eitaa logo
نسل آفتاب
854 دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7هزار ویدیو
181 فایل
کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/16661122313610
مشاهده در ایتا
دانلود
حالا فکر می‌کنید کلیدم هیچ توانی نداشته ولی کور خوندین کلیدم می‌تونه قفل مشکلات ملک خودم، مدرک دخترم، کار شادومادم، مشکل ارزی و واردات صادرات پدر اون یکی شادومادم، ژن خوب‌ها و دختران مظلوم و قاچاقچی را باز کنه همین دخترم که الآن معترضید چطور عضو هیئت علمی شده پس فردا مثل پسر عارف که با رانت باباش از دانشگاه زاهدان انتقالی گرفت اومد تهران مدعی می‌شه همش توانایی خودش بوده و ژن خوبش نســـ‌آفتاب‌ـــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
زن ایرانی از هر قوم، نژاد و مذهبی در طول تاریخ، مظهر عفاف و پاکدامنی بوده‌ است نســـ‌آفتاب‌ـــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
عفت و حیای ایرانی پوشش و عفاف ساخته و پرداخته دوران ما نیست. ایرانیان از دیرباز پایبند به اصول اخلاقی بودند. التذاذ و کامروایی جنسی آنها صرفاً از مسیر ازدواج صورت می‌گرفت و پیوسته خانواده و اهل و عیال خود را از نگاه آلوده آدم‌های چشم چران، محفوظ نگه می‌داشتند. یکی از مظاهر حفظ حريم خانواده، نوع کوبه (یا همان زنگ درب یا اف‌اف کنونی) بود که نشان از هوشمندی، نظم و دقت ايرانيان داشت. درهای منازل قدیم دارای دو کوبه بود: مرد کوب و زن کوب. مرد کوب: صدايی بم و خشن داشت و کوبيدن آن نشانگر اين بود که مردی پشت در است. اگر مردِ خانه در منزل بود، او در را می‌گشود وگرنه زن خانه، سر و بدن خود را پوشانده و سپس در را باز می‌کرد. زن کوب: صدايی زير و ظريف داشت و کوبيدن آن نشانگر آن بود که زنی پشت در است. اگر مرد خانه نیز در منزل بود، همسر یا دختر او پشت در رفته و آن را می‌گشود. همین دقت در سایر شئون زندگی آنان نیز دیده می‌شد. ایرانی با غیرت هیچ‌گاه حاضر نمی‌شد ناموس او در معرض دیدِ مردان هوسران قرار گیرد. در نظر آنها رعایت حریم خانواده موجب می‌گشت که حریم اجتماع نیز از آلودگی اخلاقی محفوظ بماند. نســـ‌آفتاب‌ـــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
در سال‌های اخیر کم‌خونی شایع شده به علت تغییر سبک زندگی و عوامل بیرونی نوع غذا و تغذیه می‌باشد. یکی از عوامل جدی کم خونی اختلال نظم خواب یعنی عدم خوابیدن در اول شب و در مقابل خواب صبح بخصوص بین‌الطلوعین که عامل اصلی کم‌خونی چون تولید خون در اول شب هنگام خواب اتفاق میافتد و اول صبح هنگام بیداری و تنفس هوای صاف صبح‌گاهی است. عامل دوم آلودگی هوا که اندازه تولید خون به یک پنجم تنزل داد. عامل سوم غذاهای تراریخته یا استفاده بیش از حد از کود شیمیائی و سموم آفات و استفاده از گوشت‌های یخ زده و مانده یا حتی گوشت نشُسته در کبابی‌ها مردار و خوردن خون است. عامل چهارم ورود مواد شوینده به داخل بدن با توجه به گسترش استفاده از انواع شوینده‌ها و عدم دقت در برطرف کردن آنها از ظروف، دست‌ها و حتی استفاده از شوینده دهان انواع خمیر دندان و ورود ناخواسته این مواد به داخل بدن. عامل چهارم با گاز کشی و گرم شدن هوای زمین و مواجه نشدن با هوای سرد و کم صبری مردم در مواجهه با سرما سبب شده صفرا در افراد غلبه کند و این امر باعث شکسته شدن و تلف شدن ترکیبات خونی مانند گلبول قرمز شده است. عامل پنجم می‌تواند تب باشد زیرا تب خون انسان را می‌خورد و صورت را زرد می‌کند و در سال‌های اخیر مسأله تب و آنفولانزا و انواع عفونت‌ها شایع شده به علت ضعف مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها و میکروب بر اثر زیاده‌روی در استفاده از داروهای شیمیائی و آنتی‌بیوتیک‌ها است. عامل هفتم می‌تواند انواع خونریزی مانند خونریزی زنان، خونریزی ناشی از بیماری بواسیر که زیاد شده، خونریزی بر اثر ابتلا به روده زخمی و انواع خونریزی‌های دیگر. عامل هشتم خوردن خاک و مواد خاکی که عمده مواد شیمیائی مانند داروهای شیمیائی مواد نگهدارنده و جوش شیرین که از خاک تهیه می‌شود. عامل نهم در کودکان، مصرف شیر خشک و عدم مصرف شیر مادر، زیرا شیر خشک شیر نیست و با مواد شیمیائی و استخوان و پی خوک درست می‌شود و عامل کم‌خونی در کودکان شده و با داروهایی مانند سولفات اسید و قطره آهن جبران نمی‌شود. عامل دهم عدم استفاده از غذاهای خونساز مانند شکر نیشکر، سویق، ماهی، گوشت سالم، لبنیات سالم، تره سالم، باقلای سالم و عدم استفاده از گیاه اصلی که برگ چقندر که مغز استخوان ساز است. نســـ‌آفتاب‌ـــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت زیبای آیه اکمال توسط استادعبدالباسط اٌلْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناًٌ سوره مائده آیه ۳ امروز (منظور روز عید غدیر که پیامبرﷺ از طرف خدا امام علی علیه‌السلام را به جانشینی تعیین کردند) امروز كافران از (زوال) دین شما مأيوس شدند، پس، از آنان نترسيد و از من بترسيد. امروز دينتان را براى شما كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان «دين» برايتان برگزيدم. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
فضائل عید غدیر در روایات اهل‌بیت علیه‌السلام عید بى نظیر  قال على علیه‌السلام: إن هذا یوم عظیم الشأن، فیه وقع الفرج، ورفعت الدرج و وضحت الحجج و هو یوم الیضاح والافصاح من المقام الصراح، و یوم کمال الدین و یوم العهد المعهود… بحارالانوار جلد ۹۷ صفحه ۱۱۶   امام على علیه‌السلام فرمودند: امروز () روز بس بزرگى است. در این روز گشایش رسیده و منزلت (کسانى که شایسته آن بودند) بلندى گرفت و برهان‌هاى خدا روشن شد و از مقام پاک با صراحت سخن گفته شد و امروز روز کامل شدن دین و روز عهد و پایمان است. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
عظمت نسبت به اعیاد دیگر برای شناخت عظمت عید بزرگ غدیرخم نسبت به عید قربان و دو عید بزرگ دیگر اسلام همین بس که امام رضا علیه‌السلام فرمودند: هنگامی که قیامت فرا می‌رسد، چهار روز با فخر و مباهات بر خداوند وارد می‌شوند، همانند ورود عروس در شب زفاف بر شوهر. از ایشان سؤال شد: آن چهار روز کدامند؟ حضرت فرمود: روز قربان، روز فطر، روز جمعه و روز غدیر. و به درستی که روز غدیر در بین آنها مانند ماه است در بین ستارگان. زاد المعاد - مفتاح‌الجنان، ص۲۰۳ نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
مولایمان را چگونه کنیم؟ …غدیر را باید سینه به سینه و نسل به نسل کرد و اینک این مهم بر عهده‌ی من و شماست همچنان که روزگاری بر دوش پدرانمان بوده و فرداها نیز به دست فرزندانمان. راهکارهای پیشنهادی زیر، اندکی از راهکارهای فراوان تبلیغ برای است: یک می‌تواند با گفتن غدیری برای نوه‌هایش مبلّغ غدیر باشد. یک مسجد می‌تواند با پیرامون غدیر مبلّغ غدیر باشد. یک مسجد می‌تواند با از نمازگزاران مبلّغ غدیر باشد. یک می‌تواند با آماده کردن فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد. یک می‌تواند با مورد علاقه فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد. یک می‌تواند با پخش در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. یک می‌تواند با گذشتن از خطاهای فرزندش به مناسب غدیر مبلّغ غدیر باشد. یک می‌تواند با تهیه برای فرزندانش مبلّغ غدیر باشد. یک می‌تواند با ارسال پیام برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
آیه‌ای که در شأن ولایت مولا علی علیه‌السلام در روز عید غدیر بعد از آیه تبلیغ (مائده/۶۷) نازل شده: اٌلْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا سوره مائده آیه ۳ نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی (امام جمعه اهل سنت زاهدان) خواستار حذف شرط شیعه بودن برای رئیس جمهور در قانون اساسی شد ایشان که امروز با اصل ۱۲۱،۱۱۵،۱۲ قانون اساسی کشور که اکثریت مردم به آن رأی داده‌اند مخالفت می‌کند حتماً فردا هم خواهان حذف اصل از قانون اساسی خواهد شد. حالا که عبدالحمید صریح صحبت کرده، م ا هم صریح حرفمان را میزنیم. ما با اهل سنت مخالف نیستیم. اما اهل سنتی که با بها دادن به امثال عبدالحمید در کشور در حال انتشار و تکثیر است و رقم آنها در سال‌های کنترل غیرعادی جمعیت شیعه در ایران تا ۲۵ یا شاید ۳۰میلیون نفر رسیده (چهل درصد جمعیت کشور)، عمدتاً دارای تفکرات تند ضدشیعی هستند و امثال عبدالمالک ریگی که تفریحشان بریدن سر شیعه با در کنسرو می‌باشد، خروجی حوزه‌های علمیه بخشی از همین عالمان دلباخته سعودی در خاک ایران است. اهل سنتی که حتی به هم مذهبان خودشان که دل در گرو انقلاب و محبت اهل‌بیت دارند هم رحمی نمی‌کنند و از ماموستای شهید در کردستان تا امام جماعت مظلوم در زاهدان را به جرم بسیجی بودن به وحشیانه‌ترین حالت ترور می‌کنند و آب از آب تکان نمی‌خورد. جمعیتی که به صورت خزنده به دور از چشم مردم از همه جا بیخبر و اتفاقاً در برابر چشم مسئولین، تمام نوار مرزی کشور بجز استان ایلام را فراگرفته‌اند و در برخی شهرهای ایران برای اولین بار بعد از صفویه، نسبت جمعیت شیعه از سنیِ عمدتاً دارایِ گرایش مشابه با شیخک‌های خلیج فارس و سعودی، کمتر شده و حتی در برخی استان‌ها ورودی دبستان‌ها از نظر نسبت کودکان شیعه به سنی، نزدیک به صفر شده است. در دولت روحانی وقتی بجای اقدام مقتدرانه امنیتی در مقابل ربایش سربازان هنگ مرزی، مسئولین به خدمت مولوی عبدالحمیدی می‌روند که بارها حکومت را تهدید کرده و او را به نحوی رسماً رابط خود و گروه‌های تروریستی شرق کشور می‌دانند و شب انتخابات روی تصمیم او برای اعلام رأی به فلان کاندید در مقابل دادن امتیازات سیاسی توافقی نانوشته رخ می‌دهد، باید هم روزی خواستار تغییر قانون اساسی شود. زمانی باید در دهان او کوبیده می‌شد که در مقابل تروریست‌های اهل سیستان که به داعش پیوستند و سر از تن مردم سوریه جدا می‌کردند سکوت می‌کرد. همان زمانی که می‌گفت اگر حکومت حق ما را ندهد دیگر سکوت نمی‌کنیم (در بازه عملیات‌های داعش در عراق و سوریه). زمانی که در سفرهای خارجی با عالمان سلفی و وهابی رایزنی‌های محرمانه می‌کرد. امروز شروع شده. مسئله پیری جمعیت اگر ۳۰سال دیگر رخ دهد، مسئله عدم و کشمکش سیاسی بر سر تقسیم قدرت بین شیعه و سنی در کشور از امروز که نه، از چندین سال پیش آغاز شده است. جمعیتی عظیم از جماعتی با تفکرات ضد شیعی، همسو با تفکرات عبدالحمید در سنین کودکی و نوجوانی در حال پرسه زدن در بین مردمی شیعه در ایران هستند که اهل سنت را برادران خود می‌دانند، اما نمی‌دانند کی و کجا آن دست پرورده عبدالحمید به طریقت اسلاف خود عمل کنند. رسانه هم که ماشاءالله سکوت. هرچند! وقتی قدرت رأی حدود ۱۰میلیونی داشته باشی که هر دوره انتخابات حدود چهارمیلیون نفر به واجدین شرایط آن افزوده شود و با یک حرف فلان مولوی در سبد آرا فلانی و فلانی‌ها ریخته شود، هر شیفته سیاستی، حاضر به دادن هر امتیازی خواهد بود. روزی فرماندار و سفیر و معاون پارلمان، روز دیگر وزیر و آن روز دیگر هر چه… مثلاً اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی که شوهرانشان، میلیاردرهای وهابی و سَلَفی خلیج فارس بوده و حتی تولد فرزندان دهم و یازدهم خود را هم جشن می‌گیرند که به یک دفعه می‌تواند تعداد جمعیت رسمی و شناسنامه دار اهل سنت ایران را با تغییر گسترده مواجه کند. آنوقت اگر روزی گفتند رهبر باید سنی باشد، نباید تعجب کرد. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
khotbeGhadirPDF.pdf
681.8K
متن کامل خطبه غدیریه پیامبر اکرم در روز عید غدیر خیلی زیبا هم از لحاظ محتوا زیبا است و هم طراحی خوبی شده نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
غدیر، نشانه عظمت اسلام ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره به مناسبت فرارسیدن و تعیین امیرالمؤمنین علیه‌السّلام به عنوان امام و ولی جامعه‌ی اسلامی از سوی پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، جملات برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره مسأله‌ی «غدیر» منتشر می‌کنیم. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
نسل آفتاب
غدیر، نشانه عظمت اسلام ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره #غدیر به مناسبت فرارسیدن #عید_غدیر و تعیین ام
۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره عید غدیر عیدالله‌الاکبر و از همه‌ی اعیاد بالاتر است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت و حکومت، در حادثه‌ی غدیر معیّن شده است. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ حادثه و واقعه‌ی غدیر نشانه‌ی عظمت و جامعیت اسلام است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیین‌کننده در تاریخ اسلام است. ۱۳۸۳/۱۱/۱۰ غدیر یک مساله‌ی اسلامی است؛ یک مساله‌ی فقط شیعی نیست. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶ مساله‌ی غدیر با این مضمون والا متعلق به همه‌ی مسلمان‌هاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت‌الله است. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱ غدیر روزی است که دشمنان از دین شما مأیوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مأیوس کرد؟ قضیه‌ی رهبری جامعه‌ی اسلامی؛ قضیه‌ی نظام حکومت و امامت در جامعه‌ی اسلامی. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرمﷺ در ماه‌های آخر عمر، قاعده‌ی امامت و ولایت را وضع کرد. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ بشر انواع و اقسام حکومت‌ها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومت‌ها، قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعده‌ی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ پیغمبرﷺ ۲۳ سال مجاهدت می‌کند، این چه حادثه و عارضه‌ای است که اگر نباشد، همه‌ی اینها [گویی‌] نیست «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته»، این نمی‌تواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ اینکه در آیه‌ی مبارکه‌ی سوره‌ی مائده می‌فرماید: الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی، تصریح به همین معناست که این نعمت - نعمت اسلام، نعمت هدایت، نعمت نشان دادن صراط مستقیم به جامعه‌ی بشریت - آن وقتی تمام و کامل می‌شد که نقشه‌ی راه برای بعد از پیغمبرﷺ هم معین باشد. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمؤمنین علیه‌السلام به‌عنوان امامت بعد از پیغمبرﷺ، و مسئله‌ى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و اداره‌ى امت بعد از پیغمبرﷺ، در مسئله‌ى غدیر وجود دارد. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ اعتقاد به غدیر، ولایت و امامت، که رکن اصلی مذهب شیعه است، باید مثل بقیه مباحث مهم کلامی، مایه‌ی اختلاف بین مسلمانان نشود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸ حقیقتاً مسلمین عالم می‌توانند از همین حادثه غدیر، وسیله‌ای برای رشد و هدایت وافی و کامل همه‌ی جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرم اسلامﷺ منکر نشده است. ۱۳۷۵/۰۲/۱۸ در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخی حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر یک ضرورتی بود که اگر آن‌چنان که تدبیر شده بود؛ عمل می‌شد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض می‌شد. ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ مسئله‌ی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن فکر کردن، امروز به جامعه‌ی اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک می‌کند برای اینکه راه درست حرکت را گم نکنند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۷ مسئله‌ی غدیر، مسئله‌ی ایجاد یک شاخص و معیار و میزان است. تا آخر دنیا مسلمانان می‌توانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸ اگر ما می‌گوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم می‌ایستیم نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجاتبخش اسلامی، یعنی مفهوم ولایت و غدیر را فراموش خواهیم کرد. موضوع غدیر نباید فراموش شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸ آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئله‌ى غدیر است. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
تاریخ و مناسبت‌های نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
اصل يكصد و پنجاه و سوم:   هر گونه قرارداد كه موجب سلطه بيگانه بر منابع طبيعی و اقتصادی، فرهنگ، ارتش و ديگر شؤون كشور گردد ممنوع است. اصل يكصد و پنجاه و چهارم:   جمهوری اسلامی ايران سعادت انسان در كل جامعه بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حكومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می‌شناسد. بنا بر اين در عين خودداری كامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملت‌های ديگر، از مبارزه حق طلبانه مستضعفين در برابر مستكبرين در هر نقطه از جهان حمايت می‌کند. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
اصل بيست و نهم:   برخورداری از تأمين اجتماعی از نظر بازنشستگی، بيكاری، پيری، ازكارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نياز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشكی به صورت بيمه و غيره، حقی است همگانی. دولت موظف است طبق قوانين از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشاركت مردم، خدمات و حمايت‌های مالی فوق را برای يك يك افراد كشور تأمين كند. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh
اصل يكصد و پنجاه و دوم:   سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران بر اساس نفی هر گونه سلطه جويی و سلطه پذيری، حفظ استقلال همه جانبه و تماميت ارضی كشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح‌آميز متقابل با دول غير محارب استوار است. نســـــ‌آفتاب‌ـــــل سروش is.gd/86eSCa ایتا is.gd/1TzlRl تلگرام is.gd/rQFsKp اینستاگرام is.gd/LtY4m9 کلوب‌دات‌کام is.gd/oFRdvh