15 تولد زیست سیاست.mp3
41.48M
🎧 متن خوانی کتاب:
📔#تولد_زیست_سیاست
✍🏻 میشل فوکو
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۱۵
🔹 @sr_fatemy
25 یاد و خاطره نزد حافظ و هایدگر.mp3
20.24M
🎧متن خوانی کتاب:
#یاد_و_خاطره_نزد_حافظ_و_هایدگر
✍🏻 دکتر صافیان
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۲۵
🏷 لینک تهیه کتاب
🔹 @sr_fatemy
26 یاد و خاطره نزد حافظ و هایدگر.mp3
34.39M
🎧متن خوانی کتاب:
#یاد_و_خاطره_نزد_حافظ_و_هایدگر
✍🏻 دکتر صافیان
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۲۶
🏷 لینک تهیه کتاب
🔹 @sr_fatemy
27 یاد و خاطره نزد حافظ و هایدگر.mp3
36.85M
🎧متن خوانی کتاب:
#یاد_و_خاطره_نزد_حافظ_و_هایدگر
✍🏻 دکتر صافیان
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۲۷
🏷 لینک تهیه کتاب
🔹 @sr_fatemy
16 تولد زیست سیاست.mp3
28.35M
🎧 متن خوانی کتاب:
📔#تولد_زیست_سیاست
✍🏻 میشل فوکو
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۱۶
🔹 @sr_fatemy
28 یاد و خاطره نزد حافظ و هایدگر.mp3
32.03M
🎧متن خوانی کتاب:
#یاد_و_خاطره_نزد_حافظ_و_هایدگر
✍🏻 دکتر صافیان
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۲۸
🏷 لینک تهیه کتاب
🔹 @sr_fatemy
17 تولد زیست سیاست.mp3
24.18M
🎧 متن خوانی کتاب:
📔#تولد_زیست_سیاست
✍🏻 میشل فوکو
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۱۷
🔹 @sr_fatemy
18 تولد زیست سیاست.mp3
27.65M
🎧 متن خوانی کتاب:
📔#تولد_زیست_سیاست
✍🏻 میشل فوکو
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۱۸
🔹 @sr_fatemy
19 چه باشد آنچه خوانندش تفکر.mp3
51.02M
🎧 متن خوانی کتاب:
📔#چه_باشد_آنچه_خوانندش_تفکر
✍🏻 مارتین هایدگر
🎙سید رسول فاطمی
▪️جلسه ۱۹
🔹 @sr_fatemy
هدایت شده از ๛ وارستگی ๛
با سخن دکتر داوری چه نسبتی باید گرفت؟.mp3
4.18M
#برش_کوتاه
🎧 عنوان: با سخن دکتر داوری چه نسبتی باید گرفت؟
🎙 حجتالاسلام نجات بخش
(بخشی از جلسه اول متنخوانی کتاب بلای بیتاریخی و جهان بیآینده)
⏱ زمان: ۹ دقیقه
๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi ๛
هدایت شده از ๛ وارستگی ๛
🔸 شب گذشته استاد فاطمی جهت طرح بحث درباره "نقد فیلم" به مدرسه ما دعوت شده بود و قصد داشت رویکرد مد نظر شهید آوینی را تبیین کند.
🔹 آوینی تذکر میدهد که ما دو نوع رویکرد در نقد فیلم داریم. یکی آنکه محتوا را ببینی و نقد کنی؛ دیگر آنکه فُرم را بنگری. آوینی بر رویکرد دوم برای مواجهه با سینمای غرب تاکید میکند البته سختی کار هم آنجاست که محتوا با فرم یکی شده است و در نتیجه دیدن فُرم و نقد آن ساده نیست.
🔸 طبیعی است که به عنوان مقدمه باید اندکی درباره "فرم و محتوا" صحبت شود. برای این مقدمه هم مقدمه دیگری نیاز است و آن بحث از "حقیقت زبان" است که حقیقتا مشکل است.
🔹 استاد داشت همین سیر بحث را طی میکرد که در دقایق پایانی دو سه نفر از مخاطبین، برافروخته شدند و داد سخن سر دادند که: وا اسلاماه این حرفها برخلاف قواعد معرفت شناسی است! ما شما را برای نقد فیلم دعوت کردهایم، این مزخرفاتِ ذوقی چیست که در ذهن مخاطب القا میکنید؟ با این حرفها چه روش و ملاکی برای تشخیص حقیقت باقی میماند؟
(((تو گویی حقیقت آن بیرون نشسته است و منتظر است تا ما با پیروی از روش، آن را به چنگ آوریم! و ما هم تا الان ملاک و روشی را به جهانیان ارائه دادهایم تا هرکس به راحتی بتواند صاحب حقیقت شود و همه اقوام را از اختلاف نجات دادهایم و امت واحده تشکیل شده است. اما الان که آقای فاطمی دارد این حرفها را میزند باعث اختلاف در امت میشود و با سلب روش و ملاک حقیقت، ما را از بهشتی که درش ساکنیم هبوط میدهد! حاشا و کلا که اجازه بدهیم)))
🔸 استاد جوابهایی داد و دوستان هم ادامه دادند و فضا به جدل کشیده شد. تقریر آنچه گذشت از حوصله قلم من بیرون است ولی قصدم این بود که بگویم با دیدن آن صحنه یاد این سخن از دکتر داوری افتادم:
وقتی "دانستن"، میزان و ملاک وجود داشتن میشود و وجود چیزها باید در علم و با علم اثبات شود، پیداست که "روش" اهمیت پیدا میکند.
(بلای بیتاریخی و جهان بیآینده، صفحه ۳۹)
🔹 من حدسش را میزدم که طرح بحث فرم و محتوا _آن هم به نحوی که شهید آوینی التفات دارد_ برای این گروه از مخاطبین چالش برانگیز است ولی انتظار این حجم از پرخاشگری و تندی و داد و بیداد را نداشتم.
🔸 بعد که کمی فکر کردم دیدم آن دوستان عزیز حق داشتند برافروخته شوند آخر "معرفت شناسی" ناموس فکری آنهاست و کسی که به آن تعرض کند را سنگسار میکنند. (هرچند که اصلا طرح بحث دیشب ربط صریحی به معرفت شناسی نداشت و استاد هم تعجب کرد که چرا حرفهایش را حمل بر مخالفت کردند)
🔹 ناگفته نماند در بین مخاطبین افرادی هم بودند که حس کردند حرفهای استاد جدی است و باید با همدلی جلو رفت و گفتگو کرد؛ استاد هم قول داد که اگر دوستان مایلند در این باره جلساتی را به بحث و گفتگو بنشینند...
🔺 @varastgi