🔉 فایل صوتی | فرهنگ انتظار و نجات از اکنون زدگی
🔶 سخنرانی اصغر طاهرزاده
🔹فرهنگ انتظار چیست؟
🔹فرهنگ غرب دارای اکنون زدگی است. راه حل خروج از سیطره ظلمانی این فرهنگ چگونه است؟!
🔹عناصر فرهنگ انتظار در عصر مدرن چیست؟
#پرونده_اندیشه_مهدویت
⏰ ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
OPN_Tafsir_maede_31_(Farhange_entezar_va_nejat_az_aknoonzadegi)_lobolmizan[L].mp3
11.68M
🔉 فرهنگ انتظار و نجات از اکنون زدگی
🔶 سخنرانی اصغر #طاهرزاده
🔹راز شیعه در انتظار است. باید انتظار را در سیر تاریخی سنت خود فهم نمود. امروزه مدرنیته غربی مفاهیم را از سرزندگی خود تهی کردهاند.
🔹انتظار یعنی باقی ماندن بر عهدی که
با ظهور اسلام برای بشریت تعالی طلب آغاز شد.
🔹اکنون زدگی درست فرهنگ غربی است. بشر مدرن تماما به همین حال خودش خود را مشغول ساخته است. لذا انواع مصیبتها گریبانگیر او میشود اما متوجه چرایی آنها نیست.
#پرونده_اندیشه_مهدویت
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دانلود تیزر #مستند شمارش معکوس برای نابودی زمین
🎬مستندی آخرالزمانی
🔸آیا ظهور نزدیک است؟
🔸درباره از کار افتادن سلاحها در آخر الزمان چه میدانید؟
⭕️ به زودی...
🔘 با همکاری موسسه مصاف
⚜ @Media_arma
⚜ @taammolat74
💐 #تک_بیت_عاشقانه
﷽
🔰مولاے من مہـدی جـان
••••
صبرم از کاسه دگر لبریز است
اگر این جمعه نیاید چه کنم ؟!
آنقدر من خجل از کار خودم
اگر این جمعه بیاید چه کنم ؟!🍃
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج (عج)🍃🌷
⚜️ @taammolat74
🔰 چالش هاي فراروي گفتمان مهدویت
✍️ حسینعلی رحمتی
فرارسيدن ميلاد امام مهدي(ع) فرصت مناسبي است براي اين كه مسئله مهدويت و موعودگرايي با گشودگي و گستردگي بيشتري مورد تامل و بررسي قرار گيرد كه يكي از آنها شناخت چالش ها ومسائل فراروي اين موضوع است. در اينجا به چند مورد از اين چالش ها اشاره مي شود:
🔸 1. استفاده نا به جا از سرمایه مهدویت:
استفاده بی رویه و نا به جا از #مهدويت در هر مسئله ای مثل رقابت ها یا اختلاف های سیاسی، فکری و مانند آن نه تنها برد و تاثیر فرهنگ انتظار را کم می کند بلکه موجب نقض غرض شده و در واقع استفاده از آن در غیر محل خود است. این کار را می توان نوعی کفران نعمت و جفا در حق گفتمان دینی ارزشمندی دانست که امروزه به خوبی می تواند به عنوان یک گفتمان نجات بخش و امیدآفرین مطرح شود؛ آن هم در دنیایی که خسته از مشکلات و بحران های گوناگون است و به دنبال راه برون رفتی از این وضعیت می گردد. فرهنگ انتظار و باور به ظهور #موعود و گسترش عدالت و امید ذخیره ای گران قیمت است و مثل هر ذخیره دیگری بایستی از استفاده نا به جا و نادرست از آن پرهیز نمود.
🔹 2. مسووليت گريزي و غلبه انتظار منفعلانه:
یکی از انتقادهایی که در زمان های مختلف و در عصر حاضر به باورمندان مسئله مهدویت می شود این است که اعتقاد به ظهور منجی موجب کم کاری، مسوولیت گریزی و بی تعهدی می شود. شاید یکی از چیزهایی که مستمسک این گونه منتقدان قرار می گیرد تبیین نادرستی است که برخی از ما از مسئله انتظار فرج ارائه می کنیم به گونه ای که گویی قرار است ما هیچ تلاشی برای رشد و پیشرفت همه جانبه نداشته باشیم و همه مسوولیت ها و تعهدات انسانی و دینی خود را به امید ظهور امام مهدی(ع) رها نماییم تا ایشان ظهور کنند و همه مسائل حل شود. بگذریم از این که کسی بخواهد معتقد باشد که باید گناه زیاد شود تا امام ظهور نمایند! روشن است که چنین دیدگاهی هم با روح فرهنگ اسلامی و شیعی سازگار نیست هم با سیره و سنت نبی گرامی اسلام(ص) و خاندان وی.
🔸 3. خرافه گرایی:
مثل هر باور یا پدیده دینی و غیر دینی دیگر، مسئله امامت و انتظار حضرت #مهدی(ع) هم می تواند در طول زمان آغشته به خرافات و مطالب سست و بی مبنا شود. طبیعتا به هر اندازه که غبار باورهای غیر قطعی، سست مبنا یا غیر معقول و غیر مشروع بر آیینه جمال مهدوی بنشیند تشخیص چهره واقعی آن دشوارتر خواهد شد و از طرف دیگر زمینه برای سوءاستفاده سود جویان و فریب انسان های ساده و صادق فراهم تر می شود.
⚜️ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| ایدئولوژی نبرد آرماگدون
🔶 سخنرانی اسماعیل شفیعی اردستانی
🔹آرماگدون در تفکر صهیونیسم مسیحی همان نبرد آخرالزمان است که امروزه در دو منطقه اروپا و آمریکا، هفتاد میلیون هوادار سرسخت دارد که برای استحکام بخشیدن به بنیانهای فکری و نظری خود، هر تلاشی چه در عرصه ملی و بین المللی انجام می دهند تا از ساحت عقیده خود دفاع کنند.
🔹نبرد آرماگدون و ظهور
🔹اتفاقات صحنه آخرالزمانی
#پرونده_اندیشه_مهدویت
⏰ ۱ دی ۱۳۹۳
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
294.mp3
31.12M
🔉 ایدئولوژی نبرد آرماگدون
🔶 سخنرانی اسماعیل #شفیعی_اردستانی
#پرونده_اندیشه_مهدویت
🔸🔸 اندیشه مهدویت بنیان اساسی دستگاه عقیدتی شیعه، که در نظام امامت تبیین گشته است.
اندیشه مهدویت، عنصری است که موجب تحول بنیادین در تمام سطوح معرفتی است و از دل آن بنیان سکولاریسم نفی میگردد و اجتماعی بودن حوزه دین تثبیت میگردد.
این اندیشه فرهنگی میسازد که مردم آن جامعه با نور امید والا در انتظار اهداف عالیه فطری، رنگ الهی میگیرند و تمرین ولایت را در ذیل رهبری انجام میدهند.🔸🔸
⚜️ @taammolat74
💠 نشريه اصلاحطلب «صدا» در شماره اخير خود با انتشار مطالبی با عناوین «افكار عمومی را آماده مذاكره با آمريكا كنيد» و «پيش از انتخابات ۲۰۲۰ با آمريكا مذاكره كنيم» و طرح این سوال که: "آيا كشور میتواند يك سال ديگر فشارهای اقتصادی و تحريمها را تحمل كند؟" در پی گدایی مذاکره از ترامپ برآمده است!
۱) نیش "عقرب" نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است!
۲) اینها هنوز در عصر قاجار گیر کرده و هنوز آمریکا را محور دنیا میدانند و خیال میکنند زندگی بدون مذاکره و رابطه با آمریکا ممکن نیست!
۳) نوکری و پادویی اجنبی در بعضی افراد خونی و ژنتیکی است! اجدادشان با افتخار نوکر سفارت فخیمه بریتانیا بوده و خودشان دنبال پادویی سفارت آمریکا هستند!
✍ محمدصادق کوشکی
⚜ @taammolat74
🔰 آوینیگر امروز بود چه فکر می کرد؟
✍ رفیع الدین اسماعیلی
گاهی فکر می کنم اگر آوینی امروز بود درباره سینمای ایران چه می گفت؟
وقتی انحراف سینمای ایران از گفتمان انقلاب اسلامی را می دید چه می گفت؟
اگر می دید بعد از ۴۱ سال هنوز سینمای دهه شصت بهترین سینمای ما بوده چه فکر می کرد؟
آیا می توانست تلویزیون رو با این همه دوری از فرهنگ ایرانی ببیند؟
آیا می توانست برنامه هفت را با نقدهای صرفا فرمی و عدم توجه به محتوای آن ها تحمل کند؟
آیا می توانست برنامه های نقد سریال ها رو برای توجیه مدیران و کارگردانان ببیند؟
آیا می توانست این همه غرب زدگی و در خدمت تکنولوژی بودن را ببیند؟
قطعا آوینی که ما می شناسیم کم نمی آورد و محکم و با قوت به راه خودش ادامه می داد.
شاید هم شهید شد که این روزها را نبیند که تحملش برای او سخت بود.
#شهید_آوینی
#هفته_هنر_انقلاب_اسلامی
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| انتظارات و ظهور منجی از نگاه هنر
🔶 سخنرانی| دکتر حسن بلخاری
🔹 امید و انتظار و ظهور منجی که سراسر شور و شعور است از نکات بنیادی اندیشه اسلامی به ویژه اندیشه شیعی است. ما از سویی با این سرمایه عظیم و گرانبها مواجه هستیم.
🔹ادیان منبعهای عظیم نوری دارند. منبعهای انرژی روحانی دارند که بسیار موثرند ولی به اندازه آن عظمت اگر استفاده درستی صورت نگیرد ممکن است نتیجه عکس دهد!
🔹شیعه امامی بنیاد مذهب خود را بر مهدویت قرار داده است.
#پرونده_اندیشه_مهدویت
⏰ ۹ بهمن ۱۳۹۵
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
537.mp3
9.75M
🔉 انتظار و ظهور منجی از نگاه هنر
🔶 سخنرانی| دکتر #حسن_بلخاری
#پرونده_اندیشه_مهدویت
🔸🔸 اندیشه مهدویت بنیان اساسی دستگاه عقیدتی شیعه، که در نظام امامت تبیین گشته است.
اندیشه مهدویت، عنصری است که موجب تحول بنیادین در تمام سطوح معرفتی است و از دل آن بنیان سکولاریسم نفی میگردد و اجتماعی بودن حوزه دین تثبیت میگردد.
این اندیشه فرهنگی میسازد که مردم آن جامعه با نور امید والا در انتظار اهداف عالیه فطری، رنگ الهی میگیرند و تمرین ولایت را در ذیل رهبری انجام میدهند.🔸🔸
⚜️ @taammolat74
📮من راه خویش را تا هر کجا که سرنوشت و رسالتم اقتضا کند ، برای حقیقت ، خواهم پیمود . اگر کسی در خیال خود سپیده دمان را در آغوش بگیرد ، جاودانه می شود . کسی که شب درازش را به خواب رود ، به یقین در دریایی خوابی ژرف محو می شود . کسی که در بیداری اش زمین را تنگی در آغوش می گیرد ، تا به آخر بر روی زمین خواهد خزید .
✍️ جبران خلیل جبران
✅ به مناسبت هشتاد و نهمین سالگرد درگذشت جبران خلیل جبران
⚜️ @taammolat74
🔰آیا انتظار ما انقلابی است؟!
(سوزنی به خود و جوالدوزی به حجتیه)
✍️ محمدجواد میری
🔸سالهاست میپنداریم دعوای اصلی ما انقلابیون، تنها با آنانی است که به اسلام فردی معتقدند، مفهوم مبارزه و شهادت را قبول ندارند، اهل برائت و امربه معروف و نهی از منکر نیستند، معتقدند در عصر غیبت باید فساد را ترویج کرد تا امام زمان –عجل الله فرجه- بیاید و...! البته که درگیری با چنین جماعتی اگر هنوز وجود داشته باشند واجب است. اما این سادهانگاری در مرزبندی دو نوع انتظار، باعث شده بسیاری از ما نخواسته و ندانسته، اتفاقاً آب به آسیاب همان انتظار قلابی بریزیم و به گزارهها و نمادهای حجتیهای دامن بزنیم.
🔹طیف مذهبی سنتی به انفاق، کار خیر، ترویج دین و... دعوت میکنند و این اتفاقا یعنی اسلام اجتماعی و نه سیاسی. اسلامی اجتماعی که نه به ابزارهای حاکمیتی برای تحقق اهداف دین میاندیشد و نه به پیچیدگی ها و معادلات ستمساز و ستمسوز ملی و بینالمللی کاری دارد. نگاه اجتماعی اینان مسیحی وار، بیخطر و مثبت است و هرگز خود را به دردسرهای اسلام حکومتی و #اسلام_انقلابی و اسلام سیاسی گرفتار نمیکند. آیا تربیت اجتماعی و پیامهای تبلیغی امروز ما این اسلام حداقلی اجتماعی را تبلیغ می کند یا اسلام حداکثری انقلابی را؟
🔸طیف مذهبی سنتی بعضاً با بهائیت جنگ اعتقادی کردهاند، دغدغه آمادگی اعتقادی و معنوی برای ظهور دارند، با #فرق_انحرافی مقابله کردهاند و... اما هیچ گاه خطر مبارزه آشکار با دشمنان فرقهساز را به جان نخریدهاند و به ریشههای انحرافات نیاندیشیدهاند و کانون اصلی آن یعنی استکبار امریکا و صهیونیسم را در عمل به چالش نکشیدهاند. آیا بسیاری از سرگرمیهای امروز ما در عرصه کار فرهنگی، جلوهای از بازی کمخطر و وجدانراضیکن حجتیه نیست؟!
🔹طیف مذهبی سنتی اهل دشمنستیزی اند اما اول از همه اهل سنت را دشمن میگیرند و حاضر نیستند امام زمانی را که «مهدی الامم» و منجی بشریت است، بیشتر از منتقم و منجی شیعیان و «آقامون» بنامند. از میان همه قصههای تشرف، قصه «انار و حاکم بحرین» را میپسندند.
🔸و در اوج حملات اسرائیل به فلسطین، شبهه ناصبی بودن فلسطینیان را شایعه میکنند. و حتی اگر به مسالمت با مسیحیت تن دهند، دلشان با اهل سنت پاک نمیشود. آیا بخش بزرگی از ادبیات آیینی ما و نیز تربیت ناقص مذهبی ما جز اینچنین نگاهی را اقتضا میکند؟
♦️خلاصه، خلاصهی اسلام اینان، با احترام به خلوصشان، دو چیز است: یکی ظاهربینی و سطحینگری و دیگری عافیتطلبی و راحتطلبی. و اگر ما جماعت مذهبی انقلابی هم دچار چنین آفاتی شویم، فحش دادن مان به حجتیه و تظاهرمان به انقلابیگری دردی از ما دوا نخواهد کرد. این، همزمان پاسخی بود به آن پرسش پیشین، که چرا برخی موضوعات اهم از قبیل فراخوان نائب امام زمان به جهاد برای اقتصاد مقاومتی، آن قدر در ما جوش و خروش ایجاد نمیکند که برخی جنجال ها و موضوعات مهم یا بی اهمیت؟!
⚜️ @taammolat74
📮استیصال و اعتراض بشر نسبت به ظلم و جنگ و فساد و بیعدالتی برای حضور امام کافی نیست.
باید دید نظام معرفتی و اجتماعی 《جامعه منتظر》تا چه اندازه پذیرای نقش محوری شریعت در فهم و تحقق عدالت اجتماعی است.جامعه معترض لزوما منتظر امام نیست!
✍ سیدیاسر تقوی
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| مساله مهدویت
🔶 سخنرانی| دکتر غلامحسین دینانی
🔹هیچ موضوعی در عالم پیچیدهتر و عمیقتر از مهدویت نیست. در عین سادگی پیچیده است.
🔹گفته میشود مساله مهدویت مساله شیعی است، اما مهدویت مساله اصلی تمام ادیان علی الاطلاق است!
#پرونده_اندیشه_مهدویت
⏰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
⚜️ @taammolat74 👇👇
022.mp3
15.66M
🔉 مساله مهدویت
🔶 سخنرانی| دکتر غلامحسین #دینانی
#پرونده_اندیشه_مهدویت
🔸🔸 اندیشه مهدویت بنیان اساسی دستگاه عقیدتی شیعه، که در نظام امامت تبیین گشته است.
اندیشه مهدویت، عنصری است که موجب تحول بنیادین در تمام سطوح معرفتی است و از دل آن بنیان سکولاریسم نفی میگردد و اجتماعی بودن حوزه دین تثبیت میگردد.
این اندیشه فرهنگی میسازد که مردم آن جامعه با نور امید والا در انتظار اهداف عالیه فطری، رنگ الهی میگیرند و تمرین ولایت را در ذیل رهبری انجام میدهند.🔸🔸
⚜️ @taammolat74
38.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ او
🔸موسیقی جدید محسن چاووشی به مناسبت نیمه شعبان
تاج گذاری کند آمده کاری کند
بت شکند شاه ما بنده نوازی کند
خوی علی خوی او روی علی روی او
دست به زانو زند ، فتحِ اراضی کند
⚜ @taammolat74
🔰گذار از علوم پزشکی مدرن
✍️ حجت الاسلام والمسلمین رهدار
🔘 بخش ۵
🔸نظام پزشکی در ایران، اساساً امکان و اجازه گفتوگو با گفتمانهای بدیل خود را نمیدهد و اگر جاهایی به این گفتوگو تن داده، به اضطرار و تحت فشار بوده است؛ بدین معنی که تاکنون خود دانشگاههای علوم پزشکی در دعوت از اطبای سنتی و اسلامی، برای ارائه درسگفتار در این دانشگاهها پیشقدم نشدهاند.
🔹دانشگاهی که مدعی علم و تحقیق است، چرا به یک پزشک سنتی یا اسلامی، اجازه طرح بحث در مراکز تخصصی پزشکی نمیدهد؟ این امر نشان میدهد که جامعه علمی پزشکی در ایران، به لحاظ روشی، بسته عمل میکند و واضح است که این روش، علمی نیست. بیشک، مردم به همان مکتب علمی مراجعه خواهند کرد که با اتقان بیشتر، هزینه کمتر، وقت کمتر و… بیماری آنها را درمان نماید.
🔸علم پزشکی، علمی بیشتر ابجیکتیو و عینی است. از همین رو، سنجش و ارزیابی آن نه به صورت تأویلی و تفسیری، بلکه به صورت تجربی ممکن خواهد بود. اگر طب اسلامی یا سنتی ادعایی علیه پزشکی مدرن دارند، نباید این ادعا به صورت نظری، آن هم به بدترین شکل ممکن، از جانب دانشگاههای علوم پزشکی پاسخ داده شوند.
🔹از نظر عموم مردم، حساسیت نظام پزشکی ایران نسبت به پزشکان سنتی و اسلام به این نکته برمیگردد که آنها موفق شدهاند از طریق درمانهای سهلالوصول و هزینههای اندک، کاسبی پزشکی مدرن را تهدید نمایند؛ به عبارت دیگر، اگر گفتمانهای طب سنتی و اسلامی در میان مردم مطرح شده و مورد استقبال قرار گرفتهاند، دو علت دارد: یکی کارآمدی و دیگری در دسترس بودن (البته این شاخصها تا اندازهای نسبی است) و این البته چیزی نیست که به راحتی نظام پزشکی و پزشکان مدرن را با سرمایههای نجومی کسب کرده از طریق طبابت بدون واکنش بگذارد.
♦️انصاف و اهمیت موضوع ـ که به نظام سلامت در ایران و آینده آن مربوط است ـ اقتضاء دارد که نظام پزشکی مدرن با حلم، دقت و تقوای بیشتری به ارزیابی گفتمانهای رقیب و بدیل خود بپردازد و تنها عامل محرک آنها در این خصوص، تغییر درآمدهای پزشکان مدرن نباشد.
⚜️ @taammolat74
🔰دامن زدن به فضای دین ستیزی کرونایی توسط روزینامه #سازندگی به سردبیری محمد قوچانی
🔸البته از #محمد_قوچانی که در ماجرای شارلی ابدو ماهیت واقعی خود را نشان داد انتظاری نیست.
🔹ولی حوزه علمیه به عنوان اصلیترین نهاد متولی تفسیر دین، باید این مساله را جدی گرفته و تبیین الهیات کرونایی را هر چه سریعتر کلید بزند.
🔸به نظر میرسد برجامیان بعد از شکست قطعی در صحنه سیاسی، و مواجه شدن با پایان گفتمان، به دنبال بازگشت به اندیشههای چپ به عنوان آلترناتیو جریان انقلابی هستند.
🔹قوچانی به موازات تلاش برای مصادره و خط دهی به جریان عدالتخواهی، در حال هویتسازی برای چریان چپ مارکسیست/سوسیالیست نیز هست.
♦️جریانهایی که به نظر میرسد اکنون برای نقشآفرینی در آنارشیسم اجتماعی/سیاسی گسترده، به سمت ایجاد توافقی نانوشته با محوریت طیفی از برجامیان عاشق آمریکا حرکت میکنند!
⚜ @rozaneebefarda
⚜ @taammolat74
🔰 مرگ، آزادی، انزوا و بی معنایی: چگونه وضع موجود را صورتبندی کنیم؟
✍ سیدجوادمیری
🔸آیا می توان گفت این پدیده ای که ما اکنون با آن مواجه شده ایم این چهار شاخصه بنیادین را با خود بهمراه آورده است؟
🔹 به نظرم ما نباید برای صورتبندی وضع موجود که "وجود آدمی" را نشانه رفته است از "مفاهیم مدیکال" استفاده کنیم. کرونا یا وضعیت کرونایی و موقع پسا-کرونایی همگی به نوعی تقلیل دادن وضع وجودی به موقعیتی اپیدمولوژیک است و توگویی زندگی انسان صرفاً وضعی بیولوژیک دارد که بتوان عالم انسانی را با مفاهیم برآمده از اقلیم زیست شناسانه مفصلبندی کرد.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 مرگ، آزادی، انزوا و بی معنایی: چگونه وضع موجود را صورتبندی کنیم؟ ✍ سیدجوادمیری 🔸آیا می توان گفت
🔰 مرگ، آزادی، انزوا و بی معنایی: چگونه وضع موجود را صورتبندی کنیم؟
✍ سیدجوادمیری
🔸آیا می توان گفت این پدیده ای که ما اکنون با آن مواجه شده ایم این چهار شاخصه بنیادین را با خود بهمراه آورده است؟
🔹 به نظرم ما نباید برای صورتبندی وضع موجود که "وجود آدمی" را نشانه رفته است از "مفاهیم مدیکال" استفاده کنیم. کرونا یا وضعیت کرونایی و موقع پسا-کرونایی همگی به نوعی تقلیل دادن وضع وجودی به موقعیتی اپیدمولوژیک است و توگویی زندگی انسان صرفاً وضعی بیولوژیک دارد که بتوان عالم انسانی را با مفاهیم برآمده از اقلیم زیست شناسانه مفصلبندی کرد.
🔸این رخداد که وضع انسانی با مفاهیم مدیکال ترسیم شده است خود نشان از "هجوم عقل ابزاری" به "ساحت زندگی" دارد که فیلسوفان و جامعه شناسان انتقادی به گونه ایی شلخته "حفظ مراتب" نمی کنند و این "زندیقی مفهومی" خود به انحاء گوناگون موجب گردیده است که ما نتوانیم فرسایش هستی اجتماعی جامعه خویش را به درستی صورتبندی کنیم.
🔹 بنابراین من بر این باورم که تا اطلاع ثانوی این وضع موجود را "وضعیت کرونایی" ننامم بل آنرا با مفهوم "تعلیق وجود" صورتبندی کنم. اما تعلیق وجود به چه معناست؟ کرونا صورت مدیکال دارد ولی معنای وجودی انسان را بر روی کره خاکی متحول کرده است و این تحول چهار ساحت وجود انسانی را که به گونه تاریخمند درونی شده بود را مورد هجمه بنیادین قرار داده است.
🔸کرونا آزادی انسان را گرفته است و حقوقی که در نسبت با بدن انسان و مترتب بر آن است را کاملاً به حالت تعلیق درآورده و هر حرکت بدن را زیر ذره بین پزشکی برده است و نوعی "معلولیت جمعی" بر وجود جمعی و فردی انسان تحمیل کرده است و به نوعی سلب آزادی کرده است.
🔹انسانی که مسلوب از آزادی شده است، تبدیل به عدد می شود و عددی شدن انسان او را دچار انزوا می کند و در وضع کنونی که انزوای پزشکی بر آدمی تحمیل شده است این نوعی انزوای روحی هم بر جان آدمی وارد می کند. بنابراین ما اکنون بنیادی ترین وجه انسانی خویش که آزادی است را از کف داده ایم و انزوا را برای رهایی از مرگ به جان خریده ایم ولی تعلیق زندگی ما را از تمامی هر آنچه انسانی است "جدا" کرده است و "زنجیر صله ارحام" را دریده است و این همه به تمنای نجات حیات آدمی ولی در این میان زندگی به حالت تعلیق درآمده است.
🔸 این تعلیق بی معنایی را بر ما مستولی کرده است. زیرا معنای وجود آدمی در باروری زندگی در نسبت با دیگری است و این نسبت ها که گسست آیا معنا را می توان در نسبت با اشیاء و حفظ تناسب شیئوی زنده نگه داشت؟ حال می بینیم که سیطره وضع موجود "مرگ" را در دامن خود داشته است ولی ذهن ها به دلیل چیرگی رویکرد مدیکال "فیزیکِ مرگ" را در نظر گرفته اند و این غفلت موجب شده است ما مرگ وجودی خویش را نبینیم و ندانیم که چگونه در این وضعیت دچار شده ایم.
🔹 به سخن دیگر، وضع ما "وضعیت کرونایی" نیست بل صورتی از نیهیلیسم است که در حال ساختن جهانِ فردا است که در آن نه تنها "خدا" وجود ندارد بل دیگر "جامعه" هم وجود نخواهد داشت. این دغدغه داستایوفسکی بود که می گفت در جهانی که خدا نیست همه چیز مجاز است و پاسخ این چالش را دورکهایم به اینگونه داد که جامعه همان خداست ولی فردا که جامعه هم نیست باید چه را جایگزین کرد؟
⚜ @taammolat74
📑 فصلنامه مجازی #فرهنگ_شهرت
✴️ شماره نخست
💢 زیر نظر دکتر شاه قاسمی
🔸همه از فرهنگ شهرت آگاهند اما هیچکس نمیداند چهوقت،کجا و چرا این فرهنگ پدید آمده و حفظ این تناقض بزرگترین پیروزی فرهنگ شهرت است.🔸
🖇 اولین شماره این فصلنامه را در پست ذیل دانلود کنید👇👇👇
⚜ @taammolat74
4_5789412917673723626.pdf
624.8K
📑 فصلنامه مجازی فرهنگ شهرت
✴️ شماره نخست:
🔻سلبریتیِ صداوسیما یا سلبریتیِ واقعی
✍🏻 علی مؤمنی
🔻رابطه فرااجتماعی
✍🏻 دکتر احسان شاهقاسمی
🔻سلبریتیزه شدن تلویزیون ایران و اقتصاد توجه
✍🏻 محمد حسین ترکمان
🔻سلبریتیِ کتابباز
✍🏻 داوود طالقانی
🔻ابزار ها از دل مفاهیم بیرون میآیند؛ سلبریتیها از دل ابزار
✍🏻 جواد کتابی
🔻چاقویی در دست حاکمیت
✍🏻 علی رئیسی
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| اضطرار به حجت
🔶 سخنرانی| حجت الاسلام علی صفایی حائری(ره)
🔹قسمت اول
🔹🔹انتظار از حجت موجب تحول در زندگی می شود ؛ سوال اینجاست که چگونه تحول صورت می گیرد و با چه وسیلهای می توان به تحول رسید؟!
...اضطرار به حجت، افتقار به خدا را در بر می آورد؛ به عبارت ساده تر امام شناسی فقر الی الله را می آورد. از آن طرف هم، خدا استغناء از انسان دارد و در عین استغناء، اشتیاق به ما»🔹🔹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
استاد صفایی حائری_ اضطرار به حجت1.mp3
8.06M
🔊 فایل صوتی | اضطرار به حجت
سلسله سخنرانی حجت الاسلام #علی_صفایی حائری (ره)
🔸حقیقت اخلاص برای کسانی شکل می گیرد و حقیقت عمل صالح برای کسانی میسور می شود که از دنیا بیرون رفته باشند پیش از خروجشان از دنیا، و به آخرت مشرف شده باشند پیش از اسارت شان در آن محشر!
کسانی که به این حد از اخلاص می رسند طبیعتا تزلزلشان در کنار ولی شان و در غیبت ولی شان کمتر خواهد بود و التهاب شان در غیبت ولی شان کمتر است. بر ولی سنگین نیستند و در غیاب ولی هم مشغول به غیر او نمی شوند و منتظر او هستند وبرای او قدم بر می دارند. به حدی که این اضطرار به لقاء و اخلاص بیاید آمادگی برای پذیرش اولیاء حق ایجاد می شود.
🔹یقین باید بر اعتقاد من و تصمیم گیری های من غالب شود و تاثیر بگذارد چه در رابطه با ولی و چه در رابطه با معاد و چه در رابطه با غیب و وحی و حتی در رابطه با خود الله؛ مادامی که افتقار ما و اضطرار ما به آنها مطرح نشود اثبات آنها چه برهانا و چه شهودا مشکلی را حل نمی کند!
⚜ @taammolat74