🔹انتقاد از لیبرالسرمایهداری و آرمانهای عدالتخواهانه الزاما مساوی با طرفداری از مارکسیسم در منتهی الیه طیف مدلهای اقتصادی، انتقاد از لیبرالیسم سیاسی مساوی با استبداد در منتهی الیه طیف حاکمیت سیاسی، انتقاد از فرهنگ لیبرال مساوی با دگماندیشی و فرهنگ حکومتی، حکومت دینی مساوی با بنیادگرایی مذهبی، ایدئولوژی مساوی با فاشیسم، اصولگرایی مساوی با رادیکالیسم، امر به معروف و نهی از منکر مساوی تفتیش عقاید و بالاخره دفاع از حیا مساوی با طالبانیسم محسوب میشود.
🔸در این میان مفهوم #غیرت نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرگونه اعمال غیرت نسبت به دین و ناموس که به معنی "ممانعت از تصاحب و تسلط غیر بر محبوب خویش" و به عنوان یک صفت "فطری" که از اسماء الهی و از مراتب ایمان است، مساوی با خشونت، بربریت، منیّت و مخالف با عقل اومانیستی بشر به شمار میرود.
🔹 همچنان که دیوید هیوم معتقد بود "عقل از طریق تصورات #فطری عمل نمیکند و مفاهیم عقلانی صرفا تصوراتی هستند که از تجربه به دست آمدهاند و صدق و کذب گزاره های عقلانی فقط از طریق تجربه، تایید یا رد شدنی است"(کتاب فرهادی و سینمای پرسش؛ اسدالله غلامعلی)
============
۱.ترجیح میدهم به "غیرت" از لنز دوربین شوماخر در فیلم A Time to Kill نگاه کنم تا اصعر فرهادی یا #کیانوش_عیاری
۲.تصویر دوم نشان میدهد قتل ناموسی فقط در ایران و کشورهای مسلمان رایج نیست. رژیم صهیونیستی، بریتانیا، ایتالیا، سوئد، آمریکا، کانادا و برزیل نیز از جمله کشورهایی هستند که قتل ناموسی در آنها آمار فابل توجهی دارد.
🆔 @lotfi74
🔰واقعا انقلاب دوم بود؟
✍ محسن مهدیان
🔸حضرت امام درباره واقعه 13 آبان فرمود: "انقلاب دوم" و البته مهمتر از انقلاب اول . اما چرا انقلاب دوم؛ چرا مهمتر؟
🔹خروش مردم علیه نظام طاغوت با آن تاریخ استبدادی چندصدساله و آن حرکت اجتماعی گسترده می شود انقلاب اول، تسخیر سفارت آمریکا توسط چند جوان دانشجو در جریان یک راه پیمایی می شود انقلاب دوم و البته مهمتر از انقلاب اول!
🆔 @lotfi74👇👇👇
♦️واقعا منطقش چیست؟
امام را می شناسیم. حرف ذوقی نمی زند. فقیه و عارف است. می بیند و می گوید. وقتی می گوید "ما همه هیچیم"؛ لب و حاق دریافت های نظری و علمی عرفانی اش را در یک کلمه جمع کرده است و هدیه می کند. تعابیر امام فراتر از یک ادیب و سیاستمدار است. تعبیر "انقلاب دوم" از سر تعارفات اجتماعی نیست.
♦️پس چیست؟
راز این جمله را در پیام شفاهی سیداحمدخمینی به دانشجویان تسخیر کننده ببینید؛ "امام فرمود:همه ملت پشتیبان این حرکتند"
پس اولا حرکت چند دانشجو نیست. حرکت یک ملت است که بروز وظهورش در یک حادثه است.
♦️اما چرا انقلاب دوم و چرا مهمتر؟
اساسا انقلاب اول نقطه آغازش قیام امام علیه یک قانون آمریکایی است. رهبری مبدا اشغال سفارت را در همین نقطه از تاریخ می داند.
اما مبارزه امام از استبداد شروع می شود. سال 43 می فرماید:" آمریکا از انگلیس بدتر و ... همه از همه بدتر اما امروز سروکار ما با این خبیث هاست(شاه)."
🔹انقلاب اول، انقلاب مردم علیه "دست آمریکا" بود. آنروز ملت "دست" آمریکا را دیدند و قیام کردند. اما بعد انقلاب اول، مردم خود آمریکا را دیدند. در گزارش های سفارت آمریکا آمده است که "از 14 مهر 57 روزی یک حادثه علیه منافع آمریکا شکل گرفته است"
این رشد یک جامعه است که دشمن اصلی را ببیند. لذا می شود انقلاب دوم و مهمتر. بدین جهت رهبرانقلاب می گوید "شعار مرگ برآمریکا را کسی یاد مردم نداد؛ از اعماق جانشان بود."
☑️اما برای این روزها؛
🔸آنچه انقلاب دوم را شکل داد رشد مردم است. رشد آگاهی هاست. استکبار ستیزی یک فهم است نه صرفا یک شعار. اگر امام فرمود "مرگ بر آمریکا"، شعار نیست و "ذکر" است به جهت شعور ضمیمه ای آنست. "مرگ بر آمریکا" عمقش تبری است و از اصول توحیدی. لذا نباید با آن مثل یک شعار صرف سیاسی رفتار کرد. هرچقدر شناخت قوی تر شود برائت اجتماعی موثرتر می افتد.
🔹اگر اینطور ماجرا را فهم کنیم؛ کار حکومت تنها در تهییج و برانگیختن و مشت گره نیست. باید ذهن ها و قلب ها قبل "الا الله"، "لااله" را درک کند.
حالا با این دقت، پروژه برجام و مدل مدیریت رهبری را مرور و تحلیل کنید. برجام در خدمت تحکیم انقلاب دوم و رشد یک ملت.
🆔 @lotfi74
🔰قابل توجه کسانی که فکر می کنند مسئله حجاب در اولویت نیست!
دیدبان نظام استراتژیک بودن آن را اعلام می کند.
نکند روزی برسد که حذف حجاب برای ما در مقایسه با موضوعات دیگر بی اهمیت جلوه کند 🔻کم کم خواهند گفت روی #حجاب تاکید نکنید!
✅ رهبرانقلاب امروز: آمریکاییها فعلا می گویند در منطقه فعال نباشید، به جبهه مقاومت کمک نکنید، توان دفاعی خود را متوقف کنید. بعدا هم خواهند گفت از قوانین دینی دست بردارید و بر موضوع حجاب نیز تأکید نکنید! خواستههای آمریکا هیچگاه تمامی ندارد.
#حجاب
#عفاف
#آقا
#استراتژیک
🆔 @lotfi74
🔰شاهِ مهربانِ شبکه ها
برای دانش آموزان بخوانید...
وقتی شبکه های ماهواره ای و صفحات مجازی آنها، شاهنشاه آریامهر را مهربان و دلسوز مردم معرفی میکند، بطوری که شاه علاقه نداشت خون مردمش ریخته شود. باید معلمین محترم فردا سر کلاسها از #دانش_آموزان خود سوال کنند که چرا #سیزدهم_آبان در تقویم ما بعنوان روز دانش آموز ثبت شده است؟ چرا #شانزده_آبان یا #بیستم_دی روز دانش آموز نیست؟
پاسخ در تاریخ سیاسی ماست و ما از تبیین آن غافلیم. من اگر معلم بودم سرکلاس از تک تک دانش آموزان این سوال را میپرسیدم: چرا سیزدهم آبان روز شماست؟
آبان سال ۱۳۵۷ چند ماه پیش از سقوط پهلوی، دانشجویان دانشگاه تهران در روز سیزدهم آبان تجمعی در صحن دانشگاه برگزار کردند و از عموم مردم و دانش آموزان دعوت کردند تا در این تجمع مشارکت داشته باشند.
صبحِ سیزده آبان تعداد زیادی دانش آموز که عموما دبیرستانی بودند به جمع معترضین پیوستند، جمعیت غیرقابل کنترل بود، نیروهای ارتش به سمت دانش آموزان و دانشجویان گاز اشک آور پرتاب کردند، جو متشنج تر شد و جمعیت را به رگبار بستند. در آن روز ۵۶ دانش آموز به شهادت رسیدند و تعداد زیادی مجروح، این واقعه خونین در تاریخ ما ثبت شد.
این خون ها انکار شدنی نیست.
تصویر دیو را فرشته نشان دادن ظلم به این خونهاست.
معلمین سرکلاسها از دانش آموزان این سوال را بپرسید: چرا سیزده آبان روز دانش آموز است؟ بهانه ایست تا تبلیغات این شبکه خنثی شود.
#علیرضا_زادبر
#منو_تو #تاریخ #پهلوی #شاه #دانشجو #دانشگاه #دانش_آموز #محمدرضا_پهلوی
🆔 @lotfi74
💠 (چرا اسناد #لانه_جاسوسی را در کتب درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما بفهمد آمریکا با ما چه کرده است؟) رهبرمعظم انقلاب
🔸پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب بر مطالعه درس آموز #اسناد_لانه_جاسوسی آمریکا، فایل PDF مجموعهی یازده جلد کتاب اسناد لانه جاسوسی تقدیم میگردد.
⚜ لینک ۱۱ جلد pdf کتاب👇
https://eitaa.com/t_manzome_f_r/8957
🆔 @lotfi74
noormags-جنگ_چریکی_نشانه_شناختی-373088_93974.pdf
482.8K
📑 مقاله علمی:
جنگ چریکی نشانه شناختی
🔸هنوز خبری [چيزی؟] از آن زمان نگذشته است که وقتی میخواستند قدرت سياسی را در دست بگيرند، کافی بود که ارتش و پليس را در اختيار خود گيرند. امروزه، فقط در کشورهای عقبافتاده است که هنوز هم ژنرالهای فاشيست در کودتاهايشان از تانکهای جنگی استفاده میکنند. کافی است که کشوری به مرتبهی بالايی از صنعتی شدن رسيده باشد تا قضيه کاملاً عوض شود.
امروزه، هرکشوری از آن کسی است که ارتباطات را در دست دارد.
🔹اگر درس تاريخ چنانکه بايد قانعکننده نيست، میتوانيم از تخيل کمک بگيريم که به قول ارسطو بسيار حقيقتنماتر از واقعيت است.
🔹من حرف تازهای نمیزنم. از اين پس تودهی مردم هم مثل متخصصان ارتباطات درک میکنند که ما در عصر ارتباطات زندگی میکنيم.
🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حواسمان به لانههای جاسوسی فتح نشده هست؟
🔹 میشود تصور کرد آمریکایی که جاسوسهایش، اول انقلاب تا مقام ریاست جمهوری نفوذ کرده بودند، امروز دست از ایران کشیده باشد؟
🎙 #رحیمپور_ازغدی از اسناد لانه جاسوسی میگوید:
🔹 وقتی سی و چند سال پیش در همه دانشگاه های ما آدم داشتند؛ آیا الآن جاسوس نیست؟ آیا میشود باور کرد در دانشگاه های ما جاسوس نباشد؟
🔹 در دولت موقت بعد از انقلاب ۵-۶ نفر جاسوس آمریکا بودند. در بیت آقای شریعتمداری پسر و دامادش را جاسوس کردند.
🔹 هرچه که در اسناد لانه جاسوسی است، ۱۰۰۰ برابرش الآن انجام میشود. عین دستورات جاسوس های آمریکایی الآن توسط بعضی مسئولان انجام میشود.
⚜ @lotfi74
🔰همان گونه که پس از سقوط نظام طرفدار آمریکا، جوانان انقلابی به تسخیر لانه جاسوسی آن کشور مبادرت کردند، لانه جاسوسی دشمن در جنگ اقتصادی، دلار و نمایندگی های شرکت های خارجی در داخل هستند. در واقع رابطه اقتصاد کشور با «دلار و بانک های خارجی»، «علم و تکنولوژی» و «مراکز تجاری جهانی» (به مثابه قطب های توسعه در جهان) باید قطع شود تا بخش اقتصادی کشور با بخش سیاسی آن هماهنگ شده و استقلال اقتصادی حاصل شود.
به نظرتون انشاالله روزی که چنین اتفاقی محقق بشه تیتر روزنامه ها چی میشه؟
اقتصاد لیبرالی جهان سقوط کرد. سیطره ظالمانه دلار بر جهان شکسته شد.
#استکبار_جهانی
#پهلوی
#سیاست_فرهنگ_اقتصاد
#دلار
#اقتصاد
#لیبرال
#جنگ_اقتصادی
#مانیفست_انقلاب
#جوان_انقلابی
🆔 @lotfi74
.....🔸در سالگرد ۱۳ آبان و در پاسخ به دواعی آنانکه آمریکاستیزی را زائده وارده بر انقلاب اسلامی توصیف میکنند باید گوشزد کرد:
پدیدههای سیاسی برخوردار از چگالی و توالیاند. نمیتوان پدیده سیاسی را در سلول زمان حبس کرد. سیاست انباشت توالی رویدادهای تاریخی است.
🔹انقلاب اسلامی را نبایست با سلائق و علائق و خوشآیند و ناخوشآیندهای شخصی مصادره بمطلوب کرد. انقلاب اسلامی انقلاب «خمینی» بود. خمینی، انقلاب اسلامی بود. کمال دغلبازی است منویات خود را بنام انقلاب اسلامی جعل کرده و نارفیقانه خاکستر بر چشم واقعیت پاشید.
✅آمریکاستیزی برند «انقلاب خمینی» است. این برند در ۱۳ آبان ۵۸ مُتعین نشد و تسخیر سفارت آمریکا تنها این برند را متبلور کرد.
🔸ریشه آمریکاستیزی را در آبان ۴۳ و تصویب لایحه کاپیتولاسیون بکاوید که منجر به نهیب امام شد که بغض فرو خفته ایرانیان از کودتای آمریکائی ۲۸ مرداد ۳۲ را ۱۱ سال بعد بدآن گونه برونریخت کرد:
اى سران اسلام، به داد اسلام برسید ... اى شاه ایران، به داد خودت برس. به داد همه ما برسید. ما زیر چکمه امریکا برویم، چون ملت ضعیفى هستیم؟! ... امروز سر و کار ما با این خبیثهاست! با امریکاست. رئیس جمهور امریکا بداند این معنا را که امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما. امروز قرآن با او خصم است؛ ملت ایران با او خصم است ... تمام گرفتارى ما از این امریکاست!
🔹اطلاق انقلاب دوم به اشغال سفارت بدلیل جسارت چند جوان دانشجو در تسخیر آن سفارتخانه نبود. اقبال میلیونی مردم از تحقیر آمریکا بابت تحقیر پیشینشان از ناحیه سیاستهای ناصواب و مداخلهجویانه واشنگتن در ایران و وجد ملی از ناحیه تو دهنی خوردن آمریکا مبنای اعتبار «آمریکاستیزی» در انقلاب اسلامی امام بود و هست.
🆔 @lotfi74
🔰دشمنداری؛ امکان استقلال سیاسی
تاملی در باب نسبت مفهوم دشمن و استقلال سیاسی ملی
✍حمیدرضا میررکنی بنادکی، پژوهشگر فلسفه
🔸ملتی که از تعیین دوست و دشمن خود به بهانه «صلح با همگان» دست کشد، امکان واقعی جنگ را از میان نبردهاست، بلکه صرفا از حضور جدی خود در صحنه سیاست صرف نظر کرده. بدون او نیز جنگ و سیاست برپا است، او تنها بهجای اینکه خود دوست و دشمنِ خود و نقطه نزاعِ خود را تعیین کند، به دیگر دولتها اجازه داده است تا برای او دوست و دشمنی تعیین کنند.
🔸بر اساس همین حقیقت اشمیت در معروفترین اثر خود یعنی مفهوم امرسیاسی اینگونه مینویسد: « اگر مردمی، دیگر توان یا خواست حفاظت از خود را در سپهر سیاست نداشته باشند، سپهر سیاسی از میان نمیرود. [بلکه] تنها [آن] مردمان ضعیف محو میشوند. » این چیزی است که ما ایرانیان آن را تجربه کردهایم.
📌ادامه این مطلب را در سایت باشگاه اندیشه بخوانید:
🌐 http://bashgah.net/go/kku8
◇◇◇◇◇
#سیاست #اشمیت #امریکا #ایران #عراق #حمیدرضا_میررکنی #باشگاه_اندیشه #جنگ
⚜ @lotfi74
🔰نامحدودتر فکر کنیم!
🔺«به گمان من، دربارۀ علم ديني افراط و تفريطهاي بسیاري شده است. نگاه افراطي اين است كه فقط سراغ قرآن و روايات برویم و نگاه تفريطي اين است كه تنها به كاوشهاي تجربي توجه کنیم. هر دوي اين نگاهها نادرست است.
🔸بدين ترتيب، دایرۀ معرفتشناسي ديني بسيار گستردهتر از معرفتشناسيِ علم روز است؛ براي اينكه معرفتشناسي ديني نه تنها تجربه، نظريهپردازي و شهود را معتبر ميداند، بلكه در برخي زمينهها سرنخهايي به بشر ميدهد كه انسان به تنهايي قدرت فهم آنها را نخواهد داشت. مهمتر از همه این است که معرفتشناسي ديني به ما ميگويد جهان بسيار فراختر از آن چيزي است كه در عالم محسوسات جاي بگيرد.
🔹بحث علم ديني به این دلیل مطرح گشته كه به ميزان زيادي الحاد به طور صريح در علمِ رايج وارد شده و نتيجهای که از آن گرفته ميشود این است كه ديگر به خداوند نيازي نیست.»
📝به نقل از دکتر مهدی گلشنی، ماهنامه زمانه، شماره ۱۳، تیرماه ۱۳۹۰
⚜ @lotfi74
4_5915742349824100028.mp3
12.4M
🔊 فایل صوتی بازخوانی کتاب فطرت شهید مطهری
🔷 سیر تحلیل و واکاوی جوهر معنایی واژگان از منظر شهید مطهری
💠 تفاوت فطرت با غریزه و طبیعت
🔹فطرت ویژگی خاص انسانی است که سرشتی و غیر اکتسابی و مربوط به نیازهای ماورا حیوانات می باشد.
🔹 جلسه چهارم
⏰ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
⚜ @lotfi74
🔖 تقریر جلسه چهارم بازخوانی کتاب فطرت شهید مطهری
🔘 بخش نخست
🔸ما در سیر مخلوقات عالم، از نزولی ترین قسمت تا اعلی ترین مرتبه اگر بخواهیم بسنجیم ما طبق آن آثار و احوال و رتبه ای که دارند، آنها را تقسیم بندی می کنیم. و نسبت به هر کدام از این طبقات مفاهیمی متناسبی داریم.
🔹گفتیم شهید مطهری(ره) برای سیر تحلیل واکاوی واژه فطرت، سیری را طی کرد. آخرین مرحله آن سیر به اینجا رسید که وجه تمایز این واژه با واژگان نزدیک را روشن نماید.
🔸ما با سه دست از مفاهیم مواجه هستیم که تنگاتنگ هستند. در سیر موجودات و مخلوقات، از نزولی ترین سیر ما یک دسته موجودات بیجان داریم که واژه طبیعت را برای آن استعمال می کنیم. طبیعت به این معناست که ویژگی ذاتی شیء را بیان می کند. هر کدام از این موجودات بی جان، خواص خاص خودشان را دارند لذا از تعدد آثار پی به علت می بریم که هر کدام ویژگی ذاتی دارند. این طبیعت است.
🔹در این سیر از صعود به نزول هر مرتبه اعلی و اشرف بر رتبه پایین است، لذا رتبه بعدی علاوه بر اینکه خاصیت قسم پایین را دارد، چیزی در ساختار و بنیاد خود نهادینه شده که موجود امتیاز بر ماقبل است. لذا شهید مطهری(ره) تصریح می نماید که اصطلاح طبیعت مختص بر بی جانها نیست بلکه در مرتبه حیوان نیز اصطلاح طبیعت استفاده می شود.
🔸گیاهان در این منظر، آنها را به مثابه بی جان ها لحاظ می کنیم در نتیجه به آنها اطلاق، طبیعت می شود.
⚜ @lotfi74
🔖 تقریر جلسه چهارم بازخوانی کتاب فطرت شهید مطهری
🔘 بخش دوم
🔸حیوانات علاوه بر طبیعت، غریزه هم دارند. ماهیت غریزه به تعبیر شهید، هنوز خوب روشن نشده است.
🔹همینقدر می دانیم که حیوانات از ویژگی مخصوص درونی برخوردار هستند که راهنمای زندگی آنهاست. حالت نیمه آگاهانه ای در حیوانات است که به موجب آن مسیر را تشخیص می دهند واین حالت سرشتی و غیر اکتسابی است.
🔸سوم بحث فطرت است. بافت انسان علاوه بر طبیعت و غریزه که بعد حیوانی انسان است، بُعد سومی به نام فطرت دارد. این بُعد، ارزش های انسانی ماوراء خواسته های حیوانی است. علاوه بر اینها ما خواسته های عمیقتری داریم. این ویژگی باعث می شود که پایه انسانیت انسان است.
✅تفاوت فطرت و غریزه از نگاه شهید مطهری:
1- فطرت فقط در مورد انسان است.
2- فطرت آگاهانه تر از غریزه است.
3- فطرت مربوط به مسائل انسانی است.
🔹فرق سرشت با فطرت
♦️جمع بندی آخر این است که دو ملاک اساسی برای فطرت وجود دارد:
1- سرشتی و غیر اکتسابی
2- مربوط به بعد انسانی انسان و ماوراء خواسته های حیوانی است.
⚜ @lotfi74
🔰دهه عسکریه و محسنیه یا ایام شادی اهلبیت (ع)؟
✔️✍مسعود بندار
🔹در ابتدای ماه ربیع برخی مؤمنین به فرح و شادی میپردازند؛ اما در مقابل عدهای دیگر از مؤمنین متذکر ایام بعد از شهادت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله میشوند و اتفاقات بعد از شهادت حضرت که برای تنها یادگارش فاطمه اطهر علیها سلام رخ داده است را مدنظر میگیرند، به صورتی که دهه محسنیه و یا عسکریه برایش میگیرند و لباس مشکی را از بدن خارج نمیکنند.
در این خصوص، لحاظ چند نکته مهم است👈
🌐 https://b2n.ir/71731
⚜ @ijtihad
⚜ @lotfi74
...
🔹این جامعهشناس افزود: «... اگر بحران جنسی ایجاد شود هم میتوان با ازدواج موقت حل کرد، اما این که پولدارها و میلیاردهای قم میخواهند برای خود فضای چندهمسری ایجاد کنند و فیلشان یاد هندوستان کرده، بحث دیگری است.»
🔸وی با اشاره به اینکه «نباید نگران ترویج چندهمسری در نتیجه اینگونه تبلیغها بود» گفت: «به هیچ وجه این مسائل در جامعه پذیرفته نمیشود اتفاقا نتیجه وضعیت موجود افزایش #ازدواج_سفید است.» ⚠️
🔹 این جامعه شناس در ادامه گفت: «این رویه زمینه ساز اشاعه #فحشا در جامعه است. همین آقایان با صیغههایی که در #قم کردند این شهر را پر از #فاحشه کردند. دخترانی که #صیغه آقایان شدهاند فکر میکنند که چرا پول درنیاورند. امروز میبینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابانهای قم میایستند، آن هم با حجاب کامل. چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که #فاحشه با چارد و مقعنه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود.»
🔸 وی با طرح این پرسش که چه کسانی عامل بروز این وضعیت هستند، گفت: «این را کسانی کردند که میتوانستند مهریه صیغه را بدهند. وضعیت به نحوی است که آقای شیح رافت سبحانی مرجع تقلید در قم فریاد میزند که در خیابانها چه خبر است؟ با این کارها بازار فحشا درست میکنند. وقتی در زمان ناصرالدین شاه چندهمسری افراطی ایجاد شد هم دیده شد که زنان همسران با خارج از دربار رابطه داشتند. این هم همان قصه است. ما با این کارها زمینه اشاعه فحشا و افزایش روابط جنسی خارج از خانواده را ایجاد میکنیم. همانطور که گفتم #فاحشههای #قم حاصل #صیغههای خیلی از آقایان است»....
⚜ @lotfi74
نظریه-های-تاریخی-انقلاب-اسلامی-رجبی_mixdown.mp3
18.13M
🔉 فایل صوتی دکتر #محمد_رجبی
🔶 نظریه انقلاب اسلامی
🔸 ثمره انقلاب اسلامی باید عدالت به معنای عام باشد. ما هنوز در حال انقلاب هستیم. منتهی از سیاسی بازی باید بیرون بیاییم و آنچه حق است بگوییم. ان شاالله این مسیر مسیری خواهد بود که گوهر انقلاب که عدالت و قسط است و امام زمان آن را محقق می کند ما هم در همان مسیر حرکت کنیم.
#سلسله_نشست_نظریه_تاریخی_انقلاب اسلامی
⚜ @lotfi74
🔰روش سیستماتیک نگاه به آینده اطلاعات(۱)
💠 تهدیدهای آینده
زمانیکه شخصی اشاره به آینده های محتمل اطلاعاتی دارد، وی به واقع امیدوار است تصویری را ترسیم کند که به تمامی بخش های این سیستم باز ارجاع می دهد: تغییرات در محیطهای وظیفه و ارزش، دگرگونی در کارکردهای پشتیبانی و تقاضا، ایجاد اصلاحات در فرآیندهای کاری، و تغییرات در تولید و بازده. با این وجود اغلب تفکرات مربوط به آینده اطلاعاتی صرفا تأکید بر تغییرات در محیط تهدید دارند.
⚜ @lotfi74👇👇👇
...البته پیش بینی آینده خود به حد کافی دشوار است. چه کسی در سال ۱۹۲۸ می توانسته سقوط اقتصادی سال ۱۹۲۹، افزایش قدرت هیتلر در سال ۱۹۳۳، اتحاد بین آلمان نازی و اتحادیه جماهیر شوروی در سال ۱۹۳۹، اتحاد شوروی و دولتهای دموکراسی غرب در سال ۱۹۴۱، و تقسیم اروپا به دو بخش غربی دموکراتیک و سرمایه دار و شرقی کومونیست توتالیتر به عنوان پیامد جنگ جهانی دوم، را پیشگویی کرده باشد، به راستی تمامی این وقایع تنها طی هفده سال اتفاق افتادند؟
🔹 به لحاظ نظری امکان این وجود داشته که برخی از این وقایع روی صفحه رادار سرویس های اطلاعاتی و امنیتی آن دوره قرار گیرند. می توان یک مورد مشابه را برای سال ۱۹۸۸ در نظر گرفت. کدام آژانس قادر بوده است پایان کومونیسم شوروی، اتحاد مجدد آلمان، حملات القاعده به نیویورک و واشنگتن دی سی، شروع کشمکش جهانی بر علیه ترور، امکان ایجاد یک بندرگاه الکترونیک، معرفی یورو و بحث و جدل بر سر مرگ احتمالی آن را پیش بینی کند؟
🔸البته پیش بینی آینده یک مشکل غیر قابل کنترل است. هنوز هم آژانس های اطلاعاتی و امنیتی نیازی بیش از حدِ متوسط در جهت تلاش برای پیش بینی احتمالات آینده دارند. در گام نخست یکی از عملکردهای اصلی حصول هشدار زودهنگام برای تهدیدها و فرصت ها است. در صورتیکه هر نهاد دولتی نیاز به آگاهی قبلی از وقایع را داشته باشد، باید آژانس های اطلاعاتی را ایجاد کند. دوم اینکه ظرفیت های گرداوری اطلاعات اغلب به سرمایه گذاری سنگینِ زمان و پول نیاز دارند. برای نمونه، برنامه های ماهواره ای بسیار گران هستند و نیاز به این دارند که طی یک مدت زمان طولانی توسعه یابند. عامل های انسانی به طور کلی تمایل دارند که خیلی کمتر هزینه کنند، اما آنها برای یادگیری و ترویج پیش از فعال شدن به زمان نیاز دارند.
🔹یک سرویس اطلاعاتی نظامی نبایستی فقط قادر به جمع آوری اطلاعات ضروری برای حراست از نیروهای نظامی باشد و انواع تعارضاتی که ممکن است در معرض مبارزه قرار گیرند، دارای دلالت های مهم برای سرمایه گذاری های نظامی هستند. در وهله سوم، چنانچه مارک لونتال در بخشی از این کتاب نگاشته است،
🔸تحلیلگرهای اطلاعاتی در عوض خیزش از یک بحران به بحران دیگر باید فرصت برای برساخت دانش عمیق در خصوص تهدید احتمالی آینده، پیش از شکل گیری بحران، داشته باشند. چهارم اینکه، آژانس های اطلاعاتی برای کاهش (یا، در نظر گرگوری ترورتون، ارزیابی و مدیریت) تردیدهای تصمیم گیرندگان و سیاست مداران، ایجا شده و مورد استفاده قرار می گیرند. چیزهای کمی به نامعلومی آینده هستند.
🔹نحس ترین تهدیدها (سوء ظن در مورد اینکه ممکن است یک سازمان تروریستی سلاح هایی را برای کشتار جمعی بدست آورد) بدل به نیاز بیشتر برای “اطلاعات پیشگیرانه” در جهت پشتیبانی از “عمل پیشگیرانه” بر علیه خطرها و تهدیدهای احتمالی می شوند، چنانچه دیوید اُمند (David Omand) در مقاله خود بدان پرداخته است.
🔸این تنش میان حکم و توانایی معطوف به آینده یک کنجکاوی در مورد آنچه دانشجویان و متخصصین (پیشین) اطلاعاتی مجبور به بازگویی درباره آینده حوزه خودشان هستند، ایجاد می کند. قابل درک است که در اینجا بسیاری از همکاران توجه خود را معطوف به گرایش های جاری و برونیابی خودشان می کنند تا آینده های ممکنی که دیگر قابل تشخیص در زمان حال نیستند.
🔹زمانیکه به تهدیدهایی که به آنها اشاره شده نگاه می کنید متوجه می شوید که نویسندگان با اغلب آنها موافقند: فعالان غیر دولتی، تروریست ها، تکثیرکنندگان، جنایات سازمان یافته، تهدیدهای سایبری، کمبودهایی غذایی، بیماریهای فراگیر، الگوهای مهاجرت، و (شاید بدترین آنها) سرریز اطلاعات.
🔸اگرچه ممکن است اینها تهدیدهایی نباشند که کارشناسان بر سر اینکه آنها خطرناکترین هستند، توافق داشته باشند، حتی امکان دارد دقیقا جزو مواردی باشند که به آنها اشاره هم نشده است.
♦️این واقعیت که اتفاق نظر بسیاری در بین کارشناسان وجود دارد می تواند دلیلی برای ایجاد دغدغه باشد. تفکر خلاقانه، رویایی که ما را به جهان تاریکی از ناشناخته های می برد کجاست؟ یا اینکه آیا در حال حاضر آینده به اندازه خودش، تاریک است؟ فراتر از همه اینها، آیا به دلیل اینکه تهدیدها گنگ و نامعلوم شده اند، این امر پیچیده شده است...
⚜ @lotfi74