eitaa logo
S O U R O S H _ M E D I A
23 دنبال‌کننده
185 عکس
37 ویدیو
49 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
31.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍پیشنهاد می‌شود مشاهده فرمایید. ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ 🔻حساب‌های رسمی آیت الله تقوایی(حفظه‌الله) در فضای مجازی: 🔴 ایتــا | روبیـکا | اینسـتاگرام
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 🔸ایثار و فداکاری این شهدا باعث این شده است که دشمنان سی و چند سال است که فکر حمله به ایران را هم نمی‌کنند. 🔹 حضور آیت الله تقوایی در مراسم تشییع پیکر دویست شهید دفاع مقدس ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ 🔻حساب‌های رسمی آیت الله تقوایی(حفظه‌الله) در فضای مجازی: 🔴 ایتــا | روبیـکا | اینسـتاگرام
💠داستانی از نهج البلاغه👇 🔹قاطعیت، برای اجرای عدالت 🖌پس از عثمان، مردم مسلمان اجتماع كردند و با علی (علیه السلام) به عنوان خلیفه و رهبر مسلمین، بیعت نمودند، و آن حضرت به خاطر برپائی حق و عدل و نابودی باطل و ظلم، زمام امور رهبری را بدست گرفت. چندان نگذشته بود كه گروهی دنیاپرست كه رد بیعت خود با علی (علیه السلام) نیز هدفشان دنیا و امور مادی بود، وقتی دیدند، با برپائی حكومت علی (علیه السلام) به هدف نامشروع خود نمی رسند، بیعت خود را شكستند، و در هر فرصتی نغمه مخالفت با علی (علیه السلام) سر دادند، مانند: طلحه، زبیر، عبدالله بن عمر، سعد بن ابی وقاص، محمد بن مسلمه و... . پر واضح است كه علی (علیه السلام) بیعت آنها را بر این اساس كه حامی دین و عدالت باشند پذیرفته بود، ولی آنها هدف مادی داشتند، و هدفشان با هدف علی (علیه السلام) متفاوت بود، بنابر این پیوند آنها با علی (علیه السلام) در كانال دیگری بود، و طبیعی است كه چنین پیوندی، ناپایدار است، از این رو خواه ناخواه بزودی آنها از علی (علیه السلام) جدا می شدند و با مرام او مخالفت می كردند. امام علی (علیه السلام) آنها را مورد سرزنش و خطاب قرار داد و فرمود: «لم تكن بیعتكم ایای فلته، ولیس امری و امركم واحدا انی اریدكم لله و انتم تریدوننی لانفسكم» «بیعت شما با من، بدون مطالعه و ناگهانی نبود، و اكنون هدف من و شما یكسان نیست، من شما را برای خدا و در خط خدا، می خواهم، ولی شما مرا برای اهداف(شوم) خود می خواهید». بنابر این، با این دوگانگی نمی توانم، با شما باشم، سپس فرمود:« ای مردم مرا در راه اصلاح و سامان یافتن جامعه خودتان كمك كنید، و ایم الله لانصفن المظلوم من ظالمه و لاقودن الظالم بخزامته، حتی اورده منهل الحق وان كان كارها؛ سوگند به خدا داد مظلوم را از ستمگر می گیرم، و افسار ستمگر را می كشم، تا او را به آبشخور حق، وارد سازم، هر چند ناخوشایند او باشد».[1] امام علی (علیه السلام) در این ماجرا، كه بیعت شكنان و گمراهان را مورد خطاب قرار داده، به چند مطلب اشاره می كند: 1. شما با من از روی مطالعه و فرصت بیعت كردید، و مانند بیعت دیگران زور و شتابزدگی در كار نبود، بنابر این چرا به این زودی بیعت شكنی می كنید؟ 2. هدف من خدا و اجرای فرمان اوست ، و شما راه دیگری می پیمائید. 3. بیائید و از مركب غرور پیاده شوید، و عاقلانه بیندیشید تا با هم و با كمك هم، به اصلاح جامعه بپردازیم و نابسامانی ها را سامان بخشیم. 4. این را بدانید كه قطعاً من به داد مظلوم می رسم، حق مظلوم را پایمال نمی كنم. 5. آن كس كه ظلم می كند (و می خواهد بیش از دیگران و شایستگی خویش از بیت المال و شئون دیگر حكومت، بهره مند شود) گلویش را می گیرم و او را به سوی آب زلال عدالت و حق می كشانم، گرچه او با كراهت به این راه آید. به این ترتیب قاطعیت علی (علیه السلام) را در راه دفاع از حق، و سركوبی ظلم و ظالم، در این سخنان جاودانه مشاهده می كنیم. پی نوشت : [1] . نگاه كنید به خطبه 136 نهج البلاغه. 🔶 @Nahj_Et
🔴 خوشحالی عایشه از شهادت صدّیقه کبری حضرت سلام‌الله‌علیها! ابن أبی‌الحدید معتزلی، ادیب و مورّخ نامی اهل تسنّن درقرن هفتم می‌نویسد: 👈 پس از شهادت حضرت سلام‌‌الله‌علیها تمام همسران پیامبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله برای عرض تسلیت، خدمت بنی‌هاشم حضور یافتند، 👌 به جز عایشه که خود را به مریضی زد! و از عرض تسلیت به علیه‌السلام امتناع ورزید ✍ همچنین عده‌ای از اُمناء، نزد حضرت علی علیه‌السلام حاضر شدند و به ابراز خوشحالی عایشه از رحلت حضرت سلام‌الله‌علیها گواهی دادند. 📚 شرح نهج‌البلاغة، ج۹، ص۱۹۸‌. ⭕️ همچنین علیه‌السلام خطاب به اهل بصره درباره (آتش‌افروز جنگ جمل) فرمودند: ♨️ بغض ما درسینهٔ عایشه،مانند دیگ جوشان آهنگری می‌جوشد! 📚 نهج البلاغة،خطبه ۱۵۵. 🔶 @Nahj_Et
🔹وَ غَيَّرَ اللّهُ نِعْمَتَهُ، وَ اَحَلَّ بِهِ نِقْمَتَهُ. فَنَفْسَكَ! نَفْسَكَ! و خداوند نعمتش را بر او دگرگون می‌ کند، و عذابش را بر او جاری‌ می‌ سازد. خود را بپای‌، خود را بپای‌، 🔹فَقَدْ بَيَّنَ اللّهُ لَكَ سَبيلَكَ، وَ حَيْثُ تَناهَتْ بِكَ اُمُورُكَ، که خداوند راهت را برای‌ تو روشن کرده، و به تو وانموده است که عاقبت کارهایت به کجا می‌ رسد، 🔹فَقَدْ اَجْرَيْتَ اِلى غايَةِ خُسْر، وَ مَحَلَّةِ كُفْر، وَ اِنَّ نَفْسَكَ قَدْ اَوْلَجَتْكَ که مرکب زندگی‌ را به منتهای‌ خسارت و محلّ کفر رانده ای‌، نفس تو وجودت را به عرصه ضرر 🔹شَرّاً، وَ اَقْحَمَتْكَ غَيّاً، وَاَوْرَدَتْكَ الْمَهالِكَ، وَ اَوْعَرَتْ عَلَيْكَ الْمَسالِكَ. افکنده، و در پرتگاه گمراهی‌ انداخته، و در مهالک وارد نموده، و راهها را بر تو دشوار کرده است. نامه30 🔶 @Nahj_Et
💠گزيده سخنان مشكل آن حضرت كه نياز به تفسير دارد👇 🔹وَ فى حَديثِهِ عَلَيْهِ السَّلامُ:- هذَا الْخَطيبُ الشَّحْشَحُ. در گفتار آن حضرت است: این گوینده ای‌ شَحْشَح است. 🔹- يُريدُ الْماهِرَ بِالْخُطْبَةِ، الْماضِىَ فيها، وَ كُلُّ ماض فى كَلام اَوْ سَيْر فَهُوَ منظورش این است که در گفتارْ ماهر و در بیان مطالبْ رسا و روان است، و هر تندرو در سخن و رفتار 🔹شَحْشَحٌ، وَ الشَّحْشَحُ فى غَيْرِ هذَا الْمَوْضِع ِ الْبَخيلُ الْمُمْسِكُ.- «شحشح» است، و شحشح در غیر این مقام به معنای‌ بخیل است. 🔶 @Nahj_Et
💠 ♨️نمازشب در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام؛ 🔸اى بندگان خدا ! از خدا بترسيد، همانند ترسيدن خردمند كه انديشه (قيامت ) او را به خود مشغول كرده ، و ترس از خدا جسمش را رنجور ساخته ، و شب زنده دارى ، (براى عبادت ) خواب اندك او را گرفته ، و اميد به حق ، او را در نيم روز نگاه داشته بى توجهى به دنيا خواهش هاى نفس را از او دور كرده است. 🔹او پيوسته ذكر خدا بر زبانش جارى است و ترس (از خدا) را براى امنيت (روز رستاخيز بر همه چيز) مقدم داشته است. 📚 نهج البلاغه خطبه 82 🔶 @Nahj_Et
✨﷽✨ 🔴عملیات پنهانی و تدریجی شیطان برای تباه‌ساختن عقاید انسان ✍علامه جعفری: امیر المؤمنین علیه السلام دو مسئله را درباره‌ی اغواهای شیطانی متذکر شده است: یکی این‌که شیطان طرق مختلف فریفتن مردم را می‌داند و می‌فهمد که از چه راهی به گمراه‌کردن انسان وارد شود. دوم این‌که شیطان برای سلب عقاید اولاد آدم دست به حمله‌ی آشکار و ناگهانی به‌یک‌بار نمی‌برد، بلکه با نیرنگ‌هایی بسیار پنهانی و تدریجی دست‌به‌کار می‌شود و از اعمال کینه‌توزی خود درباره‌ی فرزندان آدم خوشحال می‌گردد‌. این روایت از پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم نقل شده است که: إنّ الشّیطان یجری من ابن آدم مجری الدّم ‌‌‏(شیطان در وجود اولاد آدم علیه السلام مانند خون در رگ‌هایش در جریان ‌‌‏است) بدان‌جهت که قدرت اغواگری شیطان در حد علت تامه نیست و انسان می‌تواند با قدرت شخصیت خود، شیطان را از خود دور نماید، لذا این موجود خبیث دفعتا و با یک حمله وارد عرصه‌ی پیکار با عقاید انسان نمی‌گردد بلکه همچنان‌که با مهارت در کیفیت اغواء دست‌به‌کار می‌شود، حمله‌ی خود را به‌تدریج از نقاط ضعف آدمی شروع می‌کند و همان‌گونه که امیر المؤمنین علیه السلام فرمود، به تباه ساختن یکایک عقاید و باورهای آدمی می‌پردازد. شیطان نخست معاصی را در نظر انسان سبک جلوه می‌دهد و با تاریک ساختن تدریجی درون آدم، به دستبرد به عقاید او می‌پردازد. 📚 شرح نهج‌البلاغه ج۲۱ 🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از نهج البلاغه
🌻 حضرت على علیه السلام: 🌿 اللَّجَاجَةُ تَسُلُّ الرَّأْى. 🌿 لجاجت، فکر و رأى انسان را از میان مى برد. 📚 نهج البلاغه، حکمت 179. 🔶 @Nahj_Et