فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی سالمندی من
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
مافیای «کشتار به نام ویروس خیالی کرونا» با چنگ زدن به هر ریسمان و دستآویز میکوشد تا کودکان را به تسلیم در برابر دریافت «واکسن انتحار کرونایی» ترغیب کند؛ حتی با اهدای عروسک فائوچی.
شاغلان صنایع و خدمات پزشکی نمیفهمند که با این نوع تبلیغات، جایگاه آنان تا چه اندازه سقوط کرده و تنزل یافته است. هیچ مرجعی هم نیست که به ایرادات انسانی و حقوقی این نوع تبلیغات رسیدگی کند.
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عوارض واکسن کرونا
پدر بر سر جسد فرزندش که بلافاصله پس از تزریق واکسن کرونا جان باخت زاری و بیتابی میکند و به زمین و همگان و زمان ناسزا میگوید؛ اما چه سود؟
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
تمدن نامتمدن
بردگانی از کشور کنگو؛ سال ۱۹۵۸ در باغ وحش بلژیک
انتقال سرخپوستان در سال ۱۸۸۹ برای باغ وحش؛ آمریکا
کارت پستال بردگان کنگو؛ اواخر قرن نوزدهم در فرانسه
باغ وحش دوپایان در آمریکا و اروپای اواخر قرن نوزدهم
تا دههی ۱۹۵۰ در استرالیا، بومیان را حیوان میشمردند
یهودیان حاکم بر کشورهای ظاهراً متمدن، چنان دَم از انسانیت و حقوق شهروندان میزنند و آنچنان ژِست تمدنی میگیرند که گویی گذشتههای حتی نزدیک خود را فراموش کردهاند و به یاد نمیآورند که تا همین اواخر، رسماً بردهدار بودند و اهالی کشورهای فقیر را همچون رمههای حیوانات صید میکردند و به سوغات میبردند.
با اینحال، دوران کرونابازی فرصتی غنیمت بود تا مردمان جهان بدانند که یهودیان در روپوش سفید هرگز غیر یهود را دارای حق حیات و آزادی محسوب نمیکنند
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
شبهانسان خطرناکترین حیوان است
در سال ۱۹۸۰ خانوادههای فرانسوی که سگ نگه میداشتند، سگان خانگی خود را کشتند زیرا میخواستند به تعطیلات بروند و کسی نبود که در غیاب آنها از سگشان نگهداری کند.
بنابراین «انجمن حمایت از حیوانات» (SPA) لاشهی ۱۴۰ قلاده از سگهای مقتول را در جادهی Magny-Cours به نمایش گذاشت تا نماد قساوت و خیانت دروغگویانی باشند که خود را دوستدار حیوانات خانگی قلمداد میکنند.
در ایرانِ امروز اما اوضاع وخیمتر است؛ زیرا نژادهای فانتزی و بهدردنخور سگ را به قیمت ببر بنگال میخرند و طفیلی به خانه میبرند و آنها را با غذایی که باید به فقیران برسد، تغذیه میکنند؛ و در مقابل، سگهای آزاد و سودمند را که سربار دیگران نیستند، در بیابان و کوهستان کشتار میکنند تا مزاحم نباشند.
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
امیکرون یالا یک کاری کن، تو چقدر ضعیفی
نترس ما رسانهها به کمکت میآیم
#کرونا_هراسی #فتنه_واکسن
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
آقا، امروز مملکت ما #غربزده است که از #زلزلهزده بدتر است
امروز بعضی از اشخاص در این مملکت میخواهند نگذارند اسلام تحقق پیدا بکند
اغفال میکنند بعض مقامات را، میخواهند نگذارند اسلام تحقق پیدا بکند
الآن ما زلزلهزده هستیم؛ غربزده هستیم
همه باید دست به هم بدهیم و این راه را تا اینجا که آمدیم، باقیاش هم برویم، ما بین راه هستیم، باز گردنهها داریم که دزدها توی آن گردنه هستند
من از همه میخواهم، من التماس میکنم به ملت ایران، من دست ملت ایران را میبوسم، اسلام را میخواهند ببرند
این غربزدهها را کنار بگذارند
یکیشان رفت، باقی هم بروند
روشنفکرها هم، روشنفکرهای اسلامی روشنفکرهای وارداتی را کنار بزنند
غربزدهها را کنار بگذارند؛ عدهشان خیلی زیاد هم نیست، اما #فضولیشان_زیاد_است
عده زیاد نیست، ادعایشان زیاد است
خود قشر روشنفکر متعهد اسلامی برای خاطر خدا، برای خاطر اسلام، برای خاطر استقلال کشور، برای خاطر حفظ آزادی، این روشنفکر متعهد اسلامی، آنهایی را که در بینشان پیدا میشود که نق میزنند و میخواهند نگذارند کارها پیش برود، اینها را کنار بزنند
التماس دعا دعا بکنند پیش گوششان، بروند به اروپا باز سر عیاشیای که میکردند، حالا آمدهاند
آنهایی که فضولی میکنند، آنها را کنار بگذارند
امام خمینی رحمةاللهعلیه؛ ۲۵ خرداد ۱۳۵۸
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجتالاسلام ناصر نقویان در واکنش به کلیپ بحثبرانگیز شراب:
صحبتهایم طبق روایات اهل بیت بود
اگر نقویان قرار است با یک کلیپ رسوا شود ایرادی ندارد
در انتهای سخنرانیام کلی آیه و روایت خواندم ولی آقایان فقط یک تیکه را برش دادهاند و منتشر کردهاند
بخشی از سخنان حجتالاسلام ناصر نقویان دبیر سابق هیأت عالی گزینش کشور دربارهی نوشیدن شراب که واکنشهایی را در شبکههای اجتماعی به دنبال داشته است
قضاوت با شما
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه
۵ روز تا شهادت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها باقی مانده است
آن شب که دفن کرد علی بی صدا تو را
عَنْ مَرْوَانَ الْأَصْفَرِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص حِينَ ثَقُلَتْ فِي مَرَضِهَا أَوْصَتْ عَلِيّاً ع فَقَالَتْ إِنِّي أُوصِيكَ أَنْ لَا يَلِيَ غُسْلِي وَ كَفْنِي سِوَاكَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَتْ وَ أُوصِيكَ أَنْ تَدْفِنَنِي وَ لَا تُؤْذِنَ بِي أَحَداً
همانا من تو را وصیت میکنم که غسل و کفن کردن مرا کسی غیر از تو انجام ندهد و وقتی وفات کردم مرا شب دفن کن و هیچ کس را مطلع نکن
کشفالغمه جلد ۲ صفحه ۶۸
بحارالانوار جلد ۷۸ صفحه ۳۰۵
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
نسل آفتاب
#فاطمیه ۵ روز تا شهادت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها باقی مانده است آن شب که دفن کرد علی بی صدا تو را
#روزشمار_فاطمیه
۵ روز مانده تا شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
سال نو میلادی بر همه هموطنان عزیز و ارمنیهای عزیز مبارک
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
AUD-20211215-WA0003.mp3
7.59M
دومین سالگرد سردار دلها شھید #حاج_قاسم سلیمانی
ࢪوایتگࢪی: حاجحسین یڪتا
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم
در بزم وصال تو نگویم زکم و بیش
چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم
لب باز نکردم به خروشی و فغانی
من محرم راز دل طوفانی خویشم
یک چند پشیمان از رندی و مستی شدم
عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم
از شوق شکرخند لبش جان نسپردم
شرمنده جانان زگران جانی خویشم
بششکستهتر ازخویش ندیدم به همه عمر
افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم
هر چند امین، بسته دنیا نیم اما
دلبسته یاران خراسانی خویشم
امام خامنهای
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
نسل آفتاب
زیتون تلخ تمامی اجزای این گیاه تحلیلبرنده هورمونها و عقیم کننده است. بخصوص گردههای گل معلق در هوا
میلیا آزدراچ سمی و عقیم کننده
به دروغ نام زیتون یا سنجد تلخ نهادند
این درخت وارداتی را بعد از انقلاب در حوزههای علمیه و اماکن مقدسه قم و شهر ری و مشهد و در حال حاضر در بیشتر شهرهای چه گرمسیر و چه سردسیر کاشتهاند و مردم بی خبر از این دسیسهها
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
یه روز استاد دانشگاه میاد اعتراف میکنه مشروب خور بوده
فرداش یه روحانی میاد میگه شرابخواریِ دسته جمعی خیلی خوبه
ما هیچ ما نگاه
خدایا دیگه رومون نمیشه دعا کنیم بگیم صاحب ما رو برسون
اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَج
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
نسل آفتاب
حجتالاسلام ناصر نقویان در واکنش به کلیپ بحثبرانگیز شراب: صحبتهایم طبق روایات اهل بیت بود اگر نقو
آقای نقویان در این کلیپ در توجیه اظهارات قبلی خود نکاتی را ذکر میکند و به روایاتی استناد میکند و دیگران را که به وی خرده گرفتهاند به مطالعه فرا میخواند.
به نظرم اگر ایشان میگفت منظور من ظاهر آن کلمات نبوده و من اعتقادم همان اعتقاد علماء شیعه است بهتر بود. تا اینکه به فکر توجیه باشد و دیگران را به مطالعه دعوت کند.
ادعای ایشان: اگر یک عدهای شب تا صبح به نماز بایستند ولی از همه بستگان و یاران و دوستان دور باشند یک عدهای سفره شراب پهن کنند ولی دور هم باشند خدا به آن دور همی بیشتر عنایت و توجه میکند.
دو روایتی که ایشان در کلیپ دوم به آنها اشاره میکند؛
روایت نخست:
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ شُعَيْبٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْمَدَائِنِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ شَابٌّ سَخِيٌّ مُرَهَّقٌ فِي الذُّنُوبِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ مِنْ شَيْخٍ عَابِدٍ بَخِيلٍ
روایت دوم:
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ رَفَعَهُ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فِي خُطْبَتِهِ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ فَقَامَ إِلَيْهِ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْكَوَّاءِ الْيَشْكُرِيُّ فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَ وَ تَكُونُ ذُنُوبٌ تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ فَقَالَ نَعَمْ وَيْلَكَ قَطِيعَةُ الرَّحِمِ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ لَيَجْتَمِعُونَ وَ يَتَوَاسَوْنَ وَ هُمْ فَجَرَةٌ فَيَرْزُقُهُمُ اللَّهُ وَ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ لَيَتَفَرَّقُونَ وَ يَقْطَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً فَيَحْرِمُهُمُ اللَّهُ وَ هُمْ أَتْقِيَاءُ
اولاً: هر دو روایت به لحاظ سند ضعیف هستند. در روایت اول محمد بن شعیب و ابوجعفر مدائنی مجهول هستند.
روایت دوم هم مرفوعه است.
ثانیاً این مباحث در زمره مسائل اعتقادی است و اعتبار خبر واحد در مسائل اعتقادی حتی اگر صحیح السند باشد محل اختلاف است.
ثالثاً: در روایت مقایسه بین جوان گناه کار سخی و پیر عابد بخیل است. اما ایشان بین جمع شدگان دور سفره شراب و عابدان مقایسه میکند و دو قید سخاوت و بخل را ذکر نمیکند. در حالی که اساساً روایت در صدد مقایسه این دو صفت است نه گناه و عبادت.
رابعاً: این روایت مثل لاصلاة لجار المسجد الا فی المسجد در مقام مبالغه است تا شدد بغض الهی نسبت به بخل را برساند.
خامساً: مرهق فی الذنوب طبق تفسیر مجلسی پدر در روضه یعنی مرتکب گناه اما اینکه شامل شراب خواری و زنا هم شود نیازمند استناد به اطلاق روایت است. با توجه به مبغوضیت شدید شراب و شراب خواری و زنا در لسان شرع بعید نیست قائل به انصراف روایت از شراب و زنا و کلاً گناهان کبیره شد.
سابعاً: در روایت دوم بحث اثر دنیوی مترتب بر صله رحم و قطع رحم است (یرزقهم، یحرمهم). آثار دنیوی اعمال بر ذات عمل مترتب است و ربطی به ایمان و تقوا و اطاعت و معصیت ندارد.
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration