eitaa logo
سید رسول فاطمی
776 دنبال‌کننده
74 عکس
17 ویدیو
10 فایل
کانال درسگفتارهای سید رسول فاطمی ارتباط با ادمین: @alirooholamin 💠 جهت دسترسی سریع‌تر: 👈🏻 #ترتیب_سطوح (راهنمای شروع) eitaa.com/sr_fatemy/387 👈🏻 #فهرست۱ (درسگفتارها) eitaa.com/sr_fatemy/364 👈🏻 #فهرست۲ (نشست‌ها) eitaa.com/sr_fatemy/365 ‌ ‌ ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ๛ وارستگی ๛
راهی که سیدحسن نصرالله رفت.mp3
15.16M
🎧 راهی که سیدحسن نصرالله رفت... ▪️ با اشاره به قصه حضرت موسی و آیات ابتدایی سوره قصص... ▪️معنای حقیقی صبر و مقاومت... ▪️راهی که هیچ سودایی در آن نیست... 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ زمان: ۲۹ دقیقه 🗓 ۷ تیرماه ۱۴۰۳ 📍سرای هنر و اندیشه (سُها) 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی
‌ ‌ 🌀 پایگاه‌خبری مجال اندیشه: 🔍 @MajaleAndisheh (خبرگزاری تخصصی در ایران) ‌ ‌ ‌ ‌
برنامه رصدخانه با حضور سیدرسول فاطمی قسمت اول پخش شده در شبکه اصفهان صداوسیما شنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۸ مشاهده در تلوبیون: https://telewebion.com/episode/0x1034297e (دقیقه ۴۷ به بعد) ‌ ‌
مدارد بوس : بیمارانمان ما را وا می دارند تا انسان را در بنیاد اصلی اش ببینیم. زیرا جان رنجوریهای ملال و بی معنایی مدرن را دیگر نمی توان با سرپوش گذاشتن بر یا پنهان کردن علائم خاص بیماری، تحت الشعاع قرار داد. اگر ما فقط آن علائم خاص بیماری را معالجه کنیم، آنگاه دیگر علائم بیماری به دفعات سر برخواهند آورد. امروزه مراجعه مردم به جان درمانگران روند رو به رشدی یافته است. بدون اینکه هیچ نوع علائم بیماری به معنای هر گونه اختلالات موضعی در کارکرد طبیعت نفسانی یا بدنی داشته باشند ولی صرفاً به خاطر اینکه دیگر معنایی در زندگی شان نمیبینند و به خاطر اینکه به طرز تحمل ناپذیری ملول می شوند. مارتین هیدگر : رفتار با رفتارها اشاره دارند به راه های همپیوند ربط داشتن به کل موجودات که در آنجا بیشتر آنها موجودات در هر مورد آشکارا مورد توجه قرار نمیگیرند اقامت با همان... و در عین حال چونان رخصت حضور پیدا کردن موجودات است. این دا - زاین من را در وضعیت حاضر یعنی در هر زمان معینی تقویم میکند. چیز بیشتری درباره اش نمی شود گفت، نمی شود درباره حامل این رفتار پرسید، بلکه رفتار «که_ای» که اکنون من هستم را فقط از طریق این اقامت میتوان گفت و همیشه در عین حال در اقامت نهفته است که من با چه چیزی و با چه کسی اقامت دارم و چگونه نسبت به [آنها] رفتار میکنم. غرق شدن در چیزی ... به معنای "حل شدن" بسان شکر در آب نیست، بل به معنای به تمامی مشغول چیزی شدن است، چنانکه مثلاً وقتی یکی میگوید او یکسره غرق در موضوع خودش شده است، آنگاه او به طور اصیل وجود دارد چونان کسی که اوست؛ یعنی در وظیفه اش. سمینارهای سولیکون _ صفحه ۲۸۱
17.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا می شود به پدیده ی دستگیر شدن پاول دورف در فرانسه جور دیگری نگاه کرد؟ سیدرسول فاطمی به بهانه ی معرفی کتاب"سرمایه داری مرد،قاتل:فئودالیسم فناورانه" اثر یانیس واروفاکیس نگاهی تازه به دستگیری مالک تلگرام در فرانسه انداخته است. اولین قسمت از رصدخانه را می توانید به صورت کامل و مستقیم از لینک زیر دنبال کنید: https://aparat.com/v/yruh3jv
17.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در دو انتخابات گذشته آمریکا دیدیم که چطور سرمایه دران جدید آمریکا شبیه ایلان ماسک و سرمایه داران قدیمی شبیه خانواده ی فورد در مقابل یکدیگر ایستادند. با تحولات اخیر وقت آن رسیده تا بپرسیم که چه چیزی به ایلان ماسک قدرت می دهد؟ سید رسول فاطمی به بهانه ی معرفی‌کتاب "سرمایه داری مرد؛قاتل:تکنو فئودالیسم فناورانه" پاسخ می دهد. اولین قسمت از رصدخانه را می توانید به صورت کامل و مستقیم از لینک زیر دنبال بفرمایید: https://aparat.com/v/yruh3jv
خواستن، آرزو، اشتیاق و رغبت نیز همواره به دگرش هر سه عنصر ساختاری پروا اشاره دارند، یعنی فراپیش - بودن - از خود همواره - پیشاپیش - بودن و بودن نزد به این شکل، هیچ یک از این سه عنصر ساختاری از دست نمی رود. این عناصر حتی در اشکال بی توجهی بی تفاوتی و حتی مقاومت نیز حاضر هستند. اشتیاق: به سوی چیزی جذب شدن، چنانکه گویی خود را واگذاریم تا جذب چیزی شویم که میل در پی آن است. رغبت : آنچه ترغیب میکند دا زاین است. آنچه ترغیب دارد، خود وجود - در - عالم است. انسان جنون زده رغبت دارد که از این شاخه به آن شاخه بپرد و ته هر چیزی را بیرون بکشد. اینجا دا زاین تنها در این انگشت نهادن بر همه چیز وجود دارد. این مجذوب کردن خود در چیزی نیست، بل ربودن و چنگ انداختن به همه چیز است. انسان جنون زده، حتی از فراپیش خود بودن نیز فراتر می رود؛ از این طریق که بر آنچه که خود به نحوی اصیل میتواند باشد تأمل نکند. امر غیر اصیل همواره ظاهر امر اصیل را دارد. بنابر این انسان جنون زده بر این باور است که او به نحوی اصیل خودش است یا واقعاً خودش است. روانکاوی از دازاین تنها به شیوه پرتاب شدگی و میل و رغبت آن، گوشه چشمی دارد. روانکاوی این ساختار را به مثابه ساختاری اصالتاً انسانی فرض میکند و انسان را با «رانه هایش» به برابر ایستا تبدیل میکند. سمینارهای سولیکون _ صفحه ۲۹۹
باسلام شماره قبلی آقای فاطمی در دسترس ایشان نیست. جهت ارتباط با شماره جدید تماس بگیرید: 09162192085
📺برنامه تلویزیونی تفاوط 🔻از غرب‌زدگی تا غرب‌ستیزی؛ تأملی در رویارویی اندیشمندان ایرانی با جهان غرب 🔸سید رسول فاطمی پژوهشگر فلسفه 🔹حسین نوروزی پژوهشگر فلسفه 🗓️جمعه ۲۳ آذرماه 🕒ساعت ۲۱ ⭕️ زنده و مستقیم از شبکه اصفهان صداوسیما ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ 🌀 پایگاه‌خبری مجال اندیشه: 🔍 @MajaleAndisheh (خبرگزاری تخصصی در ایران) ‌ ‌ ‌ ‌