eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
529 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
512 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 : کافران را دوست ميدارم، از اين وجه که دعوي دوستي نميکنند. ميگويند:آري کافريم، دشمنيم. اکنون دوستيش تعليم دهيم، يگانگيش بياموزيم. اما اينکه دعوي ميکند که من دوستم و نيست، پر خطر است. 📚مقالات شمس تبريزي، دفتر اول. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠موضوع علم و : 🔹 : به تصريح در ميباشد؛ و اين امري است که بين تمام مشترک است. لذا کأنه مقولات مندمج تحت موجود بما هو موجود ميباشند. و به اين ترتيب نميتوان ادعا کرد که تنها به نحو لابشرط مقسمي، ديگر علوم را اندماجا در خود دارد، بلکه هم همينطور ميباشد. 🔸 : موجوديتِ مشترکي که موضوع علم فلسفه است گرچه شامل همه ي مقولات از اين حيث که عارض بر آنهاست ميشود؛ لکن خصوصيت هر مقوله داخل در موجوديت، که موضوع علم فلسفه است، نميشود. به بيان ديگر موجوديت، عين حيثياتِ مقوله نيست. در حاليکه مفاد اين است که حيثيات مقوله، در عين غيريت داشتن از آن، "عين خصوصيات و نفسِ حيثياتش" باشد. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠 : 🔹سرشت وجودی آفتاب دائما بر نورافشانی و تابیدن است و در افاضه اشراقات بخل و امساکی ندارد. اگر حایلی در میان است، از ناحیه آفتاب و نور پر فروغ وی نیست،که اگر چنین بود ابدال و اوتاد را یارای زیارت آن ربا نبود. این ماییم که باید در مسیر انسان سازی قرار گرفته و خود را ارتقای وجودی دهیم و دو بال علمی و عملی خود را شکوفا کنیم تا از محضر الهی انسان کامل که مظهر اسم شریف شهید حق است استفاده کنیم، در غیر این صورت ولو این که علیه السلام ظهور یابند و در میان جمع مردم حاضر شوند و همه ایشان را ببینند، دیری نمی پاید که ما نیز به حضرتش عادت کرده و از آنچه در درون جانش است غافل می مانیم. معلوم میشود آن کسی که لیاقت دارد تا از محضر امام زمان بهره مند شود نیازی به حضرت ندارد، بلکه به واسطه ارتقای نفسانی خود از آن حضرت بهره میگیرد. اما در مقابل، آنکه در درون جانش اسباب شهود امام مطلق را فراهم نکرده است، ولو اینکه امام با بدن مبارکش حاضر شوند بهره کافی و لازم نخواهد برد؛ زیرا امام زمان علیه السلام انسان کاملی است که با ظهورش هفتاد و یک اسم از اسمای اعظم الهی که تا کنون فقط یکی از آنها ظهور پیدا کرده است قیام خواهد کرد و ما باید آنچنان خود را آماده کنیم که بتوانیم هر وقت اراده کردیم در محضر مظهر تامه کریمه "لوانزلنا هذا القرآن علی جبل لرأیتهُ خاشعاً متصدعا من خشیة الله" قرار بگیریم و از آن حضرت استفاده علمی و معنوی ببریم. ⭕️بیانات استاد حفظه 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠آيا ميتوان گفت يک علم است؟ 🔹 : در هر علمي از موضوع آن علم بحث ميشود(نه خوده موضوع). تعريف مشهور از اين است که ((ما يلحق الشي لذاته و ما يلحق الشي لما يساويه)). اما براي که است، عرض ذاتي نميتوان فرض کرد چون که يا بايد لحوق پيدا کند و يا اينکه بايد امري مساوي با آن باشد و حال اينکه غير از او چيزي نيست! پس عرفان نظري علم نيست. 🔸 : در هر عامي نسبت به اجزائش دو جهت مطرح ميشود؛ يکي جهت شموليت و ديگري جهت ملحوقيت. اما جهت ملحوقيت که محل اشکال است در بگونه اي است که لواحق متشرح از "صقع وجود لابشرط مقسمي" است. 🔸 ديگر برپايه : نسبت لابشرط مقسمي به اجزائش کأنه نسبت نفس به قوا ميباشد که (( )) و قوا خارج از وجود لابشرط مقسمي نيست که توهم شود لحوقشان موجب محدوديت در وحدت نفس شود، بلکه همه شأني از شئونات نفس اند. ⭕️فثبت که عرفان نظري علم است. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
5_418084932775333116.pdf
1.87M
🔹 ترجمه و متن #کتاب #مرآة_العارفين از #شيخ_کبير #صدرالدين_قونوي. #عرفان 🆔 @felhekmat
💠 پاسخ استاد جوادي آملي به اشکال سابق: 🔹پاسخ : ((خصوصيات اين امور جزئيه که لاحق بر آن امر کلي اند از دو حال خارج نيستند؛ يا از صميم آن موضوع کلي برخواسته اند و خارج محمول اند، در اين صورت داراي مصحح حمل بوده و قابل اقامه ي برهان اند. يا اينکه بيگانه ي از موضوع بوده و محمول بالضميمه اند))؛( ،ج1،ص181). 🔸 پاسخ استاد: اولا استاد جوادي خلط بين عرض و عرضي کرده اند؛مقسم و که در مقابل است، ميباشند. حال اينکه عرضي براي محمول نيستند تا آنها را من صميمه بدانيم. ثانيا مبناي استاد در تعريف اين است که محمولِ من صميمه باشند؛ که اين مطلب هم خالي از اشکال نيست. زيرا عوارض ذاتيه همواره محمول من صميمه نيستند که عرضي للموضوع باشند، بلکه شايد ذاتي للموضوع باشند. لذا تعريف عوارض ذاتيه به محمول من صميمه تعريف به اخص است نه مساوي. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠فارابى گويد: 🔹پس اگر از قطع علائق بدنى و عوائق ظلمانى، و از دورى مشتهيات نفسانى رنج مى برى و احساس تألم مى كنى پس واى بر تو كه اين تألم از مفارقت و محرومى و تأسف از حالات گذشته علامت شقاوت نفس تو است. پس معلومت باد كه لائق به مقام قرب حضرت ذوالجلال والاكرام نيستى و رستگار نمى شوى. 🔹و اگر از اين تجرد و قطع علائق آسوده خاطر و خرسندى پس خوشا بحالت كه نيكبختى. و اين دليل و نشانه سعادت نفس تو است و دانسته مى شود كه از لطائف نورانيه الهيه است 🔹پس در اين حال با اينكه در بدنت هستى گويا در بدنت نيستى و گويا در صقع ملكوتى پس مينگرى آنچه را كه نه چشمى ديده است و نه گوشى شنيده است و نه بر قلب بشرى خطور كرده است. 📚نصوص الحكم بر فصوص الحكم، ص۱۴۵ 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
علیه السلام به فرمودند: ای ! 🔸 شیفته کسانی که می خوانند و مدام می گیرند و می دهند و گمان می کنند که آدمهای موفقی هستند ، مباش و آنها را نخور . زیرا ممکن است که به این عبادات " " کرده باشند یا بخواهند عمداً مردم را فریب دهند . ای کمیل ! 🔸 شیطان وقتی قومی را دعوت به گناهانی مثل زنا، شراب خواری، ریا و آنچه شبیه این گناهان است می نماید، عبادات زیاد را با طول و و خضوع و خشوع پیش آنان محبوب می گرداند . وقتی خوب آنها را به دام انداخت، آنگاه آنان را دعوت به ولایت و دوستی پیشوایان و می نماید . 📚بحار الأنوار ، ج ۸۱ ، ص ۲۲۹ 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠بعثت رسولان بر حسب : بدان که رسولان "از حيث رسالتشان" همان علمي به امت ميرسانند که استعدادها و ظرفيتهاي آنها(امت)اقتضا نمايد و ممکن نيست بيش از آن يا کمتر از آن باشد. چون ايشان بيانگر و دعوت کننده ي احکام افعال امّت بر حسب مصالح دنيوي و اخروي امت خويش اند. "از آن جهت که انبياء و عارفان اند" علومشان به حسب استعداد و قابليتهاي خود ايشان است. که درود و سلام خدا بر ايشان باد. و خداي داناست. 📚کتاب المعرفة، مسئله 118. __________________________________ 🔰اقول: 1⃣هر امت داراي مزاجي مخصوص است لذا استعدادي مخصوص دارد. 2⃣مقام خلافت غير از نبوت است. اين نکته به انضمام نکته اي ديگر(ظل لابشرط مقسمي بودن کون جامع)دخلي بسزا در فهم صحيح سهو النبي(ص) دارد؛ فليتامل ترشد انشااللّه 3⃣نبي هر امت عصاره و مخصوص همان امت است. 4⃣مهدي=59 و 14=9+5 که مجموع و جمع چهارده وجود نازنين(ع) است و 5=4+1 که عصاره ي پنج تن(ع)است. پس امتش عصاره ي تمام امم سابقه ميباشد. 5⃣چون هر امت مزاجي مخصوص دارد لذا ظرفيت و استعدادي مخصوص هم دارد که مطلوب و کمال آن امت، وصول به همان مرتبه است لذا شرايع امم مختلف با هم متفاوت است. 📋نکته: تمام نکات و خصوصا مسئله ي شماره ي سوم و چهارم بصورت موجز آمد؛ لذا مخاطب فقط متخصص ميباشد. و فروع بسياري متفرع بر اين نکات ميباشد. ع 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
خدا، خداي آدمهاي خلافکار هم هست... 🆔 @felhekmat
💢گروه فِي الحِکمَة 🆔http://eitaa.com/joinchat/4043112461Cd441373875 🔸مخصوص مباحث فلسفي و عرفاني و همچنين تبادل اطلاعات بين اعضا.
🔹 #کتاب توفیق التطبیق فی اثبات ان #الشیخ_الرئیس من الامامیة الاثنی عشریة. 🆔 @felhekmat
توجيه و تفسير اقوال مندرج در تصوير به بيان فلسفي و عرفاني: 1⃣آدمها به خوب و بد تقسيم نميشوند. سخن صحيح آن است که يک انسان داريم و يک شِبهِ انسان؛ با اين حال بين عوام الناس دائر است که شبه انسان را تقسيم به خوب و بد ميکنند در حاليکه لافرق بين محسنينهم(عند العوام) و بين عباد الاصنام الا في الفظ(في الحقيقة) که يکي را مسلم خوانند و ديگري را کافر. به بيان آخر بين افراد جسمانية الحدوث باهمديگر تقريبا هيچ تفاوتي نيست. 2⃣به تعبيري خدا(حق نه ربّ) يکيست نه آدمهاي خلافکار و درستکار يکسانند. خداي رسول اللّه ص هيچ تفاوتي با خداي ابوجهل ندارد و خداي هردو يکيست. و به اين ترتيب تجليات الهي بطور کاملا يکسان بر عين ثابتِ هر فرّ و برّي نازل ميشود. اما افراد به حسن اختيار و سوء اختيار به تجليات الهي قيد ميزنند. 3⃣چون خدا فاعل بالقصد نيست لذا مبرّي از فرق گذاشتن بين بندگانش هم هست.تامل. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
توفیق_التطبیق_فی_اثبات_أن_شیخ_الرئیس
17.93M
🔹 #کتاب توفیق التطبیق فی اثبات ان #الشیخ_الرئیس من الامامیة الاثنی عشریة. 🔸مولف: #علي_ابن_فضل_اللّه_الجيلاني 🆔 @felhekmat
نفی خواطر مثال علامه.mp3
14.85M
💠بیان استاد یزدان پناه در خصوص #نفي_خواطر به دستور علامه طباطبايي:((... هرگونه عمل کردن صحيح نيست...)) 🆔 @felhekmat
💢گروه فِي الحِکمَة 🆔http://eitaa.com/joinchat/4043112461Cd441373875 🔸مخصوص مباحث فلسفي و عرفاني و همچنين تبادل اطلاعاتِ حاصل از "تحقيق و تتبع" بين اعضا.
💠متن کامل تقریظ مرحوم (ره) بر : بسمه تعالی خداوندا! پروردگارا! نامهای نیک، برترین نشانه ها، بزرگی و نعمتها فقط از آن توست. همانگونه که تو خود را ستودی تو را ستایش نموده و همانطور که خود را مدح نمودی تو را مدح می کنیم. بر بنده و رسولت محمد و آل او (صلی الله علیه و آله و سلم) درود می فرستیم. پروردگارا! از تو می خواهیم دلهای ما را پس از هدایت، گمراه ننموده و رحمت خود را نصیبمان سازی که فقط تو دارای بخشش فراوانی. چند سطری درباره کتاب اعمال سال تألیف پیشوای طایفه، حجت حق، آیت الله، مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی - قدس الله روحه - می نویسیم نه با این هدف که این کتاب گرانسنگ یا مؤلف بزرگ آن را بستایم؛ زیرا این کتاب دریای لبریزی است که در سنگ و پیمانه نگنجد و مؤلف آن پیشوای والا مقامی است که بلندای زیاد شخصیت او را هیچ مقیاسی قابل اندازه گیری نیست، و ناتوانی، عذری موجه، و یأس از رسیدن به مقصد، برای استراحت کافی است؛ بلکه با هدف تذکر به برادران و دوستان و سروران صادق و با صفا. که تذکر برای مؤمنین سودمند است. برادرانم! زندگی دنیا بازیچه ای بیش نبوده و زندگی حقیقی سرای آخرت است. انسان در زندگی پست دنیا وظیفه ای جز آماده شدن برای زندگی آخرت، پیمودن راه نزدیکی به خداوند، پیشه کردن بندگی و تواضع در مقابل خدا ندارد. حجابی بین او و پروردگارش نیست. و چاره ای جز ایستادن در پیشگاه خداوند نمی باشد. بنابراین انسان باید در جایگاه نیاز ایستاده و علامت بندگی را در خود آشکارو نماید؛ به پروردگار عزت روی نموده و متوجه ساحت بزرگی و عظمت او شود و با نامها و صفات نیکوی او و بوسیله دعا به او نزدیکی جوید؛ و با مراقبت در روزها و شبهای مختلف و ماهها و سالها به او متوسل و خود را در مسیر وزش بادهای انس و نسیمهای قدس او قرار دهد. چنانکه فرمود (صلی الله علیه و آله و سلم): در طول زندگانی شما نسیمهایی از رحمتهای پروردگار می وزد، بهوش باشید! به آن رو کنید و به آن پشت نکنید. بجان خودم سوگند، روش گذشتگان مقرب و روندگان راه بندگی، یعنی محمد و آل پاک او و سایر پیامبران، راستگویان، شهدا و صالحین همین بوده است. و آنان چه همراهان خوبی هستند. کتابی که پیش رو دارید از بهترین کتابهایی می باشد که در این زمینه نگارش یافته است. در این کتاب لطایفی که اهل ولایت خدا از آن نموده و نکات ظریفی که در دل سرگشتگان محبت خدا خطور نموده و تمام مطالبی که مربیان درباره عبادت خدا فهمیده اند، وجود دارد. خداوند مرقد مؤلف بزرگ آن را نورانی، از بارانهای رحمت و بخشش خود بر آن سیراب و او را به پیامبر و آل پاک او ملحق نماید. محمد حسین طباطبائی 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠 (ره): 🔹اكثر افرادى كه موفّق به شده و توانسته اند ذهن خود را پاك و صاف نموده و از خواطر مصفّا كنند و بالأخره سلطان معرفت براى آنان طلوع نموده است در يكى از اين دو حال بوده است: 1⃣اوّل در حين مجيد و التفات به خواننده آن، كه چه كسى در حقيقت قارى قرآن است و در آن وقت بر آنان منكشف میشده است كه قارى قرآن خداست جلّ جلاله. 2⃣دوّم از راه به حضرت ابا عبد الله عليه السّلام زيرا آن حضرت را براى رفع حجاب و موانع طريق نسبت به سالكين راه خدا عنايتى عظيم است. 📚رسالۀ لب اللباب،ص۱۵۰ 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
🔹فتواي حضرت آيت اللّه سبحاني(حفظه اللّه)در خصوص کمک به مردم #يمن: ((کمک به مردم يمن در اين برهه زماني بر مومنين واجب است.)) 🆔 @felhekmat
جمهوری افلاطون.pdf
5.18M
🔹 #کتاب #جمهوري از #افلاطون 🆔 @felhekmat
💠دستور العملی از علامه طباطبایی در نفی خواطر و منوّر شدن خيال: 🔹و اگر مىخواهى درستى سخن ما را بيازمايى: 1️⃣مكان خلوتى را انتخاب كن كه هيچ مشغولكنندهاى از قبيل نور و صدا و اثاث منزل و غيره در آنجا نباشد، سپس طورى بنشين كه مشغول به كارى نشوى و حواست پرت نگردد 2️⃣ و چشمانت را بسته نگهدارى، 3️⃣آنگاه صورتى را مثلًا صورت ((ا)) را در خيال خود مجسم نمايى كه كاملًا توجّهات به آن معطوف گردد و هشيار باشى كه هيچ صورت خيالى وارد محوطه صورت ((ا)) نشود؛ 🔹پس در اين هنگام كه ابتداى كار است در مىيابى كه صورتهاى خيالى ديگر مزاحم تو شده و ذهن تو را مىخواهند تاريك و مشوّش نمايند، صورتهايى كه بسيارى از آنها قابل تشخيص و شناسايى از يكديگر نيست، صورتهايى كه از افكار روزانه و شبانه و مقاصد و خواستههاى توست، حتّى اين افكار چه بسا درباره اين باشد كه يك ساعت بعد از بيدارى در فلان جا خواهى بود يا با فلان شخص ملاقات خواهى كرد يافلان عمل را انجام خواهى داد؛ اين در حالى است كه تو در خيال خود فقط به صورت ((ا)) نظر دارى و به آن توجه مىكنى و اين تشويش ذهن مدّتى با تو خواهد بود و تداوم خواهد داشت. 🔹پس اگر چند روزى به تخليه و پاكسازى اين خيالات مزاحم اقدام نمايى، بعد از مدّتى مشاهده مىكنى كه آن خيالات و خواطر رو به كاهش گذاشته و هر روز كم مىشود و نيز نورانى مىگردد تا اينكه احساس مىكنى هر چه به دل و ذهن تو خطور مىكند، چنان روشن است كه گويا آن را با چشم حسّ خود مشاهده مىكنى آنگاه اين خواطر به طور تدريجى روز به روز كمتر مىشود تا اينكه هيچ صورتى با صورت ((ا)) باقى نمىماند. اين مطلب را خوب تحويل بگير! 📚طريق عرفان(ترجمه رساله الولايه)،ص110. ______________________________________ 🔰 اقول: عمل به اين دستور و دستورات مشابه بدون رعايت شروط و ايجاد صلاحيت مشکلات و خطراتِ قطعي را در پي خواهد داشت. حداقل محذوري که براي عملِ خودسرانه به اين دستور و ديگر دستوراتِ مشابه هست اينکه فرد ناخواسته بابِ ارتباط با اشباح و اشيايي را باز ميکند که نظاره به آنها براي انسانهاي عادي بسي وحشتناک و اضطراب آور است تا جايي که امکان به خطر افتادنِ سلامتي شخص يا مجنون شدنِ وي هست. بعنوان مثالي دورا دور حال کسي که بدون رعايت شروط به اينگونه امور اقدام ميکند مثل کسي است که بدون ورزش و تمرينِ صحيحِ زير نظر استاد و مربي انواع و اقسام داروها را تناول و استعمال و تزريق ميکند تا جسمش تنومند شود و حال اينکه خود را بيمار و هلاک ميکند نه تنومند. بله! گلاويز شدن با بلياتِ اين راه مردي سر سپرده و جان بر کف ميخواهد و اين راه شيوه ي مردانِ بلاکش هست. افراد عادي و عموم مردم را هم هيچ خبر از بلياتِ اين راه نيست. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠عبادت و عبوديت بر حسب : 🔹عبوديت و بندگي، اطلاعت و محبتِ حق را ميطلبد. چون حق دانست که آفريدگانش نميتوانند به طاعتِ ناب، و محبتِ خالصِ وي دست يابند، بشري از جنس خودشان قرار داد و پيروي او را اطاعت از خود معرفي فرمود که:((من يطع الرّسول فقط اطاع اللّه))؛ و همچنين محبت او را محبت خود قرار داد:((قل ان کنتم تحبون اللّه فاتّبعوني يحببکم اللّه و يغفر لکم ذنوبکم و اللّه غفور رحيم)). 🔹حق متعالي از حيث احديتش نه اسمي دارد، نه نعتي، نه صفتي؛ چنانکه اميرالمؤمنين(ع)فرمودند:((کمال الاخلاص نفي الصفات عنه))؛ اما در عين حال به هنگام تجلي، براي هرکس بصورتِ معتقدِ آن فرد ظاهر ميشود؛ به همين دليل است که ابوالقاسم جنيد(ره)در پاسخ به سوال از معرفتِ خداوند و عارفِ به او پاسخ داد:((لون الماء لون انائه))؛ چون آب رنگ ندارد و به رنگهايِ گوناگونِ ظروفِ شفافي که در آن قرار ميگرد، در ميآيد. حق متعال نيز هيچ تعيّني که بتواند او را محصور کند ندارد؛ اما براساس استعدادها و قابليتهايِ گوناگون، تعين ميپذيرد. کسيکه اين را فهميد اعتقاد هر معتقدي را سالم ميداند و ميداند که خداوند براي هرکس به نحوي ظاهر شده و آن شخص در همان ظرف و صورت به حق ايمان آورده. پس آنکه فقط به اعتقادي ويژه معتقد است، متوهم است نه عالم؛ زيرا عالِم حق را در همه ي صورتها و اعتقادات ميبيند. 📚 دريافتي از مسئله ي 112، کتاب المعرفة/مقرر کانال في الحکمه. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امام خميني(ره):ما تا حالا راه نيافتاديم... هجرت تا حالا نکرده ايم... ما در زمين متوقف شديم...و بايد راه بيوفتيم، چاره اي نيست... . 🆔 @felhekmat
💠تاثير تکوين بر تشريع: سرّ اين كه فرعون وقتى گفت: (بگذاريد من موسى را بكشم) چرا موسى عليه السّلام را نكشت راوى مىگويد: محضر امام صادق عليه السّلام عرض كردم: فرعون وقتى گفت: ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسى (بگذاريد من موسى را بكشم) چه كسى و چه چيزى او را از كشتن حضرت باز داشت؟ امام حضرت صادق عليه السّلام فرمودند: حلال زاده بودنش وى را از اين كار بازداشت زيرا انبياء و اولادشان را فقط زنازادگان مىكشند. 📚علل الشرائع، ترجمه ذهنى تهرانى، ج۱، ص۲۱۳. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠 (ره):((ما، در زمين متوقف شده ايم)). 💠 :((و از اموري که دانستن آن واجب است اينکه قوام نفس انساني در اول تکوّنش مفارق از بدن نيست[تا باشد]، بلکه استعداد دارد که به سبب ادراک عقليات و تصفيه از کدورات، يعني به علم و عمل، موجود مجرّد قائم بذات خود بشود و استغناء از محلت و مفارقت از مواد داشته باشد. ولي، اين مفارقت و تجرّد ياد شده براي هرکسي حاصل نميشود، و اگر کسي چنين ادعايي براي هر انساني بنمايد، سخن او در معرض منع است. زيرا که "اکثر انسانها"در فرو رفته اند[در ظلمت بحر هيولي، و غسق ليل طبيعت فرورفته اند])). 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat