eitaa logo
فصل خون | سیدپویان حسین‌پور
26.6هزار دنبال‌کننده
327 عکس
55 ویدیو
8 فایل
یادداشت‌های پراکنده یک مجاهد مسلمان ارتباط با ادمین: @SP_110 نشانی کانال در پیام‌رسان بله: https://ble.ir/sp_hos نشانی کانال در پیام‌رسان روبیکا: https://rubika.ir/sphos_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 متن توافق، نه متن مقدس است نه سند مستعمره شدن ایران متن توافقی که دیشب بین ایران و آمریکا امضاء شد را خواندم، نکات چند نفر که تخصص داشتند و سوگیری طیفی له یا علیه تیم مذاکره‌کننده نداشتند را هم خواندم و شنیدم. به این جمع‌بندی رسیدم: ۱. متن بندهای قوی دارد، بندهای ضعیف هم دارد اما برآیند کلی آن نسبتاً به سود ماست. یعنی آمریکا ارائه امتیازاتی به ما را پذیرفته که در مذاکرات پیش از جنگ خبری از آن‌ها به این شکل نبود. اما موضوع اینجاست که این بده و بستان، صرفاً فعلا روی کاغذ است و لزوما اعتمادی هم به آمریکا نیست که صد در صد به آن پایبند بماند. اما در یک جمله، این متن، سند پیروزی ماست.. ۲. بعضی از بندهای متن کلی و مبهم و تفسیرپذیر است اما یک نکته‌ی قوت دارد، امتیازاتی که طبق متن باید به ایران داده شود مثل رفع محاصره دریایی و رفع تحریم‌های نفتی و آزادسازی بخشی ازپول‌های بلوکه‌شده عموما نقد است و بعد از امضا روند اجرای آن آغاز میشود و امتیازاتی که آمریکا در موضوع هسته‌ای به دنبال آن است، موکول به مذاکرات بعدی شده و عملا غیر از باز شدن موقت تنگه‌ی هرمز تا زمان ایجاد سازوکار ایرانی - عمانی، چیزی نصیب آمریکا نشده است.. ۳. در این متن، نه مستمعره آمریکا شدیم نه سند کاپیتولاسیون جدید است، اما متن مقدس بدون عیب و اشکال و نقد هم نیست. نقد فنی به آن و ایضاً هشدار دادن درباره لزوم مراقبت از پایبندی آمریکا به آن، ضروری‌ست. البته به دور از جنجال و دعوای سیاسی داخلی و تبدیل کردن آن به سوژه انتخابات دو سال آینده و ابزار نابودکردن وحدت ملی.. https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809
پیام رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله حاج‌آقا سید مجتبی درباره تفاهم را حتما چندین بار بخوانید.. حقیقتا اگر نماز شکر جمعی و ملی براه بیندازیم به‌خاطر این صراحت و شجاعت و روحیه و رویکرد، کار گزافی نیست.. آقای عزیز ما، آقای حکیم ما، آقای انقلابی ما، اجازه ندادند دولت از زیر بار مسئولیت تبعات توافقنامه شانه خالی کند و همه‌ی بار را بر دوش کلیت نظام بیندازد.. چنین روحیه قاطع و مقتدری، آینده‌ای پر از پیروزی را برای ایران و انقلاب رقم خواهد زد، ان‌شاءالله.. https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809
فصل خون | سیدپویان حسین‌پور
پیام رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله حاج‌آقا سید مجتبی درباره تفاهم را حتما چندین بار بخوانید.. حقیق
پیام امروز، یک پالس واضح از تغییرات سپهر سیاسی هم داشت.. در جمهوری سوم، دیگر امکانی برای پنهان شدن پشت ساختارهای حاکمیتی و هزینه کردن نظام به پای تصمیمات و گرایشات شخصی وجود ندارد.. https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809
از جمله مفاد تفاهم‌نامه‌ای که آقای رییس‌جمهور تعهد به پیگیری اجرای آن شده است، توقف آتش و جنگ در لبنان عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مناطق اشغال‌شده است.. یا این موضوع باید طبق توافق محقق شود یا دولت آقای پزشکیان، اقدام متقابل را انجام دهد. هیچ‌گونه سکوت و انفعال و...ای از جانب دولت در این زمینه پذیرفته نیست.. https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809
🛑 نسبت مسئله‌ی تبعیت از ولایت در موضوع مذاکرات ایران و آمریکا چیست؟! مبنای اصولی نظریه ولایت مطلقه‌ی فقیه این است که که وقتی ولی‌فقیه نظری داشت، حتی اگر اختیار و تصمیم را به خود ما واگذار کرد، خیر و صلاح ما در پیروی از نظر ولی است و بس.. یعنی ما حتی اگر خود را کارشناس دانستیم و نظر کارشناسی متفاوتی داشتیم، نظر خود را رها کرده و نظر ولی را دنبال کنیم.. در این نوع نگاه که برگرفته از قاعده و اصل قرآنی «النبی اولی بالمؤمنین من انفسکم» است، تفاوت و تفکیکی بین امر مولوی و ارشادی ولی‌فقیه نیست. یعنی ولایتمدار نمی‌تواند و نباید بعضی از فرامین ولی را به‌عنوان توصیه فهم کند و بعضی را به‌عنوان دستور در نظر بگیرد. بلکه باید مطلق تمامی اوامر و منویات را به‌عنوان یک فرمان قطعی تبعیت و اطاعت کند.. براین اساس، در موضوع مذاکرات ایران و آمریکا، اگر رهبری معظم انقلاب نظری را اعلام کردند، حتی اگر اختیار تصمیم را به متولیان امر سپردند، حق و صواب و صلاح این بود که این متولیان، مطلق همان نظر ولی را دنبال می‌کردند و با هیچ استدلالی، بر نظر خود اصرار نمی‌کردند که کار به تعهد دادن و قضایای دیگر برسد.. https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809
الان وقت گیجی نیست. وقت منفعل شدن نیست. وقت تماشاچی شدن نیست.. پیام رهبری معظم انقلاب، یک متن واضح و بدون نیاز به تفسیرهای پیچیده است.. طبق متن شفاف و صریح این پیام، رهبری نظری غیر از این روند مذاکراتی و توافق‌نامه حاصله داشتند، اما به دولتی که بر ادامه این روند اصرار داشته، اعتماد کردند و با اخذ تعهداتی، اجازه‌های لازم را به آن‌ها برای ادامه کار داده‌اند و حالا هم منتظر و مطالبه‌گر تحقق مفاد آن هستند. پس ما هم، باید چنین کنیم و چنین باشیم.. مطالبه کنیم که مذاکره‌کننده‌ها بر تحقق بند به بند اصرار داشته باشند و مطالبه کنیم که زیر بار نظر و خواست دشمن نروند.. https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809
🛑 چرایی رأی مثبت فرماندهان نظامی به توافق‌نامه پایان جنگ در روزهای اخیر، یکی از سوالات پر تکرار درباره توافقنامه پایان جنگ، چرایی رأی مثبت فرماندهان نظامی به این توافقنامه بود. کار حتی تا جایی پیش رفت که بعضی از صاحبان تریبون‌های مجازی، بی‌انصافی‌هایی درباره این فرماندهان شجاع و مجاهد صورت دادند.. دیروز و امروز سعی کردم پرس و جوهایی کنم تا پاسخی برای این سوال پیدا کنم. جمع‌بندی من، این است که: فرماندهان، پس از دریافت این نکته که رهبری معظم انقلاب، موافقت و اجازه‌ای مشروط و با اخذ تعهد از رییس‌جمهور داشته‌اند، در مقابل اجازه مشروط رهبری به امضای توافقنامه، تمکین کرده و رأی مثبت داده‌اند و برخلاف ادعاهای این روزها، دلیل رأی مثبت فرماندهان، ابداً عدول از اصول تعیین‌شده توسط مقام معظم ولایت نیست.‌. https://eitaa.com/joinchat/16121857C22c5256809