eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
برشی از کتاب اگر جامعه اسلامی، ایمان اسلامی را همراه با عمل به مقررات و قوانین الهی تعقیب بکند، همان چیزی اتفاق خواهد افتاد که بشریت در طول تاریخ به دنبال آن بوده است. یعنی چه؟ یعنی آسایش و رفاه مادی همراه با تکامل و پیشرفت و عروج معنوی. ای‌بسا انسان‌هایی که زندگی راحت دارند، دغدغه‌‌ی معاش و شکم و آسایش ندارند، امّا از انسانیّت هم بویی نبرده‌اند. بشر حیوان نیست که علف جلوی او بریزند و برایش کافی باشد. انسان از نورانیّت و صفا و بندگی خدا احساس لذّت روحی می‌کند. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴۱ برخورد شدیـد بـا قاضـی متخلف یـادم می‌آیـد که در اوایـل دوران ریـاست جمهوري، جمع آقایـان شوراي عـالی قضایی، پیش من تشـریف آوردند. در آن جلسه، صـحبت از قاضی‌‌ای شد که در شهري تخلفی کرده بود. من نظر خودم را درباره‌ي او مطرح کردم و گفتم سـلیقه‌ام این است، شـما آن را ارزیابی کنیـد و ببینید که آن را قبول دارید یا نه؟ گفتم: آن قاضـی را در همان شـهري که این تخلف را کرده، کنیـد. اگر شـلاق یا زندان و یا هر چیز دیگر است، در همان جا حکم را بر او اجرا کنید و بعد هم در همان شهر، او را دوباره بر مسـند قضاوت بگذارید. گفتند: این کار، تشـکیلات قضایی را تضعیف می‌کند. گفتم: به نظر من است؛ زیرا آن دادسـتان و یا حاکم شرعی که به خاطر تخلف، آن‌جا کتک را می‌خورد، بعد که پشت آن مسند قضا نشست، خواهد گفت ببینید، مسأله‌ي قوه‌ی قضاییه این است؛ من حتّی فاسد شدم، با من این کار را کردند. بنابراین، خودش دیگر اشتباه نخواهد کرد. این، انتقام و نقمت الهی است. او دیگر جرأت نمی‌کنـد علی‌الظاهر تخلف نمایـد؛ مگر آدم‌هاي واقعاً مریض که تخلف می‌کنند. با اعمال این قاطعیت، دیگران هم خواهنـد گفت که ببینیـد، قوه‌ی قضاییه این است و چنین متخلفانی را خودش مجازات می‌کند. البته، اگر براساس موازین قضا، مثلاً دست قاضـی‌ای قطع شـده باشـد، این دیگر مانع از قضاوت کردن است. من چنین مواردي را نمی‌گویم. آن‌جایی مورد نظرم است که ایرادي ندارد، مثلاً لازم بوده باشد قاضـیِ متخلف را تعزیر بکنند و بعداً بگوید من قاضیم؛ اما قاضی تعزیر شده. سـینه‌اش را هم سپر می‌گیرد وسـرش را هم بالا نگه می‌دارد و می‌گوید قضاوت اسلامی یعنی این؛ من خودم تعزیر شدم، شما دیگر چـه می‌گوییـد؟! ... نبایـد رحـم کرد. ترحّم در این‌جـا، واقعـاً به معنـاي جفا کـاري بر این امّت اسـلامی است. به نظر من، روي قُضات فاسـد باید بیش از اندازه‌ي مردم معمولی فشار آورد. جرم این افراد، به ملاك گناه در شب جمعه یا به ملاك گناه سادات یا به ملاك گناه شـیعیان است که فرمودنـد: هر کدام از شـما که گناه کنید، گناهتان دو برابر دیگران است؛ چون« شـَین» براي ماست. بایـد از این قاضـی گرفت. البته، انتقام الهی مورد نظر است، نه انتقام شخصـی. اگر چنین فردي تخلف کرد، اگر توصـیه قبول نمود، اگر کـاري که از معیارهـا خـارج است، انجام داد، در هر شـرایطی که هست، بایـد به مجازات برسـد. به نظر من، اگر این کار نشود، دستگاه قضایی درست نخواهد شد. بیانات در دیدار با رئیس و مسئولان قوّه‌ی قضاییه ۶۸/۶/۲۰ @t_manzome_f_r
یک وقت انسان می‌خواند، مثل بقیه‌ی عادات روزانه؛ مسواک می‌زنیم _فرض بفرمائید_ ورزش می‌کنیم، همین جور هم می‌خوانیم در وقت. یک وقت نه، انسان نماز می‌خواند، با این احساس که می‌خواهد حضور در محضر پروردگار پیدا کند. این یک جور دیگر است. ما همیشه در محضر پروردگاریم؛ خواب باشیم، بیدار باشیم، غافل باشیم، ذاکر باشیم. لیکن یک وقت هست که شما وضو می‌گیرید، تطهیر می‌کنید، خودتان را آماده می‌کنید، با طهارت جسم، با طهارت لباس، با طهارت معنویِ ناشی از وضو و غسل می‌روید پروردگار عالم. ما در نماز باید یک چنین احساسی داشته باشیم. رفتیم خدمت پروردگار، عرض کردیم؛ با این حال وارد باید شد؛ خود را در مقابل خدا باید احساس کرد؛ مخاطب باید داشت در . والّا صرف اینکه یک امواجی را که ناشی از کلمات و حروف هست، در فضا منتشر کنیم، این آن چیزی نیست که از ما خواسته شده. می‌شود همینطور گفت: «الحمد لله ربّ العالمین. الرّحمن الرّحیم. مالک یوم الدین ...» و امواجش را منتشر کنیم. همین را می‌شود با قرائت خوب هم خواند، اما بی‌توجه، که باز هم همان منتشر کردن امواج صوتی است در هوا. این، آن چیزی نیست که از ما خواسته شده. از ما خواسته شده که در حال نماز دلمان را ببریم به پیشگاه پروردگار؛ از دلمان حرف بزنیم، با دلمان حرف بزنیم؛ اینها مهم است. این را در وضع ترویج ، در نمازی که خود ما می‌خوانیم، نمازی که به دیگران تعلیم می‌دهیم، این نکته‌ی را باید توجه کنیم. ۱۳۸۷/۰۸/۲۹ بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در هفدهمین اجلاس نماز @t_manzome_f_r
برشی از کتاب جمهوری اسلامی، امانتِ تاریخیِ انبیای عظام الهی است. آرزوی موسی و عیسی و آرزوی همه‌ی اولیا و ائمه‌ی بزرگوار ماست که امروز تحقّق پیدا کرده است؛ ولو ناقص. این را شما باید حفظ کنید و این میسّر نیست مگر با حفظ نفس. متاع دنیا، پول و تجمل دنیا خیلی کمتر و بی‌ارزش‌تر و حقیرتر از آن است که انسان به خاطر آن بنیه معنوی خود را ضعیف کند. مراقب باشید و دشمن را ناکام کنید. @t_manzome_f_r
دوره آموزشی با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن همراه با اعطای تاریخ دوره: ۹۷/۱۰/۲ : یکشنبه‌ها، ساعت ۱۵ : تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، نبش کوچه رهنما، سالن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر: +989903319445 +989109279962 @Tarhetabyin @Manzome_fekri110 @t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری اولین روز از دوره‌ی دو روزه با موضوع: #ولایت_فقیه و #اصول_کار_تشکیلاتی از منظر رهبر انقلاب #رشت ۹۷/۹/۲۲ @t_manzome_f_r
برشی از کتاب شعار عدالت‌طلبی، شعار اجتناب از اشرافی‌گری، شعار خدمت رسانی، شعار استکبارستیزی یا شعار ساده‌زیستی، برای مردم، شعار مطلوب و جذابی است. یک جامعه و یک کشور و یک ملت بیدار، از این چیز‌ها را می‌کند: مطالبه‌ی ، مطالبه‌ی ، مطالبه‌ی ، مطالبه‌ی ارتباط صمیمی با مردم، مطالبه‌ی ، پایبندی به ارزش های دینی. @t_manzome_f_r
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمانده‌ی کل قوای نظامی و فرهنگی: آرزوی من و جرات بیان و شما جوانان است. آغاز به کار طرح تبیین منظومه فکری رهبری. آموزش در این کانال انجام می‌گیرد: رسانه تشکیلات تبیین https://eitaa.com/rasaneh_t_t جهت ثبت‌نام در لشکر و عضویت در گروه پرسش و پاسخ به این آیدی مراجعه فرمایید @Jahadmm1059 @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴۲ مسأله‌ي حکومت ما مبارزه‌ي خود را براي اسـلام و خـدا شـروع کردیم و قصـد قـدرت طلبی و قبضه کردن حکومت را هم نـداشتیم. چنـدین بار از امام عزیزمان (اعلی اللّه کلمته) پرسـیده بودم که شـما از چه زمانی به فکر ایجاد حکومت اسـلامی افتادیـد، و آیا قبل از آن چنین تصمیمی داشتید؟ (این پرسش به خاطر آن بود که در سال۱۳۴۷، درس‌هاي «ولایت فقیه» ایشان در نجف شروع شده بود و ۴۸ نوار از آن درس‌ها نیز به ایران آمـده بود.) ایشـان گفتنـد: درست یـادم نیست که از چه تـاریخی مسأله‌ي حکومت برایمان مطرح شـد؛ امـا از اول به فکر بودیم ببینیم چه چیزي تکلیف ماست، به همان عمل کنیم؛ و آن چه که پیش آمـد، به خواست خداونـد متعال بود. سـخنرانی در مراسم بیعت مدرّسان، فضـلا و طلاب حوزه‌ي علمیه‌ي مشـهد ۶۸/۴/۲۰ @t_manzome_f_r
‌‌‌✔️جوان مؤمن، با اخلاص و با نشاط، امام زمان (عج‌الله‌فرجه) را خوشحال میکند : این جوان‌های مؤمن ما که در میدان‌های مختلف _چه در میدان معنویت و عبادت و معرفت، چه در میدان و تلاش، چه در میدان مبارزه و سیاست، چه در میدان جهاد؛ آن روزی که جهاد مورد احتیاج بود_ این‌جور از خودشان اخلاص و شادابی نشان میدهند، امام زمان (سلام‌الله‌علیه) را خرسند و می‌کنند. این‌که مردم در کشور اسلامی _حالا در کشور مسلمانِ ما_ تلاش‌شان این است که بر اداره‌ی کشور، بر امور کشور نظارت داشته باشند، تصمیم بگیرند، اقدام کنند، وارد میدان بشوند؛ و میدان را رها نمی‌کنند که دیگران بیایند و برای آنها تصمیم بگیرند؛ اجازه نمیدهند که امتداد خواست‌های استکباری و استعماری در داخل کشور سرنوشت آنها را معین بکند، را خوشحال می‌کنند؛ امام زمان ناظر است و می‌بیند.۱۳۸۴/۶/۲۹ @t_manzome_f_r
چگونه شد ؟ اواخر حکومت قاجار، کشور با بی‌نظمی و هرج و مرج در کشور همراه بود و این مسئله به رضاخان میرپنج این فرصت را داد تا با همراهی انگلستان و برخی نیروهای داخلی، تهران را تصرف کرده و به‌تدریج تمامی قدرت سیاسی در ایران را به قبضه خود درآورد.  وی در مدت چهار سال اوضاع مملکت را از بی‌نظمی و هرج و مرج خارج کرد و به شدت با هرگونه مخالفی برخورد کرده و برخی نیروهای گریز از مرکز  و همچنین جنبشها را سرکوب نمود. رضاخان پس از تصرف تهران و بعد از مدتی وزیر جنگ شد، اما این مناصب طبع قدرت طلبی وی را ارضاء نکرده و به دنبال کسب سریر سلطنت برآمد.... حمایت انگلستان، اقدامات وی برای بازگرداندن نظم و امنیت به جامعه تشنه امنیت و ثبات آن زمان ایران و سرکوب مخالفین باعث شد تا وی بتواند به هدف خود نائل شده و سلطنت قاجار را از بین برده و ایران را وارد دوران سلطنت خاندان پهلوی نماید. در نتیجه بعد از کش و قوس‌های فراوان و حمایت بی‌حد و حصر انگلیسی‌ها از رضاخان، مجلس موسسان، رای به تغییر حکومت ایران از قاجاریه به پهلوی بصورت و نسل اندر نسل داد. به مناسبت تصویب حکومت موروثی توسط مجلس موسسان @t_manzome_f_r
دوران قاجار و پهلوی تاریخ‌های روشنی دارد. من البتّه متأسّفم از اینکه باسوادهای ما و کتاب‌خوان‌های ما از تاریخ نزدیک به ما و معاصر ما _چه تاریخ دوره‌ی قاجار، چه تاریخ دوره‌ی پهلوی_ کمتر اطّلاع دارند؛ اطّلاعاتشان خیلی محدود است، وسیع نیست؛ جزئیّات را غالباً مطّلع نیستند. ۱۳۹۴/۸/۲۰ به مناسبت سالروز تصویب حکومت #پهلوی توسط مجلس موسسان @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴۳ گویی دست قدرتمنـدي هدایت ما را بر عهده دارد. باید با تمام قدرت و امیدواري، در راه ایجاد آینده‌یی بهتر کنند. چرا بایـد ملت ایران به آینـده‌ي خود و لطف الهی امیـدوار نباشـد؛ در حـالی‌که تمام رویـدادهاي این ده سال، حاکی از لطف بی‌حـد و حصـر پروردگار نسـبت به ما بوده است؟ امام عزیز و بزرگوار نیز همیشه همین احساس را داشـتند. در یکی از تصمیم‌هایی که اتخاذ کرده بودند، عرض کردم تصـمیمی که شـما گرفتید، خیلی به نفع اسـلام و جمهوري اسـلامی تمام شد. ایشان فرمودند: گمان نکنید این کاري که اتفاق افتاد، قبلاً آن را پیش‌بینی کرده بودم؛ این، کار خـدا و کمک او بود. بعـد فرمودند: از اول انقلاب تا کنون و در مراحل مختلف، گویی دست قدرتمنـدي هـدایت ما را بر عهده دارد. حقیقتاً انسان احساس می‌کند که دست قدرت پروردگار، ملت و مسئولان ما را هـدایت وکمک می‌کند. البته دست حمایت الهی، بی‌دلیل بر سـر ملتی کشـیده نمی‌شود. علت این که خداي متعال لطف خود را شامل حال این ملت کرده و آن‌ها را هـدایت می‌کند، ایمان و عمل صالح مردم است. وقتی این دو عنصـر در شـخص یا ملتی به وجود آمد، خدا هم او را کمک خواهد کرد. سخنرانی در مراسم بیعت اقشار مختلف مردم و نمایندگان مجلس شوراي اسلامی ۶۸/۴/۱۰ @t_manzome_f_r
رهبر انقلاب اسلامی: امام حسن عسکری "علیه‌السلام" طرف‌دار خود را نزدیک خودش می‌داند و می‌فرماید که میان ما و شما نزدیک است، یعنی قوم و خویش درجه‌یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر، و مومن برادر مومن است. یعنی ارتباط دو مومن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادری ناتنی. مراد از مومن کیست؟ آن کسی که دنبال راه امام عسکری "علیه‌السلام" است. این همان ارتباط مستحکم است میان امام و پیروانش. کتاب همرزمان حسین "علیه‌السلام" @t_manzome_f_r
برشی از کتاب من به همه‌ی خانم ها عرض می‌کنم که مصرف باید در حد لازم باشد نه در حد اسراف. خانم‌های کسانی که همسرانشان یا خودشان مسئولیّت‌هایی در بخش‌های مختلف کشور دارند، باید از لحاظ دوری از اسراف، نسبت به دیگران باشند. نشان دهند که شأن زن مسلمان بالاتر از این حرف‌هاست که اسیر زر و زیور و جواهرآلات و از این قبیل شود. ، الگوی نیست. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار خصوصیت حکومت پهلوی در کلام استاد به مناسبت تصویب حکومت موروثی توسط مجلس موسسان @video_khamenei @t_manzome_f_r
برشی از کتاب مسئولان نظام باید مراقب باشند که از عوارضی که در نظام‌های طاغوتی و غیر مردمی، بیماری همه‌گیر کارگزان است، خود را با دقت و وسواس دور نگه دارند؛ بیماری رفاه زدگی و عشرت طلبی؛ تکبر و دوری از مردم و امثال آن، مانند موریانه پایه های هر نظامی را سست و پوک می‌کند. دل سپردن به سنت‌های طاغوتی و رغبت به احیای آنها و بی تفاوتی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، دل را می‌میراند و نشاط و شوق خدمت به مردم را سلب می‌کند و آنان را نومید و غمگین می‌سازد. @t_manzome_f_r
#اطلاعیه #مهم #دومین نشست اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری در استان تهران، با حضور مدیریت طرح، حجه الاسلام‌والمسلمین فخریان #یکشنبه ۹۷/۹/۲۵ ساعت۱۵ #تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶آذر، نبش کوچه رهنما، سالن دفتر نهاد رهبری دانشگاه تهران #دومین_نشست #تبیین راه ارتباطی: @Tarhetabyin ۰۹۹۰۳۳۱۹۴۴۵ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اطلاعیه بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سیر مطالعاتی #تمدن_ساز (سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری مقام معظم رهبری) از ۲۵مهر۹۶ بصورت سراسری در کشور شروع و هم اکنون در حال مطالعه‌ی بخش پایانی کتاب #معیشت_مومنانه، هشتمین کتاب سیر مطالعاتی هستیم. ان شاءالله مطالعه‌ی کتاب #معیشت_مومنانه در تاریخ پنج‌شنبه ۲۹آذر به اتمام می‌رسد و در تاریخ ۴دی‌ماه مطالعه کتاب #دغدغه‌های_فرهنگی ( #نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز ) شروع خواهد شد. بزرگواران جهت تهیه‌ی کتاب #دغدغه‌های_فرهنگی اقدام فرمائید. باتشکر @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴۴ سخت‌ترین ساعـات عمرم آن چه که در خصـوص تعیین رهـبر واقـع شـد و بـار این مسئولیت بر دوش بنـده‌ي کوچـک ضـعیف حقیر گذاشـته شد، براي خود من حتّی یک لحظه و یک آن از آنات گذشـته‌ي زندگی، متوقَّع و منتظَر نبود. اگر کسـی تصور کند که در طول دوران مبـارزه و بعـداً در طول دوران انقلاب و مسئولیت ریاست قوّه‌ی اجرایی، حتّی یک لحظه به ذهن خودم خطور می‌دادم که این مسئولیت به من متوجه خواهـد شـد، قطعـاً اشـتباه کرده است. من همیشه خودم را نه فقـط از این منصب بسـیار خطیر و مهم، بلکـه حـّتی از منـاصبی که به مراتب پـایین‌تر از این منصب بـوده است _مثـل ریـاست جمهـوري و دیگر مسئولیت‌هـایی که درطـول انقلاب داشـتم_ کوچک‌تر می‌دانسـتم. یـک وقتی خـدمت امـام(رحمه‌الله) این نکته را عرض کردم که گـاهی نام من در ردیف بعضـی از آقایان آورده می‌شود، در حالی که در ردیف آن‌ها نیسـتم و من یک آدم کوچک و بسـیار معمولی هسـتم. نه این‌که بخواهم تعارف کنم؛ الان هم همـان اعتقـاد را دارم. بنـابراین، چنین معنـایی اصـلاً متصور نبود. البته در آن ساعـات بسـیار حساسـی که سـخت‌ترین ساعـات عمرمـان را گذرانـدیم و خـدا می‌دانـد که در آن شبِ شـنبه و صـبح شـنبه چه بر مـا گـذشت، برادرهـا از روي مسئولیت و احسـاس وظیفه، با فشـردگی تمام، فکر و تلاش می‌کردنـد که چگونه قضایا را جمع وجور کننـد. مکرَّر از من به عنوان عضو شوراي رهبري اسم می‌آوردند، که البته در ذهن خودم آن را رد می‌کردم؛ اگر چه به نحو یک احتمال برایم مطرح می‌شد که شاید واقعاً این مسئولیت را به من متوجه کننـد. در همـان موقع به خـدا پنـاه بردم و روز شـنبه قبـل از تشـکیل مجلس خبرگـان، با تضـرع و توجه و التماس، به خـداي متعال عرض کردم: پروردگارا! تو که مـدبِّر و مقدر امور هستی، چون ممکن است به عنوان عضوي از مجموعه‌ي شوراي رهبري، این مسئولیت متوجه من شود، خواهش می‌کنم اگر این کار ممکن است اندکی براي دین و آخرت من زیان داشـته باشـد، طوري ترتیب کار را بده که چنین وضـعیتی پیش نیاید. واقعاً از ته دل می‌خواسـتم که این مسئولیت متوجه من نشود. بالاخره در مجلس خبرگان بحث‌هایی پیش آمـد و حرف‌هایی زده شد که نهایتاً به این انتخاب منتهی شد. در همان مجلس، کوشـش و تلاش و اسـتدلال و بحث کردم، تا این کار انجام نگیرد؛ ولی انجام گرفت و این مرحله گذشت. من همین الان خودم را یک طلبه‌ي معمولی و بدون برجستگی و امتیازي خاص می‌دانم؛ نه فقط براي این شغل با عظمت و مسئولیت بزرگ، بلکه _همان‌طور که صادقانه گفتم_ براي مسئولیت‌هـاي به مراتب کوچک‌تر از آن، مثل ریاست جمهوري و کارهاي دیگري که در طول این ده سال داشـتم. اما حالا که این بار را روي دوش من گذاشـتند، با قوّت خواهم گرفت؛ آن‌چنان که خدای متعال به پیامبرانش توصیه فرمود: "خذها بقوّه" برای این مسئولیت، از خدا اسـتمداد کردم و باز هم اسـتمداد می‌کنم و هر لحظه و هر آن، در حال اسـتمداد از پروردگار هستم، تا بتوانم این مسئولیت را در حـد وسع خودم _که تکلیف هم بیش از وسع نیست_ با قدرت و قوّت و حفظ شأن والاي این مقام، حفظ کنم و انجام بدهم. این تکلیف من است، که امیدوارم ان شاءالله مشمول لطف و ترحم الهی و دعای ولیّ عصر (عج‌الله‌فرجه) و مؤمنین صالح باشم. سخنرانی در مراسم بیعت ائمه‌ي جمعه‌ي سراسر کشور به اتفاق رئیس مجلس خبرگان ۶۸/۴/۱۲ @t_manzome_f_r