eitaa logo
کتابخوانی معنوی
7.1هزار دنبال‌کننده
5 عکس
38 ویدیو
13 فایل
تنها کانال رسمی آکادمی اینلایت در پلتفرم ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5945153053211495560.mp3
25.88M
♦️ شرح صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 میدان پانزدهم، ورع 💎ورع به معنای پرهیزگاری‌ست، درواقع قابل استفاده برای افرادی‌ست که زندگی‌ای سرشار از خویشتن‌داری دارند و عملکرد‌هایشان بسیار هوشمندانه است 💎ورع حالتی‌ست که خویشتن‌داری هر فرد از نیت باشد و به عمل تبدیل گردد 💎انسان توانایی درک خیر و شر را تا حدی دارد، و هنر هر فرد این است که از ناپسند و ناپسندی روی گرداند 💎میانه‌روی در همه‌ی ابعاد زندگی باید رعایت شود و بشر به هیچ‌وجه نباید خود را در مقابل اتهام دیگران قرار دهد. 🔶 ورع در سه قسم قابل اجراست‌: ناپسند_افزونی_خاطرهای شوریده 🔸ناپسند به سه چیز توان: دریغ داشتن خود را از نکوهش_و دریغ داشتن دین خود را از کاهش_و دریغ داشتن دل خود از آلایش 🔸ورع از افزونی به سه چیز توان: بیم درازی حساب_و بیم شماتت خصمان_و بیم غبن وارثان 🔸و ورع از خاطرهای شوریده به سه چیز توان: به تدبر در قرآن_زیارت گورستان_تفکر اندر حکمت حکیمان @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_5961026243020197255.mp3
25.68M
♦️ شرح صدمیدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان شانزدهم، تقوا 💎تقوا کاملا امری عملی‌ست، درواقع به دلیل اینکه پس از میدان ورع شکل می‌گیرد، باید در رفتار ما رویت شود. 💎زمانی که صبر و تقوا باهم درآمیزند، بدون هیچگونه درد و رنج و زحمتی، در هر لحظه از زندگی خود، درحال لذت بردن و خویشتن‌داری و پرهیزگاری خواهید بود. 💎دارایی هر فرد، درک وی از هر چیز می‌باشد، یعنی فهم قلبی هرکس از هرچیز جزئی از اموال او به حساب می‌آید. 💎مشکل‌ترین قسمت طهارت نفس آنجاست که هر فرد ایرادات و نقایص دیگران را می‌بیند اما خودش را عاری از هرگونه شر می‌داند. 💎خود هستی و هرچه که در آن هست را نعمت شمارید و بابت هیچ‌کدام آنان شکایتی بر جایی نبرید، درعوض شکرگزار برای تمامی آنها باشید. 💎متقیان سه مرداند: خرد و میانه و بزرگ 🔸خرد آن است که: توحید خود به شرک نیالاید_اخلاص خود به انفاق نیالاید_تعبد خود به بدعت نیالاید 🔸میانه آن است که: خدمت خود به ریا نیالاید_قوت خود به شبهت نیالاید_حال خود به تضییع نیالاید 🔸بزرگ آن است که: نعمت را به شکایت نیالاید_جرم خود به حجت نیالاید_از دیدن منت بر خود نیاساید @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_5981045609572863357.mp3
30.54M
♦️لایو شرح کتاب صدمیدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان هفدهم، معاملت معاملت ارتباط ما با دیگران است (اصول مذاکرات) معاملت سه رکن است 💎انصاف به عدل: 🌱از خود ننگ داشتن 🌱از مجازات ترسیدن 🌱به قدر خود کوشیدن انصاف به معنای هرچیزی را سر جای خود قرار دادن است برای رسیدن به انصاف خود را سطح بالا ندانید برای برقرای انصاف برای خود کارمای جدید خلق نکنید برای رسیدن به انصاف در حد توان بکوشید 💎بذل به فضل: 🌱از خساست گریختن 🌱عز جوانمردی به دیدن 🌱نیوشیده بشناختن خساست موجب فقر است زمان بخشیدن آن مورد بخشش را از خود ندانیم و بدانیم عزت به این معناست که پشتمان به خدا گرم باشد 💎ایثار به لطف 🌱آیین پیوستگی بر مناقشات خلق برگزیدن 🌱شادی جاوید بر شادی عاریتی برگزیدن 🌱شرف ابد بر شغل این گیتی برگزیدن شادی حقیقی از درون تجلی می کند و با عشق و معرفت همراه است وقت کافی برای عبادت و معنویت و خودسازی بگذارید به اندازه ای که برای معنویت وقت بگذارید، هزاران برابر در زندگی به شما باز می گردد 🎵 موسیقی از متین حسین پور و سعید البرز @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_5992555215688047154.mp3
25.55M
♦️ شرح کتاب صدمیدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان هجدهم: مبالات 💎 مبالات نگه‌داری خویشتن از دشواری و خطر است. 🔶 مبالات باک داشتن است و آن به سه چیز توان: 🔸 به بیم 🔸 به شرم 🔸 به مهر 🔶 به بیم آن است که باک داری که: 🔸 وی در احسان افزاید، تو در طغیان افزایی. 🔸 او در شرف افزاید، تو در سَرف افزایی. 🔸 وی در سر افزاید، تو در جرم افزایی. 🔶 شرم آن است که: 🔸 از وی نعمت خرد نشمری. 🔸 از خود معصیت حقیر نداری. 🔸 مر خود را بر وی نستانی. 🔶 مهر آن است که: 🔸 باک داری که وی به تو می‌نگرد و تو از وی غافل باشی. 🔸 از وی به بهشت راضی باشی. 🔸 به جز از وی به چیزی آرزومند باشی. ❌ این فایل فقط مخصوص کسانی‌ است که از ابتدا در جلسات شرح صدمیدان همراه بوده‌اند. چنانچه قصد شرکت در جلسات صدمیدان را دارید، لطفا از میدان اول شروع نمایید. 🎵 موسیقی از متین حسین پور @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_6008046630148770814.mp3
25.35M
♦️ شرح کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان نوزدهم، یقین 💎 یقین بی‌گمانی‌ست، محیطی خارج از هرگونه تردید و ناباوری! 💎 یقین در سه مرحله قابل تعریف می‌باشد: 🔸علم یقین_ عین یقین_ حق یقین 🔹علم یقین: استدلالی‌ست، درواقع با محاسبه‌‌گری و دیدگاه ذهنی به نتیجه رسیدن علم یقین می‌باشد. علم یقین بر سه بناست: کم خواندن، کم شنیدن اما خوب فکر کردن_یادآوری لحظات یاری شده توسط پروردگار_بر ملکوت حق افزودن و نمایان کردن آنچه میدانی 🔹عین یقین: استدراکی‌ست، درک و شهود و آگاهی‌ای که از طریق قلب به انسان خواهد رسید، عین یقین شناخته می‌شود. عین یقین، به حق نظر کردن و مشاهدت انوار: مددطلبی برای رهایی از جدال و تردید درونی_گوش سر خموش کردن و الهام جان شنفتن_میان خیر و شر تفکیک قرار ندادن و در هر دو نور حق جستن 🔹حق یقین: حق است، هرچه هست نمایش داده خواهد، بی هیچ پرده و پوشیدنی‌ای. حق یقین، در حق غرقه گشتن و جز او ندیدن: دل از معشوق به دمی برنکندن_جز نور حق به جهان هیچ ندیدن_تن و جان خود فنا کرده و به روح گرویدن @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
صد میدان 20- میدان بیستم، بصیرت.mp3
43.66M
♦️ شرح صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان بیستم، بصیرت 💎 بصیرت روشن‌بینی و یا روشن شدگی معنا می‌‌شود. 💎 بصیرت به سه چیز است: 🔹بصیرت قبول 🔸بصیرت قبول (رسید توست به یافت آشنایی): نظاره‌ی تجارب_نظاره‌ی علامات_نظاره‌ی دلایل 🔹بصرت اتباع 🔸بصیرت اتباع (راه سنت به صلابت سر سپردن است): در کتاب_در سنت_در آثار سلف. 🔹بصیرت حقیقت 🔸بصیرت حقیقت (مولای خود را به دل دیدن است): چراغ است در دل که «اینکم»_نداست در گوش که «ایدرم»_نشان روشن است که «با توام» 🔗دسترسی به فایلهای تکمیلی میدان بصیرت @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_5825788086625242600.mp3
27.4M
♦️ شرح صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان بیست و یکم، توکل 💎در حیطه‌ی معنویت هیچگاه به دنبال منبع مشخص و ثابتی نگردید، چراکه شخص در این زمینه به هیچ کار نمی‌آید، تنها معیار ما در این قسمت سخن و صحبت و محتواست. 💎کل ایمان فرد مومن برپایه‌ی توکل برافراشته است، زیرا ایمان که قوت سلوک و باوری عمیق و قلبی‌ست اگر دچار شک و شبهه گردد کاربردی نخواهد داشت. 💎رسالت انجام وظیفه در لحظه به بهترین شکل ممکن می‌باشد. یعنی در هرکار و هر جایگاهی که هستید بهترین خودتان باشید 💎روزی شما ارتباط چندانی با زمینه‌ی شغلی‌تان ندارد، بلکه از هرجا و هر چیز و هر آنچه که در اطراف‌تان حاضر است به شما خواهد رسید و همانند رودی به سوی‌تان جاری خواهد شد. 💎دغدغه‌ی انسان سالک در مسیر سلوک فقط و فقط به پایان رساندن وظیفه‌اش به نحو احسن است! 💎توکل به سه درجه قابل تعریف می‌باشد 🔸اول به تجربه تجربه آن است که به بصیرت راه جوید و بیابد 🔸دوم به ضرورت ضرورت آن است که بداند درست که به دست کسی چیزی نیست 🔸سوم به حقیقت حقیقت آن است که بداند که عطا و منبع به حکمت است @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_5825591798029882265.mp3
22.15M
♦️ شرح صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان بیست و دوم، لجا 💎لجاء به معنای واگذاری کامل خود به خداوند می‌باشد 💎در میدان توکل انسان تنها امورات،اعمال و رفتار خود را با اعتماد کامل به پروردگار می‌سپرد، اما در این مرحله می‌بایست همانند پناهنده‌ای به آغوش معبودمان پناه ببریم. 💎آگاه باشید با وجود لینک‌ها و قطع نکردن‌شان هیچگاه به این مرتبه دست نخواهید یافت. 💎آرایش خداوند در وجود مخلوقش زمانی آغاز می‌شود که خلق شده، منیت خود را زیر پا گذارد و پیرایه‌ی لجاء را بر تن کنند، در این صورت خالق زینت‌بخشیِ بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ای را شروع خواهد کرد... 💎لجاء در سه رکن قابل تعریف می‌باشد: 🔹لجاء زبان که اعتذار است (عذر دائم طلبیدن) 🔹لجاء دل که افتقار است (فقر وجودی داشتن) 🔹لجاء جان که اضطرار است (اشتیاقی آتشین داشتن) 🔺 اصلاحیه: با عرض پوزش آیه ۱۵ سوره فاطر یَا اَیُّهَا النَّاسُ اَنْتُمْ الْفُقَرَاءُ اِلَی اللهِ وَ اللهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمیدُ. در لایو به اشتباه العزیز الحکیم خوانده شد، که بدین طریق اصلاح می‌کنیم @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_5962795052286610210.mp3
22.41M
♦️شرح کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿می‌دان بیست و سوم، رضا 💎دین و دین‌داری در دنیای امروز به شکلی که نباید جای افتاده است، درواقع صحبت اصلی هر دین و مذهبی به صورت یک پیشنهاد و یا نصیحت بیان می‌شود و نه به صورت اجبار و تهدید و ظلم! 💎رضای درونی به دلیل ظهور یک اتفاق خارجی نیست، بلکه یک مقام درونی‌ست و با هیچ یک از رویدادهای بیرونی ارتباطی ندارد و تنها به داخلی‌ترین لایه‌های وجودی انسان بازمی‌گردد 💎 انسان باید هر لحظه در حال بررسی این مسئله باشد که آیا از درون در بهشت پروردگار قرار گرفته است یا خیر؟ 💎در این مقام خالق و مخلوق، هر دو باید به صورت کامل از یکدیگر راضی باشند و مخلوق می‌بایست به بهترین شکل ممکن وظایف زمینی و دنیوی خود را به سرانجام برساند و در نهایت به دلیل کاملا راضی بودن نسبت به حق، نتیجه را به وی واگذار کند، پس می‌توان نتیجه گرفت رضا یک رابطه‌ی دو طرفه می‌باشد. 🔶رضا سه رکن است 🔹دین وی چنانکه وی نهاد بدان راضی باشی. 🔹قسمت و روزی چنانکه تو را و دیگران را نهاد بدان راضی باشی. 🔹به مولای خویش به جای هرچه جز از وی است راضی باشی @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_6023778098921606342.mp3
19.5M
♦️شرح کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿می‌دان بیست و چهارم، موافقت 💎موافقت به معنای پذیرش است، پذیرشی ورای رضایت و راضی بودن 💎در اصل موافقت به پذیرش درباره‌ی نیک و بد، خیر و شر، صلح و جنگ و خوش و ناخوش رسیدن، می‌باشد، پس هرچه پروردگار به شما عطا می‌کند را به بهترین نحو ممکن دریافت کنید. 💎آنچه رخ می‌دهد را فقط و فقط لطف الهی دانید، هرچه در سلوک پیش آید خوش آید، ترس را از خود دور کرده و سعی‌تان بر درکِ حمایتِ صحیحِ جانان باشد! 💎هرکه حکم را نداند و مهر را جهت برخورد با آن حکم سرلوحه قرار دهد، موافق است! 🔶موافقت به سه چیز است: 🔸برخاستن اختیار بنده از میان به سه چیز است: 🔹در بلا و عافیت یکسان بودن 🔹به عطا و منع برابر بودن 🔹به زندگانی و مرگ مساوی بودن 🔸درست بدیدن عنایت مولی که در سه رکن بیان می‌شود: 🔹یکی آنکه در دل وی شادی نهند که غم‌ها بشوید 🔹نوری بخشند که علایق بسترد 🔹قربی دهند که تفرق ببرد 🔶بریدن مهر از تحکم خویش و از دو گیتی که آن نیز به سه چیز است 🔹آنکه حاجت‌های وی با یکی افتد 🔹هیچ حجاب نماند در دل که وی را بپوشاند 🔹امانی در دل وی راه نیابد @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_6032903345352478218.mp3
42.86M
♦️شرح کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿می‌دان بیست‌وپنجم اخلاص 💎اخلاص به معنای خالص گشتن است، به دیگر سخن، آنی که بتواند از مسائل زندگی در راستای زلال گشتن روح خود بهره‌ ببرد، میدان را به نهایت خواهد رساند! 💎دین جهت نیک گشتن ما پدید آمده است، هر زمان انسان‌ها به پندار و کردار و گفتار نیک، از طریق دین رسیدند و واژه‌ی انسانیت را به خوب‌ترین ‌شکل توصیف کردند، دین‌شان حق است. 💎کامل‌ترین اخلاق بشر در نقطه‌ای شکل خواهد گرفت که افراد، آزادی‌خواهیِ خود را با معنویت تلفیق کرده و آن طریق را پیشه کنند، به بیانی دیگر، این مقام، بالاترین مقامی‌ست که بشر در عالم علوم معرفت یافته است! 💎در آخرین مرحله از این میدان، سالک می‌بایست عشق را الگو کند 💎اخلاص در سه رکن اصلی بیان می‌شود: 🔹اخلاص شهادت (و آن در اسلام است) : کوشیدن بر امر وی آزرم از نهی وی آرمیدن بر رضای وی 🔹اخلاص خدمت (و آن در ایمان است) : نادیدن خلق در پرستیدن حق رعایت سنت در کار حق یافت حلاوت بر خدمت حق 🔹اخلاص معرفت (و آن در معرفت است) : بیمی از گناه بازدارنده امیدی بر طاعت دارنده مهری حکم را گوارنده @spiritual_mind1 http://inlight.academy/
4_5803310671634371159.mp3
27.73M
♦️ شرح کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری 🌿 می‌دان بیست و ششم ، تَبَتُل 💎تبتل به معنای قطع مرحله و تمام کردن هرچه که هست، جهت دستیابی به مراحل‌ والای روحانی است 💎تنها افرادی قادر به اجرای تبتل می‌باشند که بر سر جان خود قماری عاشقانه کنند، در اصل این رفتار نشانگر جرئت، شهامت و شجاعتی عمق و درونی‌ست. 💎حلال، برقراری عدالت معنا می‌شود، آن زمان که عدل پایین آید و بی‌عدالتی شکل گیرد، مسیر حرام آغاز می‌شود، با تمام وجودتان از حق‌ ناس را به حرام گرفتن، بپرهیزید. 💎کینه‌ها را زمین بگذارید و اگر قدرت دورنی‌تان را در راستای پس گرفتن حق خود بکار نمی‌برید، حامل نفرت آن نیز نباشید و آسودگی و فراغ خاطر داشتن را پیشه کنید! 🔶تبتل به سه چیز است 🔸از دوزخ به بهشت که آنهم به سه چیز می‌باشد: از حرام به حلال پیوستن از کینه و عدامت به نصیحت بازگشتن از دلیری به ترس‌کاری برگشتن 🔸از دنیا به آخرت که آنهم به سه چیز است: از حرص به قناعت آمدن از علایق به فراغت آمدن از اشتغال به انابت آمدن 🔸و از خود به حق که آن نیز به سه چیز است: از دعوی به نیاز آمدن از لجاج به تسلیم آمدن از اختیار به تفویض آمدن @spiritual_mind1 http://inlight.academy/