eitaa logo
تَأَمُّلات
265 دنبال‌کننده
185 عکس
136 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📍تَأَمُّلات 🗒 گاه نوشته‌های 🖊 حسین انجدانی ▫️سربازی از خیل عاشقان حضرت خامنه‌ای کبیر در حوزه علمیه ▫️عضو تحریریه مدادالفضلاء و جامعه نویسندگان حوزوی کشور ✔️ روحانیت ناچار به نوشتن است... 📥ارتباط با ما: @A_taammolat
مشاهده در ایتا
دانلود
«زندگی» و «زمان» توأم‌اند؛ ما نمی‌توانیم لحظه‌ای را برگردانیم. اما می‌توانیم لحظات بعدی را بهتر مدیریت کنیم. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۴ مرداد ۱۴۰۳
تَأَمُّلات
بسم الله الرحمن الرحیم 🚩اشک، زبان دل: چرا برای امام حسین علیه السلام گریه و عزاداری می‌کنیم؟ 🔹قسمت
بسم الله الرحمن الرحیم 🚩 اشک، زبان دل: چرا برای امام‌حسین علیه السلام گریه و عزاداری می‌کنیم؟ 🔹قسمت دوم 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️حفظ فرهنگ شیعی ما معتقدیم حفظ مکتب و دستاوردهای تعالیم پیامبر اسلام، در سایه زنده نگه داشتن فرهنگ اهل‌بیت معصومین بوده است. از آنجا که حاکمان جور، پیوسته تلاش برای محو این فرهنگ داشتند، عزاداری خود به خود رنگ سیاسی و مبارزاتی هم به خود گرفت. بُعد سیاسی در گریه و عزاداری، همان زنده نگه داشتن روحیه مبارزه با ستم و تشکّل انقلابیون شیعه با محوریت کربلا و شهدای عاشوراست. آن همه ثواب و پاداش که برای آن یاد شده است، علاوه بر جهات تربیتی و اخروی، به‌لحاظ آثار و برکات اجتماعی نیز می‌باشد، تا نقشه ظالمان برای کتمان آن فاجعه بزرگ، خنثی شود. امامان شیعه از اهرم گریه و سوگواری و برپایی مجالس عزا استفاده می‌کردند تا مظلومیت حق و راه عاشورا فراموش نشود. هر تجمعّی بهانه و محور می‌خواهد. هرچه محور گردهمایی مقدّس‌تر و ژرف‌تر و فراگیرتر باشد، آن تجمعّات هم دیرپاتر و پربارتر خواهد شد و عاشورا و کربلا این ویژگی‌ها را در حدّ اعلاء دارد. به‌همین خاطر کربلا محور انقلابیون ظلم‌ستیز شد و حاکمان ستمگر برای زائران و سوگواران حسینی و یادآوران آن حادثه و نوحه‌سرایان عاشورا محدودیّت و ممنوعیت ایجاد می‌کردند؛ چون این گریه‌ها و عزاداری‌ها روحیّه ضد ستمگر را تقویت می‌کرد. امروز اگر راه و فرهنگ و تعالیم اهل‌بیت عصمت و طهارت زنده و باقی است، در سایه همین برنامه‌های احیاگر است. در چنین مجالسی، کسانی با عنوان خطیب، واعظ، مداح، ذاکر و مرثیه‌خوان، با وعظ و مرثیه و نوحه، پیوند شیعیان را با ائمه طاهرین تقویت می‌کردند و تجمعات عاشورایی، همیشه منشأ بسیاری از تحول‌ها و اجتماعات و بیداری سیاسی اجتماعی و نهضت‌های رهایی‌بخش بوده است. ▪️سخنی از شهید مطهری در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا، نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه باطل و در حقیقت، نوعی از خودگذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین‌بن علی علیهما السلام یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. روضه‌های خانگی و دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی زنجیرزنی، پوشیدن لباس مشکی و پرچم به دست گرفتن و شربت و آب دادن و تلاش در برچایی مجالس عزا و نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و... هریک به‌نوعی سربازگیری جبهه حسینی است و این حرکت و موج، در طول زمان ادامه داشته و دارد. آنچه در مجله‌های مختلف و شهدای کوچک و بزرگ، مساجد و تکیه‌ها و حسنیه‌ها به‌صورت هیئت پدید آمده و هنوز هم ادامه دارد؛ به‌نوعی همبستگی فکری و روحی و جناحی مردم وفادار را به شبکه عاشورایی امام حسین (ع) نشان می‌دهد که آثار و برکات فراوانی داشته است. شکوه دسته‌های عزاداری و جاذبه معنوی برمی‌انگیزد و نتیجه‌اش رسوخ بیشتر این معتقدات و عواطف دینی در ذهن‌ها و دل‌هاست. ▪️نقش عزاداری در عصر حاضر قیام کربلا درسی برای همیشه تاریخ و همه انسان‌ها بود و این درس‌ها هرگز کهنه نمی‌شود. بزرگداشت آن حماسه و همدلی و همراهی با آن نیز، تضمین‌کننده سعادت شیعه و مسلمانان متعهد در همه زمان‌هاست. امروز هم، برگزاری این مراسم و شعائر، تربیت‌کننده نسل با ایمان و شستشودهنده روح و جان و باورکننده ذهن و اندیشه‌ها نسبت به تعالیم مکتبی است. پیوند زدن دل و جان و عواطف و احساسات نسل امروز و کودکان و نوجوانان با اهل‌بیت پیامبر خاتم و شهدای کربلا، نقش بازدارنده آنان را نسبت به مفاسد دارد و چراغ یاد و مشعل عزا، آنان را در کوره‌راه‌های زندگی، به حسین علیه السلام و کربلا می‌رساند و ایمان‌شان را ریشه‌دارتر می‌کند. پیام عاشورا در مورد یاد و در بستر عزاداری برای عصر حاضر نیز همین است که حماسه‌های خونین و امیدبخش و انگیزه‌آفرین شهدا را زنده نگاه داریم و به هر شکل با برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده، موضع شهادت، رزمندگان، جبهه‌های نبرد، تظاهرات و راهپیمایی‌ها، مبارزات حق‌طلبانه و فرهنگ شهادت‌طلبی، یاد شهدا را زنده بداریم و الهام از عاشورا را جزء فرهنگ عمومی مردم سازیم و درس‌های نهضت عاشورا و کربلا را مانند یک درس عمیق، فراگیر سازیم. عزاداری و گریه و همدلی با عاشورائیان، یکی از گام‌ها و اقدام‌ها برای جاودانه ساختن درس‌های قیام عاشوراست. نشود زمزمـه خون شهیــدان خامـوش سوز عرفانی این نغمه ز سازی دگر است حماسه عاشوا که پشتوانه‌ای عقلانی دارد، وقتی با عواطف عمیق آمیخته شود، چنان در روح مردم و فرهنگ جامعه ریشه می‌دواند که به این راحتی از بین نمی‌رود و کمرنگ نمی‌شود. باشد که ما نیز، از احیاگران فرهنگ عاشورا و وفاداران به حماسه کربلا باشیم و در این راه ثابت و استوار بمانیم. ان شاءالله 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۴ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️به یاد سعيد بن عبدالله حنفي 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از محبوب‌ترین شهدای کربلا برای بنده سعید بن عبدالله حنفی است؛ آرزویم آن است که دربهشت همنشین او باشم. این مرد از جمله کسانی بود که دعوت‌نامه کوفیان برای امام حسین علیه السلام را از کوفه به مکه برد (فاصله کوفه تا مکه حدود ۲۵۰ فرسخ است یعنی ۱۵۰۰ کیلومتر) سپس همراه مسلم بن عقیل از مکه به کوفه آمد (۱۵۰۰ کیلومتر دیگر) و در کوفه تلاش زیادی کرد که شیعیان را دور مسلم گرد آورد. بعد از شهادت مسلم بن عقیل، در آن جو خفقان و حکومت نظامی مخفیانه از کوفه به سوی مکه شتابان رفت تا خبر شهادت مسلم را به بدهد. در میانه راه به کاروان امام رسید و خبر را داد (حدود ۱۵۰۰ کیلومتر) و سپس همراه با امام مجددا به سوی کربلا آمد (حدود ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر) یعنی این مرد بزرگ در چند ماه مانده به عاشورا، فقط ۶۰۰۰ هزار کیلومتر در خدمت امام حسین علیه السلام سواره و پیاده دویده است! معرفت او در شب عاشورا دیدنی بود. وقتی امام اصحاب خود را جمع کرد و فرمود: «من ياراني باوفاتر و بهتر از ياران خود سراغ ندارم، و خانداني نيكوتر و مهربانتر از خاندان خود نديده‏ام، خدايتان از جانب من پاداش نيكو بدهد. بدانيد كه من مي‏دانم فردا سرنوشت ما با اين دشمنان چه خواهد شد. اكنون به همه شما اجازه رفتن مي‏دهم، پس همه آزاديد كه برويد و بيعتي از من بر گردن شما نيست. شب همه جا را فراگرفته است پس [از تاريكي شب استفاده كنيد] و هر كدام از شما که قدرت دارد دست مردي از اهل‏بيت مرا بگيرد و در اين تاريکي متفرّق شويد [و به هر سو كه مي‏خواهيد برويد]. اين مردم مرا مي‏خواهند و اگر به من دست يابند، با بقيّه كاري نخواهند داشت.» هر کدام از اهل بیت و اصحاب بزرگ امام سخنانی گفتند. در این میان سعید بن عبدالله حنفی پیش از زهیر بن قین به پا خواست چنین عرضه داشت: «لا و اللَّهِ يا ابنَ رسول اللَّهِ لا نُخلِّيكَ أبداً حتّى يعلَم اللَّهُ أنَّا قد حفظنا فيك وصيّة رسوله محمّد صلى الله عليه و آله، و لو علمت أنِّي أُقتل فيك، ثمّ أُحيا ثمّ أُحرق حيّاً، ثمّ أُذرَّى، يفعل بي ذلك سبعين مرّة ما فارقتك حتّى ألقى‏ حمامي دونك، فكيف أفعل و إنّما هي قتلة واحدة، ثمّ أنال الكرامة الّتي لا انقضاء لها أبداً؛ نه، به خدا اي پسر پيغمبر، ما هرگز تو را رها نمي‏كنيم تا خداوند بداند كه ما در غياب پيامبرش از تو محافظت كرديم و اگر بدانم كه در راه تو كشته مي‏شوم و سپس زنده مي‏شوم و سوزانده مي‏شوم و سپس ذرّات وجودم را به باد مي‏دهند و هفتاد بار با من چنين مي‏شود، از تو جدا نمي‏شوم تا آنكه در ركاب تو كشته شوم. چرا چنين نكنم با اينكه يك كشته شدن بيش نيست و به دنبال آن عزّتي جاودانه خواهد بود.» ظهر عاشورا سعید بن عبدالله حنفی و زهیر بن قین و عده‌ای دیگر از یاران، سپر دفاعی نماز امام حسین شدند. هر تیری که به سوی امام روانه می‌کردند سعید بن عبدالله خود را جلوی آن می‌گرفت. برخی را با سپر برخی را با بازو و برخی را با سینه خود گرفت. همین که نماز امام پایان یافت، سعید بن عبدالله هم بر زمین افتاد در حالی که افزون بر همه جراحات و زخم‌هایی که برداشته بود، ۱۳ تیر در بدن مبارکش فرو رفته بود! شرط عقلست که مردم بگريزند از تير من گر از دست تو باشد مژه بر هم نزنم 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۵ مرداد ۱۴۰۳
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضمن احترام فراوان به برادر عزیزم حاج حسین طاهری و تشکر بابت مداحی‌های حماسی و انقلابی و پرمغز ایشان و آرزوی موفقیت بیش از پیش برای این عزیز دلم، از ایشان هرگز انتظار چنین تفاسیر «سلیقه‌ای» و «من‌درآوردی» و «بی‌مبنایی» را برای شعائر حسینی نداشتم. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۶ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️لباس شهرت در کلام امام حسین علیه السلام 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لباس شهرت یا پوشش‌های نامتعارف، موجب انگشت‌نما شدن و جلب توجه دیگران می‌شود. مرد یا زنی که تلاش می‌کند توجهات دیگران را به ظاهر و پوشش خود جلب کند، آرام آرام حیا و عفت اجتماعی خود را از دست می‌دهد و کسی که حیا و عفت نداشته باشد، دین و ایمان خود را از دست می‌دهد و کسی که دین نداشته باشد، هیچ حد و مرزی برای سقوط او نمی‌توان تصویر کرد. 🔶نهي شديد پیامبر اکرم و معصومان علیهم السلام از پوشيدن «لباس شهرت» را نيز مي‌توان در همين مسئله ديد. علیه السلام در اين باره مي‌فرمايد: مَنْ لَبِسَ ثَوْباً يَشْهَرُهُ كَسَاهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثَوْباً مِنْ نَارٍ. کسي که لباسي بپوشد که او را انگشت‌نما کند، خداوند در روز قيامت لباسي از آتش بر او مي‌پوشاند. در حديثي ديگر از آن حضرت چنين نقل شده است که در اين باره فرموده‌اند: مَنْ لَبِسَ مَشهُوراً مِنَ الثِيابِ أعْرَضَ اللهُ عنه يومَ القِيامة؛ کسي که لباس انگشت‌نما بپوشد، خداوند در روز قيامت از او روي مي‌گرداند. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۶ مرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سه قول و تعهد بسیار مهم دکتر پزشکیان در محضر مردم و رهبر معظم انقلاب برای اعتلای نام ایران و تحقق عزت ملی: ۱. جز راه انصاف و «عدالت» را نخواهم رفت ۲. با همه وجود به مردم «خدمت» خواهم کرد ۳. راه شهیدان خدمت را «ادامه» خواهم داد. 🔸 معتقدم، همه دلدادگان راستین انقلاب و ایران نیز برای تحقق چنین قول‌هایی حاضرند همه هستی و اعتبار خود را پای کار بیاورند. 🔹البته باید دید که در ادامه آیا خناسان و هواپرستان و غرب‌زدگان اجازه حرکت در این مسیر را به دکتر پزشکیان می‌دهند یا خیر. 🔻انتخاب نخستین حلقه یاران و همراهان، که قانونا بر عهده خود جناب دکتر پزشکیان است، ادامه کار را در عمل مشخص خواهد کرد. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۷ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸ده فرمان سعادت‌آفرین حضرت ولایت به دکتر پزشکیان 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری جناب دکتر پزشکیان ده توصیه کلیدی و نجات‌بخش و سعادت‌آفرین به ایشان داشتند که امیدوارم آنها را سرلوحه اندیشه و عمل خود و همکاران و همراهان خود کنند. 🔻 معتقدم تخطی از هر کدام از آنها، نه تنها ناکارآمدی دنیوی که عقاب اخروی را نیز در پی خواهد داشت: یک. استفاده از ظرفیت‌های مردمی: با مردم، در میان مردم و برای مردم بودن؛ دو. بهره‌گیری از ظرفیت علمی و عملی نیروهای بی‌شمار و فراوان خلاق، نوآور و مبتکر؛ سه. استفاده درست از ثروت‌های طبیعی سرشار کشور؛ چهار. برخورداری از روحیه جهادی، درست مثل شهید رئیسی و دولت سیزدهم؛ پنج. تعامل با سایر قوا و ارکان اداره کشور؛ شش. رعایت اولویت‌ها که نخستین آنها اقتصاد است و دومین آنها ارتباط با همسایگان و کشورهایی که در شرایط سخت و دشوار به ایران کمک کردند؛ هفت. بی‌اعتنایی به وسوسه‌های دو قطبی‌سازی؛ هشت. رهاکردن مجادلات انتخاباتی؛ نه. گره نزدن هیچ‌یک از مسائل کشور به موضوعات خارجی؛ ده. برخورد فعال و اثرگذار با مسائل جهانی، مثل شهید امیرعبداللهیان. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۷ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم ◾️درس‌های عاشورا 🔹قسمت اول 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اکنون محرم است و ماه درس‌ها و یاد آن حماسه‌های جاودان دوباره زنده می‌شود و درس‌های ماندگار و تازه‌ای به جمع شیعه می‌دهد. درسهای عاشورا متنوع و فراوان است. در این فرصت ماه محرم و صفر، ان شاءالله هر هفته به چند درس اشاره می‌کنم: ۱. برای عقیده و حق، باید فداکاری کرد و جان باخت تا جاودانه شد. ۲. مرگ شرافتمندانه، حیات ابدی است و زندگی با ذلت، مرگ تدریجی است. ۳. زندگی و عمر، فرصت کسب رضای خدا و حیات ابدی است، پس در همه حال باید در پی آن بود. ۴. مرگ، پل عبور به سوی آخرت است، آن سوی پل هم، بهشت یا دوزخ است. بهشتی یا دوزخی بودن را اینجا انتخاب می‌کنیم. ۵. مرگ با عزت و افتخار، بهتر از حیات ذلیلانه است، چون عزت، حیات ابدی می‌آورد. ۶. شهادت، یک سلاح است و شهادت طلب، هرگز خلع سلاح نمی‌شود. ۷. اگر پیشوایی امت را فاسدان بی‌دین بر عهده بگیرند، اسلام و عدالت از بین می‌رود. ۸.وظالم اگرچه حاکم باشد، محکوم است و شکست خورده، و مجاهد مظلوم، اگرچه شهید شود، پیروز است و حاکم. قال الحسین علیه السلام؛ «هیهات منّا الذّله» ✔️ادامه دارد‌‌‌... 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۷ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢در زشتی وارونه‌نمایی! 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ صلى الله عليه و آله می‌فرماید: أشَدُّ الناسِ عَذابا يومَ القِيامةِ مَن يَرى الناسُ أنَّ فيهِ خَيرا و لا خَيرَ فيهِ؛ سخت‌ترين عذاب در روز قيامت از آن کسی است که مردم او را آدم خوبى بدانند، اما هيچ خوبى و خيرى در وجود او نباشد. 🔹بهومیل هرابال (Bohumil Hrabal) از نویسندگان مشهور اهل چک، در جمله‌ای حکمیانه می‌گوید: «برای خیانت هزار راه وجود دارد ولی هیچ‌کدام به اندازه‌ی «تظاهر به دوست داشتن» کثیف نیست 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۸ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️ مختارنامه و روضه معقول 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بسیاری از بخش‌های سریال مختارنامه، کار ساعت‌ها روضه را انجام می‌دهد. البته که بسیاری از روضه‌های آن، روضه‌های معقول است، نه محسوس. ان‌شاءالله شفاعت خاص اهل بیت علیهم‌السلام شامل حال داود میرباقری و دست‌اندرکاران این سریال بشود. روضه معقول، روضه‌ای است که حواس انسان، آن را درک نمی‌کند و فقط عقل است که باید عمق آن را ادراک کند. یکی از سوزناک‌ترین روضه‌های معقول، کلام امیرمؤمنان علیه السلام است که فرمود: «الدَّهْرُ انْزَلَنِی ثُمَّ انْزَلَنِی، ثم انْزَلَنِی حَتَّى یُقال معاویة وَ عَلى» روزگار آنقدر مرا تنزل داد که مردم مرا با معاویه مقایسه کردند و گفتند: معاویه و علی [کدام یک برترند؟!!!] برای این کلام، ساعت‌ها بلکه سال‌ها باید گریست! 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۸ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ چشم ما در دیدن نعمت‌ها «نزدیک‌‌بین» نیست. در بسیاری از اوقات، نعمت‌ها باید از ما دور باشد یا دور بشود تا آن را ببینیم. البته سیر و سفر و سیاحت برای انسان لازم است، اما در بسیاری از موارد، زیبایی‌های شهر خودمان را که ممکن است کم نباشد را نمی‌بینیم و فرسنگ‌ها طی می‌کنیم تا زیبایی‌های شهرهای دیگر را ببینیم. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۹ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون خانواده محترم شهیدان شوریابی (وفّقکم الله لمرضاته) سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدّار دریافت خبر رحلت بانوی مؤمنه و متعبده، ام الشهداء مرحومه حاجیه خانم فاطمه زعفرانیه، مادر بزرگوار شهیدان والامقام قربانعلی و مرادعلی شوریابی، که دامان تربیتش یگانه فرزندانی را پرورد که با نثار خون پاکشان درخت انقلاب اسلامی را آبیاری و تنومند ساختند، موجب تألم و تأثر گردید. قطعا آن بانوی صالحه در اجر جهاد و شهادت فرزندانش سهیم و عندالله ماجور است. بدینوسیله ضایعه وارده را به خاندان شهیدپرور شوریابی و وابستگان و عموم مردم انقلابی و ولایت‌مدار شهرستان ملارد که در این ضایعه به سوگ نشستند، تسلیت عرض نموده و از بارگاه بلند باری برای آن مرحومه حشر با فرزندان شهیدش و ساکن شدن در اعلی علیین، و برای دیگر بازماندگان سوگوار صبر و اجر مسئلت می‌نمایم. اللهم احشرها مع اولیائک الکرام و الذین انعم الله علیهم من الصدیقین و الشهداء و الصالحین و حسن اولئک رفیقا حسین انجدانی ۲۵ محرم الحرام ۱۴۴۶ ه.ق مصادف با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ه.ش حوزه علمیه تهران 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
۹ مرداد ۱۴۰۳