🔉فایل صوتی سخنرانی
🎙دکتر #ابراهیم_فیاض
🕗 (30 مهر 98)
🔰با عنوانِ «مطالعۀ انتقادی ابعاد هنری و رسانهای موسیقی محرّم»
🔻نظر به اهمیت جایگاه هنر موسیقی در آیینهای سوگواری و مناسک دینی ماه محرم، در این نشست تلاش میشود با تبیین و تنویر ابعاد هنری و رسانهای موسیقیهای تولیدشده در این عرصه، نحوه کاربست آنها و نیز چگونگی تآثیرگذاری این تولیدات بر مناسک و آیینهای ماه محرم، واکاوی گردد.
🆔 @lotfi74👇👇👇
4_5888918303375623759.mp3
46.66M
🔉فایل صوتی سخنرانی
🎙دکتر #ابراهیم_فیاض
🔰با عنوانِ «مطالعۀ انتقادی ابعاد هنری و رسانهای موسیقی محرّم»
🔹ویرانگری فرهنگی توسط رسانه خودمان صورت میگیرد و اگر رسانه خارجی نیز میتواند اقداماتی علیه ما انجام دهد، به دلیل همین ضعفها و خلأهاییست که در رسانه داریم.
در کشور ما صداوسیما با خارج کردن تمام نشانههای دینی، درحال نابودکردن فرهنگ محرم است.
این جریان لختسازی و برهنهسازی فرهنگی، برهنهسازی معنایی، برهنهسازی نشانهها همچنان ادامه دارد و برخلاف اتخاذ رویکرد تکثرگرایی در همه حوزهها، صداوسیما با حرکت به سمت ادغام هیئتها، مساجد و به طورکلی عزاداریها، در نهایت مردم را فقط به صفحه تنگ و محدود تلویزیون منحصر کرده است.
🔹ما یک واسطه داریم و آن «ادبیات» است. اگر دین تبدیل به ادبیات نشود، هرگز به یک هنر برجسته تبدیل نخواهد شد. در نتیجه قابلیت تهییج را نخواهد داشت که این خود منجربه انحطاط جوانان و عدم مشارکت آنان در عزاداریها خواهد شد.
🔹این تاریخ رئالیستی کربلاست که میتواند ادبیات تولید کند و آن تاریخ توسط هنرمندی خوانده شود و موسیقی آن تولید شود تا حس ایجاد کند و ما را به فیض برساند وگرنه بدون ادبیات، تاریخ شکل اسطوره پیدا خواهد کرد و در نتیجه تاریخ نابود خواهد شد.
🆔 @lotfi74
🔰بالاتر از ۲۰۳۰؛ بازاری شدن مدرسه
✍ روح الله رشیدی
🔹اگر حاشیههای جنسی و جنسیتیِ ۲۰۳۰ بگذارد، فاجعهی اصلی در نظام تعلیم و تربیت دیده میشود.
فاجعهای که آشکار است و نیاز به ترجمه و تأویل هم ندارد.
🔹روندِ #کالایی_شدن_تعلیم_و_تربیت به سرعت در حال نهادینه شدن است. وارد شدن مولفهای به نام #پول به نظام آموزشی کشور، بسیار پیشتر از ۲۰۳۰ آغاز شده. گسترش تعداد مدارس پولی ذیل خصوصیسازی آموزشوپرورش، سالهاست دنبال میشود. تبعات قطعی این تغییر وضعیت، به مراتب وحشتناکتر از عوارض احتمالی ۲۰۳۰ است که معالاسف دیده نمیشود.
🔹بازاری شدن آموزش وپرورش، خودبخود مدارس را تبدیل به بنگاههایی برای کسب سود میکند. و برای کسب سود حداکثری، قطعاً از بسیاری اصول و قواعد ارزشی و تربیتی به نفع مولفههای جذب مشتری، عدول میشود. کمااینکه در بسیاری از مدارس غیرانتفاعی مشاهده کردهایم و میکنیم.
🔹هیچ فراموش نمیکنم استدلال مدیر آن مدرسهی غیرانتفاعی را در حذف قرائت قرآن در صبحگاه؛ «بعضی اولیا خوششان نمیآید از این کار»!
از این قواعد شکلی بگیر تا روابط و مناسبات و محتواهای فاقد بار تربیتی یا ضدتربیتی!
این مصائبِ نقد و مشهود را دریابیم اگر دلسوز تعلیم و تربیتیم.
🆔 @lotfi74
🔰محکمتر از فولاد
🔹 زمانی که استاد #حسن_عباسی با شکایت دولت روحانی زندانی شد خیلیها میگفتند شکایت از وی و زندانی کردنش، ضربه جدی بود به حیثیت دولت روحانی و وزیر اطلاعاتش!
🔸حالا که استاد بعد از تحمل یک سوم حبس تعزیری باتوجه به قوانین قضایی آزاد و از طرفی #روح_الله_زم مدیر آمدنیوز دستگیر شد و آبروی خیلیها رفته، ببینید موج دعوت از استاد عباسی عزیز چگونه دانشگاهها، حوزهها و مساجد را فراخواهد گرفت. حالا همه مردم در سراسر کشور میخواهند از عباسی بشنوند که بالاخره ارتباط برخی با آمدنیوز و ضدانقلاب چه خواهد شد؟
🔹این دو ماه حبس نه تنها عباسی را ذلیل نکرد بلکه او را عزیز کرد، چرا که قرآن گفته: العزة لله و للرسول و للمومنين. این دو ماه حبس نه تنها عباسی را سست نکرد که او را از پولاد سختتر و از کوه راسختر کرده. این دوماه عباسی را از انقلابیگری پشیمان نکرده بلکه گور لیبرالها را کَنده!
🔸امام صادق علیهالسلام، "مؤمن" را محکمتر از فولاد توصیف میکند: "انّ المؤمنَ أشدُّ مِن زُبَرِ الحدیدِ": "مؤمن محکمتر از فولاد است"، چرا؟ برای اینکه "چون آهن اگر داخل آتش بیفتد تغییر پیدا میکند، اما مؤمن اگر کشته شود، و باز زنده شود، و باز کشته شود، هرگز تغییری در قلبش پدید نمیآید."
🆔 @lotfi74
jamehshenasi (1).mp3
21.36M
🔊 فایل صوتی نظریات جامعه شناسی
🔷 استاد رضا ملایی
🔰 نقد و بررسی نظریات مارکس و جریان مارکسیست و نئومارکسیست
🔹 جلسه سوم
🔻پ.ن:
در کنار تحلیل، بیان خوب استاد و تسلط ایشان بر مباحث؛ نکات ارزشمندی نیز بیان میکنند که بسیار قابل استفاده است...
✴️ لینک جلسه قبل
https://eitaa.com/lotfi74/256
🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آیا ما ایرانیان مردمان بدی هستیم؟
دروغگو، قانون گریز، احساساتی، فریبکار و فاقد حافظهی تاریخی؟
آرمین امیر معتقد است آنچه ما امروز در مورد جامعهی ایرانی میگوییم، بیش از آنکه ریشه در حقیقت داشته باشد، ره به افسانه زدن است.
📚در نخستین شب از چراغ مطالعه مروری خواهیم داشت بر کتاب، ره افسانه زدند.
🎙آرمین امیر؛ پژوهشگر، جامعهشناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی. .
📺 پخش: شنبه؛ ۱۱ آبان ۹۸، ساعت ۲۱، شبکه ۴ سیما.
#گفتگو
#جامعه_شناسی
#ما_ایرانیان
#کتاب
#ره_افسانه_زدند
#چراغ_مطالعه
🆔 @lotfi74
🔰 هنر موسیقی از منظر آیت الله خامنه ای
♦️ بخش پنجم
♦️♦️ملاک فقه است ملاحظه کاری در کار نیست!
🔸در منطقه اي که تاريخ موسيقي ما در آن شکل گرفته است، موسيقي معناي صحيح ندارد. شما بايد به آن معنا و مفهوم صحيح بدهيد؛ و در واقع باعث نجات آن شويد. حرف من با موسيقي دان ها اين است که موسيقي را به سمت معنا و هدف هاي متعالي ببريد؛ هدف ها فراتر از هدف عياشي فلان عاشق کذايي که بهمان معشوقه کذايي تر را دوست مي داشته و چون مورد بي اعتنايي وي قرار گرفته و دلش شکسته است، مي خواهد پاي فلان ساز بنشيند و در اثر آهنگ و ترانه سوزناک، اشک از فراق بريزد! چنين هدفي در استعمال موسيقي ارزشمند نيست.
🆔 @lotfi74👇👇👇
🔹چه ارزشي دارد که به خواهش دل يک نفر بسازند و بخوانند و بنوازند و آن انديشه رياضي و محاسبه علمي و منطقي را - که اعتبار موسيقي است - چنين خوار و ذليل کنند؟! که براي هدف متعالي باشد. اگر چنين باشد، آن وقت مي شود موسيقي را پاک و مقدس ناميد. آن وقت مي شود ما هم مثل غربي ها کنسرت داشته باشيم (عنوانش را مثلاً محفل خوانندگي بگذاريم، تا اصطلاح غربي به کار نبرده باشيم ) که مردم - اعم از معمولي و متدين - بليت تهيه کنند و براي شنيدن ساز و آواز شما، به آن محفل بيايند.
🔸توجهي که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بايستي از طرف دست اندرکاران موسيقي نسبت به موسيقي صورت مي گرفت، نگرفت. البته اين بدان معنا نيست که کارها خوب انجام نشده است. مسلماً شده است که ما اينجا مي نشينيم و به کار شما گوش مي سپاريم. بنده آدمي نيستم که اگر موسيقي حرام نواخته شد بنشينم و به آن گوش بسپارم. آن چه در اين مقوله، حرام بوده هنوز هم حرام است. در برخورد با حرام هم جاي ملاحظه نيست ومن هم به عنوان فرد متشرع که ملاکم فقه است، ملاحظه کاري نمي کنم.
🔹به هر حال از اين به بعد مي گويم که خواننده ها و نوازنده هاي ما، مردمان متديني هستند که در مقوله موسيقي اصول را ملاحظه مي کنند. رعايت اصول از جانب آنها موجب شده که نوارهاي موسيقي تا حدودي از حال و هواي گذشته، خارج شود. امروز نوارهايي وجود دارد که يا مشکوک است و يا پاک و بي اشکال است. البته در کنارش نوارهاي داراي اشکال هم وجود دارد.
🔗 لینک جلسه قبل:
https://eitaa.com/lotfi74/309
🆔 @lotfi74
🔰نقد تخصصی فیلم خانه پدری باشد برای منتقدان سینما اما من از زاویهای خاص به این فیلم که یکی از بدترین و موهنترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران است نگاه میکنم.
✍ امید رامز
🔸راهبرد کلیدیِ رسانهای-سینمایی لیبرالیسم، جهت بسط اباحهگری و نیز تخریب امری مقدس/ایدئولوژیک که توامان حائز جنبههای مثبت و منفی است، بزرگنمایی اغراقگونه وجوه منفی گزارههاست به صورتی که اولا وجوه منفی جزئی از ذات گزاره تلقی گردد و ثانیا وجوه منفی چنان غلبهای بر وجوه مثبت پیدا کنند که حمایت از آن گزاره مساوی با طرفداری از آن وجوه منفی محسوب و لذا مذموم و ضدهنجار شمرده شود.
🆔 @lotfi74👇👇👇
🔹انتقاد از لیبرالسرمایهداری و آرمانهای عدالتخواهانه الزاما مساوی با طرفداری از مارکسیسم در منتهی الیه طیف مدلهای اقتصادی، انتقاد از لیبرالیسم سیاسی مساوی با استبداد در منتهی الیه طیف حاکمیت سیاسی، انتقاد از فرهنگ لیبرال مساوی با دگماندیشی و فرهنگ حکومتی، حکومت دینی مساوی با بنیادگرایی مذهبی، ایدئولوژی مساوی با فاشیسم، اصولگرایی مساوی با رادیکالیسم، امر به معروف و نهی از منکر مساوی تفتیش عقاید و بالاخره دفاع از حیا مساوی با طالبانیسم محسوب میشود.
🔸در این میان مفهوم #غیرت نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرگونه اعمال غیرت نسبت به دین و ناموس که به معنی "ممانعت از تصاحب و تسلط غیر بر محبوب خویش" و به عنوان یک صفت "فطری" که از اسماء الهی و از مراتب ایمان است، مساوی با خشونت، بربریت، منیّت و مخالف با عقل اومانیستی بشر به شمار میرود.
🔹 همچنان که دیوید هیوم معتقد بود "عقل از طریق تصورات #فطری عمل نمیکند و مفاهیم عقلانی صرفا تصوراتی هستند که از تجربه به دست آمدهاند و صدق و کذب گزاره های عقلانی فقط از طریق تجربه، تایید یا رد شدنی است"(کتاب فرهادی و سینمای پرسش؛ اسدالله غلامعلی)
============
۱.ترجیح میدهم به "غیرت" از لنز دوربین شوماخر در فیلم A Time to Kill نگاه کنم تا اصعر فرهادی یا #کیانوش_عیاری
۲.تصویر دوم نشان میدهد قتل ناموسی فقط در ایران و کشورهای مسلمان رایج نیست. رژیم صهیونیستی، بریتانیا، ایتالیا، سوئد، آمریکا، کانادا و برزیل نیز از جمله کشورهایی هستند که قتل ناموسی در آنها آمار فابل توجهی دارد.
🆔 @lotfi74
🔰واقعا انقلاب دوم بود؟
✍ محسن مهدیان
🔸حضرت امام درباره واقعه 13 آبان فرمود: "انقلاب دوم" و البته مهمتر از انقلاب اول . اما چرا انقلاب دوم؛ چرا مهمتر؟
🔹خروش مردم علیه نظام طاغوت با آن تاریخ استبدادی چندصدساله و آن حرکت اجتماعی گسترده می شود انقلاب اول، تسخیر سفارت آمریکا توسط چند جوان دانشجو در جریان یک راه پیمایی می شود انقلاب دوم و البته مهمتر از انقلاب اول!
🆔 @lotfi74👇👇👇
♦️واقعا منطقش چیست؟
امام را می شناسیم. حرف ذوقی نمی زند. فقیه و عارف است. می بیند و می گوید. وقتی می گوید "ما همه هیچیم"؛ لب و حاق دریافت های نظری و علمی عرفانی اش را در یک کلمه جمع کرده است و هدیه می کند. تعابیر امام فراتر از یک ادیب و سیاستمدار است. تعبیر "انقلاب دوم" از سر تعارفات اجتماعی نیست.
♦️پس چیست؟
راز این جمله را در پیام شفاهی سیداحمدخمینی به دانشجویان تسخیر کننده ببینید؛ "امام فرمود:همه ملت پشتیبان این حرکتند"
پس اولا حرکت چند دانشجو نیست. حرکت یک ملت است که بروز وظهورش در یک حادثه است.
♦️اما چرا انقلاب دوم و چرا مهمتر؟
اساسا انقلاب اول نقطه آغازش قیام امام علیه یک قانون آمریکایی است. رهبری مبدا اشغال سفارت را در همین نقطه از تاریخ می داند.
اما مبارزه امام از استبداد شروع می شود. سال 43 می فرماید:" آمریکا از انگلیس بدتر و ... همه از همه بدتر اما امروز سروکار ما با این خبیث هاست(شاه)."
🔹انقلاب اول، انقلاب مردم علیه "دست آمریکا" بود. آنروز ملت "دست" آمریکا را دیدند و قیام کردند. اما بعد انقلاب اول، مردم خود آمریکا را دیدند. در گزارش های سفارت آمریکا آمده است که "از 14 مهر 57 روزی یک حادثه علیه منافع آمریکا شکل گرفته است"
این رشد یک جامعه است که دشمن اصلی را ببیند. لذا می شود انقلاب دوم و مهمتر. بدین جهت رهبرانقلاب می گوید "شعار مرگ برآمریکا را کسی یاد مردم نداد؛ از اعماق جانشان بود."
☑️اما برای این روزها؛
🔸آنچه انقلاب دوم را شکل داد رشد مردم است. رشد آگاهی هاست. استکبار ستیزی یک فهم است نه صرفا یک شعار. اگر امام فرمود "مرگ بر آمریکا"، شعار نیست و "ذکر" است به جهت شعور ضمیمه ای آنست. "مرگ بر آمریکا" عمقش تبری است و از اصول توحیدی. لذا نباید با آن مثل یک شعار صرف سیاسی رفتار کرد. هرچقدر شناخت قوی تر شود برائت اجتماعی موثرتر می افتد.
🔹اگر اینطور ماجرا را فهم کنیم؛ کار حکومت تنها در تهییج و برانگیختن و مشت گره نیست. باید ذهن ها و قلب ها قبل "الا الله"، "لااله" را درک کند.
حالا با این دقت، پروژه برجام و مدل مدیریت رهبری را مرور و تحلیل کنید. برجام در خدمت تحکیم انقلاب دوم و رشد یک ملت.
🆔 @lotfi74
🔰قابل توجه کسانی که فکر می کنند مسئله حجاب در اولویت نیست!
دیدبان نظام استراتژیک بودن آن را اعلام می کند.
نکند روزی برسد که حذف حجاب برای ما در مقایسه با موضوعات دیگر بی اهمیت جلوه کند 🔻کم کم خواهند گفت روی #حجاب تاکید نکنید!
✅ رهبرانقلاب امروز: آمریکاییها فعلا می گویند در منطقه فعال نباشید، به جبهه مقاومت کمک نکنید، توان دفاعی خود را متوقف کنید. بعدا هم خواهند گفت از قوانین دینی دست بردارید و بر موضوع حجاب نیز تأکید نکنید! خواستههای آمریکا هیچگاه تمامی ندارد.
#حجاب
#عفاف
#آقا
#استراتژیک
🆔 @lotfi74
🔰شاهِ مهربانِ شبکه ها
برای دانش آموزان بخوانید...
وقتی شبکه های ماهواره ای و صفحات مجازی آنها، شاهنشاه آریامهر را مهربان و دلسوز مردم معرفی میکند، بطوری که شاه علاقه نداشت خون مردمش ریخته شود. باید معلمین محترم فردا سر کلاسها از #دانش_آموزان خود سوال کنند که چرا #سیزدهم_آبان در تقویم ما بعنوان روز دانش آموز ثبت شده است؟ چرا #شانزده_آبان یا #بیستم_دی روز دانش آموز نیست؟
پاسخ در تاریخ سیاسی ماست و ما از تبیین آن غافلیم. من اگر معلم بودم سرکلاس از تک تک دانش آموزان این سوال را میپرسیدم: چرا سیزدهم آبان روز شماست؟
آبان سال ۱۳۵۷ چند ماه پیش از سقوط پهلوی، دانشجویان دانشگاه تهران در روز سیزدهم آبان تجمعی در صحن دانشگاه برگزار کردند و از عموم مردم و دانش آموزان دعوت کردند تا در این تجمع مشارکت داشته باشند.
صبحِ سیزده آبان تعداد زیادی دانش آموز که عموما دبیرستانی بودند به جمع معترضین پیوستند، جمعیت غیرقابل کنترل بود، نیروهای ارتش به سمت دانش آموزان و دانشجویان گاز اشک آور پرتاب کردند، جو متشنج تر شد و جمعیت را به رگبار بستند. در آن روز ۵۶ دانش آموز به شهادت رسیدند و تعداد زیادی مجروح، این واقعه خونین در تاریخ ما ثبت شد.
این خون ها انکار شدنی نیست.
تصویر دیو را فرشته نشان دادن ظلم به این خونهاست.
معلمین سرکلاسها از دانش آموزان این سوال را بپرسید: چرا سیزده آبان روز دانش آموز است؟ بهانه ایست تا تبلیغات این شبکه خنثی شود.
#علیرضا_زادبر
#منو_تو #تاریخ #پهلوی #شاه #دانشجو #دانشگاه #دانش_آموز #محمدرضا_پهلوی
🆔 @lotfi74
💠 (چرا اسناد #لانه_جاسوسی را در کتب درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما بفهمد آمریکا با ما چه کرده است؟) رهبرمعظم انقلاب
🔸پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب بر مطالعه درس آموز #اسناد_لانه_جاسوسی آمریکا، فایل PDF مجموعهی یازده جلد کتاب اسناد لانه جاسوسی تقدیم میگردد.
⚜ لینک ۱۱ جلد pdf کتاب👇
https://eitaa.com/t_manzome_f_r/8957
🆔 @lotfi74
noormags-جنگ_چریکی_نشانه_شناختی-373088_93974.pdf
482.8K
📑 مقاله علمی:
جنگ چریکی نشانه شناختی
🔸هنوز خبری [چيزی؟] از آن زمان نگذشته است که وقتی میخواستند قدرت سياسی را در دست بگيرند، کافی بود که ارتش و پليس را در اختيار خود گيرند. امروزه، فقط در کشورهای عقبافتاده است که هنوز هم ژنرالهای فاشيست در کودتاهايشان از تانکهای جنگی استفاده میکنند. کافی است که کشوری به مرتبهی بالايی از صنعتی شدن رسيده باشد تا قضيه کاملاً عوض شود.
امروزه، هرکشوری از آن کسی است که ارتباطات را در دست دارد.
🔹اگر درس تاريخ چنانکه بايد قانعکننده نيست، میتوانيم از تخيل کمک بگيريم که به قول ارسطو بسيار حقيقتنماتر از واقعيت است.
🔹من حرف تازهای نمیزنم. از اين پس تودهی مردم هم مثل متخصصان ارتباطات درک میکنند که ما در عصر ارتباطات زندگی میکنيم.
🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حواسمان به لانههای جاسوسی فتح نشده هست؟
🔹 میشود تصور کرد آمریکایی که جاسوسهایش، اول انقلاب تا مقام ریاست جمهوری نفوذ کرده بودند، امروز دست از ایران کشیده باشد؟
🎙 #رحیمپور_ازغدی از اسناد لانه جاسوسی میگوید:
🔹 وقتی سی و چند سال پیش در همه دانشگاه های ما آدم داشتند؛ آیا الآن جاسوس نیست؟ آیا میشود باور کرد در دانشگاه های ما جاسوس نباشد؟
🔹 در دولت موقت بعد از انقلاب ۵-۶ نفر جاسوس آمریکا بودند. در بیت آقای شریعتمداری پسر و دامادش را جاسوس کردند.
🔹 هرچه که در اسناد لانه جاسوسی است، ۱۰۰۰ برابرش الآن انجام میشود. عین دستورات جاسوس های آمریکایی الآن توسط بعضی مسئولان انجام میشود.
⚜ @lotfi74
🔰همان گونه که پس از سقوط نظام طرفدار آمریکا، جوانان انقلابی به تسخیر لانه جاسوسی آن کشور مبادرت کردند، لانه جاسوسی دشمن در جنگ اقتصادی، دلار و نمایندگی های شرکت های خارجی در داخل هستند. در واقع رابطه اقتصاد کشور با «دلار و بانک های خارجی»، «علم و تکنولوژی» و «مراکز تجاری جهانی» (به مثابه قطب های توسعه در جهان) باید قطع شود تا بخش اقتصادی کشور با بخش سیاسی آن هماهنگ شده و استقلال اقتصادی حاصل شود.
به نظرتون انشاالله روزی که چنین اتفاقی محقق بشه تیتر روزنامه ها چی میشه؟
اقتصاد لیبرالی جهان سقوط کرد. سیطره ظالمانه دلار بر جهان شکسته شد.
#استکبار_جهانی
#پهلوی
#سیاست_فرهنگ_اقتصاد
#دلار
#اقتصاد
#لیبرال
#جنگ_اقتصادی
#مانیفست_انقلاب
#جوان_انقلابی
🆔 @lotfi74
.....🔸در سالگرد ۱۳ آبان و در پاسخ به دواعی آنانکه آمریکاستیزی را زائده وارده بر انقلاب اسلامی توصیف میکنند باید گوشزد کرد:
پدیدههای سیاسی برخوردار از چگالی و توالیاند. نمیتوان پدیده سیاسی را در سلول زمان حبس کرد. سیاست انباشت توالی رویدادهای تاریخی است.
🔹انقلاب اسلامی را نبایست با سلائق و علائق و خوشآیند و ناخوشآیندهای شخصی مصادره بمطلوب کرد. انقلاب اسلامی انقلاب «خمینی» بود. خمینی، انقلاب اسلامی بود. کمال دغلبازی است منویات خود را بنام انقلاب اسلامی جعل کرده و نارفیقانه خاکستر بر چشم واقعیت پاشید.
✅آمریکاستیزی برند «انقلاب خمینی» است. این برند در ۱۳ آبان ۵۸ مُتعین نشد و تسخیر سفارت آمریکا تنها این برند را متبلور کرد.
🔸ریشه آمریکاستیزی را در آبان ۴۳ و تصویب لایحه کاپیتولاسیون بکاوید که منجر به نهیب امام شد که بغض فرو خفته ایرانیان از کودتای آمریکائی ۲۸ مرداد ۳۲ را ۱۱ سال بعد بدآن گونه برونریخت کرد:
اى سران اسلام، به داد اسلام برسید ... اى شاه ایران، به داد خودت برس. به داد همه ما برسید. ما زیر چکمه امریکا برویم، چون ملت ضعیفى هستیم؟! ... امروز سر و کار ما با این خبیثهاست! با امریکاست. رئیس جمهور امریکا بداند این معنا را که امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما. امروز قرآن با او خصم است؛ ملت ایران با او خصم است ... تمام گرفتارى ما از این امریکاست!
🔹اطلاق انقلاب دوم به اشغال سفارت بدلیل جسارت چند جوان دانشجو در تسخیر آن سفارتخانه نبود. اقبال میلیونی مردم از تحقیر آمریکا بابت تحقیر پیشینشان از ناحیه سیاستهای ناصواب و مداخلهجویانه واشنگتن در ایران و وجد ملی از ناحیه تو دهنی خوردن آمریکا مبنای اعتبار «آمریکاستیزی» در انقلاب اسلامی امام بود و هست.
🆔 @lotfi74
🔰دشمنداری؛ امکان استقلال سیاسی
تاملی در باب نسبت مفهوم دشمن و استقلال سیاسی ملی
✍حمیدرضا میررکنی بنادکی، پژوهشگر فلسفه
🔸ملتی که از تعیین دوست و دشمن خود به بهانه «صلح با همگان» دست کشد، امکان واقعی جنگ را از میان نبردهاست، بلکه صرفا از حضور جدی خود در صحنه سیاست صرف نظر کرده. بدون او نیز جنگ و سیاست برپا است، او تنها بهجای اینکه خود دوست و دشمنِ خود و نقطه نزاعِ خود را تعیین کند، به دیگر دولتها اجازه داده است تا برای او دوست و دشمنی تعیین کنند.
🔸بر اساس همین حقیقت اشمیت در معروفترین اثر خود یعنی مفهوم امرسیاسی اینگونه مینویسد: « اگر مردمی، دیگر توان یا خواست حفاظت از خود را در سپهر سیاست نداشته باشند، سپهر سیاسی از میان نمیرود. [بلکه] تنها [آن] مردمان ضعیف محو میشوند. » این چیزی است که ما ایرانیان آن را تجربه کردهایم.
📌ادامه این مطلب را در سایت باشگاه اندیشه بخوانید:
🌐 http://bashgah.net/go/kku8
◇◇◇◇◇
#سیاست #اشمیت #امریکا #ایران #عراق #حمیدرضا_میررکنی #باشگاه_اندیشه #جنگ
⚜ @lotfi74
🔰نامحدودتر فکر کنیم!
🔺«به گمان من، دربارۀ علم ديني افراط و تفريطهاي بسیاري شده است. نگاه افراطي اين است كه فقط سراغ قرآن و روايات برویم و نگاه تفريطي اين است كه تنها به كاوشهاي تجربي توجه کنیم. هر دوي اين نگاهها نادرست است.
🔸بدين ترتيب، دایرۀ معرفتشناسي ديني بسيار گستردهتر از معرفتشناسيِ علم روز است؛ براي اينكه معرفتشناسي ديني نه تنها تجربه، نظريهپردازي و شهود را معتبر ميداند، بلكه در برخي زمينهها سرنخهايي به بشر ميدهد كه انسان به تنهايي قدرت فهم آنها را نخواهد داشت. مهمتر از همه این است که معرفتشناسي ديني به ما ميگويد جهان بسيار فراختر از آن چيزي است كه در عالم محسوسات جاي بگيرد.
🔹بحث علم ديني به این دلیل مطرح گشته كه به ميزان زيادي الحاد به طور صريح در علمِ رايج وارد شده و نتيجهای که از آن گرفته ميشود این است كه ديگر به خداوند نيازي نیست.»
📝به نقل از دکتر مهدی گلشنی، ماهنامه زمانه، شماره ۱۳، تیرماه ۱۳۹۰
⚜ @lotfi74