eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
408 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله و سلم: نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آسايش بدن‌ها، مايه ناراحتى شيطان، سلاحى بر ضدّ دشمنان، مايه اجابت دعا، قبولى اعمال و بركت در روزى است. ارشاد القلوب(دیلمی) ج ۱، ص ۱۹۱ سلام عزیزان صبح بخیر @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای ریشه آزادی در اسلام جهان‌بینی توحیدی است. اصل توحید آزاد بودن انسان را تضمین می‌کند یعنی هر کسی که معتقد به وحدانیت خدا است و توحید را قبول دارد باید انسان را آزاد بگذارد. روح توحید عبارت است از اینکه عبودیت غیرخدا باید نفی بشود و فقط از خدای متعال اطاعت شود. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای ریشه آزادی در اسلام عبارت است از شخصیت و ارزش ذاتی انسان که بنده هیچ‌کس غیرخدا نمی‌شود و در حقیقت ریشه آزادی انسان، توحید و معرفت خدا و شناخت خداوند است. ریشه آزادی اسلامی، آزادی انسان از عبودیت هر آنچه غیرخدا است در حالی که ریشه آزادی غربی عبارت از تمنیات و تمایلات و خواست‌های پست انسانی یا همه جور خواست انسانی است. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
ایام اربعین است و خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌روی هستند و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمون روز اربعین را ان‌شاءالله خطاب به حضرت خواهند خواهند. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای در لیبرالیسم غربی که بر مبنای تفکر اومانیسم غربی بنا شده است؛ حقیقت و ارزش اخلاقی نسبی است لذا آزادی نامحدود است و شما که به یک سلسله ارزش‌های اخلاقی معتقدید؛ حق ندارید کسی را که به این ارزش‌ها تعرّض می‌‌کند؛ ملامت کنید چون او ممکن است به این ارزش‌ها معتقد نباشد. بنابراین هیچ حدی برای آزادی وجود ندارد یعنی از لحاظ معنوی و  اخلاقی، هیچ حدّی وجود ندارد، منطقاً آزادی نامحدود است چون حقیقت ثابتی وجود ندارد و ارزش‌های اخلاقی نسبی است. اما در اسلام و بنابر انسان‌شناسی اسلامی ارزش‌های مسلّم و ثابتی وجود دارد و حرکت در سمت آن ارزش‌ها است که ارزش و ارزش‌آفرین و کمال است. بنابراین آزادی با این ارزش‌ها محدود می‌شود. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
کتاب صوتی، انسان۲۵۰ساله.mp3
10.49M
انسان ۲۵۰ساله. بخش علیه‌السلام جهت استفاده در تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در لیبرالیسم غربی، به دلیل اینکه ارزش‌ها نسبی هستند؛ آزادی نامحدود است ، اما وقتی انسان‌‌ها در یک اجتماعی زندگی می‌کنند؛ این آزادی نمی‌تواند بی حد و مرز و نامحدود باشد. چه اینکه در این صورت بین افراد بشر تزاحماتی به وجود می‌آید و آزادی‌ها خواه ناخواه محدود خواهد شد. از این رو باید دارای مرز و حدی باشد. به همین خاطر ضرر رساندن به آزادی دیگران و منافع مادی را حد و مرز آزادی تعریف کرده‌اند اما ارزش‌های اخلاقی مطلقاً حد و مرزی را برای آزادی معین نمی‌کند. صفحه ۱۸ @t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
🔘سال ۴۲ امام جرقه حکومت‌ی که خدا مدّ نظرش بود را زد. سال ۵۷ نتیجه گرفت. امام گفت من می‌خواهم جامعه‌ای تشکیل بدهم، جامعه‌ی بین المللی که در تراز نگاه خداوند باشد. که قوه قضائیه‌اش الهی اداره شود، که قوه مجریه‌اش الهی اداره شود، که قوه مقنّنه‌اش الهی اداره شود. الهی اداره شود یعنی چه؟ یعنی ابتدا دنیای مردم را خوب کنیم؛ از گذرگاه دنیای مردم برسیم به آخرت خوب. اسم این را مقام معظم رهبری و خود حضرت امام گذاشتند " تمدن نوین اسلامی"... ادامه در فایل 🔻🔻
هدایت شده از اسماعیل فخریان
نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی.mp3
13.45M
🎙صوت حجت الاسلام والمسلمین فخریان "نقش‌ مردم در ایجاد جامعه اسلامی" ۲۲ آذر ۹۶ @Ostad_fakhrian
هدایت شده از اسماعیل فخریان
نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی.pdf
450.7K
📜 فایل pdf حجت الاسلام والمسلمین فخریان "نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی" ▫️ ▪️۲۲ آذر ۹۶ @Ostad_fakhrian
امام صادق علیه السلام: به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند. جامع الاخبار، ص ۹۸ سلام دوستان عزیز وقت بخیر @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای بنابر اومانیسم غربی که ارزش‌ها را نسبی و غیرثابت و آزادی را نامحدود می‌داند و آزادی فقط در تزاحمات اجتماعی محدود می‌شود؛ پرواضح است که قوانینی که در این گونه جوامع به عنوان مرز آزادی تعیین می‌شود فقط ناظر به مسائل اجتماعی است بدین معنی که قانون می‌گوید آزادی هیچ انسانی نباید آزادی دیگران را تهدید کند و منافع آنها را به خطر بیاندازد. اما قوانین محدود کننده آزادی بنابر انسان‌شناسی اسلامی علاوه بر اینکه مسائل اجتماعی را در بر می‌گیرد؛ مسائل فردی را هم در بر می‌گیرد. صفحه ۱۹ @t_manzome_f_r
دنیا سعی می‌کنند که نگذارند این نورافکن قوی دیده بشود، لکن نمی‌توانند، دیده خواهد شد؛ سعی می‌کنند دیده نشود یا تحریفش کنند، [امّا] هیچ‌کدام به جایی نمی‌رسد؛ وقتی ادامه دادید حرکت را، ناچار، حقیقت خود را آشکار خواهد کرد. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای بنابر انسان‌شناسی اسلامی ضرر زدن به خود یا خودکشی، خودزنی، انظلام و راکد گذاشتن استعدادهای خود ممنوع است و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چون من آزادم پس اموال خودم را از بین می‌برم یا جان خودم را نابود می‌کنم یا به سلامتی خودم ضرر می‌زنم. او همان طور که موظف است با حرکات و اعمال و رفتار و گفتار خود حقوق دیگران و آزادی آنها را محدود نکند و به خطر نیاندازد؛ موظف است آزادی خود و حدود و حقوق خود را هم به خطر نیاندازد.   صفحه ۱۹ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای بنابر اومانیسم غربی، موانع آزادی صرفاً عوامل خارجی است که بیرون از انسان وجود دارد و آزادی او را محدود می‌کند. مثل سلطه ابرقدرت‌ها و استعمارگران. اما بنا بر انسان‌شناسی اسلامی علاوه بر موانع بیرونی، دسته دیگری از موانع وجود دارند که مانع آزادی انسان‌اند. همچون اخلاقیات فاسد، هوی و هوس‌ها، منیّت‌ها، بغض‌ها، حبّ‌های بیجا. یک انسان برای اینکه آزاد باشد کافی نیست که زیر سلطه یک انسان دیگر یا یک حکومت جبار نباشد؛ بلکه علاوه بر آن لازم است زیر سلطه قوه غضبیه و شهویه خودش هم نباشد. آن انسانی که بر اثر ضعف، ترس، طمع، حرص و شهوات نفسانی مجبور می‌شود تحمیلات و محدودیت‌هایی را قبول کند؛ آن انسان هم در حقیقت آزاد نیست. صفحه ۲۰ @t_manzome_f_r
دین اسلام، انسان را برترین آفریده و جانشین خدا و محور جهان می‌داند؛ به عنوان یکّه‌سواری که می‌تواند در محدوده‌ی عظیم جهان، خرد خود را به کار بیاندازد و به مرتبه‌ی قرب نائل آید. در این میان، اشیای عالم به عنوان ابزارهایی در دست انسان است تا به این تکامل دست یابد. @ketab_ensan
از نظر اسلام، جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح است. نهایت این عالم، نهایت غلبه صلاح است. همه‌ی انبیاء و اولیاء آمده‌اند تا انسان را به آن بزرگراه اصلی‌ای سوق دهند که وقتی وارد آن شد، بدون هیچ‌گونه مانعی تمام استعدادهایش بُروز کند. @ketab_ensan
این راهپیمایی را می‌بینید؟ این حرکت عظیم میلیونی بین نجف و کربلا را، بین نجف و امام حسین را مشاهده می‌کنید؟ این شور و شوق را می‌بینید؟ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای با توجه به آنچه در باب موانع درونی و بیرونی انسان مطرح شد؛ بر اساس آن می‌توان آزادی را بر دو نوع آزادی اجتماعی و آزادی معنوی تقسیم کرد. علاوه بر اینکه انسان‌شناسی اسلامی به خلاف اومانیسم غربی، قائل به آزادی معنوی می‌باشد؛ در مورد آزادی اجتماعی نیز امتیاز و اهمیت بیشتری را در مقایسه با اومانیسم غربی برای انسان قائل است. صفحه ۲۰ @t_manzome_f_r
حجه الاسلام والمسلمین فخریان 🔻🔻🔻
۱ دوشنبه شب۳۰ مهرماه رسیدیم نجف، به محض پیاده شدن از ماشین دوتا جوان دانشجو که ساکن نجف بودن، با خواهش و ملاطفت ما رو بردن منزلشون. تو راه منزل، از تخصص‌های علمی من و رشته‌ی علمی خودشون صحبت شد، وقتی فهمیدن که منطق رو خوب خوندم، ازم قول گرفتن که بهشون منطق درس بدم. بحث علم حضوری و تصور و تصدیق رو براشون گفتم. مهربانی‌شون زبان زد بود. حرف از مسائل حکومت و سیاست شد، گلایه داشتن از این‌که چرا علماشون کمتر در مسائل حکومت و اجتماع ورود می‌کنند. می‌گفتن اگر یکی مثل می‌داشتیم وضع‌مون خوب می‌شد. الحمدلله فهم سیاسی جوانان عراق روبه افزایش هست. @t_manzome_f_r
روزمان را با شروع کنیم. بَلَىٰ مَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ وَاتَّقَىٰ فَإِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ. ﺁﺭﻱ، ﻫﺮ ﻛس ﺑﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩ [ﺩﺭ ﺗﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﺍﺣﻜﺎم ﺩﻳﻦ] ﻭﻓﺎ ﻛﺮﺩ، ﻭ [ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ] ﺗﻘﻮﺍ ﭘﻴﺸﻪ ﺳﺎﺧﺖ، [ﺑﺪﺍﻧﺪ ﻛﻪ] ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺗﻘﻮﺍ ﭘﻴﺸﮕﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ. سوره آل عمران ٧٦ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای اینکه انسان‌ها چرا و چقدر آزاد باشند؛ به نگرش آن مکتب به انسان بستگی دارد و اسلام با توجه به نوع نگرش خود و بر اساس فطری و الهی دانستن آزادی انسان، امتیاز بیشتری را - در مقایسه با مکاتب غربی- برای آزادی اجتماعی قائل است و هرگز به هیچ بنده‌ای اجازه نمی‌دهد که آزادی افراد دیگر را سلب کند. صفحه ۲۰ @t_manzome_f_r