eitaa logo
جامعه بانوان استراتژیست
1.2هزار دنبال‌کننده
420 عکس
212 ویدیو
7 فایل
کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت اول: 🔹چکیده: یکی از پرسش‌های اساسی بشر در طول زمان چیستی حیات و فلسفه آن بوده است که به همین منظور و برای پاسخ به این پرسش متفکرین زیادی در حوزه زیست شناسی تحقیق کرده‌اند. متفکرینی مانند داروین که درباره تکامل موجودات تحقیقاتی انجام داده است. علم زیست‌شناسی به دلیل اینکه همه چیز را صرفا در بُعد مادی خلاصه می‌کند فقط به نتایجی که قابل مشاهده در زیر میکروسکوپ باشد و عینی باشد توجه دارد. اما ادیان ابراهیمی مانند اسلام که کامل‌ترین دین است مسائل را از دو بعد مادی و معنوی بررسی می کند. به همین منظور، دید جامعی نسبت به مسائل مختلف دارد. در قرآن به خوبی به مسأله حیات و انواع حیات پرادخته شده است. بخش اعظم آیاتی که به مسأله حیات پرداخته‌اند مربوط به حیات دنیا می‌باشند و بخش موجزی مفهوم حیات را مورد بررسی قرار داده است. حیات طیبه که بنیادی‌ترین و مهم‌ترین مفهوم در این زمینه است صرفا یک آیه به آن اشاره شده است؛ برای عاقل یک اشاره کفایت می کند. به منظور کسب دید جامع نسبت به حیات بر آن شدیم تا این مسأله را در دو نگاه غربی و اسلامی مورد بررسی اجمالی قرار بدهیم و با مطالعه‌ی تطبیقی این دو نگاه به نتیجه مورد نظر دست یابیم. ♦️مقدمه: «حیات» و «فلسفه حیات» مفاهیم بنیادی هستند که در زیست شناسی و قرآن به آن ها پرداخته شده است. در زیست شناسی، «حیات» صرفا در بعد مادی و در قرآن «حیات» در دو بعد مادی و معنوی مورد بررسی قرار می گیرد. 🔹حیات در لغت و اصطلاح: این واژه اسم مصدر از ریشه «حی ی» و به معنای «زندگانی» و «زنده شدن» است که در مقابل آن« مَوت» و «مَمات» (مردن) به کار می‌رود. در اصطلاح، نیرویی است که موجب بروز حس و تحرک در موجود زنده می شود و موجودات با آن خود را از نقص به کمال می‌رسانند. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️قتل پزشک جوان به دستور همسر در تهران تسنیم نوشت: 🔹زن جوان تهرانی که دو مرد را اجیر قتل شوهرش در تهرانپارس کرده بود، به همراه عاملان جنایت توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بازداشت شد. 🔹زن جوان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی پس از تحقیقات گسترده و ارائه ادله موجود از سوی تیم تحقیق لب به سخن گشود و به قتل همسرش به دلیل داشتن حس خیانت به وی معترف شد و عنوان کرد دو مرد جوان را در ازای۴۰ میلیون تومان اجیر کشتن شوهرش کرده و آنها را در شوفاژخانه آپارتمان راه داده است. 🔹دو مرد جوان نیز به قتل شوهر زن جوان در ازای دریافت۴۰ میلیون تومان پول نقد، اعتراف و دلیل ارتکاب جنایت را نیاز به مالی به خرید موادمخدر اعتراف کردند. ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
قتل پزشک جوان بوسیله همسرش حادثه، یا آلارمی جدی بر سلامت روان اجتماع؟! شرط اساسی سلامت روان فردی و اجتماعی، یکپارچگی و اتحاد روانی است که در بستر آرامش برگرفته از آن، استعدادها شکوفا می‌شود و هدفمندی و امید و مثبت اندیشی غلبه می‌یابد. رخدادهای سخت، این یکپارچگی را تهدید می‌کند اما از آنجا که انسان از ریشه نسیان به معنای فراموشی می‌آید، این خاصیت خدابخش به یاری او آمده تا در گذر زمان آسیب‌ها را فراموش کند و یکپارچگی روانی او که در پناهش به مدیریت زندگی خویش می‌پردازد حفظ شود. چنانچه اتفاقات سخت زندگی آنچنان فشرده باشد که فرصت نسیان را از یک فرد یا یک اجتماع سلب کند، از هم پاشیدگی روانی و ناامیدی غلبه می‌یابد و بیماری‌های فردی و اجتماعی رخ می‌نماید! بهم ریختگی روانی در یک فرد، سبب بالا آمدن ضعف‌های شخصیتی او خواهد شد، اشتباهات کم گذشته او به اشتباهات شدیدتر و پرتکرارتر بدل می‌شود و در این شرایط و در صورت تداوم این آشوب روانی، شاهد بیماری‌های حاد روانی تا حد جنون و آسیب به دیگران و یا خودکشی خواهیم بود. نکته بسیار مهم آنجاست که هرآنچه بر سر روان و سلامت یک فرد در شرایط ازهم پاشیدگی روانی می‌آید، همان بر سر یک اجتماع در صورت شکسته شدن مقاومت روانی و از هم پاشیدگی اتحاد و یکپارچگی روانی او خواهد آمد. جامعه‌ای همانند ایران، که در شرایط طبیعی با رویدادهای ناگوار صفحه حوادث روزنامه‌های خود مواجه می‌شود و متأثر شده اما در گذر زمان آنرا فراموش می‌کند، اکنون طی چند سال اخیر و روزهای گذشته بطور همزمان شاهد رخدادهای تأثر برانگیز متعدد از قتل و دزدی و اختلاس و آشوب و توهین و تهمت و بی آبرویی و نابهنجاری و ترور و... بوده است. در چنین شرایطی خبر زنی جوان منتشر می‌شود که همسر پزشک خود را با دادن مبلغ هشتاد میلیون به دو معتاد و به دلیل احساس خیانت، به قتل می‌رساند. این اخبار صفحه حوادث در شرایط یکپارچگی روانی اجتماع تأثر برانگیز اما قابل نسیان است. اکنون اما روان ایرانیان از این خبر بیشتر آسیب می بیند و البته از سوی دیگر باید منتظر پرتکرار شدن چنین اتفاقاتی در چنین جامعه‌ای بود. یکپارچگی روانی جامعه کمالگرا و فرهنگی ایران در برابر حجم آسیب‌ها هنوز در حال مقاومت اما بسیار رنجور و آسیب دیده است. متولیان امر که به عنوان سیستم ایمنی بدن جامعه فعالیت می‌کنند چنانچه به مصالحه با عوامل اصلی برهم زننده این یکپارچگی و سلامت، ادامه دهند و روان جامعه همچنان شاهد تکرار جنایات اقتصادی و اجتماعی باشد، ضعف‌ها و بیماری‌های آن بیشتر عیان می‌شود، قدرت می‌گیرد و شیوع می‌یابد و شجاعت ابراز پیدا می‌کند و کمترین آسیب آن، آسان شدن خشونت است و هرکس می‌تواند به هر بهانه‌ی عاطفی یا اقتصادی، به انجام آن بیندیشد و این امر به معنای به پرتگاه کشاندن زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان است. ✍ زهراکیاییکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
صدای انقلاب ماندگار شد! سلبریتی می‌میرد اما هنرمند ماندگار می‌ماند... وقتی میان مفاهیم تفکیک قائل نشوی و اتفاقات را درست طبقه‌بندی و تحلیل نکنی، شرافت و خیانت قابل تشخیص نیست و هنرمند را با سلبریتی اشتباه می گیری. در دورانی که با شعار ایران، بی‌وطنی مرام سلبریتی‌هاست، "اسفندیار قره‌باغی" با رحلتش بر سر جامعه نهیب می‌زند تا به یادمان بیاید هنرمند فریاد مردم و همگام و همراه آنهاست. در وطنش به دنیا می‌آید، با سخت و آسان و خوب و بدش زندگی می‌کند و اثر هنری خلق می‌کند و در همان وطن دیده بر هم می‌گذارد و نامش را در پیشانی هویت ایرانیان جاودانه می‌سازد. صدای هنرمندانقلاب، امروز ماندگار شد! تا صدای سلبریتی مدعی هنر رسوا گردد. این است آن تفاوت آسان برای تشخیص هنرمند از سلبریتی. سلبریتی بتی است که شکستنش جامعه‌‌ای را از بی‌اخلاقی و انحطاط و ازهم‌پاشیدگی نجات می‌دهد، جنسی از سنگ دارد و مرده است هرچند به ظاهر نفس می‌کشد؛ و هنرمند آنی است که زندگی و مرگش، لطافت و اخلاق و انسانیت و شرافت و عشق را فریاد می‌زند و برای سرزمین و هویت خود اثر انگشتی جاودانه است. سعدی در ادب پارسی هنرمند را چنین تعریف می کند: حقایق شناسی، جهاندیده‌ای هنرمندی، آفاق گردیده ای... ✍️ زهراکیایی-روانشناسکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
رؤیای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت 🔹در رویای ایرانی اسلامی، توحید و قسط پیام‌های اسلام هستند که سرلوحه حرکت جریان انقلابی می‌باشند. در این میان به دلیل اینکه توحید به درستی شناخته نشده است، متأسفانه به تبع آن نبودن فهم توحیدی در شناخت از هستی، عالم و انسان و مبنای غیر توحیدی عمده‌ی علومِ دست آورد بشر کنونی، جامعه را از انسان‌های موحدِ تراز و تبیین پیام اسلام تهی نموده است. 🔹 علوم تثلیثی غربی که مبنای آن غیر توحیدی و عموما مادی است، سه‌گانگی Trinity یا سه‌گانه باوری را در بیشتر علوم، بویژه علوم انسانی، تعبیر نموده و بسط می‌دهد. واژه‌ی لاتین تثلیث که نخستین بار در قرن سوم به کار برده شد، متاثر از نگاه مسیحیت بود که معتقد به وجود سه گانه‌ی پسر، پدر و روح‌القدس به جای خدای واحد بود. مفهوم اینکه خداوند مرکب است و می‌تواند تجزیه شود در تمام علوم غربی بدین صورت مطرح می‌باشد؛ از این‌رو در فلسفه شاهد سه گانه‌ی: لوگوس، کمیت و کیفیت هستیم، در حقوق سه‌گانه‌ی مقننه، مجریه و قضائیه مطرح است، و قس علی هذا در بقیه علوم. این در حالی است که خداوند متعال صراحتا در سوره نساء آیه‌ی ۱۷۱ می‌فرمایند: «وَلَا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَكَلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَى مَرْيَمَ وَرُوحٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَلَا تَقُولُوا ثَلَاثَةٌ انْتَهُوا خَيْرًا لَكُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلَهٌ وَاحِدٌ». 🔹 چنانکه در این باب نیز مقام معظم رهبري می‌فرمایند: "حرف این است که مبناى علوم انسانى غربى، مبناى غیرالهى است، مبناى مادّى است، مبناى غیرتوحیدى است؛ این با مبانى اسلامى سازگار نیست، با مبانى دینى سازگار نیست." می‌توان مهمترین نقش و وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سکان هدایت فرهنگی کشور و جامعه را به عهده دارد پیاده سازی توحید خواند، اسلام یک کلمه توحید است و تا این امر محقق نشود مردم موحد نمی‌شوند و ارکان وابسته به جاری شدن توحید در جامعه شکل نخواهد گرفت. امید است که با تحقق پیام اسلام عزیز و فرمایش رهبری شورای عالی فرهنگی نیز تاثیرگذاری خود را با تفکر توحیدی در مسائل تقویت نماید. ✍️ لیلا نساج کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
درمان چالش‌ها و تضادهای روانی و اجتماعی با نقشه انسان در قرآن علوم انسانی منبع نظریات متنوع و گاه حتی متضاد است. این امر سبب می‌شود که همگان با این سؤال اساسی روبرو شوند که سرانجام، انسان کیست؟ اهمیت این پرسش زمانی حیاتی‌تر می‌شود که بدانیم جامعه سازی و مدیریت جهان، در عرصه پزشکی و فنی- تکنولوژیک- آموزش و سیاست تا شیوه رفتار کردن و اندیشیدن اعضای جامعه، وابسته به پاسخی است که به آن سؤال محوری داده می‌شود. نگاه یک فرد به انسان و جهان، افکار و رفتار او را شکل می‌دهد و در عرصه نظریه‌پردازی علمی نیز دانشمندان دانسته یا نادانسته مشمول این قاعده‌اند. بنابراین نگاه ماتریالیستی یک نظریه پرداز سبب می‌شود انسان را حیوانی سخنگو یا اجتماعی یا حتی یک گرگ بنامد و از سویی دیگر نظریه‌پردازی که نگاهی الهی و دینی به انسان دارد او را موجودی برتر و والا می‌شمارد. این همان تفاوت انسان‌شناسی غربی و تجربی با انسان‌شناسی الهی و توحیدی است و آن سبب صف‌کشی دو تفکر نسبت به انسان و در نتیجه دو نوع طرح ریزی و جامعه سازی و انسان‌سازی است که گاه در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. ساختار وجودی انسان در ادیان و به ویژه در قرآن به عنوان دین اکمل نیازمند تعین و جریان یافتن در سبک زندگی انسان است، آنچنان که آناتومی بدن انسان راهنمای پزشکان در درمان اوست. اکنون و بر اساس اشارات قرآن و تفاسیر، ساختاری از وجود انسان معرفی گردیده است با چهار لایه صدر-شغاف- قلب و فؤاد که توسعه و تعالی وجودی انسان در بستر آن صورت می‌گیرد. مبنا قرار دادن نقشه انسان در قرآن با در نظر گرفتن همزمان دو بُعد مادی و روحی او، در تمامی ابعاد جامعه‌سازی چون آموزش و پرورش و اقتصاد و سیاست و درمان‌های روانشناسی و ... چالش‌های زندگی انسان امروز و تضادهای اجتماعی‌اش را اصلاح خواهد کرد و نوید بخش انسان سالم-کامل و سعادتمند خواهد بود. ✍️ زهراکیایی- روانشناسکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
8363206272.pdf
1.27M
چارچوب نظری ساختار وجودی انسان بر مبنای تحلیل محتوای قرآنکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت دوم 🔹تعریف حیات در علوم طبیعی(زیست‌شناسی) در علوم طبیعی هیچ تعریف حقیقی از حیات وجود ندارد. لذا در میان تعاریف دانشمندان علوم تجربی در باب حیات، چیزی فراتر از شمارش آثار و خصوصیّات حیات نیست. در سطور زیر تعریف حیات را از دایرة‌المعارف‌های مشهور، تقدیم حضورتون می‌کنم. دائرة‌المعارف بریتانیکا، چاپ ۱۹۷۳، جلد ۱۳ در صفحات ۱۰۷۳ تا ۱۰۸۳ مطالب مبسوطی در باره ی تعریف حیات ذکر کرده که برگردان فارسی قسمت های مهم آن به شرح زیر است: «درباره تعریف حیات، نکته‌ی قابل توجه این است که اگر چه اطلاعات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف مطالعه‌ی جانداران به دست آمده، اما هنوز اتفاق نظر درباره تعریف آن‌چه که هدف اصلی همه این مطالعات، یعنی حیات و تعریف حیات می‌باشد، حاصل نگردیده است. متخصصین بخش‌های مختلف دانش زیست‌شناسی، هر کدام از دیدگاه تخصصی خود تعریف کم و بیش متفاوتی درباره‌ی حیات ارائه می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها به قرار زیر می‌باشد: الف) تعریف فیزیولوژیکی: حیات سیستمی است که قادر به انجام روندهای اساسی از قبیل تغذیه، هضم و دفع، تنفس، حرکت، رشد و تولید مثل است. ب) تعریف متابولیکی: حیات سیستمی است که به صورت مستمر مبادله‌ی مواد با محیط بیرونی انجام می‌دهد و با وجود این مبادلات، خصوصیات عمومی خود را به صورت پایدار حفظ می‌کند. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
خروج از کمیسیون مقام زن ملل متحد یا سازمان دولت آمریکا؟! 🔹 کمیسیون مقام زن ملل متحد    commission on the Status of Women با نام اختصاری CSW یا  UNCSW نهادی وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است که از سال ۱۹۴۶ میلادی تشکیل شده‌است. در واقع عموم مردم سازمان ملل را سازمان جهانی مستقلی می دانند که در جهت ایجاد و بسط صلح جهانی و حقوق بشر در سطح جهان ایجاد شده است. در صورتی که سند رسمی نیروهای مسلح آمریکا پرده از واقعیت بر می دارد ؛ در ۱۴ می ۲۰۰۷ از سوی نیروهای مسلح آمریکا سندی رسمی  با نام «دکترین نیروهای مسلح ایالات متحده» منتشر شد که پرده از این واقعیت برمی دارد ، که نه تنها سازمان ملل سازمانی مستقل نیست بلکه زیر مجموعه ای از واحد CMOC (مرکز فرماندهی عملیات های نظامی و غیر نظامی) نیروهای مسلح آمریکاست. بنابراین میتوان از این رهنمون رهبری که فرمودند : "سازمان ملل، اسمش سازمان ملل است. یعنی جایی که از آنِ ملتهاست. این سازمان جهانی، در تیول دولتها هم نیست"؛ یاد کرد؛ به فرموده معظم له این سازمان، در مواقع حسّاس، در مشت ابرقدرت‌ها قرار می‌گیرد و برای آن‌ها و نه برای ملتها می‌شود. شاهد مثالِ آن، قضیه‌ی جنگ تحمیلی بود. 🔹 کمسیون مقام زن هدف خود را در برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان بیان می‌کند، این در حالی است که اهداف این کمسیون بیشتر خود را در راستای سیاست سنتی و مدرن غربی تعریف می‌کند که مبتنی بر سود و زیان تعریف می‌شود، نگاه امانیستی(انسان محور) که تنها یک لمپن مدرن، عروسک تهی ذهن و مادی‌گرا را از زن طلب می‌کند. گواه آن نیز روابطه سیال و زودگذری  هست که بر مبنای سود انگاری در این تفکر تعریف می‌شود. 🔹 این کمیسیون هر سال نشستی ۱۰ روزه را در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برای بررسی پیشرفت در برابری جنسیتی، تعیین چالش‌ها، وضع استانداردهای جهانی و فرمول‌بندی سیاست‌هایی برای ترویج برابری جنسیتی و پیشرفت زنان در سطح جهان برگزار می‌کنند ولی ما همچنان شاهد مهره مغفول این کمیسون‌های زن و ارزش وجودی آن می‌باشیم که در سایه سیاست مدرن سال‌هاست به فراموشی سپرده شده است. 🔹 این کمیسیون بنا بر اسناد نقش تصمیم‌گیری با ضمانت اجرایی ندارد، اما خود را بالاترین مقام نظارتی در حوزه زنان در سازمان ملل به‌شمار می‌آورند. این در حالی است که در آمار جهانی اولین رتبه بندی قاچاق مربوط به زنان می باشد که در عصر حاضر از قاچاق اسلحه و مواد مخدر پیشی گرفته است. ولی همچنان مؤلفه‌های جنسی و جسمی زنان در صدر سنجه های این کمسیون قرار دارد. حذف ایران از کمیسون زنان محروم شدن سازمان ملل از حضور زنانی است که اقتدار و پیشرفت آن‌ها  بر اساس توانمندی و ارزش وجودی زن جدای از نگاه جنسیتی‌شان است و الگوی شایسته‌ایی برای حفظ کرامت و احقاق کامل حق زن به شمار می‌رود . ✅ جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و قدرت، سال‌هاست که تحریم‌های ظالمانه آمریکا را بی‌اثر نموده و به پیشرفت فزاینده دست پیدا کرده است، در جایگاه و حقوق زنان هم با تبیین و تعیین نقش و کارکردشان در اجتماع متناسب با کرامت و ارزش حقیقی زن، به این مهم در بالاترین نقطه تعالی، خواهد رسید. "ان‌شاءالله" ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔸 اخراج از کمیسیون مقام زن، مؤیّد اقتدار ایران اسلامی است! 📂کمیسیون مقام زن (CSW)، نهاد بین‌المللی است که در ظاهر، منحصراً به ارتقای برابری جنسیتی (gender equality، هدف پنجم سند 2030) و توانمندسازی زنان اختصاص دارد؛ در حالیکه حقیقت چیز دیگریست! با توجه به این که سازمان ملل مبتنی بر سند رسمی، زیر مجموعه‌ای از واحد CMOC (مرکز فرماندهی عملیات‌های نظامی و غیرنظامی) نیروهای مسلح آمریکاست؛ کمیسیون مقام زن به عنوان یک نهاد سازمان ملل هم ذیل آن فعالیت می‌کند. تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، در حالیست که تنها کشورهایی فرصت حضور در این کمیسیون رو پیدا می‌کنند که از نظر سطح توسعه زنان مورد تأیید باشند و ایران در سه دوره، عضو این کمیسیون بوده است و لذا اخراج ایران به دلیل نقض حقوق زنان، یک تناقض جدی در این کمیسیون به حساب می‌آید. حال آنکه آمارهای خشونت نسبت به زنان غربی که نقض اساسی حقوق زن است، در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار قابل تأمل است. جنبش مؤیّد نقض اساسی حقوق زنان در غرب است که به وضوح نشان داد، با آزادی حجاب، فرهنگ تجاوز عادی می‌شود، نه رفتار و مواجهه با زنان. به بخشی از آمار نقض حقوق زنان در اروپا و آمریکا توجه فرمایید👇: - به گزارش گاردین از هر ده زن اروپایی یک نفر، تا قبل از 15سالگی یکی از اَشکال خشونت جنسی یا فیزیکی را تجربه کرده‌ است. - به گزارش ایندیپندت، سوئد و دانمارک بالاترین میزان آزار جنسی را دارد(بین 80 تا 100درصد افراد) - سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش سالیانه خود، در مورد وضعیت زندانیان زن در آمریکا اظهار کرد که آمریکا رتبه اول زندانیان زن را نسبت به جمعیتش در جهان دارد. - تصویب کردن قانون آزادی رابطه جنسی با حیوانات در آمریکا توسط مجلس سنا. - وادار کردن زنان آمريکایی به داشتن روابط جنسی با ۵٠ نوع حیوان و گذاشتن فیلم روابط در سایت‌های پورن که علاوه بر هتک حرمت زنان از جمله فاحش‌ترین مسئله‌ی نقض حقوق زنان می‌باشد؛ که اوج توحش در فرهنگ غرب را مشخص می‌کند. و... حال باید پرسید کشورهای اروپایی و آمریکایی که اساسا حقوق زنان را نقض کرده‌اند، چقدر صلاحیت حضور در کمیسیون مقام زن را دارند؟! نسبت به حضور ایران اسلامی، به عنوان تنها کشوری که رعایت ارزش و کرامت حقیقی مقام زن را در رأس دیدگاه انقلابی خود واجب دانسته و زن را کالای جنسی نمی‌داند! آنچه مشهود است دشمنی جوامع غربی بر علیه زنان پاکدامن ایران است چرا که به حمایت از افراد اخلالگر اغتشاشات اخیر که مروّج اصلی بی‌بندوباری(خلاف کرامت زن)هستند، حکم اخراج را تصویب کرده‌اند. ‏کمیسیون مقام زن بزودی از تصمیم غلط کشورهای مصوب اخراج ایران، دچار تزلزل خواهد شد چرا که تمام کشورهای غربی، علاوه بر نادیده گرفتن حق اصلی زن، او را در ویژگی جنسی‌اَش محصور کرده است، انواع مسائل نقض حقوق زن، گواه بر این ادعاست. حال آنکه که زن ایرانی اسلامی، تنها الگوی شایسته برای حفظ کرامت و احقاق کامل حق زن به شمار می‌رفت و علی رغم اخراج از کمیسیون، ایران همچنان قوی‌تر از همیشه پشتیبان اهداف انقلاب اسلامی که حفظ کرامت انسان بویژه زن است، به مسیر تعالی خود ادامه خواهد داد. ✍️ بانو صائینی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
رویای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت رویای ایرانی زنده است تا زمانی که اسلام مقوم ایران است، و این امر محقق نمی‌شود مگر با ایجاد و بسط پیام اسلام. پیام اسلام در فهم و معرفت به توحید و در اجتماع به قسط ختم می‌شود. 🔹 قسط یعنی سهم هرکس هر چیزی است به او پرداخته شود و سهم هر کس هر چیز نبوده پس گرفته شود. انسان موحّد در فهم توحیدی عقل را حاکم بر هوی نفس می‌کند، تا هنگامی که شهوت و لذت‌پرستی نمود پیدا کرد  عقل آن را مهار کند. انسان عاقل به انصاف می‌رسد و نسبت به دیگران قسط را رعایت می‌کند.  کارکرد اسلام، "قسط" است. خداوند نیز در قرآن فرموده "ان الله یحب المقسطین". 🔹 در بیانیه گام دوم نیز در هفت توصیه رهبری معظم له، توصیه چهارم، عدالت است، عدالت و مبارزه قاطع با فساد و برقراری قسط. امید است برقراری این امر، نسبت به همه افراد جامعه محقق گردد تا شیرینی اسلام به مردم چشانده شود. ان‌شاءالله ✍️ لیلا نساج کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلبریتی! نه هنرمند، نه ورزشکار 💬 استاد حسن عباسی 📍 ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
مجلد پورنوکراسی-نسخه انتشار.pdf
11.51M
💢 کتاب «طغیان سلبریتی ها برای ایجاد پورنوکراسی»کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
بارها تجربه کرده‌ام؛ بیماران روان، همه را بیمار می‌خوانند و می‌خواهند. دروغگویان، همه را دروغگو و جنایتکاران همه انسان‌ها راگناهکار(فیلم سینمایی ۷ را حتما ببینید) و دیکتاتورها و احمق‌ها سایرین را دیکتاتور و احمق ...! شاعر چه زیبا می‌سراید که: آنکس که بدم گفت بدی سیرت اوست از کوزه همان برون تراود که در اوست... جالب‌تر آنکه زمانی‌که کسی خود را بنده غیرخدا کرده(طاغوت و فرعونیان زمانه‌اَش) نخست از نور به ظلمات کشیده می‌شود(الذین کفرو اولیائهم طاغوت، یخرجونهم من نور الی الظلمات) و سپس به او اجازه داده می‌شود تا کسانی‌که مبتلا به بیماری قلب هستند را نیز با خود همراه کند، چون قانون قطعی چنین است(فی قلوبهم مرض- فزادهم الله مرضا) و این هر چند برای ما ناراحت کننده باشد اما پیامد طبیعی رفتار کسانی است که دروغگو و دروغگویی را دوست دارند و نیز اجرای قوانین هستی را دل‌بخواهی می‌دانند(الذین جعلوا قرآن عضین= کسانیکه قرآن را پاره پاره کردند) و قرآن از این پیامدها به مجازاتی سنگین یاد کرده است … ✍️ زهراکیاییکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت سوم: 🔹ج) تعریف ژنتیکی: موجودات زنده سیستم‌هایی هستند که اطلاعات ارثی قابل انتقال در خود ذخیره کرده‌اند. مجموعه‌ی این معلومات در نوکلئیک اسیدها انباشته شده و از طریق سنتز آنزیم‌ها و ترکیبات پروتئینی، انجام واکنش‌های حیاتی را رهبری و کنترل می‌کنند. ♦️د) تعریف بیوشیمیایی: موجودات زنده از ساده‌ترین یاخته‌ها گرفته تا انسان، ماشین‌هایی هستند که با قدرت خارق‌العاده‌ای مولکول‌های آلی پیچیده را که منشأ صفات، رفتارها و تولید مواد مرکب و پیچیده از مواد خام و ساده می‌باشند، به انجام می‌رسانند. در کنار این روندها ماشین‌های زنده قادرند موجوداتی کم‌وبیش نظیر خود را ایجاد نمایند. 🔹ه) تعریف ترمودینامیکی : در حالی که تمام جهان در سیر مداوم خود از نظم بیشتر به سوی نظم کمتر حرکت می‌کند، موجودات زنده ظاهراً در خلاف جهت این مسیر عام جهان به سوی بی‌نظمی، به حساب نمی‌آیند. بلکه وقتی موجودات زنده در یک منطقه‌ی محدود درجه‌ی نظم را افزایش می‌دهند، در بخش بزرگتری در اطراف خود یا دیگر مناطق جهان، ایجاد بی‌نظمی می‌کنند. بر پایی نظام حیاتی در روی کره‌ی زمین که ثمره‌ی آن پیدایش نظم بیشتر در برخی از ترکیبات و مواد است، عمدتا به مدد استفاده از انرژی آفتاب امکان پذیر می‌شود. دریافت انرژی آفتاب در روی کره‌ی زمین، مستلزم و نتیجه‌ی ایجاد بی‌نظمی بسیار زیاد در کره‌ی خورشید است. به بیان دیگر هزینه و صورت حساب ایجاد نظم در روی کره‌ی زمین، از طریق ایجاد بی‌نظمی در خورشید پرداخت می‌شود. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 بررسی جمله معروف آیت‌الله طالقانی درباره حجاب و فقر 💬 (می‌ترسم روزی برسد که غارت بیت‌المال و فقر و فلاکت در جامعه عادی شود و موضوع حساس جامعه بشود دو تار موی زن که زیر روسری است یا بیرون آن) 🔻مدتی است این عبارت خیلی مطرح می‌شود و عده‌ای سعی دارند مساله اقتصاد را مهم‌تر از موی زنان یا حجاب در نظر بگیرند که سعی کرده‌ایم این عبارت را با هم بررسی کنیم. 🔹 نکته اول: مرحوم آیت‌الله طالقانی وقتی این عبارت را مطرح کردند زمانی بود که کشور ما فقیر بود و تبعیض اقتصادی بیداد می‌کرد و اعتراضات تعداد معدودی زنان برای آزادی پوشش در ایران شکل گرفت که ایشان فرمودند: شما به فقر کشورتون برسید نه اینکه دغدغه بی‌حجابی داشته باشید، متأسفانه عده‌ای برداشت غلط دارند که استاد اقتصاد را مهم‌تر از موی زنان می‌داند. خبر بی‌توجهی زنان برای فقر در کشور و به دنبال آزادی پوشش بودن محل نقد آیت‌الله طالقانی بوده است، واتفاقا این مطالبه از زنانی است که به دنبال بی‌حجابی هستند، که چرا باید در جامعه‌ای که خیلی از افراد به خاطر مشکلات اقتصادی توان ازدواج ندارند آزادی‌های پوشش مطالبه جدی گردد! 🔹 نکته دوم: چرا باید حجاب و مو و حدود شرعی در جامعه به اقتصاد گره بخورد. در حالی که حجاب زن حق الله است و خداوند است که حدود پوشش زن را معین کرده است. 🔹 نکته سوم: آیا زن کالا هست که نوع پوشش او را اقتصاد جامعه مشخص کند یعنی جامعه و زن ثروتمند، حجاب قوی داشته باشد و زن فقیر نیازی به پوشش نداشته باشد؟! یا اصلا فرهنگ زن فقیر مهم نباشد. زن انسان آزاده است که در هر شرایطی باید ارزشمند زندگی کند. 🔹 نکته چهارم: آیا شما در جامعه اخلاق و شریعت مردان را هم به اقتصاد گره می‌زنید؟! مثلا اگر در جامعه فقر باشد چند تا مشت و لگد خوردن زن هم مهم نباشد، پرداخت مهریه و نفقه زن هم مهم نباشد چون جامعه درگیر فقر است! 🔹 نکته پنجم: مگر نه اینکه حجاب برای مصونیت و جلوگیری از دسترسی آسان به زن است، و این چرا باید در تقابل با اقتصاد محل بحث باشد، یعنی زن فقیر مجوز در دسترس بودن دارد؟ 🔹 نکته ششم: چرا باید زن هزینه ضعف‌های اقتصادی را با زنانگی خود پرداخت کند، مگر نه اینکه دولت‌ها وظیفه دارند اقتصاد سالم و قوی و عادلانه برای زنان جامعه فراهم نمایند و چرا باید بخواهند بین نیاز به امنیت روانی زنان و اقتصاد، اقتصاد را اولی بدانند؟ 🔹 نکته هفتم: اصلا چرا باید خود زنان زیر بار چنین نگاهی بروند و بخواهند اقتصاد را برای خود مهم تر ازحجاب بدانند، ما مطالبه بهبود اقتصادی جامعه را به‌صورت جدی از مسئولان داریم اما ضعف‌های اقتصادی دلیلی نمی‌شود که ما نسبت به مساله زنان و حجاب بی‌توجهی کنیم. ✍ عالیه سادات @Hasanabbasi_studentsکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
حضرت زهرا(س) با دفاع از ولایت نقشه شیطان را باطل کرد 🔹ما از حکایت روضه‌ها و مصائبی که بر حضرت زهرا "س" وارد شد، زیاد شنیده‌ایم؛ از غصب فدک، از ماجرای درو دیوار، از ظلم به ولایت امیرالمؤمنین "ع"، همچنین از جایگاه او به‌عنوان همسر علی‌بن‌ابی‌طالب و نقش بی‌بدیل ایشان به‌عنوان «ام‌الائمه» نیز شنیده‌ایم؛ اما کمتر فراتر از این رفته‌ایم تا جایگاه حضرت سلام‌الله‌علیها را در ارتباط با شیعیان و نقش ویژه‌ی ایشان در خارج‌کردن عالم از ظلمت نار بدانیم و بشناسیم. 🔹از قول رسول خدا "ص"  در حدیث معراج این‌گونه نقل شده است: «سمیت فی الأرض فاطمة لأنها فطمت شیعتها من النار وفطم أعداءها عن حبها»؛(١) [او] در زمین «فاطمه» (جداکننده) نامیده شده است؛ چون پیروان خود را از آتش جهنم جدا می‌سازد و دشمنان او از محبتش جدا مانده‌اند. 🔹حقیقت این است که «نور» همراهی با ولایت و «نار» جدایی از ولایت امیرالمؤمنین "ع"  است. اینکه ما شنیده‌ایم حضرت بر در خانه‌ی انصار و مهاجر می‌رفتند تا با تبیین و روشنگری آنان را به ولایت ولی خدا دعوت کنند، در راستای نقش خاص ایشان در ارتباط با شیعیان بوده است تا آنان را از ظلمت «نار» به «نور» ولایت برسانند؛ ولایتی که با تبعیت از روی میل و رغبت، انسان را از دنیای دنی به اوج رشد و تعالی می‌رساند. 🔹آنچه در سقیفه رخ داد، طرح شیطان برای انحراف بشر و گسترش نار روی زمین بود که حضرت فاطمه "س"  با دفاع از ولایت نقشه‌ی او را بر هم زدند و طرح او را ابتر گذاشتند. 🔹اگر طرح شیطان گسترش فساد در زمین و هلاکت حرث (زنان) و نسل است، حضرت فاطمه به‌عنوان عنصر شجره‌ی طیبه‌ی ولایت، طرح کوثری را در عالم درانداخت؛ نسلی که به‌عنوان ثمره‌ی فؤاد او هدایت انسان به قله‌های کمال را به‌عهده دارند. 🔹اگر طرح شیطان قطع پیوند مردم از ولایت و قطع رحمی بود که با فساد فی الارض ملازم است، طرح او در باطل‌کردن این کید شیطان به‌عنوان سیدة نساءالعالمین، زوجیت با حضرت علی علیه‌السلام شد که کفو و همتای او بود و با طهارتی بی‌بدیل، سلسله‌ی ارحام طیبه و اصلاب شامخه‌‌ای را که از حضرت آدم و حوا آغاز شد و تا آخرین مولود این نسل طیب ادامه پیدا کرد، ادامه داد. 🔹اگر طرح شیطان القای فساد و شر در قلوب انسان‌هاست، او با مبارزه‌ و هدایت دائم بر در خانه‌ی انصار و مهاجر رفت تا با قول حسن آن‌ها را به ولایت حقه‌ی امیرالمؤمنین دعوت کند. پی‌نوشت: ۱- معانی الاخبار، ص ۳۹۶، ح ۵۳. ادامه متن را در این لینک مطالعه کنید. ✍ مهدیه منافی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسکو مرکز روسیه مردم به تعرض جوانان هرزه به دختران بی حجاب توجه نمی کنند . اما با مزاحمت آنان برای بانوان محجبه ، برانگیخته می شوند و با مزاحمین مقابله می کنند . این برآورد میدانی ، حاکی از آن است که زنانی که پوشش مناسب ندارند ، مدافع هم ندارند زیرا عابران برخورد مزاحمین با آن زنان را مطالبه رفتاری خود آن زنان می دانند . ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت چهارم: 🔹دائرة‌المعارف آمریکانا : حیات، عامل و وسیله‌ی تمیز و تشخیص اُرگانیسم‌ها از اشیای غیر زنده است. در چارچوب هدف‌های نوشته‌ی حاضر، می‌توان حیات را با عبارت زیر تعریف کرد: «موجودیّت سازمان یافته‎ای که قادر به همانندسازی است.» حیات، همان متابولیسم است، متابولیسم یکی از خصائص بارز ماده‌ی زنده است، اما تمام خصائص حیات، محدود به متابولیسم نیست. نکته‌ی مهم، آن است که برخی از خصلت‌های حیاتی به صورت مجتمع، منحصراً در بین جانداران تظاهر می‌کنند و همین امر تشخیص آنها را به عنوان یک موجود یا فرد یک پارچه مقدور می‌سازد . در پایان باید اشاره کرد که تنها مشخصه‌ی حیات، بهره‌وری آن از درجات بالاتر سازمان یافتگی است. جمعی معتقدند که اختلاف بین موجودات جاندار و بی‌جان ناشی از اختلاف درجه‌ی سازمان یافتگی و آرایش مواد تشکیل دهنده است. گروهی دیگر عقیده دارند که حیات مرهون یک جوهر اختصاصی است که به ماده‌ی غیر زنده اضافه می‌گردد. مکانیست‌ها طرفدار نظریه‌ی اولند و ویتالیست‌ها از نظریه‌ی دوم جانبداری می‌کنند . منبع: کتاب ماهیت و منشأ حیات، نوشته ی آقای اصغر نیشابوری ✍️ نیلوفر تفلیسی ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
دروغ_شاهد_شهادت ابهام_تردید_تعارض فرآیندی شناختی است که در صورت رخداد آن در ذهن یا قلب انسان منجر به سرگردانی و گم کردن مسیر و جهت می‌شود؛ چنین فردی در جاده زندگی، نسبت به هدف نهایی و جهت خود دچار تردید شده و راه را گم می‌کند. در بهترین حالت چنانچه در راه‌های نادرست و خطرناک قرار نگیرد، در همان نقطه‌ای که دچار ابهام شده می‌ایستد، سکوت می‌کند و مبتلا به عدم تحرک یا انجماد خواهد شد. در اصطلاح روانشناختی او دچار کاتاتونیک می‌شود. چنین فردی از عنصری فعال و اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی خارج می‌شود یا به اصطلاح عام، او خنثی شده است. اما مسئله خطرناکتر رخداد این فرآیند برای یک اجتماع است. یعنی جامعه‌ای که تحت تاثیر عواملی، راه گم می‌کند و مردد می‌شود و اعضایش در صورتی که به عناصری مخرب برای اهداف آن جامعه تبدیل نشوند حتما به عواملی ساکن و خنثی مبدل خواهند شد. جامعه در این حالت به طور کامل خنثی شده است. "دروغ" آن عاملی است که فرآیند بالا را فعال خواهد کرد. به این ترتیب مهم‌ترین اثر دروغ، سرگردانی و گمگشتگی و در نهایت خنثی‌سازی قدرت و هدف یک جامعه است و جامعه‌ای که در آن دروغ شیوع پیدا کند، اهداف و ساختارش در معرض فروپاشی قرار خواهد گرفت. پروژه "کنترل ذهن" که با قدرت طی دهه گذشته در جامعه ایران به خوبی پیش رفته است و افراد اثرگذار اجتماعی بسیاری را با خود همراه کرده و به سرگردانی و گاه متاسفانه عاملی جهت تخریب کشانده است. برخلاف ناتوانی مدیران و رسانه‌ها، اما تنها ناجی ما در برابر این گمگشتگی و فروپاشی، خط رسانه‌ای خون از رگ‌های شهید بوده است. شهیدان، شاهدان مسیر سلامت و سعادتند و با کلامشان و وصیتشان و زندگی و حتی مرگشان سخن می‌گویند و شهادت می‌دهند و ابهام‌ها و سرگردانی‌ها را می‌زدایند و گام‌ها را در طی کردن مسیر راستی، استحکام می‌بخشند. جامعه‌ای که آنان را در خود دارد، هرگز گمگشته و سرگردان و خنثی نخواهد شد. ✍️ زهراکیایی_روانشناس کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت روی مه پاره او سیر ندیدیم و برفت گویی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود بار بربست و به گردش نرسیدیم و برفت 🌹 🎨 نقاشی دیجیتال از: فاطمه سالارطایفهکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نقص عدم استفاده از زنان در تصمیم‌سازی‌ها باید برطرف شود 💬 بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 مسأله‌ی حجاب ؛ پازلی که قطعاتش گم شده است شاید همه‌ی ما به این سؤال فکر کرده‌ایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟ آیا جمهوری اسلامی تسلیم روند موجود شده است؟ قرار نیست اتفاق ویژه‌ای رخ دهد؟ برنامه‌ریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟ و در آخر به این پاسخ رسیدیم که این از علائم آخرالزمان است و کاری از ما نمی‌آید، باید صبر کنیم تا حضرت ظهور کنند و اوضاع را درست کنند! این پاسخ نه تنها رویکرد منفعلانه در برابر مفهوم ظهور و انتظار است، بلکه به مثابه‌ی پاک کردن صورت مسأله برای راحت کردن خودمان و فرار از مسئولیت است. اما واقعیت اینجاست که فقدان راه ‌حل، محصول فقدان فهم مسأله است. مسئله این است که ما به موضوع حجاب از منظر علت نگریسته‌ایم نه معلول. در صورتی که حجاب آخرین حلقه‌ از بروز و ظهور تربیت، جهان‌بینی و شالوده‌ی معرفتی یک زن است. به بیان ساده‌تر، حجاب معلول است نه علت. معلولی که تا قطعات پیشینی و زمینه‌ای آن حل نشود، نمی‌توان انتظار حضور حیامند یک زن در جامعه را داشت. 💠 این که یک زن چه فهمی از نسبت خود با بدنش دارد، چه نگاهی از خود و تصویر رسانه‌ای و استاندارد زیبایی موجود از زن دارد، رویکردش نسبت به پوشش از حیث مالکیت بر بدن است یا صرفا راحتی، پوشش را ابزار می‌داند برای ابراز هویت یا نماد ایدئولوژی، رویکردش به دین و احکام آن چیست، پوشش را محصول تحمیل و سلطه‌ی نگاه مذکر می‌داند یا بخشی از پازل عبودیت در نسبت میان خودش و خدا، همه مؤلفه‌هایی است که خروجی این دستگاه فکری، می‌شود نوع لباسی که یک زن برای حضور در جامعه انتخاب می‌کند. پوششی که می‌تواند ظاهر کننده‌ی وجه جنسی او باشد، یا بالعکس، مستور کننده‌ی آن. 💠 همچنین اگر در سطح گفتمان، حکمت حجاب را به جای تبیین چیستی و چگونگی آن و جایگاهی که زن در نظام آفرینش از جهت حریم و نقشی که برای حیات‌بخشی و ادامه‌ی زندگی دارد، صرفا منحصر کردیم در یکی از کارکردهای آن که حفظ مرد از گناه است و حجاب تبدیل شد به محدودیت برای زن و راحتی جنس مذکر، نه تنها در زمانه‌ی ما پاسخگوی نیاز زن نیست، بلکه فروکاست مفهوم حجاب نیز هست، چون مفهوم حجاب بیش و فراتر از این است و منحصر در یک کارکرد نیست‌. 💠 حالا فرض کنیم بدون توجه به این عوامل و بسترها و تغییر جهان معرفتی یک زن، صرفا بخواهیم او را از بیرون ملزم به حجاب کنیم، امری که ممکن نیست. اگر هم ممکن باشد در سطح دیسیپلین (نظم بیرونی) است نه اوردر (نظم درونی) و بدون توازن و تناسب این دو سطح از نظم‌بخشی به نظام اجتماعی، نمی‌توان انتظار کارامدی بالا از این راهکارها را داشت. از سوی دیگر زن نیاز به دیده شدن دارد، نیاز مشروعی که می‌تواند پاسخ صادق یا کاذب داشته باشد. اگر این نیاز به درستی در فضای حلال و بدون آسیب خانواده پاسخ داده شد، خودنمایی جنسی او در جامعه به حداقل خواهد رسید و اگر بالعکس نه تنها به نیاز او در بستر حلال خانواده توجه نشود، بلکه پاسخ کاذب برای این نیاز مهیا باشد، زن در جامعه میل به جلوه‌نمایی پیدا می‌کند. همین‌گونه است در مورد هر نیاز مشروعی که در بستر خود پاسخ داده نشود مثل تفریح حلال، که معماری سنتی ما در گذشته پاسخگوی آن بود و یک زن در حیاط خانه نیازش به آب و گیاه و نور بدون پوشش از نامحرم، تأمین می‌شد. فضایی که معماری مدرن که حیا و حریم‌زدایی جزء ویژگی‌های آن است، آن را از زن گرفت و روز به روز حریم امن او را برای حضور آزاد بدون حجاب، تنگ کرده است. 💠 همه‌ی این‌ها حلقه‌های مفقوده و قطعات پازلی است که ما از مسئله‌ی حجاب نفهمیده‌ایم و و برای حل مسأله صرفا به دم دستی‌‌ترین راهکارها روی آورده‌ایم. اگر می‌خواهیم مسئله‌ی حجاب حل شود، باید با نگاه کلان و همه‌جانبه‌نگر، علت‌ها و بسترهای حیازدا را بشناسیم و از ریشه مسأله را حل کنیم. ریشه‌هایی که زن بخشی از آن است نه تمام آن و او جزئی از سیستمی است که داشتن حجاب را برای او سخت کرده و حتی از وادی «حجاب اجباری» که عبارت مرسوم فضای مجازی است به تنگنای «بی‌حجابی اجباری» افتاده است و برای حفظ حجاب در همه جا باید هزینه بدهد. در این فضا و بستر، زنی که بخواهد حجاب را حفظ کند در سختی می‌افتد، از تفریح حلالی که نیست و بستر آن از جامعه حذف شده، تا پاسخ به نیاز مشروع برای دیده شدن در خانواده که رو به کاستی است و تجردی که روزافزون است و دختران محجوب و باحیایی که در رقابت با نمایشگاه عمومی خودنمایی جا می‌مانند، تا جهان معرفتی که حجاب را نه در نسبت با خدا و حق الله، بلکه صرفا محصور در یک کارکرد محدود کننده می‌بیند و خود را برخلاف نگاه الهی که انسان را مالک درجه دو می‌داند و جسم را امانتی که نیاز به حفظ دارد، مالک تن خود دانسته و تصرف بر اساس امیال نفسانی بر جسم خود را به عنوان حق انسانی تصور می‌کند. ✍مهدیه منافی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 بیانات رهبر انقلاب درباره «بی‌حجابی اجباری» برای زنان ایرانی در دوران رضاخان پهلوی ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
کنترل ذهن با مرض قلب یا بیماری روان؟! هیجانات عامل اصلی هدایت فکر و رفتار انسان است و از همین روی امروز ابزار دست قدرتمندان برای کنترل ذهن آدمی است. تحقیقات روانشناسی خارج شدن هیجانات را از مسیر درست، عامل بخش عمده ای از بیماری های روان معرفی می کند. پژوهش حاضر به تطبیق طبقات هیجان بر نقشه انسان در قرآن پرداخته و نتیجه گرفته است که جایگاه هیجانات، نه در مغز بلکه در قلب آدمی است که در اسلام مصداق آن بیماری قلب یا مرض قلب می باشد. به این ترتیب خارج شدن هیجانات از مسیر درستش، فرد را مبتلا به بیماری قلب کرده که بشکل تصاعدی شدت آن افزایش می یابد و منجر به افکار و رفتار مخرب در زندگی فردی و اجتماعی می شود. کنترل ذهن به وسیله هدایت هیجانات یکی از بهترین ابزارها در دستان ابزارهای قدرت است. فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ... ✍️ زهرا کیایی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladiesi