هدایت شده از
#عهد_مشترک
یک نمونه نگاه جهانی امام، موضعگیری امام در باب فلسطین است. امام صریحا فرمود: «اسرائیل یک غدهی سرطانی است.» خب غدهی سرطانی را چهکار میکنند؟! غیر از قطع غده چه علاجی میتوان برای آن کرد؟ این منطقیترین حرفی است که در این موضوع میشود گفت؛ امام هم صریح این را بیان کرد.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ahdemoshtarak
@t_manzome_f_r
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️آنچه #وظیفهی همهی ملّت اسلام و همهی امّت اسلام است، #مبارزه_برای_روشنگری است؛ این در درجهی اوّل. هم #علما مسئولند، هم #روشنفکران مسئولند، هم #تحصیلکردهها مسئولند، هم همهی کسانی که منبری دارند، تریبونی دارند مسئولند که روشنگری کنند و #حقایق_دنیای_اسلام را برای مردمی که نمیدانند بیان کنند؛ این روشنگری جهاد است.
▪️ #جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، #جهاد_تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است. امروز بهخاطر اینکه این فریضه را -فریضهی #تبیین را- ما درست انجام ندادیم، یک عدّهای دچار گمراهیاند و به خیال اینکه برای اسلام دارند کار میکنند، علیه اسلام دارند کار میکنند؛ این گروههای تروریستی در منطقهی ما که امنیّت را از ملّتهای مسلمان سلب کردهاند، آسایش را از ملّتهای مسلمان گرفتهاند؛ به جای دشمن، اینها دارند با مسلمانها میجنگند. این گروههای تکفیری، گروههای نزدیک به وهّابیها کسانی هستند که زحمت دشمن را اینها به عهده گرفتهاند، آن کاری که دشمن میخواهد بکند اینها دارند برای او انجام میدهند؛ بین مسلمانها اختلاف ایجاد کردهاند. وقتی مسلمانها با هم سرگرم جنگ شدند قضیّهی فلسطین فراموش میشود؛ کمااینکه دارند قضیّهی فلسطین را به فراموشی میسپرند. #باید_تبیین_کرد، باید روشنگری کرد، باید کار کرد؛ از محافل قرآنی استفاده کنید، از اجتماعات قرآنی استفاده کنید.
۱۳۹۵/۲/۲۹
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #عهد_مشترک
خوب است برادران، جوانان، اهل فکر و تحقیق، طلاب، دانشجویان، روی [مبانی خط امام و راه امام] فکر کنند، روی اینها کار کنند. فقط متن باقی نماند؛ این متنها درست توضیح داده شود، تبیین شود.
کتاب عهد مشترک، صفحه ۱۴۹
#یازدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_اول 🔻
▪️...فرهنگ #تقوا در جامعه خيلي تكرار ميشود، من اصرار دارم شما آن نكتهي حرف مرا دريابيد...
مفهوم تقوا
تقوا يعني پرهيز با حركت، نه پرهيز با سكون، يك وقت هست شما در حال سكون پرهيز ميكنيد، يعني برو در خانهات بنشين و كاري به كار چيزي نداشته باش و با رانندگي نكردن پرهيز كن به اين كه به كوه نخوري و از دره پرتاپ نشوي، پرهيز از كوهنوردي كردن، حركت نكردن در خارزارها كه خارهاي مَغيلان دامن شما را نگيرد، اين جور پرهيز است و #اسلام اين را به شما #توصيه نميكند. بلكه ميگويد در #سينهي قضايا و واقعيتها با حوادث روبرو بشويد و در عين حال پرهيز كنيد. مثل رانندهاي كه رانندگي ميكند اما پرهيز هم ميكند و اين پرهيز همان مراقبت كردن و مواظب خود بودن است، پس كلمهي پرهيز در اينجا يك كلمهاي است درست، منتها چون پرهيزگاران در ترجمهي متقين زياد تكرار شده و در ذهنها آن حساسيت لازم را به معنا برنميانگيزد، من ترجيح دادم بگوئيد پرهيزمندان البته پرهيزمندان را هم چون جا نيفتاده اصرار ندارم بگوئيد، خود بنده آن سالهاي قديم تقوا را پروا گرفتن و پرواداشتن معنا ميكردم، اما بعد فكر كردم ديدم عبارت پرواكاران و پروامندان يك عبارت نامأنوسي است و هيچ مصطلح نيست، يعني آن موسيقيي لغت بايد بر گوش سنگيني نكند، بايد زيبا به گوش برسد تا رايج شود و اين يكي از رازهاي واژه گزيني است.
🔳 بنابراين شما معناي تقوا را بدانيد كه تقوا يعني پرهيز در حال حركت و مراقبت در حال حركت، در ميدانها حركت بكنيد، اما مواظب باشيد! از اصطكاكها، از غلط رفتن راهها، از واردكردن ضايعهها بخود يا ديگران و از تخطّي كردن از حدودي كه براي انسان معين كرده كه انسان را به گمراهي ميبرد، چون جاده بسيار خطرناك و طولاني و ظلماني است.
پ.ن: تقوا مراقبت در حرکت است نه سکون و بیکاری.
ادامه دارد..
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از
#عهد_مشترک
ملت ایران به خوبی دانسته است که نقطهی قوت و پایداری او، درست همان است که دشمن، همهی نیروی خود را در مقابله با آن مصروف میکند؛ یعنی توکل به خدا و تمسک به اصول اساسی انقلاب که همه از مبانی اسلام سرچشمه گرفته است.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ahdemoshtarak
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
#مهم
بسم الله الرحمن الرحیم
▫️وبلاگ طرح تبیین منظومه فکری رهبری به منظور تبیین اندیشههای مقام معظم رهبری به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.
آدرس وبلاگ🔻
t-manzome-f-r.blog.ir
●➼┅═❧═┅┅───┄
▪️در "صفحه اصلی" کل محتوای وبلاگ براساس آخرین مطلب بارگذاری شده قابل مشاهده میباشد، که هر روز این مطالب براساس محتوای کانال بروزرسانی میشود.
▪️در سمت راست طبقه بندی موضوعی مطالب وبلاگ قرار دارد که با انتخاب موضوع مورد نظر مطالب حاوی آن در معرض دید مخاطب قرار میگیرد.
▪️در صفحه "ارتباط با ما" میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما مطرح کنید. که راههای مختلفی برای سهولت کار مخاطبین معرفی شده است: پست الکترونیکی، روابط عمومی طرح در شبکههای اجتماعی، یا از طریق فرمی که در همان صفحه قرار دارد.
▪️در قسمت "درباره طرح تبیین منظومه فکری رهبری" به معرفی طرح تبیین پرداخته شده است، همراه با فیلم معرفی طرح تبیین توسط مدیریت طرح.
▫️صفحه "کتب سیر مطالعاتی" بهزودی بارگذاری خواهد شد.
#تبیین_اساس_کار_ماست. 🔻
http://t-manzome-f-r.blog.ir
●➼┅═❧═┅┅───┄
@t_manzome_f_r
توصیههای #رهبر_معظم_انقلاب درباره تشکیل و حفظ خانواده
#حقِ_زورگویی_ندارید🔻
در اسلام به مرد اجازه داده نشده است که به زن زور بگوید و امری را بر او تحمیل کند. برای مرد در خانواده، حقوق محدودی قرار داده شده است که از روی کمال مصلحت و حکمت است. این حقوق، برای هر کس گفته و تشریح شود، مورد تصدیق قرار خواهد گرفت. همچنین، برای زن نیز در خانواده، حقوقی معین شده است که آن هم از روی مصلحت است.
۱۳۷۵/۶/۲۸
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
ج پنجم. خلاصهی کتاب طرح کلی.m4a
12.17M
#فایل_صوتی۵
🔹توضیح کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#تبیین
@t_manzome_f_r
┄┅══════┅┄
@ketabetarhekoli
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
#مهم
▪️اردوی تفریحی_آموزشی اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری در استان اصفهان با حضور مدیریت طرح حجهالاسلام و المسلمین فخریان برگزار میشود.
#مکان: بلوار کشاورز، باغ ارم
#زمان: پنج شنبه ۲۹ فروردین، ساعت ۱۵الی ۱۸:۳۰
✔️جهت ثبتنام با شمارههای زیر تماس حاصل بفرمائید.
۰۹۱۳۸۶۴۰۱۲۹
۰۹۱۳۵۶۰۵۸۴۸
#تبیین
#اصفهان
@t_manzome_f_r
هدایت شده از
#عهد_مشترک
چقدر سادهلوح و سطحیاند کسانی که گمان میکنند دشمنیِ آمریکا و جبههی استکبار و دار و دستهی وسیع صهیونیستی، ناشی از آن است که جمهوری اسلامی، به موقع تلاش لازم را برای کسب دوستان انجام نداده و یا در مسائل جهانی، دچار تندروی شده است.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ahdemoshtarak
@t_manzome_f_r
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر میکند، دو عامل است: یکی تبلیغات گوناگون دشمن است؛ تبلیغاتی که جوان را نسبت به حقایق مقدس اسلامی و حقایقی که در انقلاب به عنوان مسلّمات و پایهها و ستونهای اصلی اعتقاد شناخته شده، سست و بیتفاوت کند. و عامل دوم، عدم #تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است. من گمان میکنم که تأثیر عامل دوم، کمتر از عامل اول نباشد؛ چون در نظام جمهوری اسلامی، به طور صریح و علنی، علیه اسلام و اصول اسلامی و مبانی اسلامی و معارف اسلامی، کمتر تبلیغ میشود و میدان برای تبلیغ وسیع باز نیست؛ بنابراین تبلیغ دشمن فقط سطح معینی را میپوشاند؛ در حالی که عامل دوم، دیگر حد و اندازهیی ندارد.
▪️وقتی ما تبلیغ نکردیم، وقتی ما حقایق را بیان نکردیم، وقتی ما #تبیین و دفاع درستی از معارف اسلامی - از خود توحید، از حکومت الهی، از لزوم عبودیت انسان در مقابل خدا، از لزوم تسلیم انسان در مقابل احکام خدا، که پایههای اصلی است - نکردیم، تأثیری که از این عدم دفاع و عدم تبیین و عدم توجیه صحیح حاصل میشود، محدود به حد خاصی نیست؛ شامل همه است.
۱۳۷۰/۰۶/۲۵
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
▪️۲۹ فروردین روز #ارتش_جمهوری_اسلامی
امروز ارتش یكی از مردمیترین نهادهای كشور ماست. بین نهادهای گوناگونی كه ساختار كشور و نظام را تشكیل دادهاند، وقتی ارتش را نگاه میكنیم، میبینیم یكی از نزدیكترین به آحاد مردم، به تمایلات مردم، به احساسات مردم، و یكی از نزدیكترین به كمك به حركت عمومی مردم است.
۱۳۹۱/۰۲/۰۳
#تبیین
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #عهد_مشترک
درست این است که با حفظ اصول و مبانی نظام از یک طرف، و از طرف دیگر، دست یافتن به اهدافی که نظام تعیین کردهاست؛ چه اهداف و پیشرفتهای مادی و چه اهداف و پیشرفتهای معنوی، را به موازات یکدیگر دنبال کنیم و بدانیم این دو هدف با یکدیگر سازگار است. ما نمیتوانیم به آن اهداف برسیم مگر اینکه به اصول و مبانی نظام پایبند باشیم.
کتاب عهد مشترک، صفحه ۱۴۹
#یازدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
...ادامه
#درس_اول 🔻
▪️اين ظلمات دنيا را مشاهده ميكنيد كه قدرت مادي گرچه گردوغباري امروز در دنيا برپا كرده؟ عربده ميكشند و تصميمگيري ميكنند و چه بسيار انسانهايي كه در اين راهها گمراه ميشوند. پس #بايد_مواظب_بود! چقدر انسان امروز در دنيا حقانيت راههاي استكباري را در دلش قبول دارد؟ همين كه ميگويند افكار عمومي غرب اينگونه گفت همين تلاشي كه ميكنند تا افكار عمومي غرب را عليه يك مفهومي و يك حقيقتي برانگيزد اين براي چيست؟ براي همين است كه ميخواهند باورها انسانها را جلب كنند كه متأسفانه باور خيلي را جلي ميكنند و اين همان گمراهي پذيري راه حقيقت و راه زندگي است كه اگر يك ذره هشياري شان را از دست دادند گمراه خواهند شد، ولذا در اين راه #تقوا لازم است اگر كسي اين تقوا را داشت، آن وقت قرآن او را هدايت كند، لكن اگر كسي اين تقوا را نداشت و همچنان چشم بسته، بزن و برو و بيتوجه مستانه حركت كند، آيا قرآن ميتواند او را هدايت كند؟ ابداً، هيچ سخن حقي اين چنين آدمي را نميتواند هدايت كند! كسي كه گوش دل به هيچ چيز نميدهد و هيچ حقيقتي را باور ندارد، وسرمست ودربست در اختيار شهوات خودش، يا شهوات ديگران دارد حركت ميكند. قران او را هدايت نخواهد كرد. بله قرآن يك ندايي هست، اما اين ندا هيچوقت به گوش آنها حساب نميآيد.
🔳در قرآن يك تعبيري هست كه ميفرمايد: اولئك ينادون من مكان بعيد ( ۴۴- فصلت ) و اين اشاره به همين آدمهاست ميگويد: آنها ندا داده ميشوند از راهي دور. شما گاهي يك آهنگي را از راه دور ميشنويد، مثلاً يك نفر خوشخواني يك نغمه بسيار زيبايي را با زير و بمهاي بسيار رقيق و لطيفي دارد ميخواند اما فرض كنيد از فاصله يك كيلومتري، صداي او ميآيد لكن چه ميگويد؟ اولاً معلوم نيست، چون لفظ شنيده نميشود و فقط صدا شنيده ميشود، بعد همين صدا هم كه ظرافتهاي درونش بكار رفته اصلا فهميده نميشود، مثل يك خطي كه بر ديوار رسم شده و شما آنرا از دور ميبينيد يك خط است اما وقتي نزديك ميرويد ميبينيد اين خط مثلاً يك ظرافتهايي درونش به كار رفته كه از دور نميشود ديد، ولذا اين آدمها را قرآن ميگويد مثل اينكه از دور صدايشان ميزنند چيزي نمي شنوند پس بايد هشيار بود تا هدايت شد. اين مختصري از جلسهي گذشته و، هدي للمتقين بود.
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
سیر مطالعاتی #تمدن_ساز
پاسخ #سوالات خود، پیرامون "مکتب اسلام" را در این #سیر پیدا کنید.
فضایی برای #شناخت بیشتر #نائب_امام_زمان.
بدون شناختِ امامِ جامعه، نظام امامت و امت شکل نخواهد گرفت.
#متفکر_نوین_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r