eitaa logo
تاملات
762 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
neshast_hamayesh_arbaeen_mesbah.mp3
5.04M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | عالیترین عامل سعادت 🎙آیت الله 🔹 ضرورت پژوهش و تفکر در باب زیارت اربعین و بررسی ابعاد روانشناختی، جامعه‌شناختی و... این پدیده 🔹 تاملاتی در باب احساسات انسانی . . ⚜️ @taammolat74
🔉 گفتگو ♨️ 🔶 موضوع |کتابشناسی تاریخی امام حسین، عاشوراشناسی 🎙محمد اسفندیاری برنامه سوره قسمت پنجم ویژه «تاثیر گفتمان عاشورا در گفتمان‌های فکری_سیاسی معاصر» ⏰ ۳ شهریور ۱۳۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
بررسی ابعاد کلامی_تاریخی شهید جاوید.mp3
51.11M
🔉 گفتگو 🔶 موضوع |کتابشناسی تاریخی ، 🎙محمد قسمت پنجم 🔹کتاب شهید جاوید، نوشته‌ی نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی سال ۱۳۴۹ منتشر شد. شهید جاوید را شاید بتوان از جریان‌سازترین و مخالفت‌برانگیزترین کتاب‌ها درباره‌ی قیام امام حسین(ع) خواند که حوزه‌های علمیه را به دو طیف شدید مخالف و موافق تبدیل کرد. 🔹صالحی نجف‌آبادی در کتاب شهید جاوید بر خلاف رویکرد رایج در میان شیعیان که بر شهادت‌طلبی امام حسین(ع) تأکید می‌کردند، بر آن بود که امام حسین(ع) ابتدا به دنبال دستیابی به حکومت بود، چون بدین هدف دست نیافت خواستار صلح شد و در نهایت وقتی از صلح بازماند تن به ذلت نداد و شهادت را پذیرفت. 🔹تقریظ‌های بعضی شاگردان امام خمینی بر این کتاب و از سوی دیگر مخالفت برخی مراجع حوزه، سبب شد دو جبهه مستحکم در حوزه‌های علمیه شکل گیرد. امری که بعد از چند دهه همچنان یکی از کانون‌های داغ نزاع‌های سیاسی اجتماعی ایران معاصر محسوب می‌شود. 🔗 برای شنیدن قسمت قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🏴متن کامل زیارت اربعین: اَلسَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلی خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلی صَفِیِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلیَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ علی اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّی اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلی خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنی وَشَری آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّی فی هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّی سُفِکَ فی طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فی سَبیلِهِ حَتّی اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّی اُشْهِدُکَ اَنّی وَلِیُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبی اَنْتَ وَاُمّی یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فیِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوی وَاَعْلامُ الْهُدی وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقی وَالْحُجَّةُ علی اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی وَقَلْبی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْری لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّی یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلی اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. التماس دعا🙏 ⚜️ @taammolat74
41.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مداحی حاج میثم مطیعی برای زائرین عراقی به حق ام البنین به نیابت ما هم زیارت کنید... . . ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |تبلور محبت در اربعین 🎙آیت الله حائری شیرازی اربعین جهانی دیگر موسسه آفاق حکمت ⏰ سال 1398 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
neshast_hamayesh_arbaeen_haeri.mp3
8.52M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | محبت در اربعین 🎙آیت الله 🔹 وضعیت مسلمانان با اسلام در مقابل کسانی که کهنه‌های خود را می‌خواهد نو جلوه دهند، در این است که آنها چیزی ندارند ولی ادعا دارند و سر عالم را گرم می‌کنند اما اسلام همه چیز دارد ولی نحوه عرضه کردن آن را کم دارد. مثل اسلام و رقیبش این است که هر دو میخواهند از عالم پذیرایی کند و اسلام محتوای پذیرایی را دارد اما رقیب او مواد کرم خورده و ضایعاتی دارد اما کارخانه نانوایی نیز دارد. این مظلومیت اسلام است که مسلمانان نتوانستند از اسلام علم استخراج کنند....! 🔹 اربعین به عنوان پرچم کشتی تمدن اسلامی است که باید به جهانیان نشان دهید... 🔗 برای شنیدن سخنرانی قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
📮این مراسم () را هر چه میتوانید و هر چه میتوانیم، باید پُربارتر و معنوی‌تر کنیم؛ معنا و مضمون این مراسم را باید روزبه‌روز بیشتر کنیم؛ اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری، برای این حرکت عظیم بنشینند برنامه‌ریزی کنند. امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد باشد؛ ما امروز این را میخواهیم. ملّتهای اسلامی ظرفیّتهای عظیمی دارند که اگر از این ظرفیّتها استفاده شود، به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است. ✍️مقام معظم رهبری ، ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ بیانات در دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |جایگاه قیام حسینی در حرکت تاریخ 🎙آیت الله محسن اراکی اربعین جهانی دیگر موسسه آفاق حکمت ⏰ سال 1398 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
neshast_hamayesh_arbaeen_araki.mp3
10.78M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | جایگاه در 🎙آیت الله 🔹 طلب خون کربلا یعنی آنچه این خون برای آن ریخته شد، به وسیله امام زمان(عج) به ثمر خواهد نشست و این هدف تحقق خواهد یافت و این تدارک خون حسین است و این قیام حسینی به وسیله این چنین رهبری به ثمر می‌نشیند. 🔹از ویژگیهای انرژی رها شده از شهادت امام حسین این است که یک انرژی جهت‌دار و هدفدار است. این انرژی، انرژی وحدت‌گراست و سمت و سوی افراد را به یک سمت می‌برد و انرژی‌های ارزشمند را یکدست می‌سازد. این انرژی بسیج‌کننده تمام استعدادهای انسانی است. 🔹امروزی جریانی وجود دارد که درصدد نفوذ به این انرژی هستند که سه هدف اساسی دارد: مبارزه با کارایی این انرژی، تحریف با هدف اصلی این انرژی، تبدیل حرکت وحدت‌ساز به حرکت تفرقه آمیز. 🔗 برای شنیدن سخنرانی قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔰 تشیع امروز ایرانی ✍️ کمیل سوهانی بخش 1 از 2 🔸هر سال در چنین ایامی، از میان کسانی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند، برخی از زاویه دیدِ اجتماعی، سیاسی به تحلیلِ این پدیده‌ی شگفت‌انگیز و خلاف آمده عادتِ روزگار می‌پردازند. بزرگترین گردهمایی مردمی تاریخ که در آن همزمان، قدرتِ دولت‌ها و تفاوت ملت‌ها به حداقل می‌رسد. 🔹برخی از تحلیلگران از دخالتِ دولت ایران در شکل‌گیری این مراسم و به تعبیر ایشان دولتی شدنِ آن، گله و شکایت می‌کنند، برخی دیگر آن را محصول عدم حضور دولتِ قدرتمند مرکزی در عراق و ساختار اجتماعیِ قبیله‌ای این کشور می‌دانند، برخی دیگر هم این پدیده‌ی اجتماعی را نشانه‌ای از آینده‌ی تاریخِ انسانی می‌دانند که بی‌حضور دولت‌ها و فارغ از ملیت‌ها به سامان امور خویش می‌پردازد. 🔸به نظر می‌رسد همه‌ی این نظرات کمابیش واجد بخشی از حقیقتِ ماجراست. به‌نظر نگارنده نه آمیختگیِ تشیع امروز ایرانی با مساله‌ی دولتِ مدرن جای تقبیح و افسوس دارد و نه باقی ماندن تشیع عراقی در ساختار عشیره و قبیله. نه حاشیه‌نشینی و قدرتِ غیررسمیِ تشیع لبنانی جای حسرت دارد و نه مجاهده‌ی عریان تشیع یمنی با طاغوت سعودی. 🔹آنچه امروز در همه‌جای جهانِ تشیع به عیان دیده می‌شود آمیختگی این مذهب با مساله‌ی قدرت و سیاست است. این آمیختگی در ایران به‌گونه‌ای تجربه می‌شود و در عراق و یمن و لبنان و کشمیر و ... به‌گونه‌ای دیگر. 🔸آنچه انکار شدنی نیست، خستگی و دلزدگی جهان امروز است از نوعی از سیاست‌ورزی و تجمع قدرت که تعریفش از انسان، گرگِ انسان و از اجتماع، جنگلِ داروینیِ تنازع بر سر بقاست. ⚜️ @taammolat74
🔰 تشیع امروز ایرانی ✍️ کمیل سوهانی بخش 2 از 2 🔹اگر تشیعِ ایرانی، عبور از دلِ ظلمتِ این پیش‌فرض‌ها را برای آینده‌ای دیگرگون انتخاب کرده، شاید ریشه در تاریخ و فرهنگی دارد که حتی بزرگترین آثار ادبی و اسطوره‌ای‌ش هم با مساله‌ حکومت و سیاست گره خورده است. شاهنامه آنچنان‌که از نامش پیداست شرح چگونگیِ مواجهه‌ی انسان ایرانی است با مساله‌ی قدرت و سیاست. 🔸اگر تشیعِ امروزِ ایرانی به‌غایت، درگیرِ چالش‌های دولت مدرن است، شاید به دلیل ظرفیتی است که در تاریخ و فرهنگش برای این جدال و رویارویی دارد. آنچه مشخص است، جهان به الگویی دیگرگون از رابطه‌ی قدرت، دولت و مردم تشنه و نیازمند است، اما با مسخ‌شدگیِ انسان مصرف‌زده، سیاست‌زدایی و مسطح شدن جهان توسط نظام سوداگری استعماریِ مسلط، این تشنگی و نیاز در هیچ جای عالم بروز سیاسیِ عیان ندارد. 💢اکنون جهانِ تشیع تنها جای غیرِ مسطحِ عالم است، جایی که هنوز در آن مساله‌ی حق و باطل معنادار بوده و مجاهده و مبارزه بخشی از زندگی روزمره مردم است. 🔸پیاده‌رویِ اربعین فرصتی است برای بروز این شور و شعور سیاسی. سیاستی که همزمان از دل تجربه‌ی سخت و نفسگیرِ مواجهه‌ی تشیع ایرانی با دولت مدرن و خلوصِ تشیع یمنی و عراقی و ... برای ساختنِ جهانی آلترناتیو برخواهد خواست. 🔹جهانی که نه حکومت و دولتش از جنس لویاتان است و نه مردمش بر سر منابع محدود بر سر رقابت. آنچه اربعین پیش چشم ما می‌گذارد، امکان سامان‌مندیِ امور بر بنایی غیر از رقابت و سود است. تجربه‌ی شکست خورده‌ی نظام سود و سرمایه فرصتی است برای زمزمه‌ی این شعر از حافظ شیرازی در میدان واقعیت پیاده‌روی اربعین؛ خلل‌پذیر بود هر بنا که می‌بینی مگر بنای "محبت" که خالی از خلل است 💢پیاده‌رویِ اربعین تصور آلترناتیوی از رابطه‌ی قدرت و مردم را ممکن می‌سازد، که بر اساس "محبت" بناشده است. آنچه در ادبیات تشیع به آن پیوستگیِ "وِلایت" با "وَلایت" می‌گویند... ⚜️ @taammolat74