فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌توحّش اسرائیل، میوۀ تمدّن شوم غرب
🔻چرا آمریکا نیاز به کشتار و چپاول دارد؟
🔻چرا از تکنولوژی خودشان پول در نمیآورند؟
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#اَللّٰهُمَّ_عَجِّلْ_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
‼️ پاسخ به یک شبهه(بخش اول)
پرسش: جنگ اسرائیل علیه فلسطین، جنگ یهودیان است با ناصبیان. طبق روایات، ناصبی کیست؟ آیا ناصبی از یهود بدتر نیست؟
جنگ اسرائیل صهیونیست و فلسطین ناصبی، جنگ و مشغولیت دو ظالم نسبت به هم است. آیا در ادعیه نداریم که خدایا دو گروه ظالم را به یکدیگر مشغول کن؟ حال چگونه است که ما بر خلاف دستورات دینی، باید برای ناصبی کافر و مشرک دل بسوزانیم؟ ما به هیچ کشتاری راضی نیستیم؛ ولی آنچه که ناصبیان با اهل بیت علیهم السلام کردند و میکنند، بسیار دلخراش تر است. در عصر غیبت، وظیفه ما چیست؟ تمام هم و غم ما باید معطوف باشد به امر مولانا صاحب الزمان صلوات الله علیه؛ کلام و قلم و قدم و درهم و همه و همه. حتی در منبر محرم سیدالشهداء، بعد از ذکر مصائب باید گریز زد و رسید به ثمره عالم خلقت، یعنی بقیة الله الاعظم. همه چیز و همه کس، فقط ذکر و یاد او و دعا برای فرج و سلامتی او باید باشد.
✔️ پاسخ: در اسلام دو مقوله وجود دارد؛ یکی هدایت و ضلالت، و دیگری عدالت و ظلم، یا قسط و جُوْر. احادیثی که مکرّر از پيامبراكرم و ائمّه علیهمالسّلام، در مورد امام عصر ارواحنافداه رسيده، رسالت مهمّ آن حضرت را بر پا کردن قسط و عدل معرّفی کرده است: يَمْلَأُ الأَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً؛ كَما مُلِئَتْ ظُلماً وَ جَوراً.
◻️فرق است بين این بحث که امام عصر ارواحنافداه، ظلم و جور را از میان میبرند و عدالت و قسط را برقرار میکنند، با این بحث كه آن حضرت همهی مردم را حول محور اسلام جمع میکنند و اسلام، دین حاکم بر جهان میشود و پیروان ادیان آسمانی یا اهل کتاب، قدرتی در دست نخواهند داشت. (گرچه آنان برطبق همان حکم الهی، میتوانند پیرو مسیحیّت يا يهوديّت و ... باقی بمانند؛ امّا اقتداری نخواهند داشت و شعار اسلام، یعنی شهادت به یگانگی خدا، شهادت به رسالت پیامبراکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم و شهادت به ولايت اهلبیت علیهمالسّلام، مسلّط بر جهان خواهد بود.)
↩️ بنابراین، عدالت و ظلم، و هدایت و ضلالت دو مقولهی متفاوتند. عدالت بهعنوان یک ارزش و ظلم به عنوان یک ضدّ ارزش، معيار ارزيابیهای دین است. در مورد پیامبران، قرآن فرمود: ما پیامبران را فرستادیم، تا مردم به رهبری آنان، برای استقرار عدالت قیام کنند. عدل و ظلم، معیاری محوری است و نباید آن را نادیده گرفت.
استاد مهدی طیّب
ادامه دارد….
⁉️ پاسخ به یک شبهه (بخش دوم و پایانی)
🔲 عدل و ظلم آنقدر مهم است که حتّی ايمان و شرک نیز، وقتی در فرهنگ قرآن میخواهد مورد ارزیابی قرار گیرد، دلیل بد بودن شرک، ظلم بودن آن معرّفی میشود؛ آنجا که میفرماید: إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ؛ یعنی عدل و ظلم، یک ارزش و ضدّ ارزشِ مسلّطند؛ حتّی در ارزیابی هدایت و ضلالت. راه هدایت خوب است؛ چون مقتضای عدالت است و گمراهی بد است؛ چون مقتضای ظلم است؛ حال، در حوزهها و لایههای مختلف وجودی انسان.
↩️ دو فرد کافر را در نظر بگیریم که پیرو یک مذهب هستند؛ یکی ستمگر و اجحافگر است و دیگری، ستمدیده و مظلوم و مورد اجحاف. یک فرد مسلمان در برابر این دو کافر، قطعاً دلش بهسمت فردی است که تحت ستم، ظلم و جُوْر قرار گرفته است و قدمش در جهت دفاع از اوست. فرض کنیم دو گروه وهّابی، ناصبی یا دو گروه یهودی دارند با هم میجنگند؛ یک گروه زورگو، قلدر، قاتل، جنایتکار، غاصب و ستمگر است و طرف مقابل، ضعیف است و نمیتواند از حقّ خود دفاع كند. در این مثال، هر دو گروه، گمراهند و دارند به راه باطل میروند؛ امّا وقتی با هم درگیر میشوند، روحیّهی ایمانی در مکتب قرآن و اهلبیت علیهمالسّلام به ما میآموزد که حامی مظلومِ ستمدیده باشیم. چنانکه در احادیث داریم: مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ: کسی که بشنود رجلی، نه مؤمنی، نه مسلمی، نه خداشناسی و نه حتّی موحّدی؛ خیر! یک انسان، یک بشر ندا میدهد که ای مسلمانان! به داد من برسید، اگر آن شخص پاسخ او را ندهد، دعوت او را اجابت نکند و به یاری او برنخیزد، مسلمان نیست.
↩️ حال، براساس آنچه گفتیم، میتوانیم به شبههی مطرحشده پاسخ گوییم. در این شبهه، همهی فلسطینیان، سنّی ناصبی خوانده شدهاند. اوّلاً، احادیثی که در نحوهی تعامل با اهلسنّت صادر شده است، از جمله توصیههای امام عسكری علیهالسلام، نشان میدهد اینکه در بعضی روایات منسوب به ائمّه علیهمالسّلام آمده است كه همهی کسانی که ولایت و خلافت ائمّه علیهمالسّلام را قبول ندارند، ناصبی هستند، مقصود از ناصبی، کسی نیست که به اهلبیت علیهمالسّلام دشنام میدهد و به جنگ با آنان قیام میکند. بنا به نقل، امام عسکری علیهالسلام قریب به این مضمون فرمودند: در نمازهای جماعت اهلسنّت شركت كنيد. اگر بيمار شدند، عيادتشان كنيد. اگر از دنيا رفتند، جنازهشان را مشایعت کنید.
اگر نیازمند و فقیر شدند، کمکشان کنید.؛که این حسن سلوک شما، زمینهساز جلب قلوب آنها بهسمت شما و هدایت آنها در آینده است.
↩️ بنابراین، هر سنّییی ناصبی بهمعنای کسی که به اهلبیت علیهمالسّلام دشنام میدهد و به جنگ با آنان قیام میکند، نیست و باید در ذهن خود، سنّی ناصبی به آن معنای خاص را از سایر اهلسنّت تفکیک کنیم. امّا اصلاً فرض را بر این بگذاریم که دو فرد ناصبی به همان معناي خاصّ، با هم درگیر شدهاند؛ یکی از آنها، شخصی ضعیف، نیازمند و فقیر، و دیگری شخص قلدر، زورگو و ستمگری است که آن فرد ضعیف را زیر مشت و لگد خود گرفته است. در اینجا هم قلب انسانی که در مکتب اهلبیت علیهمالسّلام و قرآن تربیت شده و عواطف انسانی و لطافتهای معنویش فعّال است، قطعاً بهسمت دفاع و حمايت از فرد تحتستم میل میکند.
↩️ به مطالبی که بیان شد، توجّه داشته باشیم! نکند بدفهمی از آموزههای دینی، ما را به این سمت بکشاند که نسبت به ظلم بیتفاوت شویم؛ بگوییم به ما چه ربطی دارد؟! دو گروه ظالمند؛ اللهم اشغل الظالمين بالظالمين. اينها صهیونیست هستند و آنها ناصبی.
↩️صهيونيستها دارند اینهمه کودک را میکشند؛ کودکان مظلومی که شیرخوارند، دو سه سالهاند، چهار پنج سالهاند؛ کودکانی که هنوز نه به سنّ تکلیف رسیدهاند، نه دین و آیینی انتخاب کردهاند و نه موضع سیاسییی دارند. کودکان مظلوم را اینگونه زیر بمبارانهایشان قطعه قطعه میکنند؛ آنگاه ما بگوییم به ما چه ربطی دارد؟! این هر دو گروه، گمراهند؛ هم صهیونیستها گمراهند و هم حماسیها، اهالی غزّه و فلسطينیها. خدا نکند انسان به این سمت کشیده شود! اقتضای ایمان مؤمن، این است که نسبت به عدل حمایتگر باشد و نسبت به ظلم مخالف و مبارز. مؤمن راستین با ظلم ستیز میکند و ظلم را بهعنوان یکی از بزرگترین منکرها، انکار میکند و از آن نهی مینماید. و از سوی دیگر، عدل را بهعنوان یکی از بزرگترین ارزشها مورد حمایت قرار میدهد و امر به عدل میکند.
🔺استاد مهدی طیّب
.
تقرير نهائي باسماء الشهداء.pdf
3.21M
⭕️خیلی مهمه بخونید:
اين فایل حاوی اسامی همه شهدای غزه تا چند روز پیش که وزارت بهداشت منتشر کرد.
هر روز نگاهش میکنم، خدا را شکر نام پدرم جایگاه ویژهای برای خودش در آن اختصاص یافت.
خلاصه یه چیزی باعث شد تعجب کنم و با شما بخوام مطرح کنم.
ابتدا این شهدا برترین ماهاست، این شهدا نماینده جامعه ماست.
دعوت میکنم، بین اسامی شهدا یه گشتی بزنید، یه سرچی کنید.
من خودم تعجب میکنم از ملتی که تهمت بهش زده میشه که ناصبیه چرا در بین چهارتا خلیفه اول اسم علی بیشترین نتایج جستجو داره، بیشترین که نه، بلکه اگر نتایج جستجوی بقیه اسامی خلفا رو جمع کنی بازم از نتایج اسم علی کمترن.
دیگه فاتحه این شایعه رو بخونیم.
علياینطوری به عربي سیرچ کنید.
علي
حسن
حسين.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفته بودند کاخ سفید را حسینیه میکنیم، اما اینکه در لندن و پاریس دفتر بسیج باز شود از آن حرفاست...
خلاصه اولین بار بود که به جای صلوات دست زدند... یعنی این روحیه عالی هست.
نیروهای مسلح یمن طی ساعات گذشته تعداد زیادی پهپاد را به سمت چندین هدف در عمق رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی پرتاب کردند که به لطف خدا به اهداف خود رسیدند.
انصاراللهاعلام کرد تاپایان تجاوزات این مسیر ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هنرمند خلاق با تصاویرش نشون داده که چرا باید اسرائیل از صحنه روزگار محو بشه
🇮🇷✌️🇵🇸
#غزه
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
سکوت کردن ممنوع ⛔️⛔️
بنظرم این خانم داره با صحبتهاش تصویر بالا رو تکمیل میکنه...
احسنت به ایشون و همه اونایی که با قلم و قدم و هنر و هر شکل و شیوه ای مظلومیت فلسطین و ظلم اسرائیل رو به جهانیان نشون میدن.
✨🌺بزرگی میگفت:
به خــدا وابسته شو
پرسیدم چگونه؟
گفت:چگونه به دیگران وابسته میشوی؟
گفتم: با حرف زدن،
رفت و آمد و دیدارهای مڪرر
گفت: پس با خدا هم زیاد حرف بزن،
رفت و آمد ڪن و زیاد ببینش...🌺
هدایت شده از مثل مصطفی
35.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
« زندگی ما باید شهیدانه باشه.... »
با مدّاحی: حاج مهدی رسولی
🗓 پنجشنبه ۱۱ آبانماه ۱۴۰۲
مراسم یادبود #شهید_مصطفی_صدرزاده
📍هیئت ثارالله زنجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 جهاد تبیین فلسطینیها در عین جهاد با دشمن
🔸 من هیچ فلسطینی را ندیدم که به یهودی ها فحش دهد
تنها چیزی که فلسطینی ها از آن میترسند خداوند است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اعتراف جالب و خنده تلخ از دختر یهودی
جنگ غزه باعث شده مشتاقان اسلام در غرب بیشتر شوند
.
📌 دکتر حبیب، استاد دانشگاه لبنانی :
از دانشجویانم در دانشگاه لبنان عذرخواهی میکنم زیرا در تدریس اصول حقوق بین الملل حقوق بشردوستانه بین المللی و سازمان ملل متحد سختگیر بودم. بعد از جنایات صهیونیسم در غزه دیگر نیازی به تدریس این اصول نیست.
قانون زور، آقای جهان است.
.