eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.2هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
405 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
می‌خواستند بین انقلابی‌ها تفرقه بیندازند رهبر انقلاب اسلامی: من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره‌ای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خون‌بار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینه‌ای، همه عبرتها را به ما درس می‌دهد. کسی که روزنامه‌های آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، می‌فهمید که اینها می‌خواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند و مبارزه می‌کنند، از هم جدا کنند. عدّه‌ای را که طرفداران و علاقه‌مندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار می‌کردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی می‌کردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقه‌مند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آن‌طور خیال میکرد اینها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با اینها میشود مذاکره و صحبت کرد، معرفی میکردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم. آن زمان من در جیرفت بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامه‌ای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثت‌آمیز می‌خواهند بهانه‌ای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون این‌که خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند. این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم. روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامه‌ها، خبر کشتار را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم. من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیری‌ها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونه‌اش کشتار بود.۷۶/۶/۱۹ به مناسبت سالروز کشتار خونین مردم انقلابی ایران توسط رژیم سفاک پهلوی پ.ن: یکی از شِگردهای دشمن برای تضعیف جبهه‌ی حق، ایجاد اختلاف، تفرقه، بدبینی و سوء‌ظن در بین افراد این جبهه است و معمولا این شگرد، توسط خودی‌ها لکن با مدیریت ناخودی‌ها انجام می‌گیرد. هر حنجره‌ای که از آن -خواسته یا ناخواسته، دانسته یا نادانسته- ندای تفرقه‌افکنی در بین جبهه‌ی حق و انقلابیون درآید، آن، حنجره‌ی است. @t_manzome_f_r [واحد تبلیغات و روابط عمومی مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری]
شیخ آل یاسین می گوید امام حسن مثل آن سرداری که سربازان خود را یکی یکی فرا می‌خواند و مسئولیت هر کدام را به آنها محول می‌کند، دانه دانه مسئولیت‌ها را به زبان بی‌زبانی، با زبان قرآن و با زبان تاریخ به یارانش حالی کرد و در آخر حسین بن‌علی را مورد اشاره قرار داد و گفت لایوم کیومک یا اباعبدالله. مسئولیت تو از همه سنگین‌تر است و کار بزرگ و کار آخر را تو باید انجام بدهی و حسین انجام داد. "علیه‌السلام" @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۷ فصل عطش @khamenei_voice ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @t_manzome_f_r
رهبر انقلاب اسلامی: ما می‌خواهیم خروجی این دستگاه عظیم، این ماشین بزرگ، یک خروجی‌ باشد منطبق بر تفکّر اسلامی. خب حالا آن انسان مطلوب جامعه‌ی اسلامی و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی چه خصوصیّاتی دارد؟ این جور تعریف می‌کنیم که انسانی باشد با این خصوصیّات: ۱. اوّلاً مؤمن باشد؛ ایمان اوّلین شرط است. ۲. ثانیاً خردمند باشد؛ یعنی عقل را به کار بگیرد. «لَعَلَّکُم تَعقِلون»در قرآن ببینید چقدر هست! ۳. ثالثاً اندیشمند باشد؛ یعنی فکر کند. عقل فقط برای پیدا کردنِ راه‌های عملیِ زندگی نیست؛ عمده برای فکر کردن و اندیشیدن است، که این از دانشمند شدن مهم‌تر است. اگر بخواهیم دانشمندان خوبی داشته باشیم، باید اندیشمندان خوبی داشته باشیم. ۴. [رابعا] مجاهد و اهل عمل باشد؛ یعنی نشستن و حرف زدن و صرفاً فکر کردن و حرّافی کردن کافی نیست، باید اهل عمل باشد. عمل هم عمل مجاهدانه و پیگیر [است]؛ همان [عملی] که در عرف شرع مقدّس اسلام «جهاد» گفته میشود که آن وقت این جهاد در اینجا جهاد فی‌سبیل‌الله است، جهادِ موردِ ترغیبِ شرع است. ۵. [خامسا] انسانِ باانصافی دربیاید. ۶. [سادسا انسانِ] بانظمی دربیاید. ۷. [سابعا] متخلّق به اخلاق اسلامی دربیاید. اینها خصوصیّات انسانی است که ما توقّع داریم در آموزشی که شما می‌دهید و پرورشی که شما می‌کنید، یک چنین انسانی به وجود بیاید. ۹۹/۶/۱۱ پ.ن: حضرت آقا در این بیان، ۷مورد از خصوصیاتِ انسان طراز اسلام انقلابی را بیان فرمودند، البته در سخنرانی‌های گذشته موارد دیگری را هم بیان کرده‌اند. خب بصورت کلی، نظام آموزش و پرورش و بصورت جزئی و مشخص، معلمین محترم موظف به تربیت چنین انسان‌هایی هستند. تربیت، با دستور و بخش‌نامه و آرزو حاصل نمی‌شود، برای تربیت، ابتدا باید ، و داشت و در قدم بعدی معلمین آموزش دیده و متخلق به اخلاقیات. رفتار معلم، پیش و بیش از گفتار او در دانش‌آموز تاثیر می‌گذارد. آیا برنامه‌ی آموزشی، در مقایس مبانی انقلاب اسلامی برای معلمین تدارک دیده شده؟ آیا فرآیندی جهت تخلّق معلمین گرامی به اخلاق اسلامی تعریف شده است؟ این کارها، مهم‌ترین کارهای آموزش و پرورش است. @t_manzome_f_r [واحد تبیین و تحلیل مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️بیشتر از همه‌ جا در آمریکا ارزش‌های بشری دارد لگدمال می‌شود. با این نظام‌های حکومتی، بایستی ارزش‌ها را زنده کنند؛ حالا ارزش‌های دینی به کنار، ارزشهای معنوی که آنها به آن توجّه هم ندارند، احساس هم نمی‌کنند آنها را، به کنار؛ ارزشهای بشری، ارزشهایی که عقلهای بشر آنها را میفهمد، [یعنی] مسئله‌ی امنیّت، مسئله‌ِی سلامت، مسئله‌ی عدالت، اینها دارد بکلّی در این الگوی مسلّط غربی بیش از همه‌ جا لگدمال می‌شود. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
يك عدّه هستند كه تصوّر مى‌كنند مى‌شود ملتى مسلمان بود؛ امّا به احكام اسلامى عمل نكرد! اين تصوّر، معنايش جدايى دين از سياست است. معنايش اين است كه اسمتان مسلمان باشد، امّا به احكام اسلامى عمل نكنيد و سيستم بانكدارى، اقتصاد، آموزش‌وپرورش، شكل و محتواى حكومت و ارتباطات فرد و جامعه‌تان، به خلاف اسلام و طبق قوانين غير اسلامى و حتّى ضد اسلامى باشد. ... نمى‌شود كه ما فرض كنيم عدّه‌اى مسلمانند، امّا از اسلام فقط نماز، روزه، طهارت و نجاست و امثال اين چيزها را دارند. در جوامعى كه مى‌خواهند مسلمان باشند، اسلام بايد حاكم باشد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
از آنجا که آرمان‌ها در برگیرنده هدف‌های اصلی کشور هستند، نادیده گرفتن آنها موجب رفتن به بیراهه و انحراف از جهت‌گیری‌های درست مورد نظر حاکمیت و مردم می‌شود... توجّه به رویکرد آرمانگرایی واقع‌بینانه در تحلیل نگرش کلان رهبر انقلاب جایگاه ویژه ای دارد؛ به‌گونه‌ای که ایشان کار‌ویژه‌ی رهبری یعنی "مدیریت کلان ارزشی" را به طور کلّی پیاده‌سازی همین نگاه در جامعه می‌دانند. (٢۴مهر١٣٩٠) به نظر می‌رسد این بحث، ثمرات دیگری نیز در اندیشه و کنش رهبری دارد؛ مانند: دشمن شناسی. مصلحت گرایی. تحول‌خواهی. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام نابرابری اقتصادی را بشدت رد می‌کرد؛ اشرافی گری را با تلخی رد میکرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود؛ طرف داری از مستضعفان شاید یکی از پرتکرارترین مطالبی است که امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند؛ این یکی از خطوط روشن امام است؛ این یکی از اصول قطعی امام است. ... این هم یکی از خطوط اساسی است. مسئله‌ی عدالت اجتماعی، طرفداری از محرومان و دوری از خوی اشرافی گری و خوی تجملگرایی و عمل در این جهت. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۸ پیامبر دوباره @khamenei_voice ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @t_manzome_f_r
حضرت آقا چهار عرصه‌ی کلی برای پیشرفت کشور در سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت مطرح کردند: ۱. عرصه‌ی ۲. عرصه‌ی ۳. عرصه‌ی ۴. عرصه‌ی و فرمودند مهم‌ترینِ این ۴عرصه، عرصه‌ی چهارم، یعنی است. تمام تحول‌ها و آدم‌سازی‌ها را باید در این چهار عرصه‌ی کلی ببینیم. جالب اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را هم باید در چهارچوب این ۴عرصه دید. سند تحول باید این‌قدر گویا و عملیاتی باشد که بتواند تحول و پیشرفت را در این ۴عرصه برای دانش‌آموزان بوجود بیاورد. ثمره‌ی پیشرفت در این چهار عرصه، تبدیل شدن سبک زندگی، به سبک زندگی اسلامی است. توجه فرمائید با این بیان، تمام اسناد بالادستی مکلف هستند، مخاطبین خود را در یک یا چند و یا همه‌ی این چهار عرصه دهند و ثمره‌ی تدوین و اجرای این اسناد بالادستی، تحقق سبک زندگی اسلامی است. البته تغییر سبک زندگی مردم ارتباط مستقیم با دولت سازی و جامعه سازی دارد. در حقیقت ما با یک و شبکه‌ی مسائل مواجه هستیم که باید بتوانیم مسائل را به درستی جای‌سازی کنیم. 🔹پیشنهاد می‌شود به سخنرانی رهبر انقلاب در نشست تخصصی اندیشه‌های راهبردی با موضوع الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت در تاریخ۸۹/۹/۱۰ مراجعه فرمائید. @t_manzome_f_r [واحد تبیین و تحلیل مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خروجی ۱۲ ساله آموزش و پرورش باید تربیت انسان منطبق بر تفکر اسلامی باشد.🔻 ▪️ما در جمهوری اسلامی میخواهیم در این مجموعه‌ی دوازده‌ساله انسان تربیت بشود. خصوصیّت این دوازده سال هم این است که بهترین زمانهای فراگیری است؛ از این جهت مهم است. ما میخواهیم خروجی این دستگاه عظیم، یک خروجی‌ای باشد منطبق بر تفکّر اسلامی. ۹۹/۶/۱۱ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
مردمی بودن، داوطلبانه بودن، حضور فعال در همه عرصه‌های خدمت رسانی، دفاع از انقلاب‌، مطالبه‌گری و... از ویژگی‌هایی هستند که بسیج را به‌عنوان ابتکار انقلاب، به نیرویی ویژه و منحصربفرد تبدیل کرده است و بسیاری از ملتها آرزوی داشتن یک چنین نیرویی را دارند و برخی از آنها مبادرت به تشکیل نیرویی مانند بسیج نموده‌اند. بسیج را میتوان تجلی عینی "مردم سالاري دینی" دانست که مردم در آن با بنیه دینی حضور دارند و در همه ابعاد به ساماندهی و نقش‌آفرینی برای آینده جامعه خود مشغولند؛ بدون آنکه ذره‌ای از دشمن و عوامل شیطانی آن بهراسند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
نکته‌ای درباره‌ی نقش عوامل تهدیدکننده‌ی درونی و بیرونی برای کشور [وجود دارد]، که من مایلم ذهن‌ها را بر حذر بدارم که دچار این دو [نوع] افراط نشوند. یکی این‌که ما عوامل برونی را عمده کنیم و از عوامل درونی غافل بمانیم. دیگری به‌عکس، عوامل درونی را عمده کنیم و از عوامل بیرونی غافل بمانیم. کسانی هستند که به هر دوی این افراط‌ها مبتلا هستند. دو عامل جداً وجود دارد. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
مهمترین کمک به همسر، این است که سعی کنید همدیگر را دیندار نگهدارید. مراقب باشید همسرتان خطای دینی نکند. این مواظبت هم به معنای پاسبانی و دیده‌بانی نیست. این مراقبت، مراقبت اخلاقی‌ است، مراقبت مهربانانه و مراقبت پرستارانه است. اگر چنانچه خطایی از همسرتان دیدید، آن را باید با شیوه‌ی بسیار لطیف و عاقلانه‌ای در او از بین ببرید و برطرف کنید. یا با تذکّر و یا با بعضی از مراعات‌ها. نسبت به هم مسئولیت دارید. ۶۶ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سعی بشود درباره‌ی گزینش، زیاد دقت بشود، در سطوح بالا، آن نیروی مؤمن و با اخلاص را جستجو کنید. ما نمی‌گوییم به یک مسجد بروید و ببینید چه کسی بهتر عبادت می‌کند، او را بیاورید، نه، در بین آن کسانی که توانایی کار را دارند، دنبال عنصر تقوا و تعهد و اخلاص بگردید و او را در رأس کار بگذارید. ۱۳۷۰/۶/۳ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۹ فصل علمدار @khamenei_voice ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @t_manzome_f_r
رهبر انقلاب اسلامی: اگر بخواهیم چنین انسانِ[طراز انقلاب اسلامی] از این کارخانه دربیاید، چه خصوصیّاتی باید در این کارخانه وجود داشته باشد؟ چه دانش‌هایی را تعلیم بدهیم؟ فکر کردن را چگونه به آنها تعلیم بدهیم؟ چگونه تخلّق به اخلاق اسلامی را به آنها تعلیم بدهیم؟ یعنی چگونگیِ کار؛ این مهم است. با چه شیوه‌ای، چه معارفی لازم است داده بشود؟ چون تعلیم و تربیت است، در تعلیم چه دانش‌هایی لازم است؟ در تربیت چه نوع عملی و شیوه‌ی کاری مورد نیاز است؟ هر کدام به چه اندازه؟ در چه سطحی؟ به وسیله‌ی چه جور معلّمینی؟ همه‌ی این‌ها لازم است که برنامه‌ریزی بشود؛ این‌ها باید مشخّص بشود در آموزش و پرورش. بنابر‌این، اینها سیاست‌های اجرائی آموزش و پرورش است. ۹۹/۶/۱۱ پ.ن: حضرت آقا در مورد دستگاه عظیم آموزش و پرورش، تعبیر را به کار برده‌اند. به نظر گویاترین و دقیق‌ترین عبارت در مورد نظام آموزش و پرورش همین کلمه باشد. مراد از کارخانه، فضای تعلیم و تربیت دانش آموزان است. تا زمانی که نظام آموزش و پرورش تبدیل به فضای انسان ساز نشود، این نظام، کارخانه انسان سازی نخواهد شد. چند عنصر اساسی در تبدیل شدن نظام آموزش و پرورش به وجود دارد: ۱. استنباط قوانین و برنامه‌های آموزش و پرورش از قوانین اسلام. ۲. انتخاب کارگزارانی که سبک زندگی فردی و جمعی‌شان اسلامی باشد. ۳. عدالت‌محور بودن ارائه‌ی خدمات آموزشی و پرورشی پرتو تحول و انقلاب در نظام آموزش و پرورش، به همه‌ی مدارس خواهد رسید. با تحول در این نظام، باید در همه‌ی مدارس کشور، با یک کیفیت مساوی، خدمات تعلیم و تربیت ارائه شود. نباید به جای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، توسط مجموعه‌ی وزارت آموزش و پرورش، به مدارس غیردولتی پناه برد. نباید خدمات آموزشی و پرورشی را پولی و غیر انتفاعی کرد. مدارس غیرانتفاعی هرچقدر هم زیاد و خوب باشند، هیچ‌گاه نخواهند توانست جایگزین تحول نظام آموزش و پرورش باشند، علاوه بر اینکه در دراز مدت، موجب شکاف طبقاتی عظیمی خواهند شد. تازه این بنا بر این فرض است که در مدارس غیرانتفاعی، واقعا آموزش و پرورش درستی صورت بگیرد. تنها راه نجاتِ نظام تعلیم و تربیت، تحول در این نظام، توسط مسئولین آن است. @t_manzome_f_r [واحد تبیین و تحلیل مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️محکوم نکردن این جرم بزرگ به بهانه آزادی بیان، عوام فریبی است.🔻 گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم "صلّی الله علیه و آله" بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. ۱۳۹۹/۶/۱۷ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اجتماع هوشمندانه مردم عزیز ایران در سراسر کشور، در پی اهانت بی‌شرمانه‌ی نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم "صلی‌الله علیه و آله" امروز پنج‌شنبه ۲۰شهریور متن پیام رهبر انقلاب اسلامی بسمه‌تعالی گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاست‌مداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. سیاست‌های عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی می‌تواند، نیز به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّت‌های مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاست‌مداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند. والله غالب علی امره سیّدعلی خامنه‌ای ۹۹/۶/۱۸ @t_manzome_f_r [روابط عمومی مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری]