eitaa logo
صوفی پژوهی
297 دنبال‌کننده
2هزار عکس
489 ویدیو
84 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم روز عرفه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها دعاگوی تمام بزرگواران هستم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌸 سلام_امام_زمانم🌿🌸 هـرگـز نمی رسند به بـام تو بـال ها همت اگر کنند به شوق تو سال ها دست غزل به پای خیالت نمی رسد بالاتر از تصـور و فـکـر و خـیـال ها گفتند در زمانه آشوب می رسی این روزها زیاد شـده احتمال ها🌿🌺 💖 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج💖💫 🌸 اللَّهُمَّ اجْعَلْنٰا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ 🌸 📎 📎 📎
📌 دوشنبه ☀️ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۰ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 17 ژوئن 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️تلاش های اهل سنت برای فراموشی واقعه کربلا: 📌دشمنان همواره براى فراموشى اين حادثه عظيم تاريخى كوشيده اند.علماى عامّه در كتاب ها و نوشته هايشان، شيوه هاى گوناگونى به كار مى برند تا مانع حيات و جاودانى واقعه عاشورا و عزادارى سيّدالشهداء عليه السلام شوند: ❌۱.شیوه عرفان و تصوّف: بنا بر آن سيّدالشهداء عليه السلام را شهيد و داراى كمال و درجه والايى مى دانند كه در روز عاشورا بدان دست يافته است و از اين رو، عاشورا را روز فرح و شادى بايد ناميد! ❌۲.شیوه تکذیب : ابن تيميّه مبارزه خود را با اين شيوه سر گرفته است و مى گويد يزيد، هرگز قاتل امام حسين عليه السلام نبوده و او هيچ گاه همسران و وابستگان امام را اسير نكرده و اين حرف ها دروغ است ( العیاذ بالله) ❌۳.شیوه تقدس و پرهیزکاری: در این شيوه با ايجاد ترديد درباره قاتل امام حسين عليه السلام با اين راه به مبارزه برمى خيزند و سعی در کمرنگ کردن این واقعه و آثار آن دارند .... 📚برگرفته از کتاب ناگفته هایی از حقائق عاشورا ✒️نگاشته حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی 🔵صوفی پژوهی @sufi110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری اعمال عید قربان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ استوری عید سعید قربان 📎 📎 📎
🔰🔰توضیح جلال الدین همایی در مورد ذیل دعای عرفه 🔶مرحوم جلال الدین همایی در توضیح «إِلهِی أَنَا الفَقِیرُ فِی غِنایَ فَکَیفَ لا أَکُونُ…» می نویسد: ⬅️اقتباس است از دعای روز عرفه، منسوب به حضرت امام سید الشهدا علیه السلام که در روایت آن، از این جهت اختلاف است که کفعمی در بلدالامین و مجلسی در زاد المعاد این فقرات را جزو آن دعا نیاورده اند. اما سیدبن طاووس رضی الدین علی بن موسی متوفّای ذی القعده 664 ﻫ. ق. در اقبال آورده است. 👌🏻نکته مهم تازه ای که شاید نخستین بار از این حقیر می شنوید، این است که تمام این فقرات را عیناً و بی کم و زیاد در نسخه قدیم کتاب «الحکم العطائیه» دیده ام، شامل دعوات و مقامات عرفانی ابن عطاء الله اسکندرانی شاذلی تاج الدین ابوالفضل احمدبن محمد صوفی، عارف معروف سده هفتم هجری که وفات او را در 709 ﻫ. ق. نوشته اند. و مسلّم دارم که در این باره تخلیطی شده، اما تفضیلش از عهده این حواشی خارج است، والله العالم.»[1] 📖پی‎‌نوشت: [1]. مولوي نامه، ج2، ص هجده، حاشيه. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | امتحان الهی ✏️ رهبر انقلاب: اگر به حکمت مندرج در عید قربان توجه شود، خیلی از راه‌ها برای ما باز میشود. در عید قربان یک قدردانی بزرگ الهی نهفته است از پیامبر برگزیده‌ی حضرت حق، حضرت ابراهیم (علیه‌السّلام) که آن روز ایثار کرد. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است... ✏️ امتحانهائی که ما میشویم، در واقع نقطه‌ی اصلی‌اش همین است؛ پای یک ایثار و یک گذشت به میان می‌آید ... امتحان الهی برای این نیست که خدا ما را بشناسد، ببیند ما در چه وزنی، در چه حدی هستیم؛ خود امتحان در حقیقت یک گام است به سوی مقصد... امتحان یعنی عبور از وادی محنت. یک محنتی را، یک شدتی را جلوی پای یک انسانی یا یک ملتی میگذارند؛ عبور از این محنت، امتحان است. اگر توانست عبور کند، به آن منزل مقصود میرسد. ۱۳۸۹/۸/۲۶ 🗓 دهم ذی‌الحجه، عید قربان 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ... سلام بر تو ای مولایی که یک لحظه ما را فراموش نمیکنی و دستان مهربانت همیشه پشت و پناه ماست... ❣️ 🌤
📌 سه شنبه ☀️ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۱ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 18 ژوئن 2024 میلادی 📎 🔻مناسبت‌ها: 🔹 درگذشت عالم عارف، استاد اخلاق، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی؛ ١٣۴٢ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹"سکوت نجات‌بخش" 🔸شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شباهت‌های فرقهٔ مخرّبِ دراویش اپوزیسیون با سازمان تروریستی منافقین 📅 به مناسبت ۲۸ خرداد؛ سالروز اعدام درویش جنایتکار محمد ثلاث (راننده اتوبوس مرگ) 🔺هر دو جزو فرقه‌های مخربی هستند که از روش‌های شستشوی مغزی در میان پیروانشان استفاده می‌کنند. 🔺ارتکاب جنایات وحشیانه 🔺کف و سوت زدن برای ارتکاب جنایتِ خود 🔺اعتراف به جنایت 🔺در صورت به دام افتادن، تائب و پشیمان شدن 🔺پس از آزادی؛ توبه شکستن، زبان درآوردن و ادامه دادن 🔺وقتی شرایط به نفعشان نبود، زیر جنایاتی که علنی مرتکب شده‌اند، می‌زنند! 🔺در ادامه جای جلاد و شهید را با روایت‌های جعلی و تحریفِ تاریخ (آن هم مقابل چشم جهانیان) عوض می‌کنند! 🔺الگوسازی از قاتل و جنایتکار 🔺و در نهایت از عالم و آدم طلب‌کار شدن! 🔻این‌ها تنها بخشی از مؤلفه‌های منافقین است که خدای سبحان دربارهٔ آنان می‌فرماید: يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الكُفّارَ وَالمُنافِقينَ وَاغلُظ عَلَيهِم وَ مَأواهُم جَهَنَّمُ وَ بِئسَ المَصيرُ اى پيامبر، با كافران و منافقان بجنگ و با آنان به شدت رفتار كن، جايگاهشان جهنم است كه بد سرانجامى است. (توبه: ۷۳) 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🔰بررسی انتساب ذیل دعای عرفه به امام 🖊استاد محمدجواد فاضل لنکرانی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
🔰🔰بررسی انتساب ذیل دعای عرفه به امام ⏰ ۱۲ دی ۱۳۹۴ و ۰۹:۴۳ 🔶راجع به دعاي عرفه يك مطلب راجع به آن ذيلي است كه در دعاي عرفه آمده و بعضي به اين ذيل گاهي اوقات اهتمام بيشتري دارند. در این باب مطلبی را می خواهم عرض کنم. ❓❓بحثي واقع شده كه اين ذيل آيا مربوط به امام(ع) است و جزء دعاست يا ربطي به امام(ع) ندارد؟! ⬅️كفعمي در كتاب بلد الأمين و مجلسي در زاد المعاد كه در گذشته به جاي مفاتيح در اختيار مردم بود و كتاب دعاي بسيار خوبي است. اين ذيل را نياورده‌اند، ⬅️خود مرحوم مجلسي در جلد 98 بحار اين عبارت را دارد «قد أورد الكفعمي أيضاً هذا الدعا في البلد الأمين و إبن طاووس في مصباح الزائر» «كما سبق ذكرهما ولكن ليس في آخره فيهما بقدر ورقٍ تقريب» مجلسي مي‌گويد از اين عبارت الهي «أنا الفقير في غناي فكيف لا أكون فقيراً في فقري» نه در مصباح الزائر سيد ابن طاووس آمده و نه در بلد الأمين كفعمي آمده. در بعضي از نسخ اقبال سيد آمده «وكذا لم يوجد هذه الورقة في بعضٍ نسخ العتيقة من الإقبال» ـ در بعضي از نسخ اقبال هم نيامده! ◀️سپس مرحوم مجلسي مي‌فرمايد اين الفاظ و تعابيري كه در اين اضافه آمده با سياق تعابيري كه در دعاي معصومين: در كتب ادعيه آمده سازگاري ندارد «و إنما هي علي وفق مزاق الصوفية» اين با مزاق صوفيه سازگاري دارد «ولذلك قال بعض الأفاضل أنّ كون هذه الورقة» يا «ذهب بعض الأفاضل إلي كون هذه الورقة من مزيدات بعض مشايخ الصوفية و من إلحاقاته و إدخالاته» بعضي از مشايخ صوفي آمدند اين را اضافه كردند. ✅اين عبارات را وقتي انسان مي‌بيند، مي‌يابد واقعاً حق با مرحوم مجلسي است، عباراتي است كه به سبك و سياق ائمه نمي‌خورد، شما اگر صحيفه‌ي سجاديه را از اول تا آخر ببينيد، من يادم نمي‌آيد چنين تعبيري آمده باشد، يا عبارت «الهي طهّرني من شكّي و شركي قبل حلول رمصي» من هر چه در ذهن خودم مرور كردم، (البته تتبّع كامل نكردم)، ببينم آيا در دعاي ابوحمزه، در صحيفه سجاديه، در دعاهاي ديگر يك جا آمده كه امام معصوم بفرمايد الهي طهّرني من شكّي و شركي، ممكن است. 💢 يك وقتي تعبير اين باشد «أعوذ بك من الشكّ و الشرك» يعني به تو پناه مي‌برم تا شك و شرك در وجود ما هيچ وقت نيايد، اما تعبير «الهي طهّرني من شكّي و شركي قبل حلول رمصي» قبل از اينكه مرگ من و زمان وارد شدن به گور فرا برسد من را تطهير كن، نيست. يا يك تعبير ديگر «الهي حقّقني بحقايق أهل القرب واسلك بي مسلك أهل الجذب» تعبير به اهل جذب و اهل قرب از اصطلاحات عرفا و صوفيه است، مقرّبين در قرآن آمده، «السابقون السابقون اولئك المقرّبون» اما اهل قرب نه. يا عبارت «الهي علمت باختلاف الآثار و تنقّلات الأطوار أنّ مرادك منّي عن تتعرف إليّ في كلّ شيءٍ حتّي لا أجهلك في شيء» ✅اينها تعابيري است كه واقعاً مناسب با امام معصوم(ع) و سياق ادعيه نيست و از اين جهت انسان ظنّ قوي پيدا مي‌كند كه اين ذيل دعاي عرفه از امام(ع) نيست، حالا اگر كسي خواست اين را به عنوان رجا بخواند و يا به عنوان احتمال مانعي ندارد، ولي نمي‌توانيم بگوئيم اين كلامي است كه امام حسين(ع) فرموده، مخصوصاً وقتي آن «يارب، يارب» كه در قسمت انتهايي قبل هست در نقل‌ها دارد كه اينقدر امام و اهلبيت و يارانش گريه كردند و اين يارب را گفتند تا غروب شد و بعدش هم آمين گفتند، دعا تمام شد و به طرف مشعر حركت كردند. 💢بعضي‌ها نقل كردند كتابي هست به نام «الحكم العطائية» متعلق به يكي از عرفا و صوفي‌هاي قرن هشتم، يا اواخر قرن هفتم، كه داراي مقامات عرفاني بوده به نام ابن عطاي اسكندراني، بعد يك كسي گفته من اصلاً تمام اين مضامين را در آن كتاب ديدم، بعيد نيست كه بعداً ارام آرام به اين دعا ملحق شده و در ذيل اين دعا آورده شده است. 🔵صوفی پژوهی @sufi110