eitaa logo
سلوک معنوی ـ حیات عارفانه
792 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
202 ویدیو
7 فایل
🎈#سلوک_معنوی #حیات_عارفانه، معارفِ تدوین شده و بازنویسیِ سخنانِ ارزش‌مندِ توحیدی، ولایی، عرفانی و معنویِ سالکانِ راه در حوزۀ نظری و معرفتی (معرفتِ توحیدی، معرفتِ نفس، معرفتِ هستی)، و حوزۀ عملی (تهذیبِ نفس، و حضورِ دین در متنِ زندگی) است. @Useriran
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷سلام دعوتنامه: ٲعوذُ بِاللّهِ مِن نَفسی ... دنبالِ کسی می‌گردم که بیاید و مرا از دستِ خودم نجات دهد ..! کانال "سلوک‌معنوی": پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/sulookmanavi پیامرسان تلگرام: https://telegram.me/sulookmanavi
🏴 جان‌سوزِ حضرتِ امام حسن بن علی العسکری علهیماالسّلام به محضرِ مبارکِ فرزندِ ایشان، حضرتِ ، مولانا حجةابن‌الحسن ارواحنافداه و یکایکِ شیعیان و محبّانِ اهل‌ِ بیتِ عصمت و طهارت علیهم‌السّلام تسلیت باد. @sulookmanavi
📚 ﷽ 📚 🔹دوازده ماه در طولِ سال داریم؛ هر ماه برای امامِ زمان (عج) یک خدمتی انجام بدهیم. 🔹فکر کنیم ببینیم راه‌های خدمت چیست؟ نیروی بدنی داریم، پول داریم؛ توسّل کنیم خودِ آقا به قلب‌مان می‌دهد: مولای من! یا صاحب‌الزّمان، چه‌کار کنم که شما دوست دارید؟ می‌خواهم به شما خدمت کنم، چه‌کار کنم؟ (بعضی‌ها هر روز می‌گویند، بعضی‌ها ساعت به ساعت می‌گویند؛ کارشان تمام شد می‌گویند آقاجان گوش به فرمانیم. آقا هم مٲموریت می‌دهد به‌ آن‌ها). 🔹اوّلین وظیفه‌ای که امام زمان (عج) از ما می‌خواهد این است که زودتر خودت را بساز، کامل کن؛ رذایل را از خودت دور کن. @sulookmanavi
📚 ﷽ 📚 دامنِ دوست به صد خونِ دل افتاد به دست به فسوسی که کند خصم رها نتوان کرد عارضش را به مَثَل ماهِ فلک نتوان گفت نسبتِ دوست به هر بی سر و پا نتوان کرد ➰ @sulookmanavi
سلام دوستانی که مجموعه کتاب‌های سلوک‌معنوی ـ یا فایل‌های pdf آن‌ ـ را تهیه و مطالعه کردند، لطفاً نقد، نظر و پیشنهاد خود را به بنده اعلام فرمایند. با تشکر: عباسعلی جعفری 👇👇👇👇👇👇 @Useriran
📚 ﷽ 📚 🎈 با فرح و شادمانی وارد روزِ عیدِ غدیرِ ثانی می‌شویم؛ تبریک‌ ... آقا ردای سَبزِ اِمامت مُبارک پوشیدنِ لباسِ خِلافت مُبارَک ای آخَرین ذَخیرهٔ زَهراییِ حَسَن آغازِ روزِگارِ اِمامت مُبارَک ... 💚 سال‌روزِ آغازِ امامت و زِعامتِ حضرتِ ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف مبارک‌باد ... @sulookmanavi
📚 ﷽ 📚 🔹امام زمان علیه‌السّلام بالای عالَم نشسته‌اند و لحظه به لحظه نگرانِ اعمال و اخلاق و خیالات و افکار و نیّاتِ ما هستند. نیّتی از ذهنِ ما نمی‌گذرد مگر این‌که ایشان خیر دارند و "از ریشهٔ آن هم خبر دارند". (مردانِ بزرگی بوده و هستند که از خیالاتِ دیگران خبر داشته و دارند، امّا از ریشه‌اَش خبر نداشته‌ و ندارند؛ امام زمان از ریشه‌اش هم خبر دارد). 🔹تدیّن یعنی همین؛ این‌که من بدانم که ایشان به‌عنوانِ نمایندهٔ خدا از همه چیز خبر دارد. @sulookmanavi
📚 ﷽ 📚 🍒 موعودِ موجود 🔸اصلِ این‌كه بشر امیدوار است یک آیندهٔ خوبی باشد كه جز عدل و احسان چیزی حكومت نكند، ـ این ـ در درونِ همه هست. 🔸دیگران امیدوارند كه در پایانِ روزگار، یک عصری برسد كه "عدل" و "احسان" حكومت بكند، ـ این‌را خیلی‌‌ها در انتظارش به‌سر می‌‌برَند ـ؛ به‌دنبالِ مهدیِ منتظر و مهدیِ موعوداَند، نه مهدیِ موجودِ موعود! 🔸خصیصهٔ شیعه این است كه مهدی، موعودِ موجود علیهم‌الصّلاة و علیهم‌السّلام است؛ اگر موعودِ موجود است، ما غیر از و غیر از "امید"، مسئلهٔ "مراقبه" و "مرابطه" هم داریم. 🔸اگر معتقدیم كه یک شخصی است ـ امام زمان (عج) ـ که زنده است و ما با او باید تعهد بسپاریم، باید "مراقب" باشیم كه خلاف نكنیم، چون او می‌بیند! این‌كه فرمود: قُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَی اللّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ المُؤْمِنُونَ (توبه، ۱۰۵) ـ كه بر ائمه علیهم‌السّلام تطبیق شده است ـ هركاری كه ما می‌كنیم خدا می‌بیند، پیغمبر می‌بیند و ائمه می‌بینند، وجودِ مبارکِ حضرت هم می‌ بیند!، باید مواظبِ گفتارمان، رفتارمان، نوشتارمان، سیره و سنّت‌مان باشیم؛ این برای "مراقبه" است. 🔸غیر از مراقبه، مسئلهٔ "مرابطه" هم هست. مراقبت این است كه خلاف نكنیم، امّا مرابطه این است كه ـ گذشته از این‌كه خلاف نكنیم ـ، خودمان را به حضرت نزدیک بكنیم، كمک بگیریم و فیض بگیریم؛ نه این‌كه مواظب باشیم كه نلغزیم! بلكه رابطه برقرار كنیم كه او دستِ ما را بگیرد! ذیلِ این آیهٔ كریمه "یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا" (آل‌عمران، ۲۰)، آن‌جا این حدیثِ شریف هست كه "وَ رابِطُوا إِمَامَكُمُ الْمُنْتَظَرَ"، مرابطه برقرار كنیم! [...عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی الْبَاقِرِ ع‏ فِی مَعْنَى قَوْلِهِ تَعَالَى یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا قَالَ‏ اصْبِرُوا عَلَى أَدَاءِ الْفَرَائِضِ‏ وَ صابِرُوا عَدُوَّكُمْ‏ وَ رابِطُوا إِمَامَكُمُ الْمُنْتَظَرَ]، (الغیبة للنعمانی، النص، ص۲۷). @sulookmanavi