⭕️دو قطبی جدید شایعه قطع اینترنت و «کرهشمالیسازی ایران» است/ابزار روحانی سیاست وحشت است.
✍️علی علیزاده، کارشناس سیاسی
🔹تاکتیک دوقطبیسازی انتخابات اینبار شایعه زنانه مردانه کردن پیادهرو نیست.شایعه قطع اینترنت و «کرهشمالیسازی ایران» است.
🔹نمادهای خاص «آزادیهای اجتماعی و سیاسی» اینبار ورزشگاه رفتن زنان و رفع حصر نیست. رفع حصر اینترنت است.
🔹مراقب باشید تا نامحبوبترین رییس جمهور نظام، اینبار با شعار «رفع حصر اینترنت» باز «گازانبری» تان نکند.
🔹هرگونه بحث «حصر اینترنت» و هرگونه دامن زدن به ترس مردم از بسته ماندن اینترنت مقدمه سازی و پاس گل به مطالبهی ساختگی «رفع حصر اینترنت» خواهد بود. مراقب نفوذیتان هم باشید که به اسم ضرورت امنیتی چنین بحثی را دامن نزنند.
🔸مهمترین ابزار روحانی و اصلاحطلبانی که او را به قدرت رساندند برای پیروزی در انتخابات نود و دو و نود و چهار و نود و شش، سیاست وحشت بودهاست. ترساندن مردم از «جناحی که اگر بیاید ایران را کره شمالی میکند»، «جناحی که اگر بیاید همه جا را تفیکیک جنسیتی میکند»، «جناحی که نمادش علم الهدی است و اگر بیاید مثل مشهد کنسرتها را در همه جای ایران تعطیل خواهد کرد»، «جناحی که اگر بیاید گشت ارشاد را چندبرابر میکند».
🔸 و جامعه جوان و نوگرا شدهی ایرانی هم از راست ودروغ این حرفها یکسان ترسیده و جوانان مناطقی که هرگز پولی برای کنسرت نداشتند هم برای دفاع از آزادیهای فردیشان پشت سر این غربگرایان به میدان آمدند و برخلاف منافع طبقاتی و اقتصادی خودشان برای این سیاستمداران ولنجک و الهیه و فرمانیه رای جمع کردند.
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گریه های پروفسور جلالی از بیاعتنایی مسئولان به راههای پیشرفت کشور
ایشان فوق دکترای برق و متخصص
آی تی از ویرجنیای آمریکاست سالهاست اومده ایران برای کشورش خدمت کنه/بیسیمچیمدیا
⚜ @lotfi74
🔰تاکتیک «یورش فوجی»؛ از میدانهای جنگ تا میدانهای شهر/نقش آمریکا در اغتشاشات ایران چه بود؟
🔹 هر بار که اعتراضات در ایران به خشونت کشیده میشود، گفته میشود توطئهای خارجی در پشت پرده است؛ اما آیا واقعیت جز این است؟
🔸🔸بهرغم تمام هزینههای «موقوفه ملی دموکراسی»، تمام تلاشهای سیآیای، تمام دروغپراکنیهای «صدای آمریکا» و حتی استفاده از تاکتیک جنگی «یورش فوجی» در اغتشاشات ایران، نقشههای واشینگتن باز هم شکست خورد.
ادامه مطلب را در لینک ذیل بخوانید:
🌐 mshrgh.ir/1013889
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنان منطقی استاد #شهریار_زرشناس
🔸 در نقد کتب درسی تاریخی دانشگاه و تبلیغ #باستانگرایی و #آریاییگرایی و اسطورهسازی از #کوروش #هخامنشی در کتب #انتشارات_سمت
⚜ @jscenter
⚜ @lotfi74
🔰ذهن در نگاه غرب و اسلام
✍️ حجت الاسلام علی فرحانی
🔸غربی ها در بالاترین قوه ای که در بشر می شناسند، ذهن است. اصحاب هایدگر و نیچه و برکسون دانمارکی بیشترین چیزی که در بشر خبر دارند، ذهن است. البته به جز فروید و اتباعش که مساله ناخودآگاه را دارند.
🔹ما در عالم اسلام ذهن را بالاترین قوه نمی دانیم. چیزی که در بالاترین ناحیه وجودی انسان است، فطرت می باشد. فطرت قوای متعددی دارد که قوه متوسط آن ذهن است. لذا چیزی که غرب ها به ذهن نسبت می دهند بخشی از آن مربوط به ذهن نیست. غربی ها همین مقدار را متوجه هستند که این آثار و ریکشن ها مربوط به رتبه راقی و فاخر انسان است ولی چون بالاتر از ذهن ندارند.
🔸کار ذهن با مفاهیم است. انسان وقتی با مفاهیم ذهن کار می کند و ممارست زیادی با آن پیدا می کند، به شرط اینکه عنصر دیگری باشد به نام تلقین(در روانشناسی این مفهوم وجود دارد ولی توضیح دهندگی ندارد) به مفاهیم اضافه شود، و از سنتز رابطه ممارست و تلقین چیزی به نام جزم حاصل می شود.
🔹قوه بالاتر از ذهن، یقین است. یقین از نوع دیدن است نه دانستن. اگر کسی به حوزه فوقانی برسد، تمام آن آثار حوزه فوقانی از جهت قدرت و هم از جهت مدت و زمان آثار بیشتری از آثار ذهن دارد. لذا شیخ بهایی دارد:(علم رسمی سربه سر قیل و است و قال)
🔸همانگونه که امروز پیشرفت فیزیکال در حوزه علوم بشری بر اساس قوانینی جلو می رود، پیشرفت در حوزه متافیزیک نیز می توان اینگونه باشد.
🔹شهید مطهری می فرماید در حوزه فوقانی، بشر غربی حدسی زد. فروید آنرا حدس زد و گفت در انسان چیزی بالاتر از ذهن است اما او را به مسلخ شهوت جنسی برد. آقای مطهری می گوید بیش از هزار سال قبل امیرالمومنین(ع) به آن خبر داده بود:( الذین وکلتهم بحفظ ما یکون منی) رقیب و عتید اعمال اختیاری انسان را ثبت می کنند.(وجعلتم شهودا علیّ مع جوارحی و کنت الرقیب علی من ورائهم و شاهد لما خفی عنهم) چه چیزی ممکن است از بشر سر بزند که رقیب و عتیب نتوانند ثبت کنند؟! آن چیز مبدا جزم است. ربط به درون انسان است.
🔻آقای مطهری می گوید ناخودآگاه در جهان بینی اسلامی، با این فرض است که انسان را تا خلیفه الله بالا می برود ولی در ناخودآگاه غرب، انسان را تا ساحت شهوت پرستی پایین می آورد.
⚜️ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از اولین #جمعه_سیاه در انگلستان...
نماد دولت رفاهی مدرن، سیایتگذاری اجتماعی و مرکزیت نهادهای دانشگاهی.
⚜ @lotfi74
🔰نقدی بر مستند #ایکسونامی ؛ یک قیاس معالفارق!
🔹نکند ایران همانند #آمریکا دچار انقلاب جنسی شود! انقلابی که بنا بر زاویه دید تولیدکنندگان مستند «ایکسونامی» و نه نگارنده این نقد، حالا این کشور را از نظر اخلاقی و اجتماعی به نابودی کشانده است. مستندساز سعی دارد از آغاز تا پایان اثرش این نکته را تشریح کند که ما ایرانیها احتمالا آرزوی آزادی #جنسی داریم و اگر این انقلاب شکل بگیرد نتیجهاش چیزی میشود در حد این شمایلی که مستند ایکسونامی از آمریکای پس از انقلاب جنسی نمایش میدهد. اما مستند ایکسونامی یک مغلطه است. بنیان #مستند برای استدلال از اساس نادرست به نظر میرسد.
🔸مُغالِطِه بهترین کلمه و مختصرترین واژهای است که میتوان برایش در نظر گرفت. مستندی که مقدمهای را در قالب یک گزارهی نادرست بیان میدارد و نهایتا با این گزاره به نتایجی به ظاهر صحیح میرسد. عدم اطمینان ما از صحت این استدلال، مستند ایکسونامی را از همان شروع، اثری تبلیغی و مغالطهگر معرفی میکند.
✏در این مستند بارها و بارها ارجاعاتی وجود دارد تا...
💡مطالعه کامل نقد👇
🌐 Blog.cinemamarket.ir
#ایکسونامی #مستند_ایکسونامی
#محسن_آقایی #محمدرضا_بورونی
#ایران #آمریکا #انقلاب_جنسی
⚜ @lotfi74
🔰به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس
✍ دکتر موسی نجفی
🔸 اینکه مدرس گفته : دیانت ما عین سیاست ماست ، شاید معنای وسیع تر و عمیق تر از این جمله را می دهد، اگر می گفت "دین" ما عین سیاست ماست ۰ "دیانت" اعتقاد قلبی و عملی و واقعی است ۰ در سیاست امروز ما می بینیم برخی در نظر و گفته ، ورود دین در سیاست را قبول دارند ولی متدین به این مطلب نیستند ۰ یک از عللی که سیاستمداران غربی سیاست های خود را با تلاش و جدیت به پیش می برند این است که متدین و عامل به همان عقیده ای (سکولار) هستند که قبول دارند ۰ در حقیقت جمله شهید مدرس می تواند نقد برخی دولتمردان امروز و ریشه بسیاری از ضعف ها و ناکارآمدهای سیاست در ایران باشد ، چرا که متدین بودن و دیانت داشتن در سیاست بالاتر از صرفا دین را قبول داشتن است ۰
⚜ @drmousanajafi
⚜ @lotfi74
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
اینفو مدرس.docx
1.86M
🔰یک کلمه قانون نه!
✍️عطالله بیگدلی
🔸قانون واقعاً چیست و مجلس ما اکنون دقیقاً و واقعاً چه میکند؟ امام خمینی(رحمهالله علیه) در کتاب ولایت فقیه نوشته است، تقنین مخصوص شارع است و فقیه کاشف و همین برای اداره مهمات امور مملکت کافی و البته ضروری است. اما مجلس نیز برای سامان دادن به امور جاری لازم است. اما کار این مجلس تقنین نیست. حضرت امام نام آن را «مجلس برنامهریزی» میگذارد که برای کارهای جاری کشور در چهارچوب اصول و کلیات «برنامهریزی» میکند. ولی منظور از قانون واقعاً چیست و قانون به چه کار میآید؟
⚜️ @lotfi74 👇👇👇
🔸به نظر میرسد نگاهی به فهرست بسیار بلند بالا و عجیب قانونگذاری در ایران از 1358 تا 1391 هـ.ش که زمان ما باشد، نشان میدهد هیچگاه مجالس از این نظر خود را در مضیقه و قید ندیدهاند و واقعاً در حال قانونگذاری هستند، چه شکلی و چه ماهوی. قانون مگر چیزی جز تعیین حقوق و تکالیف و چگونگی تحقق آن است و مگر فقه کاری جز این میکند؟!
🔹راستش آن است که ما در مجلس امروز قانونگذاری میکنیم و البته هم مجلس و هم قانون نهادهای مدرن هستند که در سنت فقهی ما ناشناخته و بیسابقه هستند. اما ما مدرن شدهایم و تجدد صورت خود را بر ما تحمیل میکند و ما هم البته از نازها و کرشمههایش بدمان نمیآید؛ و اگر هم فقه بخواهد عرض اندامی بکند باید در قالب و صورت قانون و مجلس رخ نماید، وگرنه در حد دکترین و نظریات در کتابها باقی خواهد ماند و یا در بین متشرعین به صورتی محدود و بر اساس توافق طرفینی اجرا خواهد شد و به کار سامان کشور نمیآید.
🔸سهل است که اکنون در واقعیت تقنین کشور ما فقه را هم در لباس قانون عرضه نمیکنیم. ماده و صورت ما مدرن است و غالباً هم ترجمه است. فقه ناظر است که این لباس بعد از تولیدشدن خوب بستهبندی شود، فقه امروز فقط حق نه گفتن به محصولی دارد که در آخر خط تولید قرار دارد و نقشی در تولید ندارد و البته نمیتواند داشته باشد.(این که از استعارة تولید بهره میبرم از آن رو است که در تجدد قانون تولید و مصرف میشود و همة قوانین معمولاً تاریخ مصرف دارند, مقایسه کنید با فقه!) باز باید گفت که فقه در روزگار ما برای ادارهی جامعه ناکارآمد است. آیا این طعنهای به فقه است؟ خیر، این شکوهای از روزگار ما است.
🔹 روزگار مدرنی که غایات و روشهای آن، در همین ایران خودمان، مبتنی بر نگاه سوبژکتیویستی و خودمحور است؛ سوژهای که میخواهد همه چیز را تصرف کند، اداره کند، دستمالی و منیجمنت کند، برنامهریزی کند، حق بدهد و تکلیف بگیرد، و بیچاره فقه که میخواهد اجتماع این شبهسوژههای ایرانی را سامان دهد و آنها را عبد کند.
🔸فقه برای زندگی جمعی عباد است؛ زندگی مکلف از آن روی که مکلف است. و چه وضعی پیدا میکند فقه، وقتی بخواهد بر فاسقان و عادلان حکومت کند و بیچاره مجلس که از 1285 تاکنون، به قول فروغی، وسط دو سنگ آسیاب گیر افتاده است. ما تا آنجا که فقهی زندگی کنیم، دینی زندگی میکنیم. فقه ما و مجلس ما و اصل چهارم قانون اساسی ما کارآمد خواهد بود و الّا فلا! در آرزوی روزی که صورتهای مدرن بروند و ما یادمان برود قانون چیست. صد سال پیش میگفتند حلّال تمام مشکلات ما یک کلمه است و آن هم قانون است. امروز تمام مشکلات ما در همین یک کلمه است و آن هم قانون است! ✅ بله باید گفت یک کلمه، قانون نه!
⚜️ @lotfi74
🔰 مواجه آیت الله مدرس با تجدد عصر خویش
✍ رسول لطفی
با مرور حیات تاریخ ایران معاصر ما، به صحنههای پرشکوهی برمیخوریم که مایه مباهات ایرانیان است و با نقطهعطفهای تاریخی مواجه میشویم که انسان کنونی را به تفکر وا میدارد. ما مردان بزرگی را میبینیم، فراتر از زمانه خود تفکر میکردند و رسالت خود را نسبت به حوالت تاریخی عصر خویش ایفا نمودند.
ادامه در لینک ذیل👇👇👇
🌐 http://rasanews.ir/002deq
⚜ @lotfi74
🔰تجدد رضاخانی بوی انگلیس میدهد.
از همه مهمتر، زمان آگاهی او از تجدد رضا خانی بود که با رنگ و لعاب انگلیسی به کشور تحمیل میشد. او همانند کسی که دوران پنجاه ساله حاکمیت رژیم پهلوی را دیده باشد، آینده ایران پس از استقرار حکومت پهلوی را چنین پیش بینی میکند: «در رژیم نویی که نقش آن را برای ایران بینوا طرح کرده اند، نوعی از تجدد به ما داده می شود که تمدن مغربی را با رسواترین قیافه تقدیم نسل های آینده خواهد نمود... قریبا چوپانهای قراعینی و کنگاور با فکل سفید و کراوات خودنمایی میکنند، اما در زیباترین شهرهای ایران آب لوله(کشی) و آب تمیز برای نوشیدن مردم پیدا نخواهد شد. ممکن است شمار کارخانههای نوشابهسازی روزافزون گردد، اما کوره آهنگدازی و کارخانه کاغذسازی پا نخواهد گرفت.»
http://rasanews.ir/fa/news/629104/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%AE%D9%88%DB%8C%D8%B4
⚜ @lotfi74
♨️ آیا موج دوم فتنه و آشوب در راه است....؟
✍ سعید درخشان
⏪دقت کردین توپخانه دروغ پراکنی و شایعه سازی و نفرت پراکنی لیدرهای اصلاحات که در زمان آشوبهای بنزینی فعالیت کمی داشت بعد از وصل شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی اسرائیلی مانند تلگرام و اینستاگرام بشدت فعال شده اند!؟
🔻در چند روز اخیر از سران فتنه مانند میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی که دو سال اخیر در سکوت کامل بودند تا سلبریتی ها و تا خبرنگاران سرشناس جبهه اصلاحات و اکانتهای فیک منافقین و.... بصورت بیسابقه و همزمان شروع به حمله علیه نظام و ترویج دروغ و شایعات و ایجاد کینه و نفرت در جامعه کرده اند.
🔻طبق شواهد قرار بود این موج کثیف و بزرگ عملیات روانی در روز یکشنبه بعد از شروع فتنه بنزینی آغاز بشود ، قرار بود با موجی از استعفاهای برخی مقامات فاز دوم فتنه آغاز شود و جریان غربگرا و اصلاحات و شبکه نفوذ ، بدنه اجتماعی خود را به کف خیابانها بکشانند و در کنار سازمان آشوب و ترور و تخریب منافقین، دامنه آشوبها و اغتشاشات را گسترده تر بکنند و بسمت براندازی پیش بروند.
🔻در همان روز یکشنبه شاهد انتشار خبر استعفای برخی نمایندگان لیست امید اصلاح طلبان در مجلس و اولین بیانیه ضدانقلابی ۷۷ لیدر این جریان فاسد برانداز بودیم . اما دو اقدام مانع شکل گیری فاز دوم فتنه شد. اولین اقدام حمایت قاطع رهبر انقلاب از تصمیم سران قوه که بهانه را از برخی کانون های اصلی فتنه ساز با توجیه نداشتن اختیارات گرفت و پروژه استعفا را زمینگیر کردند. دومین اقدام هم قطع کامل دسترسی به شبکه های اجتماعی اسرائیلی مانند تلگرام و اینستاگرام بود که تمامی محاسبات دشمنان و فتنه گران مبنی بر گسترش دامنه آشوبها و اغتشاشات و تحریک احساسات مردم در بستر این شبکه ها را بهم ریخت و با بن بست مواجه کرد.....
🔻حالا اما با برگشتن تلگرام و اینستاگرام و فضای مجازی رها شده تحت اشراف دشمن به یکباره شاهد موج سنگین و ویرانگر انواع شایعات و دروغها و شبهات و بیانیه های ضدانقلاب داخلی و خارجی هستیم.
🔻کانون اصلی فتنه ساز در فاز اول فتنه شکست خورد اما عقب ننشسته و حالا با برگشتن فضای مجازی رها شده از روز گذشته دوباره فعال شده اند تا با انتشار انواع شایعات و دروغها خصوصا درباره کشته شدگان آشوبهای اخیر میزان نفرت در جامعه را افزایش داده و با سوءمدیریت در اداره کشور، نارضایتی را در اقشار مختلف جامعه به نقطه قرمز رسانده تا بتوانند فاز دوم فتنه را آغاز کنند
⏪خیلی ساده لوحانه است که فکر کنیم فتنه گران دیگر برنامه ای برای ضربه زدن به انقلاب و مردم ندارند .همانطور که در عراق الان شاهد فاز سوم فتنه و آشوب هستیم که بسیار مخربتر و با میزان خشونت بالاتر است، بنظر میرسد طبق الگویی که دشمن در حال اجرای آن در منطقه بخصوص عراق است، با ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی، پیامرسانها و دیگر سرویسها و خدمات تحت مدیریت غرب بخصوص آژانس امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی در داخل احتمالا بزودی شاهد نقش آفرینی این فضا در بوجود آوردن فاز دوم آشوبها اما مخربتر و خشن تر خواهیم بود.
⚜ @lotfi74
🔰توی اینترنت، هیچ کس نمیفهمد که تو سگ هستی
♦️آیا امکان نظردهی به صورت ناشناس، نظرات اینترنتی را سطحی و مبتذل کرده است؟
واکنش به رفتارها و نظرات دیگران همواره بخشی از گفتمان عمومی بوده است. اما آنچه سبب نگرانی گردانندگان وبسایتها و جامعهشناسان شده است قطع ارتباط هویت نویسنده و سخن او در عصر اینترنت است. تحقیقات نشان میدهد به دلیل امکان نظردهی به صورت ناشناس در وبسایتها، این نظرات به شدت سطحی، غیرعلمی و حتی بیادبانه شده است. تحقیقات بسیاری دربارۀ بیقیدی آنلاین و ابتذال نظرات اینترنتی انجام شده است. ماریا کونیکووا، نویسندۀ کتاب پرفروش نیویورکتایمز، «مغز متفکر: چطور مثل شرلوک هولمز فکر کنیم» و دارای مدرک دکتری در رشتۀ روانشناسی از دانشگاه کلمبیا این مطالعات را بررسی کرده است.
ادامه در لینک ذیل👇
🌐http://m.tarjomaan.com/neveshtar/7338/
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینجا یکی از صدها منطقه ممنوعه ژاپن است
❌اینجا #ژاپن است! کشور پیشرو در اختلاف طبقاتی😔
❌اینجا #ژاپن است! کشور سونی و تویوتا، کشور اوساکا و کاماساکی😔
❌اینجا #ژاپن است! بدهکارترین کشور جهان با فقرایی که باید سانسور شوند؛ برای من برای تو و برای دنیا😔
❌اینجا #ژاپن است! کشوری بزرگترین قاتلین معاصر شرق آسیا که تا ۲۰ میلیون نفر را قتل عام کرده و امروز باید برای من و تو الگو شود😔
❌اینجا #ژاپن است! کشور گرسنگان فراموش شده و بی خانمان های پنهان شده😔
❌اینجا ژاپن است! کشوری که باید فیلم های آن را تا دو برابر سریع کنی تا بیننده به آخر صف برسد😔
❌اینجا #ژاپن است! کشور بزرگترین تروریست ها و مافیا های جهان با دانش آموزانی....
#شرمساری #فقر #گور_خواب
⚜ @lotfi74
⚜ @kharej2025
🔰 شبهمدرنیته هدایت
✍ شهریار زرشناس
🔻پروژه مدرنیته در معنای غربی آن هرگز در ایران بهطور تام و تمام محقق نشده و چون از خاستگاههای تاریخی-فرهنگی ما برنخاسته بود، اصیل نبوده است. آنچه در ایران با اصلاحات میرزا حسین سپهسالار و فعالیت لژهای فراماسونری و آرای میرزا ملکم خان تجسم یافت، نحوی غربزدگی شبهمدرن بود نه سهیم شدن در عقل مدرن.
🔹صادق هدایت محصول فضای ناشی از سیطره شبهمدرنیته و تجسم بارز آن در ادبیات بود. لذا هدایت نه عیناَ مثل مدرنیستهای ادبی چون ادگار آلن پو یا فرانتس کافکا اما به صورتی دیگر و طبعاَ نازلتر (زیرا او تصویرگر شبهمدرنیته است نه مدرنیته) بیانگر آرا و احوالی نیستانگارانه است.
🔸نیهیلیسم هدایت فقط در ارادت و توجه خاص او به کافکا ظاهر نمیشود بلکه فراتر از آن در ویژگیهایی چون مذهبستیزی، انکار ماوراءالطبیعه، یأس آلودگی، اوهام پوچگرایانه و فضای رعبانگیز روانپریشانه برخی آثارش چون «بوف کور» یا «سه قطره خون» و نیز توجه ویژه و تفسیر به رأیش از خیام جلوهگر میشود.
📖کتاب جستارهایی در ادبیات داستانی معاصر، نوشته شهریار زرشناس
#صادق_هدایت
#نیهیلیسم
⚜ @lotfi74
اولین شماره از فصلنامه «جامعه اندیشکده های ایران».pdf
14.29M
📒اولین شماره از فصلنامه «جامعه اندیشکده های ایران»
📌این فصلنامه خلاصهای از برترین پژوهشها و اقدامات ۱۵ اندیشکده و موسساه سیاست پژوهی کشور را انتشار میدهد. در این شماره مطالبی با موضوعات «اقتصادی»، «اجتماعی و فرهنگی»، «سیاست خارجی»، «حکمرانی» و «انرژی» آمده است.
♦️ اندیشکدههای حاضر در این شماره عبارتند از:
🔹اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر
🔹شبکه کانونهای تفکر ایران (ایتان)
🔹اندیشکده مرصاد
🔹مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🔹 مرکز پژوهشی آرا
🔹پژوهشکده سیاستپژوهی و مطالعات راهبردی حکمت
🔹 اندیشکده شفافیت برای ایران
🔹اندیشکده برهان انقلاب اسلامی
🔹 اندیشکده حکمرانی شریف
🔹بنیاد توسعه فردا
🔹مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری
🔹مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
🔹موسسه افق آیندهپژوهی راهبردی
🔹موسسه آیندهپژوهی جهان اسلام
🔹 پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف
🔹 مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
⚜ @lotfi74
⚜ @darseenghelab
هدایت شده از حمید رسایی
.
🎤 سخنرانی طوفانی حمید رسایی
🔸 مهم و شنیدنی
♨️ تحلیل دو سناریوی #خوشبینانه و #بدبینانه تصمیم بنزینی
🔹قسمت اول: چرا رهبر انقلاب حوادث بنزین را «توطئه» نامید
eitaa.com/rasaee/3024
🔹قسمت دوم: دروغگویی مسئولان به مردم، آتش بدتر از اغتشاش
eitaa.com/rasaee/3026
🔹قسمت سوم: سناریوی #خوشبینانه حوادث بنزین
eitaa.com/rasaee/3029
🔹قسمت چهارم: سناریوی #بدبینانه حوادث بنزین
eitaa.com/rasaee/3030
🔹قسمت پنجم: چرا روحانی دروغ گفت که جمعه خبردار شدم
eitaa.com/rasaee/3031
🔺کانال حمید رسایی🔻
@www_rasaee_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جوکر چیزی برای از دست دادن ندارد!
✍ حسین شمقدری
🔶جوکر چیزی برای از دست دادن ندارد، هرچه بوده قبلتر از او گرفتهاند، جوکر امروز از طبقه مستضعفیست که میگوید دیگی که برای من نجوشد بهتر است سر سگ در آن بجوشد، جوکر می گوید اگر دنیا به کام من خوش نیست پس نمیگذارم به کام تو هم خوش باشد
انتقادی عجیب و بی پرده در سینمای هالیووود از وضعیت موجود در آمریکا، در ابتدا خوشحال میشوی که ببین آمریکا هم مشکلات دارد! اما کمی عاقل باشی میفهمی که سینمای آمریکا سوپاپ اطمینان جامعه ایست که سختترین انقاداتش از رسمیترین تریبونها بیان می شود
🔹حال وقتی جوکر نسخه ایرانی ندارد، همین فیلم می تواند تبدیل به تهدید امنیتی برای کشوری مثل ایران شود، امروز جوکر الگوی قشر مستضعفی در ایران است که صدایش به جایی نمی رسد و شاید بازی را به هم زند، اسلحه به دست گیرد و روزگار تلخ خود را به دیگران نیز بچشاند
🔸اگر صداوسیما به عنوان اصلیترین تریبون رسانهای کشور صدای جوکرهای ایرانی نباشد و نقش سوپاپ را بازی نکند چه بسا باید منتظر انتقام جوکرها نیز باشیم
🔻پ.ن: صداوسیما حتی مستند «الف الف پاریس» که واقعه ۸۸ را از یکی از نزدیکان میرحسین موسوی روایت میکند، حاضر نیست پخش کند، مستندی که سازنده آن معتقد به نظام است و خود را از طرفداران کلیت نظام می داند اما سعی می کند در مستندهایش به موضوع یک سویه نگاه نکند و به قولی بی طرف باشد، زبانی که صداوسیمای ما آن را بر نمیتابد و مستندی که خودش تصویب کرده و هزینه ساختش را داده هیچ وقت از تلویزیون پخش نمی کند.
⚜ @lotfi74
🔰سلبریتیها: تنگنای خود دلخواه و خود واقعی
✍️ابوذر قاسمینژاد
🔸در یک تعریف ساده سلبریتی یعنی چهره. کسی که مشهور و معروف میشود در اصطلاح سلبریتی نامیده میشود. این فرد به دلایلی اکتسابی و یا انتسابی در کانون توجهات قرار میگیرد و بهمثابه یک الگو و مانکن برای دیگران به یک فرد مهم تبدیل میشود. حال بحث این است که چرا در مواقعی (بهخصوص در کشور ما) این افرادِ چهره در حصارهای گرفتار میشوند که با ادا و اطوارهای مختلف مرزهای اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی را فرومیپاشند و نمیتوانند یک الگو بماهو الگو باشند؟
🔸سلبریتیها معمولاً از طریق و بهواسطه رسانه است که چهره شدهاند. در معرض دید قرارگرفته و دیده شدن مهمترین مکانیسمی است که زندگی آنها را در برگرفته است. این افراد از طریق رسانهها هویت پیداکردهاند. این هویت، هویتی سنتی و مدرن نیست (یعنی از طریق تبار و طبقه و یا سطح تحصیلات شناختهشده نیستند)، بلکه هویتی اشتهاری است که در تعریف میتوان مصداقهای از هویت پسامدرن برای آن پیدا کرد.
🔹هویت پسامدرن تکهپاره و وضعیتی است که خطی و هنجاری نیست و در بسیاری از موارد دیجیتالی و تابع اکنونیت موجود است. بنابراین، اینکه میگویم پسامدرن به این دلیل است که تا حد زیادی از طریق رسانه و امر مجازی برساخت میشوند. بنابراین، این در معرض دید بودن برای آنها یک هویت تعریف میکند که میتوان آن را “خود دلخواه و یا خود آرمانی” نامید. این خود دقیقاً در برابر “خود واقعی و طبیعی” قرار دارد.
ادامه در لینک ذیل👇
🌐 https://engare.net/celebrities-your-own-dilemma/
⚜️ @lotfi74
✅ «عوامزدگی، روحانیت ما را فلج کرده است؛ عوامزدگی از سیلزدگی و مار و عقربزدگی بالاتر است. روحانیت ما در اثر آفت عوامزدگی نمیتواند پیشرو باشد و از جلو قافله حرکت کند و به معنای صحیح کلمه هادی قافله باشد، مجبور است در عقب قافله حرکت کند. خاصیت عوام این است که همیشه با گذشته و آنچه خو گرفته پیمان بسته است و حق و باطل را تمیز نمیدهد. عوام هر تازهای را بدعت یا هوی و هوس میخواند.»
✍️ شهید متفکر مرتضی مطهری
#روحانیت
#شهید_مطهری
#عوام_زدگی
⚜️ @lotfi74
🔰 تقدم تفکر بر انسان
✍دکتر سیدمهدی ناظمی، استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه:
🔻یکی از ویژگیهای عصر جدید به ویژه با رویکرد کلاسیک، وابسته دیدن رویکردها، انتخابها، تصمیمها، آراء و عقاید به انسانهای جزئی است. اگرچه که برخی از اندیشمندان، از جمله فیلسوفانی چون هگل و مارکس، تلاش کردند تا در برابر این معنای از انسان جزئی که برآمده از رویکردهای سوبژکتیو، با مفهوم «تاریخ» – Geschichte – مقاومت کنند، ولی همچنان حال و هوای فرهنگ عمومی انسان مدرن این است که محتوای تلقیهای کلان انسان را بر اشخاص نسبت دهند.
🔸طبق تلقی رایج، اولین کسی که مثلاً درباره وجود ذهنی صحبت میکند، به نوعی «خالق» این مفهوم محسوب میشود و همچنان که ما امروزیها از حقوق مادی و معنوی «خلق ایده»های خود بهرهمند هستیم و ابتکارات و اقتراحات را به نام خود ثبت و ضبط میداریم و از آنها صیانت میکنیم، انتظار داریم که لابد این یا آن اندیشهای که زمانی بوده است، حتماً جایی اولین بار کسی آن را «خلق» کرده است.
📌ادامه این مطلب را در سایت باشگاه اندیشه بخوانید:
🔗 http://bashgah.net/go/mwm1
#فلسفه
#مولانا
#سید_مهدی_ناظمی
#باشگاه_اندیشه
⚜ @lotfi74