eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
2هزار ویدیو
413 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با زبان خودتان با امام رضا (علیه‌السلام) حرف بزنید... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
ج۲.هستی‌شناسیِ‌جنین‌وچالش‌های‌سقط‌وقتل‌آن.mp3
14.11M
🔊 جلسۀ دوم از سلسه جلساتِ "تبیین مباحث جمعیتی" ✴️ موضوع: هستی‌شناسیِ جنین و چالش‌های سقط و قتل آن(جلسه اول) 🎙مدرس: حجت الاسلام و المسلمین مزروعی ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ @t_manzome_f_r [مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
بسم الله الرحمن الرحیم السّلام علیکَ یا علی‌بن موسی‌الرضا با عرض سلام و تبریکِ میلاد سراسر نور مبارزِ خستگی‌ناپذیر، عالِم آل‌محمد خدمت همراهان کانال مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری بدین وسیله به اطلاع شما بزرگواران می‌رساند همزمان با میلاد امام رئوف، برنامه‌های هفتگی کانال به شرح زیر تغییر می‌یابد: 🔻 تدبر در قرآن 🏷ارسال نکات قرآنی از رهبر انقلاب 🔻 🏷ارسال‌ نکات کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔻 تدبر در نهج‌البلاغه 🏷 ارسال نکات نهج‌البلاغه از رهبر انقلاب 🔻 🏷 ارسال نکات تبیینی کتب سیر مطالعاتی 🔻 تدبر در صحیفه سجادیه 🏷 ارسال نکته‌های صحیفه سجادیه از رهبر انقلاب 🔻 🏷 ارسال‌ پیام شهدا و نکات ناب 🔻 🏷 ارسال نکات مهدویت و انتظار از رهبر انقلاب ▫️در ضمن عکس کانال، مناسب با «جهاد تبیین» عوض می‌شود. @t_manzome_f_r 📌مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
سورۀ «حمد» مثل همه سوره‌های دیگر، به جز سورۀ «برائت» شروع می‌شود به نام خدا. علت این که سورۀ «برائت» با این جملۀ بزرگ شروع نمی‌شود به طور اجمال این است که بسم‌الله حاکیست از رحمت و لطف و عنایت و آیات اول سورۀ برائت حاکی از خشم و قهّاریت و انتقام و برائت و بیزاری است، لذا آن سوره با بسم‌الله مناسبتی ندارد. چرا سوره‌های قرآن و هر کاری در اسلام هر سخنی و هر حرکتی و عملی با نام خدا شروع می‌شود؟ شروع به نام خدا نشان‌دهندۀ جهت‌گیری و تعلّق این کار و این سخن است. هم‌چنان‌که شروع به نام هرکس و هر چیز دیگر نیز همین خاصیت را دارد. وقتی شما کاری را با نام خدا شروع می‌کنید، می‌فهمانید که این کار متعلّق به خداست. همچنان‌که می‌‌‌فهمانید که رجوع این کار نیز به خدا است، یعنی جهت‌گیری این کار به سمت خدا است. بنابراین وقتی سوره‌ای را با نام خدا شروع می‌کنید یعنی این سخن متعلق به خداست و به سمت خدا است و در جهت معرفت خداست. ▫️بیانات در جلسۀ دوم تفسیر سورۀ حمد ۱۳۶۹/۱۲/۲۲ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
♦️جلسۀ جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسلامی» ویژه فراگیران پنجمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری 🔸مدرس: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔹زمان: شنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۷ 🔸لینک ورود به جلسه در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است و اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۷ باز می‌شود. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
جهاد عظیم روزگار آیت‌الله خامنه‌ای در مقدمۀ مباحث «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن » می‌فرماید: «طرح اسلام به‌صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یک‌آهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسان‌ها، یکی از فوری‌ترین ضرورت‌های تفکر مذهبی است.» ایشان معتقد است تبیینِ اسلام به‌صورت یک نقشۀ جامع، کلی و عملیاتی که هم چشم‌انداز روشنی دارد، هم مسیر را کامل بیان کرده و هم وظیفۀ پیروانش را تبیین کرده، و از طرفی این نقشه، یک شبکه مسائل درهم‌تنیده و کاربردی دارد، مهم‌ترین کارِ یک مسلمان است. ایشان معتقد است اولین وظیفۀ یک مسلمان مکتبی، فهمِ اسلام به‌صورت یک مسلک اجتماعی که دارای اصولِ منسجم و یک‌آهنگی است که وظیفه‌اش سامان دادن به زندگی جمعی انسان‌هاست، می‌باشد. این مسلمان آنگاه که اسلام را اینچنین فهمید، بعد از آن، نوبت به تبیین برای دیگران می‌رسد. ایشان از اوایل دهۀ ۵۰ جهاد تبیین را فریضۀ قطعی و فوری و جهاد عظیم روزگار می‌دانستند. ▫️برشی از سلسله جلسات استاد فخریان @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
نماز توبه 📝 عمل یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده ❇️ کیفیت و شرایط نماز: ▫️غسل و وضو ▫️دو نماز دو رکعتی؛ در هر رکعت، یک مرتبه سورۀ حمد، سه مرتبه سورۀ توحید، یک مرتبه سورۀ فلق و یک مرتبه سورۀ ناس ▫️بعد از نماز، ۷۰ مرتبه استغفار ▫️یک مرتبه: لا حولَ و لا قوةَ الّا بالله العلیّ العظیم ▫️یک مرتبه: یا عزیزُ یا غفارُ إغْفِر لِی ذُنوبی و ذُنوبَ جمیعِ المؤمنینَ و المؤمنات؛ فإنّه لا یَغفِرُ الذنوبَ الا انتَ. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
اولین جلسه تدریس کتاب «ولایت و انسان‌سازی» 🔸توسط استاد محترم: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔹زمان: یکشنبه ۲۲خرداد، ساعت ۱۶ پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه الزامی است. پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس ذیل برگزار می‌گردد. پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند. پ.ن۴: اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۶ باز می‌شود. [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری] @t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه‌‌_مهم #جلسات‌‌_جمع‌بندی ♦️جلسۀ جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسل
اومانیسم اسلامی و غیراسلامی _________________ 🏷 به تعبیر شهید مطهری و رهبر انقلاب، هم اسلام و هم غرب، هر دو قائل به «اومانیسم» و «انسان‌محوری» هستند، لکن انسان‌محوری در اسلام به کلی با انسان‌محوری در غرب متفاوت است. «انسان‌محوری» در غرب یعنی انسانْ منهای خدا، منهای معنویت، یعنی فقط توجه به حیات مادی بشر. «انسان‌محوری» در اسلام یعنی انسان ذیل ولایت و قانون خدا. یعنی توجه به روح و جسم انسان. یعنی توجه به ماده و ماوراء ماده. ⇱ غرب و اسلام هر دو قائل هستند که تربیت انسان به صورت فردی و جزئی اتفاق نمی‌افتد و تنها مدل تربیتی که در عالم امکانِ تحقق دارد، تربیت ساختاری/ تربیت محیطی/ تربیت در جامعه است، یعنی در حقیقت این ساختارها هستند که انسان‌ها را تربیت می‌کنند. تفاوت اسلام و غرب در ساختارسازی، در مبانی و جهان‌بینی است. «ارزش‌های ساختاری» در اسلام و غرب متفاوت است، چون جهان‌بینی این دومکتب متفاوت است. ⇱ ساختار‌سازی، بدون تشکیل و ایجاد حکومت امکان پذیر نیست. این حکومت‌ها هستند که ساختار‌ها را می‌سازند. باز مدل «حکمرانی» اسلام با مدل «حکمرانی» غرب به‌کلی متفاوت است. ⇱ در اسلام، حکومت به کمک تشکیلات مردمی و حضور مردم به وجود می‌آید و حفظ می‌شود. پس نقش تشکل‌های مردمی و بلکه جبهه‌ی مردمی، در بنا و بقای حکومت دینی کاملاً برجسته است. ▫️برشی از جلسۀ تدریس کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسلامی» • توسط: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان • تاریخ: شنبه ۲۱ خرداد @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
آئین‌نامه‌ انقلاب اسلامی نهج‌البلاغه کتاب تدوین شدۀ انقلاب اسلامی است و آئین‌نامۀ این انقلاب می‌توان به حسابش آورد. خود نهج‌البلاغه هم دارای همین خصوصیت است، یعنی در او میدان‌های وسیع زندگی انسان و بعدها و جانب‌های گوناگون وجود انسان که همه در اسلام هست، منعکس است. ۱۳۵۹/۰۲/۱۳ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری