میگن:
امیده که آدم رو زنده نگه میداره.
ولی من فکر میکنم، چی بودن و جنس امیده که کیفیت زندگی آدم رو مشخص میکنه!
#جمعه
#انسان_بودن
@taaghlom
من اگر محققی بودم که دستم باز بود و امکانات داشتم، حتما منتظر میشدم تا آینده این نوزادهارو ببینم.
قطعا چنین اذان و اقامهای اثرگذار خواهد بود... 🥹
#شهید
#سیدناالقائد
@taaghlom
این ابر، تو آسمون غروب، چشمم رو گرفت.
کنار خیابون ایستادم به عکس گرفتن.
گوشی رو که آوردم پایین تا ببینم چی گرفتم، یهو یه دختره از پشت گفت:
از کی عکس گرفتید؟
برگشتم، به روسری دور گردنش نگاه کردم و با دوزاریای که هنوز کج بود، با لبخند ناشی از ذوق عکس، ابر رو نشون دادم و گفتم:
ابره!
دختره چپچپ نگاهم کرد و رفت...
و من انگار در یه شکاف عمیق فرو رفتم... شکاف بینمون....
#همین_دردهای_دنیای_کوچک
@taaghlom
"اونها دارند میجنگند که دشمن سمت مرزهای ما نیاد!"
اونها میجنگند به خاطر ما؟!
واقعا این نبرد حق و باطل رو داریم اینقدر کوچیک میبینیم و منفعتطلبانه؟
در پازل آخرالزمانی، جنگ به خاطر کشور دیگه واقعا معنی داره؟؟؟
گاهی باید عمیقتر فکر کرد!
یهود به دنبال تفکر برتری طلبی، داره به آب و آتیش میزنه تا در جنگ خیر و شر آخرالزمان، پیروز میدان باشه. داره از سراسر عالم مبارز جمع میکنه و تفکر نجسش رو گسترش میده و از همه ابزارها استفاده میکنه.
بعد ما، هنوز هم در ذهن محدود خودمون، گیر کردیم؟!
امت واحده اسلام
تفکر جهانی اسلام
واقعا مفهموم عمیق این عبارات رو میدونیم چیه؟
باورمون میشه این امت، قراره در مقابل شر بایسته؟
قراره نه تنها زمینهساز ظهور باشه که همراه منتظر هم باشه؟
چرا کمتر منبری، واعظ، سخنران، فرهنگی، نویسنده و...ای به این مفاهیم جهانی اسلام توجه داره؟
چرا نمیخوایم و نمیتونیم مردم رو بیدار کنیم تا بفهمن در پازل جهانی موعود باید کار کنن، اثرگذار باشند، بگذرند، ایثار کنند، سختی بکشند و حتی جان بدهند؟!
یهود، سالها با این تفکر، همکیشهاش رو از سراسر عالم به فلسطین فراخوند. همکیشهایی که در کشورهای خودشون وضع خوبی داشتند و اوضاعشون مرتب و به سامون بود، رفتند و سختی کشیدند و ویران کردند و تسخیر کردند و کشتند و پیش رفتند، تا ارض موعود!! رو بسازند.
ما چه کردیم برای موعودمون؟!
#فلسطین
#امت_واحده_اسلام
#موعود
🧷 نبردجهانی
@taaghlom
🏷 شاعر میفرماد:
"حرفی بزن به لهجه باران
که مدتی است
این بغض کهنـه منتـظر
یک اشاره است..." 🌧
@taaghlom
بستر خالی مادر
آغاز سکوت بیست و پنج ساله امیر...
تنگی عالم...
#اشک
#یازهرا س
#یاامیرالمومنین ع
#فاطمیه
@taaghlom
گاهی اوقات، تو گروههای جدید که عضو میشم، یا حتی گروههای قدیمی که کمتر بهشون سر میزنم، میرم سراغ پروفایل آدمها، خصوصا اونهایی که نمیشناسمشون. ورق میزنم و عکسهارو مرور میکنم. نگاه میکنم و دقت میکنم و تلاش میکنم بینشون حلقه اتصالی پیدا کنم. گاهی میشه و گاهی نمیشه.
وقتی پراکندگی عکسهای یه آدم زیاد میشه، شروع میکنم به ساختن داستانش برای خودم.
سرگرمی جالبیه...
ترسیم شناسنامه آدمهای ناشناس، از روی تصاویری که میتونه دوستداشتنیها، خاطرات، خواستهها یا حتی بدحالیها و شکستهاشون باشه.
شناسنامهای که شاید از تصویر واقعی اون آدم، فرسنگها دور باشه، اما نمود بیرونیاش برای من، این روایته!
#داستان_آدمها
@taaghlom
🏷 جناب شاعر میگه:
"زندگی رنجی مدام است!
آدمی سرسخت باش..."
و خدای زندگی تأكید داره:
"لَقَدْ خَلَقنَا ٱلإِنسَانَ فِي كَبَدٍ"
#همین_دردهای_دنیای_کوچک
@taaghlom
◇ آدمی تنهاست...
و این سرّ رشد اوست...
◇ آدمی تنهاست...
چون خدا گفته است:
"وَمَنْ خَلَقْتُ وَحِيدًا" (مدثر، ۱۱)
◇ آدمی تنهاست...
چون دنیا جای او و خواستههایش نیست...
◇ آدمی تنهاست...
چون نگاهش به افق است و کمتر کسی افق را مینگرد...
و این تنهایی مقدسِ آدمی، قلم و نگاهی پاک میطلبد برای روایت درست و نجیب و عاشقانه؛ نه نگاهی پر از بغض و شهوت و کمبود و ناتوانی...
🎞 کیک محبوب من
پ.ن: حیف موضوعی به این قشنگی که به راحتی صرف شعارهای سیاسی و نگاه مبتذل کارگردان و نویسنده شد تا فقط به عنوان هنجارشکن، اسمشون مطرح بشه و شناخته شن.
#اشتراک
#همین_دردهای_دنیای_کوچک
@taaghlom