eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
36.4هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
405 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
[7]. علامه مصباح نیز می‌گوید: «گروهی پیدا شدند که برخی از آنان درس‌های علوم اسلامی را در حوزه‌ها خوانده بودند؛ حتّی برخی از ایشان در درس‌های ما هم شرکت کرده بودند. اینان در آغاز، انسان‌هایی معتقد، متدیّن و خوش‌فکر بودند، امّا ناگهان دچار انحراف شدند. گاه یک انسان در سلامت کامل به سر می‌برد و مشکلی هم ندارد. ناگهان می‌بینی رنجور و ضعیف شده؛ رنگ چهره‌اش پریده و سر و کارش با پزشک، دارو و بیمارستان می‌افتد. شگفت‌زده می‌شوی که ای آقا! شما که باکی نداشتی؛‌ بیمار نبودی؛ چطور شد؟ پاسخ می‌دهد ویروسی به اندام‌های بدنم هجوم آورده و مبتلایم ساخته است. پس از بررسی معلوم می‌شود سلول‌های ایمنیِ بدن و عواملی که باید وی را در برابر بیماری‌ها نگاه دارند، ضعیف بوده است. بنابراین میکروب‌ها به خون راه یافته و او را درگیر بیماری کرده‌اند. در مسائل عقیدتی و فکری نیز این‌گونه است. آن شاگرد درس‌خوان، مؤمن و اهل عبادت، گرفتار یک انحراف و التقاط شده است و لذا، ناگهان می‌آید و می‌گوید ما قرآن را قبول داریم؛ اسلام را می‌پذیریم؛ ولی معنای آیات قرآن، چیزی دیگر است. برای نمونه می‌گفتند کلمۀ «آخرت»، «یوم آخر» و «قیامت» به معنای روز قیام، فرمان جنبش و حرکت است، که البتّه نباید این قیام را آشکار کرد؛ ‌فعّالیّت زیرزمینی است و اگر زمان و چگونگیِ قیام، افشا شود نمی‌توان به مبارزه ادامه داد. همچنین می‌گفتند «جن» یعنی مخفیانه عمل‌کردن،‌ استراتژیک‌بودن و رعایت تاکتیک‌ها. برای «غیب» نیز تفسیرهایی انحرافی داشتند. آنان در زمینۀ تفسیر قرآن، کتاب‌ها نوشتند و برخی شخصیّت‌ها، همین مطالب را به نام تفسیر قرآن، درس می‌دادند. از جمله آثاری که با این روشِ آفت‌زده و بیمار به رشته نگارش در‌‌ آمد، کتاب توحید، از فردی به نام حبیب‌الله آشوری است. آشوری از مشهد به قم آمده بود و در مدرسۀ آیت‌الله بروجردی بحث می‌کرد، و با گیرایی و حرارتی ویژه، برای طلبه‌های جوان به سخنرانی می‌پرداخت. او در کتاب خود نوشته است ما نه با ماتریالیسمِ فلسفی، که با ماتریالیسمِ اخلاقی مخالفیم. گروهی ظاهربین که فریفتۀ جذابیّت‌های ظاهری وی شده بودند، به تهران می‌رفتند و به هر قیمت، گاه به‌طور قاچاقی، این کتاب را می‌خریدند، و قربه الی‌الله در قم پخش می‌کردند. از مطالب عجیب این کتاب، این بود: اگر ماتریالیسم فلسفی، پویا و زایا باشد بد نیست؛ یعنی اگر انسان به خدا اعتقاد نداشته باشد، اشکال ندارد؛ آنچه اهمّیّت دارد این است که اخلاقِ مادّی نداشته باشد و ماتریالیسم و روحِ مادّه‌گرایی در رفتار آدمی، رسوخ نکند. ایشان خود را بسیار ساده و زاهد می‌نمایاندند؛ غذای ساده می‌خوردند و ظاهرسازی‌هایی عجیب می‌کردند، ولی در باطنِ رفتارشان، گونه‌ای دیگر بود. آشوری که با ظاهری مذهبی و کسوتی دینی در قم سخنرانی می‌کرد، رفته بود در شهری ـ ظاهراً شاهرود ـ و در بین دوستان خود گفته بود ما به‌گونۀ دسته‌جمعی ازدواج، و این سنّت را احیا می‌کنیم، زیرا مطابقِ قرآن است! حتّی طرفدارانش، دخترها و پسرها، همه را جایی گرد آورده بود تا با هم به‌طور جمعی ازدواج کنند و به این آیات استناد کرده بود: نساؤکم حرث لکم(بقره: 223)، أُحِلَّ لَکمْ لَیلَه الصِّیامِ الرَّفَثُ إِلَی نِسَآئِکم(بقره: 187). او گفته بود: «نساء» به «کُم» نسبت داده شده است، پس مجموعه‌ای از زنان می‌توانند متعلّق به مجموعه‌ای از مردان باشند! این‌ اعمال را به نام دین انجام می‌دادند و چنین کسانی، با این نگرش‌های التقاطی و باطل می‌خواستند سیرِ نهضت اسلامی را منحرف و جامعه اسلامی را به کارهایی بیهوده و نادرست سرگرم کنند. اگر معلوم شود چه کسانی حتّی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از حبیب‌الله آشوری حمایت می‌کردند، همگان شگفت‌زده می‌شوند.‌ برخی جوانانِ با استعداد، این‌گونه مبتلا شدند و به دام تحریف و التقاط افتادند. کسی که پای در میدان نهاد و در برابر اینان ایستاد، شهید مطهری ‌(رحمه‌الله‌علیه) بود. هیچ‌کس مانند او، توان درک و پیش‌بینی این آفت‌ها و بلاها را نداشت. دیگران به هر دلیل اشتباهاتی داشتند و رفتار این گروه‌ها را توجیه، بلکه در دوران مبارزه، از آنان حمایت می‌کردند. حبیب‌الله آشوری خود را با کسانی‌که مسلمان بودند و مبارزه می‌کردند، همسو نشان می‌داد و آنان نیز در برابر تحریفات وی، خاموش بودند. تنها شهید مطهری بود که فریاد زد ما باید خطّ اسلام ناب، مسیر قرآن و سنّت محمّ دی و راه اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) را از خطّ کفر و نفاق جدا کنیم. مبارزه، برای نگهداریِ اسلام است؛ نمی‌توانیم برای اینکه در قلمروی سیاسی با آن منافق و ضدّدیانت، هدفی مشترک داریم، در عقاید اسلامی، چشم خود را بر روی جریان التقاطی ببندیم.»(محمدتقی مصباح‌یزدی، آفتاب مطهر، صص197-199). ✍مهدی جمشیدی
[8]. نوشته‌های مهدی نصیری، همین اندازه سست و بی‌پایه و غیرمحقّقانه هستند؛ کمترین اثری از حقیقت‌مداری و نگاهِ عالمانه در نوشته‌های وی در میان نیست. پیشاپیش، به چیزی معتقد گشته و نوشتن، بهانه‌ای برای اثباتِ دروغین آن است. در طلبِ حقیقت نیست، بلکه می‌خواهد راهِ انقلاب و نیروهای انقلابی را تخطئه کند. اگر بتواند پروندۀ حبیب‌الله آشوری را از قعرِ تاریخ بیرون بکِشد تا شاید به‌واسطۀ آن، انقلاب را به محکمه فرابخواند، خامنه‌ای را تحریف کند، مصباح و خزعلی را متهم نماید، و ...، پروایی از این کار نخواهد داشت، امّا چه حاصل که جز فقرِ علمی و ضعفِ تاریخی و بی‌مایه‌گیِ منطقِ خویش، هیچ حقیقتِ دیگری را آشکار نمی‌سازد. نوشته‌های مهدی نصیری، آگاهان و اهل مطالعه را از ضریبِ بالای بی‌اخلاقی و بی‌ا‌نصافی‌اش، دچارِ «حیرت» می‌کند! این‌همه کینه و حقد و حسد، چه خاستگاهی دارد؟! ✍مهدی جمشیدی @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله ▪️دل می‌کَنم از دنیای بی‌حَرَم ▪️آقا نزار جز خونه‌ت جایی برم بزار تا نفس دارم در این خونه باشم... 🏴 لبیک یا حسین @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جامعه باید با ایجاد آمادگی پذیرای مهدی موعود(عجل‌الله) بشود «امام زمان می‌آید انجام می‌دهد، یعنی چه!؟ امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمی‌شود شروع کرد! جامعه‌ای می‌تواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیای طول تاریخ می‌شود. چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولی‌العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدی‌ها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینه‌ها آماده نبود.» ۱۳۷۶/۰۹/۲۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
جهت‌گیری دولت سیزدهم ۱. انقلاب پرشکوه ملت ایران اینک وارد دومین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است.(بیانیه گام دوم) پ.ن: در دل جامعه‌پردازی، دولت‌سازی رقم می‌خورد. دولت سازی دو بُعد تحول در ساختارها و رفتارهای مسئولین را می‌طلبد و دولت تحول در این دو بخش را شروع کرده است. ۲. شعارهای جهانی انقلاب که فطرت بشر در همه عصرها با آن سرشته است: آزادی اخلاق معنویت عدالت استقلال عزت عقلانیت برادری(بیانیه گام دوم) پ.ن: اینها مهم‌ترین شعارهای انقلاب است که دولت حاضر عملا به دنبال تحقق آنهاست. ۳. جمهوری اسلامی به اصول خود به‌شدت پایبند است. با خطوط اصلی خود هرگز بی‌مبالاتی نمی‌کند.(بیانیه گام دوم) پ.ن: دولت حاضر خود را متعهد به پایبندی به اصول می‌داند. ۴. این انقلاب باصراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده.(بیانیه گام دوم) پ.ن: صراحت و شجاعت از خصوصیات برجسته‌ی این دولت است. ۵. مدیریت‌های جهادیِ الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل "ما می‌توانیم" که امام بزرگ‌وار به همه ما آموخت، ایران را به عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها رسانید.(بیانیه گام دوم) پ.ن: سفرها و حرکت‌های جهادی و با مردم بودن این دولت و شعار "ما می‌توانیم" کاملا مشهود است. ۶. نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلیدِ اساسی همه قفلها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.(بیانیه گام دوم) پ.ن: اگر این دولت به خود و مردم و تحول امید نداشت، هیچ‌گاه نمی‌توانست با شجاعت تمام وارد میدان اجرا شود. ✍ واحد تحلیل و گفتمان‌سازی مجموعه‌ی تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️سلسله جلسات جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب زن و خانواده ویژه فراگیران معارف ۳ ▫️ مدرس: سرکارخانم دکتر ظهیری (معاون محترم فرهنگی_تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران) 🔹 جلسه اول 🔹 زمان: یکشنبه ۲۱شهریور از ساعت ۱۶ لغایت ۱۷:۳۰ 🔸 جلسه دوم‌ 🔸 زمان: چهارشنبه ۲۴شهریور از ساعت ۱۶ لغایت ۱۷:۳۰ ▫️لینک ورود به جلسات در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 شهید مدنی با طبقه‌ی روشنفکر می‌نشست، جذبشان می‌کرد؛ با طبقه‌ی عوام می‌نشست، جذب می‌کرد؛ با طلبه‌ها می‌نشست؛ یعنی عالم ناطق و مبیّن و کسی بود که می‌توانست آن ذخیره‌ای که در وجود او و در روح او، در دل پاک و نورانی او از نور معرفت و علم جمع شده بود، آن را براحتی به مخاطب خودش منتقل کند. ۱۳۸۰/۰۶/۱۲ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️پیشرفت در مفهوم اسلامی با پیشرفت یک بعدی یا دو بعدی در فرهنگ غربی متفاوت است؛ چند بعدی است. یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن؛ رفتار اجتماعی، شیوه زیستن. این یک بعد مهم است. ما اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن‌سازی نوین اسلامی بگیریم... این تمدن نوین دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزاری است؛ یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است به هر دو بخش باید رسید. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم 🔖موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال ، و بصورت هماهنگ بارگزاری می‌شود. 🔻 🗓شنبه ۱۴۰۰/۶/۲۰ 🔸 شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی به دست منافقان ♦️ جبهه‌ی حق و باطل 🗓یکشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۱ 🔹 شهادت حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها دختر سه ساله امام حسین علیه‌السلام (۶۱ ه‌ق) 🔸 روز سینما 🗓دوشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۲ ♦️ مسئولیت‌پذیری 🗓سه شنبه ۱۴۰۰/۶/۲۳ 🔹 شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام ‌به روایتی 🔸 روز بزرگداشت سلمان فارسی 🗓چهارشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۴ ♦️ واقع‌گرایی 🗓پنجشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۵ 🔸 شهادت عماربن‌یاسر ♦️ دشمن‌شناسی 🗓جمعه ۱۴۰۰/۶/۲۶ ♦️ معنویت‌گرایی @khamenei_voice کانال @video_khamenei کانال @stiker_tabyin کانال @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️در سال ۱۳۳۴ نواب اعدام شد و به شهادت رسید. من در آن زمان در مدرسه نواب نزد حاج شیخ هاشم قزوینی درس می‌خواندم. با اعدام نواب، سراسر کشور و بویژه حوزه‌های علمیه را جو رعب و وحشت فراگرفت. استاد ما -حاج شیخ هاشم قزوینی- تنها روحانی‌ای در مشهد بود که در آن زمان سد رعب و وحشت را شکست... در رثای نواب سخنرانی کرد؛ به اعدام او شدیداً اعتراض کرد. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 یک شرط مهم برای ایجاد تحوّل، نترسیدن از دشمن و دشمنی‌ها است. خدای متعال به پیغمبرش می‌فرماید که «وَ تَخشَى النّاسَ وَاللهُ أَحَقُّ أَن تَخشاهُ»؛ از مردم نباید بترسی؛ از حرف این و آن نباید بترسی. بالاخره هر اقدام مثبتی، هر کار مهمّی ممکن است یک عدّه‌ای مخالف داشته باشد؛ مخالف، مخالفت می‌کند. ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️ایمان بدون تعهد، بدون احساس مسئولیت، بدون انجام دادن تعهد‌ها و به تعبیر قرآن، ایمان بدون عمل صالح، ایمان نیست‌. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم باسلام 🔻موکب "ملت امام حسین (علیه‌السلام)" جایی برای دلدادگی به ساحت قدسی اباعبدالله و بیان خاطرات و دلتنگی‌ها 🔸همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه"علیهاالسلام" موکب ملت امام حسین (علیه‌السلام) راه‌اندازی شد. 🔹در این موکب مجازی روزانه پست‌های مختلف و مرتبط با اربعین بارگذاری می‌شود. ▪️زمان فعالیت: از سالروز شهادت حضرت رقیه تا شامگاه اربعین. ✔️شما می‌توانید دلنوشته‌ها و خاطرات‌تان از اربعین را به آیدی زیر ارسال فرمائید🔻 @s_mellat_emam_hosein موکب ملت امام حسین"علیه‌السلام" @m_mellate_emamhosein
▫️ وقتی که جامعهٔ اسلامی پیغمبر خود را از دست داد - به تعبیر قرآن وقتی که «منذر»، یعنی پدیدآورندهٔ انقلاب را از دست داد - احتیاج دارد به یک سلسلهٔ محکمی که لااقل تا یک زمانی ادامه پیدا کند و در این دوران، مکتبی که به وسیلهٔ منذر و پیغمبر آمده است، تکمیل شود، تشریح شود، تفسیر شود، به همگان تفهیم شود و نسبت به مباحث و مصادیق و نیازهایی که در اجتماع هست، منطبق شود و پخته شود. این یک [وظیفه امام است]. (علیه‌السلام) @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▪️هم‌اکنون اولین جلسه‌ی جمع‌بندی کتاب "زن و خانواده" توسط سرکار خانم‌ ظهیری در حال برگزاری است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
▫️ اسلام دنیای مردم را آباد می‌کند؛ منتها آبادی دنیا هدف نهایی نیست. هدف نهایی عبارت است از اینکه انسان‌ها در زندگی دنیوی از معیشت شایسته و مناسب، از آسودگی و امنیت خاطر، و از آزادی فکر و اندیشه برخوردار باشند و از این طریق به سمت تعالی و فتوح معنوی حرکت کنند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 تحول يعنى به‌روز بودن، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن. ۱۳۸۶/۰۹/۰۸ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری