هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
#عرض_تبریک
@Allah4all
🌺🌺 قال رسول الله ص: یا علی انت الصراط المستقیم 🌺🌺
💠 #میلاد با سعادت امیر مؤمنان حضرت #امام_علی بن ابی طالب علیهما السلام بر دلباختگان آن حضرت و #روز_پدر بر تمامی آزادگان جهان تبریک و تهنیت.
💠 Congratulations On The Birthday anniversary of #Imam_Ali (A.S)
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🔹امام على عليه السلام : سزاوارترين مردم به زهدورزى، كسى است كه عيب و نقص دنيا را بشناسد.
🔹Imam Ali (AS) said, 'The person best able to practice abstemiousness is he who understands the inferiority of this worldly life.'
🔹الإمامُ عليٌّ عليه السلام : أحَقُّ الناسِ بالزَّهادَةِ مَن عَرَفَ نَقصَ الدنيا.
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
#خاطرات_بین_المللی
#لندن
✳️ اندر کم کاری های ... ؟!
@Allah4all
🔺نویسنده این یادداشت یک ایرانی مقیم انگلستان می باشد.
🔹از رستوران ایرانی که بیرون آمدیم. مثل همیشه دوستان و کارکنان رستوران لطف بسیار داشتند و در همان گوشه دنجی که محل قرارمان بود منتظر حسن نشستم. هوا پاک و صاف و خنک بود. حسن گفت تا ایستگاه همر اسمیت همراهم می آید. از خیابان کینگ استریت سمت ایستگاه میرفتیم. گفتم حسن! سری به این کتابفروشی بزنیم. کتابفروشی الف.
🔸جوان پشت پیشخوان گفت جلسه است. صدای سخنران می آمد و جمعیتی حدود بیست نفر شنونده بودند. کلمه ایران و فارس به گوشم خورد. گفتم میتوانیم شرکت کنیم؟ ... نشستیم. سخنران دکتر نبیل حیدری بود در باره کتاب التشیع العربی و التشیع الفارسی صحبت میکرد و پاسخ به پرسش ها.
🔹همان بحث های معروف: شیعیان در ایران قائل به تحریف قرآنند. نهج البلاغه را شریف رضی نوشته است. ایرانیان خلفا را سبّ می کنند. مراجع قم در عید الزهرا شرکت می کنند و… سخن دو رشته داشت. ضد ایرانی و ضد شیعه امامیه.
🔸وقت گرفتم، توضیح بدهم. خوشبختانه مدیر جلسه با خوشرویی پذیرفت. گفتم: در سال ۱۹۴۵ آرتور جفری کتاب المصاحف را در قاهره منتشر کرد تا ثابت کند اهل سنت به تحریف قرآن اعتقاد دارند. اخیرا هم انتشارات بریل کتاب: the revelation and falsification نوشته ایتان کلبرگ شیعه شناس صهیونیست و امیر معزی را منتشر کرد تا ثابت کند شیعه به تحریف قرآن باور دارد.
@Allah4all
🔹بسیار خوب شما به ایران سفر کنید تمامی نسخه های قرآن را در کتابخانه ها و گنجینه نسخ خطی قرآن ببینید. آیا می توانید قرآنی پیدا کنید که حتی یک آیه و یا یک کلمه اش متفاوت باشد؟ چرا قرآن را که راز و رمز و تکیه گاه وحدت همه مسلمانان است، با چنین بحث هایی تبدیل به موضوع تفرقه می کنیم؟
🔸در مورد نهج البلاغه، کتاب هایی مثل مصادر نهج البلاغة و اسانيده از عبدالزهره الحسنی منتشر شده است که نشان می دهد بسیاری از خطبه ها پیش از تولد سید رضی در منابع وجود دارد. چگونه سید رضی می تواند نویسنده آن متون باشد؟ مگر آیت الله سیستانی نگفت سب خلفا و عایشه همسر پیامبر حرام است. مگر نگفت اهل سنت خود ما هستند؛ تعبیر انفسنا را به کار برد چرا این موارد را نمی بینید؟
🔹در مسیر که به خانه می آمدم کتاب نبیل حیدری را که برایم امضا کرده بود ورق می زدم با خود می گفتم. کجاست آن کتاب درجه اولی که در باره شیعه امامیه قابل عرضه جهانی باشد. واقعیت این است که پس از اصل الشیعه کاشف الغطاء و الشیعه و التشیع محمدجواد مغنیه و شیعه در اسلام علامه طباطبایی ره نتوانسته ایم کتاب شایسته درجه اولی عرضه کنیم. این همه بودجه های میلیاردی - صدها میلیاردی هم هست!- در موسسات فرهنگی، دینی و تبلیغی در قم و تهران و مشهد صرف می شود، محصول و نتیجه اش کجاست؟
به نقل از علی اکبر بدیعی
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
@allah4all
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
❇️ کتابی جدید درباره زندگی حضرت زینب سلام الله علیها
🔹کریستوفر کلوهسی
❇️ Half of My Heart: The Narratives of Zaynab, Daughter of 'Alî
🔹Christopher Paul Clohessy
🔸As Abû ʿAbd Allâh al-Ḥusayn, son of ʿAlî and Fâṭima and grandson of Muḥammad, moved inexorably towards death on the field of Karbalâʾ, his sister Zaynab was drawn ever closer to the centre of the family of Muḥammad, the ‘people of the house’ (ahl al-bayt). There she would remain for a few historic days, challenging the wickedness of the Islamic leadership, defending the actions of her brother, initiating the commemorative rituals, protecting and nurturing the new Imâm, al-Ḥusayn’s son ʿAlî b. al-Ḥusayn b. ʿAlî b. Abî Ṭâlib, until he could take his rightful place. This is her story.
#مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
#گفتگو
@studiesofshia
❇️ گفتگو با کریستوفر کلوهسی با موضوع تألیف کتاب درباره حضرت زینب سلام الله علیها
کلوهسی که ساکن ایتالیاست در جوانی مطالعات اسلامی خود را در قاهره و رم انجام داده و در مصر بیشتر به تحصیل مطالعات عربی پرداخته و در رم از حضور استادان مسلمان و غیرمسلمان بهرهمند شده است. او گفته است نیمی از قلبم برای فاطمه (س) و نیمه دیگر قلبم برای زینب (س) است.
امید حسینینژاد | شهرآرانیوز - «همه چیز برای من از [حضرت] زهرا (س) شروع شد. نمیشود که درمورد [امام]حسین (ع) پژوهش کنید و درباره مادر ایشان مطالعهای نداشته باشید. من حیرت کردم که چطور در مورد کسی که این قدر ارادت به او وجود دارد، هیچ کتابی (به زبان انگلیسی) در دست نیست. او نقش مبنایی در دوره ابتدایی گسترش اسلام داشته است و باید شخصیت و جایگاه او را بهخوبی شناخت. پس تصمیم گرفتم که رساله دکتری خودم را درباره ایشان بنویسم.» این بخشی از سخنان یک کشیش ایتالیایی درباره جایگاه حضرت زهرا (س) است.
کریستوفر کلوهسی، یک کشیش کاتولیک رومی متولد آفریقای جنوبی و نویسنده کتاب «فاطمه، دختر حضرت محمد (ص)» (چاپ اول: ۲۰۰، چاپ دوم:۲۰۱۸) و کتاب «نیمی از قلبم: روایتهایی از [حضرت]زینب، دختر [امام]علی (ع)» (۲۰۱۸) است که هردو را انتشارات گورگیاس چاپ کرده است. کتابی که وی درباره حضرت فاطمه (س) به رشته تحریر درآورده است، در زمان نخستین انتشار در سال۲۰۰۹، اولین اثر جامع درباره زندگی ایشان به یک زبان اروپایی بود که براساس منابع دست اول عربی نوشته شده است.
کلوهسی که ساکن ایتالیاست در جوانی مطالعات اسلامی خود را در قاهره و رم انجام داده و در مصر بیشتر به تحصیل مطالعات عربی پرداخته و در رم از حضور استادان مسلمان و غیرمسلمان بهرهمند شده است.
او پیش از این به عنوان یک کشیش جوان در منطقهای در شهر کیپتاون (آفریقای جنوبی) که اغلب مردم آن را مسلماننشینان تشکیل میدهند کار کرده و متوجه شده که تقریبا همه خانوادههای ساکن آن منطقه خویشاوندان یا دوستان مسلمان دارند و، چون کلوهسی فکر میکرد این موضوع مهمی است، لازم دید که غیرمسلمانان درک جامع و علمی از اسلام و مهمترین متون عربی آن داشته باشند؛ بنابراین شروع به تحصیل تا مقطع دکتری در مؤسسه کاتولیک مطالعات اسلامی و عربی در رم کرده است و هم اکنون در همان مؤسسه تدریس میکند.
او از ابتدا آشنایی زیادی با مذهب شیعه نداشت و پس از گذشت مدتی تصمیم گرفت تا پژوهشهای بیشتری درباره اعتقادات شیعیان انجام دهد. او دراینباره چنین میگوید: «در طول کلاس ها، ما یک دوره کوتاه درباره مذهب شیعه گذراندیم و من به شدت جذب [امام]حسین بن علی (ع) و واقعه کربلا شدم. زیرا هردو با منش مسیحیت به ویژه مسیحیت کاتولیک ارتباط عمیقی داشتند، بنابراین تصمیم گرفتم مطالعات شیعی را به شکل تخصصی دنبال کنم، بهویژه که در آن زمان پژوهشگران غربی اندکی به شیعه شناسی در اسلام توجه داشتند.
در حقیقت، زمانی که تصمیم خود را برای تخصص در شیعه شناسی اعلام کردم، تعدادی از استادانم فکر میکردند این کار وقت تلف کردن است. البته، اکنون محققان غربی بیشتری شروع به مطالعه عمیقتر متون شیعه کرده اند. به همین دلیل تصمیم گرفتم از منظر یک غیرمسلمان، پژوهش مقطع دکتری خود را درباره او به عنوان یک الگوی جهانی دفاع از عدالت بنویسم.»
نیمی از قلبم برای زینب (س)
ماجرای نوشتن کتاب او درباره زندگی حضرت زینب (س) بسیار جالب توجه است. او میگوید: «ما یک گروه از استادان مطالعات عربی و اسلامی در رُم بودیم. سر میز ناهار بحث میکردیم که چرا مسلمانان کتاب قابل ملاحظهای درباره زنان تأثیرگذار اسلام ننوشتهاند. به عنوان نمونه درباره زنانی که در کربلا حضور داشتند. پس تصمیم گرفتیم که هرکدام یک خانم را انتخاب کنیم و زندگینامه او را بنویسیم. من [حضرت]زینب (س) را انتخاب کردم، زیرا شناخت خوبی از مادر ایشان داشتم. البته بقیه فکر نمیکردند که سخن من جدی باشد، اما هیچکس به جز من کتابی درباره شخصیت ایشان ننوشت.»
کلوهسی درباره نامگذاری کتابش نیز چنین میگوید: «در مطالعاتم دیدم وقتی زینب بدن [امام]حسین (ع) را دید و ایشان به خاک سپرده شد برادر خود را با عنوان «نیمه قلب من» خطاب کرد. برای من نیمه اول قلبم، کتابی بود که درباره [حضرت]فاطمه (س) نوشتم و نیمه دوم قلبم برای زینب (س). گمان میکنم دیگر قلبی برایم نمانده باشد، اما این باعث نمیشود که از کتاب نوشتن دست بردارم. زینب (س) یک بانوی بی نظیر است و مانند حسین (ع) از همه مرزهای دینی و سیاسی فراتر رفته است. او یک الگوی جهانی برای همه ماست.»
کلوهسی در گفتوگویی به بررسی زوایای گوناگون کتابش پرداخته است. دربخشی از این گفتگو میگوید: «شخصیت زینب (س) در قبل از روز واقعه کربلا و بعد از آن بسیار متفاوت است.
ادامه 👇👇👇
@studiesofshia
@studiesofshia
ادامه از قبل 👆👆👆
او پیش از وقوع جنگ بارها تحتتأثیر قرار گرفت و روحیه رقیق او باعث شد که بارها به دلیل فشارهای به وجود آمده از حال برود.» کلوهسی چنین ادامه میدهد: «اما در روز واقعه وضعیت تغییر میکند. حتی در گزارشهای برخی مخالفان چنین آمده که حضرت زینب (س) در روز عاشورا، چون خورشید میدرخشید و چندبار وارد معرکه شد و در برابر سپاه اموی ایستاد.»
این کشیش مسیحی در کتابش شخصیت حضرت زینب (س) را در مقابل دشمنان به عنوان یک بانوی مقاوم و حماسهآفرین توصیف میکند. او با بررسی وضعیت سیاسی کوفه و فشاری که بر اهل بیت (ع) پس از حادثه کربلا وارد شد مینویسد: «پس از روز عاشورا رهبری کاروان اسرا بر عهده ایشان بود. شکی نیست که در مدت کوتاهی بانو زینب (س) مدیریت کاروان را برعهده داشت. زیرا امام سجاد (ع) بیمار بود. با اینکه بیماری بر ایشان غلبه داشت، اما مقام امامت را دارا بود. تا آنجایی که در کوفه علیبنالحسین (ع) از همانجایی که ایستاده بود در برابر یزید شروع به سخنرانی کرد و آنجا بود که مقام امامت در برابر همگان عیان شد.»
کلوهسی در این کتاب به نکتهای جالب اشاره میکند و مینویسد: «من از برخی علما پرسیدم که آیا حضرت زینب (س) به مقام امامت رسید؟ با اینکه میدانم در شیعه چنین نظری مورد قبول نیست. اما میتوانم بگویم که حضرت زینب (س) بدون آنکه دارای مقام امامت باشد و اختیارات یک امام را برعهده داشته باشد در آن دوران پرمشقت همه خصوصیات یک امام را دارا بود و به شایستگی کاروان اسرا را در برابر ظلمهای سپاه یزید مدیریت کرد؛ و من به این سخن اطمینان دارم.»
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
@studiesofshia_Christopher_Paul_Clohessy_Half_Of_My_Heart_Life_of.pdf
3.66M
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
❇️ نیمی از قلبم: روایت هایی از زندگی زینب سلام الله علیها، دخت مکرم امیرالمؤمنین علیه السلام
❇️ Half of My Heart: The Narratives of Zaynab, Daughter of 'Alî
🔹کریستوفر کلوهسی
🔹Christopher Paul Clohessy
#مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_ویژه
@Thrillofpeace
✳️ عشق عجیب کشیش کاتولیک، کریستوفر کلوهسی به اهلبیت(ع)
🔺او کتابی پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) نوشته و آنها رو الگویی برای همه بشریت میداند.
💯مؤسسه بین المللی ترنم صلح
@Thrillofpeace
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_5888599122881021829.pdf
6.61M
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
✳️ عقل و اعتقاد دینی (درآمدی بر فلسفه دین)
✳️ Religious Reason and Belief (An Introduction to the Philosophy of Religion)
🔹نویسنده: مایکل پترسون و دیگران
🔹Michael Peterson & ...
🔸مترجم: احمد نراقی، ابراهیم سلطانی
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#اندیشمندان
@studiesofshia
✳️ سه اندیشمند بزرگ جهان اسلام با سه قرائت مختلف از دین در یک تصویر!!
🔹شیخ محمد سعید رمضان البوطی
🔹شیخ یوسف عبدالله القرضاوی
🔹شیخ محمد غزالی معاصر
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_5906659907037300283.pdf
877.4K
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
✳️ قرآن پژوهی در دانشگاه های جهان اسلام
✳️ Studying the Qur'an in the Muslim Academy
🔹مجید دانشگر
🔹Majid Daneshgar
🔸AAR Reflection and Theory in the Study of Religion
- Examines how politics affect scholarly interpretations of the Qur'an at academic institutions in the Muslim world.
- Based both on the author's research and his experiences as a student, university lecturer, and researcher in Iran, Malaysia, and New Zealand.
- Offers a constructive program for encouraging respectful but critical engagement with the Qur'an.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#شیعه_پژوهی_در_غرب
@studiesofshia
✳️ #بخش_دوم: آشنایی با #دانشگاه_ها و #مراکز_علمی_غربی در حوزه #شیعه_شناسی
🔹 برخی از مهم ترین دانشگاه ها و مراکز علمی جهان غرب که دارای کرسی تخصصی شیعه شناسی هستند و یا دروس مربوط به تشیع، از جایگاه و اهمیت خاصی در آنها برخوردارند، عبارتند از:
1. #مرکز_مطالعات_شرقی (دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا)
http://mec.sas.upen.edu/studies.html
این مرکز بیشتر مطالعات خود را معطوف به جهان عرب نموده و در کنار آن، زبان های شرقی مانند: عربی، فارسی، ترکی، پشتو، ازبکی و ترکمنی نیز مطالعه و تدریس می شود. در موزه انسان شناسی و باستان شناسی این دانشگاه آثار و مطالبی درباره تشیع و تسنن وجود دارد. از تحقیقات و مقالات این دانشگاه می توان به این موارد اشاره کرد: «تسنن در برابر سفاهت تشیع(!!)»، «معماری قدرت در آیین تشیع: میان تعبد و تعقل»، «محرم و مناسک آن: آیین مذهبی برای روایت تاریخ مقدس در میان شیعیان آمریکا».
2. #دانشگاه_آریزونا (آمریکا)
www.asu.edu
تحقیقات این دانشگاه بیشتر در جهت مقایسه میان ادیان است که این قانون درباره دین اسلام نیز صدق می کند. عناوین برخی از دروس این دانشگاه عبارتند از: درآمدی بر اسلام؛ مذاهب جهان؛ بررسی دین اسلام؛ اسلام و دنیای مدرن؛ تمدن اسلامی؛ زن در اسلام؛ مذهب و حکومت در ایران.
عناوین برخی از کنفرانس های این دانشگاه عبارتند از: نقش اسلام در کشورهای مختلف؛ آیا آمریکا می تواند از اسلام بیاموزد؟؛ آیا مسیح مسلمان بود؟؛ از تراژدی تا استنباط، گفتمان علمی در ارتباط با جهان اسلام.
مقالات و تحقیقات قابل توجهی در این دانشگاه انجام شده که اکثراً به بحث شیعه و سنی در پاکستان پرداخته اند.
3. #مؤسسه_مطالعات_اسماعیلی_لندن (انگلستان)
WWW.iis.ac.uk
این مؤسسه به دنبال توسعه تحقیقات و آموزش درباره اسلام، با تأکید بر شیعه و به خصوص فرقه اسماعیلیه، متمرکز شده است. برنامه های مؤسسه مطالعات اسماعیلی، توجه خاصی به موضوعات تجددگرایی و مدرنیسم مبذول می دارد. ترجمه «دایرة المعارف بزرگ اسلامی» به زبان انگلیسی از کارهای مهم این مؤسسه است.
4. #دانشگاه_بریستول (انگلستان)
www.bristol.ac.uk
بخش اسلام شناسی این دانشگاه زیر نظر رابرت گلیو متخصص تشیع اداره می شود که هر سه پایان نامه خود را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درباره تشیع نگاشته است. دروس اصلی و مهم مرتبط با تشیع در این دانشگاه عبارتند از: اندیشه کلاسیک اسلامی، مذهب و آیین اسلام، جنبش های مذهبی مدرن در ایران، فلسفه اسلامی، شیعه (که در این درس فرق شیعی به ویژه اثنی عشریه، اسماعیله و زیدیه، مورد مطالعه عمیق قرار گرفته و دکترین رفتار افراطیون شیعه بازنگری می شود).
5. #مرکز_مطالعات_اسلامی_دانشگاه_کمبریج (انگلستان)
www.cam.ac.uk
این دانشگاه دارای «کرسی تخصصی شیعه شناسی جان (یحیی) کوپر» است. کنفرانس های این دانشگاه بیشتر درباره مسائل جهان عرب و حوزه ادبیات است که برای نمونه می توان به کنفرانس هایی در مورد «نظامی گنجوی» و «شاهنامه فردوسی» اشاره کرد.
از مهم ترین مقالات ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از: «بررسی تشیع دوازده امامی در دوره جدید: فرهنگ دینی و تاریخ سیاسی»، «عوامل مؤثر بر سیاسی شدن تشیع لبنان و ظهور حزب الله»، «شیعیان اثنی عشری به عنوان یک اقلیت مسلمان در هند»، «خطابه اشک».
6. #مرکز_مطالعات_اسلامی_دانشگاه_شفیلد (انگلستان)
www.sheffield.ac.uk
موضوع اصلی مرکز مطالعات اسلامی این دانشگاه «فقه اسلامی» است که البته هم در ضمن تحقیقات فقهی و هم غیر آن به تشیع نظر دارند؛ از این جمله می توان به پژوهش کاملی که درباره تشیع در این دانشگاه و توسط مرکز مطالعات دینی انجام شد، اشاره کرد.
7. #مدرسه_مطالعات_آسیایی_و_آفریقایی_سوآس (دانشگاه لندن)
www.soas.ac.uk
مرکز مطالعات اسلامی این دانشگاه به مدیریت پروفسور عبدالحکیم از سال 1995م شروع به کار نمود. در زمینه قرآن پژوهی، این مدرسه نشریه ای را با عنوان «مجله مطالعات قرآنی» منتشر می کند. بعضی از دروس این مرکز نظیر درس «عصر فاطمیان در قرون 10 تا 12میلادی» با تشیع مرتبط است.
«مباحث مذهبی در تشیع معاصر» و «عناصر شیعی در معماری پاکستان» از طرح های تحقیقاتی این مدرسه مطالعاتی است.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_5839186529162888283.pdf
3.05M
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
✳️ تاریخ اسلام (از مجموعه درآمدهای کوتاه انتشارات آکسفورد _2010)
🔹Adam J. Silverstein
🔸معرفی عمومی اهم مسائل، حوزه ها، روشها، نتایج (و بخشی از منابع) در تاریخ اسلام
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_5976621256387071161.pdf
3.21M
#معرفی_کتاب #شیعه_پژوهی
@studiesofshia
❇️ دوازده معصوم: امامان و ایجاد تشیع
❇️ Twelve Infallible Men: The Imams And The Making of Shi’ism
🔹متیو پیرس
🔹Matthew Pierce
A millennium ago, Baghdad was the capital of one of history’s greatest civilizations. A new Islamic era was under way. Yet despite the profound cultural achievements, many Muslims felt their society had gone astray. Shiˀa Muslims challenged the dominant narrative of Islamic success with stories of loss. Faithful Muslims have long debated whether Sunni caliphs or Shiˀa imams were the true heirs of the Prophet Muhammad.
Shiˀa scholars assembled accounts of twelve imams’ lives, portraying them as miracle workers who were betrayed. These biographies invoked shared cultural memories, shaped communal responses and ritual practices of mourning, and inspired Shiˀa identity and religious imagination for centuries to come,
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
#معرفی_گروه
@Allah4all
✳️ شبکه فعالان بین الملل
✳️ International Activists Network
🔹عضویت در 👇👇👇
💠 تلگرام
https://t.me/+VbV0gFnF66yXSsTX
💠 ایتا
https://eitaa.com/joinchat/45219887C6731215a41
💠 بله
ble.ir/join/NjNiM2ZiYT
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
❇️ اسلام به عنوان دکترین زندگی (اسلام به عنوان سیستم ایدئولوژیک)
👈🏻نویسنده: Stanislav Mikhailovich Prozorov
👈🏻 انتشارات: Vostochnaia Literatura RAN
🔸این اثر به بررسی مسئله مهم جایگاه اندیشه و انواع مذاهب در اسلامی میپردازد. پروزوروف با ارائه مطالعهای در خور توجه در مورد اسلام که برگرفته از منابع اصیل و اسلوب علمی است. اسلام را به عنوان دکترین دینی و مذهبی، مورد توجه قرار داده و درباره ارتباط اندیشههای اسلامی و اشکال مختلف برداشتها درکی ارزشی و یکسان از اسلامی به عنوان یک واحد منسجم ارائه میدهد. این کتاب را میتوان دانشنامهای یک جلدی درباره اسلامی در زبان روسی به شمار آورد که به کلیات کلام اسلامی ، موضوعات اصلی در تاریخ اسلام و همچنین اصطلاحات اسلامی پرداخته و آییناسلام را در مجموعهای منسجم و اعتقادی معرفی میکند. کتاب در پنج فصل زیر تدوین گردیده است ۱- اعتقادات اسلامی (اصول دین) ۲- کلام اسلامی ۳- اسلام شیعی ۴- تاریخ و منابع اسلامی ۵- اسلام دین یک پارچه و جامعه مسلمانان در مناطق گوناگون
برای مشاهده متن کامل کلیک کنید.
❇️ Islam as an ideological system
🔸This monograph is a result of life long academic studies of Islam, its history and written sources of the 8th-12th centuries by Russian arabist Stanislav Prozorov. He describes the variety of forms of Muslim ideology, the main schools and streams, concepts of Islam, and offers a methodical frame for understanding Islam as an ideological and religious system. He portrays various existing streams of Islam, its regional forms, including the territory of the former Soviet Union. Indices, bibliography.
❇️ Ислам как идеологическая система
🔹Прозоров С.М.
🔸В книге отражены результаты многолетних трудов автора в области академического исламоведения, прежде всего в изучении памятников мусульманской доксографии на арабском языке второй половины VIII - середины XII в. - особого жанра религиозно-исторической литературы. Это позволило не только ввести в научный оборот оригинальный материал, раскрывающий многообразие форм мусульманской идеологии, воссоздать понятийный аппарат ислама, но и выработать новый методологический подход к изучению ислама, дающий понимание механизма его функционирования как идеологической, в том числе религиозной, системы.
🔸В силу традиционности духовных ценностей и идеологической ориентации последователей ислама результаты исследования памятников мусульманской доксографии служат основой для адекватного понимания религиозно-политических процессов и в современном мусульманском мире, в том числе на территории бывшей Российской империи, включая Россию.
💠 Book download link
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_6012317940764904373.pdf
14.15M
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
❇️ اسلام به عنوان دکترین زندگی (اسلام به عنوان سیستم ایدئولوژیک)
👈🏻نویسنده: Stanislav Mikhailovich Prozorov
👈🏻 انتشارات: Vostochnaia Literatura RAN
❇️ Islam as an ideological system
❇️ Ислам как идеологическая система
🔹Прозоров С.М.
💠 Read more
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
🌼🌸🌺 #عید_مبعث_مبارک 🌺🌸🌼
❇️ Congratulations on the appointment (Mab’ath) of Prophet Mohammad (PBUH) to prophethood. 🌺
❇️ مبعث حضرت رسول اکرم(ص) بر شما همراهان عزیز و خانواده محترمتان تبریک و تهنیت 🌺
❇️ Félicitations pour le jour anniversaire de la mission prophétique (Mab'ath) 🌺
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@allah4all
@Thrillofpeace
@studiesofshia
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#⃣ Mohamed Tarek & Ehsan Yasin - Habibina Al-Mustafa
❇️ محمد طارق وإحسان ياسين - حبيبنا المصطفى (ص)
#موسیقی_اسلامی #اناشید #رسول_الله #حبیبنا_المصطفی
💯 تدوین: مؤسسه بین المللی ترنم صلح
@ThrillofPeace
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#معرفی_کتابخانه
@studiesofshia
❇️ کتابخانه دیجیتال خاورمیانه (DLME)
🔹در برگیرنده مجموعه ارزشمندی با محوریت میراث فرهنگی است که به صورت رایگان آن را ارایه داده است.
🔸این مجموعه ( پرتال ) که مانند یک موزه میراث فرهنگی می توان ان را قلمداد نمود ، شامل : عکس/ هنرها و معماری/ مجموعه های فرهنگی/ و نسخه های خطی است که با پشتیبانی کتابخانه استنفورد توسعه یافته است.
🔺گشت و گذار در این کتابخانه دیجیتال برای محققین در حوزه غرب آسیا می تواند بسیار جذاب و ایده ساز باشد.
🌐 https://dlmenetwork.org/library/browse
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
30.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_ویژه
@studiesofshia
❇️ هانری #کربن وقتی آزادی فکری علامه #طباطبایی را دید، فهمید او کجا و #هایدگر کجا؟!
🔹 استاد #دینانی درباره شخصیت علمی علامه طباطبایی ره
#امیل_بریه #اتین_ژیلسن
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_6014569740578589793.pdf
6.29M
#معرفی_مقاله
@studiesofshia
❇️ فلسفه قدیم ایران و اهمیت امروز آن
🔹نویسنده: هانری کربن؛ مترجم: بزرگ نادرزاد
🔸معارف اسلامی (سازمان اوقاف) فروردین 1347 شماره 5
🔺اصل متن فرانسوی این مقاله در نشریه ایران شناسی به طبع رسیده و ترجمه آن در مجله Studies in Comparative Religion درج شده و بالاخره برگردان فارسی آن در مجله معارف اسلامی به چاپ رسیده است.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_6012317940764904385.pdf
238.8K
#معرفی_مقاله
@studiesofshia
❇️ خاور نزدیک و اسلام: مورد قرعه کشی
❇️ THE ANCIENT NEAR EAST AND ISLAM: THE CASE OF LOT-CASTING
🔹پاتریشیا کرون و آدام سیلورستین
🔹PATRICIA CRONE AND ADAM SILVERSTEIN
🔸موسسه مطالعات پیشرفته، پرینستون
🔸INSTITUTE FOR ADVANCED STUDY, PRINCETON
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshi
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#یادداشت
@studiesofshia
❇️ تا می توانيد "متن" بخوانيد
🔹دکتر حسن انصاری؛ مؤسسه مطالعات پیشرفته، پرینستون
يکی از پديده هایی که در سال های اخير در ميان برخی طالب علمان حوزه مطالعات اسلامی ديده می شود اتکای بيش از حد بر پژوهش ها به جای تلاش برای آشنایی مستقيم با متون است. البته طبعا هر پژوهشگری در تحقيقات تاريخی و متنی خود نيازمند هر دو جنبه است و در اين سخنی نيست. اما آنچه متأسفانه ديده می شود محدود شدن دايره آشنایی مستقيم با متون و در قياس با آن اعتماد بيش از اندازه به پژوهش ها و سابقه آنهاست. يکی از دلائل اين امر فزونی روزافزون تحقيقات به ويژه به زبان های اروپایی در حوزه مطالعات اسلامی است؛ و همزمان دليل ديگر انتشار انبوهی از متون تاريخی و دينی و فکری و ادبی در مقياس ده ها برابر نسبت به اوائل قرن بيستم است. بنابراين هم آشنایی و مراجعه به عمده متون مرتبط در هر پژوهش مثلا در حوزه مطالعات قرآنی و يا حديثی بسيار وقتگيرتر، مشکل تر و نيازمند حوصله و دقت بيشتری است و هم به دليل وجود پژوهش های گسترده و آسانياب تر در اين زمينه ها برخی ترجيح می دهند به جای متن ها به اين نوع از پژوهش ها بسنده کنند.
طبعا مراجعه به هر دو نوع ادبيات (يعنی متون و همچنين پژوهش های جديد) هم لازم است و هم اهميت آن برای بسياری امری بديهی و روشن است. منتهی سخن بر سر اين است که اندازه و وزن و حجم هر کدام بايد چقدر باشد و اولويت ها کدام است؟ به تجربه يافته ام که پژوهشی که بيش از آنکه متکی بر مراجعه مجدد به متن ها و بازخوانی آنها باشد اعتماد بر پژوهش های ديگران را مبنا قرار می دهد، حتی اگر خيلی هم ظاهری آراسته و عالمانه و پر ارجاع داشته باشد در مقام بازبينی و دقت معلوم می شود تا چه اندازه از اين نا آشنایی و عدم توجه به متون در معرض بد فهمی ها و تکرار اشتباهات ديگران و يا کليات گویی قرار گرفته است.
اما من اينجا بيشتر خطابم به نسل جوان و علاقمند به مطالعات اسلامی است: تا می توانيد متن بخوانيد. هر نوع متنی: ادب عربی و فارسی، متون رشته های مختلف علوم دينی و خاصه متون تاريخی و روایی. بدون آشنایی عميق و بازخوانی متون و به ويژه متون کهن در هر رشته ای کار پژوهش به سامان نمی رسد. عادت کنيد اگر يک کتاب و مقاله از حوزه مطالعات غربی در حوزه اسلام و ايران می خوانيد در مقابل ده و بل صد متن مهم از متون کهن را به دقت بخوانيد. کتاب را دست بگيريد و بخوانيد. هر چقدر متن بخوانيد به تدريج متوجه می شويد که از پژوهش های سطحی و در عين حال بلند پروازانه و پر ادعا بی نيازتر می شويد. البته بی گفتگو آشنایی با پژوهش های عميق و کلاسيک و سرنوشت ساز ضروری است و مکمل مطالعه متن است اما اندازه و قدر هر کدام را در جای خود قرار دهيد. ساده انگاری است که با صرف خواندن پژوهش های جديد بی آنکه با متون و با سنت های قدمایی از نزديک آشنایی حاصل کنيم می توانيم سخنی از سر تحقيق و نه صرف تقليد برای ديگران داشته باشيم.
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
4_6014569740578589728.pdf
5.15M
#معرفی_مراکز
@studiesofshia
❇️ مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد
❇️ The Oxford center for Islamic Studies
🔹مرضیه سلیمانی
🔸اشاره: علامه سید ابوالحسن علی ندوی در "فی مسیر الحیاة" (زندگینامه خودنوشتش) در مورد تأسیس مرکز مطالعا ت اسلامی اکسفورد نوشته است: «در ماه مه 1983 م. نامه ای به قلم پروفسور خلیق احمد نظامی، رئیس دپارتمان تاریخ و نائب رئیس سابق دانشگاه علیگره، به همراه دعوتنامه ای از طرف دانشگاه اکسفورد انگیس به دستم رسید. پسر پروفسور خلیق احمد نظامی، دکتر فرحان نظامی، برای انجام یک پروژه تحقیقی یک مرکز اسلامی در دانشگاه اکسفورد با کمک نائب رئیس دانشگاه و همچنین دکتر براوننگ، از اساتید برجسته دانشگاه اکسفورد، انجام داده بود. پروفسور خلیق احمد نوشته بود که دکتر براوننگ اصرار دارند که شما نیز در این اقدام مشارکت کرده و همکاری لازم را در امر تأسیس، نوشتن اساسنامه و تعیین اهداف و برنامه های این مرکز داشته باشید. ...»
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia