باسمه تعالی
🔹معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم برگزار میکند.
🔹دوره حضوری آموزش مقدماتی در رشته های:
آتئیسم، اهل حق، بهائیت، تصوّف،جریان مدعی یمانی، زرتشت و باستان گرایی، عرفان های کاذب، مسیحیت، وهابیت
🔸شرایط ثبت نام:
⬅️ اتمام پایه چهارم حوزه های بلند مدت یا گذراندن 150 واحد درسی حوزه های سفیران هدایت؛
🔸مزایا:
1️⃣ امکان شرکت در طرح هجرت و امین (تمام وقت، پاره وقت و ساعتی)؛
2️⃣ امکان شرکت در دوره تکمیلی و پروژه های تحقیقاتی؛
3️⃣ امکان فعالیت در تبلیغ اینترنتی؛
4️⃣ گواهی اتمام دوره .
👈شروع ثبت نام: پنجشنبه 1403/09/29 لغایت جمعه 1403/10/07
🔸شروع دوره: شنبه 1403/10/08 لغایت پنجشنبه 1403/12/02 به مدت 25 جلسه
🔹زمان برگزاری: ساعت 18 الی 19:30 (هر شب غیر از پنجشنبه و جمعه، ایام تبلیغی، ایام برگزاری امتحانات حوزه و تعطیلات رسمی)
🔹مکان برگزاری: مدرسه دارالشفاء، مجتمع شهید صدوقی ره، پردیسان، شهرک مهدیه
👈ثبت نام:
آدرس: سامانه پیشخوان برخط حوزه های علمیه
http://reg.ismc.ir/rules/562
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02532191723 – 02532191790 تماس بگیرید.
اطاعت محض از استاد
✍علی محمدی هوشیار
از منظر فرقه های انحرافی، اطاعت محض از استاد واجب است و هر آنچه از سوی او صادر شود، باید بدون چون و چرا اجراء شود.
به عنوان نمونه؛ دکتر جواد نور بخش، قطب طریقت #صوفیه نعمت اللهی میگوید: «چون طالب طریقت پیر و مراد خود را یافت و تسلیم او شد جای چون و چرا باقی نمی ماند، زیرا پیر از اسراری آگاه است که مرید را آگاهی نیست بنابر این اگر از پیر رفتاری سر بزند که موافق طبع او نیست نباید سوالی از او سر بزند باید ایمان داشته باشد که پیر او از او بهتر می داند، همچنین مجاز نیست که پیر را امتحان کند تا رخنه در ارکان عبادت وی افتد». چهل کلام و سی پیام، ص ۷۶.
همچنین در کتاب #نور مجرد آمده است: «عامل حركت سالك بعد از رسیدن به استاد خبیر، همان محبّت خالص و ارادت تامّ او به استاد بوده و از لوازم این محبّت، تبعیّت محضه و بدون چون چراست. سالك در برابر استاد باید اراده و اختیار را از خود سلب كند و عبد #محض باشد». نور مجرد، ج ۱، ص ۵۴۷
و عین القضات همدانی میگوید: «مرید کسی است که خود را به #پیر ببازد، ابتدا دین را از دست بدهد و پس از آن خود را. دین باختن یعنی اگر پیر خلاف دین به او امر کند، او باید اطاعت کند، زیرا اگر خلاف دین خود نرود، او هنوز مرید دین خود است و نه مرید پیر». تمهیدات، ص۹۸.
🔵صوفی پژوهی
@sufi110
هدایت شده از اذکار مأثوره
🔰جایگاه دعای یا دائم الفضل... در منابع اسلامی
🔶دعای یا دائمَ الفَضْلِ عَلَی الْبَریَّة از دعاهای غیرمأثور که در شب جمعه خوانده میشود.[۱]
🔸کفعمی از عالمان شیعه، در کتاب المصباح در باب اعمال شب جمعه آورده که این دعا ده مرتبه خوانده شود.[۲]
🔸شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان، خواندن این دعا را برای شب عید قربان،[۳] شب عید فطر[۴] و ماه شوال[۵] نیز وارد دانسته است.
🔻ابنحجر هیثمی از عالمان شافعی در قرن دهم قمری، در کتاب اَلدُّرُ الْمَنضود و در بخش اعمال جمعه،
👈 با خواندن این دعا در شب جمعه و بهتعداد ده مرتبه مخالفت کرده و آن را دروغ و جعلی خوانده است.[۶]
👌خواندن این دعا به قصد رجاء(امید به پاداش الهی) اشکال ندارد.
1⃣قمی، مفاتیح الجنان، اسوه، ص۳۳.
2⃣کفعمی، المصباح، ۱۴۰۳ق، ص۶۴۷.
3⃣ قمی، مفاتیح الجنان، ص۳۳.
4⃣قمی، مفاتیح الجنان، ص۲۷۵.
5⃣قمی، مفاتیح الجنان، ص۲۴۳.
5⃣هیثمی، الدر المنضود، ۱۴۲۶ق، ص۲۱۷.
#شب_جمعه
#مشهورات_بی_اعتبار
🔰کانال اذکار مأثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱
💠 حدیث روز 💠
🚩 عاقبت بهشت بدون زیارت سیدالشهدا (ع)
🔻امام جعفر صادق عليه السلام:
مَن لَم يَأتِ قَبرَ الحُسينِ عليه السلام حتّى يَمُوتَ كانَ مُنتَقَصَ الدِّينِ، مُنتَقَصَ الإيمانِ و إن اُدخِلَ الجَنَّةَ كانَ دُونَ المؤمنينَ في الجَنَّةِ
❇️ هر كه تا زنده است به زيارت قبر حسين عليه السلام نرود، دين و ايمانش ناقص باشد و اگر به بهشت هم برود، مقامش در آن جا از همه مؤمنان پايينتر باشد.
📚 بحارالأنوار: ۱۰۱/۴/۱۴
#شبكه_حضرت_وليعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
#سلام_امام_زمانـم❣
🌤#صبحت_بخیر_آقای_من
☀️«صبح» یعنی
یک فرصت دوباره؛
فرصت دوباره خدا به من،
تا لبخند روی
لبهای شما بنشانم!
لبخند شما، زیباترین
رویای هر روز من است🌹🍃🌹🍃
💞 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 💞
🌅 #جمعه _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌷 #زیارت_آل_یاسین
سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ
السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب
السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام
أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه
أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ
یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📥 دریافت فایل صوتی زیارتنامه :
https://www.erfan.ir/files/sound/mafatih/1514_2.mp3
#مقاله_جدید
روش شناسی مطالعه زیست جهان آسیب دیدگان فرقه ها و جریان ها
https://jpt.isca.ac.ir/article_76728.html
به قلم علی محمدی هوشیار
فصلنامه علمی پژوهشی نقد و نظر
27.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یلدای خانوادگی با عطر انتظار
✅راهکارهای مهدوی کردن شب یلدا
🔸حجتالاسلام حسن#ملایی
#یلدای_مهدوی
هدایت شده از صوفی پژوهی
💠 دلائل تسنّن حافظ شیرازی
❖ از بیانات آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
● یکی از ادله تسنّن حافظ شیرازی، مدح قاضی فالی [ قاضی القضات اهل سنّت در شیراز] است. حافظ میگوید که قوام شرع به چند نفر است، یکی از آنان همین مجدالدین اسماعیل فالی است.
●علاوه بر اینکه در دوره حافظ، شیراز مرکز اهل سنّت بود، شیعه بودن حافظ در شیراز مثل سنّی بودن یک شخص در قم است که بعید و غیر عادی است.
●بعضی افراد اشعاری از دیوان حافظ را دلیل بر تشیع وی میدانند؛ در حالی که این ابیات در نسخههای کهن موجود نیست و به مرور افزوده شده است.
قزوینی درباره این بیت: «ای دل غلام شاه جهان باش و شاد باش» میگوید: اگر این ابیات از حافظ باشد، مسلماً شیعه است و تعبیری دارد که شاید همین منشأ نجات قزوینی بشود و نقاط ضعفش را بپوشاند. وی مینویسد: «ما برای نجات اخروی حافظ آرزو میکنیم که این شعر از او باشد»، البته قزوینی در ادامه میگوید: «اگر این ابیات از حافظ باشد، در حالی که ثابت نیست؛ چون در نسخههای قدیمی حافظ این بیتها نیست».
قزوینی خبره این فن است و نسخههای مختلف دیوان حافظ را دیده و معتقد است در نسخههای بعدی این بیت و ابیات دیگر افزوده شده است و تاریخ اضافات را ذکر میکند. وی بر دیوان حافظ مقدمه مفصلی نگاشته است.
📚 جرعهای از دریا؛ ج۲؛ ص۳۰۰
#شخصیت_های_بزرگ_متصوفه
#حافظ
🔵صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
هرصبح بہ رسمنوڪرے ازما تورا سلام
اے مانده در میان قائله تنها،تو را سلام
ما هرچہ خوبو بد، بہدرِخانہے توییـم
از نوڪـران مُنتـظــــر آقـا تـو را ســلام
#سلام_امام_زمانم❣
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
💢پاکی و بهشت
💠بهشت، جای آلودگان نیست، ابتدا باید پاک شد، آنگاه به بهشت رفت
💠سوره مائده، آیه ۱۲
📚تفسير نور، ج۲، ص: ۲۵۵
📎 #تفسیر_قرآن
📎 #پاکی_و_بهشت
📢 جناب #موسوی_مطلق و ترفیعِ مقام برای #حافظ، مقامی حتی بالاتر از انبیای الهی❗️
❌ آیا این سخنان کفر نیست؟! تجلیِ ذات؟!! دیگر چرا مقام انبیای الهی را بخاطرِ دلدادگی به حافظ تنزيل میدهید؟!
#شخصیت_های_بزرگ_متصوفه
#حافظ
🔵صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜️تعریف ماجرای حضور هانری کربن در نزد محمد حسین طباطبایی و بیان مشرب صوفیانه وی توسط غلامحسین ابراهیمی دینانی
❓❓باید از جناب دینانی پرسید که آیا منظورتون اینه که جناب کربن شیعه و مسلمان شده است؟؟
❌اگر منظورتون این است، پس چرا جناب سید حسین نصر که مدتها همنشین کربن بوده اذعان می کند که کربن نه نماز میخواند و نه روزه می گرفت و اهل شرب خمر بود؟؟
#هانری_کربن
#دینانی
🔵صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
صوفی پژوهی
⚜️تعریف ماجرای حضور هانری کربن در نزد محمد حسین طباطبایی و بیان مشرب صوفیانه وی توسط غلامحسین ابراهی
🔸 در یکی از جلسات پروفسور هانری کربن با علامه طباطبائی از او پرسیدم:
🔹 موسیو کربن! شما در آثار و در سخنانتان تأکید دارید که در سیر و سلوک و تصوّف، وجود مرشد ضروری است.
گفت: بله.
🔸 گفتم: ممکن است بپرسم : مرشد شما کیست؟ نگاهی به من کرد و لبخندی رندانه زد و گفت: من اویسی ام.
🔹 پاسخ خیلی زیرکانه و هوشمندانه بود؛ زیرا اویسیه تنها فرقه ای است که وجود مرشد ظاهری را لازم نمی داند ، و بر پیر باطنی تأکید دارد که آدمی را هدایت می کند. اویس قرنی هیچ گاه پیامبر اکرم (ص) را ندید ، اما هدایت باطنی یافت.
🔸 پرسیدم: بسیار خوب، شما اویسی هستید، اما در هر حال ذکری دارید که من ذکر خفی شما نمیپرسم چون خفی هست، ولی از ذکر جلی شما میپرسم که چیست می توانم بپرسم : ذکر جلی شما چیست؟
🔹 دوباره لبخندی زد و فرمود: من هر شب تا صبح قال الباقر و قال الصادق می خوانم؛ اینها ذکر من است.
(دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
🔵صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
#استوری #ولادت #حضرت_زهرا
چادرش را که تکان داد جهان پیدا شد
اولین بار که خندید زمان پیدا شد
آمد از پیش خداوند و مکان پیدا شد
تا به لب گفت علی جان ضربان پیدا شد