eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.7هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برشی از کتاب [در جریان مشروطه و تقابل طرفداران اسلام و غربزدگان] که غربزدگان غلبه پیدا کردند، در دستگاه طرفدار اسلام و حق، اساسی بود؛ اینکه طرح مشخصی نداشتند. عدالت می‌خواستند اما آن وقتی که بنا بود طرحی برود و تثبیت و امضا شود، طرح مدون آماده‌ای نداشتند؛ بر خلاف مشروطه که یک چیز آماده تجربه شده‌ای بود که وسط گذاشتند. اینکه سر چیزهای کم اهمیت و غیر اصولی با هم اختلاف می‌کردند. این به نظر من نکته خیلی مهمی است. [در جریان مشروطه] نبودن طرح و نبودن اتفاق کلمه و دنبال نکردن جدّی مقصود[در دستگاه طرفدار اسلام] و از آن طرف آشنا بودن[دستگاه وابسته به غرب] با روش‌های تبلیغاتی _به خاطر ارتباطشان با دستگاه‌های خارجی_ موجب شد فضا آن قدر سنگین شود که دیگر کسی جرات نکند اسم دین و دین‌داری را بیاورد! نتیجه این شد: مردمی که برای دین حرکت کرده‌ بودند و حاضر بودند برای دین جان بدهند، احساس کردند که فایده ندارد و آنچه انجام می‌گیرد، خواسته آنها نیست و لذا در قضایای بعدی عامه مردم در غالب موارد با این حرکت همراهی نکردند. @t_manzome_f_r
آنچه من بر آن تأکید می‌کنم، این است که ما امروز در جامعه‌مان نیاز مبرم داریم به اینکه را مدام تکرار کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این  خیلی چیز خوبی است.  آرمان‌ها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت. اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این  مواجه نشود، قطعاً  خواهد کرد. یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها‌، نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی _که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند_ و فضاهای مدیریّتی؛ که در مواردی هم متأسّفانه بی‌تأثیر نبوده. اینجا یک از جوانهای مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این . بنابراین، احتیاج است به یادآوری این با همان زبانِ ویژه‌ی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همین‌جور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزه‌ی شجاعانه‌ای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. بایستی این ارزشها به‌صورتِ صریح، هوشیارانه، دائماً  بشود؛ از سوی جوانِ پای کار. ۹۷/۳/۷ آغاز به کار مطالبه‌گری طرح تبیین منظومه فکری رهبری. کانال رسانه تشکیلات @rasaneh_t_t جهت ثبت‌نام در لشکر و به این آیدی مراجعه کنید @Jahadmm1059 @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۹ دسـتاورد بزرگ انقلاب آیت‌الله خـامنه‌اي در زمان ریاست جمهوري، سـخنرانی بسـیار زیبا، پربار و مهمی در مقرّ سازمان ملل ایراد فرمودنـد. اگر مـا تمـام خسارت‌هـا و سـختی‌هایی را که در انقلاب متحمل شـدیم، تحمل می‌کردیم و دسـتاورد آن تنها همین یک سخنرانی مقـام معظم رهبري در سازمـان ملـل بود ارزش داشت. در رژیم گذشـته، اگر دانشـمندي در جـایی سـخنرانی می‌کرد و در سخنـان خود، گوشه‌اي از حقانیت اسـلام را ذکر می‌نمود، ما در همه‌جا آن بیان را مطرح می‌کردیم و می‌گفتیم: اسـلام دینی اسـت که فلان دانشـمند دربـاره آن، در سـخنرانی خـویش چنـان گفته و یـا در کتـاب خـود، چنین نگاشـته است. امروز به برکت انقلاب اسلامی، در سازمان ملل، در مقرّ کفر، این گونه اسلام را معرفی می‌کند. این، دستاورد بسیار بزرگی است که بایدآن را تبلیغ کنیم. آیت‌الله مکارم شیرازي @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبحگاهی آنچه مسلّم است، همه‌ی پیغمبران و اولیاء برای این آمدند که پرچمِ #توحید را در عالم به اهتزاز درآورند و #روح_توحید را در زندگی انسان‌ها زنده کنند. بدون #عدالت، بدون استقرار عدل و انصاف، #توحید معنایی ندارد. پیام استقرار عدالت، پیام پیغمبران است. تلاش برای عدالت، کار بزرگ پیغمبران است. انسان‌های والا در طول تاریخ دراین راه تلاش نموده‌اند و بشریت را روز به روز به سمت فهمیدن این حقیقت که #عدالت، سرآمد همه‌ی خواسته‌های انسانی است، نزدیک کرده‌اند. کتاب میراث فاطمی، صفحه ۲۰۸ #مهدویت #رهبر_انقلاب_اسلامی @mirathefatemi #تبیین @t_manzome_f_r
با سلام جمعه‌تون با توجه به اینکه روزهای جمعه، بودجه‌بندی برای مطالعه کتب سیر مطالعاتی در نظر گرفته نشده، در این روز بیشتر پست‌های اطلاع‌رسانی بارگزاری خواهد شد. @t_manzome_f_r
جهت دسترسی به صوت‌های مقام معظم رهبری در موضوع مختلف به این کانال @khamenei_voice و دسترسی به ویدئو های معظم‌له به این کانال @video_khamenei و دسترسی به استیکرها به این کانال https://eitaa.com/stiker_tabyin مراجعه فرمائید. @t_manzome_f_r
امروز تکلیف این است که از بعنوان ایدئولوژی استفاده کنیم برشی از کتاب امروز تکلیف ما این است که از اسلام بعنوان یک ایدئولوژی جهت بخش و راه‌نما استفاده کنیم. اسلام را با آن خلوص و طهارتش بفهمیم و مبارزه خودمان را در جهت اسلام جهت بدهیم. اگر اسلام را با این دید، نیت و برداشت مورد بررسی قرار بدهیم آن‌وقت تمام موضع‌گیری‌های اجتماعی بر اساس قضاوتی خواهد بود که اسلام به ما ارائه می‌دهد. @t_manzome_f_r
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو جنبه‌ی ارزش در وجود جوان شما کاملاً تبلور پیدا کرده، که هر کدام به‌ تنهائی به نحوی مایه‌ی افتخار است: یکی جنبه‌ی علم و تحقیق و پیشرفت و تسلط بر کار مهم و حساسی که زیر دست اوست؛ که یک استعداد برتر و یک نخبگی به معنای حقیقی کلمه است. این یک بُعد از شخصیت این جوان است، که این خودش مایه‌ی افتخار است. اینها زنده هم که هستند، از این جهت مایه‌ی افتخار و سربلندی‌اند؛ هم برای پدر و مادرشان، خانواده‌شان، زن و بچه‌شان، هم برای کشورشان. لیکن بُعد دوم، که اهمیتش از این بُعد بیشتر است؛ آن بعدِ معنوی و الهی است؛ همان چیزی است که او را آماده می‌کند برای شهید شدن. سخنان رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید مصطفی احمدی روشن ۹۰/۱۰/۲۹ ۲۱دیماه سالروز شهادت مصطفی احمدی روشن #تبیین @t_manzome_f_r
مردم را می‌خواهند، شاید حتی اسمش را هم ندانند برشی از کتاب حکومت اسلامی حقیقی، همان چیزی است که مردم آن را می‌خواهند؛ ولو که ندانند اسم این، اسلام است. مردم می‌خواهند تبعیض نباشد، سوء استفاده نشود و آدم‌های ناباب و فاسد و دارای هوس، زمام امور را در دست نگیرند. مردم این چیزها را می‌خواهند و این اسمش اسلام است و آن چیزی که می‌تواند این را تامین کند، اسلام است. @t_manzome_f_r
حضور آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر حضرت زینب‌کبری "علیها‌السلام" ۱۳۶۳/۶/۱۵ زینب کبری برای زنان ما در طول تاریخ یک الگوست؛ عقل و متانت، قدرت و شجاعت، شور و احساس عاطفی، صراحت زبان، متانت دل، استواری روح؛ در عین‌حال، مادرانه، خواهرانه، با همه‌ی انسانها برخورد کردن، در محیط خانه شمع محبت را روشن نگه داشتن، همسر و فرزندان را بر سر سفره‌ی محبت و عاطفه‌ی خود دور هم جمع کردن؛ اینها خصوصیات زن مسلمان است.۱۳۸۴/۰۳/۲۵ #حضرت_زینب #رهبر_انقلاب_اسلامی #تبیین میلاد حضرت زینب‌کبری مبارک‌باد. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخش عمده عظمت حضرت زینب از اینجاست که اولاََ موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاََ طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد. این انتخاب‌ها زینب را ساخت. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۹۱ @ensane250saale
جهت دسترسی به عکس‌نوشته‌های بخش شخصیت حضرت زینب‌کبری "علیها‌السلام" از کتاب انسان ۲۵۰ساله می‌توانید به این کانال مراجعه فرمایید: @ensane250saale @t_manzome_f_r
این کانال، جهت #تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری به شیوه‌ی ارائه‌ی #سیر_مطالعاتی و برگزاری #دوره‌های_آموزشی ایجاد شده است. بزرگواران می‌توانید #سوالات، #پیشنهادها و #نظرات خود را با روابط عمومی طرح تبیین و ادمین کانال در میان بگذارید. @Manzome_fekri110 @Tarhetabyin #تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۰ دیدار با خانواده مسیحی در دوران ریـاست جمهـوري آیــة‌اللَّه خـامنه‌اي، روزي معظم‌له براي دیـدار خانواده‌هـاي شـهدا وسرکشـی به منزل آنان، به منطقه مجیـدیه تهران تشـریف بردنـد. پس از بازدید از چند خانه، پرسـیدند: آیا منزل دیگري براي ملاقات مانده است؟ دوسـتان گفتند: تنها یک خانواده مسـیحی، که فرزندشان در جبهـه شـهید شـده، بـاقیمانـده است. آیـا به خـانه آن‌هـا تشـریف می‌بریـد؟ معظم‌له جـواب مثبت دادنـد. خـانواده شـهید از فرط خوشحالی، در پوست خود نمی‌گنجیدند. یکی از آنان با شنیدن خبر، از حال رفته و بر زمین افتاد و او را به بیمارستان بردند، خانم‌ها، سراسـیمه به دنبال پوشـش براي حفظ حجاب رفتنـد. آیةاللَّه خامنه‌اي با گرمی با اهل خانه برخورد کردند. در زمان پذیرایی نیز - بنا بر فتواي خود که مسـیحیان را نجس نمی‌داننـد- از میوه‌هـایی که براي ایشـان آورده بودنـد، تنـاول کردنـد و به دیگران نیز با اشاره فرمودنـد شـما نیز میـل کنیـد، تـا آنـان بداننـد که مـا آن‌ها را از خود می‌دانیم. حجة الاسـلام و المسـلمین موسوي کاشانی. پرتوي از خورشید، ص۹۴ @t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی [مهم‌ترین]عیوب ما و جوامع ما در طول زمان این بوده است كه گاهی فرهنگ خود را متأثر میكردیم از فرهنگ بیگانگان. كسانی این را در میان جامعه‌ی ما و كشور ما به‌عمد ترویج كردند؛ ما را سوق دادند به سمت زندگی كسانی كه دل و جانشان خالی بود از نور معنویت؛ در سبك زندگی، در كیفیت پوشش، در كیفیت راه رفتن، در كیفیت معاشرت‌ها و ارتباطات اجتماعی. اگر هم كسی به آنها اعتراض كرد، گفتند كه دنیا امروز این‌جوری است. آنچه كه انسان جا دارد آن را فرا بگیرد و اگر لازم بود، از آن تقلید كند، عبارت است از طریق هدایت؛ «صراط الّذین انعمت علیهم» از خدای متعال میخواهیم كه ما را هدایت كند به راه كسانی كه به نعمت الهی واصل و نائل شده‌اند؛ این است كه باید از آن تبعیت و پیروی كرد. اما اینكه حالا اكثریت مردم دنیا اینجور حرف میزنند، اینجور حركت میكنند، اینجور رفتار میكنند، ما باید عقل خودمان را، دین خودمان را، هدایت الهی را معیار قرار دهیم برای رد و قبول. امت مؤمن و مسلم آن امت و ملتی است كه معیار را از قرآن میگیرد، از هدایت الهی میگیرد؛ این میشود معیار ۱۳۹۲/۰۴/۱۹ #رهبر_انقلاب_اسلامی #تبیین @t_manzome_f_r
#دغدغه‌های_فرهنگی آن چیزی که بیش از همه در انحراف مشروطیت اثر گذاشت، حضور یک قشر روشنفکرِ وابسته به انگلیس بود؛ یعنی انگلیسی مذاق و انگلیسی مزاج که به شدت فریفته و دلباخته غرب بودند. در دوره رضاخان [نیز] ایدئولوگ‌های حکومت کودتایی رضاخانی شدند. هر کاری که او خواست بکند، این‌ها ایدئولوژی و زیربنای فکری‌اش را فراهم می‌نمودند و برایش مجوز درست می‌کردند. فصل چهارم: جریان روشنفکریِ بیمار #استاد_سید_علی_خامنه_ای #تبیین @daghdaghehayefarhangi
جلسه دوره در یکشنبه ۲۳دی‌ماه۹۷ راس ساعت۱۵ خیابان۱۶آذر، نبش کوچه رهنما. ✔️لطفا قبل از ساعت شروع جلسه، در محل کلاس حضور داشته باشید. ✔️لطفا کارت ورود به جلسه را هم‌راه خود بیاورید. @t_manzome_f_r
روشنفکر غرب زده، برای جامعه، ملت و فرهنگ خودش، اعتبار قائل نبود. برشی از کتاب حقیقت این است که حرکت روشنفکری در ایران از اول، یک حرکت انحرافی، وابسته، حرکتی نه درخط ترقی و تعالی ایران و اندیشه ایرانی بود؛ یک حرکت صد در صد وابسته بود. [روشنفکران غرب زده] وقتی از غرب بر می‌گشتند تنها علم نبود که ‌آورده‌ بودند؛ بلکه دو کار دیگر انجام گرفته بود؛ اولاً غیر از علم، همه عوارض ذهن یک انسان، کیفیت پوشش و خوراک و خصلت‌های جغرافیایی و اقلیمی را با خودشان می‌آوردند. دوم اینکه دیگر برای جامعه، ملت و فرهنگ خودش، پشیزی اعتبار قائل نبود. روشنفکری در ایران با خصلت الحاد، بی‌اعتنایی به ایرانی‌گری و بی‌اعتنایی به اسلام متولد شد. اولین چیزی را هم که اینها هدف قرار می‌دادند، به جای اینکه بیشتر به استبداد و جهات سیاسی بپردازند، به دین و اعتقادات مردم و سنت‌های اصیل بومی می‌پرداختند. دو مشخصه روشنفکر از دید عوام و گاهی خود روشنفکران [در ایران] عبارت است از بی اعتنایی به سنت‌های بومی و فرهنگ خودی و دیگری اعتقاد به جهان‌بینی علمی. این در حالی است که در معنای روشنفکری ساخته و پرداخته فرنگ _که اینها را از فرنگ گرفتند و آوردند_ به هیچ‌وجه این مفهوم و جهت نیست. اینکه می‌گویم روشنفکری در ایران بیمار متولد شد، معنایش همین است. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#دغدغه‌های_فرهنگی مرحوم آل احمد و مرحوم شریعتی را مظهر توبه روشنفکری می‌دانم. آن‌ها واقعاً توّابین محیط روشنفکری هستند که آن‌وقت زبان به انتقاد باز کردند؛ انتقاد‌هایی که خیلی‌ها نمی‌دانستند و نمی‌دانند. به مجرد این‌که در سلسله مراتب حزبی احساس کردند که وابسته به خارج است، گفتند ما دیگر نیستیم. فصل چهارم: جریان روشنفکریِ بیمار #استاد_سید_علی_خامنه_ای #تبیین @daghdaghehayefarhangi