eitaa logo
T124.ir
7هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
130 فایل
اولین خبرگزاری طب و تمدن اسلامی کانال منبع در تلگرام : https://telegram.me/t124ir مطالب این کانال،از جریانات مختلف بارگزاری میشود، صحت و سقم و رد و قبول آن با شما فرهیختگان محترم هست. تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/3458990347Cfc4971374f
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدمهدی قاسمی
راه روشن 1⃣هر چه از قرآن و معصومین علیهم السلام که به صدور آن اطمینان پیدا کردیم،بدانیم برای سلامت مفید است و بدون درنگ قبول کنیم و انجام بدهیم . 2⃣هرچه از بهداشت و تغذیه غربی، بطور قطعی رسیده، خلاف سلامت و بهداشت واقعی و غیر مفید است، لذا بدون درنگ رد کرده و مخالف آن عمل نماییم. 👇👇👇 خداوند می فرماید : 🌺لا تلبسوا لباس اعدائی و لا تطمعوا مطاعم اعدائی و لا تسکلوا مسالک اعدائی فتکونوا اعدائی کماهم اعدائی 🌺لباس دشمنان مرا نپوشید، غذا های دشمنان مرا نخورید و روش های دشمنان مرا پیروی نکنید که اگر چنین کنید شما هم دشمنان من خواهید بود همچنان که آنان دشمنان من هستند. ✍🏻م.م.ق 🌱کانال آثار محمدمهدی قاسمی https://eitaa.com/joinchat/1563558641C16d10abe80
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
♦️ یـک چالش تمدنی 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 فهم کُنهِ مقولۀ «زمان» و مسائل و مناسبات مرتبط با آن بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از فهم مقولۀ «مکان» و مسائل و مناسبات مرتبط با آن می‌باشد... 🔸 تعطیلی رسمی یک روز آن هم در حکومت و جامعۀ اسلامی را باید در فضا و سطح تمدنی فهم و تحلیل کرد نه در سطح فقه فردی یا مناسبات اقتصادی. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
🕎یهودی سازی ایران ممنوع 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
🔰یک تعطیلی ساده یا یک جراحی فرهنگی بزرگ؟ 🔸برخی دوستان روشن و خوش‌فکر ما مخالفت‌ها با تعطیلی روز شنبه را به حساب جمود فکری و تحجر گذاشته‌اند. 🔸البته موافقم که خطر جریان مهاجم و مخرب تحجر امروز از هر زمان دیگری جدی تر و بالفعل‌تر است. اما در این مورد مشخص با دوستانم همراه نیستم. 🔸تعطیلی شنبه که از سوی برخی کارشناسان و رسانه‌ها اقدام جزئی و ساده‌ای برای بهبود تعاملات مالی و تجاری بین المللی تصویر می‌شود، در واقع نوعی جراحی فرهنگی رادیکال با پیامدهای مهم است و از قضا به ضرر جریان فعالیتهای کشور (اقتصادی، اداری، آموزشی، و ...) خواهد بود. 🔸از بنیادی‌ترین شؤون فرهنگ، ساماندهی، نظم‌بخشی و معنابخشی به زمان است. شیوه شمارش روز و هفته و ماه و سال امری حاشیه‌ای و کم اهمیت نیست بلکه یکی از ساختارهای پایه است که فرهنگ از خلال آن ما را می‌سازد: روال و ریتم زندگی ما درک ما از اهمیت و معنای چیزها و رویدادها، درک ما از هویت و تلقی ما از مبدأ و مقصد و مسیر زندگی از جمله مواردی است که نظم گاهشمارانه در شکل دادن به آن تأثیر قطعی دارد. 🔸به همین دلیل است که گاهشماری در سطوح مختلفش همواره میدان منازعه‌های هویتی و تمدنی بوده است. 🔸تلاش ناکام پهلوی برای تبدیل سالشمار هجری به تاریخ مجعول شاهنشاهی یا تلاش شکست خورده ژاکوبن‌های فرانسوی بر جایگزینی تقویم انقلابی (که در آن روزهای هفته به جای هفت، ده روز بود) نمونه‌هایی آشنا از این منازعات است. 🔸در هر دو مورد تلاش برای تغییر نظم زمانی هدفی جز قطع پیوند از سنت دینی (اسلامی و مسیحی) نداشت. 🔸اساساً «هفته» تا حد زیادی درونمایه‌ای دینی و الهیاتی دارد و این تبار دینی نه تنها در آیینهای اساطیری بابلی و مصری و رومی که در آموزه ادیان ابراهیمی بارز و واضح است. 🔸نظم ۱+۶ روزهای هفته، کنایتی از مضمون رمزآلود خلق در شش روز (یا نشته یا مرحله) و استوای بر عرش در روز هفتم است که در عهدین و قرآن به آن اشاره شده است. 🔸روزهای معمولی هفته (که البته هر یک معانی دلالتها و سنن و مستحبات خاص خود را دارند) در نهایت به روز مقدس (Holyday) ختم می‌شوند که نقطه غایی نظم مناسکی هفته است و با فرایض و حتى مقررات و منهیات خاص دینی نشانه گذاری شده است. 🔸این منهیات در شریعت موسوی حاد و شدید است و نهایتا به ابتلای قوم بدل می‌شود ولی در شریعت سمحه و سهله مصطفوی به نهی از بیع و تجارت در زمان برگزاری نماز جمعه محدود شده اما باز هم وجود دارد. 🔸در سنت اسلامی هفته با شنبه آغاز و به جمعه ختم می‌شود. هر روز آداب و اعمال خاص خود را دارد و نهایتا جمعه روز مشخص عبادی و مدنی اجتماع اسلامی است. 🔸این مساله جدا از وجوه نفس‌الأمری و تکوینی جنبه هویتی پررنگی نیز در تمایز ملت اسلام از سایر ادیان و ملل دارد. دستکاری در این تنظیم زمانی خواه ناخواه با تبعات و دلالتهای مهم فرهنگی و تمدنی همراه است. 🔸اهمیت چنین کاری شاید یکی دو پله از تغییر خط و زبان در دگرگون کردن فرهنگ عمومی کمتر باشد و تبعات و نتایج آن خصوصا در بلندمدت خود را نشان خواهد داد. 🔸از جمعیت ۲۴ میلیونی شاغلین در کشور ما چه تعدادی از افراد به طور مستقیم درگیر تعاملات تجاری مالی و بانکی بین‌المللی هستند؟ ۱۰۰ هزار نفر؟ ۲۰۰ هزار نفر؟ ۵۰۰ هزار نفر؟ من به این آمار دسترسی ندارم و نمی‌دانم اساسا تخمینی از آن وجود دارد یا نه. 🔸اما حتى اگر عدد نامحتمل یک میلیون نفر از شاغلان را در نظر بگیریم سهمی کمتر از پنج درصد از نیروی کار ایران را به خود اختصاص می دهد. تازه ما در اینجا مخرج کسر را فقط شاغلان قرار دادیم و با افزودن دانش‌آموزان و دانشجویان که فعالیتشان هیچ ربطی به تعاملات بین‌المللی ندارد سهم این بخش کمتر هم می‌شود چرا باید برای تسهيل و توسعه عملکرد چنین کسر کوچکی از نیروی انسانی کشور دست به جراحی فرهنگی مهمی بزنیم؟ آیا راهکار دیگری برای تدارک مشکل آنها وجود ندارد؟ 🔸اساسا شرکتهای خصوصی مانعی در تعریف روزها و ساعات کاری خود به اقتضای فعالیت‌شان دارند؟ بخش عمومی را نمی‌توان با ایجاد شعب و کارکنان کشیک در روزهای تعطیل در خدمت فعالان اقتصادی قرار داد؟ و ... 🔸اما پیامدهای فرهنگی که گذشت، همه مساله نیست. تعطیلی شنبه (که در فرهنگ عمومی ما با آغاز کردن کار و فعالیت و اراده ها و تصمیمهای جدید قرین است) تبعاتی ضد کار و فعالیت خواهد داشت. 🔸حتی اگر این جراحی نابهنگام در تغییر تصویر و تصور شنبه توفیق یابد، تغییر تلقی عمومی از پنج‌شنبه (به عنوان روز نیمه تعطیل یا تق‌ولق) ساده نخواهد بود. 🔸همچنان که تلاش مرحوم شهید رجایی در کاستن تعطیلات نوروزی از ۱۴ روز به ۴ روز موفق نبود. به این ترتیب در عمل روزهای فعال و سرپای هفته از ۵ روز به ۴ روز (یکشنبه تا چهارشنبه) کاهش می یابد و این در شرایط امروز ما ضربه مهمی به کل روال فعالیت و کارهای اقتصادی و اداری و آموزشی کشور است. سجاد صفارهرندی @Kayhan_Online
⭕️به مسلمانان میگن اهل جمعه به یهودیا میگن اهل شنبه به مسیحیا میگن اهل یکشنبه قبل ما،بن سلمان هم از این اصلاحات تو کشور پرچمدار اسلام انجام داد! اگر بهانه هماهنگ شدن سیستم بانکی با بقیه دنیاست خیلی راحت شنبه رو فقط برای بانکها تعطیل میکردن،درعوض پنجشنبه ها بانک ها تمام وقت باشن.. 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
بدون شرح... 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
هدایت شده از درمان شدگان طب اسلامی{استاد قاسمی}
29.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 طب اسلامی ⁸ تا آخر ببینید درمانِ 👈🏻فشارخون 👈🏻ورم معده 👈🏻مشکل ریه 👈🏻چاقی 👈🏻نقرس 👈🏻نجات از جراحی با طب اسلامی😍😎 👌🌱فقط طب اسلامی داریم تجربه یکی از مراجعه‌کنندگان مشاوره‌🌺 🩺کانال درمان شدگان طب اسلامی {استاد قاسمی} https://eitaa.com/joinchat/3182363167C2f33944d39
18.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب جمعه است هوایت نکنم میمیرم 😔🖤😭 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
هدایت شده از T124.ir
🔞 ورود زیر 18 سال ممنوع 🔞 لازم برای 💘 ضروری برای ❤️‍🔥 محرمانه‌های زناشویی👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3617129056C5693002977 ✅👆🏻 آموزش و مهارت‌های زناشویی بر اساس سبك زندگی اسلامی
هدایت شده از محمدمهدی قاسمی
دهه کرامت مبارک باد سخنرانی استاد محمد مهدی قاسمی موضوع: طب و سبک زندگی اسلامی مکان؛ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ۲۷اردیبهشت ۱۴٠۳ 🌱کانال آثار محمدمهدی قاسمی https://eitaa.com/joinchat/1563558641C16d10abe80
✅ آیت الله خامنه‌ای: تکفیر نکنید، غصه نخورید، عصای موسی را بیاورید 🔹آن‌قدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواس‌جذب‌کن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتاب‌ها و ترجمه‌ها به این‌جا می‌آید؛ نمی‌شود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً بگیریم و راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، می‌گویند 🔹شما خیال می‌کنید روزی که شبهه ابن‌کمونه را رفع می‌کردند، به صرف این‌که کسی شبهه‌ ابن‌کمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر می‌کردند؟ مگر می‌شود مردم را بیخودی کرد؟ مگر می‌شود هرکس زد، بگوییم: «شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید»، با نگفتن که مشکل حل نمی‌شود 🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادی‌ها و مادی‌ها را نقل می‌کند؛ دشنام آنها را به پیامبر(ص) نقل می‌کند: قالوا ساحر او مجنون، قرآن با صراحت این را نقل می‌کند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست 🔹همه‌ ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و استوار باشد و آن را با بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند، دل خوش دار»، دیگر غصه نخورید؛ معجزه را به میدان بیاورید؛ سحر به خودی خود جمع خواهد شد و آن عِصىّ و حبالشان را خواهد خورد و برد. مهم این است که ما این ید بیضا را از جَیبمان بیرون بیاوریم و نشان بدهیم؛ مهم این است که ما این را بیندازیم؛ این ابتکار لازم دارد http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2596 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad