eitaa logo
صوفی پژوهی
304 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
584 ویدیو
92 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
صوفی پژوهی
🔶🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰این قرآن و آن هم گفته اقطاب2️⃣8️⃣ 💢از اینها گذشته، ما هم قرآن را دیده ایم و هم گفته اقطابتان را که در بسیارى موارد برخلاف قرآن است شنیده ایم(1) ❓❓پس این مغز و باطن قرآن کجا بود که شماها دریافته و به جنگ قرآن آمدید؟ 🔻اینها حقایقى است که خودتان هم انکار ندارید و لذا خروارها چسب و سریش به کار برده، در مقام تأویل و توجیه برمى آیید... . 😱عجیب تر اینکه شما در جلسات مذهبى تان به خواندن غزلیات و قصاید و مثنویات مشایختان پرداخته، قرآن را به گوشه اى نهاده اید. ❓جواب خدا را چه خواهید داد آن گاه که پیامبر به درگاه الهى شکایت مى کند: «اى پروردگار، گروهى از مردم قرآن را مهجور واگذاشتند» (وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَومِى اتَّخَذُوا هَـذَاالْقُرْآنَ مَهْجُورًا).(2) 🔶حضرت رضا(علیه السلام) هر روز یک قرآن ختم مى کرد و مى فرمود به هر آیه که مى رسم در تمام خصوصیّات از شأن نزول و معانى آن تفکّر مى کنم. 🔶علىّ بن ابى طالب(علیه السلام) فرمود: «تَعَلَّمُوا القُرآنَ فَإنَّهُ اَحسَنُ الحَدیثِ وَتَفَقَّهُوا فِیهِ فَإنَّهُ رَبیعُ القُلُوبِ وَاستَشفُوا بِنُورِهِ فَإنَّهُ شِفاءُ الصُّدُورِ وَاَحسِنُوا تِلاوَتِهِ فَإنَّهُ اَنفَعُ القَصَصِ».(3) 👌🏻آرى دواى همه دردها و سودمندترین داستان ها و خلاصه رمز سعادتمندى ملّت ها، قرآن است و بس. (1). براى تصدیق این حقیقت لازم است بحث هاى این کتاب را بررسى کند. (2). سوره فرقان، آیه 30. (3). نهج البلاغة، خطبه 110. ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢روایات جعلی در منابع متصوفه 🔻روایت جعلی «كهول‏ أهل الجنة» ❌و لو جاز دخول أبى‏‌بكر و عمر النار، مع
💢روایات جعلی در منابع متصوفه 🔻روایت جعلی «كهول‏ أهل الجنة» 🔻فقال عكاشة بن محصن الأسدى: يا رسول اللّه ادع اللّه أن يجعلنى منهم، فقال النبى صلى اللّه عليه و سلم «أنت منهم». ⬅️و أبو بكر و عمر أفضل من عكاشة لا محاله، لقول النبى صلى اللّه عليه و سلم: «هما سيّدا كهول‏ أهل الجنة من الأولين و الآخرين». فكيف يجوز أن يدخل عكاشة الجنة بغير حساب، و هو دونهما فى الفضل و هما فى النار، فهذا غلط كبير. ⬅️فقد صحّ بهذه الأخبار أنهما لا يجوز أن يكونا معذّبين بالنار مع شهادة الرسول صلى اللّه عليه و سلم لهما بالجنة، فقد تبين أمنهما؛ فمهما قيل فيهما و فى غيرهما من المبشرين كان ذلك قولا فيمن سواهما من الأولياء من جواز الأمن. 📖ابو بكر محمد بن ابراهيم كلاباذى، التعرف لمذهب التصوف، 1جلد، مطبعة السعادة - مصر، چاپ: اول، 1933 م، ص50. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢روایات جعلی در منابع متصوفه ❌قال النبى صلى اللّه عليه و سلم لعلى رضى اللّه عنه: «هذان سيّدا كهول‏
💢💢معرفی بزرگان متصوفه 🔻بزرگان متصوفه متقدم 🔻 ابوبکر محمد کلاباذی ⬅️ابوبکر محمد کلاباذی (متوفای حدود 385ق)، فقیه حنفى، محدث و صوفى قرن چهارم 🔻ولادت ⬅️دربارۀ زندگی وی، به رغم شهرت آثارش، اطلاع چندانی در دست نیست، کلاباذی احتمالاً در کلاباذ، محله‌ای بزرگ در بخارا، به دنیا آمده است. ⬅️دربارۀ کنیه و حنفی بودن او، اجماع وجود دارد. به وی لقب تاج الاسلام و امام الاصولی داده‌اند. ⬅️نام پدرش را، به اختلاف، ابراهیم و اسحاق که گفته است محمد بن اسحاق و محمد بن ابراهیم دو تن هستند) ضبط کرده‌اند. خطیب بغدادی نیز نام پدر او را ابراهیم و نام جدش را اسحاق ثبت کرده است. بنا بر گزارش بروکلمان، بر یکی از نسخه‌های معانی‌ الاخبار در پاریس، نوشته شده است ابن ابی اسحاق ابراهیم بن یعقوب. افزون بر این، برخی منابع نیز وی را ابوبکر محمد بن ابی اسحاق ابراهیم بن یعقوب معرفی کرده‌اند. بنابراین، به نظر می‌رسد نام پدر وی ابراهیم و کنیه‌اش ابواسحاق بوده و احتمالاً کلمۀ «ابی» از برخی از نسخه‌های آثار وی افتاده است. ⬅️برخی از علمای حدیث، مانند ابن حجر عسقلانی در فتح الباری و عبدالرؤوف مناوی در فیض القدیر، به برداشت وی از احادیث استناد کرده‌اند. ⬅️از بحث‌های کلامی کلاباذی در آثارش، بخصوص در بخش اول التعرف، آشکار است که با مباحث کلامی نیز آشنا بوده است، ابن تیمیه نیز در آثارش برداشت‌های کلامی وی را نقل کرده است. اساتید 🔻ازجمله استادان وی در تصوف نیز محمد بن احمد بن ابراهیم فارسی (متوفی ۳۷۰) بوده است. ⬅️به گزارش جامی، کلاباذی درآثارش از ابوالقاسم فارس ‌بن عیسی بغدادی، از خلفای منصور حلاج، نقل قول مستقیم کرده؛ بنابراین، احتمالاً وی نیز از استادان کلاباذی در تصوف بوده است. 🔻شاگردان به غیر از ابوابراهیم بن اسماعیل مستملی بخاری، مؤلف شرح تعرف- که ظاهراً از شاگردان بی واسطه یا با واسطۀ کلاباذی بوده است کلاباذی شاگردان دیگری نیز داشته است، از جمله، ابونصر احمد بن علی مایمرَغی و ابوبکر احمد بن علی بن محمد اصفهانی از استادان خطیب بغدادی 🔻وفات کلاباذی در بخارا درگذشت و مزارش در آن‌جا محل زیارت بود، دربارۀ سال وفات وی اختلاف وجود دارد؛ آن را۳۸۰ و ۳۸۴ ذکر کرده‌اند. بروکلمان، علاوه بر ۳۸۰ و ۳۸۵، احتمال وفات وی در ۳۹۰ را نیزذکر کرده، که از این میان زرین‌کوب سال ۳۸۵ را محتمل‌تر دانسته است.
آیت الله العظمی جوادی آملی: «اگر پدران و مادران، همواره نماز را در اوّل وقت بخوانند و به آن اهميت دهند، فرزندان نيز به نماز گرايش می‌یابند و آن را ارج می‌نهند. نوجوانان، فطرتی سالم و پاك دارند و دل های بی غبار آنان برای ارتباط با پروردگار آماده است.» کتاب شکوفايی عقل در پرتو نهضت حسينی ص۲۲۱ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🥀سلام به آقای مهربانی🥀🌿 🔘 دست ادب بر روی سینه می گذاریم: 🥀السّلام عليكَ يا طالِبَ ثارِ الأَنبياءِ وَ أَبنَاءِ الأَنبياءِ وَ الثّائِرَ بِدَمِ المَقتولِ بِكربلاء 🥀سلام بر تو كه خون پیامبران و پسرانشان را طلب مى كنى و به خون خواهى مقتول کربلا برمى خیزى ▪️ آقای من .... پیراهن خونین جد غریبتان، مانند پرچمی که مظلومیتش را فریاد می زند در عرش برافراشته می شود؛ و شما به چشم می بیند این مصیبت را، صبح و شام می گریید از این ماتم، و غمش بغضی می شود در گلوی ما....🌿🥀 🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱 🖤 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🖤💫 📎 📎
📌 سه‌شنبه ☀️ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۵ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 20 آگوست 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 روز قیامت همه آرزو می کنند... ▼ قَالَ الإِمَامُ الصَّادِقُ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْه: مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ عَلَيْهِما ﺍﻟﺴّﻠَﺎﻡ؛ لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَيْهِما ﺍﻟﺴّﻠَﺎﻡ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ. ▲ حضرت امام صادق عليه السّلام فرمودند: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر این ‌که آرزو می ‌کند ای کاش حضرت حسین بن علی عليهما السّلام را زیارت کرده بودم؛ آن هنگامی ‌که می ‌بیند که با زوّار امام حسین علیه السّلام چه می‌ کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌ شوند. 📚 وسائل الشيعة، ج ۱٤، ص ٤۲٤ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
هدایت شده از کتابخانه تصوف
خیراتیه در ابطال صوفیه.جلد 2.علامه آقا محمد بهیهانی.pdf
7.51M
📚خیراتیه در ابطال طریقه صوفیه (جلددوم) ✍️ علامه آقا محمد علی کرمانشاهی 📖کتابخانه تصوف 🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b 🌐https://t.me/sufIsm110
صوفی پژوهی
💢روایات جعلی در منابع متصوفه 🔻روایت جعلی «كهول‏ أهل الجنة» 🔻فقال عكاشة بن محصن الأسدى: يا رسول الل
💢روایات جعلی در منابع متصوفه 🔻روایت جعلی «كهول‏ أهل الجنة» ❌ثم قال: «قال النبى صلى الله عليه و سلم لعلى رضى الله عنه، هذان سيدا كهول‏ اهل الجنة من الاولين و الآخرين الا النبيين و المرسلين، ⬅️يعنى ابا بكر و عمر رضى الله عنهما ❌فاخبر النبى صلى الله عليه و سلم انهما خير الناس بعد النبيين». ⬅️و اين خبر حجتى است قاطع بر آن كسها كه ياد كرديم، از بهر آنكه پيغامبر صلى الله عليه خبر داد كه ابو بكر و عمر رضى الله عنهما سيدان اهل بهشت‏اند از گذشتگان و آيندگان مگر نبيان و مرسلان. ⬅️و اين ولى كه اين طايفه ورا از انبيا درگذاشتند، يا از اولين باشند يا از آخرين؛ و ابو بكر و عمر رضى الله عنهما سيدان وى باشند لا محاله و محل اين سيدان كمتر از انبيا محال باشد، كه محل آن ولى برتر از انبيا باشد؛ و ابو بكر و عمر رضى الله عنهما كه سيدان اولين و آخرين‏اند اندر غيب دعوى نكردند. ⬅️كسى كه به هزار يك ايشان نرسد دعوى غيب چگونه كند! و اين دو سيد به چاكرى پيغامبر صلى الله عليه افتخار كردند. محال باشد كه كسى دون ايشان‏ باشد از پيغامبر اندر گذرد؛ و هركه اين گويد جز كافر و ضال نباشد. ❌این گونه سخنان نشانگر گرایشات بزرگان صوفیه به مکتب خلفا است ولی عده‌ای تمایل دارند به هر شکلی که شده بزرگان صوفیه را شیعه اعتقادی جلوه دهند. 📖اسماعيل مستملى بخارى، شرح التعرف لمذهب التصوف، 5جلد، انتشارات اساطير - تهران، چاپ: اول، 1363، ج‏2 ؛ ص886. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
16.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢پیرامون تاویل آیات قرآن در عرفان و تصوف ❌تاویلات صوفیه پیرامون آیه شریفه «وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا» (الإسراء:23) (ترجمه: و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد اگر يكى از آن دو يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى] اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى) 🎥استاد محترم حاج شیخ محمد تقی سبحانی 🔵صوفی پژوهی @sufi110