eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.7هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ✴️سومین جلسۀ مباحث «معاد» و «انسان‌شناسی» (ویژه فراگیران ششمین دوره آموزشی منظومه فکری رهبری) 👤مدرس: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 📅تاریخ: ۱۲خرداد ۱۴۰۱ ______________ 🔅در انسان‌شناسی از سه قوه بحث می‌شود: ▫️قوای سبعه یا خمسه ▫️قوۀ خیال ▫️قوۀ عاقله(که قوه واهمه را با آن در یک کفه قرار می‌دهیم) ❇️یک بحث مهم در فلسفۀ اسلامی، تطابق انسان وعوالم است. 🔻ما در سیر نزولی و صعودی از سه عالم بحث می‌کنیم: ▫️عالم عقل ▫️عالم ذر ▫️عالم دنیا نام این عوالم در سیر صعودی: ▫️دنیا (ماده) ▫️برزخ ▫️آخرت تطابق انسان و عوالم نفس انسان باقوای خمسه یا سبعه، با عالم دنیا ارتباط برقرار می‌کند و با قوۀ خیال (مثال) با عالم برزخ ارتباط می‌گیرد و با قوۀ عاقله با عالم عقل (ملائکه) ارتباط می‌گیرد انسان سه قوه دارد، عوالم هم سه تا هستند. در سیر صعودی، با مرگ، به عالم برزخ و از عالم برزخ با مرگ عالم آخرت می‌رویم. ☑️پس شرط رفتن و رسیدن مرگ است و مرگ وسیله رفتن است و ما مرگها در پیش داریم. قاعدۀ کلیه: نفس در هیچ عالَمی بی‌بدن نیست و در هر عالمی، بدنی از جنس همان عالم دارد. بدن ما در عالم ماده، از جنس ماده است، در عالم برزخ از جنس مجرد مثالی و در عالم آخرت، از جنس اخروی است. ⚡️برای رفتن از عالم ماده، بدن مادی را می‌گذاریم و با بدن مثالی به عالم برزخ می‌رویم، زیرا هر عالمی قواعد و اقتضائات خودش را دارد. دنیا، دنیاست و برزخ، برزخ. جنس بدن در دنیا ⬅️ماده و غذایش مادی است. جنس بدن برزخی ⬅️برزخی است و بنابراین غذایش هم لاید برزخی باشد. غذای برزخی حقیقت علم و عمل ماست که در نفس ما ذخیره می‌شوند. قیافۀ بدن برزخی و اخروی ما را عمل ما مشخص می‌کند. 📜نامۀ اعمال، جان و خود انسان است و بهشت و جهنم ثمرۀ اعمال ما و در خود ماست. قرآن می‌فرماید آتش جهنم دل را می‌سوزاند ‌که همان آتش درون است و بهشت روح و ریحان است که در جان انسان است. 🌱در شب معراج حقیقت برزخی عالَم برای پیغمبر ظهور کرد یعنی تجلی برزخ. 🔸در معراج پیامبر را «سیر انفسی» دادند یعنی عروج. البته سیر انفسی همراه با «بدن» است. یعنی «معراج» هم روحانی است و هم جسمانی. 🌸دنیا جای عمل و سازندگی و ارتقا و رشد و کاشت است. اینجا «مزرعه» است. «باطن» ما در دنیا، می‌شود «ظاهر» ما در برزخ و قیامت. قرآن می‌فرماید آخرت «یوم تبلی السرائر» است، یعنی روزی که نهان‌ها آشکار می‌شود. ⚖روز قیامت «یوم‌الحسرة» است، «یوم‌التغابن» و «یوم‌الجمع» است. 🛑برای بعضی، روز قیامت «یوم‌الحسرة» است الی‌الابد. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️در زندگی و شخصیت امیرالمؤمنین، واژه و مفهوم "عدالت" برجستگی خاصی دارد. بسیاری از خصوصیات در آن بزرگوار بود، اما یکی از برجسته‌ترین این خصوصیات -که همیشه با نام آن بزرگوار همراه است - مسأله عدالت است. مفاهیم گوناگونی که شُعب مختلف عدالت دارد، در وجود امیرالمؤمنین درهم‌تنیده است. امیرالمؤمنین مظهر عدل الهی هم هست. عدل به آن معنایی که ما جزو اصول دین می‌دانیم، اقتضاء می‌کرد که خداوند متعال شخصیتی مثل امیرالمؤمنین را برای رهبری و هدایت مردم انتخاب کند؛ و این کار را خدای متعال کرد. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی 🔸موضوع: چگونه باید تبیین کرد؟ 🔹مدرّس: دکتر مهدی جمشیدی 🔸چهارشنبه ۱۸خرداد، ساعت ۱۷:۳۰ 🔹مدت زمان جلسات حداکثر یک‌ساعت و سی‌دقیقه می‌باشد. ▫️این جلسات بصورت زنده و برخط در اسکای‌روم، از طریق سامانه آموزش الکترونیکی مجموعه‌ی تبیین برگزار می‌گردد. 💢توجه: حضور در جلسات لازم است و صوت در اختیار فراگیران محترم قرار نمی‌گیرد. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
سلسله جلسات تدریسِ مباحث «انسان‌شناسی» و «معاد» توسط: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔸زمان: چهارشنبه ۱۸ خرداد، ساعت ۱۶ ▫️ویژۀ فراگیران ششمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری ▫️این جلسات در سامانۀ آموزش الکترونیکی مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری برگزار می‌گردد. @t_manzome_f_r واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
▫️هیئت اصحاب‌الحسین(علیه‌السلام) برگزار می‌کند سلسله جلساتِ تبیینِ «هویّت‌زایی و هویّت‌زدایی» 🔹باسخنرانی: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔸و مداحی: حاج علی فخری 🔻زمان: چهارشنبه ۱۸ خردادماه، از نماز مغرب و عشا 🔻مکان: مسیر اول: قم، خیابان ایستگاه راه‌آهن، کوچه۱۰، فرعی ۱۹، حسینیه شهید آیت‌الله مؤیدی قمی مسیر دوم: قم، روبروی صحن جوادالائمه، انتهای کوچه آبشار، خیابان بوعلی سینا، کوچه ۱۹، حسینیه شهید آیت‌الله مؤیدی قمی @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری هیئت اصحاب‌الحسین"علیه‌السلام" _ قم
▫️عزیزان من! این خانه، خانه‌ی شماست. این مملکت، مملکت شماست. مملکت عظیم، بابرکت وثروتمندی است. خیلی ثروت در این خاك نهفته است که همه‌اش متعلّق به شما و نسل‌های آینده‌ی این کشور است... این همه علم، استعداد، آگاهی و اخلاقیّات خوب، به برکت اسلام، فرهنگ کهن اسلامی و سوابق این ملت در این کشور هست که متعلّق به شماست. چه وقت می‌توانید استفاده کنید؟ وقتیکه این ملت، آماده‌ی کار باشد؛ کمر بسته باشد؛ هیچ‌کس در کارهای خود کوتاهی نکند و بیکاری را برای خود مغتنم نشمارد. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
▫️آیۀ ۱۳ سورۀ اسرا می‌فرماید: وَكُلَّ إِنسانٍ أَلۡزَمۡنَٰهُ طَـائِرَهُۥ فِي عُنُقِهِۦۖ وَنُخۡرِجُ لَهُۥ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِ كِتَاباً يَلۡقَاهُ مَنشُوراً هر انسانی نامۀ اعمالش را ملازم با گردنش می‌کنیم و روز قیامت که مبعوث می‌شود کتابش را باز شده می‌بیند. این نامۀ اعمال، نفس ماست. اعمال که مادی ونوشته نیستند که به گردن آویزان کنند. قرآن می‌فرماید: فَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ خَيۡرا يَرَهُ وَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٖ شَرّا يَرَهُ یعنی حقیقت عمل را می‌بینی، نمی‌فرماید که گزارش کارهایتان را می‌بینید، بلکه خود عمل عینیت پیدا می‌کند. یعنی اعمال تجسّم پیدا می‌کنند. تجسم اعمال در بیرون از من انسان چگونه است؟؟ قطعا تجسم اعمال در جان انسان است. در هر صورت خود عمل را خواهد دید. ▫️شدت عذاب در عالم برزخ و آخرت خیلی بیشتر از عالم مادی است. آتش درون بیشتر از آتش بیرون ما را می‌سوزاند. کما اینکه نعمت‌های برزخی و بهشتی خیلی گواراتر از نعمت‌های دنیوی است. ▫️پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: تنها چیزی که با خود می‌برید و همیشه با شماست و از شما جدا نمی‌شود، عمل شماست. پوستۀ اعمال ما بیرون از ماست، ولی هسته عمل در درون است. ▫️مرگ چیست؟ مرگ انقطاع نفس از بدن و مجوز ورود انسان به عالم بعد است. ⭕️ سلسله جلسات تدریسِ مباحث «معاد» و «انسان‌شناسی» جلسه۴_ دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
⭕️جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث «معاد» و «انسان‌شناسی» 🔸با حضور استاد محترم: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔹زمان: پنجشنبه ۱۹خرداد، ساعت ۱۷ پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه اختیاری است. پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس ذیل برگزار می‌گردد. پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند. پ.ن۴: اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۷ باز می‌شود. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله • جدم را بی‌کس و بی‌سپر می‌زدند.. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
❇️ ملبیا دعوه الداعی ◽️ کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته اسلام است، می‌تواند ادّعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدان‌های خطر قدم خواهد گذاشت. ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با زبان خودتان با امام رضا (علیه‌السلام) حرف بزنید... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 جلسۀ دوم از سلسه جلساتِ "تبیین مباحث جمعیتی" ✴️ موضوع: هستی‌شناسیِ جنین و چالش‌های سقط و قتل آن(جلسه اول) 🎙مدرس: حجت الاسلام و المسلمین مزروعی ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ @t_manzome_f_r [مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
بسم الله الرحمن الرحیم السّلام علیکَ یا علی‌بن موسی‌الرضا با عرض سلام و تبریکِ میلاد سراسر نور مبارزِ خستگی‌ناپذیر، عالِم آل‌محمد خدمت همراهان کانال مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری بدین وسیله به اطلاع شما بزرگواران می‌رساند همزمان با میلاد امام رئوف، برنامه‌های هفتگی کانال به شرح زیر تغییر می‌یابد: 🔻 تدبر در قرآن 🏷ارسال نکات قرآنی از رهبر انقلاب 🔻 🏷ارسال‌ نکات کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔻 تدبر در نهج‌البلاغه 🏷 ارسال نکات نهج‌البلاغه از رهبر انقلاب 🔻 🏷 ارسال نکات تبیینی کتب سیر مطالعاتی 🔻 تدبر در صحیفه سجادیه 🏷 ارسال نکته‌های صحیفه سجادیه از رهبر انقلاب 🔻 🏷 ارسال‌ پیام شهدا و نکات ناب 🔻 🏷 ارسال نکات مهدویت و انتظار از رهبر انقلاب ▫️در ضمن عکس کانال، مناسب با «جهاد تبیین» عوض می‌شود. @t_manzome_f_r 📌مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
سورۀ «حمد» مثل همه سوره‌های دیگر، به جز سورۀ «برائت» شروع می‌شود به نام خدا. علت این که سورۀ «برائت» با این جملۀ بزرگ شروع نمی‌شود به طور اجمال این است که بسم‌الله حاکیست از رحمت و لطف و عنایت و آیات اول سورۀ برائت حاکی از خشم و قهّاریت و انتقام و برائت و بیزاری است، لذا آن سوره با بسم‌الله مناسبتی ندارد. چرا سوره‌های قرآن و هر کاری در اسلام هر سخنی و هر حرکتی و عملی با نام خدا شروع می‌شود؟ شروع به نام خدا نشان‌دهندۀ جهت‌گیری و تعلّق این کار و این سخن است. هم‌چنان‌که شروع به نام هرکس و هر چیز دیگر نیز همین خاصیت را دارد. وقتی شما کاری را با نام خدا شروع می‌کنید، می‌فهمانید که این کار متعلّق به خداست. همچنان‌که می‌‌‌فهمانید که رجوع این کار نیز به خدا است، یعنی جهت‌گیری این کار به سمت خدا است. بنابراین وقتی سوره‌ای را با نام خدا شروع می‌کنید یعنی این سخن متعلق به خداست و به سمت خدا است و در جهت معرفت خداست. ▫️بیانات در جلسۀ دوم تفسیر سورۀ حمد ۱۳۶۹/۱۲/۲۲ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
♦️جلسۀ جمع‌بندی و پاسخ به سوالات کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسلامی» ویژه فراگیران پنجمین دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبری 🔸مدرس: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔹زمان: شنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۷ 🔸لینک ورود به جلسه در گروه‌های مطالعاتی ارسال شده است و اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۷ باز می‌شود. @t_manzome_f_r [واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
جهاد عظیم روزگار آیت‌الله خامنه‌ای در مقدمۀ مباحث «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن » می‌فرماید: «طرح اسلام به‌صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یک‌آهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسان‌ها، یکی از فوری‌ترین ضرورت‌های تفکر مذهبی است.» ایشان معتقد است تبیینِ اسلام به‌صورت یک نقشۀ جامع، کلی و عملیاتی که هم چشم‌انداز روشنی دارد، هم مسیر را کامل بیان کرده و هم وظیفۀ پیروانش را تبیین کرده، و از طرفی این نقشه، یک شبکه مسائل درهم‌تنیده و کاربردی دارد، مهم‌ترین کارِ یک مسلمان است. ایشان معتقد است اولین وظیفۀ یک مسلمان مکتبی، فهمِ اسلام به‌صورت یک مسلک اجتماعی که دارای اصولِ منسجم و یک‌آهنگی است که وظیفه‌اش سامان دادن به زندگی جمعی انسان‌هاست، می‌باشد. این مسلمان آنگاه که اسلام را اینچنین فهمید، بعد از آن، نوبت به تبیین برای دیگران می‌رسد. ایشان از اوایل دهۀ ۵۰ جهاد تبیین را فریضۀ قطعی و فوری و جهاد عظیم روزگار می‌دانستند. ▫️برشی از سلسله جلسات استاد فخریان @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
نماز توبه 📝 عمل یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده ❇️ کیفیت و شرایط نماز: ▫️غسل و وضو ▫️دو نماز دو رکعتی؛ در هر رکعت، یک مرتبه سورۀ حمد، سه مرتبه سورۀ توحید، یک مرتبه سورۀ فلق و یک مرتبه سورۀ ناس ▫️بعد از نماز، ۷۰ مرتبه استغفار ▫️یک مرتبه: لا حولَ و لا قوةَ الّا بالله العلیّ العظیم ▫️یک مرتبه: یا عزیزُ یا غفارُ إغْفِر لِی ذُنوبی و ذُنوبَ جمیعِ المؤمنینَ و المؤمنات؛ فإنّه لا یَغفِرُ الذنوبَ الا انتَ. @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
اولین جلسه تدریس کتاب «ولایت و انسان‌سازی» 🔸توسط استاد محترم: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔹زمان: یکشنبه ۲۲خرداد، ساعت ۱۶ پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه الزامی است. پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس ذیل برگزار می‌گردد. پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند. پ.ن۴: اتاق جلسه قبل از ساعت ۱۶ باز می‌شود. [واحد آموزش مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری] @t_manzome_f_r
اومانیسم اسلامی و غیراسلامی _________________ 🏷 به تعبیر شهید مطهری و رهبر انقلاب، هم اسلام و هم غرب، هر دو قائل به «اومانیسم» و «انسان‌محوری» هستند، لکن انسان‌محوری در اسلام به کلی با انسان‌محوری در غرب متفاوت است. «انسان‌محوری» در غرب یعنی انسانْ منهای خدا، منهای معنویت، یعنی فقط توجه به حیات مادی بشر. «انسان‌محوری» در اسلام یعنی انسان ذیل ولایت و قانون خدا. یعنی توجه به روح و جسم انسان. یعنی توجه به ماده و ماوراء ماده. ⇱ غرب و اسلام هر دو قائل هستند که تربیت انسان به صورت فردی و جزئی اتفاق نمی‌افتد و تنها مدل تربیتی که در عالم امکانِ تحقق دارد، تربیت ساختاری/ تربیت محیطی/ تربیت در جامعه است، یعنی در حقیقت این ساختارها هستند که انسان‌ها را تربیت می‌کنند. تفاوت اسلام و غرب در ساختارسازی، در مبانی و جهان‌بینی است. «ارزش‌های ساختاری» در اسلام و غرب متفاوت است، چون جهان‌بینی این دومکتب متفاوت است. ⇱ ساختار‌سازی، بدون تشکیل و ایجاد حکومت امکان پذیر نیست. این حکومت‌ها هستند که ساختار‌ها را می‌سازند. باز مدل «حکمرانی» اسلام با مدل «حکمرانی» غرب به‌کلی متفاوت است. ⇱ در اسلام، حکومت به کمک تشکیلات مردمی و حضور مردم به وجود می‌آید و حفظ می‌شود. پس نقش تشکل‌های مردمی و بلکه جبهه‌ی مردمی، در بنا و بقای حکومت دینی کاملاً برجسته است. ▫️برشی از جلسۀ تدریس کتاب «اصول و قواعد تشکیلات اسلامی» • توسط: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان • تاریخ: شنبه ۲۱ خرداد @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
آئین‌نامه‌ انقلاب اسلامی نهج‌البلاغه کتاب تدوین شدۀ انقلاب اسلامی است و آئین‌نامۀ این انقلاب می‌توان به حسابش آورد. خود نهج‌البلاغه هم دارای همین خصوصیت است، یعنی در او میدان‌های وسیع زندگی انسان و بعدها و جانب‌های گوناگون وجود انسان که همه در اسلام هست، منعکس است. ۱۳۵۹/۰۲/۱۳ @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بسم الله الرحمن الرحیم | 💡هشتمین جلسه دوره آموزشی چراغ • تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ • مدرس: دکتر مهدی جمشیدی • موضوع: چگونه باید تبیین کرد؟ ____________ 📔 گزیده‌ای از اصول و قواعد مطرح شده در جلسه ◇ در جهاد تبیین بایستی صریح وشفاف، گویا و واضح، آشکار و روشن نوشت وسخن گفت، لازمه انقلابی بودن صریح و روشن صحبت کردن است. • تبیین باید به هنگام و در لحظه باشد نه دیر هنگام. از زمانش که گذشت، یا نتیجه ندارد و یا نتیجه اندک دارد. ◇ تدوام، تکرار و استمرار که نقطه‌ی مقابل گسستگی و فرسودگی است. خالی نکردن میدان، تحکیم، وابسته به استمرار و استمرار وابسته اراده است. • شما یا توده‌اید و یا خواصید، از خودتان نخبه بسازید. برجسته و سرآمد شوید. پیش‌آهنگ کار فرهنگی بشوید چون خواص بسیار مؤثرند. زیرا اثر گذاری خواص بسیار بیشتر از دیگران است. در منطق رهبر، ما نیازمند نیرو‌های اجتماعیِ پیشران هستیم. زیرا نیروی پیشران همّت بلند دارند و می‌توانند روایت‌های جدّی و اثرگذار بسازند. • سه مرحلۀ عنوان شده در بیانیه گام دوم ۱.خودسازی ۲.جامعه سازی ۳.تمدن سازی خودسازیِ انقلابی باید طوری باشد که از فرد، نیروی اجتماعی پیشران بسازد که هم مهم و هم ممکن است. ◇ محتوایی که تولید می‌شود یا سطحی و قشری وکم‌مایه است یا اقناعی، عمیق و عالمانه است، جهاد تبیین وقتی اثرگذار است که ما قدرت آوردن استدلال وحجت داشته باشیم. همانند شهید آوینی که کار عمیق و اثرگذار داشت. کار پخش و پراکنده، کار فاخر و عمیق نمی‌شود. از حالت شعاری و سطحی عبور کنید. • دو عامل در شعار زدگی در جهاد تبیین: ۱.نداشتن بار علمی وعمق معرفتی ۲.داشتن بار علمی ولی اسیر تعصب بودن @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری