eitaa logo
جامعه بانوان استراتژیست
1.4هزار دنبال‌کننده
504 عکس
270 ویدیو
12 فایل
کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰چگونه به کودکم کمک کنم تا بدرستی از ظرفیت‌های وجودیش (سمع و بصر و افئده) بهره ببره؟ 🧲خاطرتون هست با هم فیلم birdbox# را بررسی و در مورد ندیدن و تقوا صحبت کردیم. اونجا گفتیم که دو راه برای کور نشدن چشم دلمون یعنی فؤاد هست: 1️⃣ نگاه نشانی‌بین یا داشتن و 2️⃣تقوی داشتن که در پست birdbox# گفتم براتون. در این مجموعه پست میخواییم در مورد روش اول صحبت کنیم. 👇 🔹بیایید این پرسش را با بررسی یک نمونه پویانمایی بعلاوه یک درس از عالم خلقت پاسخ بدیم. 🔺توجه کردید بچه‌ها وقتی هنوز یکساله نشدن متوجه اشاره دست👈 نمی‌شن. هر چه شما تلاش کنید نهایتاً انگشت شما را تماشا می‌کنند؛ اما بزرگتر که شدند به‌مرور متوجه اشاره کردن شده و حتی خودشون هم با دست به چیزی اشاره می‌کنند. 🔺🔺این تغییر و تحول یک نشانی یا همان اشاره کردن از سوی خداوند برای ما انسان‌هاست. از این جهت که خداوند هر پدیده‌ای که در عالم خلق کرده، مثل انگشت اشاره ما، به حکمتی اشاره می‌کند. ❌ اما خیلی از ماها ممکنه فقط در ظاهر اون پدیده غرق بشیم و اصلاً متوجه جهت اشاره نباشیم؛ درست شبیه بچه‌ها. اینجاست که خود خدا به کمکمون اومده. چطور⁉️ @madarmorabbi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆یک نمونه از اشاره‌های خداوند، که بهش می‌گیم آیت، در مورد خانه‌سازی عنکبوت🕸🕷 هست. 💡ساختار خانه این مهندس کوچولو و پیوند بین تارهاش، فارغ از کیفیت تارها، سُست و ضعیفه. 💡تحقیقات علمی در مورد این موجودات هم نشون داده اساساً روابط خانوادگی در بین عنکبوت‌ها معنایی نداره. 💡معمولاً تنها زندگی می‌کنند. 💡بعد از جفت‌گیری ممکنه یکی از جفت‌ها دیگری رو بخوره. 💡بعد از تولد بچه‌ها هم احتمالاً، بچه عنکبوت‌ها والدشون را میل می‌کنند. 👈خوب این پدیده، نشانی یا آیت چی می‌تونه باشه⁉️ @madarmorabbi ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
✅چند نکته خیلی مهم‌ که ساده و خودمونی می‌شه این: 💡کار و قراردادهایی که در زندگی داریم را بدرستی انجام بدیم؛ نه سُست و ضعیف. 💡وفا کنیم به عهد و پیمانی که بستیم. 💡با کسی که حقه و ارزش تکیه‌کردن داره، عهد و پیمان ببندیم. اول از همه با خدا. 💡دوست خدا باشیم و دوستدار دوستان خدا. 💡به عهدی که با خدا و دوستانش بستیم وفا کنیم. 🔆 و چند نکته جالبتر: 💡در غالب داستان‌ها و تصاویر خانه عنکبوت نشانی سُست و ضعیف و ناپایدار بودن هست. 💡در ماجرای پنهان شدن پیامبر اکرم در غار حرا نیز بسته شدن تار عنکبوت در مقابل غار سبب شد تا کسانی که بدنبال کشتن ایشون بودند، نتونن او را پیدا کنند. 💡در ادبیات انقلابی هم خانه عنکبوت به بنیان ناپایدار و سست معروف است. یعنی نظامی که بر پایه عهد با باطل شکل گرفته. که شاهد مثالش میشه رژیم جانی اس.رائیل. 👇برای اطلاعات بیشتر می‌تونید رو لینک بزنید: http://strategistkids.ir/ck4 @madarmorabbi
38.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عموماً همه ما برای یکبار هم که شده داستان سه بچه خوک را شنیدیم.👈(پویانمایی رو ببینید) این انیمیشن کمک می‌کنه تا راحتتر درس آیت خانه عنکبوت را درک کنیم. 📌در این نمونه درس: 1⃣ما مطلبی را با مشاهده یک پدیده از مخلوقات خداوند یاد گرفتیم. هم با طبیعت عنکبوت آشنا شدیم و هم نشانی‌شو شناختیم. ⬅️یعنی توان سمیعت ما فعال شد. 2⃣بعد اندیشه کردیم که چرا خداوند خانه‌سازی عنکبوت را این‌طور قرار داده؟ به چی میخواسته اشاره کنه؟ ⬅️اینجا توان بصیرت ما فعال شد. 3⃣اما قصد اصلی از این درس چی بود؟ ⬅️اینکه توان رؤیت ما فعال بشه. در واقع سازنده این درس حرف حقی رو به ما نشون داده و حالا این حق همراه تصاویرش در فؤادمون ثبت شده. 💡اگر کودک ما عادت کنه عالم و پدیده‌های آن را این‌طور ببینه به بهترین شکلی از ظرفیت سمع و بصر و افئدتش بهره‌مند شده. @madarmorabbi ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️کدام کشور آزادترین کشور دنیاست؟ ‼️اساسا آزادی به چه معناست؟ ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰حدود «آزادی» از دیدگاه اسلام 💬 آیه‌الله مکارم شیرازی 🔹در اسلام برای «آزادی» حدودی ذکر شده که «عدالت» یکی از آن حدود است. یکی دیگر از حد و مرزهای آزادی از منظر اسلام «ربوبیت و مالکیت تکوینی» است؛ زیرا خداوند بر انسان سلطه دارد، در نتیجه همه تصرفات انسان مشروط به اذن خداوند است. حدّ دیگر آزادی، «قانون» است؛ لکن اسلام قانونی را معتبر می داند که مطابق با مصالح واقعی انسان ها باشد و این مصالح را کسی می داند و می شناسد و می تواند به طور صحیح آن را بیان کند که انسان را آفریده است. در اسلام برای «آزادی» حدّ و مرزهایی ذکر شده است که می توان به این موارد اشاره کرد: 1⃣ عدالت اسلام یکی از حدود «آزادی» را «عدالت» می داند. از این رو خداوند در قرآن کریم می فرماید: «لا یجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلی أَلّا تَعْدِلُوا إِعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوی»(۱)؛ (دشمنی با جمعیتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند. عدالت کنید، که به پرهیزکاری نزدیک تر است). اسلام بر خلاف دیگران اگر «عدالت» را حدّ «آزادی» می داند، معیار شناخت آن را نیز به صورت منطقی مشخص کرده است. از یک سو عقل قطعی، و از سوی دیگر و در موارد نارسایی عقل بشری، شریعت و وحی، معیار شناسایی آن است؛ به عنوان مثال: ظلم عقلاً ممنوع است، امّا مصادیق ظلم به خدا را وحی مشخص می کند و شناسایی ظلم به مردم در مواردی نیاز به شرع ندارد و در مواردی نیاز به این امر است. 2⃣ ربوبیت و مالکیت تکوینی راز دست یابی به حدّ صحیح «آزادی»، توجه به عنصر مسئولیتی است که انسان نسبت به هدف خلقت و عوامل وجودی خود بر عهده دارد. انسان نسبت به همه کسانی که به نوعی نسبت به شخص و شؤون وجودی او سلطه دارد، مسؤول است و از این رو در برابر آنان به طور مطلق آزاد نیست و آنان کم و بیش می توانند او را امر و نهی کنند. اما کسانی که دارای چنین علّیتی نسبت به او نیستند، حق ندارند که به او فرمان دهند. خدای متعال نسبت به انسان، «ربوبیت» و «مالکیت تکوینی» دارد، در نتیجه آدمی نسبت به هیچ چیز حق اصیل ندارد و طبعاً همه تصرفاتش در اشیای عالم مشروط به اذن و اجازه خداوند متعال است؛ یعنی او حق دارد بر انسان فرمان براند و چگونگی تصرفات او را تعیین کند؛ یعنی اگر کسی اذن فرمانروایی دارد او صاحب حکومت بر آدمیان می شود. 3⃣ قانون در اعلامیه جهانی حقوق بشر حدّ دیگر آزادی، قانون بشری است؛ این اعلامیه، قانونی را معتبر می انگارد که موافق با خواسته های نفسانی انسان باشد. و منشأ اعتبار قانون را آرا و امیال مردم می داند، امّا اسلام قانونی را معتبر می داند که مطابق با مصالح واقعی انسان ها باشد.(۲) آری حدّ «آزادی» را کسی می داند و می شناسد و می تواند به طور صحیح آن را بیان کند که انسان را آفریده است. آن کس که «آزادی» را - همانند همه نعمت های دیگر - به انسان عطا کرده است می تواند حدّ استفاده از آن را نیز تعریف کند. در یک کلام، از دیدگاه اسلام حدّ «آزادی» و خطّ قرمز آن، احکام و موازین اسلام است چرا که این موازین که از سوی خدای عالِم به حقایق و عادل مطلق صادر شده عین عدالت است.(۳) 📚پی‌نوشت: ۱. قرآن کریم، سوره مائده، آیه ۸. ۲.حقوق و سیاست در قرآن، مصباح یزدی ۳. اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰واژه سحر آمیزی به نام ، آزادی 🔹سال های متمادی بشر در استفاده از این واژه کوشیده تا در بهتر دیده شدن و انتخاب شدن در عناوین مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و .... بهره گیرد ، فرقی ندارد که در جامعه ایی لیبرال زیست می کند و یا در کشوری با پسوند و پیشوندهایی اسلامی ! 🔹جامعه هدف در خصوص استفاده از کلمه آزادی ، در جوامع بشری عموما و کشورهای اسلامی خصوصا ، بانوان آن سرزمین می باشند ؛ که در کشور ما با گرفتن عنوان بارزش هویت اسلامی زن مسلمان از او ، هویت مجهول و بی ارزش زن مدرن را جایگزین کردند. 🔸زن مدرن می‌بایست جسم ظریف و طبع لطیف خود را فراموش کند و پا به پای مردان جامعه در هر شغل و حرفه ای فعالیت اجتماعی داشته باشد ! (پیک موتوری، راننده کامیون ،...) باید از قرص ها و داروهای مختلفی استفاده کند تا بتواند همپای مردان جامعه در هر ورزش رزمی و بزمی حضور پررنگ داشته باشد ! (وزنه‌برداری ، بدنسازی ،...) باید عمل های مختلفی هر ساله بر روی بدن خود انجام دهد تا مورد پسند و مقبول فضاهای مدرن کاری گردد! (پیکرتراشی ، لیپوساکشن ،...) . ⚖ در قانون اساسی کشور عزیزمان اصل بیست و یکم ، در خصوص حقوق زن این موارد لحاظ شده است : دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین نماید و امور زیر را انجام دهد: ۱. ایجاد زمینه‏‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او. ۲. حمایت مادران، بالخصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند، و حمایت از کودکان بی‌سرپرست. ۳. ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده. ۴. ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی‌سرپرست. ۵. اعطای قیمومت فرزندان به مادران شایسته در جهت غبطه آنها در صورت نبودن ولیّ شرعی . 🔸حال آنکه برخی از مسئولین با استفاده از کلمه آزادی در صحنه جهانی خود را مطرح نمودند و زن مدرن را رقم زدند ، و از قانونی صحبت میکنند که نه تنها در قانون خدا بلکه ، در قانون اساسی کشور نیز دیده نمی شود ، بهتر هست یکی از مولفه های دومین همایش زنان تاثیرگذار را به زنانی اختصاص دهند که ، زمینه های رشد و شخصیت زن را طبق قانون اساسی ارتقاء داده‌اند! ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰تهران ، دارآباد ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
✍ ترور یعنی پایان.mp3
3.26M
🚩✌️نصر مِنَ الله وَ فَتح قَریب 🎙نسبت ترور و پایان ایدئولوژی ⚔️ خشونت کور یعنی؛ 👌 بن بست ذهنی و روانی، ناکامی عملی، 🩸 دو بن بست درونی و بیرونی ⏳ یعنی شمارمعکوس 👈خشونت کور،یعنی ❌ پایان کار دشمن ❌ ✌️بشارتی از جنس پیروزی✌️ 🎙گوینده: جناب آقای محمد حیدری 🔘 ویراستار: سرکار خانم اروانی صالح ✍نویسنده: سرکارخانم ندا حکمت نیا ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 ترور یعنی پایان هیچ میدونستین هر فرد یا گروهی که در عمل به نقطه ترور و «خشونتِ کور» برسد به پایان خویش اعتراف می‌کند؟ 🔹اصن این یه قانون کلیه فرقیم نمی‌کند که طرف حق باشی یا باطل،‌ همین که تصمیم به خشونت کور گرفتی یعنی تو از نظر ذهنی و روانی به بن‌بست رسیدی. بن‌بست فکری و راهبردی که مساوی است با دستپاچگی عملی و ناکامی از راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی. نکبتی که بالاخره فرد یا گروه درمانده رو وادار به پراکندگی در خشونت بی هدف خودش می کنه. 🔹دقیقا مانند موجود وحشی ای که وقتی خودش رو در قفس و تمام راه ها رو بسته می بینه، بی هدف خودش رو به در و دیوار می کوبه اونقدی که حتی خودشو از بین می بره. 🔹بنابر این تنها کسی یا کسانی دست به خشونت کور می‌برن که هم در دنیای درونی خودشون و هم با جهان بیرون درگیر شده باشن و نتونسته باشن دقیقا یه راهی پیدا کنن. 🔸خشونت کور یعنی دو بن بست درونی و بیرونی خشونت کور یعنی شنیدن صدای زنگ خطر و شمارش معکوس حتی اگر ظاهرا همه چیز رو به راه باشه . 🔹خلاصه خشونت کور پیام های زیادی داره خشونت کور نشون میده که یه چیزهایی سرجای خودش نیست و احتمالا خیلی وقتم هست که سرجاش نبوده است و صاحبش نمیتونه بگرده پیدا کنه و اصلاح کنه و همین میشه که بر شاخه می نشینه و ساقه می بره و با خیال پایان دیگران، پایان خودش رو رقم میزنه. 🔹و اما این اتفاقاتی که این روزها از درون و بیرون، غزه یا کرمان رقم میخوره، باهمه تلخیش بشارتی از جنس پایان دشمن رو برای ما به ارمغان میاره. ✍ بانو حکمت‌نیا ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 ترور یعنی پایان هر فرد یا گروهی که به نقطه ترور و «خشونتِ کور» برسد دارد به پایان خویش اعتراف می‌کند. فرقی نمی‌کند که برحق باشی یا باطل،‌ مظلوم باشی یا ظالم و چه کسی را می‌کشی مقصر یا بی‌گناه؛ همین که تصمیم به خشونت کور گرفتی یعنی ذهن تو و روان تو به بن‌بست رسیده است: بن‌بست در اندیشیدن و راهی عقلانی یافتن، بن‌بست در اخلاقی زیستن و انسان ماندن، و بن‌بست در تاب‌آوری روانشناختی و از هم نگسیختن. درواقع جهان و زندگی و جامعه به بن‌بست نرسیده است تو به بن‌بست رسیده‌ای و آن هم دو بن‌بست: بن‌بستی در خویش و بن‌بستی با بیرون خویش. 🔹کسی که با خویش در آشتی است و هنوز در درونش جوانه امید و عطر معنا برای زندگی هست، در بدترین فشارهای بیرون نیز از خویشتنِ خویش انرژی می‌گیرد و زیستِ درونی عقلانی و شادمانه‌ای دارد. و کسی که با بیرون خویش در آشتی است، در سخت‌ترین فرسودگی‌ها و تلاطمات درونی نیز این فرصت را دارد که از بیرون (جامعه و هستی) انرژی بگیرد و تنها نماند و به نقطه استیصال نرسد. تنها کسانی که هم در درون خویش و هم با بیرون خویش به بن‌بست رسیده‌اند، دست به خشونت کور می‌برند؛ فرقی نمی‌کند فرد باشد یا گروه یا فرقه یا حزب یا حتی یک حکومت. حتی وقتی یک ایدئولوژی فرمان به خشونت کور می‌دهد، درواقع دارد به غیرانسانی بودن خود و به بن‌بست رسیدن خود و به پایان یافتن خود اعتراف می‌کند. 🔹پس آن‌که در خشونتِ کور می‌کُشد، خواه خود را خواه دیگری را، او در دو بن‌بست گیرافتاده است و با این کار پیام می‌دهد که به نقطه پایان خویش رسیده است، گرچه هنوز ظاهراً زنده باشد و در دستش بمب یا اسلحه باشد و ظاهراً هنوز قدرت کشتن داشته باشد. 🔹خشونت کور البته پیام دیگری هم دارد: چیزهایی سرجای خودش نیست و احتمالا خیلی وقت است که سرجایش نبوده است و باید گشت و یافت و اصلاح کرد آن‌چه سرجای خودش نیست و باعث شده است که برخی به بن‌بست کشیده شوند و تصمیم بگیرند با خیال پایان دیگران، پایان خویش را رقم بزنند. 🔹و اما این غصه‌هایی که این روزها از درون و بیرون، غزه یا کرمان یا هرجایی که بی‌گناهی کشته می‌شود، بر دلمان می‌بارد، و این مصیبت‌هایی که پی‌در‌پی برسرمان آوار می‌شود، اگر نکشدمان، قوی‌ترمان می‌کند. 🔹به مردم کرمان، به مردم ایران و به همه انسان‌های صلح‌جوی جهان تسلیت می‌گویم که کشته شدن ظالمانه حتی یک انسان بی‌گناه خبر بدی است برای همه آنانی که امید دارند در جهانی انسانی‌تر زیست کنند. ✍بانو حکمت‌نیا ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ خدارا سپاس برای سپاهش که اگر نبودند فراموش می شد معنای غیرت، در کویرساخته لیبرالیسم و فمینیسم و ... خشک می شد معنای ناموس دین، وطن، زن و بشریت فراموش می کرد مرد کیست و مردانگی کدام است ...! @afsarsalamati ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰یک روز در ایران قانون کاپیتو لاسیون اجرا می شد و امروز با اقتدار کیلومترها دورتر پایگاههای نظامی آمریکا را مورد حمله قرار می دهیم. یک ۲۶ دی، به ،۲۶ دی ۱۳۵۷ و فرار شاه خائن از ایران ، اضافه شد. 🔹روز ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ را نیز گرامی می داریم. ✍حمیده شفیعی زاده به پایگاه های نظامی آمریکا۲۶ دی ۱۴۰۲ ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰و اما علاقه به کنترل گری 💪 🔹ما آدم ها موجودات کنترل گری هستیم. تلاش داریم کنترل هرچیز را که بتوانیم در اختیار بگیریم. این امر به ما احساس تسلط و قدرت و در نهایت امنیت می دهد. در بین آدم ها البته توان کنترل گری متغیراست. برخی حتی قادر نیستند بر ذهن و رفتار خودشان کنترل داشته باشند و به این ترتیب امنیت و یکپارچگی روانشان بهم می ریزد و مبتلا می شوند به انواع بیماری ها. برخی هم قادرند نه فقط خود، بلکه متغیرهای دنیای پیرامون و حتی ذهن سایر آدم ها را نیز به کنترل خود درآورند. 🔹مجموع سه گانه هوش عقلانی و هوش هیجانی و هوش معنوی (Iq.Eq.Sq) در تفاوت قدرت افراد در تسلط بر محیطشان تعیین کننده است. فرد به هر میزان که در این سه گانه قوی تر می شود جهت مشاغل مدیریتی و کلان تر مناسب تر است. 🔹اما نکته ؛ در روانشناسی بر گرفته از معرفت توحیدی: انسان تا زمانی که مسلط بر امور نیست، مضطرب و پرتلاش است. خیالش جمع نیست و خودش را نیازمند کمک سایرین به ویژه نیروی برتر که خالق باشد می داند و متواضع است اما به شکل ناهشیار وقتی بر امورات مسلط است و کنترل دارد، مبتلا به احساس بی نیازی و غروری مخفی و حتی خواهد شد، در ربوبیت الهی که به شکل پیوسته و در ارتباط با بندگان رخ می دهد و به ویژه در ارتباط با مومنینی که ربوبیت را خواستارند، گاه کشیدن فرش آرامش از زیر پای فرد، یادآوری و تلنگری است که: "آن کنترلی هم که در دست داری، من به تو داده ام، فقط خواستم یادآوری کنم" و بعد همین لبخند 😊 ✍زهرا کیایی ✅@afsarsalamati ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰لیلة الرغائب شب آرزوها یا رغبت‌ها؟! 🔹اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو, ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را مي‌گويند رغبت, در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. 🔹در بخش پاياني سورهٴ مباركهٴ «قمر» چنين آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ يعني مردان باتقوا بهشتي دارند همين (جَنَّاتٌ تَجْرِيْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ جنت جسم و بدن است و لذايذ مادي كه در آن نهرِ عسل جاري است نهرِ آب جاري است نهر شير جاري است نهر خمر جاري است اين انهار چهارگانه در اين بهشت هست. اما يك بهشت ديگري دارد كه آن براي روح ماست و اين را با واو عطف بيان نكرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و في» ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت براي روح ماست براي جان ماست كه نزد خدا قرار بگيريم و اوساط اهل ايمان, رغبتشان در ليلةالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدي از اهل ايمان گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش و انجذاب خود قرار مي‌دهند. 🔹 آن‌گاه درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است كه ـ ان‌شاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار مي‌يابيم چه اينكه ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار هراس و رهبت شد او هم دو جهنم دارد جهنمي است كه جسم را مي‌سوزاند كه در سورهٴ مباركهٴ «نساء» مشخص شده است كه فرمود: ﴿كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ﴾ كه اين پوست و جسم و بدن را مي‌سوزاند و يك عذاب معنوي است كه روح را مي‌سوزاند كه ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَي الْأَفْئِدَةِ﴾ 🔹 مستحضريد كه رسوايي, بي‌آبرويي اينها عذاب روح است سوخت و سوز پوست و جسم, عذاب بدن است اينكه فرمود: ﴿لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ رسوايي يك عذاب دردناك دروني است آن دو بخش مربوط به رهبت است كه ما بايد راهب و هراسان و گريزان باشيم, دو بخش اوّلي كه مربوط به جسم و جان ماست كه ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ مربوط به رغبت است كه ـ ان‌شاءالله ـ به اين سمت راغب باشيم. 🔹 بنابراين ليلةالرغائب مي‌تواند رغبت‌هاي گوناگون و مراحل فراواني را در پيش رو داشته باشد كه ـ ان‌شاءالله ـدر اوّلين شب جمعه ماه پربركت رجب همه شما آن توفيق را داشته باشيد هم به جنّت جسماني برسيد هم به جنّت روحاني. 💬 بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 بخوان خدای خودت را 🔹 از جنس تو، کسانی هدف خلقت بوده‌اند پس تو نیز می‌توانی به آن درجه‌ها نزدیک شوی... 🔹 با خدا دوست باش؛ خواسته‌ی خودت را صادقانه با او در میان بگذار. او که می‌داند در قلب تو چه می‌گذرد، فقط منتظر است به زبان بیاوریش. خودش فرموده «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» 🔹 بگذارید طلب کردن از خدا برای شما یک سنت بشود. در دعا کردن، هیچ گره‌ی فکری نداشته باشید؛ نگویید «خجالت می‌کشیم هر چیزی را از خدا بخواهیم؛ سر سجاده باید از او درخواست درست و حسابی داشت.» اگر این‌طور فکر کنید، خودتان را محروم کردید. با خدای خود راحت باشید. از ریزترین تا پیچیده‌ترین مسائل، از دست‌یافتنی‌ترین‌ها تا محال‌ترین‌ها، از طلب همسر خوب، زندگی خوب، شغل خوب، خانه‌ی خوب، ماشین، طلب امامِ خوب برای جامعه و... را با او در میان بگذارید. لزوماً هر دعایی آن طور که می‌خواهید اجابت نمی‌شود؛ چرا که شرایط استجابت دعا گسترده و متنوع است، اما نگران نباشید، شما دعایتان را بکنید، او تدبیر می‌کند. 🔹 « » در دعا زود شدنی می‌شود... تا زمانی‌که دعا نمی‌کنیم ممکن است بیاد خدا نباشیم؛ اما وقتی دعا می‌کنیم، در قبال متعال، احساس می‌کنیم. پس از خود بیرون آمده و در محضر او قرار می‌گیریم... لحظه‌ای که دعا می‌کنیم و خالصانه از ته وجودمان از او طلب می‌کنیم گرمای حضور خدا را در قلب خود حس می‌کنیم و آرام می‌شویم که «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» 💬 برگرفته از سخنان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فرزند کمتر یا بیشتر! ⁉️کدوم بهتره و چرا؟! ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰و تو آن می ارزی، که می ورزی 🔹آن چیزی که در شکل گیریِ شخصیت و رفتار هر فرد بسیار اساسی و تعیین کننده است، ارزش های اوست. شوارتز در تحقیقات خود بر روی ارزشها و در میان فرهنگ های مختلف به این نتیجه رسید که برای تغییر رفتار آدم ها، باید ارزش های آنها را شناسایی کرد و تغییر داد. 🔹ارزش ها،اهداف ما را شکل می دهند و ما شب و روز خود را برای رسیدن به اهدافمان می گذاریم و نسبت به آنها حب می ورزیم. در روانشناسی مبتنی بر معرفت توحیدی، شغاف لایه دوم از لایه های چهارگانه قلب است که حب و محبوب در آن جای می گیرد و سرانجام مانوس انسان می شود و قلب (فواد) او را کاملا به اشغال خود در می آورد. پس انسانی با ارزش لذت جویی،  محبوبش پول و شهرت و شهوت است  و فردی که خیرخواهی ارزش اوست، تمام هم و غم وی خشنودی خلق الله. 🔹رغبت ها و اشتیاق های ما ارزندگی ما را تعیین می کنند و سرانجام بر تن ما پوشانده خواهد شد. می توانی خودارزیابی کنی و حدس بزنی تهش چه می شود. نگاهی به قلبت کن. ببین با چه چیز مانوس است و به چه چیز می ورزد، سرانجام همان می ارزد. ✳️ بنده‌ آنی كه در بند آنی  آن ارزی كه می‌ورزی (خواجه عبدالله)   ✍زهرا کیایی ✅@afsarsalamati ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آزار و اذیت جنسی در صدر اخبار فرانسه، بهشت زنان! 🔹 طبق یک نظر سنجی در فرانسه ۱۰۰٪ گفتند هنگام استفاده از وسایل عمومی مورد آزار قرار گرفتند. ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰لرستان ، تنگه خزینه ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies