eitaa logo
تعدد زوجات در آئینه فقاهت (همراه بااحکام چندهمسری)
835 دنبال‌کننده
48 عکس
27 ویدیو
0 فایل
با نام خدای متعال واستغاثه به حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف برای احیای سنت چند همسری راه ارتباطی: @hodalenas
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچه های عموحسین ۲۲فرزند کسب تجربه نحوه ازدواج دادن بچه ها چه ساده 🌴@taadodzojat🌴
ادامه جواب علامه به شبهات تعدد زوجات ✅✅✅✅✅✅✅✅ قسمت سوم 👇 علاوه بر اينكه زنانى كه بر سر زنان اول شوهر مى‏كنند، در جامعه اسلامى و ساير جامعه‏هايى كه اين عمل را جايز مى‏دانند با رضا و رغبت خود زن دوم يا سوم يا چهارم شوهر مى‏شوند، و اين زنان، زنان همين جامعه‏ها هستند و مردان آنها را از جامعه‏هاى ديگر و به عنوان برده نمى‏آورند و يا از دنيايى غير اين دنيا به فريب نياورده‏اند و اگر مى‏بينيم كه اين زنان به چنين ازدواجى تمايل پيدا مى‏كنند به خاطر عللى است كه در اجتماع حكم فرما است و همين دليل روشن است بر اينكه طبيعت جنس زن امتناعى از تعدد زوجات ندارد و قلبشان از اين عمل آزرده نمى‏شود،
بلكه اگر آزردگى‏اى هست از لوازم و عوارضى است كه همسر اول پيش مى‏آورد
، زيرا همسر اول وقتى تنها همسر شوهرش باشد، دوست نمى‏دارد كه غير او زنى ديگر به خانه‏اش وارد شود، زيرا كه مى‏ترسد قلب شوهرش متمايل به او شود و يا او بر وى تفوق و رياست پيدا كند و يا فرزندى كه از او پديد مى‏آيد با فرزندان وى ناسازگارى كند و امثال اينگونه ترس‏ها است كه موجب عدم رضايت و تالم روحى زن اول مى‏شود نه يك غريزه طبيعى. 🌿جلد چهارم تفسیر المیزان 🌴@taadodzojat🌴
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅توصیه عموحسین به زوج های جوان ازدواج برای آسایش دنیایی نیست(ان شاالله در همین کانال در مورد آیه لتسکنوا الیها بصورت دقیق پرداخته خواهد شد که منظور از آرامش چیست) 🌴@taadodzojat🌴
چهار جواب علامه طباطبایی (ره) در المیزان به چهار شبهه در تعدد زوجات ❓❓❓❓❓ 2⃣تعدد زوجات مخالف با وضعى است كه از عمل طبيعت مشاهده مى‏كنيم، چون آمارگيرى‏هايى كه در قرون متمادى از امت‏ها شده، نشان مى‏دهد كه همواره عدد مرد و زن برابر بوده و يا مختصر اختلافى داشته است، معلوم مى‏شود طبيعت براى يك مرد. يك زن تهيه كرده، پس اگر ما خلاف اين را تجويز كنيم بر خلاف وضع طبيعت رفتار كرده‏ايم. ✅✅✅✅✅✅✅✅✅ قسمت اول 👇 اين استدلال از چند جهت مخدوش و نادرست است. 1⃣امر ازدواج تنها متكى به مساله آمار نيست، (تا كسى بگويد بايد زن هم جيره‏بندى شود، و گرنه اگر مردى چهار زن بگيرد، سه نفر مرد ديگر بى زن مى‏ماند" مترجم"). بلكه در اين ميان عوامل و شرايط ديگرى وجود دارد كه يكى از آنها رشد فكرى است، كه زنان زودتر از مردان رشد يافته و آماده ازدواج پيدا مى‏شوند، سن زنان مخصوصا در مناطق گرمسير وقتى از نه (۹) سالگى بگذرد صلاحيت ازدواج پيدا مى‏كنند، در حالى كه بسيارى از مردان قبل از شانزده (۱۶) سالگى به اين رشد و اين آمادگى نمى‏رسند، (و اين معيار همان است كه اسلام در مساله نكاح معتبر شمرده است). دليل و شاهد بر اين مطلب.... 🌴@taadodzojat🌴
همین الان این تجربه میدانی رو در هر کانال همسر یابی امتحان کنیم تقریبا از هر دوازده مشخصات ده نفر خانم و دو سه نفر آقا هستند حالا عده ای دنبال آمار هستند تا ثابت کنند تعداد مردان بیشتر هست یا بگویند ولو تعداد خانمها بیشتر هست ولی آماده به ازدواج در آقایون بیشتر هست و نیازی به تعدد زوجات نیست به احکام اسلامی بدون چون چرا تن دهیم و دنبال فلسفه هایی مثل آمار و ...نباشیم تا بخواهیم احکام را محدود زمان خاص کنیم سه نوع ازدواج در بین مسلمانان هست که اگر ممنوعیتی در آنها نباشد تقریبا همه به نعمت ازدواج میرسند تک همسری چند همسری متعه هر مقدار که در هر یک از ازدواج ها محدودیت بیشتری باشد تعداد بیشتری محروم از ازدواج میشوند 🌴@taadodzojat🌴
♦️♦️♦️♦️ 🌺سرعت دهنده نتیجه زندگی 🌺 یکی از فوائد تعدد زوجات داشتن نقش کاتالیزور است کاتالیزور شیمیایی به موادی میگویند که باعث سرعت در واکنش های شیمیایی میشوند این فایده تعدد زوجات رو خود افرادی که تجربه کردند بیان میکنند گاهی در یک خانواده بعد از سالها درگیری و اختلاف شدید فرهنگی و اعتقادی و فکری و رفتاری و حتی در این بین میبینی فرزندانی بدنیا می آیند و در نهایت با طرز بسیار ناگواری از همدیگر جدا میشوند در حالیکه در همان اوایل همینکه پای یک زن غریبه به میان میاید منجر به جدایی میشود در واقع تعدد زوجات باعث می‌شود یک زندگی که قرار است سالیانی بعد جدا شوند بعد از مدت کوتاهی نتیجه یک زندگی مشخص شود چون وقتی پای زن دیگر در میان بیاید اگر خانم واقعا سازگار باشد در این امتحان باید سربلند باشد و چون نوعا زنان ناسازگار ،تحمل تعدد زوجات را ندارند باعث میشود ناسازگاریهای دیگر به پایان برسد و زودتر تکلیف آینده خودشان معلوم شود چه بسا همین نقش کاتالیزور بودن هم منظور از روایت باشد خالد قلانسى گويد: مردى خدمت امام صادق عليه السّلام از همسرش تعريف نمود و او را به نيكى ياد كرد. حضرتش به او فرمود: آيا او را به غيرت آورده‌اى‌؟ عرض كرد: نه. فرمود:(با اختيار زن ديگر، يا نزديكى با كنيزان) او را به غيرت آور. آن شخص همين كار را كرد اما رفتار همسرش تغييرى نكرد همان گونه ماند. پس به امام صادق عليه السّلام عرض كرد: من او را به غيرت آوردم، امّا رفتار او تغييرى نكرد. فرمود: او همان‌طور است كه مى‌گويى (و به نيكى ياد مى‌كنى) 🌿 کافی باب غیرة النساء البته با توجه به روایت بالا باید دقت کرد همانطور که کاتالیزور ها ممکن است همگن و غیرهمگن باشد چه بسا تعدد زوجات منجر به سازگاری بیشتر زوجین شود چه اینکه چنین اتفاقی افتاده که بعد از مطرح شدن زن دیگر،زوجه به دنبال حل مشکل رفته و نواقص خودش را برطرف کرده و باعث شده زوجین سازگاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و چه بسا ممکن هست تعدد زوجات باعث جدایی نشود و درگیریهای دیگری بوجود آید ولی نوعا نتیجه به زودی معلوم میشود در پایان باید این نکته را هم گفت که این فایده از تعدد زوجات باعث نمیشود همگان از کاتالیزور استفاده کنند در واقع نوعا کاتالیزور یک مسألهٔ قهری و ضمنی است نه اینکه خود استفاده از کاتالیزور موضوعیت داشته باشد 🌴@taadodzojat🌴
✅جوابهای علامه طباطبایی (ره) در المیزان به چهار شبهه در تعدد زوجات ❓❓❓❓❓ شبهه دوم: تعدد زوجات مخالف با وضعى است كه از عمل طبيعت مشاهده مى‏كنيم، چون آمارگيرى‏هايى كه در قرون متمادى از امت‏ها شده، نشان مى‏دهد كه همواره عدد مرد و زن برابر بوده و يا مختصر اختلافى داشته است، معلوم مى‏شود طبيعت براى يك مرد. يك زن تهيه كرده، پس اگر ما خلاف اين را تجويز كنيم بر خلاف وضع طبيعت رفتار كرده‏ايم ✅✅✅✅✅✅✅✅✅ قسمت اول 👇 این استدلال از چند جهت مخدوش و نادرست است 1⃣- امر ازدواج تنها متكى به مساله آمار نيست، (تا كسى بگويد بايد زن هم جيره‏بندى شود، و گرنه اگر مردى چهار زن بگيرد، سه نفر مرد ديگر بى زن مى‏ماند" مترجم"). بلكه در اين ميان عوامل و شرايط ديگرى وجود دارد كه يكى از آنها رشد فكرى است، كه زنان زودتر از مردان رشد يافته و آماده ازدواج پيدا مى‏شوند، سن زنان مخصوصا در مناطق گرمسير وقتى از نه (9) سالگى بگذرد صلاحيت ازدواج پيدا مى‏كنند، در حالى كه بسيارى از مردان قبل از شانزده (16) سالگى به اين رشد و اين آمادگى نمى‏رسند، (و اين معيار همان است كه اسلام در مساله نكاح معتبر شمرده است). دليل و شاهد بر اين مطلب سنت جارى و روش معمول در دختران كشورهاى متمدن است كه كمتر دخترى را مى‏توان يافت كه تا سن قانونى (مثلا شانزده سالگى) بكارتش محفوظ مانده باشد. و اين (زايل شدن بكارت) نيست مگر به خاطر اينكه طبيعت، چند سال قبل از سن قانونى‏اش او را آماده نكاح كرده بود و چون قانون اجازه ازدواج به او نمى‏داده، بكارت خود را مفت از دست داده است. و لازمه اين خصوصيت اين است كه... 🌴@taadodzojat🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عموحسین و فرزندِ بیست و یکم💪💪💪 ✅نکته: متاسفانه رسانه های داخلی در تبلیغ فرزند آوری از افراد غیر مسلمان که فرزندان زیاد دارند استفاده میکنند و توجهی به خودیها ندارند 🌴@taadodzojat🌴
❓آیا اگر همسر اول راضی نبود باید طلاقش داد 🔰در بین مشاورین چند همسری عده ای توصیه میکنند اگر خانمی موافق ازدواج مجدد همسرش نشد آقا باید خانمش را طلاق دهد وگرنه با مشکلات زیادی مواجه میشود در جواب باید گفت اولا بله اگر واقعا طرفین ناسازگار هستند و به هیچ صراطی مستقیم نیستند اینجا توصیه خالق انسانها بر طلاق و استحباب طلاق است و نمیشود این آقا با وجود چنین زوجه ای دنبال همسر دوم باشد اما اگر آقا واقعا همسرش رو میخواهد و اکثر آفایانی که دنبال چند همسری هستند دنبال طلاق نیستند و حاضرند مشکلات چند همسری را بپذیرند پس چرا توصیه به طلاق باشد چون اولا خدا با شما نیست و اینجا توصیه به طلاق نشده و قطعا دچار خسران خواهید شد ثانیا اگر آقایی واقعا تا این حد تحمل چند همسری رو نداشته باشد ورود به تعدد زوجات حتی با رضایت همسران هم بهتره نداشته باشه چون فراوان بوده که حتی با رضایت همسران بازهم اختلافات بوده و اگر آقایی چنین تحملاتی نداره بهتره وارد چند همسری نشه ثالثا موارد زیادی بوده که آقا بدون رضایت همسر اقدام به گرفتن همسر دوم کرده و بعد از مدتی تنش ولی بالاخره به خوبی حتی همسران در کنار هم زندگی کردند رابعا از کجا معلوم که بعد از طلاق،آقا موفق به ازدواج و تعدد زوجات شود؟ در واقع این ملاک که اگر همسر اول رضایت داشت پس آقا اقدام به تعدد میتواند داشته باشد و اگر رضایت نبود نباید اقدام کرد ملاک کاملا نادرستی برای آقا در ورود به داشتن چند همسر می‌باشد همانطور که از لحاظ شرع مقدس هم داشتن چند همسری مشروط به رضایت همسر نیست تنها شرط تعدد زوجات، نترسیدن از برقراری عدالت می‌باشد یعنی بدون هیچ ترسی شبهایی که وظیفه اش هست را بین همسران تقسیم کند و بر طبق بعضی فتواها علاوه بر تقسیم شب،نفقه مناسب با شأن هر یک از زوجات را بدهد 🌴@taadodzojat🌴
✅جوابهای علامه طباطبایی (ره) در المیزان به چهار شبهه در تعدد زوجات ❓❓❓❓❓ پاسخ به شبهه برابری تعداد مردان و زنان ✅✅✅✅✅✅✅✅✅ قسمت دوم 👇 و لازمه اين خصوصيت اين است كه اگر ما مواليد و نوزادان شانزده سال قبل يك كشور را- با فرض اينكه دخترانش برابر پسران باشد- در نظر بگيريم، سر سال شانزدهم از نوزادان پسر تنها يك سالش (يعنى سال اول از آن شانزده سال) آماده ازدواج مى‏باشند، در حالى كه از نوزادان دختر، دختران هفت سال اول از آن شانزده سال به حد ازدواج رسيده‏اند، يعنى نوزادان سال اول (از پسران) تا سال هفتم (از دختران) و اگر نوزادان بيست و پنج سال قبل كشورى را در نظر بگيريم، سر سال بيست و پنجم مرحله رشد بلوغ مردان است، و نوزادان ده سال از پسران و پانزده سال از دختران آماده ازدواج شده‏اند و اگر در گرفتن نسبت حد وسط را معيار قرار دهيم براى هر يك پسر، دو دختر آماده ازدواجند و اين نسبت را طبيعت پسر و دختر برقرار كرده است. 🌴@taadodzojat🌴
🌿 قسمت هفدهم سال دهم بعثت یعنی سه سال قبل از هجرت به مدینه بود پس از سه سال بالاخره محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب (قسمت شرق کعبه و در فاصله حدود دویست متری کعبه) پایان یافت در همین شعب و شکاف بین دو کوه بود که حضرت فاطمه سلام الله علیها مانند پدر گرامیشان در همین دره به دنیا آمدند (۵ سال بعد از بعثت)اما بنا بر نقلی دوماه و یا هشت ماه و بیست و یک روزپس از خروج از شعب دو حادثه بسیار تلخ و به فاصله کمی از یکدیگر در سال دهم اتفاق افتاد یکی رحلت ابوطاب عموی پیامبر صلوات الله علیه و دیگری رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها پس از بیست و چهار سال و یک ماه زندگی مشترک با رسول خدا صلوات الله علیه بود به همین جهت حضرت محمد صلوات الله علیه سال دهم را عام الحزن یعنی سال اندوه نامیدند در همین سال و در سن پنجاه سالگی دو ازدواج برای پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه صورت گرفت 🌴@taadodzojat🌴