📣 به اطلاع فرهیختگان و علاقهمندان عرصه فکر و نظر میرساند که به دلیل مهیاشدن شرایط انتشار نسخه چاپی و باکیفیت نشریه دیدهبان اندیشه، هماکنون امکان خرید برای همگان فراهم آمده است.
🔹به مناسبت انتشار اولین شماره در سال جاری با طراحی جدید، شماره 49 نشریه با تخفیف ویژه به فروش خواهد رسید.
🔸نهادها و موسسات نیز میتوانند با درخواست تعداد بالایی از نسخ نشریه، از تخفیف مضاعف برخوردار شوند.
🔹از تاریخ انتشار نسخه الکترونیکی نشریه به مدت دو هفته کاری، امکان ثبت سفارش برای نسخه چاپی آن فراهم است.
🔸علاقهمندان میتوانند با اعلام درخواست خود مبنی بر اشتراک سالانه، به صورت مُداوم، نسخههای جدید نشریه را درب منزل خود دریافت کنند.
✅ به منظور تقاضای خرید شماره چهل و نهم با عنوان «وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟»، درخواست خود را به آیدی @m110614 ارسال فرمایید.
⚜ @Taammolat74
#غربزدگی امروز ميخواهد ما را از #عهد_حسيني جدا كند. امروز نيز دو عهد و دو جبهه در كار است: يكی عهد و جبهه حسينی كه #حيات_انساني را معنادار ميكند و ديگري عهد و #جبهه_ترس و پوچی كه همه زندگی را تباه ميكند. #حسین(ع) كهنه شدني نيست، اما عامل كهنه شدن جامعه اسلامی، نزديك شدن به فرهنگ معاويه است. براي كساني كه به #عهد_نبوی وصل هستند حسين(ع) هميشه زنده و جاويد است و فقط عهد نبوی است كه تازه است و تازه ميماند و فهميدن اين مطلب تنها از طريق حكمت و #نهضت_حسينی ممكن است و لاغير! 🏴
اصغر طاهرزاده
کربلا مبارزه با پوچیها
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | عاشورا، نهضت مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام محسن قنبریان
جلسه ششم
⏰ دهه اوّل محرّم ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |عاشورا، #نهضت_مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام #محسن_قنبریان
جلسه ششم
🔹#نهضت_مقدس خلوص و اصالتهای خود را با دوام بیشتر معامله نمیکند. بیش از پیروزی ظاهری و غلبه به خلوص و ایستادگی بر اصالتهایش پافشاری میکند. اینجور شورانگیز می ماند وقابل تأسی؛ بعدیها پیروزی هم میآورند. والا ماهم میتوانیم با قاطی کردن زهرماریها بیشتر بمانیم و…
🔹شریح و ابوموسی هم تراز دولت مقدس علی (ع)نبودند. پذیرششان بخاطر لابی کانون قدرت وثروت نبود. علی “سفارش پذیر” نیست اما” مشورت پذیر “است؛
⚜️ @Taammolat74
زمانی شریعتی میگفت:
«اکنون شهيدان مردهاند، و ما مردهها زنده هستيم. شهيدان سخنشان را گفتند، و ما کَرها مخاطبشان هستيم، آنها که گستاخی آن را داشتند که وقتی نمیتوانستند زنده بمانند مرگ را انتخاب کنند، رفتند، و ما بي شرمان مانديم، صدها سال است که ماندهايم...»
اما آوینی بعدا یادآور شد:
«ﭘﻨﺪﺍﺭ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻣﺎﻧﺪﻩﺍﯾﻢ ﻭ ﺷﻬﺪﺍ ﺭﻓﺘﻪﺍﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﻬﺪﺍ ﻣﺎﻧﺪﻩاند. زمان ما را با خود برده است اما این صدا جایی بیرون از دسترس زمان باقی است و روزها یکی پس از دیگری میگذرند. . باد زمان در این شهر زمینی میوزد نه آن شهر آسمانی که در کرانه ابدیت بیرون از رهگذر باد وجود دارد. آن روزها ماندهاند و باد زمان ما را با خود برده است. آن روزها زمین و آسمان بهم پیوسته بود و مردترین مردان از همین خاک بال در آسمانها میگشودند. زمین عرصه ظهور یک حقیقت آسمانی است و جنگ برپاشده بود تا آن حقیقت ظهور یابد. زندگی ادامه دارد و حقیقت جز لحظاتی کوتاه نقاب از چهره بر نمیگیرد. شقایقها پژمرده میشوند اما عشق و زیبایی ماندگار است...»🏴
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | عاشورا، نهضت مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام محسن قنبریان
جلسه هفتم
⏰ دهه اوّل محرّم ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |عاشورا، #نهضت_مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام #محسن_قنبریان
جلسه هفتم
🔹ویژگی دیگر نهضت مقدس -به تعبیر شهید مطهری-این است که تک باشد.”یعنی مانند برقی باشد در ظلمات وندائی باشد در سکوت مطلق”.... هرچه سکوت وخفقان بیشتر ،نهضت مقدس تر.چون تا جائی عده بیشتری هستند که حرفی بزنن نهی ای بکنند.
⚜️ @Taammolat74
📍 یادداشت | بررسی شیوه تبیین مذهب در رسانه ملی
امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و مصالح اجتماعی عوض شدهاست.
✍🏻 حسن رحیمپور ازغدی
📂 پرونده : آداب دینورزی در رسانه
🔹 در قیاس شیوه تبیین مذهب در زمان قبل و بعد از انقلاب تفاوتهایی وجود دارد که بیش از آن که به دانش مربوط باشد، به بینش مربوط است. قبل از انقلاب، امام و بعضی از متفکران بزرگ، دانش جدیدی به نسل ما ندادند، اطلاعاتی که آنها به ما دادند از سنخ بینش بود و آنها بینش ما را عوض کردند.
⚜️ @Taammolat74
👇👇👇
🔘 بخش 1 از 2
🔹 بیان دین وقتی که در قدرت نیستید یک طور اثر دارد و وقتی بعد از #انقلاب، همان حرفها را با داشتن ۴۰ شبکه و دهها هزار کارمند و بدون هیچ رقیب جدی میگویید، نتیجه دیگری دارد. اگر چهار پنج شبکه دشمن با چندصد و بعضا چند ده کارمند، مخاطب پیدا میکنند معنیاش این نیست که آنها حق میگویند و ما باطل. مسأله این است که آنها از زاویهای وارد میشوند که مخاطب به پیام و معنای حرف آنها توجه ندارد و فقط به #کارکرد حرفشان توجه میکند. شما اگر بهترین حرفها را هم بگویید، مخاطب بیشتر از معنا به کارکرد آن توجه میکند...
🔹 #رسانه وقتی به #قدرت میرسد و برمسند مستقر است و رقیب جدی هم ندارد، عیبهای خود را نمیبیند. اکنون رسانه ما در موضع قدرت است و رقیب ندارید. حال از کجا بدانیم مثلا این #برنامه_مذهبی را که شما ساختهاید، چند نفر دیدهاند؟ ما اکنون شاخصی برای تعیین مفید، مضر یا خنثی بودن برنامههای مذهبی مناسبتی نداریم.
🔹 در این حوزه رقابت شفاف و پاسخگویی مناسبی وجود ندارد. اغلب هم فکر میکنیم اگر موسیقی جوانپسند به برنامه اضافه کنیم یا برای حجاب و لباس مجری برنامه، رنگهای روشن انتخاب کنیم تمام مشکلات ما حل میشود البته چنین مواردی حتما موثر است، اما اصل موضوع چیز دیگری است
🔹 امروز مدیران رسانه این جمله امام که گفته بودند: «شما دو روز رادیو را به دست ما بدهید و ببینید چه کار میکنیم.» را چماق میکنند و بر سر من و امثال من کوبیده و میگویند: «این رادیو متعلق به شماست، هر کاری که بلدید و میتوانید، انجام دهید.» در حالی که این حرف جواب دارد. آن حرفی را که امام میگفت اگر برای گفتنش رسانه داشته باشیم زلزله میشود، ایشان بدون رادیو و با اعلامیه گفت و زلزله شد؛ اما آن چیزی که امروز در رسانه گفته میشود، حرفهای امام نیست.
🔹 گاهی حرفزدن از مذهب، #رسالت است یعنی همان کاری که امام انجام میداد، گاهی هم حرف زدن از مذهب شغل است و بابت آن حقوق میگیرند. خطابم کل مسئولان فرهنگسازی دینی جامعه است و در راس آن حوزه ها، منبریها، امامجمعهها و... در نهادهای مختلف و تشکیلات مشابهی که تعدادشان کم نیست. امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و مصالح اجتماعی عوض شدهاست.
⚜️ @Taammolat74