eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.9هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
386 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اسماعیل فخریان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت حجت الاسلام والمسلمین فخریان "نقش‌ مردم در ایجاد جامعه اسلامی" ۲۲ آذر ۹۶ @Ostad_fakhrian
هدایت شده از اسماعیل فخریان
نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی.pdf
450.7K
📜 فایل pdf حجت الاسلام والمسلمین فخریان "نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی" ▫️ ▪️۲۲ آذر ۹۶ @Ostad_fakhrian
امام صادق علیه السلام: به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند. جامع الاخبار، ص ۹۸ سلام دوستان عزیز وقت بخیر @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای بنابر اومانیسم غربی که ارزش‌ها را نسبی و غیرثابت و آزادی را نامحدود می‌داند و آزادی فقط در تزاحمات اجتماعی محدود می‌شود؛ پرواضح است که قوانینی که در این گونه جوامع به عنوان مرز آزادی تعیین می‌شود فقط ناظر به مسائل اجتماعی است بدین معنی که قانون می‌گوید آزادی هیچ انسانی نباید آزادی دیگران را تهدید کند و منافع آنها را به خطر بیاندازد. اما قوانین محدود کننده آزادی بنابر انسان‌شناسی اسلامی علاوه بر اینکه مسائل اجتماعی را در بر می‌گیرد؛ مسائل فردی را هم در بر می‌گیرد. صفحه ۱۹ @t_manzome_f_r
دنیا سعی می‌کنند که نگذارند این نورافکن قوی دیده بشود، لکن نمی‌توانند، دیده خواهد شد؛ سعی می‌کنند دیده نشود یا تحریفش کنند، [امّا] هیچ‌کدام به جایی نمی‌رسد؛ وقتی ادامه دادید حرکت را، ناچار، حقیقت خود را آشکار خواهد کرد. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای بنابر انسان‌شناسی اسلامی ضرر زدن به خود یا خودکشی، خودزنی، انظلام و راکد گذاشتن استعدادهای خود ممنوع است و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چون من آزادم پس اموال خودم را از بین می‌برم یا جان خودم را نابود می‌کنم یا به سلامتی خودم ضرر می‌زنم. او همان طور که موظف است با حرکات و اعمال و رفتار و گفتار خود حقوق دیگران و آزادی آنها را محدود نکند و به خطر نیاندازد؛ موظف است آزادی خود و حدود و حقوق خود را هم به خطر نیاندازد.   صفحه ۱۹ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای بنابر اومانیسم غربی، موانع آزادی صرفاً عوامل خارجی است که بیرون از انسان وجود دارد و آزادی او را محدود می‌کند. مثل سلطه ابرقدرت‌ها و استعمارگران. اما بنا بر انسان‌شناسی اسلامی علاوه بر موانع بیرونی، دسته دیگری از موانع وجود دارند که مانع آزادی انسان‌اند. همچون اخلاقیات فاسد، هوی و هوس‌ها، منیّت‌ها، بغض‌ها، حبّ‌های بیجا. یک انسان برای اینکه آزاد باشد کافی نیست که زیر سلطه یک انسان دیگر یا یک حکومت جبار نباشد؛ بلکه علاوه بر آن لازم است زیر سلطه قوه غضبیه و شهویه خودش هم نباشد. آن انسانی که بر اثر ضعف، ترس، طمع، حرص و شهوات نفسانی مجبور می‌شود تحمیلات و محدودیت‌هایی را قبول کند؛ آن انسان هم در حقیقت آزاد نیست. صفحه ۲۰ @t_manzome_f_r
دین اسلام، انسان را برترین آفریده و جانشین خدا و محور جهان می‌داند؛ به عنوان یکّه‌سواری که می‌تواند در محدوده‌ی عظیم جهان، خرد خود را به کار بیاندازد و به مرتبه‌ی قرب نائل آید. در این میان، اشیای عالم به عنوان ابزارهایی در دست انسان است تا به این تکامل دست یابد. @ketab_ensan
از نظر اسلام، جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح است. نهایت این عالم، نهایت غلبه صلاح است. همه‌ی انبیاء و اولیاء آمده‌اند تا انسان را به آن بزرگراه اصلی‌ای سوق دهند که وقتی وارد آن شد، بدون هیچ‌گونه مانعی تمام استعدادهایش بُروز کند. @ketab_ensan
این راهپیمایی را می‌بینید؟ این حرکت عظیم میلیونی بین نجف و کربلا را، بین نجف و امام حسین را مشاهده می‌کنید؟ این شور و شوق را می‌بینید؟ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای با توجه به آنچه در باب موانع درونی و بیرونی انسان مطرح شد؛ بر اساس آن می‌توان آزادی را بر دو نوع آزادی اجتماعی و آزادی معنوی تقسیم کرد. علاوه بر اینکه انسان‌شناسی اسلامی به خلاف اومانیسم غربی، قائل به آزادی معنوی می‌باشد؛ در مورد آزادی اجتماعی نیز امتیاز و اهمیت بیشتری را در مقایسه با اومانیسم غربی برای انسان قائل است. صفحه ۲۰ @t_manzome_f_r