eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.7هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز توبه 📝 عمل یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده ❇️ کیفیت و شرایط نماز: ▫️غسل و وضو ▫️دو نماز دو رکعتی؛ در هر رکعت، یک مرتبه سورۀ حمد، سه مرتبه سورۀ توحید، یک مرتبه سورۀ فلق و یک مرتبه سورۀ ناس ▫️بعد از نماز، ۷۰ مرتبه استغفار ▫️یک مرتبه: لا حولَ و لا قوةَ الّا بالله العلیّ العظیم ▫️یک مرتبه: یا عزیزُ یا غفارُ إغْفِر لِی ذُنوبی و ذُنوبَ جمیعِ المؤمنینَ و المؤمنات؛ فإنّه لا یَغفِرُ الذنوبَ الا انتَ. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
به‌نام خدا باسلام 🔹به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم، مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری از تابستان سال۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه‌ی نشر معارف انقلاب اسلامی، بر اساس منظومه فکری رهبر انقلاب، به دو شیوه‌ی سیر مطالعاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی، به صورت سراسری آغاز کرده است. این مجموعه، کاملا مردمی و خودجوش بوده و برای تداوم و ارتقاء کیفیتِ فعالیت‌هایش، نیاز به کمک‌های شما دارد. 🔸شماره کارت جهت واریز مبالغ اهدایی🔻 6037997750003981 بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری 🔹خیرین محترمی که می‌توانید به صورت مبلغی را به مجموعه‌ی تبیین اهداء فرمایید، به آیدی زیر اطلاع دهید🔻 @K_khaleghi 💢مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
دنیا را در مقابل خودش به اعجاب وا می‌دارد! ما از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) چیزهای زیادی داریم؛ چیزهایی است که اگر امروز عرضه بشود، دنیا را واقعا در مقابل خودش به اعجاب وا می‌دارد؛ مثل این نهج‌البلاغه. روی نهج‌البلاغه کار بشود، نکات مهمش برداشته بشود، تفکیک بشود، مطالبش تفسیر و حلاجی بشود، در روایات فحص بشود. این‌قدر ما معارف عالیه داریم که امروز بشر محتاج آنهاست. اینها از زبان اهل‌بیت، به عنوان بیان اهل‌بیت و به عنوان اسلامی است که اهل‌بیت معرفی می‌کنند. پس، ترویج افکار اهل‌بیت هم یک نکته است. بیانات در دیدار با اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ۱۳۷۹/۰۳/۰۴ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️با توجه به ضرورت و اهمیّت تولید رسانه‌های فراگیر در مسیر تحقق جهاد تبیین، مجموعۀ تبیین درصدد تولید یک نشریۀ اثرگذار می‌باشد. از افرادی که در بخش‌های مختلفِ نشریه از قبیل: هیئت تحریریه، ویراستار، ماشین‌نویسی(تایپیست)، صفحه‌آرایی، مصاحبه‌گری، گزارشگری و خبرنگاری‌، طنز و کاریکاتور، داستان و شعر و عکاسی، به‌صورت حرفه‌ای فعالیت داشته و علاقه‌مند به همکاری با مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری می‌باشند، طبق شرایط زیر دعوت به عمل می‌آورد🔻 ۱. اهل فکر ۲. توانمندی در هریک از بخش‌های نشریه ۳. داشتن فرصت کافی ۴. آشنایی با بیانات رهبری و روش‌های جستجوی مطالب در سایت توجه: اولویت با افرادی است که در بخش‌های دیگرِ مجموعۀ تبیین مسئولیت نداشته باشند. 💢علاقه‌مندانی که دارای شرایط فوق می‌باشند، جهت همکاری، نام و نام‌خانوادگی و رزومۀ خود را به همراه شماره تماس به شناسه(آیدی) زیر ارسال فرمایید🔻 @EngelabiZ ------------------------ [واحد رسانۀ مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری] @t_manzome_f_r
🔻سلسله جلسات «الگوی زن ترازِ انقلاب اسلامی» 🔸با موضوع: نقش زنان در تمدن‌سازی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب 🔹توسط استاد: سرکار خانم دکتر زاهره سادات میرجعفری • رهبر معظم انقلاب: امام نقش زنان را فهمید؛ واِلّا بودند بزرگانی از علما که ما با این‌ها بگومگو داشتیم، که اصلاً زن‌ها در تظاهرات شرکت بکنند یا نکنند! آن‌ها می‌گفتند زن‌ها در تظاهرات شرکت نکنند. آن حصار محکمی که انسان به او تکیه می‌داد، خاطرجمع می‌شد، تا بتواند در مقابل اینجور نظراتی که از مراکز مهمی هم ارائه می‌شد، بایستد، حصار رأی امام و فکر امام و عزم امام بود. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ 📌این جلسات به‌صورت زنده و در اسکای‌روم برگزار می‌گردد و شرکت برای عموم آزاد است. ▫️لینک ورود🔻 https://www.skyroom.online/ch/tmfr/tahlil با گزینۀ وارد شوید🔺 @t_manzome_f_r [مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
ایشان با به‌کار گرفتنِ یک بلندگویِ پرقدرت به نام «منبر»، با صدایی رسا اعلام می‌کند که ای مسلمان! تو باید بفهمی که امامان و پیشوایان دینی‌ات به دنبال چه بودند؟ تو حق نداری از کنار مساله‌ای مهم و حیاتی به نام «امامت» ساده عبور کنی و به چند نقل تاریخی و سطحی از زندگی ائمه (علیهم‌السلام) اکتفا کنی! می‌فرماید الان وقت آن نیست که از موضوعِ «فلسفۀ امامت» صحبت کنیم. وقت آن نیست که از مشخص کردن «جانشینان پیامبر» صحبت کنیم. وقت آن نیست که از «شرایط و اوصاف امام» بحث کنیم، زیراکه بسیاری از این موضوعات برای ما روشن است ولو بالاجمال. آن موضوع که باید از آن بحث کرد، باید روشنش کرد، باید به همه فهماند، «کارکرد امامان» است، نقش حیاتی و بی‌بدیل آنها در جامعه و زندگی جمعی انسان‌هاست. باید روشن کنیم که اگر امامانِ بعد از پیغمبر نمی‌بودند چه بلایی بر سر «انقلاب اسلامی» پیغمبر می‌آمد و حال که آنان بودند، مانع از چه اتفاق‌هایی شدند؟ ▫️گزیده‌ای از سلسله جلسات حجت‌الاسلام فخریان @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لزوم پیشتازی استادان بسیجی در پیشرفت، نوآوری و تولید علم و آمیختن آن با اخلاق 🔻متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که حجت‌الاسلام رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آن را در همایش بزرگداشت بسیج اساتید قرائت کرد، به این شرح است: 📝 بسم الله الرحمن الرحیم والحمدلله و الصلاة علی رسول الله و آله الاطهار به استادان بسیجی دانشگاه و اجتماع آنان در روز ملی بسیج اساتید، سلام و درود میفرستم و یاد دانشمند مجاهد، شهید مصطفی چمران و دیگر شهدای دانشگاه را عزیز و گرامی میدارم. سایۀ مبارک استادِ متعهّد و متدیّن و مجاهد بر سر دانشگاه کشور، یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی و نویددهندۀ سرافرازی و رستگاری آیندۀ ملت ایران است. علم نافع و پیشرفتۀ شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی، نیاز حتمی و فوری کشور است. فعالیت استاد بسیجی، تنها تعلیم نیست، پیشرفتِ علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانۀ: «فراگیری تازه‌‎های علمی» و «اجتهاد و تولید علم»، و وظائف دیگری از این قبیل نیز در زمرۀ مسئولیت‌های استاد علم است، و شما بسیجیان عزیز در همۀ این زمینه‌ها می‌توانید پیشتاز و پیشران باشید. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چمران یک نخبۀ علمی بود، نخبۀ هنری هم بود؛ خودش به من می‌گفت: من در عکّاسی هنرمندم. آمده بود جنگ، لباس نظامی پوشیده بود، شد نظامی؛ [امّا] قبل از اینکه وارد این میدان بشود، نخبه بود. ▪️بیانات در دیدار اعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
🔹سی‌ودومین جلسۀ دورۀ آموزشی سطح۲ ▫️با موضوع: فرهنگ در اندیشۀ آیت‌الله خامنه‌ای 🔸توسط استاد: دکتر مهدی جمشیدی ▫️زمان: سه‌شنبه ۳۱ خرداد، ساعت ١۶ 🔹این جلسات ویژۀ فراگیران سطح۲ می‌باشد. 📌جلسۀ تدریس، در سامانۀ آموزشِ الکترونیکی مجموعۀ تبیین (lms) انجام می‌شود. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
با صحیفۀ سجادیه مأنوس باشید ◇. صحیفۀ سجادیۀ مبارکه یکی از بهترین ذخایر معنوی ماست، اگر بتوانیم از این استفاده کنیم. با این دعاهای صحیفۀ سجادیه که هر کدامی یک بابی است، هر کدامی یک دنیای خاصی است، یک دریایی است و معارف را به انسان تعلیم می‌‌دهد، دل انسان را نرم می‌کند، خشوع را به انسان تعلیم می‌‌دهد، مأنوس باشید. ۱۳۸۷/۳/۲۱ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین‌گر مهم‌ترین عناوین مطرح شده در دیدار رهبر انقلاب با دست‌اندركاران برگزاری حج ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین‌گر مهم‌ترین عناوین مطرح شده در دیدار رهبر انقلاب با دست‌اندركاران برگزاری حج ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سلسله جلسات «الگوی زن ترازِ انقلاب اسلامی» : نقش زنان در تمدن‌سازی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب 🎙استاد: سرکار خانم دکتر زاهره سادات میرجعفری @t_manzome_f_r [مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
سلسله جلسات تبیینی «مکتب امام خمینی رحمةالله‌علیه» ▫️رهبر انقلاب: امام بزرگوار (رحمة‌الله‌علیه) روح جمهوری اسلامی است. اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود نقشی بر دیوار خواهد ماند. سرفصل‌های جلسات: ▫️جوهرۀ اصلی مکتب امام (رحمة‌الله‌علیه) ▫️لوازم هویّت‌زایی و راهکارهای مقابله با هویّت‌زدایی ▫️حقوق متقابل امام و امت 🔻سخنران: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسماعیل فخریان (مدیر مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری) 🔸زمان: ۹‌لغایت ۱۱ تیرماه، ساعت ۱۷ الی ۱۹ 🔹مکان: بیرجند، پاسداران، مجتمع فرهنگی غدیر، سالن امام علی(علیه‌السلام) 🔻جهت شرکت در جلسات و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس: ۰۹۱۵۶۶۳۵۸۲۱ و یا شناسۀ: @tabyen_khj در پیام‌رسان ایتا ارتباط برقرار کنید. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
شهید جان خود را به خدا فروخته ▫️مرگ برای همه هست. ما اگر در راه خدا بمیریم، به حسب موازین مادّی و ظاهری هم، چیزی از دست نداده‌ایم. مردن، سرنوشت اجتناب‌ناپذیر هر یک از ماست. این متاعی است که بالاخره از دست ما خواهد رفت؛ ولی این متاع جان به دوگونه از دست می‌رود: یکی این‌که آن را گم کنیم و دیگر این‌که آن را بفروشیم. کدام بهتر است؟ آن‌ها که در راه خدا کشته نمی‌شوند، جانشان را گم کرده‌اند و در مقابل، چیزی در دست ندارند. و آن‌ها که این متاع را در راه خدا می‌دهند و جانشان را در راه او مصرف می‌کنند، کسانی هستند که آن را فروخته‌اند و در عوض چیزی گرفته‌اند: «ان‌الله اشتری من‌المؤمنین انفسهم و اموالهم بانّ لهم الجنّة». شهید، جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاوردهاست. به شهادت در راه خدا، از این منظر نگاه کنیم. شهادت، مرگ انسان‌های زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود.  ۱۳۶۸/۰۵/۲۵ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سؤالات کتاب «زن و خانواده» ویژه فراگیران پنجمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری 🔹جلسه دوم 🔸مدرس: سرکار خانم فاطمه شجاعی 🔹زمان: پنچشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۷ 🔸لینک ورود به جلسه در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله • به خوبی‌های تو محتاجم آرام جانم @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
زمینه ظهور درصورت پیروزی ملت ایران آماده می‌شود. امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه‌گری و سلطه‌پذیری است؛ یک عده در دنیا سلطه‌گرند، یک عده در دنیا سلطه‌پذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطۀ موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینه‌ی ظهور ولى‌امر و ولى‌عصر (ارواحناله‌الفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحلۀ جدیدی خواهد شد. این بسته به «عزم امروز من و شماست»، این بسته به «معرفت امروز من و شماست». ❇️ بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۹۱/۱۰/۱۹ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
روز بیست و پنجم ماه ذی‌قعده روز دحوالارض است که روزبابرکتی است. ماه ذی‌قعده - که اول ماه‌های حرام است - پر از بركات است، باید از اینها استفاده کرد. ▫️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ پ.ن: برای آگاهی از اعمال شب و روز ۲۵ ذی‌قعده(دحوالارض) به کتب ادعیه از جمله مفاتیح‌الجنان مراجعه فرمایید. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تفسیر «الرحمن الرحیم» رحمان و رحیم هردو از ریشه «رحمت» گرفته شده منتهی با دو عنایت و نگاه متفاوت، به تعبیری از دو بعد متفاوت. رحمن صیغۀ مبالغه است - که از صیغه‌های مبالغه در عربی صیغه فعلان است - رحمن نشان دهنده کثرت رحمت و افزونی رحمت است نشان دهنده سعۀ دایره رحمت الهی است. رحیم از همان ماده رحمت است، منتهی صفت مشبهه است، نشان دهنده ثبات و دوام است. وقتی که ما ماده‌ای را به صیغه فعیل در عربی می‌بریم در حقیقت نشان می‌دهیم که این صفت ثبات و دوام دارد. پس اگر «الرحمن الرحیم» را منهای آن خصوصیتی که بعداً عرض خواهم کرد همینطوری در نظر بگیریم از این دو کلمه و دو چیزی می‌فهمیم: از «الرحمن» می‌فهمیم که خداوند دارای رحمت بسیار زیادی است و دامنۀ رحمت خدا بسیار وسیع است، از «الرحیم» می‌فهمیم که رحمت خدا مستمر و مستدام است و ثابت برای اوست هیچ وقت این رحمت زایل نمی‌شود. این دو معنی را در نظر داشته باشید. البته در عرف قرآن، رحمن و رحیم به دو معنی [دیگر] هم به کار رفته است، رحمن به عنوان رحمت خدا در دنیا نسبت به همه موجودات به کار رفته. وقتی خدا را با رحمانیت ستایش می‌کنیم در حقیقت می‌گوییم که خداوند رحمتش شامل همه موجودات عالم است، پس رحمن به معنای دارنده رحمت همگانی است. این رحمت همگانی چیست؟ رحمتِ خلق آنها و آفریدن آنها، رحمتِ هدایت عمومی آنها «اعطى کل شیء خلقه ثم هدی» خدای متعال همه چیز را در یک مجرایی هدایت می‌کند، درخت را هم خدا هدایت می‌کند به سمت رشد و کمال، دانه را به سمت ثمر دادن و روئیدن و حیوان را همینطور جمادات را همین‌‌طور آفرینش و هدایت طبیعی همه موجودات رحمت خدا است بر همه موجودات، بر هر موجودی رحمت متناسب با او از سوی خداست، در دنیا به انسان رحمت می‌دهد، به همه انسان‌ها رحمت حیات، تنفس زاد و ولد، رحمت لذت‌های همه عالم، به حیوانات هم فراخور همین نیازها رحمتی داده شده، به جمادات به فراخور نیازهایشان رحمتی داده شده پس این آن رحمت عام الهی است نسبت به همه موجودات. خدا را به اعتبار این رحمت رحمان می‌گویند پس «الرحمن» یعنی بخشنده رحمت همگانی و وسیع که می‌بینید رحمت بسیار زیادی هم هست اما این رحمت موقت است و محدود به همین دنیا است، بعد از این عالم نوبت این رحمت نیست مگر به شکل بسیار محدود و محصوری، مثلاً در قیامت خداوند انسان‌ها را مجدداً زنده می‌‌کند این هم رحمت است اما این رحمت رحمانی رحمت همگانی و عمومی گرچه گسترده و همگانی است اما محدود و موقت است، مخصوص این دنیا است، ولی رحمتی که از کلمه رحیم فهمیده می‌شود نوعش نوع دیگری است، رحمت خاص است، رحمتی است مخصوص جمعی از موجودات [است] و آن جمع عبارتند از: مؤمنین، بندگان صالح خدا. وقتی بگوئیم «الرحیم» و خدا را با صفت رحیم ستایش کنیم، در حقیقت اشاره می‌کنیم به نوع خاص از رحمت پروردگار و آن رحمت مخصوص مؤمنین است آنها چیست؟ آن عبارتست از هدایت خاص از مغفرت، از پاداش نیکوی کارها، از رضا و رضوان که مخصوص مؤمنین است، اما این رحمت اگرچه دامنه‌اش محدود است، اما همیشگی است. پس «الرحیم» یعنی دارنده رحمت ویژه اما همیشگی، «الرحمن» یعنی دارای رحمت گسترده اما محدود به زمان خاصی که عبارتست از دنیا. قبلاً من اینجور معنا کردم به نام خدای دارای رحمت همگانی و رحمت همیشگی، حالا که به لغت مراجعه می‌کنم، دقت می‌کنم در لغت، به نظرم این جور می‌آید که «رحمن» را می‌شود به صفت «بخشا» یا «بخشنده»، ترجمه کرد. بخشندگی خدا هیچ قیدی ندارد، به همه می‌بخشد «بخشا» هم به همین معنا است. البته بعضی‌ها ترجمه می‌کنند خدای بخشاینده، غلط نیست چون بخشائیدن هم به معنی بخشیدن می‌آید، اما بخشیدن یعنی چیزی را به کسی دادن که بخشائیدن هم گاهی به همین معنا استعمال می‌شود، لکن بیشترین معنای بخشائیدن گذشت کردن است بر من «ببخشای»، یعنی از من بگذر. بنابراین بخشایش به رحیم بیشتر تناسب دارد پس ما «رحمن» را می‌توانیم با کلمه بخشنده یا بخشا ترجمه کنیم و «رحیم» را به معنای بخشایشگر یا بخشاینده، لذا می‌توانیم بگوئیم به نام خداوند بخشنده بخشایشگر یا بخشای بخشایشگر. ۱۳۶۹/۱۲/۲۲ بیانات در جلسۀ دوم تفسیر سوره حمد @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین‌گر شمارۀ۵ مهم‌ترین عناوین مطرح شده دیدار رهبر انقلاب با دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین‌گر شمارۀ۵ مهم‌ترین عناوین مطرح شده دیدار رهبر انقلاب با دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
مباحثی که افیون است! ایشان به یکی از مهم‌ترین آسیب‌های دین‌شناسی اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «مباحثات و تحقیقات اسلامی پیش از این به طور غالب، فاقد دو ویژگی مهمِ انسجام و یک‌آهنگی از یک طرف و ناظر به زندگی جمعی و اجتماعی بودن از طرفی دیگر بوده است»؛ و همین پراکندگی و فردمحور بودنِ مباحث، موجب شد تا تردید در ثمربخش بودن دین و مباحث آن بوجود آید. بعضی چون با چنین قیافه و اندامی از دین مواجه شده‌اند، آن را افیون می‌دانستند و می‌دانند. وقتی مباحث دینی از شکل و قوارۀ درست و منسجم و منطقی و معقول برخوردار نباشد، حتما مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. ▫️گزیده‌ای از سلسله جلسات حجت‌الاسلام والمسلمین فخریان کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری