eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
36.8هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
405 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
 •❈❈❈❈┅┅┄ هر روز یک درس از 🔻 يا أَيُّهَا النّاسُ اعبُدوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُم وَالَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ. ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید. [سوره بقره آیه ۲۱] "اعبدوا ربکم" عبودیت کنید پروردگارتان را، گویی این سؤال پیش می‌آید که عبودت چگونه چیزی است؟ و عبد خدا چه انسانی است؟ آنوقت نمونه‌ی عینی نشان داده می‌شود: «نزلنا علی عبدنا». عبد یعنی همین کسی که اکنون در مقابل چشم شماست، تجسد و تجسم عبودیت همین کسی است که دارد این آیات را از سوی ما برای شما فرو می‌خواند. وجود مقدس پیغمبر «اعبدوا ربکم» عبودیت کنید خدای خود را، یعنی حرکت کنید به سمت آن جایگاهی که این انسان والا و برجسته و شجاع به امانت و به صداقت و پاکی و زیبائی‌های معنوی در آن قرار دارد که «اعبدوا ربکم» مصداق عینی عبد را دارد. ۱۳۷۱/۰۲/۰۳ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔖موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال ، و بصورت هماهنگ بارگزاری می‌شود. 🗓جمعه ۹۸/۳/۳۱ مهدویت نماز جمعه شهادت دکتر چمران روز بسیج استادان 🗓شنبه ۹۸/۴/۱ صدور فرمان امام‌خمینی مبنی بر تأسیس تبلیغات اسلامی 🗓یکشنبه ۹۸/۴/۲ جهاد فرهنگی جهاد علمی جهاد سیاسی 🗓دوشنبه ۹۸/۴/۳ گام دوم 🗓سه شنبه ۹۸/۴/۴ ولایت 🗓چهارشنبه ۹۸/۴/۵ اراده 🗓پنجشنبه ۹۸/۴/۶ مبارزه کانال @khamenei_voice کانال @video_khamenei کانال @stiker_tabyin @t_manzome_f_r مجموعه‌ی منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از محضر حضرت آقا: ۹. ما شخصیت دیگری از شما که پدر و رهبرمان هستید، با نام مستعار «امین» می‌شناسیم. «دلم قرار نمی‌گیرد از فغان بی تو اسپندوار ز کف داده‌ام عنان بی تو». می‌خواهیم جناب «امین» از نوشته‌ها و شعرهای حتّی عارفانه‌شان برای جوان امروزی بگویند. بفرمایید چه شعرهایی داشته‌اید و می‌خواستم از «امین» برای ما بگویید. : عرض کنم حضور شما که ماجرای «امین»، ماجرای دیگر و عالَم دیگری است، عالَم شعر و احساس و این‌هاست. من در دوره جوانی شعر گفتن را شروع کردم و گاهی شعر می‌گفتم؛ منتها به دلایلی تا سال‌های متمادی شعرم را در انجمن ادبی - که آن وقت در مشهد تشکیل می‌شد و من هم شرکت می‌کردم - نمی‌خواندم. حالا عیبی ندارد آن دلیلی را که گفتم به آن دلیل نمی‌خواندم، بگویم. علّت این بود که من سابقه زیادی با شعر داشتم، شعر را می‌شناختم؛ یعنی خوب و بد شعر را می‌شناختم. در آن انجمن، وقتی که شعری خوانده می‌شد و اشخاص نامداری هم در آن انجمن بودند - که بعضی از آن‌ها امروز هم هستند، بعضی هم فوت شده‌اند - نقدی که من نسبت به شعر انجام می‌دادم، نقدی بود که غالباً مورد تأیید و تصدیق حضّار - از جمله خود سراینده شعر - قرار می‌گرفت. وقتی که شعر خودم را، با دید یک نقّاد نگاه می‌کردم، می‌دیدم این شعر، مرا را راضی نمی‌کند؛ لذا نمی‌خواستم شعرم را بخوانم. یعنی اگر شعری بود که از شعر آن روز بهتر بود، حتماً می‌خواندم؛ لیکن می‌نشستم، فکر می‌کردم، شعر را می‌‌گفتم، می‌نوشتم و پاکنویس می‌کردم؛ اما در آن انجمن نمی‌خواندم. چرا؟ چون سطح آن انجمن به خاطر همین نقدهایی که می‌شد - از جمله خود من زیاد نقد می‌کردم - بالاتر از این شعر بود. شاید شعرهایی خوانده می‌شد که از سطح آن شعر بالاتر نبود؛ اما مورد نقد قرار می‌گرفت. به‌هرحال، می‌توانم این‌طور بگویم که آن شعر، مرا به عنوان یک ناقد، راضی نمی‌کرد. اتّفاق افتاده بود که در غیر از آن انجمن - انجمن‌های دیگری در بعضی از شهرهای دیگر؛ یک شهر از شهرهای معروفِ شعرخیز ایران که حالا نمی‌خواهم اسم بیاورم - شرکت کرده بودم و آن‌جا دیدم سطح آن انجمن، سطح نقد انجمن ما را در مشهد ندارد؛ از من شعر خواستند، لذا من خواندم - همان سال‌های قدیم.- این‌که می‌گویم، مربوط به سال‌های ۱۳۳۶ و ۳۷ و آن وقت‌هاست که در حدود سنین بیست، بیست‌ویک ساله، یا حداکثر بیست‌ودو ساله بودم. البته این تا سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۴۴ - تا آن وقت‌ها - ادامه داشت که بعد دیگر غرق شدنِ در کارهای مبارزات، ما را از کار شعر به کلّی دور کرد؛ انجمن هم دیگر نمی‌رفتم. به‌هرحال، آن زمان شعر می‌گفتم؛ بعد شعر گفتن را رها کردم و نمی‌گفتم، تا چند سال قبل از این‌که تصادفاً یک طوری شد که دوباره احساس کردم مایلم گاهی چیزی بر زبان، یا بر ذهن، یا روی کاغذ بیاورم؛ آن‌ها هم در بین مردم پخش نشده است - حالا شما یک بیت را خواندید - از شعرهایی که من گفته‌ام، چند غزل بیشتر در دست مردم نیست؛ نمی‌دانم شما این را از کجا و از چه کسی شنیده‌اید! این غزلی که مطلعش را خواندید، مالِ خیلی دور نیست؛ خیال می‌کنم مربوط به همین سه، چهار سال قبل است. ۱۳۷۶/۱۱/۱۴ و @t_manzome_f_r مجموعه‌ی منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبحگاهی #مؤمن_با_مؤمن_بایستی_پیوند_ولایتی_داشته_باشد🔻 امروز در منطقه‌ی اسلامی ما جنگ هست، جنگ داخلی هست، خونریزی هست، فشارهای فراوان هست؛ دولت‌های بی‌عقل و عقب‌مانده‌ی بعضی از کشورها علیه کشورهای دیگر وارد جنگ می‌شوند، وارد جنایت‌کاری می‌شوند. شما ملاحظه کنید، امروز مردم یمن دچار چه مصیبتی‌اند! عروسی‌شان عزا می‌شود؛ بمباران[شان] می‌کنند، مردم کوچه و بازار و مسجد و مانند این‌ها را نابود می‌کنند؛ در افغانستان یک‌جور دیگر، در پاکستان یک‌جور دیگر، در سوریه به یک نحو دیگر؛ این به‌خاطر این است که ما مسلمان‌ها ولایت بین مؤمنین را فراموش کرده‌ایم! یعنی به قرآن عمل نمی‌کنیم؛ این عمل نکردنِ به قرآن است. اگر به قرآن عمل بکنیم، عزّت پیدا می‌کنیم؛ این راهی است که مسلمان‌ها را خوشبخت می‌کند. ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ #تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ▪️زندگی ائمه "علیهم السّلام" را که دویست و پنجاه سال طول کشیده، زندگی یک انسان به حساب بیاورید؛ یک انسان دویست و پنجاه ساله؛ از هم جدا نیستند، «کلّهم نور واحد». هر کدام از این‌ها که یک حرفی زدند، این حرف در حقیقت از زبان آن دیگران هم هست. هر کدام از اینها که یک کاری انجام دادند، این در حقیقت کار آن دیگران هم هست. یک انسانی که دویست و پنجاه سال گوئی عمر کرده است. تمام کارهای ائمه در طول این دویست و پنجاه سال، کار یک انسان با یک هدف، با یک نیت و با تاکتیک‌های مختلف است. ائمه "علیهم السّلام" وقتی که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه‌ی اسلامی تشکیل نشد، چند هدف را اهداف اصولی خود قرار دادند: یکی . ▫️اسلام از نظر آن کسانی که در رأس قدرت در طول این سالیان طولانی و درازمدت قرار داشتند، یک چیز مزاحم بود. اسلام پیغمبر، اسلام قرآن، اسلام جنگ بدر و حنین، اسلام ضد تجمل‌پرستی، اسلام ضد تبعیض، اسلام طرفدار مستضعفان، اسلام کوبنده‌ی مستکبران، به درد آن کسانی نمی‌خورد که می‌خواستند با ماهیت فرعونی، لباس موسوی بپوشند؛ با ماهیت نمرودی، لباس ابراهیمی بپوشند؛ امکان نداشت، مجبور بودند اسلام را تحریف کنند. امکان نداشت که اسلام را از دل مردم، از ذهن مردم یکباره دور کنند؛ چون مردم مؤمن بودند؛ مجبور بودند اسلام را از روح و محتوا و ماهیت خودش عوض کنند و خالی کنند. ۱۳۶۴/۰۱/۲۳ . @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره ۲ به لطف خداوند متعال و تلاش برگزارکنندگان دوره‌ی آموزشی ، حدود ۲۰ روز قبل از پایان زمان ثبت‌نام، ظرفیت به پایان رسید. از تمام بزرگوارن مشتاق به پژوهش در عرصه‌ی منظومه‌ی فکری که فرم ثبت‌نام ابتدایی را تکمیل کرده‌اند و لکن امکان حضورشان در این دوره نیست، عذرخواهیم. ان شاءالله تکمیلی بزودی در اختیار کسانی که ثبت‌نامشان قطعی شده است، قرار خواهد گرفت. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی منظومه فکری رهبری
هدایت شده از استیکر های موضوعی
بسم الله الرحمن الرحیم مجموعه کامل از بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی، استاد در زمینه تقدیم می‌شود؛ که شامل ۴۰ استیکر می‌باشد. امید است که مورد رضایت شما همراهان قرار بگیرد. 🔰 بهترین مرجع استیکرهای 🆔 @stiker_tabyin
#عکس‌نوشته ۲۵ در ابعاد جهانی–حتّی در دنیای غیر اسلام–هم انقلاب اسلامی تأثیر گذاشت و توجّه به قدرت مذهب در بسیج انسان‌ها را در دنیا مطرح کرد. مذهب–که یک پدیده‌ی منزوی و تشریفاتی محض بود–ناگهان آن‌چنان یک ملّت را بسیج کرد که توانست یک نظام متّکی به حمایت‌های بین‌المللی را به کلّی به خاک سیاه بنشاند و اجازه ندهد بر روی ویرانه‌های آن، خلأ به‌وجود آید؛ بلکه نظامی با حرف‌های نو، بر سر پا کند. #کتاب_دوران_جدید_عالم #دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدن‌ساز @t_manzome_f_r مجموعه‌ی #تبیین منظومه فکری رهبری
🔸 برگزاری دوره آموزشی بر اساس اندیشه‌ی و سایر اندیشمندان اسلامی اهداف دوره: تبیین تاثیر فطرت در دین‌داری تبیین رابطه انسان با خدا تبیین مدیریت قوه‌ی خیال تبیین نقش مدیریت قوه خیال در تربیت کودکان و نوجوانان تبیین مدیریت لذت‌ها و امیال تبیین نقش خودآگاهی در پیشرفت انسان تبیین نقش معرفت نفس در خودسازی (ناظر به ) زمان برگزاری دوره: شنبه۲۹تیر تا چهارشنبه۲مرداد ساعت ۹تا۱۱:۳۰صبح ✔️لطفا به زمان برگزاری دوره توجه کامل داشته باشید. ▪️ثبت‌نام از طریق: @Z_Asgharpour @Manzome_fekri313 ۰۹۱۲۴۳۰۰۱۹۷ ۰۹۱۰۶۷۰۶۱۰۱ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب دوران 6جدید عالم ویرایش شده.mp3
10.61M
🔊 #صوت ۶ #تدریس کتاب #دوران_جدید_عالم #دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدن‌ساز #رهبر_انقلاب_اسلامی #استاد_فخریان @t_manzome_f_r مجموعه‌ی #تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از محضر حضرت آقا: ۱۰. یک نوجوان، در دعا از خدا چه بخواهد؟ : هر چه بخواهد عیبی ندارد؛ یعنی نوجوان، آرزوهایی دارد دیگر. گاهی آرزوهای انسان در یک اتاق خلاصه می‌شود - در اتاق خودش که در خانه دارد، یا با خانواده‌اش زندگی می‌کند - یعنی خیلی کوچک است؛ همان را هم از خدا بخواهید، مانعی ندارد. از خدا همه چیز بخواهید؛ یعنی هیچ چیز را نگویید کوچک است، یا بد است که از خدا بخواهیم همه چیز را می‌شود از خدا خواست. فرق خدا و بندگان خدا این است که بندگان خدا به گونه‌ای هستند که گاهی بد است انسان چیزهایی را از آن‌ها بخواهد؛ اما از خدا، هیچ چیز بد نیست که شما بخواهید. خدا قدرتش زیاد است، علمش هم زیاد است، نیاز شما را هم می‌داند و آن چیزی که از شما می‌پسندد، ارتباط با اوست. این ارتباط، با درخواست حاجت است. بسیار خوب؛ حاجت بخواهید، خدا هم ان‌شاءالله عطا خواهد کرد. اگر مصلحت شما باشد، خدا آن حاجت را روا خواهد کرد. آینده‌تان را بخواهید، توفیقات و پیشرفتتان را بخواهید، سلامت خودتان را بخواهید، ایمان قوی را از خدا بخواهید. می‌دانید، یکی از خواسته‌هایی که در دعاهای ما خیلی روی آن تکیه شده، همان ایمان و یقین ثابت و روشن و شورانگیز است؛ این را هم از خدا بخواهید. این را هم خدا به شما می‌دهد. دنیا بخواهید، آخرت بخواهید، برای پدر و مادرتان و برای دوستانتان بخواهید. دعا این است. ۱۳۷۶/۱۱/۱۴ و @t_manzome_f_r مجموعه‌ی منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبحگاهی #همه_در_این_جهت_یکسانیم🔻 ما در جمهوری اسلامی احتیاج داریم به تعمیر قلب خودمان؛ به این نیاز داریم چون جمهوری اسلامی با یک حکومت متعارف معمولی در دنیا فرق دارد. جمهوری اسلامی با یک هدفی، با یک آرمانی، با یک منطقی، با یک عَلَمی به وجود آمده؛ آن عَلَم عبارت است از توحید، از حکم الهی، از شریعت الهی؛ با این عَلَم به وجود آمده. همه‌ی آن چیزهایی که ما می‌خواهیم - آزادی و عدالت و استقلال و غیره - همه در همین عَلَم اسلام مندرج و مندمج است.  ۱۳۹۷/۱/۲۰ #تبیین @t_manzome_f_r
#عکس‌نوشته ۲۶ انقلاب، همه‌ی وجدان‌های مردم را تکان داد، توانایی‌های خودمان را به ما نشان داد و «ما می‌توانیم» را شعار ما قرار داد. لذا امروز استقلال فرهنگی در این کشور، روزبه‌روز در حال پیشرفت است و شما جوان‌ها به این توجّه کنید و هر حرکتی را که مشاهده می‌کنید با این روحیّه‌ی استغنای فرهنگی و استقلال فرهنگی معارضه دارد، با چشم بدبینی به آن نگاه کنید و بدانید که هدایت شده است. #کتاب_دوران_جدید_عالم #دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدن‌ساز @t_manzome_f_r مجموعه‌ی #تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  •❈❈❈❈┅┅┄ هر روز یک درس از 🔻 يا أَيُّهَا النّاسُ اعبُدوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُم وَالَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ. ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید. [سوره بقره، آیه ۲۱] "الذی خلقکم" ▪️وقتی می‌گوید خدایی که شما را آفریده، در واقع دارد اشاره می‌کند به علم بی‌پایان الهی، که این علم، فطرت و دل انسان را وادار به خضوع و عبودیت خدای متعال می‌کند. حالا به همین نسبت قدرت الهی را بسنجیم. قدرت الهی در ساختن این ابزارهای ریز و این وسائل کوچک، این سلولهای بدن انسان یا حیوانات و چیدن این‌ها در مقابل هم و تشکیل یک موضوع عظیم، ایجاد مغز انسان با آن سعه‌ی عظیمی که تمام آفرینش را بشر در مغز خودش می‌چرخاند و از مغز خود برای خلاقیت استفاده می‌کند، این قدرتی که توانسته است این مغز را با این همه اسرار و شگفتی‌ها و توانائی‌ها بوجود بیاورد، این همان قدرتی است که انسان اگر عالم باشد بطور قهری در مقابل او خاضع می‌شود، و هرچه علم انسان و معرفت انسان و تنبه انسان بیشتر باشد خضوعش در مقابل این قدرت بیشتر خواهد بود. حالا این فقط علم و قدرت خداست و ما در مقولات دیگر وارد نشدیم. ▫️در عبودیت، برای خدا شریک انتخاب نکنید، زیرا شما که خدا را عبودیت می‌کنید، برای این عبودیت و بندگی خودتان استدلال دارید و می‌گویید: چون او مرکز جوشان علم و کانون قدرت است من بطور قهری در مقابل او احساس خضوع دارم و از او اطاعت می‌کنم، پس عبودیت خدا تابع یک استدلالی است. ولذا اگر خواستید غیر از خدا را عبودیت بکنید، چه استدلالی دارید؟ آن کسانی که در عبودیت برای خدا شریک قرار می‌دهند، استدلال و منطق و توجیه قانع کننده‌ برای فطرت و برای عقلشان کدام است؟ چگونه ممکن است برای خدا در عبودیت شریک قرار بدهد؟ در حالی که آن شریک، خصوصیات و توانائی‌ها و اقتدار و آن چیزی که انسان را به طور قهری وادار می‌کند به بندگی و عبودیت ندارد. ۱۳۷۱/۰۱/۲۶ @t_manzome_f_r
#عکس‌نوشته ۲۷ راز ماندگاری این انقلاب، اتّکای به ایمان‌هاست؛ اتّکای به خداست؛ لذا شما می‌بینید آن روزی که توده‌ی عظیم مردم در سرتاسر کشور احساس کنند که دشمنی‌ای متوجّه انقلاب است؛ احساس کنند که دشمنی جدّی‌ای وجود دارد، بدون فراخوان حرکت می‌کنند می‌آیند [توی میدان]. #کتاب_دوران_جدید_عالم #دوازدهمین_کتاب_سیرمطالعاتی_تمدن‌ساز @t_manzome_f_r مجموعه‌ی #تبیین منظومه فکری رهبری