eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.6هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
شروع انسان سازی از لحظه ورود ... ۲۵۰_ساله پیغمبر آمد، از لحظه ورود، را شروع کرد و روز به روز مدیران لایق، انسانهای بزرگ، شجاع، با گذشت، با ایمان، قوی و با معرفت، به عنوان این بنای شامخ و رفیع، وارد مدینه شد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۸ @t_manzome_f_r
نسیم خوش بهاری ... ۲۵۰_ساله به مدینه، مثل نسیم خوش بهاری بود که در فضای این شهر پیچید و همه احساس کردند کانّه بوجود آمده است؛ لذا دل ها و شد، وقتی که مردم شنیدند پیغمبر وارد قُبا شده است. شوق دیدن ایشان روز به روز در دل مردم مدینه بیشتر می شد. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۸ @t_manzome_f_r
اوّل در دل ها طوفان ایجاد کرد... ۲۵۰_ساله وقتی وارد مدینه شدند، مردم ناگهان احساس کردند که عقاید عواطف و وابستگی های قبایلی و تعصبات آنها، در چهره و رفتار و سخن این مرد محو شده است و با دروازه جدیدی به سوی و آشنا شده اند. همین توفان بود که اوّل در دل ها ایجاد کرد؛ بعد به اطراف مدینه گسترش پیدا کرد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۸ @t_manzome_f_r
دل ها را تکان داد... ۲۵۰_ساله که وارد مدینه شد، دل ها را تکان داد و در درون انسانها به وجود آورد. مسلمانان در صدر اسلام، ایران و روم را با نیروی فتح کردند. ملّت های مورد هجوم هم به مجرّدی که اینها را می دیدند، در دل هایشان نیز این ایمان به وجود می آمد. شمشیر برای این بود که مانع ها و سرکرده های زر و زورمدار را از سر راه بردارد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۹ @t_manzome_f_r
عجب برکتی ... ۲۵۰_ساله به مجرّد اینکه وارد مدینه شد، کار را شروع کرد. از جمله زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد. دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور و و و لحظه ای باز بماند. بیداری او، خواب او، مسجد او، خانه ی او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او _ هر جا که بود _ درس بود. عجب برکتی در چنین عمری وجود دارد. کتاب انسان ۲۵۰ سال، ص۳۹ @t_manzome_f_r
پیغمبر، را مسخّرِ فکر خود کرد... ۲۵۰_ساله کسی که همه را مسخّرِ فكر خود كرد و روي آن تاثير گذاشت _ كه من بارها گفته ام، بسياري از مفاهيمي كه قرن هاي بعد براي تقدّس پيدا كرد؛ مثل مفهوم مساوات، برادري، عدالت و مردم سالاري، همه تحت تاثير تعليم او بود؛ در تعاليم ساير اديان چنين چيزهايي وجود نداشت و يا لاقل به مَنَصهٔ ظهور نرسيده بود _ فقط ده سال كار و و كرده بود. چه عمر با بركتي! از اولِ ورود، موضع گيري خود را مشخص كرد. كتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۹ @t_manzome_f_r
محلِّ استقرار ... ۲۵۰_ساله وقتی شتر وارد شهر یثرب شد، جلوی هر کدام از قلعه های قبایل که رسید، بزرگان بیرون آمدند و جلوی شتر را گرفتند: یا رسول الله! بیا اینجا؛ خانه، زندگی، ثروت و راحتی ما در اختیار تو. پیغمبر فرمود: جلوی این شتر را باز کنید؛ « اِنّها مأمورة »؛ دنبال دستور حرکت می کند؛ بگذارید برود. ، ، پیرمردان، شخصیت ها و و آمدند جلوی ناقه ی پیغمبر را گرفتند: یا رسول اللّه! اینجا فرود بیا... شتر به فقیر نشین ترینِ محلات مدینه آمد و در جایی نشست. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحه۴۰ @t_manzome_f_r
دوره توانمند سازی خط شکنان جهاد کبیر مدرس: حجت الاسلام والمسلمین فخریان موضوع تدریس: چرا هر مسلمانی باید کتاب طرح کلی را بخواند. مکان: قم، مجتمع یاوران مهدی علیه السلام زمان: ۹۷/۱/۲۳ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موضع اجتماعی ... ۲۵۰_ساله پیغمبر به عنوان میهمان، وارد خانه ی ابی ایّوب انصاری که یکی از فقیرترین آدم های مدینه بود شد و به اعیان و اشراف و متنفّذان و صاحبان ِ قبیله و امثال اینها دستِ رد زد؛ یعنی خودش را مشخص کرد. معلوم شد که این شخص، به و ای و فلان قبیله و# وابسته به قوم و خویش و فامیل و آدم های پُررو و پشت هم انداز و امثال اینها نیست و نخواهد شد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۰ @t_manzome_f_r
حقّ بیشتری دارند... ۲۵۰_ساله از همان ساعت و ‌لحظه اوّل ورود به مدینه، مشخص کرد که در برخورد و‌ ، طرف کدام گروه و طرفدار کدام جمعیّت است و وجود او برای چه کسانی بیشتر خواهد بود. همه‌ از و او نفع می برند، امّا آن کس که است، قهراً بیشتری می برد و باید جبران محرومیتش بشود. انسان۲۵۰ ساله، ص۴۱
جایی به عنوان لازم بود... ۲۵۰_ساله جلوی خانه ابی ایّوب انصاری، زمینِ افتاده ای بود. پیغمبر فرمود؛ این زمین مال کیست؟ گفتند متعلّق به دو بچّه یتیم است. پول از کیسه ی خود داد و آن زمین را خرید. بعد فرمود در این زمین مسجد می سازیم؛ یعنی یک مرکز یعنی مرکز تجمع مردم. زمین مسجد را از کسی نخواست و طلب بخشیدگی نکرد؛ آن را با پول خود خرید. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۱ @t_manzome_f_r
حقّ اختصاصی برای خودش قائل نیست... ۲۵۰_ساله وقتی بنا شد بسازند، خود جزو اولین کسان یا اولین کسی بود که آمد بیل را به دست گرفت و شروع به کندنِ پی مسجد کرد؛ شروع به کار کرد و عرق ریخت. طوری کار کرد که بعضی از کسانی که کناری نشسته بودند، گفتند ما بنشینیم و پیغمبر این طور کار کند؟! لذا آمدند و را در مدّت کوتاهی ساختند. پیغمبر _ این _ نشان داد که هیچ برای خودش قائل نیست.اگر بناست کاری انجام گیرد، او هم باید در آن سهمی داشته باشد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۱ @t_manzome_f_r
قدم به قدم ... ۲۵۰_ساله وقتی انسان نگاه میکند و می بیند، پیغمبر قدم به قدم، مدبّرانه و هوشیارانه پیش رفته است، می فهمد که پشت سر آن و تصمیم قوی و قاطع، چه و و دقیقی قرار گرفته است که علی الظاهر جز با ممکن نیست. انسان ۲۵۰ ساله، صفحه۴۱ @t_manzome_f_r
خصوصیات یهود در زمان ... ۲۵۰_ساله در زمانی که وارد مدینه شد، خصوصیت یهودی ها در دو، سه چیز بود. این که ثروت اصلیِ مدینه، بهترین مزارع کشاورزی، بهترین تجارت‌های سودده و سودبخش‌ترین صنایع -ساخت طلاآلات و امثال این چیزها- در اختیارشان بود. اینکه بر مردم مدینه برتری فرهنگی داشتند. چون اهل کتاب بودند و با معارف گوناگون، معارف دینی و مسائلی که از ذهن نیمه‌وحشی‌های مدینه، بسیار دور بود، آشنا بودند. این بود که با جاهای دوردست هم ارتباط داشتند؛ یعنی محدود به فضای مدینه نبودند. انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۲ @t_manzome_f_r
و ، حول محور ... ۲۵۰_ساله اکرم یک میثاقِ دسته جمعیِ عمومی ایجادکرد. وقتی آن حضرت وارد مدینه شد، بدون اینکه چیزی از مردم بخواهد، و به طور طبیعی، همه را در مقابل او خاضع کرد؛ معلوم شد که او است و آنچه می گوید، باید همه بر محورش و کنند. پیغمبر میثاقی نوشت که مورد قبول همه قرارگرفت. این درباره تعامل اجتماعی، معاملات، منازعات، دیه، روابط پیغمبر با مخالفان، با یهودی ها و با غیر مسلمان ها بود. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۳ @t_manzome_f_r
مراحل به سامان رسیدن ... ۲۵۰_ساله برای به سامان رسیدن ، سه مرحله وجود داشت: مرحله ی اول، بود که با این کارها انجام گرفت. مرحله دوم، از این نظام بود. موجود زنده ی رو به رشد و نموّ که همه ی صاحبان قدرت اگر او را بشناسند، از او احساس خطر می کنند، قهراً دشمن دارد. اگر پیغمبر نتواند در مقابل دشمن، هوشیارانه حراست کند، این نظام از بین خواهد رفت و همه ی زحماتش بی حاصل خواهد بود. مرحله سوم، عبارت از و . این سه کار در عرض هم انجام می گیرد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۴ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه سوم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
زندگی این بزرگواران، علیرغم تفاوت ظاهری، در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است. ۶۵/۴/۲۸ @t_manzome_f_r
عنصر #مبارزه_سیاسی_حاد که خطِ ممتد زندگی ائمه هدی" ع "رادرطول ۲۵۰ سال تشکیل می دهد، در لابه لای روایات و احادیث و شرح حال های ناظر به جنبه های علمی و معنوی #گم_شده. @t_manzome_f_r
زندگی ائمه "ع" را ما باید به عنوان درس و اسوه فرا بگیریم، نه فقط به عنوان خاطره های شکوهمند و ارزنده، و این بدون توجه به #روش و #منش_سیاسی این بزرگواران ممکن نیست. @t_manzome_f_r
ائمه (علیه السلام ) یک واحدند، یک شخصیتند. #هدف و #جهت آنها یکی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶ @t_manzome_f_r
زندگی #امیرالمومنین با زندگی امام مجتبی، با زندگی حضرت ابی عبدالله ، با زندگی هشت امام دیگر- تا سال دویست و شصت- یک حرکت مستمرّ است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، ص۱۶ @t_manzome_f_r
مبارزه ی #سیاسی یا مبارزه ی حادّ سیاسی که ما به ائمه "ع" نسبت می دهیم یعنی چه؟ منظور این است که مبارزات ائمه "ع" فقط مبارزه ی #علمی و #اعتقادی و #کلامی نبود... چیزی بیش ازاین بود. @t_manzome_f_r
ائمه از لحظه ی وفات رسول الله، تا سال دویست و شصت، درصدد بودند که #حکومت_الهی را در #جامعه_اسلامی بوجود بیاورند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۷ @t_manzome_f_r