eitaa logo
تَأَمُّلات
436 دنبال‌کننده
87 عکس
67 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📍تَأَمُّلات 🗒 گاه نوشته‌های 🖊 حسین انجدانی ▫️سربازی از خیل عاشقان حضرت خامنه‌ای کبیر در حوزه علمیه ▫️عضو تحریریه مدادالفضلاء و کانون نویسندگان حوزوی ✔️ روحانیت ناچار به نوشتن است... 📥ارتباط با ما: @A_taammolat
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴مراقبت از محیط زیست از نگاه قرآن و روایات 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در قرآن کريم از گياهان و درختان بسيار سخن به‌ ميان آمده و خداوند سبحان به برخي گياهان سوگند خورده است: (و التین و الزیتون). خداوند متعال، همان‌گونه که زمين و آسمان و آنچه را که در آنهاست، مسخّر انسان فرموده و به امانت در اختيار او نهاده و به او حق بهره‌برداری داده است، مسؤوليت نگه‌داری و آبادانی زمين و طبيعت را نيز بر عهده‌ی او گذاشته است. «أَنْشَأَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فيها؛ (هود، آيه 61) شما را از زمين پديد آورد و خواست که آبادانش داريد.» بدون تردید، از جمله مصادیق آباد ساختن زمين و نگه‌داری از نعمت‌های الهی، کاشت و مراقبت از گياهان، درختان و کشتزارهاست. در احادیث معصومان علیهم السلام نیز از آسیب‌رساندن به گیاهان و نابود کردن درختان و محیط زیست به شدت نهی شده است: پیامبر اکرم(ص) در بخشی از فرمان خود درباره رفتار سپاهيان اسلام، حتی در سرزمين دشمن می‌فرمايند از آتش زدن، غرق کردن و قطع و نابود کردن درختان و کشتزارها، جز در مواقع اضطرار، پرهيز کنيد: وَلاَ تُحْرِقُوا النَّخْلَ وَلاَ تُغْرِقُوهُ بِالْمَاءِ وَلاَ تَقْطَعُوا شَجَرَةً مُثْمِرَةً وَلاَ تُحْرِقُوا زَرْعاً. از اميرمؤمنان علیه السلام، نيز چنین نقل شده است که کيفر کسی که بدون ‌دليلی موجه چهارپايی را بکشد، يا درختی را قطع کند، يا کشتزاری را تخريب و يا چاه يا نهر آبی را تخريب کند، جريمه‌ی نقدی و شلاق است: عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام: أَنَّهُ قَضَي فِيمَنْ قَتَلَ دَابَّةً عَبَثاً أَوْ قَطَعَ شَجَراً أَوْ أَفْسَدَ زَرْعاً أَوْ هَدَمَ بَيْتاً أَوْ عَوَّرَ بِئْراً أَوْ نَهْراً أَنْ يُغْرَمَ قِيمَةَ مَا اسْتَهْلَکَ وَأَفْسَدَ وَيُضْرَبَ جَلَدَاتٍ نَکَالاً. امام صادق علیه السلام نیز کيفر چنين کاری را عذاب الهی دانسته‌ و می‌فرمایند: «لاَ تَقْطَعُوا الثِّمَارَ فَيَبْعَثَ اللَّهُ عَلَيْکُمُ الْعَذَابَ صَبّاً؛‌درختان ميوه را قطع نكنيد، كه خداوند بر سر شما عذاب فرو مى‌ريزد.» 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
✅ انتشار و انعکاس پیام مکتوب حجت الاسلام حسین انجدانی به نمایندگان منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تحت عنوان سخنی با وکلای ملت در دوازدهمین دوره مجلس، در مجله‌ی نویسندگان حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران، ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
✅ انتشار و تبلیغ کانال تَأَمُّلات، صفحه‌ی شخصی حسین انجدانی عضو تحریریه مدادالفضلاء و کانون نویسندگان حوزوی در کانال حوزه‌های علمیه (بزرگترین کانال حوزوی کشور) ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 ندای فرشته منادی در هر شب جمعه 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در باب شب جمعه ما روایات متعددی داریم؛ یک روایت از پیامبراکرم(ص) است که حضرت فرمود: «إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یُنْزِلُ مَلَکاً إِلَی السَّمَاءِ الدُّنْیَا کُلَّ لَیْلَةٍ فِی الثُّلُثِ الْأَخِیرِ»؛ خداوند در هر شب، در ثلث آخر شب، فرشته‌ای را به آسمان دنیا فرو می فرستد؛ «وَ لَیْلَةَ الْجُمُعَةِ فِی أَوَّلِ اللَّیْلِ»؛ شب جمعه هم که می‌شود از اوّل شب می‌فرستد؛ «فَیَأْمُرُهُ فَیُنَادِی»، به او فرمان می‌دهد، پس او ندا می کند. حالا نداهایش چیست؟ 🔹 «هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِیَهُ»؛ 🔺 آیا درخواست کننده‌ای هست که من درخواستش را اجابت کنم؟ 🔹 «هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَیْهِ»؛ 🔺آیا توبه کننده ای هست که توبه اش را بپذیرم؟ 🔹«هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ»؛ 🔺آیا کسی هست که طلب آمرزش کند و او را بیامرزم؟ 🔹«یَا طَالِبَ الْخَیْرِ أَقْبِلْ»؛ 🔺ای کسی که طالب خوبی ها هستی، روی بیاور؛ 🔹 «یَا طَالِبَ الشَّرِّ أَقْصِرْ»؛ 🔺ای کسی که نعوذبالله به سمت شرّ داری می روی، دست بردار. 🔹«فَلَا یَزَالُ یُنَادِی بِهَذَا إِلَی أَنْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ»؛ 🔺این فرشته آن قدر ندا می کند تا سپیده دم بدمد. 🔹 «فَإِذَا طَلَعَ الْفَجْرُ عَادَ إِلَی مَحَلِّهِ مِنْ مَلَکُوتِ السَّمَاءِ» 🔺وقتی که فجر طالع می شود، برمی گردد به همان محلّ خودش که ملکوت آسمان است. 📚بحارالأنوار  ج ۳ ص ۳۱۴ پ.ن؛ در آخرین شب جمعه‌ی ماه شعبان المعظم، از حضور مؤمنان و مخاطبان محترم بسیار تمنای دعا دارم و دعاگوی ایشان می‌باشم. 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
✅ انتشار و تبلیغ کانال تَأَمُّلات، صفحه‌ی شخصی حسین انجدانی عضو تحریریه مدادالفضلاء و کانون نویسندگان حوزوی در کانال‌های پنجگانه حوزوی (خبر طلاب، دیوار طلاب، معیشت و شهریه، اطلاعیه‌های طلاب، شهریه و اخبار امین) ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژگی‌های ماه شعبان در کلام حضرت آیت‌الله جوادی آملی حفظه‌الله 🤲 اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ماه شعبان مَنِه از دست قدح، کاین خورشید از نظر تا شبِ عیدِ رمضان خواهد شد... 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶بخش‌هایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) در توصیف ماه رمضان 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است. ۲. ماهی است که از همه ماه‌ها ارزشمندتر و با فضیلت‌تر است. ۳. روزهایش ارزشمندترین روزهاست. ۴. و شب‌هایش با فضیلت‌ترین شب‌هاست. ۵. و ساعت‌هایش از همه‌ی ساعت‌ها ارزشمندتر و ارجمندتر است. ۶. ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شده‌اید. ۷. و خدا شما را در این ماه گرامی داشته است. ۸. نَفَس‌های شما در ماه رمضان تسبیح است. ۹. و خوابتان عبادت خداست. ۱۰. و عمل شما مورد قبول درگاه خداست. ۱۱. و دعایتان در این ماه عزیز مستجاب است. ۱۲. با نیت‌های درست و دل‌های پاک، خواسته‌هایتان را از خدا بخواهید. ۱۳. و بخواهید که شما را در این ماه به روزه‌داری توفیق دهد. ۱۴. و نیز به تلاوت قرآن موفق سازد. ۱۵. انسان شقی کسی است که در این ماه مورد بخشش و آمرزش خدا قرار نگیرد. ۱۶. با گرسنگی و تشنگی این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت بیفتید. ۱۷. و به فقرا و محرومان صدقه بدهید. ۱۸. در ماه رمضان به بزرگانتان احترام کنید. ۱۹. و به کودکان و افراد کوچک‌تر، از هیچ محبتی دریغ نورزید. ۲۰. در این ماه بیشتر صله‌ی رحم نمایید. ۲۱. زبان خود را از گفتار ناپسند و زشت نگهدارید. ۲۲. و از آنچه خدا بر شما حلال نکرده است، چشمانتان را ببندید. ۲۳. و آنچه را که شنیدنش بر شما حلال نیست، گوش ننمایید. ۲۴. و به یتیمان مهر و محبت کنید تا بر یتیمان شما مهربانی کنند. ۲۵. و از گناهانتان توبه کنید. ۲۶. به هنگام نماز، دو دست خود را به دعا به پیشگاه خدا بلند کنید. ۲۷. چه آن که آن لحظه‌ها بهترین لحظه‌هاست. ۲۸. خداوند در آن لحظات با مهر و لطف بر بندگان می‌نگرد. ۲۹. و اگر از او درخواست کنند، جواب می‌دهد. ۳۰. و وقتی او را بخوانند، لبیک می‌گوید. ۳۱. و دعای آنان را اجابت می‌کند. ای مردم! جانتان در گرو اعمال‌تان است، با طلب مغفرت از خدا، آزادش کنید. ۳۲. و شانه‌های شما از وزر و وبال گناه و زشتی‌ها سنگینی می‌کند، با سجده‌های طولانی، آن وزر و وبال را سبک کنید. ۳۳. بدانید که خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که نمازگزاران و سجده‌کنندگان را عذاب نکند. ۳۴. ای مردم! هر کسی از شما روزه‌دار مؤمنی را افطار دهد، چنان است که گویا بنده‌ای را آزاد کرده، و خداوند از لغزش‌های گذشته‌اش می‌گذرد. یکی عرض کرد! ای رسول خدا، همه ی ما قدرت افطاردادن و سیرکردن شکم افراد را نداریم. پیامبر(ص) فرمود: پیامبر فرمود: حتی اگر شده با تکه‌ای خرما یا جرعه‌ای آب، آتش را از خود دور کنید. ۳۵. ای مردم! اگر کسی در این ماه اخلاق خودش را نیکو و اصلاح کند، جواز عبور از پل صراط برای او خواهد بود. ۳۶. و آن کسی که در این ماه بر زیردستان خود آسان گرفته و سخت‌گیری نکند، خداوند حساب را بر او آسان می‌گیرد. ۳۷. و کسی که در این ماه مردم از شرش در امان باشند، خداوند در قیامت غضب خود را از او باز می‌دارد. ۳۸. و کسی که یتیمی را نوازش نماید، در قیامت مورد نوازش خداوند خواهد بود. ۳۹. و کسی که صله‌ی رحم کند، خداوند رحمتش را در قیامت بر او فرومی‌فرستد. ۴۰. و کسی که قطع رحم کند، خداوند رحمتش را در قیامت از او دور دارد. ۴۱. و کسی که یک نماز مستحبی به قصد اطاعت و بندگی به جا آورد، خداوند برات آزادی از آتش جهنم را برای او صادر می‌کند. ۴۲. و کسی که یک واجب را انجام دهد ثواب هفتاد واجب به او داده می‌شود. ۴۳. و کسی که در این ماه بر من زیاد درود فرستد، خداوند کفه‌ی میزان عمل نیک او را در قیامت سنگین می‌کند. ۴۴. و کسی که یک آیه در این ماه از قرآن تلاوت کند، پاداش یک ختم قرآن را خواهد داشت. ۴۵. ای مردم، درهای بهشت در این ماه باز است، از خدا درخواست کنید که آن را بر روی شما نبندد. ۴۶. و درهای جهم بر روی شما بسته است، از خداوند بخواهید که آن را بر روی شما نگشاید. ۴۷. و شیطان در این ماه درغل و زنجیر است، از خداوند بخواهید که او را بر شما مسلط نکند. 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴قوانين 🔹قسمت دهم: گشودگي به تجربه 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انسان اخلاقي کسي است که: ۴۲. از تجربه‌هاي جديد استقبال مي‌کند. گشودگي به تجربه از ويژگي‌هاي فرزانگان و حکميان و اخلاقيان است. اينان همواره تجربه‌هاي جديد را دوست دارند. زيرا به خوبي مي‌دانند که اولاً، دوري از تجربه‌هاي جديد به رکود يا جمود فکري مي‌انجامد. و به تعبير باربارا تاکمن در کتاب «تاريخ بي‌خردي»، «رکود يا جمود فکري، کشتزاري بارور براي بي‌خردي است.» ثانياً، تجربه، نوعي علم است؛ و هيچ انسان خردمندي هرگز راه آموختن حقايق جديد را بر خود نمي‌بندد. تعصب و خشک‌مغزي، محروم ساختن خود از حقايق را در پي دارد. ۴۳. انسان‌هاي اخلاقي، هرگز اهل تعصب و خشک‌مغزي نيستند؛ چرا که نتيجه چنين حالتي، چيزي جز محروم ساختن خود از حقايق نيست؛ توجه: گشودگي به تجربه و استقبال از انديشه‌ها و سبک‌هاي جديد، هرگز به معناي پذيرش بدون تأمل آنها و پيروي کورکورانه از آنها نيست؛ انسان اخلاقي کسي است که ضمن استقبال از تجربه‌هاي جديد، بهترين آنها را برمي‌گزيند: «فَبَشِّرْ عِباد الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب‏؛ (زمر، 18) پس بندگان مرا بشارت ده! همان كسانى كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏كنند؛ آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.» و به تعبير امام علي(ع): «ثَمَرَةُ التَّجْرِبَةِ حُسْنُ الِاخْتِيَار؛ ثمره تجربه، انتخابِ خوب است» ✔️ادامه دارد... 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊خدایا ما بندگان ضعیف هستیم... 🔹امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه): «ما بندگانی هستیم که هیچ نداریم. ما هیچیم و هرچه هست تویی. ما اگر چنانچه خلاف می‌کنیم نادانیم تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن، به‌طوری‌که با رضای تو وارد بشیم در آن. خدایا تو ما را لیاقت بده که در این مهمانی که از ما کردی به‌طور شایسته وارد بشیم. خدایا این ایران که از همه‌ اطراف به او هجوم شده‌است برای اسلام، این ایران را تو تقویت کن.» 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ الَّذِي أَنْزَلْتَ فِيهِ الْقُرآنَ وَ افْتَرَضْتَ عَلَى عِبَادِكَ فِيهِ الصِّيَامَ‏... رمضان، دعوتی است معنوی و ما میهمان عرش خدا هستیم. رمضان، فرصت استفاده از نفحات ربّ است. رمضان، بهار جان‌های خداجوست و باران کرامت شهر الله، روز و شب بر کویر دلها می‌بارد و یاد خدا، صفابخش دل‌های عاشقان شب زنده‌دار است. رمضان را باید آیینه‌ای بسازیم، پیش رویمان تا در آن، چهره‌ی باطن و سیمای اخلاق خویش را به تماشا بنشینیم. رمضان، ماه گریز از خویش و التجاء به خداست. فصل بازیابی خودِ گمشده است. ایام تقویت اراده است و مهار زدن به تمنیّات و مالک نفس شدن. رمضان فراغتی است برای انس و خلوت و یاد و مناجات. رمضان ماه قرب است، ماه یافتن و رسیدن... حلول پر خیر و برکت ماه رمضان المبارک، بر همه مسلمانان و مخاطبان محترم کانال گرامی باد و در اولین سحر ماه ضیافت الهی، از حضور مؤمنان عاجزانه التماس دعا داشته و رمضانی مملو از انقلاب و تقرب به ذات اقدس پروردگار را برای ایشان مسئلت می‌نمایم. محتاج دعای روزه‌داران و شب زنده‌داران حسین انجدانی ۱ رمضان المعظم ۱۴۴۵ ه‌.ق مصادف با ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ه.ش حوزه علمیه تهران 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴نکته‌ای در باب فرهنگ: (به بهانه حادثه بیمارستان قم) 🔸«قسم به چشم تو ما مست و خصم هشیار است» 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حادثه بیمارستان قرآن و عترت قم و موج‌سواری رسانه‌ای دشمنان داخلی و خارجی و دوستان نادان و البته پرمدعای رسانه‌ای که مع‌الاسف در اغلب بزنگاه‌ها به مثابه سربازان رایگان دشمن عمل می‌کنند، نشان داد که دشمنان فرهنگ و عفت و غیرت ما، نه به خواب رفته‌اند و نه از اقدامات خود در جهت حرمت‌زدایی از مقدسات و عفت‌زدایی از جامعه ذره‌ای کوتاه آمده‌اند: «وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم‏» (بقره، ۱۲۰) آنان بسیار حساب‌شده و با برنامه توانسته‌اند، مدیران و کنشگران فرهنگی و تربیتی جامعه ما (وحتی بخش نه‌چندان اندکی از روحانیت) را به گوشه رینگ برده و از گردونه‌ تأثیرگذاری فرهنگی خارج کنند. پوشش رسانه‌ای حادثه بیمارستان قم نشان داد که دشمنان هر زمان که اراده کنند می‌توانند با آفرینش یک حادثه کوچک، موجی جدید در جامعه ایجاد کنند و ماهی مراد خود را صید کنند و حساسیت‌های فرهنگی جامعه را روز به روز کم‌رنگ‌تر و کم‌رنگ‌تر کنند. 🔻به عنوان یک کنشگر فرهنگی جزء معتقدم قوه عاقله فرهنگ جامعه (البته اگر اساساً چنین قوه‌ای در حال حاضر وجود داشته باشد) بسیار معیوب و بیمار و از کار افتاده است! نیاز به یک درمان اساسی دارد. مسئولان فرهنگی ما در تولید اسناد بالادستی فرهنگی توانا و چیره‌دستند! اما در عرصه عقلانیت کاربردی و کاربردی‌سازی اسناد تولیدی، ناتوان و ناکارآمد! 🔸راهبرد فرهنگی مجلس و دولت ما در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، به ویژه گسترش بی‌حجابی و در تقویت بنیان‌های فرهنگ اسلامی ایرانی معلوم نیست. (البته اگر اساساً چنین راهبردی وجود داشته باشد). بیش از یک سال است که عملاً قوانین پیشین را از کار انداخته و در حال تدوین لایحه‌ای جدید‌ند! لایحه‌ای که به احتمال بسیار زیاد در حکم «نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب» خواهد بود. 🔹اقتدار در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی وجود ندارد (البته اگر اساساً اعتقاد و اراده‌ای نسبت به این موضوع وجود داشته باشد) ♦️جامعه فرهنگی ما از سردرگمی و بی‌برنامگی و بلاتکلیفی شدیداً رنجور و کلافه و خسته است. 🔸جامعه در حال انس گرفتن با بیماری مزمن و کُشنده بی‌عفتی و بی‌حیایی و بی‌غیرتی است. 🔹شیوع بی‌عفتی و بی‌غیرتی، نتیجه‌ای جز شیوع بی‌دینی نخواهد داشت. افتخار به بی‌حجابی و بی‌حیایی به سرعت به افتخار به بی‌دینی و الحاد تبدیل خواهد شد! 🔻باید بیدار شد؛ و الله همه ما مسؤولیم؛ دشمن به لایه‌های زیرین و ریشه‌ای فرهنگ ما وارد شده است! باید از خواب غفلت بیدار شد! تا دیر نشده است باید برای ناکارآمدی نهادهای عریض و طویل فرهنگی و اجتماعی فکری کرد! «دولتی‌کردن فرهنگ» و «حکومتی کردن دفاع از فرهنگ» از اشتباهات مهلکی بوده است که متأسفانه در سالیان گذشته شروع شده و الان به اوج خود رسیده است و آثار مخرب آن را همگان می‌بینیم! باید کار را به خود مردم و نهادهای مردمی سپرد. 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢«هم‌صدایی ...» با «رسانه وهابیان» در «ماجرای بیمارستان»! 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸کلیپی از یک شبکه رسانه‌ای معاند، که اساساً به هدف آتش‌افروزی در کشور و ایجاد اختلال شناختی در میان مردم ایجاد شده است، منتشر می‌شود. محتوای کلیپ چیزی نیست جز هتاکی آشکار یک زن مکشفه علیه یک روحانی جوان؛ قاپیدن گوشی روحانی جوان از سوی یکی از همراهان آن زن هتاک؛ در کنار متانت و آرامش روحانی جوان! حتی رئيس بیمارستان مربوطه هم می‌گوید همان ابتدا به این طلبه جوان گفتیم اگر می‌خواهی شکایت کنی ما مقدماتش را فراهم کنیم (یعنی مثلا پرونده را تشکیل دهیم و اظهارات شهود ماجرا را در اختیار قرار دهیم) اما آن طلبه‌ی جوان کریمانه و بزرگ‌منشانه می‌گوید: «نه شکایتی ندارم؛ قصدی جز خیر نداشته‌ام») 🔻اما بلافاصله، مثل همیشه لاشخورهای سیاسی و دینی همگی به صف می‌شوند و علیه دین و ارزش‌های دینی و روحانیت و ... قلم‌فرسایی و عقده‌گشایی می‌کنند. 🔹نکته تعجب‌آور و البته تأسف‌آمیز این ماجرا هم‌صدایی و همراهی و همزبانی عجیب عده‌ای از «روحانیان سنتی» با «ایران‌ اینترنشنال وهابی» و «بی‌بی‌سی لندنی» و سایر رسانه‌های معاند و دشمنان قسم‌خورده اسلام و روحانیت است! تعجب ماجرا این است که چطور عده‌‌ای از متلبسان به لباس روحانیت، بدون هیچ تحقیق و تفحصی با ژستی دینی و اخلاقی و به بهانه دفاع از هویت حوزه با اسلام‌ستیزان و انقلاب‌ستیزان و حوزه‌ستیزان همصدا می‌شوند؟ و خبر جهت‌دار و تفرقه‌افکنانه آنها را «منبع تحلیل» خود قرار می‌دهند؟ و آن طلبه مظلوم و باوقار و متین را نماد استبداد دینی معرفی می‌کنند؟! 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸رفتار طلبه جوان بیمارستان قم، نمونه‌ای از متانت و بردباری اسلامی 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹در ماجرای کلیپ هتاکی یک زن مکشفه علیه یک طلبه جوان در بیمارستان عترت و قرآن قم، یکی از اموری که کمتر به آن توجه شد، متانت و بردباری و آرامش طلبه جوان در برابر شدیدترین نوع هتاکی و بی‌حرمتی و فحاشی از سوی یک زن مکشفه بود. 💐درود خدا بر این طلبه جوان که با تأسی از ائمه معصومین علیهم‌السلام به ویژه امام سجاد و امام باقر علیهما السلام نمونه‌ای عینی و عملی از اخلاق اسلامی را به نمایش گذاشت. کاری که بسیاری از مدعیان اخلاق و ادب از انجام آن عاجزند. 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ندای الهی، در هر شب ماه رمضان به بندگانش 🔺خداوند در هر شب از ، ۳ بار این را به بندگانش می‌گوید... 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴روزه ظاهر و روزه باطن 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در روایتی از علیه السلام چنین نقل شده است: «صَوْمُ الْقَلْبِ خَيْرٌ مِنْ صِيَامِ اللِّسَانِ وَ صَوْمُ‏ اللِّسَانِ خَيْرٌ مِنْ صِيَامِ الْبَطْنِ؛ روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است» در این روایت از سه لایه و سه سطح روزه‌داری سخن به میان آمده است. در ادبیات عرفانی ما از این سه سطح با عنوان اهل شریعت، روزه اهل طریقت و روزه اهل حقیقت یاد شده است. ملاحسین نویسنده کتاب روضة الشهداء و همچنین کتاب لب لباب مثنوی در عباراتی کوتاه سطوح مختلفی از روزه‌داری را به زیبایی بیان می‌کند: «روزه در شريعت امساک است از مفطرات و در حقيقت اعراض است از التفات به جميع کائنات وگفته‌اند: روزة جسد باز ايستادن است از طعام و روزة دل نگاهداشتن دل است از وساوس آثام، روزة روح، عدم التفات به کل انام و روزة سر، استغراق در بحر مشاهده است علي الدوام و آنکه روزة صورت دارد، افطار او در شب باشد و آنکه روزة معني دارد افطار او در وقت لقاي رب باشد که صوموا برؤيته و افطروا برؤيته.» وی سپس در قالب یک دو بیتی تفاوت روزه ظاهر و روزه معنی و باطن را بیان می‌کند: روزه‌ی ظاهر هست امساک طعام روزه‌ی معنی توجه دان تمام اين، دهان بندد که چيزی کم خورد و آن ببندد چشم و غيرش ننگرد خدایا به حق خالص‌ترین مهمانانت در این ماه عزیز، لذت «روزه قلب» را به ما بچشان. 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴قوانين 🔹قسمت يازدهم: 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸انسان اخلاقي کسي است که ۴۴. در کارهاي عمدة زندگي خود، از ديگران مشورت مي‌گيرد؛ زيرا اولاً، خودش را عقل‌ کل نمي‌داند؛ بلکه دانش و تجربه خود را ناقص و ضعيف مي‌شمارد؛ زان که با عقلي چو عقلي جفت شد مانع بعد فعلي و بد گفت شد عقل با عقل دگر دو تا شود نور افزون گشت و ره پيدا شود ثانياً، مي‌داند که در گفتگو و مشورت با ديگران احتمال بيشتري براي انکشاف حقيقت وجود دارد؛ مشورت عقل و انديشه را روشنايي مضاعف مي‌دهد؛ زيرا مشورت چيزي جز مشارکت در عقول و انديشه‌هاي دلسوزان و افراد بي‌طرف نيست. امام علي(ع) فرمودند: «مَنِ اسْتَبَدَّ بِرَأْيِهِ هَلَكَ وَ مَنْ شَاوَرَ الرِّجَالَ شَارَكَهَا فِي عُقُولِهَا» مشورت ادراک و هشياري دهد عقل‌ها مر عقل را ياري دهد اين خردها چون مصابيح انور است بيست مصباح از يکي روشنتر است ثالثاً، مي‌داند که استبداد در تصميم‌گيري از مهمترين لغزشگاه‌هاي انديشه و عمل است. رابعاً، مشورت حتي با زيردستان، موجب تربيت اخلاقي و عقلاني آنان مي‌شود. خامساً، از برکات مشورت با ديگران، تقويت حس نرم‌خويي و انعطاف‌پذيري در انسان است. سادساً، مشورت با ديگران موجب تقويت روحية همدلي و همياري اجتماعي و ايجاد حس مسؤوليت در ديگران مي‌شود. ✔️ادامه دارد... 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سال ۱۴۰۲ را با همه روزهایش دوست داشتیم... چون سایه‌ی شما بالای سرمان بود آقا جان... سایه‌‌تان مستدام 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
🔸 حجت الاسلام عضو تحریریه مدادالفضلاء و کانون نویسندگان حوزوی، در پیامی نوروزی فرارسیدن بهار طبیعت و سال یکهزار و چهارصد و سه شمسی را تبریک گفت. 🔰سرسبزی زمین بعداز خواب زمستانی را نشانه‌ای کوچک از رستاخیر بزرگ معرفی می‌کند و از ما می‌خواهد همسو با تغییرات طبیعت، درون خود را نیز با نور ایمان و قرآن، بهاری و سرسبز کنیم. 📌از تدبیرگر کائنات و تحویل‌کننده ساعات، قلبی روشن‌بین و دیده‌ای حق‌بین و حالی خدابین برای همگان مسئلت می‌کنم. 📎مشروح این پیام را تا دقایقی دیگر در کانال مطالعه نمایید. 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ يَا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ يَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَال قرآن کریم تحولات طبیعت را نشانه‌ای از قدرت و عظمت و حقانیت خداوند دانسته و از انسان‌ها می‌خواهد که در اطراف حکمت‌های این تحولات و تغییرات تعقل کنند. همچنین سرسبزی زمین بعد از خواب زمستانی را نشانه‌ای کوچک از رستاخیر بزرگ معرفی می‌کند و از ما می‌خواهد همسو با تغییرات طبیعت، درون خود را نیز با نور ایمان و قرآن، بهاری و سرسبز کنیم. انتخاب اعتدال بهاری به عنوان عید از جانب نیای پاک ایرانیان و درآمیختگی آن با نظافت و دید و بازدید و زدودن کینه‌ها و کدورت‌ها در سایه نشاط و انبساط روحی، نشان از درک دقیق نیاکان از زمان و زمین دارد و رایحه هدایت پیام آوران الهی از آن به مشام می‌رسد. هم آغاز و هم انجام سال یکهزار و چهارصد و سه شمسی، در تقارن با نهم رمضان المبارک و ماه ضیافت الهی سامان بسته است. این رخداد خجسته را به فال نیک گرفته و امید می‌بریم مایه‌ی بهارانگی و شکوفش جان مؤمنان باشد. بدینوسیله فرارسیدن نوروز باستانی و بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن را محضر جان جهان حضرت ولیعصر روحی لک الفداء، زعیم حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای متع الله المسلمین بطول بقاء وجوده الشریف، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه‌های علمیه، ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی و همه‌ی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض نموده و از بارگاه بلند باری می‌خواهم به همه ما وجودی سازگار و سامانمند عطا کند و همانگونه که فی‌الواقع طبیعت و فطرت و شریعت همسو و سازگارند، ما نیز این سازگاری را درک کنیم و با عمل به تک‌تک دستورات الهی همراه با همه کائنات، به تسبیح و تقدیس عملی پروردگار مشغول شویم. از تدبیرگر کائنات و تحویل‌کننده ساعات، قلبی روشن‌بین و دیده‌ای حق‌بین و حالی خدابین برای همگان مسئلت می‌کنم و امیدوارم سال جدید را برای همه دوستان و برادران و خواهران ایمانی و همنوعانم مبارک گرداند. اللهم بارک‌لنا و اجعلنا في درعک الحصینه حسین انجدانی ۹ رمضان المعظم ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۱ فروردین ۱۴۰۳ ه.ش 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 سال "جهش تولید با مشارکت مردم" 🎥 ببینید | فیلم کامل پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ 🌷 🔍 متن کامل پیام👇 khl.ink/f/55687
💐 شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم ✏️ رهبر انقلاب: اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که من ان‌شاءاللّه توضیح خواهم داد در این باره و این ظرفیّتها بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.  لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم:  «جهش تولید با مشارکت مردم»  این شعار امسال است. ۱۴۰۳/۱/۱ 📥 نسخه با کیفیت 🌷 🔍 متن کامل پیام👇 khl.ink/f/55687
✅ حسین انجدانی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء و کانون نویسندگان حوزوی در ویراستی توئیتر ایرانی نوشت؛ اهل دقت از تحویل سال به تَحَوُّلِ حال می رسند! تحویل که دست من و شما نیست به امر او می گردند تحول (دگرگون شدن) هنر ماست! زمان مناسبی است برای آغاز، برای خلوت با خود برای... 🌹تحوُّلَت مبارک🌹 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️خديجة کبري: الگوي زندگي تعالي‌جويانه 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حقيقت‌طلبي، تکليف‌محوري، ولايت‌محوري، بردباري، پايداري و دوري از تجملات از جملة مهم‌ترين ابعاد وجودي حضرت خديجه سلام الله علیها است که او را به عنوان اسوه و الگويي جاودانه براي زنان و خانواده‌ها قرار داده است. از جملة‌ مهمترين ويژگي‌هاي سبک زندگي تعالي جويانة خديجه کبري مي‌توان به موارد زير اشاره کرد: ‌۱. سلامت اقتصادي: از نظر اقتصادي جزء متمولين مکه به شمار مي‌رفت. مال التجارة فراواني داشت. اما هرگز از راه حرام اموال خود را کسب نمي‌کرد. عليرغم آنکه ربا گرفتن، در آن زمان امر فراگير و طبيعي بود، اما خديجه(س)، متأثر از آموزه‌هاي دين حنيف و جد اعلي خود، حضرت ابراهيم، هرگز ربا نمي‌گرفت. ‌۲. فضيلت اخلاقي: از نظر اخلاقي، حتي در آن محيط جاهلي همگان او را به عنوان زني عفيف و پاک‌دامن مي‌شناختند: به همين دليل يکي از القاب آن حضرت، «طاهره» بود. به تعبير برخي از مورخان: «وَ كانَتْ تُدْعى فِى الْجاهِليّة بِالطّاهِرَةِ لِشِدَةِ عِفافِها... .» ‌۳. شوهرداري و خانه‌داري: يکي از فضيلت‌هاي گم شده يا کم‌رنگ شده در جامعة ما همين است. اين باور که «جهاد زن، شوهرداري خوب است»‌ در جاهايي کم‌رنگ شده است. خديجه کبري(س) در اين زمينه يک الگوي تمام عيار است: اولين خانوادة اسلامي، خانوادة خديجه است. اين بانوي مکرم تلاش فراواني داشت تا در ساية تعاليم پيامبر(ص)، يک الگوي تمام عيار براي خانوادة اسلامي ارائه دهد: اول، درگير تجملات دنياي مادي نشدن؛ زندگي را بر محور ماديات تشکيل ندادن، بلکه ماديات را فداي زندگي کردن. در همان مراسم عقد و بعد از اجراي خطبة عقد وقتي پيامبر اکرم به سمت خانة ابوطالب مي‌رفت، وي خطاب به پيامبر گفت: «إلی بیتک. فبیتی بیتک و أنا جاریتک؛ به خانه خودتان وارد شوید، خانه من خانه شماست و من کنیز شما هستم»؛ هرگز برتري مالي و مادي خود را به رخ همسرش نکشيد. دوم، بي‌توقعي: در طول زندگي مشترک ۲۴ سالة خود با پيامبر اکرم، خدمات بي‌نظيري را به آن حضرت داشت؛ آسيب‌هاي فراواني را متحمل شده بود؛ رنج‌هاي طاقت‌فرسايي را کشيده بود؛ بنابراين طرح برخي از انتظارات و توقعات امري طبيعي بود. اما آن حضرت هیچ‏گاه خواسته‏هاى شخصى خود را مستقیم بیان نمى‏كرد. حتي به هنگام وصيت، خطاب به پيامبر گفت: «یا رسول‏ الله! مى‏خواهم خواسته‏اى را توسط دخترم فاطمه به شما برسانم و شرم دارم آن را مستقیم بازگو نمایم.» پیامبر قدري دور شد، آنگاه خدیجه دخترش فاطمه را صدا كرد و به او گفت: «عزیزم! به پدر بزرگوار خود بگو كه مادرم مى‏گوید: من از قبر هراسناكم، دوست دارم مرا در لباسى كه هنگام نزول وحى به تن داشتى كفن كرده و در قبر بگذارى.»؛ ‌۴. تربيت فرزندي همچون فاطمه: نقش مادر در تربيت فرزند، از نقش پدر به مراتب بيشتر است. خديجه توانست دختري همچون فاطمه را تربيت کرده و تقديم بشريت کند. ‌۵. ولايت‌محوري: در برابر تصميمات رسول الله خاضع و خاشع بود. آنچه براي او مهم بود، تبعيت از ولي بود. اينکه بهره‌مندي اقتصادي داشته باشد يا سه سال زندگي در شعب ابي‌طالب را تجربه کند، براي او تفاوتي نمي‌کرد. رضايت ولي مهم بود. ‌۶. منزلت معنوي: در ساية تصميمات درست و انتخاب‌هاي صحيح و به برکت وجود مقدس پيامبر اسلام اين بانوي بزرگوار از نظر کرامت و منزلت انساني به جايي مي‌رسد که در شب معراج به هنگام بازگشت پيامبر اکرم، جبرئيل به او عرض مي‌کند که سلام خداوند را به خديجه ابلاغ کن! فَقالَ إقْرَءْ خَديجَةَ مِنْ رَبِّها السَّلامَ فَقالَ رَسولُ الله (صلي الله عليه و آله): يا خَديجَةُ هذا جَبْرَئيلُ يُقْرِئُكَ مِنْ رَبِّكِ السلامَ، قالَتْ خَديجَةُ: اللهُ السَّلامُ وَ مِنْهُ السَّلامُ وَ عَلي جَبْرئيلَ السَّلامُ؛ پيامبر در وصف او فرمود: «خدا از ميان زنان، چهار زن را برگزيد: مريم، آسيه، خديجه و فاطمه را.» باز فرمود: «يا خديجه! اَنْتِ خَيْرُ أُمَّهاتِ الْمُؤْمِنينَ وَ اَفْضَلُها وَ سَيِّدةُ نِساءِ الْعالَمِينَ» 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون برادر ارجمند و صدیق عزیز، جناب سرهنگ آقای منصور خدایی (دام بقائه) فرمانده مقتدر و محترم انتظامی شهرستان ملارد سلام‌علیکم بما صبرتم خبر درگذشت والد گرامی­‌تان، مرحوم سلطانمراد خدایی رحمة الله علیه، واصل و مایه‌ی تأثر و تأسف گشت. ضایعه‌ی وارده را تسلیت گفته و از بارگاه بلند باری برای جناب‌عالی، خاندان مکرم خدایی و درویی و دیگر بازماندگان سوگوار صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، که دامان برکت‌آثارش فرزندان فرزانه‌ای همچون حضرت مستطاب عالی و اخوان گرامی را پرورد، غفران الاهی و حشر با حضرت امیرمؤمنان علیه السلام و اصحاب بزرگوارش مسئلت ­دارم. بی‌شک آن مرحوم در پاداش خدمات گران‌سنگی که در راستای استقرار امنیت به مردم شهرستان ارائه می‌فرمایید سهیم است، اما شایسته است نیابت از او را در خدمات و عبادات مستحبی که انجام می‌دهید نیز نیت بفرمایید. ابقاکم الله و اسکنه فسیح جنانه حسین انجدانی ۱۰ رمضان المبارک ۱۴۴۵ ه.ق مصادف با ۲ فروردین ۱۴۰۳ ه.ش حوزه علمیه تهران 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴قوانين زيست اخلاقي 🔹قسمت دوازدهم: 🖊حسین انجدانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸انسان اخلاقي، انساني ۴۵. انتقادپذير است. با آغوشي گشوده به استقبال نقدها و انتقادها مي‌رود. ناقدان را بر صدر مي‌نشاند و عزيز مي‌دارد. امام صادق(ع) مي‌فرمود: «أَحَبُّ إِخْوَانِي إِلَيَّ مَنْ أَهْدَى إِلَيَّ عُيُوبِي؛ محبوب‌ترين دوستانم کساني‌اند که عيب‌هايم را به من هديه دهند.» (کافي، جلد ۲، صفحه ۶۳۹) 🔸اگر کسي به ما بگويد عقرب يا مار يا حتي حشره‌اي در لباست است؛ بلافاصله تلاش مي‌کنيم آن را از بدن خود دور کنيم؛ اين تذکر را يک لطف بزرگ تلقي مي‌کنيم؛ از او تشکر مي‌کنيم. 🔸انسان اخلاقي کسي است که خبر ديگران از وجود مار و عقرب‌ها و حشرات موذي روحي و رفتاري در وجودش را مهم‌تر از چنين خبرهايي مي‌داند و به همين دليل از چنين خبرهايي نه تنها آزرده نمي‌شود که تا ابد خود را مديون ناقد هم مي‌داند. 🔸کمترين فايده انتقاد‌پذيري، فهم نگاه ديگران و فهم بازتاب گفته‌ها و کرده‌هاي خود براي ديگران است. افزون بر اين، داشتن چنين اخلاقي، موجب مي‌شود که انسان از نصايح و دلسوزي‌هاي ديگران محروم نشود. ناقدان با رغبت و با مهر و عطوفت بيشتري، نقدها خود را به انسان هديه خواهند داد. ✔️ادامه دارد... 🔺کانال حجت‌الاسلام حسین انجدانی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 🆔https://eitaa.com/taammolat314