eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️اگر ما نتوانیم قضای اسلامی به معنای واقعی را در جامعه پیاده کنیم و عدل اسلامی را در دستگاه قضاوت و حکومتمان نشان دهیم و نتوانیم زمینه‌های تداول ثروت بین اغنیا را که اسلام آن را منع کرده است، با نظام اقتصادی درست در جامعه‌ی اسلامی از بین ببریم و نتوانیم اخلاق و را در جامعه مجسم و محقق کنیم، در نتیجه نظامی با پرچم و اسم اسلام، اما با حقیقت و معنای غیراسلامی - و احیاناً جاهلی - خواهیم داشت؛ که هر چیز غیراسلامی باشد، جاهلی است؛ «فماذا بعد الحقّ الّا الضّلال». اگر خدای نکرده چنین شد، ما همان مؤذن بدصدایی خواهیم بود که صدا و آهنگ ناخوش ما، به جای آن‌که به اسلام عزت و آبرو ببخشد، آن را دچار سرشکستگی خواهد کرد. ▫️دراین میان، جامعه‌ی روحانیت و حوزه‌های علمیه نقش اول را دارند و مسؤولند که را درست کنند و هرجا که احتیاج به متصدیان لایق و مؤمن و عارف و آشنا به رموز اسلامی است، آن‌جا را پُر کنند و مردم را ارشاد و حکومت را نصیحت نمایند و با قدرت معنوی خود، مسیر مشکلات را هموار سازند. ۱۳۶۸/۰۴/۲۰ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
از نگاه آیت‌الله خامنه‌ای آزاد اندیشی در جمهوری اسلامی باید به فرهنگ اجتماعی و حکومتی تبدیل شود. آزا
بدون آزاد اندیشی، این رشد اجتماعی، علمی، فکری و فلسفی امکان ندارد. در حوزه‌های علمیه، دانشگاه و محیط‌های فرهنگی و مطبوعاتی، هو‌کردن کسی که حرف تازه‌ای می‌آورد، یکی از بزرگ‌ترین خطا‌هاست؛ بگذارید آزادانه فکر کنند. البته من فهم غلط از آزادی را تایید نمی‌کنم؛ من باز گذاشتن دست دشمن را در داخل برای این که مرتباً گاز سمی تولید کند و در فضای فرهنگی یا سیاسی کشور بدمد ، تایید نمی‌کنم؛ من براندازی خاموش را بر نمیتابم و رد می‌کنم؛ اما توسعه آزادی و رها بودن میدان برای پرورش فکر و اندیشه و علم و فهم ربطی به اینها ندارد. ظرافتی لازم است که آدم این دو منطقه را از هم دیگر باز بشناسد و مرز این‌ها را معین بکند. ( ۲۹ خرداد ۱۳۸۵) @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
امام بزرگوار ما کارهای بزرگِ متناسب با بزرگی خود انجام داد ...اولین کار بزرگ او، احیای اسلام بود. د
... دومین کار بزرگ او[امام خمینی]، اعاده‌ی روح عزت به مسلمین بود. این‌گونه نبود که اسلام صرفا در بحث‌ها و تحلیل‌ها و دانشگاه‌ها و صحن جامعه و زندگی مردم مطرح شود؛ بلکه براثر نهضت امام ما، مسلمان‌ها در همه جای عالم احساس عزت کردند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
وقتی که پابرهنه‌های جامعه، فقرا و مستضعفین حس کنند که خواص سرگرم دنیا شده‌اند، سرگرم شخص، سرگرم خود
اگر کسی خیال کند که جبهه‌ی دشمن با هم تشکّل دارند و آدم‌های پیگیری هستند، به‌‌شدت در اشتباه است. آن جماعت را من می‌شناسم. آدم‌هایی بی‌عرضه، بی‌پیگیری، بی‌اراده و اهل نقد و اهل دنیا هستند؛ و خصوصیاتشان اساساً ضعف و ترس است. یک تشکل صوری هستند اما در واقع تشکل نیستند. انبوهی هستند که دستی، خیلی هنرمندانه و انصافاً زیرکانه از آن‌ها استفاده می‌کند. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
مردمی که در بین خود دچار حسد باشند، دچار بدخواهىِ یکدیگر باشند، دچار حیله‌گرىِ با یکدیگر باشند، دچار
امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند ...اگر مردم آنطور پست نشده بودند، آنطور به خاک نچسبیده بودند، آنطور از آرمانها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاکم نمی‌بود، ممکن نبود حکومت‌ها بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه وادار کنند. مگر این شوخی است!؟ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله ▪️جان حسین جانان حسین ▪️دین حسین آیین حسین 🏴 لبیک یا حسین @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: 🔹اینکه در روایات ما وارد شده که افضل اعمال امت، انتظار فرج است یعنی چه؟ مگر انتظار چیست؟ انتظار ظهور حضرت ولی الله الاعظم مگر چه مضمون و معنایی در باطن خود دارد که این قدر دارای فضیلت است؟ انتظار به معنای قانع نشدن وضع موجود است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔖موضوعاتی که در هفته آینده، در سه کانال ، و به‌صورت هماهنگ بارگزاری می‌شود. 🗓شنبه ۹۹/۸/۱۷ 🔸 انتخابات آمریکا 🗓یکشنبه ۹۹/۸/۱۸ 🔹روز کیفیت 🗓دوشنبه ۹۹/۸/۱۹ 🔸انزوای آمریکا 🗓سه شنبه ۹۹/۸/۲۰ 🔹روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه 🗓چهارشنبه ۹۹/۸/۲۱ 🔸بدعهدی آمریکا 🗓پنجشنبه ۹۹/۸/۲۲ 🔹صلح حضرت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) 🗓جمعه ۹۹/۸/۲۳ 🔸 مهدویت @khamenei_voice کانال @video_khamenei کانال @stiker_tabyin کانال @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال در کلام در حال بروزرسانی است. آمریکای رو به افول و آمریکای بدون روتوش را در این کانال ببینید🔻 @downwith_america مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
مبارزه و لازم دارد مبارزه تشکّل لازم دارد، مبارزه محبّت میان صفوف مبارز لازم دارد. اینکه امام این‌همه بر روی وحدت کلمه تاکید میکنند، این از عمق ایدئولوژی اسلامی برمی‌آید و برمیخیزد، این اندیشه‌ی اسلامی است؛ اندیشه‌ی توحیدی، یعنی همه‌ی متفرّقات جمع بشوند در زیر مرکزیّت اندیشه‌ی توحید الله؛ یعنی همه‌ی کسانی که میتوانند در یک خط قرار بگیرند در یک خط قرار بگیرند؛ یعنی تمام بشر به سوی مرکز الله پیش بروند و جادّه‌ی تکامل را بپیمایند. این است که بزرگان گفته‌اند که اسلام توحید کلمه و کلمه‌ی توحید است و افزوده‌اند که کلمه‌‌ی توحید هم از توحید کلمه جدا نیست. قشرها را در یک جهت به راه انداختن، دلها و مغزها و اندیشه‌ها و ذهنها را یک کاسه کردن، این از عمق اندیشه اسلامی برمیخیزد؛ امام به‌عنوان یک رهبر اسلامی است که ما را به وحدت کلمه دعوت میکند. ۱۳۵۸/۰۷/۳۰ بیانات در مسجد اعظم قم به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی. این سخنرانی در محضر امام امت انجام شده است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...🔻 ♦️ انسانی که ایمان ندارد، محوری برای حرکت خود نمیتواند تصویر کند. انسانی که از احساس عاشقانه و عمیق قلبی برخوردار نیست، نمی‌تواند این حرکت را ادامه دهد و استمرار بخشد. انسانی که همت ندارد، به کارهای کوچک، به فرازهای محدود اکتفاء می‌کند؛ چشم به برترین قله‌ها نمی‌دوزد. ♦️ انسانی که ندارد، راه را عوضی می‌رود؛ اگر عشق و ایمانی هم در او هست، آن را در راه غلط مصرف می‌کند، کجراهه می‌رود. عشق و ایمان، همت و بصیرت؛ اینها را انقلاب به مردم ما و جامعه‌ی ما داد؛ لذا انقلاب شد همان شجره‌ی طیبه‌ای که در قرآن از آن نام برده شده است: «ألم تر کیف ضرب اللَّه مثلا کلمة طیّبة کشجرة طیّبة»... ۱۳۹۲/۵/۲۷ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین اساس کار ما است. ما با ذهن‌ها مواجهیم، با دل‌ها مواجهیم؛ باید دل‌ها قانع بشود. اگر دل‌ها قانع
بدون تبیین و تبیین بلیغ، قطعاً هیچ فکری و هیچ اندیشه‌ی متقنی، توفیق رواج و اعتقاد عمومی را پیدا نخواهد کرد. ۱۳۸۹/۴/۱۴ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
آنجایی که صحبتِ فعالیت اجتماعی است، صحبتِ جهاد در راه خداست، صحبتِ کار فرهنگی است، صحبتِ حفظ پشت جبه
آن چیزی که در ازدواج مهم است، آن نیاز زن و مرد است، زن و مرد به یکدیگر احتیاج دارند. یکی از احتیاجات آنها... احتیاج عاطفی هست. احتیاج روحی هست. انسان مجبور است توی یك محیط اُنس و صفا و محبتی زندگی کند. آن کجاست؟ او خانواده است. خانواده یعنی چه؟ یعنی محلی که یك زن و مرد با همدیگر شریك شدند یك آشیانه ساختند. یك محیط زندگی. این معنی خانواده است. پس خانواده را بایستی حفظ کنیم؛ و زن‌ها و مردها بایست همتشان این باشد که خانواده حفظ بشود. اسلام هم به این خیلی اهمیت داده. اینقدر که دیدید اسلام، مردها را زنها را به نپرداختن به نامحرم، نگاه نکردن به نامحرم، عدم اختلاط زن و مرد تشویق می‌کند، این برای خاطر همین است، برای خاطر این است که مردها به زنهای خودشان علاقه داشته باشند. زنها هم به مردهای خودشان علاقه داشته باشند تا محیط خانواده، محیط گرم و باصفایی باشد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
دشمن خارجی نقشش این است که از این امکانات معارضه‌ی با نظام در داخل استفاده کند و آن‌ها را تشدید نما
تکیه‌ی ما بر دشمنیِ دشمنان خارجی به معنای اغماض از ضعف‌های درونی خودمان نیست. ...ما در درون خودمان ضعف‌هایی داریم؛ دشمن در موارد زیادی از ضعف‌های ما استفاده می‌کند؛ این ضعف‌‌ها را باید برطرف کنیم. ما ضعف در سیاستگذاری داریم؛ ضعف در اجرا داریم؛ ضعف در تلاش داریم؛ گاهی دچار تنبلی و دچار کاهلی در حرکت‌های خودمان می‌شویم؛ ضعف در [تشخیص] اولویّت‌های کشور داریم؛ گاهی اوقات سر یك چیز جزئی، گروه‌هایی در درون کشور از خودمان با همدیگر درگیر می‌شوند، سر یك امری که ضرورت‌ی هم ندارد، لزومی هم ندارد؛ از دشمن غافل [می‌شویم]؛ اینها ضعف‌های ما است؛ این ضعف‌ها را بایستی برطرف کرد. لکن وجود دشمن -دشمنی که آگاه است، دشمنی که پول خرج می‌کند، دشمنی که اگر بتواند از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند- یك چیزی است که نباید مغفولٌعنه بماند. بعضی‌ها به بهانه‌ی همین مسائل جزئی داخلی، دشمن خارجی را فراموش می‌کنند، آمریکا را فراموش میکنند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
در اسلام، عدالت مسأله‌ى بسیار مهمى است. ارزشى که از نظر اسلام به‌هیچوجه و در هیچ شرایطى مورد مناقشه
ما وقتی که در باب عدالت بحث می‌کنیم ـ عدالت در روابط اجتماعی، عدالت در تشکیل نظام اجتماعی ـ نمی‌توانیم از عدالت نسبت به خودمان غفلت کنیم. به خودمان هم باید ظلم نکنیم. به خودمان هم بایستی عدل بورزیم. نقطه‌ی مقابلِ این "قَدْ جُرْتُ عَلَى نَفْسِی"، همان عدل است. جور نکنیم، عدل داشته باشیم. اگر خدای متعال توفیق بدهد که ما از این ظلم اجتناب کنیم، بنده امید فراوانی دارم که توفیق خواهد داد که در محیط جامعه هم ان‌شاءالله بتوانیم عدل را برقرار کنیم. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹گفتمان اسلامی، طرف‌دار است، طرف‌دار آزادی بشر است، طرف‌دار از بین رفتن زمینه‌های استکبار و استعمار است، طرف‌دار نابودی نظام سلطه در همه‌ی جهان است؛ یعنی در دنیا دو جناح سلطه‌گر و سلطه‌پذیر وجود نداشته باشد؛ این گفتمان نظام اسلامی است. ۱۳۹۴/۰۲/۳۰ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
کارآفرینی هم یک خیر است، یک عبادت است، یک کار بزرگ است که باید انجام بگیرد. مسئله، صحیح مدیریت کردن
رونق دادن به اشتغال و تشویق کارآفرینان و ایجاد بنگاه‌های کاری هم یکی از این کارهای لازم است. این در منطق جمهوری اسلامی یک تلازم را نشان می‌دهد. در منطق کشورهای مادی این‌جور نیست. در منطق کشورهای سرمایه‌داری، کارگر یک ابزار است؛ وسیله‌ای است در خدمت کارفرما. اسلام و نظام اسلامي و جمهوری اسلامي... معتقد است که این دو عامل، یعنی عامل کارآفرینی و ایجاد بنگاه‌های اشتغال و کارآفرینی یک بازوست، وجود نیروی کار یک بازوی دیگر است. اینها باید هردو باشند و همکاری کنند. نقش دولت، ایجاد یک خط عادلانه‌‌ی میانه برای این همکاری است؛ ظلم نشود. نه آنها به اینها تعرض کنند، نه اینها از کار آنها کم بگذارند؛ هیچکدام به حقوق یکدیگر تعرض نکنند. اگر اینجور باشد، آن وقت جامعه با سلامت و صفا پیش خواهد رفت؛ نه آن پرخوری‌ها و اسراف‌ها و زیاده‌رویها فرهنگ رائج خواهد شد، نه محرومیت یک طبقه برای آن طبقه فرهنگ ثابت خواهد شد. این، منطق نظام جمهوری اسلامی است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری