eitaa logo
تَأَمُّلات
290 دنبال‌کننده
96 عکس
87 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📍تَأَمُّلات 🗒 گاه نوشته‌های 🖊 حسین انجدانی ▫️سربازی از خیل عاشقان حضرت خامنه‌ای کبیر در حوزه علمیه ▫️عضو تحریریه مدادالفضلاء و کانون نویسندگان حوزوی ✔️ روحانیت ناچار به نوشتن است... 📥ارتباط با ما: @A_taammolat
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسمِ الّلهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ ملت بزرگ و بزرگوار ایران اسلامي سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدّار ۱. شما با حضور پرنشاط و شکوهمند خویش در صحنه‌ی سرنوشت، در روز پانزدهم تیرماه سال جاري، مایه‌ی عزت، اقتدار، و اعتلای مکانت نظام اسلامي و موجب استواري و سرفرازي میهن اسلامی شدید. این اقدام شما الحق درخور ستایش و کرنش است؛ جزاکم الله خیر جزاء المحسنین. ۲. به جناب مستطاب آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ملت، که اعتماد اکثریّت را در به عهده گرفتن سکان اجرایی کشور به کف آوردند تبریک و تهنیت عرض نموده و دعا می‌کنیم به حرمت ایام سوگواري آل الله علیهم السلام، خداوند منان توفیق خدمت خالصانه به کشور عزیز، ملت فهیم، نظام مقدّس، و شریعت غراء را نصیب این برادر ارجمند بفرماید. ۳. از یکان یکان نامزدهای این دوره‌ی انتخابات، و حامیان و هواداران مخلص آنان نیز بجهت تقبل و تحمل زحمات و تلاش مسؤولانه به انگیزه‌ی خدمت به میهن و ملت قدرداني و سپاسگزاری می‌کنم؛ بي‌تردید آنانکه با خلوص نیت و اخلاق‌مدارانه وارد این صحنه‌ی خطیر شدند، عندالله ماجورند. ۴. طبق قانون و شرع، منتخب اکثریّت که مورد تنفیذ مقام ولایت امر قرار می‌گیرد، رئیس جمهور همه‌ی ملت است؛ لهذا بر همه‌ فرض است که در جهت حفظ مصالح کشور، تامین منافع ملي، و قیام و اهتمام به وظائف خطیری که قانون بر عهده‌ی وي نهاده است از او صمیمانه حمایت کنیم. تکلیف دیگر نامزدها و هواداران بزرگوارشان در این امر مضاعف است. به هر حال: اینک تلاطم و طوفان انتخابات پایان یافته است و نوبت وحدت و انسجام ملي و همدلي و همراهي انقلابي است. ۵. چنانکه زعیم حکیم امت و رهبر فرهمند انقلاب اسلامی دام ظلّه تاکید فرموده‌اند، توقع می‌رود که رئیس جمهور معزز از همه‌ی ظرفیّت‌ها از جمله استعداد و استطاعت دیگر نامزدها برای پیشبرد امور کشور در دوره‌ی مسؤولیت خویش کمال بهره‌برداری را بفرمایند، و فروتنانه تقاضا می‌شود: با برنامه‌ریزي و اولویت‌گذاری و اغتنام فرصت، رفع دغدغه‌های معیشتی مردم و نگرانی‌های فرهنگی جامعه، مهار تورّم و نرخ ارز، افزایش ارزش پول ملي، جهش تولید، اشتغال و ازدواج جوانان، تامین مسکن ارزان قیمت برای طبقات محروم، مبارزه‌ی قاطع با فساد اقتصادي، اصلاح نظام اداری، و در یک جمله تحقّق عدالت همه جانبه چنانکه وعده فرموده‌اند را در دستور کار خویش قرار دهند. ۶. در خلال فعالیّت‌های انتخاباتي، در کنار زیبایی‌های دل‌انگیز و ستودني بسیاری که روی داد، مع الاسف از سوی برخی افراد برخی اقوال و افعال ناپسندی که اخلاق‌شکن، و احیانا خلاف شرع، و دون شأن نظام اسلامی و ملت بزرگ و نامزدهای بزرگوار و عزیز بود، نیز سر زد، که سخت تلخ و رنج‌آور بود؛ امید می‌رود ضمن اتخاذ تصمیمات قانوني لازم و تدابیر مدیریتی فراخور، از سوی مبادی امور، جهت پیشگیری از تکرار آن در موارد مشابه، برای التیام و جبران آثار سوء اینگونه رفتارها و گفتارها، از سوی مجامع ذی‌صلاح، اهل حلّ و عقد و خیرخواهان نظام تدبیر و تلاش درخوری صورت پذیرد. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی، و جنّبنا عما لاتحب، واجعل عواقب امورنا خیراً، و اهدنا الی السّداد، فإنک خیر موفق و هاد. کمترین طلاب، حسین انجدانی ۱ محرم الحرام ۱۴۴۶ ه.ق مصادف با ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ه.ش حوزه علمیه تهران 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️مؤلفه‌هاي عرفان و معنویت حسینی 🔹 قسمت دوم: خيرخواهي و خدمت 🔸بخش اول 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عرفان و معنویت حسيني، عرفان و معنویت خدمت، محبت، خيرخواهي و فداکاري نسبت به خلق است. منطق حسين علیه السلام اين است که نياز ديگران به ما، از نعمت‌هاي الهي است که بايد به استقبال آن رفت. و در اين راه نبايد هرگز احساس ملالت و خستگي کرد: «إِنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَيْكُمْ‏ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ. فَتَتَحَوَّلَ إِلَى غَيْرِكُم» در بخشي از دعاي عرفه، از خداوند مي‌خواهد: «اقْضِ‏ لَنَا الْخَيْرَ وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَهْلِ الْخَيْر؛ خداي براي ما خير مقرر کن و ما را از اهل خير قرار ده» علیه السلام در وصيت‌نامه‌ خود خطاب به محمد حنفيه نوشت: «من براي خوشگذراني و خودخواهي و فساد و ظلم قيام نکرده‌ام؛ فلسفة قيام من تلاش در جهت رستگاري و خير و مصلحت امت پيامبر است؛ من مي‌خواهم امر به معروف و نهي از منکر کرده و به سيرة جدم رسول‌الله عمل کنم» وقتي بني‌اسد مي‌خواستند پيکر بي‌سر ابي‌عبدالله را دفن کنند، در کنار همة زخم‌هايي که بر بدن مبارک آن حضرت وارد شده بود، بر روي دوش آن حضرت آثار زخم کهنه مشاهده کردند؛ از امام زين العابدين علت را جويا شدند، آن حضرت فرمود: «اين آثار بردوش کشيدن صدقات و مايحتاج زندگي زنان بي‌سرپرست، يتيمان و تنگدستان است که آن حضرت در مدينه انجام مي‌داد.» ✔️ ادامه دارد.‌‌.. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه‌ نامه‌های حسینی 🔹قسمت دوم: چرایی قیام در نامه‌ای به بزرگان بصره 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حضرت سیدالشهداء از مکه مکرمه خطاب به برخی از بزرگان و ذی‌نفوذان بصره (یعنی افرادی همچون مالك بن‌مِسْمَع بكري، اَحْنف بن‌قَيْس، مُنْذِر بن‌جارود، مَسْعُود بن‌عمرو، قَيْس بن‌هَيْثَم و عمرو بن‌عبيدالله بن‌مُعَمَّر،) درباره فلسفه قیام و نتیجه همراهی با قیام، نامه نوشتند. علیرغم آنکه هیچکدام از افراد فوق‌الذکر از شیعیان نبودند و حتی بعضاً سابقه تقابل با امیرمؤمنان علیه السلام و همراهی با دشمنان آن حضرت را هم داشتند، در عین حال امام حسین علیه السلام به منظور اتمام حجت و همچنین تبیین اهداف قیام و پیشگیری از تلاش‌های بنی‌امیه در تحریف اهداف و مقاصد اصلی قیام به همراه فرستادن پیک‌ها و نمایندگان مطمئنی برای تک‌تک این افراد نامه نوشتند. در نامه‌ای که برای این بزرگان نگاشتند، متذکر چند نکته شدند: بعد از حمد الهی و توجه دادن به عظمت و شأن و اهداف رسالت پیامبراکرم، به صراحت نوشتند که ما اهل بیت شایسته‌ترین افراد برای خلافت بعد از ایشان بودیم؛ اما برای جلوگیری از تفرقه امت و به منظور محافظت از اصل اسلام، دربرابر غصب خلافت، کوتاه آمده و سکوت کردیم. و در ادامه در جمله‌ای کوتاه، توصیفی عمیق و ریشه‌ای از شرایط فرهنگی و اجتماعی آن روزگار ارائه داده و می‌فرماید: وَ أنَا أدْعُوکُم الي کِتابِ الله وَ سنة نبیه فانّ السنّة قَد اميتَتْ وَ إنّ البدعة قَد أحييتْ؛ شما را به کتاب خدا و سنّت پيامبر او دعوت مي‌کنم. زيرا سنّت مرده و بدعت زنده‌ شده است. و سپس ضمن دعوت آنان به پیوستن به قیام حسینی، راه احیای سنت و سیره پیشبرنده، انسانی و تعالی‌جویانه پیامبر اکرم و راه دستیابی به صلاح و فلاح و بهروزی را تبعیت از خود و پیوستن به قیام حسینی علیه ظلم و ستم بنی‌امیه می‌داند و می‌فرماید: إنْ تَسمَعُوا قَولي وَ تُطيعُوا أمْري أهْدِکُم سَبيلَ الرّشَاد. اگر سخنان مرا گوش دهيد و دستور مرا اطاعت کنيد، شما را به راه راست هدايت مي‌کنم. ✔️ ادامه دارد... 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢حکمرانی ولایی و باور به انتخابات 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انتخابات اخیر ریاست جمهوری را می‌توان یکی از افتخارآمیزترین انتخابات‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی دانست. برگذاری دو دور انتخابات در سراسر کشور، در کمتر از یک هفته آن هم با امنیت و آرامش کامل، گواهی گویا بر اقتدار، صلابت و استحکام نظام ولایت و حکمرانی اسلامی و مدیریت الهی امام خامنه‌ای است. در هیچ جای دنیا نمی‌توان سراغ داشت حکومتی که کمتر از پنجاه روز بعد از شهادت یکی از محبوب‌ترین و خدوم‌ترين رئیس جمهورهای تاریخ آن، دو انتخابات را با فاصله کمتر از یک هفته در سراسر کشور، در امنیت و اقتدار کامل برگذار کند. و هیچ حکومتی، جز نظام ولایت را نمی‌توان سراغ گرفت که همه امکانات رسانه‌ای و تبلیغی خود را بالسویه در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهد به گونه‌ای که با فراغ بال و در یک فرصت مناسب دیدگاه‌ها و رویکردها و برنامه‌های خود را با مردم در میان بگذارند. و مردم نیز با شنیدن برنامه‌های نامزدهای مختلف و بررسی و سنجش آنها نامزد مطلوب خود را انتخاب کنند. 🔸خدای بزرگ را بابت نعمت جمهوری اسلامی و نعمت نظام ولایت و نعمت رهبر فرزانه و حکیم انقلاب شکرگزاریم. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢دکتر پزشکیان و وعده‌های انتخاباتی ♦️قسمت اول 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برخی از مخالفان دکتر پزشکیان در تلاش‌اند که بگویند ایشان یک نامزد بی‌برنامه و بی‌وعده بوده است. نکته جالب این است که عده نه چندان کمی از مدافعان ایشان نیز هر چند به انگیزه دیگری، همین ادعا را دنبال می‌کنند و می‌گویند ایشان هیچ قول و قراری با مردم در میان نگذاشته است! و هیچ تعهدی نسبت به حل مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نداده است و همه چیز را به نظر کارشناسان ارجاع داده است! اما بدون تردید این ادعاها همگی خلاف واقع‌اند. ۱۶ میلیون نفری که به ایشان رأی داده‌اند، هرگز چنین نظری نداشته و چنین فهمی از سخنان جناب دکتر پزشکیان نداشته‌اند! مگر می‌شود ۱۶ میلیون‌ها انسان آگاه و مختار به هیچ رای دهند؟! بلکه حقیقت آن است که دلیل اصلی گرایش ۱۶ میلیون نفر به جناب دکتر پزشکیان اولاً، موافقت با برنامه‌های ایشان؛ ثانیاً، احساس قدرت عملی در ایشان برای اجرایی کردن آنها؛ و ثالثاً، احساس صداقت در گفتار ایشان نسبت به وعده‌هایش بوده است. ایشان نیز کراراً شرافت و اعتبار و آبروی خود را ضامن صداقت و عمل به وعده‌هایش می‌دانست. ✔️دکتر پزشکیان کراراً و با استنادات فراوان به کلمات امیرمؤمنان علیه السلام تاکید کردند که می‌خواهند الگویی از حکومت عدل علوی را محقق کنند؛ او می‌گفت: «من بارها گفته‌ام مسیر من مسیر مولا علی(ع) است» به نظر می‌رسد حتی گرایش برادران اهل سنت به جناب دکتر پزشکیان نیز به دلیل صداقتی بود که در ایشان برای الگوگیری از حکومت عدل علی می‌دیدند. ✔️او قول داد که هرگز اجازه نخواهد داد کسی در گوشه و کنار کشور، سر گرسنه بر بالین نهد؛ او گفت: «من نخواهم گذاشت فقرا و محرومین گرسنه سر را به بالین بگذارند» ✔️او تصریح کرد که من از پولدارها خواهم گرفت و به محرومان خواهم داد: «در ارتباط با یارانه‌ها طبیعی است نباید به من و آدم‌هایی که ماشین آنچنانی سوار می‌شوند یارانه بدهند. باید از اینها که پولدارند بگیرند و به محرومان بدهند.» ✔️او قول داد که در دولت او همه مردم از امکانات اقتصادی و آموزشی و رفاهی برابر برخوردار خواهند بود: «در آموزش و بهداشت باور دارم باید همه از امکانات برابر و عادلانه برخوردار باشند.» ✔️او چندین و چند بار با نمایش نمودار تورم سال‌های اخیر، تصریح کرد که الان تورم کشور ۶۰ درصد است و از طرفی قول داد که حقوق همه کارکنان دولت را مطابق با تورم سالانه افزایش خواهد داد. (یعنی افزایش ۶۰ درصدی حقوق همه کارکنان دولت را برای امسال وعده داد. و سال‌های آینده نیز به تناسب تورم، حقوق‌ها را افزایش خواهد داد) ✔️او گفت برخلاف سخن کسانی که در ستادش فعالیت می‌کنند هیچ تغییری در قیمت بنزین و آب و برق و گاز نخواهد داد. بلکه خطاب به مردم تصریح کرد: «دروغ بزرگ افزایش قیمت بنزین برای تخریب آرای سرنوشت‌ساز شما مردم عزیز طراحی شده است.» و در مقابل این اعتراض که خود شما قبلا گفته‌اید هر لیتر بنزین باید قیمتش ۲۰ یا ۲۵ هزار تومان باشد گفت: «آن موقعی که حرف بنزین ۲۵ هزارتومانی را زدم که من در دولت نبودم.» 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️مؤلفه‌هاي عرفان و معنویت حسینی 🔹قسمت دوم: خیرخواهی و خدمت 🔸بخش دوم 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زیست اسلامی، خیرخواهی و خدمت به خلق است. در منطق اسلام همه آفریده‌های الهی، به مثابه فرزندان و اهل و عیال خداوند هستند و به همین دلیل محبوب‌ترین آدمیان نزد خداوند کسانی‌اند که بیشتر خیر و منفعت را برای آفریده‌های خداوند داشته باشند: شخصي از رسول‌اکرم(ص) پرسيد: «مَنْ أَحَبُّ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ؟» آن حضرت در پاسخ فرمودند: «أَنْفَعُ النَّاسِ لِلنَّاسِ» این حقیقت را در گفتار و کردار امام حسین علیه السلام نیز مشاهده می‌کنیم: ۱. منطق حسين اين است که نياز ديگران به ما، از نعمت‌هاي الهي است که بايد به استقبال آن رفت. و در اين راه نبايد هرگز احساس ملالت و خستگي و افسردگي و دلتنگي کرد. ۲. کسي نزد امام حسين بود و معتقد بود که در خدمت‌رساني به مردم و گره‌گشايي از کار آنان بايد ميان خوبان و بدان و شايستگان و ناشايستگان تفکيک قائل شد، به همين دليل به آن حضرت عرض کرد، کار خير و خدمت را بايد براي کسي انجام داد که شايستگي و اهليت آن را داشته باشد و نه نسبت به هر کسي زيرا «إِنَّ الْمَعْرُوفَ إِذَا أُسْدِيَ إِلَى غَيْرِ أَهْلِهِ ضَاعَ» به این معنا که کار خوب اگر نسبت به نااهل صورت گیرد، هدر رفته است. اما امام علیه السلام چنین نگاهی را نادرست دانست و فرمود: «لَيْسَ كَذَلِكَ وَ لَكِنْ تَكُونُ الصَّنِيعَةُ مِثْلَ وَابِلِ الْمَطَرِ تُصِيبُ الْبَرَّ وَ الْفَاجِرَ؛ چنین نیست؛ کار خوب همچون باران زیاد و تند است که بر نیک و بد می‌بارد.» یعنی در خدمت به خلق محاسبات عقیدتی و قومیتی و ملی و صنفی و امثال آن را باید کنار گذاشت. ✔️ ادامه دارد... 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه‌ نامه‌های حسینی 🔹قسمت سوم: بیان ویژگی‌های حاکم و حکومت اسلام‌پسند در پاسخ به نامه‌های اهل کوفه 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ وقتی مردم کوفه متوجه عدم بیعت امام حسین علیه السلام با یزید ملعون و هجرت آن حضرت از مدینه به مکه شدند، در قالب‌های مختلف و با فرستادن پیک‌ها و نامه‌های متعدد از آن حضرت دعوت کردند که برای اقامه حکومت اسلامی و احیای سنت و سیره اجتماعی و سیاسی پیامبراکرم به کوفه برود. در مدت چند ماهی که امام علیه السلام در مکه بود به صورت مرتب دعوت‌نامه‌های فراوانی که با امضای همه بزرگان و بسیاری از مردمان کوفه نوشته می‌شد و با حرارت و جدیت فراوان از او می‌خواستند که ما پيشوايی نداريم، نزد ما بيا تا شايد خداوند به واسطه‌ی شما ما را بر محور حقّ گرد آورد. و یا عجله نما، چرا كه مردم منتظر شما هستند و جز شما به كسی توجّه ندارند. عجله، ‏عجله! باز هم عجله، عجله! و حتی عده‌ای چنین نوشتند که اگر نزد ما نيايی گنهكار هستی! آن حضرت به دلایل مختلفی، برای راستی‌آزمایی این دعوت‌ها و برای اطمینان از اینکه چنین دعوت‌هایی از روی محض هیجان و عواطف و احساسات نیست و بلکه متکی بر یک بنیان و باور فکری و اعتقادی است، عموزاده خود مسلم بن‌عقيل علیه السلام را (که به همراه امام حسين از مدينه به مكّه آمده بود) به عنوان نماينده و فرستاده خود انتخاب كرد. و در ضمن توصیه‌ها و سفارش‌های امنیتی و سیاسی ویژ‌ه‌ای که به او داشت، در نامه‌ای خطاب به مردم کوفه چنین نوشت: فلَعَمْرِي، ما الإمامُ إلَّاالحاكِمُ‏ بِالكتابِ، القائِمُ‏ بالقِسطِ، الدَّائِنُ بِدينِ الحَقِّ، الحابِسُ نفسَه عَلى ذاتِ اللَّهِ، وَالسَّلامُ؛ به جان خودم سوگند، امام و پيشوا كسي نيست مگر آن کس که به كتاب خدا عمل (و حكم) كند و به دادگستري و عدالت اقدام کند و به دين حقّ ملتزم باشد، و خود را وقف خدا كند. والسّلام. امام حسین علیه السلام در این جمله مختصر، اولاً، به صورت غیرمستقیم یکی از مهم‌ترین علل قیام خود علیه خلافت یزید بن معاویه را بیان کردند؛ ثانیاً، قصد خود برای برقراری حکومت را ابراز کردند؛ و بعداً‌ همین قصد را در مقابل حر بن یزید ریاحی و اصحابش با صراحت بیشتر ابراز کرد و فرمود: وَ نَحْنُ اهْلُ الْبَيْتِ اوْلى‏ بِوِلايَةِ هذَا الْامْرِ مِنْ هؤُلاءِ الْمُدَّعينَ ما لَيْسَ لَهُمْ وَ السّائِرينَ فيكُمْ بِالْجَوْرِ وَ الْعُدْوانِ . ثالثاً، ایده خود را نسبت به شرایط و ویژگی‌های حاکم و حکومت اسلام‌پسند بیان کردند: نرم‌افزار حکومت و حکمرانی اسلام‌پسند، کتاب الهی و هدف آن اقامه عدل است و حاکم و حکمران نیز کسی نیست و نمی‌تواند باشد جز باورند به دین حق و شخص پرهیزگار و پارسا یعنی کسی که کنترل هواهای نفسانی خود را در اختیار داشته باشد و همه خواسته‌های خود را با خواسته‌های الهی تنظیم کند. ✔️ ادامه دارد... 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢دکتر پزشکیان و وعده‌های انتخاباتی ♦️قسمت دوم 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ از دیگر وعده‌های انتخاباتی مهم و جذاب جناب دکتر پزشکیان این بود که: ✔️«ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد.» ✔️او گفت متعهد به اجرایی‌سازی برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نظام است. ✔️او گفت در سیاست خارجی معیار و محور او، رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است؛ ✔️او به صراحت گفت راه شهید رئیسی را ادامه خواهم داد؛ در مساله مسکن تصریح کرد: «نه تنها راه شهید رئیسی در مسکن را پیگیری می‌کنم؛ بلکه آمایش سرزمینی را هم که در سیاست‌های مقام معظم رهبری هست به شدت پیگیری می‌کنم. اگر آمایش سرزمینی را دنبال نکنیم آینده تهران با فاجعه روبرو خواهد شد.» ✔️او به صراحت و به درستی، این قانون که اجازه واردات خودروهای خارجی دست دوم را می‌دهد، خلاف کرامت و عزت و شأن مردم دانست و وعده داد: «من واردات خودرو را آزاد می‌کنم» ✔️او تصریح کرد که «بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند و باید بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.» ✔️او خود را ذوب در ولایت دانست و به صراحت فریاد زد «از اول گفتیم که سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را طی خواهیم کرد. در نتیجه امکان ندارد که ما قانون را اجرا نکنیم.» ✔️او به صراحت در مقابل این سخن که می‌خواهد دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی باشد می‌گفت «این یک تهمت است». من هیچ نسبتی با آنها ندارم. اگر در ستاد انتخاباتی من می‌آیند خودشان آمده‌اند و بنده هم می‌خواهم رأی مردم را داشته باشم و از هر کسی که به ستادم بیاید استقبال می‌کنم. اما راه من با راه آنها متفاوت است. من مطیع سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری‌ام. من مجری اسناد بالادستی‌ام و آنها را باور دارم. و ... و در آخرین مناظره انتخاباتی خود هم تصریح کرد: «تهمت می‌زنند که دولت چندم فلانی هستم در حالیکه خیلی از ستادهای شهید رئیسی و آقای قالیباف برای ما دارند کار می‌کنند.» ✔️او در آخرین مناظره انتخاباتی به صراحت گفت: «من تعهد می‌کنم تلاش کنم هیچ خانواده ایرانی نگران فرزند خود نباشد.» ✔️او به صراحت وابستگی حزبی خود را منکر شد و گفت این یک تهمت آشکار است که مرا وابسته به احزاب بدانند. ✔️او دائماً و کرارا بر صادق بودن خود با مردم تاکید کرد و صداقت را بزرگترین فضیلت حاکمان دانست و گفت هرگز به مردم دروغی نگفته و وعده دروغی هم نداده است و حتماً به همه وعده‌هایش عمل خواهد کرد. و در نخستین سخنرانی خود بعد از انتخاب شدن در حرم مطهر امام راحل گفت: «من در رقابت‌ها حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن حرف عمل کنم و بعد مشخص شود دروغ بوده است» 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️مؤلفه‌هاي عرفان و معنویت حسینی 🔹قسمت سوم و پایانی: مراقبة روزانة حسيني 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مراقبه توحیدمحورانه يکي از مهم‌ترين کارهايي است که يک عارف براي رسيدن به هدف، بايد انجام دهد؛ حتي در عرفان‌هاي کاذب و دروغيني مثل عرفان اشو و پائولو کوئليو که پر از انحراف و رفتارهاي غيرانساني‌‌اند، مراقبه‌هاي فراواني که بعضاً روزانه بيش از ۵ ساعت وقت را به خود اختصاص مي‌دهند، ذکر شده است. در عرفان اصيل اسلامي نيز شرط تکامل و رشد معنوي، داشتن مراقبه‌هاي منظم دروني و بيروني است. تمرين‌هاي معنوي فراواني در روايات و همچنين تراث معنوي اسلامي ذکر شده است که بايد در جاي خود مطالعه شود. روايتي از علیه السلام نقل شده است که مي‌توان آن را يکي از بهترين مراقبه‌هاي معنوي دانست؛ مراقبه‌اي که توجه به آن مي‌تواند فرد را به اوج عرفان و معنويت برساند: فردي از امام حسين سؤال کرد که «اي فرزند رسول‌الله، برنامة روزانة شما چيست؟ چگونه صبح خود را آغاز کرده‌اي؟» امام در پاسخ فرمود: صبح خود را با اين باورها آغاز مي‌کنم: پروردگاري بالاي سرم است؛ آتشي در پيش رويم؛ مرگ منتظر من است؛ به تک‌تک اعمال من حسابرسي خواهد شد؛ مي‌دانم که در گرو اعمال خود هستم؛ مي‌دانم که به همة خواسته‌هايم نمي‌رسم؛ مي‌دانم که همة‌ ناخوشي‌ها را نمي‌توانم از خود دفع کنم؛ مي‌دانم که امور عالم به دست خداوند است؛ «فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَنِي وَ إِنْ شَاءَ عَفَا عَنِّي فَأَيُّ فَقِيرٍ أَفْقَرُ مِنِّي.» همانطور که ملاحظه می‌کنید مهم‌ترین شاخصه سبک زندگی حسین‌پسند، توحیدمحوری و معادباوری و واقع‌بینی در زندگی است. خداشناسي عيني و کاربردي و تحقق‌يافته را مي‌توان در سبک زندگي امام حسين عليه السلام به وضوح مشاهده کرد. محصول و ثمره عینی توحیدمحوری و معادباوری در زندگی متوکلانه، رضایت‌مندی متعالیه و امید پیشبرنده به زندگی نمایان می‌شود. به همین دلیل امام حسین می‌فرماید: مي‌دانم که امور عالم به دست خداوند است؛ «فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَنِي وَ إِنْ شَاءَ عَفَا عَنِّي فَأَيُّ فَقِيرٍ أَفْقَرُ مِنِّي» گفتار و کردار و رفتار آدميان ممکن است در شرايط عادي تحت تأثير عوامل بيروني قرار گيرد و نتوانند به طور شايسته‌اي آيينة تمام‌نماي وجودي آنان به شمار آيند. همواره ممکن است غباري از موقعيت‌هاي اجتماعي و خانوادگي و هوا و هوس‌هاي دورانديشانه يا مصلحت‌سنجي‌ها و امثال آن بر چهرة سخن و سيره آدمي بنشيند و خود واقعي او را از ديد ديگران پنهان کند. اما وقتي به تعبير پاره‌اي از فيلسوفان اگزيستانس در موقعيت‌هاي مرزي (boundary situations) قرار مي‌گيريم، خود واقعي و اصيل ما نمايان مي‌شود. يکي از بزرگترين موقعيت‌هاي مرزي که بيانگر خود واقعي آدمي است؛ واپسين ساعات زندگي اوست. در چنان حالتي هويت واقعي فرد، باورها و ارزش‌هاي واقعي و زيستة او در چهره و سخنانش آشکار مي‌شود؛ حال بشنوید واپسين سخنان سيدالشهداء در گودال قتلگاه را: إلَهِى رِضًى بقَضَاكَ تَسلِيمًا لِأَمرِكَ‏ لا مَعبُودَ سِوَاكَ يَا غِياثَ المُستَغِيثِين‏ اين سخنان، چکيدة گويايي از سبک زندگي حسيني است. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه‌ نامه‌های حسینی 🔹قسمت چهارم: تحلیل جامعه‌شناختی قیام و اشاره به مأموریت الهی برای قیام در نامه‌نگاری با عبدالله بن جعفر 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عبدالله بن جعفر‌بن ابی‌طالب، پسر عموی امام حسین و همسر زینب کبری و پدر شهیدان عون و محمد، پیش از حرکت امام به سوی کوفه در نامه‌ای خطاب به آن حضرت چنین نوشت: تو را به خدا سوگند می‌دهم که از مکه خارج نشوی. من از کاری که آهنگ آن را داری بر تو بیمناکم و ترس آن دارم که خود و خاندانت در آن به هلاکت برسید. اگر تو امروز کشته شوی نور زمین خاموش خواهد شد، زیرا تو پرچم هدایت‌یافتگان و امیرمؤمنانی. در رفتن شتاب مکن زیرا من نیز به دنبال نامه هستم. والسلام امام حسین علیه السلام در پاسخ چنین نوشتند: أمَّا بعدُ، فَإنَّ كتابَكَ ورَدَ عَلَيَّ، فَقَرأتُهُ وفَهِمتُ ما فيهِ؛ اعلم أنِّي قد رأيتُ جَدِّي رَسولَ اللَّهِ صلى الله عليه و آله في مَنامي، فَأَخبرَني بِأَمرٍ أنَا ماضٍ لَهُ، كان لِيَ الأمرُ أوْ علَيَّ، فوَ اللَّهِ يابنَ عَمّ لو كُنتُ في جحر هامَّةٍ مِن هَوامِّ الأَرضِ لاستَخرجوني حَتَّى‏ يَقتُلوني، وواللَّهِ ليَعتَدُنَّ علَيَّ كما اعتَدَت اليَهودُ في يومِ السَّبتِ، والسَّلامُ. نامه تو را دریافت کردم؛ آن را خواندم و محتوای آن را دانستم. اما بدان که من جدم رسول‌الله(ص) را در خواب دیدم و از کاری به من خبر داد که باید آن را انجام دهم؛ چه به سود من باشد یا به زیانم. ای پسر عمو! به خدا سوگند اگر من در لانه‌ای از لانه‌های جنبندگان زمینی پنهان شوم، مرا خارج خواهند کرد تا به قتل رسانند؛ به خدا سوگند اینان به من ستم خواهند کرد همانطور که یهود نسبت به روز شنبه ستم کردند. و السلام. با نگاهی اجمالی به محتوای این دو نامه معلوم می‌شود که: اولاً، عبدالله بن‌جعفر باوری بسیار عمیق به جایگاه تکوینی و تشریعی امامت داشته است: نور زمین، روح هدایت و امیرمؤمنان از تعابیر بلندی است که در این نامه کوتاه در وصف امام ذکر می‌کند. ثانیاً، نگاه جامعه‌شناختی، سیاسی و آینده‌نگرانه عبدالله بن جعفر نیز در این نامه کاملاً‌ مشخص است؛ او نسبت به سرنوشت این قیام و حوادث اجتماعی، یک نگرانی واقع‌بینانه داشت. ثالثاً، پاسخ امام حسین علیه السلام نیز کاملاً شفاف و گویا است. از برنامه قطعی بنی‌امیه و یزیدبن معاویه برای از میان برداشتن و به شهادت رساندن آن حضرت تحت هر شرایطی خبر می‌دهد. طبیعتاً در چنین شرایطی حکمت اقتضا می‌کند که شهادتی فعالانه و مدبرانه و حکیمانه انتخاب شود و انتخاب آگاهانه این مسیر را مأموریتی از جانب رسول‌الله می‌داند. ✔️ ادامه دارد... 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢هزینه‌های پیشرفت و پسرفت 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نظم و نظام این عالم به گونه‌ای تدبیر شده است که هیچ امر رایگانی در آن وجود ندارد؛ هر کنش و حتی عدم کنشی هزینه خود را دارد. پس، برای رسیدن به تعالی و پیشرفت و دستیابی به اهداف و آرمان‌ها، لاجرم باید هزینه‌ کرد؛ در عین حال، باید دانست که هزینه‌های عقب‌ماندن و تلاش نکردن بسیار بیشتر از هزینه‌هایی است که برای پیشرفت و تعالی می‌دهیم. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه‌ نامه‌های حسینی 🔹قسمت پنجم: تبیین اهداف جاودانه قیام حسینی در نامه به سلیمان بن صرد و برخی دیگر از بزرگان کوفه 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ امام حسین علیه السلام در نامه‌ای به سُلَيمانَ بنِ صُرَد، مُسَيَّب بنِ نَجْبَة، رُفاعَةَ بنِ شَدَّادٍ، عبدِاللَّه بن والِ و برخی دیگر از شیعیان کوفه درباره ضرورت قیام علیه حکومت جائر چنین نوشتند: می‌دانید که رسول الله در زمان حیات خود فرمود: هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده، پیمان الهى را شکسته، با سنّت رسول خدا مخالفت ورزیده، و در میان بندگان خدا به ستم رفتار می‌کند و در عین حال، تلاش نکند که با گفتار و کردار خود، رفتار او را تغییر دهد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیاندازد. و سپس نوشتند: شما می‌دانید که این گروه (بنى امیّه) به طاعت شیطان پایبند شده؛ از اطاعات خداوند سرپیچى کرده‌اند؛ فساد را آشکار ساخته؛ حدود الهى را تعطیل کرده‌اند؛ بیت‌المال را به انحصار خویش درآورده؛ حرام خدا را حلال کرده؛ و حلال خدا را حرام شمرده‌اند. و من (که فرزند رسول خدایم) به قیام براى تغییر این اوضاع، از همه کس سزاوارترم. این نامه بسیار گویاست که قیام حسینی، هرگز منحصر به امام حسین نبوده و نیست؛ بلکه وظیفه‌ای عمومی برای تک‌تک مسلمانان در همه تاریخ است. خمینی کبیر نیز با تأسی از همین حرکت حسینی بود که انقلاب بزرگ خود علیه رژیم طاغوت را آغاز کرد. آرمان‌های انقلاب خمینی نیز همان آرمان‌های انقلاب حسینی بوده و هست: مبارزه با ظلم و ستم در گستره جهانی؛ احیای ارزش‌های دینی و اقامه حدود الهی. ماخد؛ مكاتيب الأئمة(ع)، ج‏3، ص۱۴۳ ✔️ ادامه دارد... 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️عاشورای آمریکایی و شيعيان انگليس پسند 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بدون شک هرانسانی، حتی اگر مسلمان هم نباشد، داستان کربلا و غربت و مظلوميت حسين و يارانش را بشنود يا بخواند، حتماً محزون و غمگين شده و توانايي جلوگيري از گريستن را ندارد. افزون براين، توصيه‌هاي زيادي به برپايي مجالس عزا و رثاي ابي‌عبدالله شده است؛ گريه بر مظلوم و گريه براي بي‌ياور ماندن ولي خدا و دين خدا، مي‌تواند عبرت‌آموز، محرک و نيروزا باشد. اما کساني بوده و هستند که بر اصالت اشک و گريه و رثا، بدون آنکه به انزجار از کفر و شرک و نفاق و ظلم منجر شود، تأکيد و اصرار داشته و دارند! اما دشمنان حسین و شیعیان حسینی چون مبارزه با اصل عاشورا و زدودن نام حسين را ممکن نمي‌دانند، تلاش مي‌کنند، حقيقت حسين و حقيقت عاشورا را نابود کنند. بعضا فلسفة قيام حسين را اين مي‌دانند که او مي‌خواست، مسيح‌وار (البته باز هم به قرائت مسيحيت جعلي)، قرباني گناهان امت و يا وسيله‌اي براي بخشش گناهان امت شود! اين نگاه متأسفانه در گذشته نيز وجود داشت، في‌المثل، ميرزا محمدباقر شريف طباطبائي در کتاب اسرار الشهادة، مي‌نويسد: آن حضرت «مي‌خواست كه كشته شود از براي اينكه مؤمنين اولين و آخرين بر او جزع كنند و گريه و زاري نمايند... تا به اين واسطه گناهان ايشان آمرزيده شود و گريه و اندوه ايشان كفارة گناه ايشان باشد... پس در واقع شهادت آن بزرگوار كفارة گناه جميع گناهكاران است». ملامهدي نراقي در كتاب محرق القلوب مي‌گويد: «امام حسين براي رسيدن به شفاعت كبرا، كه مقتضي استخلاص همة محبان و مواليان باشد به شهادت راضي شد تا اين مرتبه از براي او باشد و بدون شهادت وصول به اين مرتبه از براي او ممكن نبود. زيرا كه رفع كدورات معاصي امت و شفاعت ايشان موقوف بر خون و تألم ايشان است.» گفتني است برخي از روشنفكرنمايان معاصر، مثل مجيد محمدي در مقاله‌اي با عنوان «فرهنگ عاشورا در عصر سکولار» نيز همين تفسير مرگ فديه‌وار حسين را مناسب‌ترين تفسير با دنياي مدرن مي‌دانند! و در حال حاضر، شيعيان انگليس پسند و رسانه‌هاي غربي نيز تمام تلاش خود را در پررنگ کردن همين نگاه انحرافي به قيام حسيني به کار مي‌گيرند. نتيجة فاجعه‌آميز اين نوع نگاه نادرست به قيام حسيني اين بود که در روز عاشوراي سال ۱۳۳۰ ق، ۲۰۰نفر از سپاهيان روس، در ميدان مرکزي تبريز ثقة الاسلام تبريزي، از رهبران نهضت مشروطه، را دار مي‌زنند، اما ۲۰۰۰ نفر قمه‌زن، حاضر نيستند دربرابر اين ظلم کمترين اقدامي کنند و با اين بهانه که «آقا جان! اولارين توفنگي وار، آدمي اولْدُرَلْلَر؛ آقاجان آنها تفنگ دارند و آدم را مي‌كشند»، تن به چنان خفت و ظلمي مي‌دهند و نمي‌دانند که همان امامي که براي او قمه بر سر مي‌زدند، براي مبارزه با ظلم قيام کرده است! 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه‌ نامه‌های حسینی 🔹قسمت ششم: نامه به حبیب بن مظاهر و تلاش در جهت رنگین‌تر کردن حادثه عاشورا 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حَبیب بن مُظاهِر اَسَدی از یاران خاص امیرمؤمنان، امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام و از بزرگان کوفه بود. وی از سربازان و فداییان خاص امیرمؤمنان و از برجستگان گروه شرطة الخمیس بود. یعنی مأموران ویژه امیرمؤمنان که همواره گوش به فرمان حضرت بودند و آماده شهادت. از نظر علمی نیز از سرآمدان روزگار خویش بود: از بزرگان فقه و تفسیر و حدیث و جدل و مناظره به شمار می‌رفت. او از حافظان قرآن بود. او از نخستین کسانی بود که پس از مرگ معاویه علیه العنه به امام حسین علیه السلام نامه نوشت و او را برای برپایی حکومت اسلامی به کوفه دعوت کرد. امام حسین علیه السلام در مسیر حرکت به سوی کوفه و بعد از شهادت مسلم بن عقیل، نامه‌ای خطاب به حبیب بن مظاهر نوشتند: از حسین بن على بن ابى طالب به دانشمند فقیه، حبیب بن مظاهر؛ اما بعد، اى حبیب! تو قرابت ما را به رسول خدا مى‌دانى و ما را بهتر از هر کس دیگری مى‌شناسى. تو دارای اخلاق نیکو و اهل غیرت مى‌باشى؛ در فداکردن جان در راه ما دریغ مکن. جدم رسول خدا پاداش آن را در قیامت به تو عطا خواهد کرد. این نامه گویای چند نکته مهم است: ۱. جایگاه و شأن بزرگ و برجسته حبیب بن مظاهر؛ ۲. شفاف‌ بودن مسیر و سرنوشت انقلاب حسینی؛ ۳. تلاش امام حسین در جهت جذب پاکان و رنگین‌تر کردن حادثه عاشورا؛ ۴. انتظار رفتار انقلابی و مبارزه علمی از اهل اخلاق و غیرت؛ حبیب نیز به محض دریافت نامه، مسأله را با دوست صمیمی‌‌اش مسلم بن عوسجه در میان گذاشت. آن دو، مخفیانه از کوفه گریختند و در میانه راه کربلا، به امام حسین پیوستند. و نهایتا در روز عاشورا که فرماندهی جناح چپ لشکر امام را نیز برعهده داشت؛ پس از جنگی نمایان و کشتن بیش از ۶۰ نفر از بی‌وفایان کوفه، به شهادت رسید و پیکر مطهر او نیز در حرم حسینی و نزدیک به قبر مطهر امام حسین علیه السلام دفن شد. ✔️ ادامه دارد... 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸پرونده کرسنت، انتخابات، شایعه‌سازی، اتهام‌پراکنی، بازی با اعصاب مردم و نهایتاً بی‌اعتمادی مردم به نظام و دستگاه‌های نظارتی! 🔹چندین سال است که خبر مربوط به کرسنت به عنوان یکی از بزرگترین فسادهای صورت گرفته در دوران مسؤولیت مهندس زنگنه در وزارت نفت در صدر اخبار مربوط به فساد، مطرح می‌شود. در انتخابات اخیر نیز یکی از محورهای داغ مناظرات بود. 🔻جدیداً جناب دکتر جلیلی، که به عنوان شاخص‌ترین فرد در افشاگری نسبت به این فساد بزرگ شناخته می‌شود، خبر از نزدیک بودن صدور احکام نهایی مفسدان داده است. 🔸امیدواریم که قوه قضائیه، با قاطعیت و سرعت بیشتر احکام همه نقش‌آفرینان و حامیان این فساد بزرگ را به شکلی شفاف و پشیمان‌کننده و بازدارنده، صادر کند تا نظام مظلوم جمهوری اسلامی بیش از این متهم به مدارا با مفسدان نشود و یکبار برای همیشه تکلیف این پرونده مشخص شود. 🔻همانطور که جناب دکتر جلیلی گفته‌اند در حال حاضر تقاضای رسیدگی به این پرونده و سایر پرونده‌های فساد، دست کم پشتوانه‌ای چهارده‌میلیون نفری دارد. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️جهاد جهل‌‌زدايي؛ جهادي از جنس عاشورا 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ از جملة شاخصه‌هاي فکر و فرهنگ اسلامي و ايماني است. تلقي عامة مردم اين است که جهاد صرفاً در مبارزه با دشمنان بيروني و ايستادگي دربرابر حملة متجاوزان به سرزمين‌هاي اسلامي است. در حالي که جهاد در تفکر اسلامي گستره‌اي بسيار وسيع دارد. جهاد يعني تلاش مضاعف و خستگي‌ناپذير در زدودن موانع و گشودن راه‌هاي تعالي. مجاهدت و تلاش بي‌وقفه در مبارزه با دشمنان بيروني و دروني. به هر حال، این دنیا دنیای درگیری‌ها و تزاحمات است. برای دستیابی به اهداف باید جنگید. کوچکترین غفلتی ممکن است پیشیمانی ابدی به بار بیاورد. موانع و دشمنان را بايد از سر راه برداشت. يکي از مهم‌ترين جلوه‌هاي زيست مجاهدانه، جهاد مبارزه با جهل و ناداني و گمراهي است. که مي‌توان بارزترين جلوه آن را در و قيام حسيني علیه السلام ديد. آن حضرت تمام تلاش خود را براي بيداري‌سازي مردم به کار گرفت. به صورت آشکار و نهان مردم و بزرگان قوم را متوجه انحرافات بني‌اميه کرد. و حتي براي بيدارسازي مردم، جان خود را نيز فدا کرد. از جملة فقرات بلند امام حسين عليه السلام اين است که: و أَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ و مَنَحَ النُّصحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الضَّلَالَةِ وَ الْجَهَالَةِ وَ الْعَمَى وَ الشَّكِّ وَ الِارْتِيَابِ إِلَى بَابِ الْهُدَى وَ الرَّشَاد؛ و در دعوتش جای عذری باقی نگذاشت و از خیرخواهی دریغ نورزید و جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی و بي‌بصيرتي و شک و ترديد برهاند و آنان را به سوي باب هدايت و رشد بکشاند» اين نشان مي‌دهد که درگير شدن با جهل و جهالت کاري بسيار پرهزينه است؛ به ويژه آنگاه که فرد مجاهد تصميم داشته باشد با «جاهلان» نام و نشان دار، با سردمداران جهالت و ضلالت، مبارزه کند؛ بالاخص جايي که جهل و جهالت و جاهل لباس دين و ديانت بر تن کرده باشد. البته چنين جهادي آن قدر ارزش دارد که جان حسين بن علي علیهما السلام و عزيزترين انسان‌هاي روي زمين در راه آن فدا شود. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️السلام علیک یا ثار الله 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از اوصاف مشهور ابی‌عبدالله الحسین علیه السلام این است که او «ثار الله» است. امام صادق علیه السلام در زیارت‌نامه آن حضرت چنین می‌فرمود: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ؛ سلام بر تو ای خون خدا و فرزند خون خدا» در میان موجودات مادی، تنها موجودات ذي‌روح‌اند که خون دارند. و خون مایه حیات و نشانه حیات و دلیل حیات آنهاست. با استفاده از تشبیه معقول به محسوس گفته شده که حسين «خون خدا»ست؛ او ثارالله است؛ و اين يعني آنکه حسين نشانه الوهیت و دلیل الوهیت و مایه حیات و هستی خدا در میان مردمان و در پهنه‌ی تاريخ بشريت است. او نشانه‌ی جريان الوهيت در حيات بشري و روح الهی در کالبد بی‌جان انسانیت است. حسين جلوه‌ی تام ملکوت در عالم ناسوت و تجسم و تحقق عینی روح الهی است. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ◼️قیام حسینی در آیینه‌ نامه‌های حسینی 🔹قسمت هفتم و پایانی: جهان‌نگری حسینی در نامه به بنی‌هاشم 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از واپسین نامه‌های امام حسین علیه السلام نامه‌ای است که از سرزمین کربلا خطاب به برادرش محمدبن حنفیه و همه بنی‌هاشم نوشتند. سیدالشهداء در این نامه با کوتاه‌ترین الفاظ، بلندترین معنا را منتقل کرده و به زیبایی تمام جهان‌نگری و انسان‌نگری خود را بیان کرده است: بسم اللَّه الرَّحمن الرَّحيم‏ مِنَ الحُسَينِ بنِ عَلِيّ إلى مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ، و مَن قِبَلَهُ مِن بني هاشِم: أمَّا بَعدُ؛ فَكَأنَّ الدُّنيا لَم تَكُن، وَ كَأنَّ الآخِرَةَ لَم تَزَل، وَ السَّلامُ. از حسين‌بن‌على به محمدبن‌على و ديگر بنى‌هاشم. اما بعد، گویا دنيا اصلاً نبوده و گویا آخرت هميشه بوده. 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 آنتوان بارا؛ مسیحی حسینی! 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آنتوان بارا، نویسنده‌ای مسیحی است که بیش از بیست سال از عمر خود را صرف تدوین دو کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» (الحسین فی‌الفکر المسیحی) و «زینب صرخة أکملت مسیرة» (زینب؛ فریاد تکمیل‌کننده راه) کرده است و تاکنون ۷ بار به زیارت کربلا رفته و یکبار هم در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده است! آنتوان بارا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم درباره نقش در حرکت علیه السلام می‌گوید: «معتقدم اگر دین اسلام توسط حضرت محمد(ص) به وجود آمد و با امام حسین (ع) استمرار یافت، نهضت عاشورا نیز با امام حسین (ع) به وجود آمد و با حضرت زینب (س) استمرار یافت. امام حسین (ع) در نهضت و قیام عاشورا می‌توانست افراد دیگری را با خود همراه بکند اما حضرت زینب (س) را با خود همراه کرد چون آن شایستگی را در ایشان مشاهده کرده بود. در قصر یزید و قصر دارالاماره و ابن‌زیاد این حضرت زینب (س) بود که توانست آن آتش وجد و اشتیاق را همچنان فروزنده نگاه دارد. این نهضت برای این ادامه پیدا کرد چون یزید می‌خواست که تمام فرزندان پسر را از بین ببرد و به همین دلیل فکری برای حضرت زینب (س) نکرده بود، بنابراین حضرت زینب (س) از این فرصت استفاده کرد و توانست پیام‌رسان واقعه کربلا باشد.» 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴خامس آل‌عبا 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در عرف عامه، وصف «خامس آل‌عبا» فقط برای علیه السلام به کار برده می‌شود. در حالی که هر کدام از اصحاب کساء، به صورت مستقل و جداگانه، خامس اصحاب کسایند. به همین دلیل هم امام علی علیه السلام این وصف را برای خود به کار برده است. هم برای امام حسن به کار رفته است و هم برای امام حسین علیهما السلام؛ ۱. امیرمؤمنان در ضمن خطبه‌ البیان که در بصره ایراد کرد، خود را به عنوان خامس الکساء معرفی کرد: «أنا خامس الكساء». در یکی از زیارت‌نامه‌های امیرالمؤمنین علیه السلام هم نیز نقل شده است چنین می‌خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى صَاحِبِ الْحَوْضِ وَ حَامِلِ اللِّوَاءِ السَّلَامُ عَلَى خَامِسِ أَهْلِ الْعَبَاء» سیدابن طاوس نیز در یکی از زیارت‌نامه‌هایی که برای امام علی نقل می‌کند چنین آورده است: «السَّلامُ عَلَيْكَ يا خَيْرَ الشُّهَداءِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا آيَةَ اللَّهِ‏ الْعُظْمى، السَّلامُ عَلَيْكَ يا خامِسَ اهْلِ الْعَباءِ،...» ۲. ابن قولویه قمی رحمة الله علیه در کامل الزیارات می‌گوید محمدبن علی بن حنفیه وقتی به زیارت قبر امام حسن علیه السلام می‌رفت چنین می‌گفت: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ [يَا بَقِيَّةَ الْمُؤْمِنِينَ‏] وَ ابْنَ أَوَّلِ الْمُسْلِمِينَ وَ كَيْفَ لَا تَكُونُ كَذَلِكَ وَ أَنْتَ سَلِيلُ الْهُدَى وَ حَلِيفُ التَّقْوَى وَ خَامِسُ أَهْلِ الْكِسَاءِ...» ۳. در زیارت نامه امام حسین در روز عرفه که در المزار شهید اول نقل شده است، خطاب به امام حسین چنین می‌خوانیم: «أَنْتَ بَابُ الْهُدَى وَ إِمَامُ التُّقَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ خَامِسُ أَهْلِ الْكِسَاء...» در ضمن زیارت‌نامه دیگری که برای امام حسین نقل شده است، چنین می‌خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى خَامِسِ أَهْلِ الْكِسَاءِ السَّلَامُ عَلَى غَرِيبِ الْغُرَبَاء» 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
🔹یکی از ویژگی‌های تاریخی جبهه نفاق و تفرقه‌افکنی، «تقطیع سخنان» و «تحریف لفظی و معنوی» سخنان بزرگان جامعه بوده است. 🔸امیدوارم جناب عباس عبدی عالمانه و آگاهانه در دام روش منافقان نیفتاده باشد. 🔻نشانه انسانیت و جوانمردی آن است که وقتی اصل سخنان استاد میرباقری را مطالعه کردند و به اشتباه فاحش خود پی‌بردند، رسماً بابت چنین اهانتی به ایشان از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند. 🔹برای مطالعه اصل سخنان استاد میرباقری👇👇 https://iqna.ir/fa/news/4226502 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️راز غم سنگین ام البنین مادر عباس 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اصل مسألة انتخاب مادر حضرت به همسري از سوي اميرالمؤمنين و انتظاري که آن حضرت مطرح کرده بود، توقعاتي را در ميان اهل بيت نسبت به ام البنین و فرزندانش یعنی حضرت عباس و برادرانش ايجاد کرده بود. زیرا آن حضرت از برادرش عقیل که نسب‌شناس بود خواست تا همسری از خاندان اصیل و دلیر و پهلوان عرب برایش انتخاب کند چرا که می‌خواهد فرزندی دلیر برایش به دنیا آورد: انظر الى امرأة قد ولدتها الفحولة من العرب لأتزوجها فتلد لي غلاما فارسا، عباس چهارم شعبان ۲۶ هجري به دنيا آمد. ام البنين نيز خيلي به خودش مي‌باليد از اينکه از سوي علي براي به دنيا آوردن فرزنداني شجاع و برومند انتخاب شده است. اينکه کسی چون علي او را از خاندان فحوله (پهلوانان) مي‌ناميد. نکتة ‌ديگر اينکه آنگونه که در برخي از تواريخ آمده است، امام علي خود شخصا آموزش‌ تيراندازي و شمشيرزني را به عباس داده بود. توصيه اسلام نسبت به ورزش‌هاي تيراندازي و اسب سواري و شمشيرزني را خودش عمل مي‌کرد و نسبت به فرزندانش به اجرا در مي‌آورد. اين مسأله نيز طبيعتاً توقعات را از عباس بالا برده بود. کسي که توسط قوي‌ترين شمشيرزن و مبارز و مجاهد عرب آموزش ديده است. باتوجه به این دو نکته شاید بتوان حدس زد که بعد از حادثه عاشورا، ام البنین بیش از دیگران احساس غم و اندوه می‌کرد. و هر روز به قبرستان بقیع می‌رفت و با ناله بسیار جانسوزی در سوگ فرزندانش چنین می‌گفت: يا من رأى العباس كر على جماهير النقد و وراه من أبناء حيدر كل ليث ذي لبد انبئت أن ابني اصيب برأسه مقطوع يد ويلي على شبلي أمال برأسه ضرب العمد لَوْ كَانَ سَيْفُكَ فِي يَدِيْكَ لَمَا دَنَا مِنْهُ أَحَدٌ ای که عباس را دیدی حمله می‌کرد بر توده‌های فرومایه و از فرزندان حیدر هم شیران دلیری دنبال او بود خبردار شده‌ام که به سر فرزندم ضربت وارد شده درحالی‌که بریده دست بود وای بر من بر شیر بچه‌ام که ضربت عمود سرش را خمیده کرد اگر شمشیرت در دستت بود کسی نمی‌توانست به تو نزدیک شود 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 | نیروی مقاومت بُوَد دست علمدار 🎤 امشب؛ مداحی حاج محمود کریمی در شب تاسوعا در حسینیه امام خمینی. 🏴 🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢تفرقه‌افکنی، از شگردهای همیشگی جبهه کفر و نفاق 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از شگردهای همیشگی جبهه کفر و نفاق، ایجاد انشقاق، تفرقه و اختلاف در جبهه حق است. آنان حتی تا مرحله ایجاد تفرقه میان فرزندان علی هم طمع می‌ورزند! به همین دلیل، شمر لعنت الله علیه، در شب عاشورا تلاش کرد با ارائه امان‌نامه به فرزندان ام‌البنین آنان را در مقابل فرزند رسول‌الله و فرزندان زهرا قرار دهد! او با این کار در واقع می‌خواست ناامنی و ناثباتی در یاران ابی‌عبدالله ایجاد کند، و اراده آنان در پایداری بر مواضع حق را متزلزل کند! توضیح آنکه: وقتی شمر از سوی عبیدالله بن زیاد مأموریت مواجهه با ابی‌عبدالله الحسین را در سرزمین کربلا دریافت کرد، از او خواست تا امان‌نامه‌ای برای ابی‌الفضل عباس و برادرانش در اختیار او قرار دهد! او شب عاشورا به پشت خیمه‌های ابی‌عبدالله آمد و عباس و برادرانش را صدا زد و گفت: «خواهرزاده‏‌های ما كجايند؟ من برای شما امان‌نامه آورده‌ام!» [امّ‏‌البنين خواهر شمر نبود، اما هر دو از قبيله كِلاب بودند و به اين مناسبت فرزندان او را خواهرزاده خواند]. عباس و جعفر و عثمان و عبدالله، از شنیدن این سخن شرمگین و خجلت‌زده شدند و سرهای خود را پایین انداختند و سکوت کردند. امام علیه السلام به آنان فرمود پاسخش را بدهید هر چند فاسق است. بیرون آمدند و در پاسخ او گفتند: «لعنت خدا بر تو و آن امانی [كه برای ما آورده‏ ای]، اگر واقعاً تو دايی ما بودی آيا حاضر می شدی که ما در امان باشيم و فرزند رسول‌خدا در امان نباشد 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️عاشوراي حسيني؛ عاشوراي حماسه 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نگاه حماسي به عاشورا و قيام حسيني، در تاريخ تشيع، نگاهي تقريباً نو، اصيل، عميق و واقع‌بينانه به حادثة عاشورا است. نگاه حماسي و سياسي به نهضت حسيني توانست بزرگ‌ترين انقلاب قرن، ايران، و يک نهضت بي‌نظير و الگوساز را پديد بياورد. اين نگاه نخستين بار توسط مرحوم آيت‌لله کاشاني مطرح شد اما نتوانست نهادينه بشود و در ميان مردم رواج يابد: در سال ۱۳۲۶ (۷۷ سال قبل؛ مصادف با تأسيس رژيم جعلي اسرائيل) كه هيأت‌هاي عزاداري به منزل ايشان رفتند وي در جمع آنان خطابه‌اي عاشورايي ايراد كرد: «آقاياني كه براي عزاداري گرد هم آمده‌ايد آيا مي‌دانيد چرا حسين‌بن‌علي تن به شهادت داد. اينكه گفته مي‌شود كه فقط براي شفاعت امت خود بوده، بي‌جاست. آن بزرگوار دشمن كساني است كه پشت پا به مقصد مقدسش مي‌زنند و از هتك نواميس اسلام خودداري ندارند. آيا بر روضه‌خواني فواحش شهر اثري مترتب است؟ حسين مي‌خواست بازار ظلم و تعدي را، كه رواج يافته بود، از بين ببرد و مردم را درس شهامت و فداكاري بدهد. حسين مي‌خواست به مردم بفهماند كه نبايد زير بار ظلم و جور رفت و در راه احقاق حق بايد دريغ نداشت. حسين براي جلوگيري از اوضاع و احوالي نظير آنچه امروز ما داريم، تن به شهادت داد. اگر ما درس فداكاري را از حسين فرا گرفته بوديم، گرفتار اوضاع غيرقابل تحمل امروزي نمي‌شديم... آقايان اگر شما در كربلا بوديد و نالة حسين را مي‌شنيديد آيا آمادة همراهي با آمال و هدف مي‌شديد يا خير؟ اگر واقعا آمادة كمك به حسين بوده‌ايد، پس چرا حالا، حاضر به متابعت از دين و روش مقدس او نيستيد؟... وضع مسلمانان در زمان يزيد بهتر از حالا بود: كفار به مسلمين باج و خراج مي‌دادند ولي حالا بر سر ما مي‌كوبند. اسلام رو به توسعه مي‌رفت و حالا رو به زوال است. وضع اجتماعي ما امروز به مراتب بدتر از زمان يزيد شده است...» در ادامة اين حرکت امام راحل عظیم الشأن امت با همکاري برخي از شاگردان روشن‌انديش خود همچون شهيد مطهري کوشیدند این نگاه اصیل و درست به عاسورا را در جامعه شیعه رواج دهند و عاشورا را آنگونه که بوده است به مردم معرفي نمایند. و بدین وسیله توانستند بزرگترین "انقلاب اسلامی" همه دوران‌ها را پدید آورند. يکي از انقلابي‌ترين، انقلاب‌سازترين و افشاگرانه‌ترين سخنراني‌هاي ، عليه رژيم ستم‌شاهي در عصر عاشوراي ۱۳۸۳ قمري مصادف با ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ در مدرسة علمیه فيضية قم انجام گرفت. (صحيفة نور، جلد ۱، صفحه ۵۵ و ۵۶) 🔺کانال تَأَمُّلات را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314