مدتها بود به ام یاسر فکر میکردم.
خواندن یک کتاب (همقسم)، بعد از مدتها، توانسته بود تمام ذهن و روح مرا درگیر کند.
روایت زنانگی، همسرانگی، مادرانگی و حضور فعال اجتماعی زنی که خود را در سایه نام بزرگ همسر، دبیرکل حزبالله، سید عباس موسوی، گم نکرد.
زنی که از پس رنج دوری از خانواده، نشکست و خم نشد؛ ایستاد.
نه تنها با سختیها ساخت که آنها را هم به زانو درآورد و دنیایی جدید رقم زد؛ برای خودش، خانوادهاش و اطرافیانش.
سیده سهام موسوی، آن قدر زن بود و توانا، آنقدر بلد بود و راههای نزدیک شدن به خدا را میدانست که توانست در کنار همسرش، به دست پلیدترینهای تاریخ، به شهادت برسد...
و حالا معصومه (آزاده) کرباسی، برای من تداعیگر همان زنی است که روزها و روزها با او بودهام و زمینه ذهنم شده بود...
انگار که بخواهد باور کنم، الگوها، دور از دسترس نیستند...
زنها، همیشه تاریخ میتوانند ساخته شده و سازنده و سرفراز باشند...
#زنها_هم_شهید_میشوند
#زن_بودن
#شهید
@taaghlom
پسرک هنوز دوسالش نشده، اما تازگیها هر فلشی که میبیند بلند تکرار میکند:
موشک...
امروز جعبه تلویزیون، تصویر محوی داشت از چگونگی حمل درست؛ مربعی که دو خط سفید داشت و مثلثی که نشان خطر شکستن بود.
وسط بازی رفت سراغ جعبه. تصویر را نشان داد و با زبان نصفه و نیمه خود، تصور ذهنی اش را شرح داد:
"خانمه اینجا موشک خورد، افتاد..."
و ما بودیم و نگاه با تعجب...
.
اینجا، وسط پایتخت، در امن و امان و آرام، کودکی با چند تصویر تلویزیونی اینطور همانندسازی میکند و به هم میریزد و ذهنش درگیر میشود.
امان از حال کودکانی که زیر همین موشکها هستند...
@taaghlom
میگن:
امیده که آدم رو زنده نگه میداره.
ولی من فکر میکنم، چی بودن و جنس امیده که کیفیت زندگی آدم رو مشخص میکنه!
#جمعه
#انسان_بودن
@taaghlom
من اگر محققی بودم که دستم باز بود و امکانات داشتم، حتما منتظر میشدم تا آینده این نوزادهارو ببینم.
قطعا چنین اذان و اقامهای اثرگذار خواهد بود... 🥹
#شهید
#سیدناالقائد
@taaghlom
این ابر، تو آسمون غروب، چشمم رو گرفت.
کنار خیابون ایستادم به عکس گرفتن.
گوشی رو که آوردم پایین تا ببینم چی گرفتم، یهو یه دختره از پشت گفت:
از کی عکس گرفتید؟
برگشتم، به روسری دور گردنش نگاه کردم و با دوزاریای که هنوز کج بود، با لبخند ناشی از ذوق عکس، ابر رو نشون دادم و گفتم:
ابره!
دختره چپچپ نگاهم کرد و رفت...
و من انگار در یه شکاف عمیق فرو رفتم... شکاف بینمون....
#همین_دردهای_دنیای_کوچک
@taaghlom
"اونها دارند میجنگند که دشمن سمت مرزهای ما نیاد!"
اونها میجنگند به خاطر ما؟!
واقعا این نبرد حق و باطل رو داریم اینقدر کوچیک میبینیم و منفعتطلبانه؟
در پازل آخرالزمانی، جنگ به خاطر کشور دیگه واقعا معنی داره؟؟؟
گاهی باید عمیقتر فکر کرد!
یهود به دنبال تفکر برتری طلبی، داره به آب و آتیش میزنه تا در جنگ خیر و شر آخرالزمان، پیروز میدان باشه. داره از سراسر عالم مبارز جمع میکنه و تفکر نجسش رو گسترش میده و از همه ابزارها استفاده میکنه.
بعد ما، هنوز هم در ذهن محدود خودمون، گیر کردیم؟!
امت واحده اسلام
تفکر جهانی اسلام
واقعا مفهموم عمیق این عبارات رو میدونیم چیه؟
باورمون میشه این امت، قراره در مقابل شر بایسته؟
قراره نه تنها زمینهساز ظهور باشه که همراه منتظر هم باشه؟
چرا کمتر منبری، واعظ، سخنران، فرهنگی، نویسنده و...ای به این مفاهیم جهانی اسلام توجه داره؟
چرا نمیخوایم و نمیتونیم مردم رو بیدار کنیم تا بفهمن در پازل جهانی موعود باید کار کنن، اثرگذار باشند، بگذرند، ایثار کنند، سختی بکشند و حتی جان بدهند؟!
یهود، سالها با این تفکر، همکیشهاش رو از سراسر عالم به فلسطین فراخوند. همکیشهایی که در کشورهای خودشون وضع خوبی داشتند و اوضاعشون مرتب و به سامون بود، رفتند و سختی کشیدند و ویران کردند و تسخیر کردند و کشتند و پیش رفتند، تا ارض موعود!! رو بسازند.
ما چه کردیم برای موعودمون؟!
#فلسطین
#امت_واحده_اسلام
#موعود
🧷 نبردجهانی
@taaghlom
🏷 شاعر میفرماد:
"حرفی بزن به لهجه باران
که مدتی است
این بغض کهنـه منتـظر
یک اشاره است..." 🌧
@taaghlom
بستر خالی مادر
آغاز سکوت بیست و پنج ساله امیر...
تنگی عالم...
#اشک
#یازهرا س
#یاامیرالمومنین ع
#فاطمیه
@taaghlom
گاهی اوقات، تو گروههای جدید که عضو میشم، یا حتی گروههای قدیمی که کمتر بهشون سر میزنم، میرم سراغ پروفایل آدمها، خصوصا اونهایی که نمیشناسمشون. ورق میزنم و عکسهارو مرور میکنم. نگاه میکنم و دقت میکنم و تلاش میکنم بینشون حلقه اتصالی پیدا کنم. گاهی میشه و گاهی نمیشه.
وقتی پراکندگی عکسهای یه آدم زیاد میشه، شروع میکنم به ساختن داستانش برای خودم.
سرگرمی جالبیه...
ترسیم شناسنامه آدمهای ناشناس، از روی تصاویری که میتونه دوستداشتنیها، خاطرات، خواستهها یا حتی بدحالیها و شکستهاشون باشه.
شناسنامهای که شاید از تصویر واقعی اون آدم، فرسنگها دور باشه، اما نمود بیرونیاش برای من، این روایته!
#داستان_آدمها
@taaghlom