هدایت شده از استیکر1و1
روضه امام مهدی(عج) برای امام حسین علیهالسلام
حوزه/ در منابع روایی آمده است، زمانی که قائم آل محمد ظهور میکند، مابین رکن و مقام می ایستد، و (پنج) ندا سر میدهد.
إذا ظهر القائم (عج) قام بین الرکن و المقام و ینادی بنداءات خمسه:
زمانی که قائم آل محمد ظهور می کند مابین رکن ومقام می ایستند و پنج ندا سر می دهند:
الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم،
آگاه باشید ای اهل عالم من دوازدهمین امام هستم،
الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم،
آگاه باشیدای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده
الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان،
آگاه باشید ای اهل عالم که جدمن حسین را تشنه کام کشتند،
الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا،
آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند،
الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا.»
اگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را ازروی کینه توزی پایمال کردند
🚀 @stickernew 🇮🇷
🚀 @stickernew 🇮🇷
هدایت شده از استیکر1و1
ندای امام عصر (عج) در هنگام ظهور
روایت دارد که امام زمان صلواتاللهعلیه که ظهور فرمود، میفرماید: «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم»۱، پنج ندا میکند به اهل عالَم، بدون هیچ دستگاهی و اختراعی، این [ندای او] به همه میرسد؛ به هر کسی به لغت [و زبان] خودش میرسد. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این پنج قاره یا مثلاً چهار اقلیم. نهخیر، نه، اینها محدود هستند، آن هم با دستگاه، [اما] او غیر محدود است بدون دستگاه. «إِنّی أَنَا الْمُنْتَقِم، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ
الْحُسَين قَتَلوهُ عَطشاناً، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَين سَحَقوهُ عُدواناً».
[اگر] کسی معرفت پیدا کند، مسئله ظهور امام و غیبت امام را میفهمد. [در حقیقت] ما [او را] نمیبینیم، او ما را میبیند؛ ما کلامش را نمیشنویم، او کلام ما را میشنود. ما معرفتمان ناقص است. عینک ما یک تاری دارد والّا آنها که ما را میبینند.
لکن گفت: «شیعَتُنا أَصبَرُ مِنّا لِأَنّا نَصبِر وَ نَحنُ نَعلَم وَ هُمْ یَصبِرون وَ هُم لا یَعلَمون»۲ [علم] ما از اینکه منتقِم خواهد آمد، [بهاین دلیل است که] روایت است، اما آنها خودشان میدانند که منتقم میآید.
۱.إلزام الناصب، ج۲، ص۲۳۳؛ «في الموائد: إذا ظهر القائم (عج) قام بين الركن و المقام و ينادي بنداءات خمسة: الأول: ألا يا أهل العالم أنا الإمام القائم، الثاني: ألا يا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا يا أهل العالم إن جدّی الحسين قتلوه عطشان، الرابع: ألا يا أهل العالم إنّ جدّی الحسين عليه السّلام طرحوه عريانا، الخامس: ألا يا أهل العالم إنّ جدّی الحسين عليه السّلام سحقوه عدوانا».
۲.ر.ک: تفسیر قمی، ج۱، ص۳۶۵؛ كافی، ج۲، ص۹۳؛ بحارالانوار، ج۶۸، ص۸۰؛ «عَنْ جَمِيلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام قَالَ نَحْنُ صَبَرْنَا وَ شِيعَتُنَا أَصْبَرُ مِنَّا- لِأَنَّا صَبَرْنَا بِعِلْمٍ وَ صَبَرُوا عَلَى مَا لَا يَعْلَمُون».
هدایت شده از حرف های خصوصی
می گویند با هر باری که در ظهر عاشورا حضرت اباعبدالله عليه السلام «هل من ناصر ینصرنی» می گفتند حضرت زينب می آمدند و لبیک می گفتند.
گاهی سوال می شد که چرا شما لبیک می گویید؟!
می گفتند: ایشان امام من است و يك نفر بايد به درخواست ایشان جواب مثبت بدهد و گرنه عذاب خدا نازل می شود.
اما امام زمان تو و من بیشتر از هزار سال است ندای (هل من ناصر ینصرنی) سر میدهد و لبیک شان حتی به تعداد سیصد و سیزده حنجره پاسخی ندارد، و چه عذابی بالاتر این عذاب که،کسی باید تا به حال آمده باشد و به خاطر بی غیرتی ما نیامده و این نیامدنش هم به حالمان فرقی ندارد.
#ما_خط_تمام_نامه_هامان_کوفی_است
استیکر
🚀 @stickernew 🇮🇷
🚀 @stickernew 🇮🇷
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
#خاطرات_اذان
#ارسالی_مخاطبین_کانال
🕌 سلام. دیروز در مطب نشسته بودم و منتظر ویزیت دکتر بودم که اذان ظهر گفت. وقتی صدای اذانِ موبایلم بلند شد، مدام جمله های آیت الله حائری در ذهنم رژه می رفتند:
"اگر می خواهید یک چیزی بشوید، اذان بگویید."
"ترویج اذان، مقدمۀ ترویج امر به معروف و نماز است"
"هرکس اذان بگوید و زورش به خودش برسد، زورش به شیطان هم می رسد"
"می دانم اذان گفتن سخت است. صد تا یکی زورشان نمی رسد."
"اگر مرد میدان هستید، هر وقت اذان گفتند همانجا اذان بگویید"
"موقع اذان به هرجا رسیدی، وسط راه، وسط پیاده رو، اذانت را بگو"
"تقید به اذان، پرده را از جلوی چشم بر می دارد"
خلاصه تصمیمم را گرفتم و شروع کردم به اذان گفتن در مطب دکتر!! نکتۀ جالب این بود که به محض اینکه شروع به اذان گفتن کردم، خانم های محترمی که مقداری حجابشان کم بود و در مطب حضور داشتند، ناخودآگاه حجابشان را مرتب می کردند و روسری را جلو می کشیدند !!! گویا خدا یک نفوذ معنوی در کلمات اذان گذاشته که باعث می شود ناخودآگاه بر دیگران تاثیر بگذارد. آنجا بود که فهمیدم اذان چه پدیدۀ عجیب و موثری است و ما چقدر از تاثیر فرهنگی آن غافل بوده ایم. وقتی کسی با صدای خودش به صورت زنده می گوید، انگار تمام جوّ اطرافش را تحت تاثیر قرار میده و دین و خدا را به یاد آنها می آورد.
#اذان
#اذان_میگویم
#پویش_سراسری_اذان
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
#خاطرات_اذان
#ارسالی_مخاطبین_کانال
🕌 نزدیک نماز بود. من و خانمم باید یک مسیر طولانی را برای اینکه به موقع به نماز اول وقت برسیم طی می کردیم. برای اینکه نماز اول وقتمان فوت نشود، ماشینی گرفتیم. چون مسیر طولانی بود کرایه مسیر نیز بالا بود. قبل از رسیدن به مقصد بودیم که مصادف شد با وقت اذان.
من در همان ماشین شروع به اذان گفتن کردم. اذان که تمام شد به مسجد مورد نظر رسیدیم. راننده تاکسی آنقدر تحت تأثیر قرار گرفته بود که بعد از اتمام اذان، به من گفت: «آقا شما یک صحنهای را برای من ایجاد کردید که تا عمر دارم فراموش نمیکنم». وقتی هم خواستیم کرایه را حساب کنیم تحت هیچ شرایطی از ما پولی نگرفت و با تأکید گفت: «برادر! شما این سوویچ ماشین را بگیرید و بروید کارتان را انجام دهید. بعد من میام همین جا از شما ماشین را میگیرم» که البته ما نپذیرفتیم.
#اذان
#اذان_میگویم
#پویش_سراسری_اذان
@haerishirazi
هدایت شده از عطرخاص
🍃💚﷽💚🍃
📡 @atre1o1 🇮🇷
به ظالم خَم نخواهد گشت قطعا قد و بالایش
کسی که روز و شب با یاعلی برخیزد ازجایش
اگر که ذوالفقارش سر برون آرد به قهر خود
منافق را به آنی می کند از جمع مِنهایش
من و اَمثال من در این حرم آیا چه می خواهیم
اگر جبریل می سوزد دراین درگاه پرهایش
اگر درکربلا نام علی را می بری قطعا؛
برات کربلایت در نجف خورده ست امضایش
کسی که دست رد برسینه ی عالم نزد هرگز
یقینا فرق خواهدکرد معنای بفرمایش
کجایی عدل پی در پی که در مُلکت یهودی نه؛
مسلمانی درآمد بارها خلخال از پایش
اگر آقایی ام داده درعالم علتش این است
کسی را غیر مولایم نخواندم هرگز آقایش
اگر نوکر بسوزد هم درآتش مطمئن هستم
نخواهد سوخت دستش لااقل در بین اعضایش
چه شب هایی که این تن شد کبود ازداغ فرزندت
خودت در روز محشر یاعلی نگذار تنهایش
🔸شاعر:
#مهدی_رحیمی
📡 @atre1o1 🇮🇷