eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق عليه السلام : لَا يَزَالُ الْمُؤْمِنُ يُورِثُ أَهْلَ بَيْتِهِ الْعِلْمَ وَ الْأَدَبَ الصَّالِحَ حَتَّى يُدْخِلَهُمُ الْجَنَّةَ [جَمِيعاً] مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره‌مند مى‌سازد تا همه آنان را وارد بهشت كند. مستدرك الوسايل و مستنبط المسایل ج۱۲، ص۲۰۱ سلام عزیزان وقت بخیر @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پیشرفت در منطق فلسفه غرب، پیشرفت مادی است و محور آن سود مادی و انسان‌محور است. هرچه سود مادی بیشتر شد؛ پیشرفت بیشتر شده است؛ افزایش ثروت و قدرت. این معنای پیشرفتی است که غرب به دنبال آن است. پیشرفت وقتی مادی شد معنایش این است که اخلاق و معنویت را می‌توان در راه چنین پیشرفتی قربانی کرد اما از نظر اسلام این پیشرفت نیست. البته پیشرفت مادی مطلوب است اما به عنوان وسیله. هدف رشد و تعالی انسان است. صفحه ۱۶ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از نظر اسلام پیشرفتی که بر فردمحوری و اباحه لذاتی که انسان به طور مطلق دوست دارد مبتنی باشد؛ پیشرفت نیست بلکه معنویت، پایه‌ی اساسی پیشرفت است؛ پیشرفتی که محورش انسان است و انسانی که دارای بعد معنوی قوی است و انسانی که علم و دنیا و ثروت و فعالیت زندگی را وسیله‌ای قرار می‌دهد برای تعالی روحی و رفتن به سوی خداوند متعال. صفحه ۱۶ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت غربی، افزایش درآمد ناخالص ملی کشورها است. هر کشوری درآمد ناخالص ملی‌اش بیشتر باشد؛ پیشرفته‌تر است. اما بنا بر منطق اسلام افزایش درآمد ناخالص ملی - یعنی درآمد عمومی یک کشور- به تنهایی نمی‌تواند نشانه پیشرفت باشد بلکه باید دید این درآمد چگونه تقسیم می‌شود. اگر در جامعه‌ای انسان‌هایی وجود دارند که در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند، افزایش درآمد ناخالص ملی حاکی از پیشرفت نیست. در اسلام افزایش تولید ناخالص ملی بدون پر کردن شکاف اقتصادی در بین مردم و رفع تبعیض در استفاده از منابع گوناگون ملی مطلوب نیست. صفحه ۱۶ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در اسلام افزایش تولید ناخالص ملی بدون پر کردن شکاف اقتصادی در بین مردم و رفع تبعیض در استفاده از منابع گوناگون ملی مطلوب نیست. پیشرفت اگر همراه عدالت نباشد؛ مورد نظر نیست بلکه عدالت اجتماعی باید تامین شود. هم فاصله‌های طبقاتی و جغرافیایی باید برداشته شود؛ هم برابری در استفاده از امکانات و فرصتها باید به وجود بیاید. بنابراین شاخص پیشرفت غربی بنابر اومانیسم غربی، افزایش درآمد ناخالص ملی است اما شاخص پیشرفت اسلامی بنابر انسان شناسی اسلامی، عدالت اجتماعی است. صفحه ۱۶ @t_manzome_f_r
✅ کتاب‌های طرح تبیین منظومه فکری رهبری که تاکنون خوانده شده، بصورت مختصر معرفی می‌شود. ☑️معرفی مختصر از کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری 🔰🔰🔰
#میراث_فاطمی چهارمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
بسم الله الرحمن الرحیم 🔘دستیابی به آرمان بشری در تشکیل دولت و دین واحد تحقق نخواهد یافت مگر در سایه انسان کامل که آرمان تمام انبیاء و اولیای الهی است. تشکیل چنین دولت و دین واحدی حقیقتی است که در همه ادیان آسمانی وعده تحقق آن داده شده است. 🔳ثمره تحقق چنین آرمانی رهایی انسان از بند شیاطین انس و جن و قرار گرفتن انسانیت انسان در مسیر رشد و بالندگی است. بی تردید در طول تاریخ عصر غیبت، خلق های در بند سیاهی حکومت ها با دست اندازی به باورهای غلط و آمیخته با خرافات در پی چراغ هدایت گری بودند که ایشان را به جای رساندن به سر منزل مقصود به کژ راهه های هولناک می کشاند. ▪️در باور اسلام به ویژه تشیع، مدینه فاضله آینده در وجود حضرت مهدی " عجّل الله فرجه " که ایشان تمام میراث حضرت زهرا " علیها السلام " می باشند، تجلی می یابد. منبع این اندیشه سر در چشمه زلال اسلام ناب دارد که پیش زمینه های بشارت آن در منابع اصیل اسلامی آمده است. ▫️انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی " قدس سرّه " که در سال ۵۷ اعلام موجودیت کرد، حکومت بر مبنای اندیشه ی مهدوی بود که خود را پیش زمینه شکل گیری چنین دولتی می داند. ▫️ امام خمینی "قدس سرّه" به عنوان معمار انقلاب و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان تداوم دهنده راه و روش او، یکی از برترین اندیشه پردازان درباره مهدویت و منجی می باشند که معارف خود را از منبع زلال و اصیل اسلامی برگرفته اند. ▪️مقام معظم رهبری با درک و گوشزد کردن لزوم توجه به موضوع در سخنرانی هایشان، بیانات مبسوطی در تبیین حقیقت حضرت مهدی "عجّل الله فرجه" و تشریح ابعاد دولت ایشان و نیز مسیرهای انحرافی دیکته شده ی ذهن های منحرف، بیان داشته اند که در حقیقت، منشور و نقشه راهی برای رسیدن و شناخت مسیر صحیح مهدویت است. ▪️تفکر مهدویت و مهدی باوری در عصر غیبت در نگاه مقام معظم رهبری، عاملی امید بخش برای انسان در بند حکومت های جور است که باعث خیزش مستضعفین برای غلبه بر مستکبرین است‌. ☑️ کتاب ، به عنوان چهارمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری انتخاب شده است که شامل مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در شناخت امام زمان و عصر غیبت و نیز راه کارهای یاری رسانی برای تحقق دولت حضرت مهدی می باشد. 🔘نکات انتخاب شده این کتاب در کانال اختصاصی خود، به صورت عکس نوشته ارسال شده است. @t_manzome_f_r
جهت دسترسی #آسان به #عکس_نوشته های کتاب میراث فاطمی، میتوانید عضو این کانال شوید👇 @mirathefatemi #رسانه_باشیم
امام حسن علیه السلام: اگر مردم سخن خدا و پيامبرش را مى‌شنيدند، آسمان بارانش را و زمين بركتش را به آنان مى‌بخشيد و هرگز در اين امّت، اختلاف و زد و خورد پيش نمى‌آمد و همه از نعمت سرسبز دنيا تا روز قيامت، برخوردار مى‌شدند. امالى طوسى، ص ۵۶۶ سلام دوستان . وقت بخیر @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای غرب پیشرفت در صنعت و علم و شیوه‌های گوناگون زندگی را بدون پرکردن شکاف طبقاتی و حتی بیشتر شدن این شکاف، پیشرفت می‌داند اما منطق اسلام آن را پسرفت می‌داند. در غرب چیزی به نام عدالت اجتماعی به عناون یک وظیفه و ارزش وجود ندارد در حالیکه عدالت اجتماعی جزو بزرگترین توصیه‌های اسلام است. صفحه ۱۶ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای منشأ آزادی در تفکر انسان‌گرایی غربی، از آنجا است که چون محور و خدای عالم وجود و محور اختیار در این عالم انسان است و امکان ندارد که انسان بدون اعمال اراده - که همان معنای دیگر آزادی است- صاحب اختیار عالم وجود باشد، پس انسان باید اختیار و آزادی داشته باشد. مراد از این اختیار، توانایی ذاتی و طبیعی انتخاب انسان است، نه اختیاری که در بحث جبر و اختیار مطرح می‌شود. این مبنای تفکر اومانیستی درباره آزادی است. صفحه ۱۷ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای ریشه آزادی در نگاه اومانیسم غربی، خواست و تمایلات انسان است. بدین معنا که چون انسان دارای یک خواست و تمنا و میلی است؛ باید بتواند این میل و تمنا و خواست خود را اعمال کند که این تمایلات می‌تواند عقلانی و منطقی یا غیرعقلانی باشد. می‌تواند پوچ و بی‌ارزش یا مهم باشد یا شهوانی و یا روحی باشد. مثلاً اگر کسی بپرسد چرا فلان زن یا مرد در ملأ عام با آن وضع ناهنجار و نادرست ظاهر می‌شود و یک حرکاتی را می‌کند که وجدان مردم معمولی از آن شرم می‌کند؟ می‌گویند او دلش می‌خواهد، آزاد است. فلسفه آزادی، خواستن است؛ خواستن دل، تمنای دل انسانی، این اساس آزادی در غرب است. صفحه ۱۷ @t_manzome_f_r
حرکت عظیم راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از ویژگی‌های برجسته مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است که در آن هم "ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین" موج می‌زند، هم "عشق و محبت" @t_manzome_f_r
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم با توجه به اتمام مقدار زمان‌ تعیین شده جهت مطالعه‌ی کتاب در اندیشه‌ی آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای، ان شاءالله مطالعه‌ی کتاب از تاریخ شنبه۱۲ آبان۹۷ شروع و در تاریخ پنج‌شنبه ۱آذر۹۷ به اتمام خواهد رسید. ✔️در فاصله‌‌ای که تا شروع کتاب وجود دارد، می‌توانید کتب قبلی را بازبینی و خلاصه نویسی‌ها و مباحثات را تکمیل نمایید. ✔️در این فاصله حتما برای تهیه‌ی کتاب اقدام نمایید. و من‌الله‌التوفیق @t_manzome_f_r
شروع مطالعه کتاب سیر مطالعاتی در تاریخ ۱۲ آبان خواهد بود. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای در نگاه اومانیسم غربی، آزادی با قانون محدود می‌شود اما خود آن قانون هم محصول آرزوها و تمنیات و تمایلات افراد است، آرزوها و تمنیات اکثریت افراد جامعه، قانون و نظام را به وجود می‌آورد و این قانون و نظام، آزادی‌های عمومی را در چهارچوب خود محدود می‌کند. البته در عمل همین رأی و میل اکثریت را هم یک دسته مخصوصی از مردم - طبقات ممـتاز جامعـه، سرمایه‌دارها، صاحبان شرکت‌ها، صاحبان کارتل‌ها و تراست‌های فعال اقتصاد بین‌المللی، شرکت‌های چندملیتی، باندهای اقتصادی و باندهای سیاسی- به وجود می‌آورند. پس در عمل ریشه طبیعی این آزادی که قانون و نظام را به وجود می‌آورد، خواست‌های کمپانی‌دارها و تراست‌ها و کارتل‌ها و شخصیت‌های اقتصادی و باندهای گوناگون سیاسی و اقتصادی است. صفحه ۱۷ @t_manzome_f_r
پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله و سلم: نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آسايش بدن‌ها، مايه ناراحتى شيطان، سلاحى بر ضدّ دشمنان، مايه اجابت دعا، قبولى اعمال و بركت در روزى است. ارشاد القلوب(دیلمی) ج ۱، ص ۱۹۱ سلام عزیزان صبح بخیر @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای ریشه آزادی در اسلام جهان‌بینی توحیدی است. اصل توحید آزاد بودن انسان را تضمین می‌کند یعنی هر کسی که معتقد به وحدانیت خدا است و توحید را قبول دارد باید انسان را آزاد بگذارد. روح توحید عبارت است از اینکه عبودیت غیرخدا باید نفی بشود و فقط از خدای متعال اطاعت شود. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای ریشه آزادی در اسلام عبارت است از شخصیت و ارزش ذاتی انسان که بنده هیچ‌کس غیرخدا نمی‌شود و در حقیقت ریشه آزادی انسان، توحید و معرفت خدا و شناخت خداوند است. ریشه آزادی اسلامی، آزادی انسان از عبودیت هر آنچه غیرخدا است در حالی که ریشه آزادی غربی عبارت از تمنیات و تمایلات و خواست‌های پست انسانی یا همه جور خواست انسانی است. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
ایام اربعین است و خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌روی هستند و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمون روز اربعین را ان‌شاءالله خطاب به حضرت خواهند خواهند. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای در لیبرالیسم غربی که بر مبنای تفکر اومانیسم غربی بنا شده است؛ حقیقت و ارزش اخلاقی نسبی است لذا آزادی نامحدود است و شما که به یک سلسله ارزش‌های اخلاقی معتقدید؛ حق ندارید کسی را که به این ارزش‌ها تعرّض می‌‌کند؛ ملامت کنید چون او ممکن است به این ارزش‌ها معتقد نباشد. بنابراین هیچ حدی برای آزادی وجود ندارد یعنی از لحاظ معنوی و  اخلاقی، هیچ حدّی وجود ندارد، منطقاً آزادی نامحدود است چون حقیقت ثابتی وجود ندارد و ارزش‌های اخلاقی نسبی است. اما در اسلام و بنابر انسان‌شناسی اسلامی ارزش‌های مسلّم و ثابتی وجود دارد و حرکت در سمت آن ارزش‌ها است که ارزش و ارزش‌آفرین و کمال است. بنابراین آزادی با این ارزش‌ها محدود می‌شود. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r