ارکان نظریه جذب است.
ماهنامۀ سوره
بخش‌هایی از گفت‌وگوی ماهنامه سوره با وحید جلیلی، قائم‌مقام رسانه‌ملی (۳): 🔸یکی از دوستان گفت اختلاف
🔸صداوسیما سه جور برنامه دارد؛ خبری، هنری و نظری. به انقلابی‌ها می‌گویند شما می‌توانید در حوزهٔ خبر کار کنید. آنجا که می‌خواهند سریال بسازند، از اینها خبری نیست. یکباره می‌بینید هشتصد سریال در سیمای جمهوری اسلامی ساخته شده و در ششصد مورد نشانه‌شناسی جمهوی اسلامی یا کلاً وجود ندارد یا به‌شدت کمرنگ است و در عمدهٔ آنها «امر ملی» ناپدید است. 🔹تا می‌توانید ما را نقد کنید. نقد درِ گوشی هم نمی‌خواهم، نقد علنی باشد و از ما در فضای عمومی مطالبه کنید. اگر شما نقد نکنید و مطالبات اقشار بزرگی از ملت را مطرح نکنید، دیگرانی می‌آیند با شکل‌دادن به ادبیات انتقادی خاص خودشان، ما را مجبور می‌کنند امکانات جمهوری اسلامی را برای اهداف آنها هزینه کنیم. 🔰برای مطالعه مشروح گفت‌وگو می‌توانید دومین شماره ماهنامه سوره را تهیه کنید. همچنین برای خرید این شماره می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید. @sourehmagazine
💠 هم‌خانواده با عشق 🔰حسین حقیقی، با آلبوم «تماشایی» امید به موسیقی عاشقانه خانواده‌محور را زنده کرده‌است. 📝رضا اصغری‌آذر 🚩در قسمتی از این متن می‌خوانیم: “روایت عشق در آلبوم تماشایی، عشق فانتزی و دور از واقعیت‌های زندگی از زبان طبقۀ مرفه جامعه نیست. آنچه جریان دارد یک رئالیسم عاشقانه است؛ از تبلور عشق در فرازوفرودهای واقعی یک زندگی مشترک. بارها در قطعات آلبوم به تأخیرها و بدقولی‌های ناشی از فشارهای کاری و عذرخواهی پس از آن و همچنین لحظات سخت زندگی اشاره شده که با ایثار و تکیۀ زوجین به همدیگر موفق به عبور از آن شده‌اند؛ در نهایت یک زندگی امیدوارانه و امیدآفرین در میان مشکلات زندگی را ترسیم کرده است. برای نمونه در قطعه «آویشن»: «واسه پیش خونه به دادم رسید دوتا خوشه‌انگور گوشواره‌هات / خدا شاهده قول می‌دم بهت یه جفت بهترش رو بگیرم برات».” برای مطالعه بیشتر می‌توانید به دومین شماره ماهنامه سوره مراجعه کنید. همچنین برای خرید این شماره می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید.
💠سرگذشت سرکوب روسری 🔰 پیش‌فروش سومین شماره ماهنامه سوره آغاز شد. 🚩در این شماره می‌خوانید: 🔸انقلاب اسلامی روحی در کالبد هیئت 🔹نگاهی به تجربه تاسیس «هیئت رزمندگان اسلام» 🔸دیپلماتی که خلقیات‌نویس شد 🔹روایتی در باب تحقیر مردم ایران که پای ثابت گفتار روشنفکران متجددمآب ایرانی است. 🔸سرگذشت سرکوب روسری 🔹روایتی از تجربه «رنج حجاب» در فضای فرهنگی و سیاسی پهلوی دوم 🔸شیخ زمان‌آگاه 🔹نحوۀ حضور شیخ فضل‌الله نوری در صحنۀ مشروطه چگونه بود؟ 🔸فرم سنگر است 🔹ایده‌هایی برای پیوند هیئت و هنر 🔸مداحی؛ بنای سیاست بر محبت 🔹میزگردی درباره فرم «مداحی سیاسی» 🔸شبیه‌خوانی یاواقع‌گرایی؟ 🔹جستاری در امکان‌های پرداختن به امامان معصوم در سینما و تلوزیون 🔸از«اکل میته» تا هم‌آغوشی با سکولاریسم 🔹گزارشی از گفت‌وگوی دوره‌های پیشین ماهنامه سوره با نصیری 🔷 برای پیش‌خرید سومین شماره ماهنامه سوره (به مدت یک هفته) می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام بدهید. 🔶 سومین شماره ماهنامه سوره با سردبیری سیدعلی سیدان در ۱۱۲ صفحه از هفته آینده در کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌های سراسر کشور قابل تهیه است. @sourehmagazine @sourehmagazine
جلد دوم سومین شماره ماهنامه سوره @sourehmagazine
بلوا در حباب.pdf
5.86M
💠«بلوا در حباب» 📝سید علی سیدان، سردبیر ماهنامه سوره 🎯این جستار در بخش «سرمقاله، مقاله و یادداشت» برگزیده اولِ بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران شد. 🔰این متن که آذر ۱۴۰۱ در پیش‌شماره اول ماهنامه سوره منتشر شده است، تجربه بلوای پاییزی سال گذشته را با نگاهی کلان به صحنه نزاع، روایت کرده است. @sourehmagazine
💠 قوی‌تر شدیم 🔰 پیش‌فروش چهارمین شمارۀ ماهنامۀ سوره آغاز شد @Sourehmagazine
ماهنامۀ سوره
💠 قوی‌تر شدیم 🔰 پیش‌فروش چهارمین شمارۀ ماهنامۀ سوره آغاز شد @Sourehmagazine
💠 قوی‌تر شدیم 🔰 پیش‌فروش چهارمین شمارۀ ماهنامۀ سوره آغاز شد. 🚩در این شماره می‌خوانید: 🔸 قوی‌تر شدیم 🔹 گفت‌وگو با استاد مسعود نجابتی، استاد خط و گرافیک 🔸 گرافیک انقلاب اسلامی، چگونه قوی شد؟ 🔹 درآمدی بر شناخت الگوی عمل نیروهای انقلاب در میدان گرافیک 🔸 اما حبیب، جوهرش أمن یُجیب بود 🔹 نگاهی به زندگی و آثار استاد حبیب‌الله صادقی 🔸 قیام «مستضعفین» در خاک بوشهر 🔹 مستضعفین، چگونه در اقلیم بوشهر قدرتمند شدند و توانستند در میدان سیاست، رسانه، آموزش و آب، علیه نیروهای معارض انقلاب اسلامی قیام کنند؟ 🔸 جنگِ آب 🔹 روایتی مستند از تنش آبی در برازجان و روستاهای توابع شهرستان دلوارِ بوشهر 🔸 صهیونیسم خشکیده 🔹 چرا «قرآن‌سوزی» نتیجۀ درماندگی صهیونیسم از قدرت «حزب‌اللهی» در جهان است 🔸 مداحی استودیویی؛ فرمی در امتداد هیئت 🔹 گزارشی از معرکه آراء دربارۀ پدیدۀ «مداحی استودیویی» 🔸 هم‌آهنگ با ضرباهنگ انقلاب 🔹 دربارۀ اتفاقی که برنامۀ تلویزیونی «هماهنگ» در رسانۀ ملی رقم زد 🔸 سیاه‌بازی زیر بیرق عزا 🔹 بازخوانی شکل‌گیری جریان اقلیت «مداحی سیاه» در یزد 🔸 از رنگی که می‌کشیم 🔹 گزارشی از رویداد «همچنان جاری» در موزۀ هنرهای معاصر 🔸 شهداد؛ قهرمان بلوچ در آفریقا 🔹 قسمت سوم سفرنامۀ کنیا؛ «تبسم در آفریقا» 🔷 برای پیش‌خرید چهارمین شمارۀ ماهنامۀ سوره (به مدت یک هفته) می‌توانید به صفحات ماهنامۀ سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام بدهید. 🔶 چهارمین شمارۀ ماهنامۀ سوره به سردبیری سیدعلی سیدان در 144 صفحه از هفتۀ آینده در کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور و کتابفروشی‌های منتخب قابل تهیه است. @sourehmagazine
ماهنامۀ سوره
‌ 🔻چرا سوره به حوادث سال ۱۴۰۱ می‌گوید: «بلوا» 🔸گزیده‌ای از گفت‌وگوی سید علی سیدان؛ سردبیر «سوره» با خبرگزاری مهر، درباره ماجرای انتشار پیش‌شماره اول ماهنامه سوره در پاییز ۱۴۰۱ و انتخاب واژه «بلوا» برای ویژه‌نامه حوادث سال گذشته: 🔹اتفاقات سال گذشته، فضای نخبگانی ما را غافلگیر کرد. جریان برانداز از «انقلاب»، «خیزش» یا «اعتراضات سراسری» نام می‌بُرد که بیشتر جنبه شعاری و تبلیغی برای تحریک عواطف داشت اما این اتفاقات در اندازه یک انقلاب عمومی نبود و نتیجه‌اش هم مشخص بود. اما کارشناسان داخلی اکثراً به آن «حوادث اخیر» می‌گفتند که خیلی مبهم و خنثی بود. 🔹سال ۱۳۸۸ از واژه «فتنه» استفاده کردیم و کلمات دیگری همچون «بصیرت» و «ریزش» و «رویش» نیز حول فتنه شکل گرفت که باعث آرایش دادن نیروهای انقلاب و ساختن ذهنیت آن‌ها می‌شد. 🔹ابعاد اتفاقات سال گذشته، مثل سال ۸۸ گسترده نبود و بدنه سیاسی داخلی هم نداشت که به آن «فتنه» بگوییم و از طرفی «جنبش اجتماعی» هم نبود چون اتفاقات حالتی مصنوعی و رسانه‌ساخته داشت. عده‌ای از واژه «شورش» استفاده کردند که این واژه در علوم اجتماعی مدرن، یک تباری دارد. 🔹ما فکر کردیم از واژه‌ای بهره بگیریم که به سنت‌مان هم بخورد و «بلوا» را انتخاب کردیم؛ به این معنی که انگار در جایی دور از ما معرکه‌ای برپا شده و عده‌ای همهمه و شلوغی درست کردند و خبر و بازنمایی این همهمه به ما رسیده است. خودش بیشتر یک شلوغ‌کاری است. از طرفی «بلوا» از ریشه «بلا» است که نوعی «آزمایش» برای ما محسوب می‌شود. ما مبتلا به آن می‌شویم. همچنان که خیلی‌ها به آن مبتلا شده‌اند نه اینکه سهمی در برپایی آن داشته باشند. به تعبیر رسانه‌ای، یک حباب یا حادواقعیت شکل گرفت. 🔹هدف بلوای ۱۴۰۱، حتی براندازی هم نبود و بیشتر هدفشان، هرج و مرج و التهاب امنیتی بود که اتفاقاً بلوا، هرج و مرج را نیز به ذهن متبادر می‌کند. آیات قرآن در خصوص توضیح بلوا، بسیار کمک‌کننده است و ان‌شاءالله در یک مطلب جداگانه می‌توان به ریشه بلوا از منظر قرآن پرداخت. 🔹ما سعی کردیم در پیش‌شماره اول سوره به فاصله دو ماه از آغاز بلوا، با آرامش، این موضوع را تبیین کنیم. برای مثال در مورد جستار «بلوا در حباب»، با متن ۷ هزار کلمه‌ای روبه‌رو هستید که با طمأنینه در حال تبیین موضوع است. این مطلب به عنوان برگزیده اول بخش مقالات، جشنواره رسانه‌های ایران انتخاب شد. کل پیش‌شماره اول سوره، در واقع یک بسته تحلیلی جامع و بهنگام در تبیین بلوای سال ۱۴۰۱ بود که صحت بسیاری از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های آن بعداً مشخص شد.
ماهنامۀ سوره
🔰قوی‌تر شدیم 📍برش‌هایی از مصاحبه با مسعود نجابتی در شماره چهارم «سوره» 💠بلوای ۱۴۰۱ و «هنر هجو» 🔖هم سال ۸۸ و هم سال ۱۴۰۱، شاهد پوست‌اندازی گرافیک انقلاب بودیم. افراد تازه‌ای را شناختیم و با آنها ارتباط گرفتیم و اجتماع هنرمندان انقلابی گسترده‌تر و قوی‌تر شد. همان‌طور که انقلاب ما در جهان قوی‌تر می‌شود، گرافیک انقلاب هم در حال قدرتمندتر شدن است. 🔖سال ۸۸ با شروع فتنه بچه‌ها احساس کردند باید کاری انجام دهند. شرایط جامعه ملتهب بود. آن طرف هم کار می‌کردند و به هر حال یک فضای زدوخورد بود. بعد از آن بود که بچه‌ها هم را پیدا کردند و فهمیدند یکی دو نفر نیستند. تا زمانی که احساس می‌کنید تنها هستید، خیلی جرئتی پیدا نمی‌کنید کاری کنید. در فضاهای انقلابی هم همین‌طور است؛ وقتی [مشابه خودتان را پیدا می‌کنید]، احساس قدرت و قوت قلب می‌کنید. جمع شدن بچه‌ها در این دوره کنار هم برکات زیادی داشت 🔖غبار فتنه که فروکش کرد یکدیگر را پیدا کردیم. آقای میری در مشهد با جمعی از طراحان مشهدی در همین شرایط، نهضتی به راه انداخته بودند تحت عنوان پوستر انقلاب. آقای مجلسی هم با دوستانش در اصفهان مجمع طراحان انقلاب را بنا گذاشتند. جناب آقای حیاتی هم که علاوه بر هیئت هنر آتلیۀ سه‌در‌چهار را با جمعی کاربلد تأسیس کرده بود. کانون هنر شیعی هم که پیش از این با همکاری سیدمهدی حسینی و مرحوم سیدمحمد ساجدی در قم تشکیل شده بود. 🔖گرافیک واکنش سریع، ضرب‌العجلی و خلق الساعه غالباً به سمت فتومونتاژ می‌رود. فتومونتاژ یکی از مهم‌ترین اتفاقات گرافیک آن دوره است؛ کاری که خیلی راحت انجام می‌شد و از طرفی برای مخاطب هم جذابیت داشت. می‌توان گفت فتومونتاژ شاخصۀ مهم گرافیک این دوره [سال ۸۸] است. 🔖در بلوای سال ۱۴۰۱ ما به این رسیدیم که کاریکاتور و کارتون در این فضا مهم است. فضای هجو، هجو دشمن، بسیار مهم است. هجو دشمن اینجا مهم است. هم سند تاریخی و هم سند روایی داریم. پیامبر هم در جنگ در برخی مواقع می‌گوید هجو کنید. در یک فضایی هستیم که منطق جواب نمی‌دهد. الان بیایید توضیح دهید و منطق و استدلال بیاورید، طرف مقابل مسخره می‌کند، خب شما هم بیا و هجو کن. 🚩برای دریافت و خرید شماره چهارم ماهنامه سوره می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید. 👉@sourehmagazine
ماهنامۀ سوره
🔰قوی‌تر شدیم(۲) 📍برش‌هایی از مصاحبه با مسعود نجابتی در شماره چهارم ماهنامه سوره 💠رسیدن به هنر تمدنی با «دیزاین» 🔖این را اعتراف می‌کنم که خلاقیت ما در این سال‌ها صرف تولید اثر شده بود؛ نه این‌که در لحظه‌های خطیر هم بتوانیم خلاق باشیم و تصمیمات حساس بگیریم بدون آن‌که حتماً رهبر جامعه وسط میدان بیاید. همه منتظر بودند آقا چه می‌گوید. این خیلی بد است. ما باید بدانیم در آن لحظه تکلیف‌مان چیست و زمان برد تا فهمیدیم! 🔖از ابتدا تا به امروز دانشگاه ما هنرمند انقلابی تربیت نکرده. هنرمند به معنی مصطلح و آن چیزی که در دنیا وجود دارد. حتی تجارب هنرمندان بزرگ انقلاب به دانشگاه و طرح درسها سرایت نکرد. به جز برخی از اساتیدی که به طور خاص کلاس‌ها یا پروژه‌های درسی را هدایت می‌کردند دیگر خبری از مبانی و آرمان‌های انقلاب نبود. 🔖چند سالی است معتقد هستم که اگر قرار است به همان نقطۀ تمدنی برسیم و کاری کنیم، تجسمی به تنهایی کافی نیست. نقاشی، مجسمه‌سازی و... در جای خود خوب است اما آنچه که می‌تواند به سبک زندگی و ساخت تمدن نوین بزرگ‌ترین خدمت را بکند، دیزاین است. 🔖ما در شبکه به این نتیجه رسیدیم که چه اصراری است فقط پوستر طراحی کنیم، باید در حوزه‌های دیگر ورود کنیم. در معماری هم ورود کنیم، باید در مبلمان شهری هم ورود کنیم. گرافیک فقط پوستر نیست. در المان‌های شهری هم گرافیک باید حضور داشته باشد. 🔖یکی از آرزوهای‌مان این بود روی دیوار حائل کاری انجام دهیم و قسمت نشد. پیش خود فکر کردیم اگر بخواهیم کاری انجام دهیم چه کاری باشد! با توجه به مسائل داخل کشور که دل همۀ ما را به درد آورده بود و شعارهایی که روی دیوارهای ما می‌نوشتند، گفتیم ما هم چیزی روی دیوار آن‌ها بنویسیم! از قبل به این فکر کرده بودم که اگر بخواهم چیزی در این شرایط بنویسم چه باشد که «سنصلی فی القدس» را خدا در فکر ما انداخت. 🔖باید برای نسل امروز یک آیندۀ امیدبخشی را تصویر کنیم. این زد و خوردها می‌گذرد و این به نقطه امیدبخشی منتهی می‌شود. بالاخره اسرائیل باقی نمی‌ماند و هدف ما پیروزی بزرگی است که خداوند وعده داده است و به فتح بزرگ و ظهور منجر می‌شود. این وعدۀ الهی است و حتماً محقق می‌شود. خود آن‌ها نیز این را می‌دانند. از الان هم برای رفتن به سرزمین دیگر آماده می‌شوند!
💠مهار نیروی انقلاب محال است 🔰پیش‌فروش پنجمین شماره ماهنامه سوره آغاز شد. ‌ 🚩در این شماره می‌خوانید: ‌ 🔸مهار نیروی انقلاب محال است 🔹گفت‌و‌گو با دکتر حسین کچویان، نظریه‌پرداز اندیشه‌ اجتماعی ‌ 🔸حجاب، عهد ما با رزمنده شهید است 🔹پیمان‌شکنی چگونه موجب فروپاشی سیاسی و شکاف اجتماعی می‌شود ‌ ‌🔸 افسانه کاملا واقعی «چهل شاهد» 🔹روایتی از قیام چهل عکاس نوجوان برای ثبت دفاع مقدس 🔸مراقبه در رباعی 🔹در خوانش چند رباعی از میلاد عرفان‌پور ‌ 🔸روایت هجو و حقیقت 🔹هنرمندان تجسمی انقلاب و «هنر هجو» در بلوای ۱۴۰۱ ‌ 🔸 نمازجمعه ؛ صف‌بندی سیاسی موحدان 🔹 متن خطبه آیت‌الله طالقانی در اولین نمازجمعه بعد از انقلاب ‌ 🔸تحول خواهی در برابر محافظه‌کاری 🔹بررسی گفتار‌های انتقادی درباره‌ صداوسیما ‌ 🔸معاش بی‌تلاش اشرافیت می‌سازد 🔹مرور گفتار استاد مرتضی فرهادی درباره اقتصاد باد‌آورده ‌ 🔸مواجهه «افول انسانی ما» و «فریب توده‌ای مدرنیته» 🔹تحلیلی بر اجتماعات دینی معاصر ایران ‌ 🔸نماز جمعه؛ نقطه تولید و تولد مردم 🔹انقلاب‌اسلامی چگونه حقیقت نماز‌جمعه را به ظهور رساند ‌ ‌ برای پیش‌خرید پنجمین شماره ماهنامه سوره می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید. ‌ 👉 @sourehmagazine
📌سومین نشست گپ سوره؛ با موضوع: قیام گرافیک 🔰کندوکاوی بر گرافیک نوین انقلاب اسلامی پس از فتنه ۸۸ و بلوای ۱۴۰۱ 🔸با حضور: 🔹سیدمهدی حسینی (رئیس حوزه هنری استان قم) 🔹مجتبی مجلسی (طراح گرافیک، دبیر مجمع طراحان آیه) 🔹صابر شیخ‌رضایی (طراح گرافیک) مجری کارشناس: سیدعلی سیدان 🕒زمان: سه شنبه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۶ ⚫️نشانی: خیابان سپهبد قرنی، بعد از تقاطع طالقانی، کوچه رضا مقدسی، خبرگزاری مهر 👉 @sourehmagazine
💠 پنجمین شماره ماهنامه سوره منتشر شد‌. ‌ 🔰پنجمین شماره ماهنامه سوره به مدیرمسئولی محمدمهدی دادمان و سردبیری سیدعلی سیدان در دسترس مخاطبان و علاقمندان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی قرار گرفت. ‌ سوره در این شماره، گفت‌وگویی را با حسین کچویان نظریه‌پرداز اندیشه اجتماعی، با عنوان «مهار نیروی انقلاب محال است» منتشر کرده است. ‌ ماهنامه سوره در فروشگاه‌های منتخب استان‌های تهران، بوشهر، هرمزگان، اصفهان و خراسان رضوی و کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور عرضه می‌شود. ‌ همچنین می‌توانید برای خرید این شماره به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید. ‌ ‌ @sourehmagazine @sourehmagazine
📌چهارمین نشست گپ سوره؛ با موضوع: قیام در شهر ‌ 🔰 گفت‌وگویی درباره الگوی کنش سیاسی انسان انقلاب اسلامی ‌ 🔸با حضور: 🔹محمدصادق شهبازی 🔹عباس بازدار 🔹روح الله رشیدی 🔹محمدامین سلیمی ‌ میزبان: سیدعلی سیدان ‌ 🕒زمان: پنج شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۱۶ ⚫️نشانی: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولی‌عصر (عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشه‌ورزان ‌ 👉 @sourehmagazine
💠مواجههٔ «افواج انسانیِ ما» و «فریب توده‌ای مدرنیته» 🔰تحلیلی بر اجتماعات دینیِ معاصرِ ایران از جمله غدیر ‌ 📝محمدرضا قائمی نیک ‌‌ 🔸در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: ‌ "جامعه ایرانی، هم از حیث اعتقادات دینی و هم از حیث تجلیات تاریخی آنها در سنت اسلامی_ایرانی گذشته خود در قالب هنر و معماری و زیست مدنی و آداب و رسوم و نظایر آن‌ها، اگرچه درگیر این منطق توده‌ای ساز و ابزارها و لوازم آن است، اما همواره امکان پاسخ‌های متفاوتی به این طرح مسئله غربی را دارد. از این منظر، شاید بتوان اجتماعاتی نظیر جشن غدیر را نمودی از تلاش «افواج انسانی» جامعه ایرانی، در گرگ و میش «فریبِ توده‌ای مدرنیته»، برای طرح پاسخ‌های متفاوتی دانست که علی‌رغم شباهت‌های ظاهری با اجتماعات توده‌ای غربی، اما در باطن، پاسخ‌های متفاوتی را به ارمغان خواهد آورد تا بتواند از خلال فریب توده‌ای گسترده و ناگزیر مدرنیته که ابتلا و آزمون تاریخی اوست، راهی به حقیقت آینده تاریخ بشری و رهایی آن بگشاید." ‌ برای مطالعه بیشتر و خرید شماره پنجم، می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید ‌ ‌ 👉 @sourehmagazine
36.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠در پنجمین شماره ماهنامه «سوره» چه خبر است؟ ‌ ‌ پنجمین شماره ماهنامه سوره با حسین کچویان درباره اکنون ایران و جهان پس از بلوای ۱۴۰۱، به گفت‌وگو نشست. او با پیش‌بینی حوادث آینده منطقه و جهان گفته است: «جهان به سمت جنگ می‌رود». در سرمقاله به موضوع فلسفه سیاسی حجاب پرداخته است. گروه عکاسی «چهل شاهد» را روایت می‌کند، گفتارهای انتقادی درباره صداوسیما را بررسی می‌کند، تحلیلی از محمدرضا قائمی‌نیک درباره اجتماعات دینی معاصر ایران ارائه می‌دهد، با یادداشتی درباره نمازجمعه و نقش انقلاب اسلامی در ظهور حقیقت نمازجمعه را تحلیل می‌کند، متن خطبه آیت‌الله طالقانی در اولین نمازجمعه بعد از انقلاب را منتشر می‌کند. همچنین به مرور کتاب حوض خون می‌پردازد، تأملی در موسیقی پرتره انقلاب اسلامی می‌کند و به بازخوانی دیدگاه امام درباره وحدت امت اسلامی می‌پردازد. ‌ ‌برای خرید این شماره می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید. ‌ ‌ ‌ 👉 @sourehmagazine
🔹مهار نیروی انقلاب محال است 🔸برش‌هایی از مصاحبه با حسین کچویان در شماره پنجم «سوره» (۱) 💠جهان به سمت جنگ می‌رود 👉 @sourehmagazine
ماهنامۀ سوره
🔹مهار نیروی انقلاب محال است 🔸برش‌هایی از مصاحبه با حسین کچویان در شماره پنجم «سوره» (۱) 💠جهان به س
‌💠گزیده‌ای از گفت‌وگوی ؛نظریه‌پرداز اندیشه اجتماعی با ماهنامه سوره (بخش اول) 🔰جهان به سمت جنگ می‌رود. ‌‌ "جهان به سمت می‌رود. وقتی ناوشکن‌های ما می‌خواهند در بنادر برزیل توقف کنند، آمریکا به برزیل فشار می‌آورد و می‌خواهد جلوگیری کند. چگونه می‌توان گفت جهان به سمت نظم نرم می‌رود؟! در این جهانی که مردم اوکراین را به کشتن می‌دهند و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مردم خود را از بین می‌برند، چه چیزی به سمت نرم شدن می‌رود؟!" ‌ "این قاعده تاریخ است. هر جایی قدرت عوض می‌شود، جنگ رخ می‌دهد. درست مانند درون یک جامعه. هر جا قطب‌های قدرت می‌خواهد عوض ‌شود با جنگ عوض می‌شود. الان هم قطب‌های قدرت در حال عوض شدن است و جنگ چاره‌ناپذیر است." ‌‌ "کسینجر اخیراً گفت جهان ۱۰ سال تا یک جنگ همه‌جانبه وقت دارد. یعنی اگر در این مدت نتوانیم مسائل را حل‌وفصل کنیم، جهان به سمت جنگ می‌رود. اشاره او به هوش مصنوعی بود. به این معنی که اگر هوش مصنوعی برتری و غلبه پیدا نکند و با قدرتی که تولید می‌کند این اوضاع را مهار نکند، جهان به سمت جنگ می‌رود." ‌‌ "یک زمانی بحث جهانی شدن مطرح بود. آمریکا می‌خواست در چارچوب این تئوری جهان را در قالب ساختار جدیدی ببلعد. مطبوعات آن زمان را نگاه کنید. همین حرف‌ها را بیان می‌کردند که جهان به سمت نبود ارتش می‌رود و منافذ گفتگو باز می‌شود. حرف‌های بی‌ربطی از این دست که آقای هاشمی در اواخر عمر خود می‌گفت. اما بعد دیدیم که ۶، ۷ کشور اسلامی را آن طور ویران کردند و آن تئوری‌ها عمرش تمام شد." ‌ "امروز همه کشورها خود را تجهیز می‌کنند. دولت‌های اروپا در فرانسه و آلمان و... به دنبال تجهیز خود هستند. میزان بودجه نظامی آلمان را ببینید چقدر افزایش داشته. مکرون درباره اقتضائات نظامی کشورش چه گفت؟ در آمریکا با آن همه بدبختی چقدر بودجه نظامی تخصیص داده شد و خودشان را تجهیز کردند؟" ‌ "اخیراً نیز مکرون بیان کرد که در جمعیت، ثروت، قدرت و همه چیز، در حال افول هستیم و نظمی در حال شکل گرفتن است که ما نقشی در آن نداریم. اما این‌ها برای حفظ همین نظم موجود تمام تلاش خود را به کار خواهند بست. مانند تلاش آمریکایی‌ها که به هفت کشور اسلامی حمله کردند تا ابرقدرتی خود را از دست ندهند. روسیه را هم برای همین می‌زنند تا مصاف اصلی خود را با چین سامان دهند. در هر صورت دنیا به سمت جنگ عجیبی می‌رود؛ چون قطب‌ها در جهان در حال عوض شدن است." ‌ ❗این مصاحبه در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۲، پیش از جنگ اسرائیل و غزه انجام شده است 🔸برای مطالعه متن کامل این گفت‌وگو به شماره پنجم ماهنامه سوره مراجعه کنید 👉 @sourehmagazine