eitaa logo
سولدوزی های انقلابی
73 دنبال‌کننده
119 عکس
111 ویدیو
56 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فانوس آذربایجان
41.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@fanoos_Azarbaijan در قسمت از برنامه در خدمت جناب آقای دکتر رئیس شورای استان آذربایجان غربی بوده ایم... ایشان معتقدند که نمایندگان مجلس از وظایف خود عدول کرده و خارج از چارچوب قانون عمل کرده‌اند و دخالت نمایندگان در وظایف سایر قوا به معنای عدم وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است... - رای دادن حق قانونی یک شهروند در جمهوری اسلامی است... - قومیت یک فرصت است ... - سرنوشت همه‌ی ما وابسته به حضور در صحنه انتخابات می‌باشد... شما را به دیدن کامل این گفتگو دعوت می کنیم... با ما همراه باشید ... ما را نقد کنید... با پیشنهادات سازنده خود در بهتر شدن برنامه به ما کمک کنید... @fanoos_azarbaijan
هدایت شده از فانوس آذربایجان
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلسفه تولید برنامه فانوس آذربایجان متعلق به هیچ جریان طیف گروه و یا فردی نیست... معتقدیم که بحث بین نخبگانی و رسیدن به الگوی عمل مشارکتی، بهترین راهکار برای طراحی الگوی توسعه‌ی آذربایجان غربی و شهرستان نقده است... @Fanoos_Azarbaijan
هدایت شده از برساخت
آشنایی با «پیوریتنویسم» سنگ بنای نظام آمریکا بر چه چیزی استوار است؟ @barsakht برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید حدود سه قرن در زمان به عقب رفته و به چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر از اقیانوس اطلس یعنی انگلستان بازگردیم. پروتستانتیزم (نهضت اصلاح دینی قرن ۱۶ اروپا) با هدایت مردانی چون «مارتین لوتر» و «کالوین» موجب ویرانی نظام اروپایی تحت اقتدار کلسیای کاتولیک شد و با تقدیس نظام فکری سکولار، پیشاهنگ حرکتی شد که حیات دنیوی را به اساسی‌ترین هدف انسان مبدل ساخت چنانکه در پی آن، دین از مسئولیت ایجاد و تأسیس نظام مخصوص خود منفک و تابعی از نظام سکولار گردید. چندی بعد پروتستانتیزم با انشعاب به کالوینیسم و سپس در هیئت انقلاب پیوریتن‌ها – در اولین سال‌های کشف قارهٔ آمریکا – از انگلستان جدا و در آن سرزمین جدید مبدل به ادب و فرهنگ مهاجرانی شد که انگلستان را در هوای «سرزمین موعود» و دسترسی به ثروت و آمال دور و دراز خود ترک کرده بودند. پیوریتنیسم به مجموعه‌ای از فرق مذهبی نوین در دورهٔ اصلاحات دینی اطلاق می‌شد که در حدود قرن هفدهم در انگلستان پدید آمدند و شامل گرایش‌های فرعی مانند استقلال‌طلب‌ها (در دوران جنگ‌های استقلال آمریکا)، پاپتیست‌ها (Paptist) و کوپکِرها (Copker) بودند. پیوریتنیسم با تأکید بر ویژگی‌هایی مانند«ثروت اندوزی»، «مشروعیت دادن به سرمایه‌داری و تجارت»، «تأکید بر کار تصرفگرانهٔ ماشینی» و «توصیه به صرفه‌جویی و انباشت سرمایه در انطباق با نظام سرمایه‌داری قرون هفدهم و هجدهم تبدیل به یکی از عوامل ایجاد سرمایه‌‌داری در اروپا و به ویژه آمریکا شد. ریشهٔ این فرقه را می‌توان در عالم یهودیت پیدا کرد. در واقع پیش از آن تاریخ یهودیان از نظر کلیسای مسیحی، قاتلان عیسی (علیه‌السلام) شمرده می‌شدند و مثلث «یهود، یهودا و شیطان» مورد لعن مسیحیان بود. اما با نفوذ مزورانه و برنامه‌ریزی مدبرانهٔ یهودیان دنیا طلب در طول قرون ۱۶-۱۴ ، پروتستانیسم یهودگرا در مسیحیت سر برآورد و در مقابل کلیسای رم قد علم کرد و با همکاری ثروتمندان متنفذ یهودی و خوانین و پادشاهان محلی مسیحی قدرت طلب، علیه کلیسا قیام کرد و سپس از دل پروتستانیسم، کالوینیسم زاده شده و پس از آن پیوریتنیسم یهودگرا متولد شد و با توسعهٔ فرهنگ آنگلوساکسون در انگلستان و سپس آمریکا، تمدن اومانیستی معاصر توسط مسیحیت یهودیزه رشد و توسعه یافت و نهایتاً به لیبرال دموکراسی رسید. طبق تعریف دایرهالمعارف یهود “پیوریتنیسم، مسلکی ذیل مذهب پروتستانیسم است که احکام اعتقادی و عبادی آن منطبق با مفاهیم توراتی است”.  پیوریتن‌ها چنان بر “عمل بر تورات” اعتقاد و اصرار دارند که وقتی کرامول -که خود یک پیوریتن بود- بر انگلستان حاکم شد، پیشنهاد کردند که “تورات” به عنوان قانون اساسی انگلستان پذیرفته شود. پیوریتنیسم نیز همانند یهودیت، حامل فلسفه‌ای دنیامحور و نه آخرت‌گرا بود. این آیین در قوام و قدرت گرفتن کاپیتالیسم، نقشی کلیدی بازی می‌کرد. این مذهب هوادار یهود، ثروت را به عنوان یکی از شاخص‌های تعیین کننده تلقی نمود و از پیدایی و قدرت گرفتن بورژوازی کاپیتالیستی و شکل‌گیری رژیم‌های پارلمانی حمایت به عمل آورد. پیوریتنیسم، همچنین به شکل‌گیری و نضج پروتستانتیسم لیبرال نیز یاری رسانیده بود. وابستگی پیوریتنیسم به یهودیت در حدی بود که از تمامی دیگر مذاهب و فرق پروتستان، در این رابطه پیشی گرفت و در واقع بینشی یهودی در پوششی مسیحی بود. قدرت گرفتن پیوریتنیسم، موجب پیدایش نگاه جدیدی نسبت به یهودیان گردیده و قوم یهود مورد احترام قرار گرفتند، چرا که آنها بر مبنای تئولوژی پیوریتنیسم، حافظان فرهنگ و زبان تورات بودند و بایستی قبل از رجعت مسیح به سرزمین‌های مقدس، باز گردند.  با سرایت تفکر پیوریتنیسم از طریق مهاجران انگلیسی به ایالات متحده، اولین کلنی پیوریتانی در ایالت ماساچوست آمریکا و در قرن هفدهم شکل گرفت. دایره المعارف بریتانیکا در ارتباط با پیوریتن‌های آمریکا چنین آورده است: “در تاریخ کلونیزاسیون اروپا، هیچ یک از کلنی‌های پیوریتن، نتوانستند به اندازه کلنی ماساچوست ثروتمند گردند. هدف پیوریتن‌های بنیانگذار این کلنی، تأسیس صهیونی جدید در سرزمین پهناور آمریکا بود. میراث پیوریتنیسم بدون شک به عنوان یک فاکتور مهم در شکل‌گیری روح آمریکا، نقشی مهم و اساسی ایفا کرد. پیوریتان‌ها چنان بر اجرای دقیق احکام عهد عتیق ایمان داشتند که به دنبال نامگذاری نیواسرائیل (اسرائیل جدید) به جای نیوانگلند برای آمریکا بودند”.  به همین دلیل پیوریتن‌ها که از لحاظ تاریخی اولین و مهم‌ترین مهاجران انگلیسی به سرزمین جدید بودند، به طریق رمانتیکی سرنوشت یهودیان و نژاد انگلوساکسن را در آمریکا به یکدیگر پیوند داده و خود را همانند یهودیان، مردم برگزیده تلقی کردند.
هدایت شده از برساخت
از همین رو در مراحل ابتدایی انقلاب آمریکا، رهبران مذهبی فرقهٔ پیوریتن عنوان می‌کردند که «ما آمریکایی‌ها مردمی خاص و برگزیده هستیم، ما اسرائیل عصر خود هستیم» و «ما سرنشینان کشتی آزادی‌های جهان هستیم» از همین رو پیوریتنیسم به اصلی‌ترین عنصر فرهنگی و مذهبی تشکیل دهندهٔ تمدن آمریکایی تبدیل شد. @barsakhr در مکتب پیوریتنیسم سرمایه‌دارها «آیات و نشانه‌های برکت خدا» تلقی شده و به دلیل تفسیرهای عقلانی و سرمایه‌سالارانهٔ آن که به خوبی با روح سرمایه‌داری در حال تکوین هم‌خوانی داشت تبدیل به عامل مهمی در تشکیل دموکراسی مدرن شد. در این نگرش به اصطلاح مذهبی با تأکید افراطی بر انضباط در رعایت برخی ظواهر، روح متعالی و معنوی و ملکوتی دین –که در اتصال آدمی با ساحت مقدس تجلی می‌یابد- تابع منطق سوداگری و عقل معاش و روش زندگی سرمایه‌داری تجاری و کار از خود بیگانهٔ صنعتی قرار می‌گیرد. یکی دیگر از ارکان فکری پیوریتنیسم اعتقاد به «جدایی امور دین از دنیا» است. این امر خود را در تلاشی که فرقه پیوریتن در ساده کردن دین کرده‌اند، خود را نشان می‌دهد که رهاورد آن سودی است که به نظام سرمایه‌داری می‌رسد، زیرا سرمایه‌دار پروتستان رعایت اصول اخلاقی مثل خودداری جنسی را برای رستگاری خود کافی می‌دانستند و با خیال راحت به بهره‌کشی ناروا و بیدادگری اجتماعی خود ادامه می‌دادند. بنابراین کالوینیسم، نظام اجتماعی را از آرامش برخوردار می‌ساخت و بهره‌کشی بی رحمانهٔ سرمایه‌داران را تسهیل می‌کرد. پیوریتنیسم ضمن شکل دادن به روح و شکل آمریکا، پروسهٔ یهودی‌سازی ساختارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن را عملیاتی کرد و به سرعت و با استمداد از کشیشان و مبلغان خود و استفاده از ابزارهای جدید و تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای کلیت آمریکا را زیر سلطهٔ نظام عقیدتی خود قرار داد. @barsakht
هدایت شده از برساخت
28.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@barsakht در این ویدیوی کوتاه از حمله‌ی پیش دستانه محور مقاومت به پایگاه آمریکایی الرکبان در اردن که بخش اعظمی از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه را در خود جای داده است صحبت کرده ام و اینکه چرا امریکا با ارسال دو بمب افکن به منطقه به دنبال انزوای ایران و محور مقاومت است... تاثیر این اقدام بر سیاست داخلی آمریکا و سیاست منطقه ای ایران چیست؟ برنده واقعی این منازعه چه کسی است ؟؟ با ما همراه باشید... @barsakht
هدایت شده از فانوس آذربایجان
51.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امروز جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ و با اعلام اسامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه ، نکاتی را در مورد سنخ حرکت نخبگان، نیازمندیهای جامعه شهرستانی و فلسفه برنامه فانوس آذربایجان با شما در میان گذاشته ایم... @fanoos_Azarbaijan https://www.instagram.com/reel/C3IP345MD6U/?igsh=MWxjZWwwbGJucXJhaA==
هدایت شده از فانوس آذربایجان
41.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در قسمت ششم از برنامه با حاج امام جمعه اهل سنت شهرستان نقده در مورد انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی به بحث و گفتگو نشسته ایم... @fanoos_azarbaijan خواسته های اهل سنت از نماینده منتخب، انتظارات از مسئولین و گفتگویی به زبان کردی با جامعه اهل سنت، از مهمترین محورهای گفتگوی ما با ایشان است... با ما همراه باشید... ما را به دوستان خود معرفی کنید... ایده ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. @fanoos_Azarbaijan
هدایت شده از برساخت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزی در همین مجلس نمایندگان خودمان، آدم هایی داشتیم که... @barsakht
هدایت شده از برساخت
34.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روز شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ در سالن جلسات دانشگاه آزاد نقده میزبان تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی بودیم . به نظرم آمد بیشترین عیب نامزدهای این دوره ، عدم شناخت جامع از مسئله کلی پیشرفت در سطح کشوری و منطقه ای است. در این کلیپ ، کتابی را از مرکز مطالعات راهبردی در زمینه مسئله شناسی پیشرفت و امنیت در استان آذربایجان غربی معرفی کرده ام که مسایل مطرح شده در آن می توانست بهترین سند مطالعاتی نامزدها در بحث از شهرستان های نقده و اشنویه باشد . اما صد حیف که در پروسه انتخابات ما،جائی برای کتاب و کتابخوانی نیست... دیدن این فیلم کوتاه را به همه عزیزان پیشنهاد می کنم.. @barsakht
هدایت شده از برساخت
دکتر محمد فاضلی در کتاب ایران بر لبه تیغ، معتقد است که دکتر محمود سریع القلم در نوشته ها و مباحث خوددر مورد ایران و ایرانی، دچار نوعی «گفتمان خود زنی» می‌ شود. بدین صورت که ایشان ویژگی‌های ذاتی ایرانیان را بسیار سخیف و آنها را موجب عقب ماندگی ما در طول تاریخ میدانند که نوعی نظام عشیرگی را بر تاروپود سیاست و اجتماع ما حکم کرده و همواره و در طول تاریخ، استبداد را در زندگی عشیره ای ایرانیان بازتولید کرده است. دکتر فاضلی معتقدند که در کل ، دکتر سریع القلم پیکر ظاهر فریب بیرونی از توسعه غربی را در کنار نقصان های عمیق درونی ایرانی قرار داده و به نتایجی رسیده است که غیرواقعی، غیر مستدل ، غیرمنصفانه و خودکم بینانه هستند! در نگاه دکتر سریع القلم این خصلت های تاریخی ایرانیان نگذاشته اند که ایران و ایرانی ، ساختارمند ، قانون محور، فرهنگ ساز و دارای نظام حزبی شوند... در حالیکه نقدهای روش شناختی و محتوایی و فکت های تاریخی و نوین دکتر فاضلی به زیباترین وجه، گفته های ایشان را نقد و نفی می کند! کتاب ایران بر لبه تیغ، یک عینک است برای ما!! عینکی برای دیدن و نقد کردن با نگاهی ساختارمند و علمی! من از دوران کارشناسی با نوشته های دکتر سریع القلم آشنایی نسبی داشته ام اما عالمانه ترین و منصفانه ترین و بهترین نقدها بر نوشته های ایشان را در نوشته های دکتر محمد فاضلی یافتم. همواره فایل های صوتی و اپیزودها و پادکست ه‍ای دکتر فاضلی، رفیق پیاده روی های صبحگاهی من بوده و هست. از تمام علاقمندان به جامعه شناسی سیاسی نیز دعوت می کنم به هر نحوی که می توانند این مباحث را دنبال کنند! داخل ماشین! رانندگی! پیاده روی! صف نانوایی! و ... @barsakht