eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
38هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
383 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️یكی از نام‌های دارای افتخار در تاریخ ما، به همان اندازه‌ای كه واقعیت دارد، امیركبیر است. امیركبیر در كشور ما سه سال در رأس دولت بوده است. معلوم می‌شود سه سال وقت خیلی زیادی است. همه‌ی كارهایی كه امیركبیر انجام داده و همه‌ی خاطرات خوبی كه تاریخ و ملت ما از این شخصیت دارد، محصول سه سال است. بنابراین چهار سال، وقت كمی نیست، وقت خیلی زیادی است، به شرط اینكه از همه‌ی این وقت به نحو درست استفاده شود. ۱۳۸۳/۰۳/۲۷ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 بندگانی که زندگی دنیا بر آنها تلخ و زهرآگین گذشت، اما روح‌شان نیرومند شد؛ در راه وظیفه حرکت کردند، بر خودشان دشوار و سخت گرفتند تا به سوی وظیفه یک قدم نزدیک‌تر شده باشند؛ آنها می‌توانند نزد خدا شفاعت کنند. زیرا بیشتر بندگیِ خدا را کردند. چون خودشان را تحت قدرت خدا بیشتر قرار دادند. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
(سلام‌الله‌علیها) 🔷 حرکت جهادی، روش فاطمی 💢 این حرکت‌های جهادی، این اردوهای جهادی که در جریان است و جوان‌ها بدون اینکه نامی از خودشان باقی بگذارند می‌روند، بی‌مزد و منّت حرکت می‌کنند، باید این روش ادامه پیدا کند. این همان روش فاطمی است. ۱۴۰۰/۱۱/۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور رهبر انقلاب اسلامی در منزل شهید مصطفی احمدی روشن چند روز بعد از شهادت آقا مصطفی. ۱۳۹۰/۱۰/۲۹ @video_khamenei @t_manzome_f_r
تا دقایقی دیگر بخشی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون «حرکت توّابین» که به‌عنوان یک هشدار جدی پیرامون دو عنصر «وقت‌شناسی» و «اقدام به‌هنگام» در دیدار اخیرشان با مردم شریف قم، بیان شد، منتشر می‌شود. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
مردم قم بهنگام حرکت کردند. ببینید! من بارها این را در جمع‌های مختلف عرض کرده‌ام که در یک خطّ تولید، ممکن است بیست نفر کارگر ردیف ایستاده‌اند، این محصول صنعتی دارد روی این خط حرکت می‌کند، هر کدام یک کاری باید انجام بدهند؛ یکی باید یک چکّش بزند، یکی باید یک پیچ را بگرداند، یکی باید یک چیزی را بگذارد، یکی باید یک چیزی را بردارد؛ در لحظه‌ی خودش باید این کار را انجام بدهند. اگر این جسم - که شما یکی از این بیست نفری هستید که پشت خطّ تولید ایستاده‌اید - از جلوی شما عبور کرد، شما ده ثانیه بعد به فکر افتادید، از دست رفت دیگر، کار تمام میشود. به‌لحظه باید انجام داد. توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌ی آنها کشته شدند امّا در تاریخ اینها را مدح نمیکنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند. شما که می‌خواستید خون خود را در راه امام حسین بدهید، چرا در اوّل محرّم، دوّم محرّم نیامدید که اقلّاً یک کاری صورت بدهید؟ آنجا می‌ایستید تماشا می‌کنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت می‌آیید در میدان! [نتیجه‌ی] کار را بهنگام انجام ندادن این است. کار را بهنگام باید انجام داد. https://khl.ink/f/51707 بیانات در دیدار مردم قم ۱۴۰۱٫۱۰٫۱۹ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
«وقت‌شناسی» و «اقدام بهنگام»، این دو عنصر خیلی مهم است. در همۀ حوادث شخصی و اجتماعی، این دو عنصر خیلی مهم است که [اگر] وقت را، موقع را بشناسیم، و بعد هم که شناختیم و فهمیدیم که وقت عمل است، آن عمل را بموقع و بهنگام انجام بدهیم، این موفّقیّت پیش خواهد آمد. اگر چنانچه این وقت‌شناسی نباشد، از اقتضای وقت غفلت بشود یا حرکت مقتضی بهنگام انجام نگیرد، آن‌وقت هر حرکتی که انجام بگیرد، بی‌فایده خواهد بود. نمونه‌اش در تاریخ توّابینند؛ توّابین آن جماعتی بودند که بعد از آنکه حادثه‌ی کربلا اتّفاق افتاد و امام حسینِ عزیزِ دل پیغمبر با آن وضع به شهادت رسید و آن‌همه حادثه اتّفاق افتاد، اینها به جوشش آمدند که عجب، ما نشسته‌ایم؟ بلند شدند قیام کردند - عدّۀ زیادی هم بودند - رفتند، حکومت هم با اینها مقابل شد، همه‌ی آنها هم کشته شدند، شهید شدند، امّا آیا اثر کار صد نفر از آنها به قدر اثر کار آن غلامِ سیاهی است که در کربلا شهید شد؟ اثر صد نفر از آنها به قدر اثر یک نفر حبیب‌بن‌مظاهری است که در کربلا شهید شد؟ نه، [چون] کار را به وقت خودش انجام ندادند. اگر شماها می‌خواستید دفاع کنید از امام حسین، از پیغمبر، از حریم ولایت، از حرکت حق در مقابل باطلِ یزیدی، روز عاشورا باید [کاری] می‌کردید؛ وقت را از دست دادید! این تاریخ است؛ در تاریخ نمونه‌های این‌جوری فراوان داریم. https://khl.ink/f/41740 بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی ۱۳۹۷٫۱۱٫۲۹ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فریضه وقت دارد نکته‌ی اصلی‌ای که در قضیّۀ قم وجود دارد که من آن نکته را هم بارها عرض کرده‌ام و تکرار می‌کنم، این است که مردم قم در آن مقطع، بهنگام عمل کردند. همیشه کار وقتی‌ که در وقت خود انجام گرفت، تأثیر می‌کند یا تأثیر آن افزایش پیدا می‌کند. همان کار را اگر گذاشتیم بیات شد، مدّتی گذشت و بعداً انجام گرفت، گاهی اثر نمی‌کند یا اثر کمی می‌کند. هنر قمی‌ها این بود که نکته را فوراً گرفتند، دشمنی را فوراً شناختند و در همان وقت اوّل به آن پاسخ دادند، وَالّا اگر بعد از آنکه آن رفتار خباثت‌آمیزِ توطئه‌آمیزِ دشمن نسبت به امام بزرگوار انجام گرفت، این دست آن دست میکردند، [می‌گفتند] حالا می‌کنیم، فردا می‌کنیم، یک ماه دیگر می‌کنیم، این حوادث بعدی اصلاً به وجود نمی‌آمد. «فریضه وقت دارد»، در وقت خود باید فریضه را انجام داد؛ بهترین وقت انجام فریضه هم اوّل وقت - وقت فضیلت - است. خب، بعضی اصلاً فریضه را انجام نمی‌دهند، [می‌گویند] بی‌خیال؛ بعضی انجام می‌دهند امّا با تأخیر؛ بعضی می‌گذارند وقت که گذشت انجام می‌دهند، مثل توّابین؛ توّابین آن‌وقتی که باید می‌آمدند - که عاشورا بود - نیامدند، وقتی آمدند که کار از کار گذشته بود. یا قیام مردم مدینه با رهبری عبدالله بن حنظله. آمدند در مقابل یزید ایستادند، قیام کردند، حاکم مدینه را بیرون کردند، امّا دیر؛ آن‌وقتی که شنیدند که حسین‌بن‌علی (علیهماالسّلام) از مدینه خارج شد، آن‌وقت باید به این فکر می‌افتادند، نیفتادند؛ دیر به فکر افتادند، یک سال بعد [به فکر افتادند]؛ نتیجه هم همانی شد که تاریخ ثبت کرده است؛ قتل‌عام شدند، تارومار شدند، نابود شدند، هیچ کاری هم نتوانستند بکنند. کار را در وقت باید انجام داد. خب، اگر بخواهیم کار را در وقت انجام بدهیم، بایستی فریضه را بشناسیم، بدانیم چه کاری باید انجام داد تا آن را در وقت خود انجام بدهیم. https://khl.ink/f/35367 بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۹۵٫۱۰٫۱۹ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فریضه، وقت دارد.