کرسی ترویجی تحلیل روایی مبانی نظریه انتظار دراندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته .mp3
22.7M
💠کرسی ترویجی تحلیل روایی مبانی نظریه انتظار دراندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای " دامت برکاته
🔷ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان
✳️ناقدان: حجت الاسلام والمسلمین علی رضا عظیمی فر وحجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضی آصف آگاه
🔷مکان: قم، خیابان معلم ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، تالار امام مهدی( عج )
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر کچوییان؛ استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران: همه انقلابات در جهان بعد از مدت کمی مردم از صحنه خارج میشوند ولی انقلاب اسلامی ایران استثنا بود❗️
🔹جریان نهضت آزادی و آقای بازرگان معتقد بودند انقلاب تمام شده و مردم به خانه هایشان برگردند و حکومت را بسپرند به اهلش!/جهانآرا
⚜ @Radar_enghelab
⚜ @lotfi74
🔰 نشست #سیاست_بنزینی؛ ابعاد و سویهها
از سوی #گروه_فرهنگ_پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه برگزار شد:
⏰4 آذرماه 98
🔸فرشاد مهدی پور
🔰 اگرچه همه با این سیاست افزایش قیمت بنزین موافق بودند اما آنقدر رفتار دولت غیر همدلانه بود که کسی با او همراهی نکرد. باید جلوی این تحقیرها را گرفت. دیروز و امروز بر سر دادن یارانه، خانوارها مشکلاتی داشتند و سامانهها دچار اختلال شد و شفافیت آنقدر پایین بود که بیاعتمادی را افزایش میدهد.
🔸عزیز نجف پور
🔰 کاری که جمهوری اسلامی در بستن اینترنت انجام داد اقدام خارق العاده ای نبوده است و همه کشورها می توانند سیم اینترنت خود را بکشند و در این موضوع آنچه که مهم است، پایدار بودن شبکه داخلی پس از کشیدن سیم است. تنها تفاوتی که ما با کشورهای دیگر در این زمینه داریم این است که تمامی کشورها می توانند این کار را انجام دهند ولی تاکنون اقدامی برای آن صورت ندادهاند ولی ما این کار را کردیم.
🔸محسن ردادی
🔰 به نظر میرسد که اصولا دولت در این تصمیمگیری خود به موضوع اعتماد بیتوجه بوده است. یعنی در محاسبات خود مؤلفهی اعتماد را وارد نکرده بود. اینکه چرا دولت نسبت به مقولهی اعتماد عمومی که حتی برای یک شرکت تجاری نه چندان مشهور هم اهمیت دارد بیتوجه بوده، به راهبردهای ناکارآمد دولت در امر اعتمادسازی باز میگردد.
🔸مهدی جمشیدی
🔰 نارضایتی مردم به شدت متراکم و انباشته شده و مردم به یک کلافگی، دلزدگی و خستگی مبتلا شدهاند که این نارضایتی با یک اتفاق خاص ناگهان آزاد میشود. من این موضوع را "فوران نارضایتی" تعبیر میکنم. البته از نظر من اتفاقات چند وقت اخیر نقطه اوج این نارضایتی نیست و همچنان در یک زنجیرهای از رویدادهای تهییج کننده رسمی قرار گرفته که قلههای آن در آخر سال خود را نشان میدهد. نقطه متناظر و تصویرسازی که در ذهن من از این مفهوم شکل گرفته "دولت به مثابه منبع تولید نارضایتی اجتماعی" است.
⚜ @lotfi74
💠#نشست_علمی موسسه فتوح
🔸 مهندس غفاری
🔹با موضوع «شبکه ملی اطلاعات و نقش شبکههای اجتماعی داخلی در کنترل فتنه»
⏰ چهارشنبه ۶ آذر
ساعت ۱۵
⚜ @lotfi74
«نظام فکری» و «مبارزه» .MP3
4.65M
🔉 «نظام فکری و مبارزه»
💥 «نظام فکری» در «میدان مبارزه» ساخته میشود.
🔸 انسانی که در وسط مبارزه تربیت میشود، دائماً خودش را بهروز و بالفعل میکند.
#استاد_میرباقری
#مبارزه
⚜ @lotfi74
_Qoddosi_Raeesi_Jalase_Saran.mp3
258.3K
🔉از آقای #رئیسی سؤال کردیم: چی بود قضیه؟ شما بگید چه گذشت در آن #جلسه_سران_قوا؟
🎙 #کریمی_قدوسی ، نماینده مجلس
🗓 سهشنبه ۱۳۹۸/۹/۵
⚜ @lotfi74
سخنرانی در جمع خواهران(1)(1).mp3
4.46M
🔉 رضاشاه و حقوق زنان
📌گفته می شود که رضاشاه به زنان ایرانی هویت بخشید، آزادی داد و حقوق آنان را به رسمیت شناخت❗️
🎙دکتر محمدی
🔹کافی است خاطرات اشرف(دختر رضاشاه) را بخوانیم و ببینیم رضاشاه چقدر به آزادی واقعی وحق انتخاب زنان اعتقاد داشته است. البته اگر منظور از حقوق زن، کشف حجاب و استفاده ابزاری از زن است، بله رضاخان مدافع حقوق زنان بود❗️
✂️بخشی از سخنرانی در جمع خواهران در موسسه میقات 5آذر-دیروز
⚜ @darseenghelab
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا امکان دارد آمریکا و اروپا شبکه اینترنت را به روی ما ببندد و قطع کنند؟
#اینترنت_آمریکایی #اینترنت_صهیونیستی #شبکه_ملی_اطلاعات #اینترنت_ملی #امنیت_شبکه #پاکی_شبکه #اقتصاد_رسانه #اقتصاد_فضای_مجازی
⚜ @lotfi74
⭕️دو قطبی جدید شایعه قطع اینترنت و «کرهشمالیسازی ایران» است/ابزار روحانی سیاست وحشت است.
✍️علی علیزاده، کارشناس سیاسی
🔹تاکتیک دوقطبیسازی انتخابات اینبار شایعه زنانه مردانه کردن پیادهرو نیست.شایعه قطع اینترنت و «کرهشمالیسازی ایران» است.
🔹نمادهای خاص «آزادیهای اجتماعی و سیاسی» اینبار ورزشگاه رفتن زنان و رفع حصر نیست. رفع حصر اینترنت است.
🔹مراقب باشید تا نامحبوبترین رییس جمهور نظام، اینبار با شعار «رفع حصر اینترنت» باز «گازانبری» تان نکند.
🔹هرگونه بحث «حصر اینترنت» و هرگونه دامن زدن به ترس مردم از بسته ماندن اینترنت مقدمه سازی و پاس گل به مطالبهی ساختگی «رفع حصر اینترنت» خواهد بود. مراقب نفوذیتان هم باشید که به اسم ضرورت امنیتی چنین بحثی را دامن نزنند.
🔸مهمترین ابزار روحانی و اصلاحطلبانی که او را به قدرت رساندند برای پیروزی در انتخابات نود و دو و نود و چهار و نود و شش، سیاست وحشت بودهاست. ترساندن مردم از «جناحی که اگر بیاید ایران را کره شمالی میکند»، «جناحی که اگر بیاید همه جا را تفیکیک جنسیتی میکند»، «جناحی که نمادش علم الهدی است و اگر بیاید مثل مشهد کنسرتها را در همه جای ایران تعطیل خواهد کرد»، «جناحی که اگر بیاید گشت ارشاد را چندبرابر میکند».
🔸 و جامعه جوان و نوگرا شدهی ایرانی هم از راست ودروغ این حرفها یکسان ترسیده و جوانان مناطقی که هرگز پولی برای کنسرت نداشتند هم برای دفاع از آزادیهای فردیشان پشت سر این غربگرایان به میدان آمدند و برخلاف منافع طبقاتی و اقتصادی خودشان برای این سیاستمداران ولنجک و الهیه و فرمانیه رای جمع کردند.
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گریه های پروفسور جلالی از بیاعتنایی مسئولان به راههای پیشرفت کشور
ایشان فوق دکترای برق و متخصص
آی تی از ویرجنیای آمریکاست سالهاست اومده ایران برای کشورش خدمت کنه/بیسیمچیمدیا
⚜ @lotfi74
🔰تاکتیک «یورش فوجی»؛ از میدانهای جنگ تا میدانهای شهر/نقش آمریکا در اغتشاشات ایران چه بود؟
🔹 هر بار که اعتراضات در ایران به خشونت کشیده میشود، گفته میشود توطئهای خارجی در پشت پرده است؛ اما آیا واقعیت جز این است؟
🔸🔸بهرغم تمام هزینههای «موقوفه ملی دموکراسی»، تمام تلاشهای سیآیای، تمام دروغپراکنیهای «صدای آمریکا» و حتی استفاده از تاکتیک جنگی «یورش فوجی» در اغتشاشات ایران، نقشههای واشینگتن باز هم شکست خورد.
ادامه مطلب را در لینک ذیل بخوانید:
🌐 mshrgh.ir/1013889
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنان منطقی استاد #شهریار_زرشناس
🔸 در نقد کتب درسی تاریخی دانشگاه و تبلیغ #باستانگرایی و #آریاییگرایی و اسطورهسازی از #کوروش #هخامنشی در کتب #انتشارات_سمت
⚜ @jscenter
⚜ @lotfi74
🔰ذهن در نگاه غرب و اسلام
✍️ حجت الاسلام علی فرحانی
🔸غربی ها در بالاترین قوه ای که در بشر می شناسند، ذهن است. اصحاب هایدگر و نیچه و برکسون دانمارکی بیشترین چیزی که در بشر خبر دارند، ذهن است. البته به جز فروید و اتباعش که مساله ناخودآگاه را دارند.
🔹ما در عالم اسلام ذهن را بالاترین قوه نمی دانیم. چیزی که در بالاترین ناحیه وجودی انسان است، فطرت می باشد. فطرت قوای متعددی دارد که قوه متوسط آن ذهن است. لذا چیزی که غرب ها به ذهن نسبت می دهند بخشی از آن مربوط به ذهن نیست. غربی ها همین مقدار را متوجه هستند که این آثار و ریکشن ها مربوط به رتبه راقی و فاخر انسان است ولی چون بالاتر از ذهن ندارند.
🔸کار ذهن با مفاهیم است. انسان وقتی با مفاهیم ذهن کار می کند و ممارست زیادی با آن پیدا می کند، به شرط اینکه عنصر دیگری باشد به نام تلقین(در روانشناسی این مفهوم وجود دارد ولی توضیح دهندگی ندارد) به مفاهیم اضافه شود، و از سنتز رابطه ممارست و تلقین چیزی به نام جزم حاصل می شود.
🔹قوه بالاتر از ذهن، یقین است. یقین از نوع دیدن است نه دانستن. اگر کسی به حوزه فوقانی برسد، تمام آن آثار حوزه فوقانی از جهت قدرت و هم از جهت مدت و زمان آثار بیشتری از آثار ذهن دارد. لذا شیخ بهایی دارد:(علم رسمی سربه سر قیل و است و قال)
🔸همانگونه که امروز پیشرفت فیزیکال در حوزه علوم بشری بر اساس قوانینی جلو می رود، پیشرفت در حوزه متافیزیک نیز می توان اینگونه باشد.
🔹شهید مطهری می فرماید در حوزه فوقانی، بشر غربی حدسی زد. فروید آنرا حدس زد و گفت در انسان چیزی بالاتر از ذهن است اما او را به مسلخ شهوت جنسی برد. آقای مطهری می گوید بیش از هزار سال قبل امیرالمومنین(ع) به آن خبر داده بود:( الذین وکلتهم بحفظ ما یکون منی) رقیب و عتید اعمال اختیاری انسان را ثبت می کنند.(وجعلتم شهودا علیّ مع جوارحی و کنت الرقیب علی من ورائهم و شاهد لما خفی عنهم) چه چیزی ممکن است از بشر سر بزند که رقیب و عتیب نتوانند ثبت کنند؟! آن چیز مبدا جزم است. ربط به درون انسان است.
🔻آقای مطهری می گوید ناخودآگاه در جهان بینی اسلامی، با این فرض است که انسان را تا خلیفه الله بالا می برود ولی در ناخودآگاه غرب، انسان را تا ساحت شهوت پرستی پایین می آورد.
⚜️ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از اولین #جمعه_سیاه در انگلستان...
نماد دولت رفاهی مدرن، سیایتگذاری اجتماعی و مرکزیت نهادهای دانشگاهی.
⚜ @lotfi74
🔰نقدی بر مستند #ایکسونامی ؛ یک قیاس معالفارق!
🔹نکند ایران همانند #آمریکا دچار انقلاب جنسی شود! انقلابی که بنا بر زاویه دید تولیدکنندگان مستند «ایکسونامی» و نه نگارنده این نقد، حالا این کشور را از نظر اخلاقی و اجتماعی به نابودی کشانده است. مستندساز سعی دارد از آغاز تا پایان اثرش این نکته را تشریح کند که ما ایرانیها احتمالا آرزوی آزادی #جنسی داریم و اگر این انقلاب شکل بگیرد نتیجهاش چیزی میشود در حد این شمایلی که مستند ایکسونامی از آمریکای پس از انقلاب جنسی نمایش میدهد. اما مستند ایکسونامی یک مغلطه است. بنیان #مستند برای استدلال از اساس نادرست به نظر میرسد.
🔸مُغالِطِه بهترین کلمه و مختصرترین واژهای است که میتوان برایش در نظر گرفت. مستندی که مقدمهای را در قالب یک گزارهی نادرست بیان میدارد و نهایتا با این گزاره به نتایجی به ظاهر صحیح میرسد. عدم اطمینان ما از صحت این استدلال، مستند ایکسونامی را از همان شروع، اثری تبلیغی و مغالطهگر معرفی میکند.
✏در این مستند بارها و بارها ارجاعاتی وجود دارد تا...
💡مطالعه کامل نقد👇
🌐 Blog.cinemamarket.ir
#ایکسونامی #مستند_ایکسونامی
#محسن_آقایی #محمدرضا_بورونی
#ایران #آمریکا #انقلاب_جنسی
⚜ @lotfi74
🔰به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس
✍ دکتر موسی نجفی
🔸 اینکه مدرس گفته : دیانت ما عین سیاست ماست ، شاید معنای وسیع تر و عمیق تر از این جمله را می دهد، اگر می گفت "دین" ما عین سیاست ماست ۰ "دیانت" اعتقاد قلبی و عملی و واقعی است ۰ در سیاست امروز ما می بینیم برخی در نظر و گفته ، ورود دین در سیاست را قبول دارند ولی متدین به این مطلب نیستند ۰ یک از عللی که سیاستمداران غربی سیاست های خود را با تلاش و جدیت به پیش می برند این است که متدین و عامل به همان عقیده ای (سکولار) هستند که قبول دارند ۰ در حقیقت جمله شهید مدرس می تواند نقد برخی دولتمردان امروز و ریشه بسیاری از ضعف ها و ناکارآمدهای سیاست در ایران باشد ، چرا که متدین بودن و دیانت داشتن در سیاست بالاتر از صرفا دین را قبول داشتن است ۰
⚜ @drmousanajafi
⚜ @lotfi74
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
اینفو مدرس.docx
1.86M
🔰یک کلمه قانون نه!
✍️عطالله بیگدلی
🔸قانون واقعاً چیست و مجلس ما اکنون دقیقاً و واقعاً چه میکند؟ امام خمینی(رحمهالله علیه) در کتاب ولایت فقیه نوشته است، تقنین مخصوص شارع است و فقیه کاشف و همین برای اداره مهمات امور مملکت کافی و البته ضروری است. اما مجلس نیز برای سامان دادن به امور جاری لازم است. اما کار این مجلس تقنین نیست. حضرت امام نام آن را «مجلس برنامهریزی» میگذارد که برای کارهای جاری کشور در چهارچوب اصول و کلیات «برنامهریزی» میکند. ولی منظور از قانون واقعاً چیست و قانون به چه کار میآید؟
⚜️ @lotfi74 👇👇👇
🔸به نظر میرسد نگاهی به فهرست بسیار بلند بالا و عجیب قانونگذاری در ایران از 1358 تا 1391 هـ.ش که زمان ما باشد، نشان میدهد هیچگاه مجالس از این نظر خود را در مضیقه و قید ندیدهاند و واقعاً در حال قانونگذاری هستند، چه شکلی و چه ماهوی. قانون مگر چیزی جز تعیین حقوق و تکالیف و چگونگی تحقق آن است و مگر فقه کاری جز این میکند؟!
🔹راستش آن است که ما در مجلس امروز قانونگذاری میکنیم و البته هم مجلس و هم قانون نهادهای مدرن هستند که در سنت فقهی ما ناشناخته و بیسابقه هستند. اما ما مدرن شدهایم و تجدد صورت خود را بر ما تحمیل میکند و ما هم البته از نازها و کرشمههایش بدمان نمیآید؛ و اگر هم فقه بخواهد عرض اندامی بکند باید در قالب و صورت قانون و مجلس رخ نماید، وگرنه در حد دکترین و نظریات در کتابها باقی خواهد ماند و یا در بین متشرعین به صورتی محدود و بر اساس توافق طرفینی اجرا خواهد شد و به کار سامان کشور نمیآید.
🔸سهل است که اکنون در واقعیت تقنین کشور ما فقه را هم در لباس قانون عرضه نمیکنیم. ماده و صورت ما مدرن است و غالباً هم ترجمه است. فقه ناظر است که این لباس بعد از تولیدشدن خوب بستهبندی شود، فقه امروز فقط حق نه گفتن به محصولی دارد که در آخر خط تولید قرار دارد و نقشی در تولید ندارد و البته نمیتواند داشته باشد.(این که از استعارة تولید بهره میبرم از آن رو است که در تجدد قانون تولید و مصرف میشود و همة قوانین معمولاً تاریخ مصرف دارند, مقایسه کنید با فقه!) باز باید گفت که فقه در روزگار ما برای ادارهی جامعه ناکارآمد است. آیا این طعنهای به فقه است؟ خیر، این شکوهای از روزگار ما است.
🔹 روزگار مدرنی که غایات و روشهای آن، در همین ایران خودمان، مبتنی بر نگاه سوبژکتیویستی و خودمحور است؛ سوژهای که میخواهد همه چیز را تصرف کند، اداره کند، دستمالی و منیجمنت کند، برنامهریزی کند، حق بدهد و تکلیف بگیرد، و بیچاره فقه که میخواهد اجتماع این شبهسوژههای ایرانی را سامان دهد و آنها را عبد کند.
🔸فقه برای زندگی جمعی عباد است؛ زندگی مکلف از آن روی که مکلف است. و چه وضعی پیدا میکند فقه، وقتی بخواهد بر فاسقان و عادلان حکومت کند و بیچاره مجلس که از 1285 تاکنون، به قول فروغی، وسط دو سنگ آسیاب گیر افتاده است. ما تا آنجا که فقهی زندگی کنیم، دینی زندگی میکنیم. فقه ما و مجلس ما و اصل چهارم قانون اساسی ما کارآمد خواهد بود و الّا فلا! در آرزوی روزی که صورتهای مدرن بروند و ما یادمان برود قانون چیست. صد سال پیش میگفتند حلّال تمام مشکلات ما یک کلمه است و آن هم قانون است. امروز تمام مشکلات ما در همین یک کلمه است و آن هم قانون است! ✅ بله باید گفت یک کلمه، قانون نه!
⚜️ @lotfi74
🔰 مواجه آیت الله مدرس با تجدد عصر خویش
✍ رسول لطفی
با مرور حیات تاریخ ایران معاصر ما، به صحنههای پرشکوهی برمیخوریم که مایه مباهات ایرانیان است و با نقطهعطفهای تاریخی مواجه میشویم که انسان کنونی را به تفکر وا میدارد. ما مردان بزرگی را میبینیم، فراتر از زمانه خود تفکر میکردند و رسالت خود را نسبت به حوالت تاریخی عصر خویش ایفا نمودند.
ادامه در لینک ذیل👇👇👇
🌐 http://rasanews.ir/002deq
⚜ @lotfi74
🔰تجدد رضاخانی بوی انگلیس میدهد.
از همه مهمتر، زمان آگاهی او از تجدد رضا خانی بود که با رنگ و لعاب انگلیسی به کشور تحمیل میشد. او همانند کسی که دوران پنجاه ساله حاکمیت رژیم پهلوی را دیده باشد، آینده ایران پس از استقرار حکومت پهلوی را چنین پیش بینی میکند: «در رژیم نویی که نقش آن را برای ایران بینوا طرح کرده اند، نوعی از تجدد به ما داده می شود که تمدن مغربی را با رسواترین قیافه تقدیم نسل های آینده خواهد نمود... قریبا چوپانهای قراعینی و کنگاور با فکل سفید و کراوات خودنمایی میکنند، اما در زیباترین شهرهای ایران آب لوله(کشی) و آب تمیز برای نوشیدن مردم پیدا نخواهد شد. ممکن است شمار کارخانههای نوشابهسازی روزافزون گردد، اما کوره آهنگدازی و کارخانه کاغذسازی پا نخواهد گرفت.»
http://rasanews.ir/fa/news/629104/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%AE%D9%88%DB%8C%D8%B4
⚜ @lotfi74